Dus als een vakman in de journalistiek dat schrijft, is het een broodje aap omdat iemand in Nederland dat zegt.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 00:01 schreef Aloulu het volgende:
Broodje aap. Zo expliciet met nucleaire wapens dreigen doen de Russen niet. Zijn genoeg andere manieren om de Turken en Saudiers duidelijk te maken dat een invasie in Syrie hun grootste nachtmerrie gaat worden omdat ze dan direct tegenover Rusland komen te staan.
Je zou denken dat Putin er iets van geleerd zou hebbenquote:Op dinsdag 23 februari 2016 00:08 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Zouden de Turken al spijt hebben van het neerhalen van dat Russische gevechtsvliegtuig?
En te letten op de windrichtingquote:Op dinsdag 23 februari 2016 00:05 schreef Metalfrost het volgende:
Nu maar hopen dat Poetin genoeg tactisch inzicht heeft om de nucleaire uitval te berekenen..
Zal wel mooi zijn als Poetin echt in gaat grijpen daar in Syrië. Ik pak de popcorn alvast.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 00:09 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Je zou denken dat Putin er iets van geleerd zou hebben
Ik vermoed niet dat de leidende AK Partij in Turkije daar spijt van heeft. Erdogan is een bescheiden kopie van Putin qua leiderschapsstijl, die liet het leger ook al het Syrische grondgebied schenden tegen beter weten in om daar het vuur te openen op het Syrische leger en de YPG.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 00:08 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Zouden de Turken al spijt hebben van het neerhalen van dat Russische gevechtsvliegtuig?
Daar komt het wel op neer ja.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 00:05 schreef Beathoven het volgende:
Dus als een vakman in de journalistiek dat schrijft, is het een broodje aap omdat iemand in Nederland dat zegt.
Doen ze ook ja. Maar niet door gelijk met de allerergste vorm van oorlog openlijk te dreigen; een nucleaire. Ze sturen gewoon allerlei extra grote schepen, wapens, luchtafweersystemen, geavanceerde raketsystemen etc etc. Dan weten de Turken en Saudiers zelf hoe laat het is.quote:Rusland blaast over het algemeen graag hoog van de toren met spierballentaal.
Als Putin in gaat grijpen is dat bij ISIS in voordeel van Assad, hij gaat zich echt niet rechtstreeks tegen de VS kanten.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 00:17 schreef Aardbei16 het volgende:
[..]
Zal wel mooi zijn als Poetin echt in gaat grijpen daar in Syrië. Ik pak de popcorn alvast.
Nee maar wel indirect, wat nu eigenlijk ook al aan de gang is. Dat kan wel degelijk escaleren.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 00:19 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Als Putin in gaat grijpen is dat bij ISIS in voordeel van Assad, hij gaat zich echt niet rechtstreeks tegen de VS kanten.
Aangezien het hier niet een vage amateurjournalist is maar een mainstream-journalist die ook nog wat prijzen gepakt heeft in de journalistiek en welke het direct vermeld, ligt er wel wat meer dan een lege huls. En zoals ik hierboven schreef ligt Rusland zelf flink op z'n gat qua wat er allemaal naar buiten wordt gebracht. Staatspropaganda heerst en iedereen die lekt of tegen de regering is wordt een kop kleiner gemaakt. Ik neem niet zomaar alles aan wat men via via heeft, maar als de bron een journalist is die er in het verleden alles behalve naast zat, dan weegt dat mee. Zelfs een TV programma als Netwerk heeft weleens mensen die anoniem willen blijven in interviews als bron, dat serveert zoiets niet af.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 00:18 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Daar komt het wel op neer ja.
"A source".....dan weet je al genoeg.
Turkije en Saudi Arabie maken het daar flink onoverzichtelijk. En alleen het 'dreigen' met nucleare wapens zou er wellicht voor kunnen zorgen dat de honden terug in hun mand gaan, zonder dat er uberhaupt een gevecht nodig is.quote:Doen ze ook ja. Maar niet door gelijk met de allerergste vorm van oorlog openlijk te dreigen; een nucleaire. Ze sturen gewoon allerlei extra grote schepen, wapens, luchtafweersystemen, geavanceerde raketsystemen etc etc. Dan weten de Turken en Saudiers zelf hoe laat het is.
"A source close to" moet je nooit voor de 100% geloven. Tenzij het door verschillende andere van elkaar los staande bronnen wordt bevestigd. Dit is niet het geval. Want dit zou heel groot nieuws zijn als deheer Poetin groots dreigt met niet enkel een oorlog maar een nucleaire oorlog.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 00:23 schreef Beathoven het volgende:
Aangezien het hier niet een vage amateurjournalist is maar een mainstream-journalist die ook nog wat prijzen gepakt heeft in de journalistiek en welke het direct vermeld, ligt er wel wat meer dan een lege huls. En zoals ik hierboven schreef ligt Rusland zelf flink op z'n gat qua wat er allemaal naar buiten wordt gebracht. Staatspropaganda heerst en iedereen die lekt of tegen de regering is wordt een kop kleiner gemaakt.
Er is geen dreiging van een nucleaire oorlog voor nodig om de Turken en Saudiers af te schrikken. Enkel een oorlog met Rusland is genoeg. En zeker als je Syrie en de wateren eromheen waar Rusland de beschikking over heeft volstauwt met allerlei grote militaire snufjes en geavanceerde apparatuur. Jij denkt toch niet dat de Turken dan boven Syrisch grondgebied gaan vliegen als het vol staat met allerlei Russische anti-aircraft systemen?quote:Turkije en Saudi Arabie maken het daar flink onoverzichtelijk. En alleen het 'dreigen' met nucleare wapens zou er wellicht voor kunnen zorgen dat de honden terug in hun mand gaan, zonder dat er uberhaupt een gevecht nodig is.
Waarom zou Rusland als eerste reactie in een ouderwets vuurgevecht met Turkije en Saudi Arabie willen gaan zitten en soldaten willen afslachten? Lost zoiets de brei op die Turkije en SA er van maken qua overzichtelijkheid van 't conflict? "Dreigen met het gebruik van" kernwapens is genoeg om die twee op afstand te houden. Turkije moet gewoon weg daar met hun eigen agenda en hetzelfde geldt voor de Saudis. Turkije moet IS aanpakken, niet de koerden die tegen IS vechten. Als ze niet willen luisteren kun je ze altijd nog met gewone bommen of een vuurgevecht in Syrie aanpakken.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 00:28 schreef Aloulu het volgende:
[..]
"A source close to" moet je nooit voor de 100% geloven. Tenzij het door verschillende andere van elkaar los staande bronnen wordt bevestigd. Dit is niet het geval. Want dit zou heel groot nieuws zijn als deheer Poetin groots dreigt met niet enkel een oorlog maar een nucleaire oorlog.
[..]
Er is geen dreiging van een nucleaire oorlog voor nodig om de Turken en Saudiers af te schrikken. Enkel een oorlog met Rusland is genoeg. En zeker als je Syrie en de wateren eromheen waar Rusland de beschikking over heeft volstauwt met allerlei grote militaire snufjes en geavanceerde apparatuur. Jij denkt toch niet dat de Turken dan boven Syrisch grondgebied gaan vliegen als het vol staat met allerlei Russische anti-aircraft systemen?
Zouden de Russan al spijt hebben hebben van het neerhalen van mh17?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 00:08 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Allemaal speculatie. Ging ff om je bron. Ik zeg is broodje aap. Totdat andere bronnen hetzelfde melden. "a source" is ongeloofwaardig. Zulke verhaaltjes ken ik wel.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 00:33 schreef Beathoven het volgende:
Waarom zou Rusland als eerste reactie in een ouderwets vuurgevecht met Turkije en Saudi Arabie willen gaan zitten en soldaten willen afslachten? Lost zoiets de brei op die Turkije en SA er van maken qua overzichtelijkheid van 't conflict? "Dreigen met het gebruik van" kernwapens is genoeg om die twee op afstand te houden. Turkije moet gewoon weg daar met hun eigen agenda en hetzelfde geldt voor de Saudis. Turkije moet IS aanpakken, niet de koerden die tegen IS vechten. Als ze niet willen luisteren kun je ze altijd nog met gewone bommen of een vuurgevecht in Syrie aanpakken.
Robert Parry is een prijswinnende journalist en geen broodje aap beste jongen. Anonieme bronnen voor mainstream journalisten zijn prima.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 00:40 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Allemaal speculatie. Ging ff om je bron. Ik zeg is broodje aap. Totdat andere bronnen hetzelfde melden. "a source" is ongeloofwaardig. Zulke verhaaltjes ken ik wel.
twitter:20committee twitterde op maandag 22-02-2016 om 17:28:56Kremlin Troll site quoting nutbar conspiracy weirdo = BREAKING NEWS....welcome to 2016 https://t.co/YN0QVDbUry reageer retweet
Stuur jij deze naar BBC dan? We missen een primeurtje hier volgens mij. Mooi wereldnieuws dat Poetin inmiddels de Turken met een nucleaire oorlog om de oren slaat....zou ik als groot nieuwskanaal niet willen missen om de "breaking news" headlines mee te halen. Tenzij ik de bron ter discussie stel en een afwachtende houding aanneem totdat dit geluid door andere bronnen bevestigd is.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 00:41 schreef Beathoven het volgende:
Robert Parry is een prijswinnende journalist en geen broodje aap beste jongen. Anonieme bronnen voor mainstream journalisten zijn prima.
Staat haaks op de nieuwe afspraken die nog geen 24 uur geleden gemaakt zijn tussen Poetin en Obamaquote:Op dinsdag 23 februari 2016 00:41 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Robert Parry is een prijswinnende journalist en geen broodje aap beste jongen. Anonieme bronnen voor mainstream journalisten zijn prima.
De analyse op Russia Insider is helder wat dit betreft, Parry wordt daar niet afgeserveert.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 00:44 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Stuur jij deze naar BBC dan? We missen een primeurtje hier volgens mij. Mooi wereldnieuws dat Poetin inmiddels de Turken met een nucleaire oorlog om de oren slaat....zou ik als groot nieuwskanaal niet willen missen om de "breaking news" headlines mee te halen. Tenzij ik de bron ter discussie stel en een afwachtende houding aanneem totdat dit geluid door andere bronnen bevestigd is.
hier is je contextquote:Op dinsdag 23 februari 2016 00:50 schreef eight het volgende:
[..]
Staat haaks op de nieuwe afspraken die nog geen 24 uur geleden gemaakt zijn tussen Poetin en Obama
Het is niet helder. Het is allemaal speculatie en giswerk. Niet meer en minder.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 00:55 schreef Beathoven het volgende:
De analyse op Russia Insider is helder wat dit betreft, Parry wordt daar niet afgeserveert.
nou ik ken mij dit nog herinnerenquote:Op dinsdag 23 februari 2016 00:01 schreef Aloulu het volgende:
Broodje aap. Zo expliciet met nucleaire wapens dreigen doen de Russen niet. Zijn genoeg andere manieren om de Turken en Saudiers duidelijk te maken dat een invasie in Syrie hun grootste nachtmerrie gaat worden omdat ze dan direct tegenover Rusland komen te staan.
Als jet het artikel goed leest zie je dat dat niets van doen heeft met het expliciet dreigen met een nucleaire oorlog. Totaal andere zaak waar Poetin de Amerikanen van beticht.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 01:01 schreef cherrycoke het volgende:
nou ik ken mij dit nog herinneren
http://www.express.co.uk/(...)es-US-defence-shield
Hoe onwaarschijnlijk is het dat Rusland als scheidsrechter een schot in de lucht gemaakt heeft om Turkije en SA's illegale schending van grondgebied in Syrie een halt toe te roepen?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 01:00 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Het is niet helder. Het is allemaal speculatie en giswerk. Niet meer en minder.
Niemand kent de bron. Niemand weet ook of die Parry niet gewoon bewust op het verkeerde pad is gezet door zijn bron om geruchten de wereld in de helpen maar dat bijv. Poetin dat nooit heeft gezegd tegen Erdogan of iemand van de Russische vertegenwoordigers tegen de Turken. We weten niets. Kunnen er duizend woorden aan wijden maar het blijft puur giswerk. Ik zou dan wat skeptisch zijn. Jij gaat ervan uit dat het wel daadwerkelijk is gezegd en daarmee gedreigd met een nucleaire oorlog naar de Turken toe.
jaja, Rusland de redder in nood of toch de wolf in schaapskleren?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 01:04 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Hoe onwaarschijnlijk is het dat Rusland als scheidsrechter een schot in de lucht gemaakt heeft om Turkije en SA's illegale schending van grondgebied in Syrie een halt toe te roepen?
Ik ben niet pro-Rusland, al die strijdende partijen in het midden-Oosten zijn kut. Maar Rusland staat wel voor het behouden van Syrie als land. En daar zitten maar weinig partijen.bij die daar hetzelfde over denken.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 01:10 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
jaja, Rusland de redder in nood of toch de wolf in schaapskleren?
Dan bestaat Pakistan ook meteen niet meer.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 00:17 schreef Atak het volgende:
Daar zou Pakistan niet erg blij mee zijn waar Turkije een pact mee heeft. Die hebben vast ergens een raket met een nucleaire kop enkeltje Moskou.
Omdat 'might makes right' en natuurlijkquote:Op dinsdag 23 februari 2016 06:58 schreef LionPopChoc het volgende:
Serieuze vraag
Waarom mag Rusland(nl,USA,China etc) nucleare wapens hebben en landen als Syrië en Irak niet?
Helder thanksquote:Op dinsdag 23 februari 2016 07:06 schreef Terra_Incognita het volgende:
[..]
Omdat 'might makes right' en natuurlijk
https://nl.wikipedia.org/wiki/Non-proliferatieverdrag
wat voor katapult willen ze daarvoor gebruiken?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 00:17 schreef Atak het volgende:
Daar zou Pakistan niet erg blij mee zijn waar Turkije een pact mee heeft. Die hebben vast ergens een raket met een nucleaire kop enkeltje Moskou.
quote:Op dinsdag 23 februari 2016 07:28 schreef bijdehand het volgende:
[..]
wat voor katapult willen ze daarvoor gebruiken?
quote:Pavel E. Felgenhauer (Russian: Па́вел Евге́ньевич Фельгенга́уэр; born December 6, 1951) is a Russian military analyst who allegedly has insider sources in the Russian military.[1] He is known for his publications critical of Russia's political and military leadership.[2]
Origineel (in het Russisch)quote:Rusland is begonnen met de voorbereidingen voor een grote oorlog (google translate)
Pakistan heeft genoeg nucleaire wapens en lange afstand raketten. Het punt is dat Rusland geen nucleaire wapens kan gebruiken. Zelfs weten ze ook dat op het moment dat ze dat wel doen opeens aantal grote Russische steden van de landkaart verdwijnen. OP is typisch een broodje aap verkoper.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 07:28 schreef bijdehand het volgende:
[..]
wat voor katapult willen ze daarvoor gebruiken?
Ik denk niet dat OP dit zelf heeft geschreven. Denk ook niet dat landen zich eraan gaan branden voor Turkije mocht er een tactical nukeje op het slagveld tot ontploffing gebracht worden.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 09:57 schreef Atak het volgende:
[..]
Pakistan heeft genoeg nucleaire wapens en lange afstand raketten. Het punt is dat Rusland geen nucleaire wapens kan gebruiken. Zelfs weten ze ook dat op het moment dat ze dat wel doen opeens aantal grote Russische steden van de landkaart verdwijnen. OP is typisch een broodje aap verkoper.
Oh en jij denkt dat Pakistan het wel ongestraft kan doen?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 09:57 schreef Atak het volgende:
[..]
Pakistan heeft genoeg nucleaire wapens en lange afstand raketten. Het punt is dat Rusland geen nucleaire wapens kan gebruiken. Zelfs weten ze ook dat op het moment dat ze dat wel doen opeens aantal grote Russische steden van de landkaart verdwijnen. OP is typisch een broodje aap verkoper.
Het punt is dat Rusland het niet ongestraft kan doen.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:03 schreef Hathor het volgende:
[..]
Oh en jij denkt dat Pakistan het wel ongestraft kan doen?
Ik denk dat we nooit de tactische inzet van nucleaire wapens moeten uitsluiten. Als je een bepaald gebied bestraalt kan dit tactische voordelen opleveren.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:08 schreef Multatilu het volgende:
Volgens mij leest de helft van de posters in dit topic alleen de kop van het artikel.......
Wat concreet staat geschreven is dat Putin heeft aangegeven dat wanneer Russische troepen in het nauw gedreven zouden worden door een Turkse overmacht, dat ze het niet zouden nalaten om te overwegen tactische nucleaire wapens te gebruiken. Dus als artilleriemunitie, mijnen, etc. Ik wil hiermee niet zeggen dat het conventioneel wapentuig is, maar als je dit topic leest denkt de helft dat Poetin een atoombom wil droppen.
Het is één ding om burgerslachtoffers te maken, maar een ander ding om ziekenhuizen te bombarderen, want dat is wat de Russen ook doen.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:48 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ik denk dat we nooit de tactische inzet van nucleaire wapens moeten uitsluiten. Als je een bepaald gebied bestraalt kan dit tactische voordelen opleveren.
Het is omstreden, maar de Russen denken anders dan al die andere landen die maar krampachtig blijven vasthouden aan verouderde mensenrechtenverdragen. Rusland heeft hier maling aan, wat je ziet in de doelen van de huidige bombardementen.
Wil je IS en gelijkgestemde organisaties uitschakelen dan moet men bepaalde mensenrechtenverdragen opzeggen en bereid zijn om burgerslachtoffers te maken. Dat klinkt hard, maar de afgezette dictators hebben altijd grof geweld ingezet om opstandelingen tegen hun regime monddood te maken. Het verkopen van democratie en mensenrechten is een farce gebleken. Die samenlevingen zijn cultureel zo verschillend van de onze en zoveel gewelddadiger dat zo'n idealistische boodschap niet aankomt. Ze laten zich nog liever naar hun hiernamaals bombarderen dan dat ze toenadering zoeken. Dat is de vijand die we tegenover ons hebben staan. Misbruikt maakt van onze zwakheden en idealen die we na de Tweede Wereldoorlog hebben opgebouwd. Het verlaten van ons kolonialistische verleden, een uniforme handelsmarkt willen opzetten, een hervorming van de militaire capaciteiten waardoor we met al die technologische hoogstandjes niet eens meer een grondoorlog aandurven.
Net als Turkije en US.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:04 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Het is één ding om burgerslachtoffers te maken, maar een ander ding om ziekenhuizen te bombarderen, want dat is wat de Russen ook doen.
Maar als datzelfde ziekenhuis een opslagplaats blijkt voor wapens dan sta je voor een keuze. Burgerslachtoffers maken zodat het wapendepot is vernietigd of burgers sparen waarmee de vijand misschien nog wel méér dodelijke slachtoffers kan maken.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:04 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Het is één ding om burgerslachtoffers te maken, maar een ander ding om ziekenhuizen te bombarderen, want dat is wat de Russen ook doen.
Neequote:
Was dat hier het geval?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:17 schreef Elzies het volgende:
[..]
Maar als datzelfde ziekenhuis een opslagplaats blijkt voor wapens dan sta je voor een keuze. Burgerslachtoffers maken zodat het wapendepot is vernietigd of burgers sparen waarmee de vijand misschien nog wel méér dodelijke slachtoffers kan maken.
Organisaties als Hamas doen precies hetzelfde. Burgers inzetten als menselijk schild om de publieke opinie te beïnvloeden. De vijand probeert hiermee de zwakheden van zijn tegenstander uit te buiten.
Ze probeerden in Duitsland de industrieën te bombarderen. De geallieerden hebben maar één keer burgerdoelwitten gebombardeerd (Dresden). En toen konden ze nog niets een met precisie bombarderen.quote:In WOII hadden de geallieerden geen enkele moeite met het bombarderen van Duitse steden. De Amerikanen zette zelfs twee atoombommen in tegen Japan om ze tot capitulatie te dwingen. We staan nu tegenover een tegenstander die het een eer vindt om naar het hiernamaals te worden geschoten. Lak heeft aan iedere vorm van mensenrechten en liever als een wild beest ten onder gaat, liefst met zoveel mogelijk slachtoffers. Dan kun je jezelf blijven wijsmaken dat het brengen van democratie en mensenrechten zal werken. Het werkt niet en het conflict breidt zich zichtbaar uit.
Bullshit.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:43 schreef Mathemaat het volgende:
De geallieerden hebben maar één keer burgerdoelwitten gebombardeerd (Dresden).
Wat een grote onzin. Als je weleens in het midden oosten bent geweest weet je dat daar ook hele vredelievende mensen wonen, naast de niet-vredelievende mensen. Het generaliseren en daarna goedkeuren van zoveel burgerdoden is niet normaal.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:48 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ik denk dat we nooit de tactische inzet van nucleaire wapens moeten uitsluiten. Als je een bepaald gebied bestraalt kan dit tactische voordelen opleveren.
Het is omstreden, maar de Russen denken anders dan al die andere landen die maar krampachtig blijven vasthouden aan verouderde mensenrechtenverdragen. Rusland heeft hier maling aan, wat je ziet in de doelen van de huidige bombardementen.
Wil je IS en gelijkgestemde organisaties uitschakelen dan moet men bepaalde mensenrechtenverdragen opzeggen en bereid zijn om burgerslachtoffers te maken. Dat klinkt hard, maar de afgezette dictators hebben altijd grof geweld ingezet om opstandelingen tegen hun regime monddood te maken. Het verkopen van democratie en mensenrechten is een farce gebleken. Die samenlevingen zijn cultureel zo verschillend van de onze en zoveel gewelddadiger dat zo'n idealistische boodschap niet aankomt. Ze laten zich nog liever naar hun hiernamaals bombarderen dan dat ze toenadering zoeken. Dat is de vijand die we tegenover ons hebben staan. Misbruikt maakt van onze zwakheden en idealen die we na de Tweede Wereldoorlog hebben opgebouwd. Het verlaten van ons kolonialistische verleden, een uniforme handelsmarkt willen opzetten, een hervorming van de militaire capaciteiten waardoor we met al die technologische hoogstandjes niet eens meer een grondoorlog aandurven.
Ik keur het nergens goed. Ik zeg dat het onvermijdelijk is. Met vredelievend idealisme alléén win je niet deze oorlog. Zeker niet tegen dergelijke extremisten. Extremisten die juist hun eigen burgerbevolking gebruikt als menselijk schild en hun bloed als propagandamiddel inzetten.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 12:10 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Wat een grote onzin. Als je weleens in het midden oosten bent geweest weet je dat daar ook hele vredelievende mensen wonen, naast de niet-vredelievende mensen. Het generaliseren en daarna goedkeuren van zoveel burgerdoden is niet normaal.
Onzin. Er zijn veel meer steden platgebombardeerd door de geallieerden. In Lorient bijvoorbeeld zat een onderzeeboot basis van de Duitsers. Deze basis kregen ze echter niet kapot dus hebben ze de hele stad eromheen gebombardeerd om de basis zo te dwarsbomen.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:43 schreef Mathemaat het volgende:
Ze probeerden in Duitsland de industrieën te bombarderen. De geallieerden hebben maar één keer burgerdoelwitten gebombardeerd (Dresden). En toen konden ze nog niets een met precisie bombarderen.
Dit is totaal niet waar. Afschuwelijk dat dit eigenlijk nog altijd zo onderwezen wordt op onze middelbare scholen. Ik ga hier niet over beginnen in dit topic, maar ik raad je aan om eens wat over dit onderwerp te lezen, bijvoorbeeld hier: http://www.ihr.org/jhr/v16/v16n3p-4_Weber.htmlquote:De atoombommen in Japen waren het minst kwaad van twee. Een invasie zou sowieso 1 miljoen Amerikaanse doden opleveren...
Maar nu helpen de russen opperterrorist assad die isis praktijken hanteerd.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 12:42 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ik keur het nergens goed. Ik zeg dat het onvermijdelijk is. Met vredelievend idealisme alléén win je niet deze oorlog. Zeker niet tegen dergelijke extremisten. Extremisten die juist hun eigen burgerbevolking gebruikt als menselijk schild en hun bloed als propagandamiddel inzetten.
Rusland heeft tenminste een duidelijk standpunt ingenomen. Behoud van het regime van Assad. Het Westen heeft nog steeds het naïeve droombeeld dat het omver werpen van de door hun ooit ingestelde dictators zou leiden tot een vredelievende Arabische Lente vol democratische voorspoed. Slechts een dwaas houdt zich nog vast aan dit beeld. We zagen het bij de omverwerping van Saddam Hoessein, we zagen het bij de omverwerping van Khadaffi, we zagen het bij de omverwerping van Mubarak. Alsof het Westen (met de Amerikanen en de EU) voorop tegen de moslimextremisten zeiden: hier hebben jullie onze wapens, zorg ervoor dat jij je wel gedraagt.
Een nieuw dictoriale regime was nodig om de Moslimbroederschap in Egypte aan te pakken. Assad vecht al vijf jaar tegen extremisten die zijn regime omver willen werpen. Daarvoor schuwt Assad niet om grof geweld in te zetten. De enige taal die deze extremisten begrijpen. Het zit in hun aard, het zit in hun bloed. Ze infecteren wereldwijd nieuwe Jihadisten om de strijd tegen onze democratische rechtstaat aan te gaan. Met als doel onze vrijheden te vermorzelen.
En wat zegt onze linkse Gutmensch Merkel: Wit schaffen es!![]()
Intussen worden er hekken om landen gebouwd en vecht men elkaar de tent uit voor een verdeelsleutel die er nooit zal komen.
https://www.google.nl/url(...)m=bv.114733917,d.ZWUquote:
Om een vijand als IS te verslaan zal je net zo meedogenloos moeten handelen. Anders blijft het intact en zal het zich verspreiden. Burgerslachtoffers op grote schaal zijn hierbij onvermijdelijk. Niet voor niets is oorlog een smerige bezigheid. Maar wie een schone oorlog wil voeren zal nooit winnen. Dan kan de vijand moeiteloos wapendepots blijven aanvoeren met burgers als menselijk schild.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:59 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Maar nu helpen de russen opperterrorist assad die isis praktijken hanteerd.
Meedogenloos handelen is juist een voedingsbodem voor IS. Burgerslachtoffers maken zorgt er voor dat de broers, zussen en vrienden van die slachtoffers zich tegen je gaan richten en dus IS voeden.quote:Op woensdag 24 februari 2016 09:42 schreef Elzies het volgende:
[..]
Om een vijand als IS te verslaan zal je net zo meedogenloos moeten handelen. Anders blijft het intact en zal het zich verspreiden.
Wat niet wegneemt dat de Russische Federatie heel goed weet dat de inzet van kernwapens eigenlijk onmogelijk is zonder represailles van andere landen. En dan bedoel ik niet alleen de VS. Dus toch wel een broodje aap verhaal.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 00:41 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Men hanteert die techniek al bijna 15 jaar en het heeft niets opgeleverd. Tuurlijk, prominente terroristenleiders worden uitgeschakeld maar voor elke dode staat weer een andere op. Dat geldt ook voor groeperingen. Nadat Al Qaida met dezelfde middelen werd verzwakt nam IS en andere gerelateerde groepen het stokje gewoon over.quote:Op woensdag 24 februari 2016 09:47 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Meedogenloos handelen is juist een voedingsbodem voor IS. Burgerslachtoffers maken zorgt er voor dat de broers, zussen en vrienden van die slachtoffers zich tegen je gaan richten en dus IS voeden.
Zorgen dat er daar geen geld meer is om de strijders te betalen, geen stroom meer is en ondertussen zorgen dat het in de regio éindelijk eens stabiel, democratisch en redelijk welvarend wordt, dat is de manier waarop je dit soort terreurgroepen verslaat.
Makkelijker gezegd dan gedaan uiteraard.
Zeg niet dat het niet mogelijk is, nu denk ik aan Finland vs Rusland ten tijde van de Tweede Wereldoorlog. Andere situatie, maar toch.quote:Op woensdag 24 februari 2016 10:46 schreef topdeck het volgende:
Turkse diaspora die denkt dat Turkije daadwerkelijk kan winnen tegen Rusland![]()
Turkije staat er wel beter voor dan dat en heeft ook ergere situaties overleefd, dus ja...quote:Op woensdag 24 februari 2016 10:48 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Zeg niet dat het niet mogelijk is, nu denk ik aan Finland vs Rusland ten tijde van de Tweede Wereldoorlog. Andere situatie, maar toch.
Het ligt er aan wat je winnen noemt. Veel mensen denken dat een oorlog gaat om het ene land dat het andere land verovert. Dat idee moet je loslaten. Het hele Syrie conflict draait om onder welke invloedssfeer Syrie in de toekomst gaat vallen. Het Assad regime is altijd goede vriendjes geweest met Iran en Rusland. Valt dat regime, dan worden die kaarten weer opnieuw geschud.quote:Op woensdag 24 februari 2016 10:46 schreef topdeck het volgende:
Turkse diaspora die denkt dat Turkije daadwerkelijk kan winnen tegen Rusland![]()
Mocht Poetin dit wel wensen dan heeft hij zijn volk iig nog wat uit te leggen.. Die Russen gaan dit namelijk nooit pikken volgens mijquote:Op woensdag 24 februari 2016 12:01 schreef Onnoman het volgende:
geloof mij maar dat Rusland niets doet.. denk dat Rusland niet de gehele NAVO als vijand wenst te hebben
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |