abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160231933
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 14:35 schreef Sounddragon het volgende:
dan voorrang pakken ivbm kortere hoek :P
Jij wil rechtsaf, tegemoetkomende fietser uit de eenrichtingsweg wil dezelfde weg indraaien, zijn bocht is korter.

https://www.google.nl/map(...)A!2e0!7i13312!8i6656
pi_160232161

Deze situatie bedoel ik.Als ik hier, als het enigszins druk is. linksaf wil dan kan ik wachten tot ik een ons weeg als ik hem er op een gegeven moment niet gewoon tussen gooi. Van links komen auto's, van rechts komen auto's (directe weg het centrum is, dus druk. Auto's die van links komen en linksaf willen waar die volvo vandaan komt blokkeren vaak de boel, Dan heb je nog die weg waar die volvo uit komt. Auto's die daar vandaan komen slaan 9 van de 10 keer rechts af. En net buiten beeld links ligt een rotonde, dus hier staat het verkeer op deze kruising staat vaak vast.
Je bent hier overgeleverd aan de gratie van de medeweggebruikers en wat lef van jezelf om linksaf te kunnen slaan.
A mind with a heart of it's own
pi_160232704
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 14:54 schreef DrMarten het volgende:
[ afbeelding ]
Deze situatie bedoel ik.Als ik hier, als het enigszins druk is. linksaf wil dan kan ik wachten tot ik een ons weeg als ik hem er op een gegeven moment niet gewoon tussen gooi. Van links komen auto's, van rechts komen auto's (directe weg het centrum is, dus druk. Auto's die van links komen en linksaf willen waar die volvo vandaan komt blokkeren vaak de boel, Dan heb je nog die weg waar die volvo uit komt. Auto's die daar vandaan komen slaan 9 van de 10 keer rechts af. En net buiten beeld links ligt een rotonde, dus hier staat het verkeer op deze kruising staat vaak vast.
Je bent hier overgeleverd aan de gratie van de medeweggebruikers en wat lef van jezelf om linksaf te kunnen slaan.
Daar is een middenberm met opstelruimte, het lijkt me stug dat het onmogelijk is om daar te komen.
In dit geval kan linksaf in 2 etappes en er is echt wel een keer een moment dat de 1e of 2e etappe mogelijk is.
En als dat niet zo is moet je de wegbeheerder er op aanspreken, dan klopt de situatie niet.
Maar "ik druk em er tussen omdat ik anders zo lang moet wachten" is niet echt het beste argument zeg maar.
pi_160233038
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 15:16 schreef vannelle het volgende:

[..]

Daar is een middenberm met opstelruimte, het lijkt me stug dat het onmogelijk is om daar te komen.
In dit geval kan linksaf in 2 etappes en er is echt wel een keer een moment dat de 1e of 2e etappe mogelijk is.
En als dat niet zo is moet je de wegbeheerder er op aanspreken, dan klopt de situatie niet.
Maar "ik druk em er tussen omdat ik anders zo lang moet wachten" is niet echt het beste argument zeg maar.
Zoals ik al zeg, verkeer van links wat vervolgens linksaf wil slaan heeft voorrang. En dat zijn er nogal veel. Verkeer van rechts heeft voorrang, verkeer van de overkant dat rexhtdoor gaat of rechtsaf slaat heeft voorrang. Die optelplaats moet je dus wel eerst kunnen bereiken. En als je er staat blokkeer je de weg van degenen die voorrang hebben op jou. En de gemeente hier gaat daar exht niets aan veranderen. Er zijn meer van die achterlijke kruisingen hier in de stad waar alles vastloopt in de spits.
A mind with a heart of it's own
pi_160233218
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 15:31 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Zoals ik al zeg, verkeer van links wat vervolgens linksaf wil slaan heeft voorrang. En dat zijn er nogal veel. Verkeer van rechts heeft voorrang, verkeer van de overkant dat rexhtdoor gaat of rechtsaf slaat heeft voorrang. Die optelplaats moet je dus wel eerst kunnen bereiken. En als je er staat blokkeer je de weg van degenen die voorrang hebben op jou. En de gemeente hier gaat daar exht niets aan veranderen. Er zijn meer van die achterlijke kruisingen hier in de stad waar alles vastloopt in de spits.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik in mijn verhaal linksafslaand verkeer vergeten was.
Nu snap ik je beter en idd. Lastige situatie.
pi_160233291
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 10:07 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Spanbanden op beton; altijd goed voor een :|W als ik dat onderweg zie. Da's net zoiets als een olietanker vastleggen aan de kade met een setje Reebok veters. Misschien met heel veel rubber ertussen en eronder, en dan nog is de verhouding lading-zekeringsmateriaal een beetje zoek. . Ik had voor als ik balken ofzo moest rijden altijd oude 2 meter platte hijsbanden bij me die ik dan met sluitingen pakte, en het liefst een ketting+spanner eraan als ik het zo in elkaar kon breien.. maar liefst kettingen aan de hijspunten ofzo.
Spanbanden op beton (met een stukje linoleum ertussen) hebben ook totaal geen zin, maarja, kettingen waren schaars (omdat die dingen altijd uit de kisten werden gestolen).
Van oude rotten heb ik gehoord dat beton vroeger gewoon los op de oplegger werd neergezet, alleen de rongen aan de zijkant zaten erin om het idee van veiligheid te geven. Maargoed, dat was ook uit de tijd dat bakstenen ook los werden vervoerd. (dan leerde je wel rustig rijden, het was kiezen: fatsoenlijk rijden of stenen rapen)
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  Moderator vrijdag 26 februari 2016 @ 15:41:32 #132
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_160233324
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 13:57 schreef MrBradge het volgende:

[..]

Even ter indicatie, dit is het kruispunt in kwestie:
[ afbeelding ]

Zoals te zien is het vrij onlogisch om die vrouw er voor te laten terwijl ze nog naast mij staat half, dan zou ik moeten uitwijken naar dat plateautje en dat mag niet :+ Die vrouw had (Zoals iedereen daar doet) Gewoon moeten wachten bij die drempelconstructie totdat ze zeker wist dat het *vrij* Was (En ze dus normaal plaats achter mij kon nemen) Had wel wat gescheeld.
Gozer, dit is nu al het 2e filmpje waarin ik je hoor toeteren naar een andere weggebruiker. Doe dit nou gewoon niet. Word geen 2e Laurens....
Geef mensen gewoon wat ruimte en let it go.

Sure, de actie van de witte Volvo was niet helemaal netjes en logisch, maar boeie.... alsof jij altijd zelf 100% correcte en logische beslissingen maakt in het verkeer.
pi_160233579
Dit ziet er gewoon uit als vergeldingsdrang. Zo'n dashcam helpt psychologisch ook met je gelijk halen.

quote:
14s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 14:33 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Nee, want hij heeft een dashcam, dus iieeeeedereen kan zien dat zij fout was, en dan heb je natuurlijk alle recht om haar te straffen door haar er niet tussen te laten.. behoorlijk pathetische mindset, maar blijkbaar gaat dat voor het bevorderen van de eventuele doorstroming door een foutje van een ander weg te poetsen.

Niks bijzonders overigens, gebeurt best vaak.
Het laat wel zien dat iedereen wel een beetje mediageil is. Maar is dit niet een beetje de schuld van Dat Ene Programma Op SBS6?
  vrijdag 26 februari 2016 @ 18:05:11 #134
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_160237077
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 15:40 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Spanbanden op beton (met een stukje linoleum ertussen) hebben ook totaal geen zin, maarja, kettingen waren schaars (omdat die dingen altijd uit de kisten werden gestolen).
Van oude rotten heb ik gehoord dat beton vroeger gewoon los op de oplegger werd neergezet, alleen de rongen aan de zijkant zaten erin om het idee van veiligheid te geven. Maargoed, dat was ook uit de tijd dat bakstenen ook los werden vervoerd. (dan leerde je wel rustig rijden, het was kiezen: fatsoenlijk rijden of stenen rapen)
Ze hebben mij wijs gemaakt dat granulaat er onder al 80% van de schuifkrachten pakt; de pest zit hem in die 20% en de mogelijkheid dat het alsnog gaat schuiven om wat voor reden dan ook. Ik reed vroeger vaak ballast, en dat zijn prima te laden blokkies van 10 ton (had er 6 mee, waarvan 2 tasjes van 2 hoog, dus 20 ton op een vierkant metertje). Als je die op rubber matjes legde, moet je dus van heel goeden huize komen om die te verschuiven, de kettingen gingen er dus vaak redelijk 'losjes' omheen, maar ik heb een keertje een ékte-ekte noodstop moeten maken, en toen stond alles toch mooi snaarstrak toen ik ging lossen :X Daarna toch maar die paar slagen extra aan die spanner gaan geven :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  FOK!fotograaf maandag 29 februari 2016 @ 09:37:48 #135
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_160307255
Iets van anderen waar ik niet direct last van heb, maar wat mij wel irriteert: Je neemt een stekkerhybride in de lease. Behalve dat die PHEV's verschrikkelijk lelijk en traag zijn, is er verder in de basis niet veel mis mee. Behalve als je: hem nooit aan de stekker hangt. En je hem 's ochtends warm laat draaien op de motor, een minuut of 15, omdat je geen zin hebt in krabben. Als je dat fucking gebruikt zoals het hoort, dus aan de stekker, hoef je 's ochtends niet te krabben.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  maandag 29 februari 2016 @ 09:54:44 #136
248821 Rauw.
op je bord.
pi_160307520
Dat eerste filmpje van mrBradge valt wat te zeggen over de actie, alleen gezien je sowieso af moet remmen voor een bocht vind ik het de frustratie niet waard.

De 2e daarentegen ben je gewoon een regelrechte verkeerslul. Toegegeven, de actie van de Volvo is twijfelachtig te noemen, maar dat jij vervolgens niet een keer over je trotse hart kan strijken om deze persoon voor te laten gaan is toch echt triest.

Je hebt nu al meer tijd verspilt aan de frustratie hier posten dan dat je tijd gewonnen hebt door voorrang op te eisen in die situatie.

Inb4 "Ja, maar het gaat om het principe" :')
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  maandag 29 februari 2016 @ 13:25:21 #137
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_160312576
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 13:57 schreef MrBradge het volgende:

[..]

Nou dat was dus het punt waar meerdere mensen over struikelen.
Ik sta achter dat busje en die vrouw wil naast het busje plaatsnemen wat dus niet gaat omdat ik daar al achter sta. Hierdoor blokkeert ze de weg. Zodra dat busje wegrijd en ik naar voren rij en komt mevrouw naar voren gereden en dwingt haar plek af terwijl ik daar duidelijk als eerste vooraan sta. Vandaar dat ik haar niet voorlaat, want dat is niet logisch, dan moet zij zich namelijk een weg banen langs mij en dat is niet te doen.

Het trillen is inderdaad minder, moet nog een fatsoenlijke telefoon houder hebben, deze heeft zo`n lange slurf eraan en die trilt heel veel.

Even ter indicatie, dit is het kruispunt in kwestie:
[ afbeelding ]

Zoals te zien is het vrij onlogisch om die vrouw er voor te laten terwijl ze nog naast mij staat half, dan zou ik moeten uitwijken naar dat plateautje en dat mag niet :+ Die vrouw had (Zoals iedereen daar doet) Gewoon moeten wachten bij die drempelconstructie totdat ze zeker wist dat het *vrij* Was (En ze dus normaal plaats achter mij kon nemen) Had wel wat gescheeld.
In het verkeer is het een kwestie van geven en nemen. Als je die mevrouw er tussen had gelaten dan blokkeerde ze de weg niet meer en konden jullie beiden alsnog je weg vervolgen. Je hebt nu wat, nog niet eens een seconde tijdswinst door haar er niet tussen te laten?
Waarom zo nodig regelneuken? Iedereen maakt weleens een fout, en hoe coulanter je ermee omgaat, hoe sneller het probleem opgelost is en iedereen z'n weg weer kan vervolgen.
pi_160317826
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 14:02 schreef MrBradge het volgende:

[..]

Toen het busje weg reed en ik naar voren reed bedacht de Volvo opeens "Goh, ik wil hier staan" Als ik niet had getoeterd had ze waarschijnlijk in m`n zijkant gezeten (Ze versnelt notabene nog als ze al op dat vlak staat, kan je zien in het filmpje) 0:28

Nu ik het terug kijk had ik inderdaad wel beter daar achter kunnen blijven staan, maar die vrouw lost dit ook niet bijster slim of netjes op.

Goed, daarom bestaan er dashcams he, om terug te kijken hoe je rijd en daar eventueel van te leren :D
Ik blijf bij erbij dat het je jezelf onnodig moeilijk maakt. Wat was eigenlijk de reden dat je zoveel rijles nodig had, je kent de regels goed, maar lijkt een beetje praktisch verkeersinzicht te missen.
.
pi_160318118
quote:
1s.gif Op maandag 29 februari 2016 16:55 schreef Fer het volgende:

[..]

Ik blijf bij erbij dat het je jezelf onnodig moeilijk maakt. Wat was eigenlijk de reden dat je zoveel rijles nodig had, je kent de regels goed, maar lijkt een beetje praktisch verkeersinzicht te missen.
Je geeft zelf het antwoord al, ik mis een beetje het inzicht.
Tel daar bij op dat ik nogal langzaam leer en vaak dingen slecht onthou... Sja, dan krijg je dat.

En het lijkt meer dan het was, ik schrok er ook van toen ze mijn totale aantal lesuur vertelde inclusief gecancelde lessen (Die rekende ze ook mee) Maar gereden lessen zijn er +- 70 geweest. Wel veel, maar niet schrikbarend vind ik.

Heb er 2 jaar over gedaan omdat ik slecht leer en vooral in combinatie met theorie is dat nogal onhandig, 6 x zakken voor theorie maar wel door blijven lessen (En nergens komen...)
Een pauze van 8 maanden door een instructeur die mij onzeker maakte..
5x zakken voor m`n praktijk examen + steeds 4-6 weken wachten..
pi_160320159
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 17:09 schreef MrBradge het volgende:

[..]

Tel daar bij op dat ik nogal langzaam leer en vaak dingen slecht onthou... Sja, dan krijg je dat.

En het lijkt meer dan het was, ik schrok er ook van toen ze mijn totale aantal lesuur vertelde inclusief gecancelde lessen (Die rekende ze ook mee) Maar gereden lessen zijn er +- 70 geweest. Wel veel, maar niet schrikbarend vind ik.

Heb er 2 jaar over gedaan omdat ik slecht leer en vooral in combinatie met theorie is dat nogal onhandig, 6 x zakken voor theorie maar wel door blijven lessen (En nergens komen...)
Wat enkel belangrijk is: je hebt je rijbewijs. Al het andere telt niet. Al heb je honderd keer je theorie over moeten doen, al heb je al die vorige keren je praktijkexamen verknald, je hebt nu je rijbewijs.
En ja, het is een momentopname. Net als dat een apk (om maar iets te noemen) een momentopname is. Maar in tegenstelling tot een apk, dat slechts één tot een paar jaar geldig is, mag je met je rijbewijs blijven rijden en hoef je jezelf niet meer te bewijzen. (in ieder geval tot je zeventigste), omdat je met een rijbewijs alleen maar beter kunt rijden.
[/peptalk]
pi_160321006
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 17:09 schreef MrBradge het volgende:

[..]

Oh ik heb iets van 80 uur les gehad hoor, dus schaam je vooral niet. En ik leer normaal juist niet langzaam, dus dit was voor mij weer een enorme frustratie dat ik dit niet "zo even" oppikte. Maar beter zoveel lessen en mét zelfvertrouwen die kar in dan alles vlug willen en dan een gevaar op de weg zijn, toch? ;)

Bij mij was het probleem vooral dat ik als ik 's avonds in die lesauto stapte, ik al vanaf 5 uur 's ochtends nonstop aan het rennen was geweest met werk, kinderen, huishouden. Ik wilde juist leren rijden om eens tijd over te houden en niet constant moe te zijn, maar ik was dus te moe om te leren rijden :')

En je bewust zijn van je minpuntjes zorgt al dat je jezelf nog kunt verbeteren. Beter dat dan zo'n tjappie die alles denkt te kunnen en er pas achter komt dat zelfs hij beperkingen heeft als hij een ander frontaal ramt o.i.d.
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
  Moderator / Redactie Sport maandag 29 februari 2016 @ 19:23:48 #142
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_160321158
Voetganger die niet goed uitkijkt voor ze gaat oversteken, en als ze mij eindelijk wel ziet, snel terug gaan terwijl ze al bijna aan de overkant was...

Heerlijke onnodige ontwijkactie moeten uitvoeren, wat niet nodig was geweest als ze gewoon door was gelopen. Levensmoe :N
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  FOK!fotograaf dinsdag 1 maart 2016 @ 09:09:47 #143
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_160333522
Nee, het is geen voorsorteren als je bij een samenvoeging van 2 wegen komt die over 3 km weer splitsen en je van links komt en naar links moet. Dan ga je gewoon naar rechts!!! |:( |:(
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  Moderator / Redactie FP dinsdag 1 maart 2016 @ 09:21:09 #144
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_160333658
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 09:09 schreef Pizza_Boom het volgende:
Nee, het is geen voorsorteren als je bij een samenvoeging van 2 wegen komt die over 3 km weer splitsen en je van links komt en naar links moet. Dan ga je gewoon naar rechts!!! |:( |:(
En dan ook vooral niet doorrijden. Gewoon lekker blijven slakken ook.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_160334064
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 09:09 schreef Pizza_Boom het volgende:
Hangt er van af, was er blokmarkering?
Sommige weefvlakken kunnen akelig lang zijn.
  Moderator / Redactie FP dinsdag 1 maart 2016 @ 10:32:04 #146
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_160334846
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 09:45 schreef vannelle het volgende:

[..]

Hangt er van af, was er blokmarkering?
Sommige weefvlakken kunnen akelig lang zijn.
Dat ben ik wel met je eens. Aan de andere kant zijn mensen soms gewoon te dom of te lui (of beide) om rekening te houden met de rest.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  FOK!fotograaf dinsdag 1 maart 2016 @ 12:35:41 #147
842 Zorro
Z
pi_160337296
Het alleen-op-de-wereld-syndroom.
Zoals mensen die rustig uitrijden want het is toch rood. Waardoor je erachter zit en niet het voorsorteervak naar rechts op kan rijden omdat zo iemand dat niet doorheeft :')
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 1 maart 2016 @ 12:38:11 #148
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_160337344
quote:
6s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 12:35 schreef Zorro het volgende:
Het alleen-op-de-wereld-syndroom.
Zoals mensen die rustig uitrijden want het is toch rood. Waardoor je erachter zit en niet het voorsorteervak naar rechts op kan rijden omdat zo iemand dat niet doorheeft :')
Doe ik ook gewoon. Dat stoplicht gaat echt niet sneller op groen als je er eerder bent.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  FOK!fotograaf dinsdag 1 maart 2016 @ 12:39:10 #149
842 Zorro
Z
pi_160337363
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 12:38 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Doe ik ook gewoon. Dat stoplicht gaat echt niet sneller op groen als je er eerder bent.
Dat is het punt ook niet. Maar ik zit er achter en wil naar rechts, wat wel groen heeft. Maar dat kan niet omdat degene voor me niet doorrijdt want "ik heb toch rood". Mijn rechtsaf-vak begint pas over 30 meter. Of zo.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 1 maart 2016 @ 12:41:51 #150
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_160337418
quote:
6s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 12:39 schreef Zorro het volgende:

[..]

Dat is het punt ook niet. Maar ik zit er achter en wil naar rechts, wat wel groen heeft. Maar dat kan niet omdat degene voor me niet doorrijdt want "ik heb toch rood". Mijn rechtsaf-vak begint pas over 30 meter. Of zo.
Ik weet precies waar je het over hebt. Als het stoplicht naar rechts groen is, geef ik wel gewoon netjes gas bij. Maar als de persoon achter me geen richtingaanwijzer aan heeft, let ik er niet op.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')