Jij wil rechtsaf, tegemoetkomende fietser uit de eenrichtingsweg wil dezelfde weg indraaien, zijn bocht is korter.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 14:35 schreef Sounddragon het volgende:
dan voorrang pakken ivbm kortere hoek
Daar is een middenberm met opstelruimte, het lijkt me stug dat het onmogelijk is om daar te komen.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 14:54 schreef DrMarten het volgende:
[ afbeelding ]
Deze situatie bedoel ik.Als ik hier, als het enigszins druk is. linksaf wil dan kan ik wachten tot ik een ons weeg als ik hem er op een gegeven moment niet gewoon tussen gooi. Van links komen auto's, van rechts komen auto's (directe weg het centrum is, dus druk. Auto's die van links komen en linksaf willen waar die volvo vandaan komt blokkeren vaak de boel, Dan heb je nog die weg waar die volvo uit komt. Auto's die daar vandaan komen slaan 9 van de 10 keer rechts af. En net buiten beeld links ligt een rotonde, dus hier staat het verkeer op deze kruising staat vaak vast.
Je bent hier overgeleverd aan de gratie van de medeweggebruikers en wat lef van jezelf om linksaf te kunnen slaan.
Zoals ik al zeg, verkeer van links wat vervolgens linksaf wil slaan heeft voorrang. En dat zijn er nogal veel. Verkeer van rechts heeft voorrang, verkeer van de overkant dat rexhtdoor gaat of rechtsaf slaat heeft voorrang. Die optelplaats moet je dus wel eerst kunnen bereiken. En als je er staat blokkeer je de weg van degenen die voorrang hebben op jou. En de gemeente hier gaat daar exht niets aan veranderen. Er zijn meer van die achterlijke kruisingen hier in de stad waar alles vastloopt in de spits.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 15:16 schreef vannelle het volgende:
[..]
Daar is een middenberm met opstelruimte, het lijkt me stug dat het onmogelijk is om daar te komen.
In dit geval kan linksaf in 2 etappes en er is echt wel een keer een moment dat de 1e of 2e etappe mogelijk is.
En als dat niet zo is moet je de wegbeheerder er op aanspreken, dan klopt de situatie niet.
Maar "ik druk em er tussen omdat ik anders zo lang moet wachten" is niet echt het beste argument zeg maar.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik in mijn verhaal linksafslaand verkeer vergeten was.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 15:31 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Zoals ik al zeg, verkeer van links wat vervolgens linksaf wil slaan heeft voorrang. En dat zijn er nogal veel. Verkeer van rechts heeft voorrang, verkeer van de overkant dat rexhtdoor gaat of rechtsaf slaat heeft voorrang. Die optelplaats moet je dus wel eerst kunnen bereiken. En als je er staat blokkeer je de weg van degenen die voorrang hebben op jou. En de gemeente hier gaat daar exht niets aan veranderen. Er zijn meer van die achterlijke kruisingen hier in de stad waar alles vastloopt in de spits.
Spanbanden op beton (met een stukje linoleum ertussen) hebben ook totaal geen zin, maarja, kettingen waren schaars (omdat die dingen altijd uit de kisten werden gestolen).quote:Op vrijdag 26 februari 2016 10:07 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Spanbanden op beton; altijd goed voor eenals ik dat onderweg zie. Da's net zoiets als een olietanker vastleggen aan de kade met een setje Reebok veters. Misschien met heel veel rubber ertussen en eronder, en dan nog is de verhouding lading-zekeringsmateriaal een beetje zoek. . Ik had voor als ik balken ofzo moest rijden altijd oude 2 meter platte hijsbanden bij me die ik dan met sluitingen pakte, en het liefst een ketting+spanner eraan als ik het zo in elkaar kon breien.. maar liefst kettingen aan de hijspunten ofzo.
Gozer, dit is nu al het 2e filmpje waarin ik je hoor toeteren naar een andere weggebruiker. Doe dit nou gewoon niet. Word geen 2e Laurens....quote:Op vrijdag 26 februari 2016 13:57 schreef MrBradge het volgende:
[..]
Even ter indicatie, dit is het kruispunt in kwestie:
[ afbeelding ]
Zoals te zien is het vrij onlogisch om die vrouw er voor te laten terwijl ze nog naast mij staat half, dan zou ik moeten uitwijken naar dat plateautje en dat mag nietDie vrouw had (Zoals iedereen daar doet) Gewoon moeten wachten bij die drempelconstructie totdat ze zeker wist dat het *vrij* Was (En ze dus normaal plaats achter mij kon nemen) Had wel wat gescheeld.
Het laat wel zien dat iedereen wel een beetje mediageil is. Maar is dit niet een beetje de schuld van Dat Ene Programma Op SBS6?quote:Op vrijdag 26 februari 2016 14:33 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nee, want hij heeft een dashcam, dus iieeeeedereen kan zien dat zij fout was, en dan heb je natuurlijk alle recht om haar te straffen door haar er niet tussen te laten.. behoorlijk pathetische mindset, maar blijkbaar gaat dat voor het bevorderen van de eventuele doorstroming door een foutje van een ander weg te poetsen.
Niks bijzonders overigens, gebeurt best vaak.
Ze hebben mij wijs gemaakt dat granulaat er onder al 80% van de schuifkrachten pakt; de pest zit hem in die 20% en de mogelijkheid dat het alsnog gaat schuiven om wat voor reden dan ook. Ik reed vroeger vaak ballast, en dat zijn prima te laden blokkies van 10 ton (had er 6 mee, waarvan 2 tasjes van 2 hoog, dus 20 ton op een vierkant metertje). Als je die op rubber matjes legde, moet je dus van heel goeden huize komen om die te verschuiven, de kettingen gingen er dus vaak redelijk 'losjes' omheen, maar ik heb een keertje een ékte-ekte noodstop moeten maken, en toen stond alles toch mooi snaarstrak toen ik ging lossenquote:Op vrijdag 26 februari 2016 15:40 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Spanbanden op beton (met een stukje linoleum ertussen) hebben ook totaal geen zin, maarja, kettingen waren schaars (omdat die dingen altijd uit de kisten werden gestolen).
Van oude rotten heb ik gehoord dat beton vroeger gewoon los op de oplegger werd neergezet, alleen de rongen aan de zijkant zaten erin om het idee van veiligheid te geven. Maargoed, dat was ook uit de tijd dat bakstenen ook los werden vervoerd. (dan leerde je wel rustig rijden, het was kiezen: fatsoenlijk rijden of stenen rapen)
In het verkeer is het een kwestie van geven en nemen. Als je die mevrouw er tussen had gelaten dan blokkeerde ze de weg niet meer en konden jullie beiden alsnog je weg vervolgen. Je hebt nu wat, nog niet eens een seconde tijdswinst door haar er niet tussen te laten?quote:Op vrijdag 26 februari 2016 13:57 schreef MrBradge het volgende:
[..]
Nou dat was dus het punt waar meerdere mensen over struikelen.
Ik sta achter dat busje en die vrouw wil naast het busje plaatsnemen wat dus niet gaat omdat ik daar al achter sta. Hierdoor blokkeert ze de weg. Zodra dat busje wegrijd en ik naar voren rij en komt mevrouw naar voren gereden en dwingt haar plek af terwijl ik daar duidelijk als eerste vooraan sta. Vandaar dat ik haar niet voorlaat, want dat is niet logisch, dan moet zij zich namelijk een weg banen langs mij en dat is niet te doen.
Het trillen is inderdaad minder, moet nog een fatsoenlijke telefoon houder hebben, deze heeft zo`n lange slurf eraan en die trilt heel veel.
Even ter indicatie, dit is het kruispunt in kwestie:
[ afbeelding ]
Zoals te zien is het vrij onlogisch om die vrouw er voor te laten terwijl ze nog naast mij staat half, dan zou ik moeten uitwijken naar dat plateautje en dat mag nietDie vrouw had (Zoals iedereen daar doet) Gewoon moeten wachten bij die drempelconstructie totdat ze zeker wist dat het *vrij* Was (En ze dus normaal plaats achter mij kon nemen) Had wel wat gescheeld.
Ik blijf bij erbij dat het je jezelf onnodig moeilijk maakt. Wat was eigenlijk de reden dat je zoveel rijles nodig had, je kent de regels goed, maar lijkt een beetje praktisch verkeersinzicht te missen.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 14:02 schreef MrBradge het volgende:
[..]
Toen het busje weg reed en ik naar voren reed bedacht de Volvo opeens "Goh, ik wil hier staan" Als ik niet had getoeterd had ze waarschijnlijk in m`n zijkant gezeten (Ze versnelt notabene nog als ze al op dat vlak staat, kan je zien in het filmpje) 0:28
Nu ik het terug kijk had ik inderdaad wel beter daar achter kunnen blijven staan, maar die vrouw lost dit ook niet bijster slim of netjes op.
Goed, daarom bestaan er dashcams he, om terug te kijken hoe je rijd en daar eventueel van te leren
Je geeft zelf het antwoord al, ik mis een beetje het inzicht.quote:Op maandag 29 februari 2016 16:55 schreef Fer het volgende:
[..]
Ik blijf bij erbij dat het je jezelf onnodig moeilijk maakt. Wat was eigenlijk de reden dat je zoveel rijles nodig had, je kent de regels goed, maar lijkt een beetje praktisch verkeersinzicht te missen.
Wat enkel belangrijk is: je hebt je rijbewijs. Al het andere telt niet. Al heb je honderd keer je theorie over moeten doen, al heb je al die vorige keren je praktijkexamen verknald, je hebt nu je rijbewijs.quote:Op maandag 29 februari 2016 17:09 schreef MrBradge het volgende:
[..]
Je geeft zelf het antwoord al, ik mis een beetje het inzicht.
Tel daar bij op dat ik nogal langzaam leer en vaak dingen slecht onthou... Sja, dan krijg je dat.
En het lijkt meer dan het was, ik schrok er ook van toen ze mijn totale aantal lesuur vertelde inclusief gecancelde lessen (Die rekende ze ook mee) Maar gereden lessen zijn er +- 70 geweest. Wel veel, maar niet schrikbarend vind ik.
Heb er 2 jaar over gedaan omdat ik slecht leer en vooral in combinatie met theorie is dat nogal onhandig, 6 x zakken voor theorie maar wel door blijven lessen (En nergens komen...)
Een pauze van 8 maanden door een instructeur die mij onzeker maakte..
5x zakken voor m`n praktijk examen + steeds 4-6 weken wachten..
Oh ik heb iets van 80 uur les gehad hoor, dus schaam je vooral niet. En ik leer normaal juist niet langzaam, dus dit was voor mij weer een enorme frustratie dat ik dit niet "zo even" oppikte. Maar beter zoveel lessen en mét zelfvertrouwen die kar in dan alles vlug willen en dan een gevaar op de weg zijn, toch?quote:Op maandag 29 februari 2016 17:09 schreef MrBradge het volgende:
[..]
Je geeft zelf het antwoord al, ik mis een beetje het inzicht.
Tel daar bij op dat ik nogal langzaam leer en vaak dingen slecht onthou... Sja, dan krijg je dat.
En het lijkt meer dan het was, ik schrok er ook van toen ze mijn totale aantal lesuur vertelde inclusief gecancelde lessen (Die rekende ze ook mee) Maar gereden lessen zijn er +- 70 geweest. Wel veel, maar niet schrikbarend vind ik.
Heb er 2 jaar over gedaan omdat ik slecht leer en vooral in combinatie met theorie is dat nogal onhandig, 6 x zakken voor theorie maar wel door blijven lessen (En nergens komen...)
Een pauze van 8 maanden door een instructeur die mij onzeker maakte..
5x zakken voor m`n praktijk examen + steeds 4-6 weken wachten..
En dan ook vooral niet doorrijden. Gewoon lekker blijven slakken ook.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 09:09 schreef Pizza_Boom het volgende:
Nee, het is geen voorsorteren als je bij een samenvoeging van 2 wegen komt die over 3 km weer splitsen en je van links komt en naar links moet. Dan ga je gewoon naar rechts!!!![]()
Hangt er van af, was er blokmarkering?quote:Op dinsdag 1 maart 2016 09:09 schreef Pizza_Boom het volgende:
Nee, het is geen voorsorteren als je bij een samenvoeging van 2 wegen komt die over 3 km weer splitsen en je van links komt en naar links moet. Dan ga je gewoon naar rechts!!!![]()
Dat ben ik wel met je eens. Aan de andere kant zijn mensen soms gewoon te dom of te lui (of beide) om rekening te houden met de rest.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 09:45 schreef vannelle het volgende:
[..]
Hangt er van af, was er blokmarkering?
Sommige weefvlakken kunnen akelig lang zijn.
Doe ik ook gewoon. Dat stoplicht gaat echt niet sneller op groen als je er eerder bent.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:35 schreef Zorro het volgende:
Het alleen-op-de-wereld-syndroom.
Zoals mensen die rustig uitrijden want het is toch rood. Waardoor je erachter zit en niet het voorsorteervak naar rechts op kan rijden omdat zo iemand dat niet doorheeft
Dat is het punt ook niet. Maar ik zit er achter en wil naar rechts, wat wel groen heeft. Maar dat kan niet omdat degene voor me niet doorrijdt want "ik heb toch rood". Mijn rechtsaf-vak begint pas over 30 meter. Of zo.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Doe ik ook gewoon. Dat stoplicht gaat echt niet sneller op groen als je er eerder bent.
Ik weet precies waar je het over hebt. Als het stoplicht naar rechts groen is, geef ik wel gewoon netjes gas bij. Maar als de persoon achter me geen richtingaanwijzer aan heeft, let ik er niet op.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:39 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dat is het punt ook niet. Maar ik zit er achter en wil naar rechts, wat wel groen heeft. Maar dat kan niet omdat degene voor me niet doorrijdt want "ik heb toch rood". Mijn rechtsaf-vak begint pas over 30 meter. Of zo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |