abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160466639
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 13:12 schreef DoubleDip het volgende:
Ik heb vandaag even gemaild met een andere vereniging. Die eerste daar zat al een bekende bij, toen ik haar op de hoogte stelde was ze geloof ik niet zo blij, oeps. Maar de andere vereniging klinkt ook wel leuk dus maar even duimen dat dit gaat lukken.
Waarom zou ze niet blij zijn?
pi_160466776
Vreemd, ik zie in het overzicht van topics een reactie van Deezertje op mijn post, maar op de één of andere manier zie ik die hier niet. Maar om te reageren: ze wilde graag zelf bij die vereniging en daar haar eigen vrienden maken, zonder dat er iemand van de eerdere toneelgroep (waar we allebei in zaten) achter haar aan komt. Was niet mijn intentie trouwens, ik wist gewoon niet dat er nog (veel) meer toneelgroepen waren. In ieder geval heb ik nu een andere gemaild en die ziet er leuk uit. Moet dus haast wel lukken denk ik.

EDIT: reactie is nu wel ineens zichtbaar. Vaag.
  zondag 6 maart 2016 @ 16:57:33 #178
416931 yats
(non) Average Joe
pi_160466913
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 23:14 schreef syndroom het volgende:

[..]

Je durft wel. Dat is anders bij mensen die al heel hun leven buiten de groep vallen en daardoor bijna alleen maar slechte ervaringen hebben. Volgens mij ben jij wel iemand die sociaal vaardig is en goed kan leren. Daardoor heb je al veel minder risico op social rejection.
Wat weerhoud je om het te proberen? Iedereen leert zoiets met vallen en opstaan. Of dacht je dat doubledip of welke andere user hier dan ook nooit een keer een slechte ervaring heeft (gehad)? Dat aanbod van me staat overigens nog steeds.
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
  zondag 6 maart 2016 @ 17:00:00 #179
416931 yats
(non) Average Joe
pi_160466969
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 13:12 schreef DoubleDip het volgende:
Ik heb vandaag even gemaild met een andere vereniging. Die eerste daar zat al een bekende bij, toen ik haar op de hoogte stelde was ze geloof ik niet zo blij, oeps. Maar de andere vereniging klinkt ook wel leuk dus maar even duimen dat dit gaat lukken.
Waarom was ze daar niet zo blij mee? Het is toch juist leuk als je al iemand kent?

Edit, al gelezen, never mind
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
pi_160466991
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 16:51 schreef DoubleDip het volgende:
Vreemd, ik zie in het overzicht van topics een reactie van Deezertje op mijn post, maar op de één of andere manier zie ik die hier niet. Maar om te reageren: ze wilde graag zelf bij die vereniging en daar haar eigen vrienden maken, zonder dat er iemand van de eerdere toneelgroep (waar we allebei in zaten) achter haar aan komt. Was niet mijn intentie trouwens, ik wist gewoon niet dat er nog (veel) meer toneelgroepen waren. In ieder geval heb ik nu een andere gemaild en die ziet er leuk uit. Moet dus haast wel lukken denk ik.

EDIT: reactie is nu wel ineens zichtbaar. Vaag.
ik vind dat echt rare bullshit. En ze haalt zich nogal wat in haar hoofd 'haar achter na komt'. Hoe kan zij een hele vereniging claimen?
ik had er wat van gezegd ipv afdruipen
  zondag 6 maart 2016 @ 17:02:21 #181
374442 R-K
Jawohl!
pi_160467025
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2016 16:10 schreef Operc het volgende:

[..]

Welke andere redenen zijn er om uit huis te gaan denk je? Dus als je denkt aan medestudenten die op kamers zijn gegaan, wat denk je dat hun reden was?
Als je het argument "makkelijker met meiden in contact komen" eraf haalt valt de balans negatief uit. Je wordt er wel zelfstandiger door, maar de kosten wegen in mijn ogen niet daar tegenop.

Ik ga komende weken proberen de nummers vn deze gasten te achterhalen en proberen contact met hun te zoeken. Ik wil wel weten hoe hun als hbo-spoorknorcursist de mooiste meiden ter wereld in hun fb-lijst krijgen en hoe hun een universitair opgeleide vriendin krijgen.
pi_160467061
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2016 17:02 schreef R-K het volgende:

[..]

Als je het argument "makkelijker met meiden in contact komen" eraf haalt valt de balans negatief uit. Je wordt er wel zelfstandiger door, maar de kosten wegen in mijn ogen niet daar tegenop.

Ik ga komende weken proberen de nummers vn deze gasten te achterhalen en proberen contact met hun te zoeken. Ik wil wel weten hoe hun als hbo-spoorknorcursist de mooiste meiden ter wereld in hun fb-lijst krijgen en hoe hun een universitair opgeleide vriendin krijgen.
Meiden in je lijst hebben zegt niks. Ik heb ook bloedmooie klasgenoten in mijn lijst staan, maar daar ga ik helemaal niet (meer) mee om. Op facebook is iedereen je vriend
pi_160467101
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2016 16:57 schreef yats het volgende:

[..]

Wat weerhoud je om het te proberen? Iedereen leert zoiets met vallen en opstaan. Of dacht je dat doubledip of welke andere user hier dan ook nooit een keer een slechte ervaring heeft (gehad)? Dat aanbod van me staat overigens nog steeds.
Klopt. Slechte ervaringen genoeg, alleen door te miepen dat alles niet lukt en niks te doen kom je er niet. Wees ook niet beschaamd om eens naar een psych te gaan als het echt niet lukt. Ik ben 2 jaar sort of vriendloos geweest, de psychologe op school raadde mij toen aan om in de Leerlingenraad te gaan. Kortom, iets doen, actief worden. Ben dat gaan doen en tot mijn eindexamen gebleven. Was erg leuk, veel leuke mensen leren kennen. Was voor mij ook een stimulans om bij start studie gelijk dingen te doen, lid worden, de deur uit, mensen ontmoeten. En hup, een blik vrienden erbij. Zo gaan die dingen. Maar met huilen op je zolderkamertje over hoe kut het leven is lukt het dus niet. Soms moet je gewoon uit je comfortzone. Ga eens in op wat yats je aanbiedt, hij kan je vast goed helpen en leren hoe je in sociale situaties je het beste gedraagt. Kom je ook sneller van die angst af. Als je nooit op je bek gaat leer je ook niks. Zo simpel is het.

quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2016 17:00 schreef Allures het volgende:

[..]

ik vind dat echt rare bullshit. En ze haalt zich nogal wat in haar hoofd 'haar achter na komt'. Hoe kan zij een hele vereniging claimen?
ik had er wat van gezegd ipv afdruipen
Tsja, ik mag haar voor het overige wel en wil ook geen stennis schoppen. Dus dan ergens anders heen. T geeft ook niks, als die andere leuk is maakt het mij niet veel uit.

quote:

[..]

Voor mij was het vooral de standaardreden van je ouders zat zijn. Plus: geen zin meer om heen en weer te reizen want op het traject ouders-studie was er altijd wel iets met de treinen. Op kamers kon ik gewoon iedere avond socializen zonder te moeten letten op het OV. Veel chiller. Ik heb vooral geleerd om met anderen (14 man) rekening te moeten houden, daar word je wel socialer van kan ik je zeggen. En zelfstandigheid, want voordat ik op kamers ging wist ik weinig van koken, niks van de was doen en ook niet bijster veel van schoonmaken. Je leert grotendeels je eigen shit oplossen, en dat is best goed kan ik zeggen.
pi_160467149
quote:

[..]

Oké, en naast zelfstandigheid, welke andere voordelen denk je dat je medestudenten zien van het op kamers gaan?
  zondag 6 maart 2016 @ 17:11:35 #185
374442 R-K
Jawohl!
pi_160467203
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 17:08 schreef Operc het volgende:

[..]

Oké, en naast zelfstandigheid, welke andere voordelen denk je dat je medestudenten zien van het op kamers gaan?
Makkelijker uitgaan, terrasje pakken, etc. Ben sowieso geen uitgaanstype en terrasje pakken vindt ik al helemaal niets.

Oh ja: en het reizen met bus/trein niets vinden. Geen punt, reis soms 7 dagen per week met trein/bus.
pi_160467270
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2016 17:11 schreef R-K het volgende:

[..]

Makkelijker uitgaan, terrasje pakken, etc. Ben sowieso geen uitgaanstype en terrasje pakken vindt ik al helemaal niets.

Oh ja: en het reizen met bus/trein niets vinden. Geen punt, reis soms 7 dagen per week met trein/bus.
Oké, en wat DoubleDip hieronder zegt, zie je dat als voordelen?

quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 17:06 schreef DoubleDip het volgende:
Voor mij was het vooral de standaardreden van je ouders zat zijn. Plus: geen zin meer om heen en weer te reizen want op het traject ouders-studie was er altijd wel iets met de treinen. Op kamers kon ik gewoon iedere avond socializen zonder te moeten letten op het OV. Veel chiller. Ik heb vooral geleerd om met anderen (14 man) rekening te moeten houden, daar word je wel socialer van kan ik je zeggen. En zelfstandigheid, want voordat ik op kamers ging wist ik weinig van koken, niks van de was doen en ook niet bijster veel van schoonmaken. Je leert grotendeels je eigen shit oplossen, en dat is best goed kan ik zeggen.
  zondag 6 maart 2016 @ 17:26:32 #187
374442 R-K
Jawohl!
pi_160467648
Ik help mijn ouders regelmatig met koken en stofzuigen. Ben toch de meeste dagen van de week weg, dus dat is niet zo probleem. Alleen vakanties zijn best kut, maar ook te overleven.

Het voordeel van de ultieme vrijheid weegt bij mij niet op tegen de kosten, en andere voordelen die zij noemt ook niet.
pi_160467698
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 17:26 schreef R-K het volgende:
Ik help mijn ouders regelmatig met koken en stofzuigen. Ben toch de meeste dagen van de week weg, dus dat is niet zo probleem. Alleen vakanties zijn best kut, maar ook te overleven.

Het voordeel van de ultieme vrijheid weegt bij mij niet op tegen de kosten, en andere voordelen die zij noemt ook niet.
Hoe oud was je ook alweer? Ben je met een studie bezig, bijna klaar?
  zondag 6 maart 2016 @ 17:31:27 #189
374442 R-K
Jawohl!
pi_160467766
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 17:28 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Hoe oud was je ook alweer? Ben je met een studie bezig, bijna klaar?
22. Moet nog 2 jaar.
Maar zelfstandigheid kun je ook ontwikkelen door als je voltijds werk hebt op jezelf te gaan wonen.
pi_160467886
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2016 17:31 schreef R-K het volgende:

[..]

22. Moet nog 2 jaar.
Maar zelfstandigheid kun je ook ontwikkelen door als je voltijds werk hebt op jezelf te gaan wonen.
Dat kan altijd natuurlijk. Maar hoe eerder, hoe beter. En mijn argument over rekening houden met anderen geldt dan niet. Ik ken mensen die van het ouderlijk huis direct alleen zijn gaan wonen. In een complex met alleen maar 1 persoonsstudio's zijn juist dat de mensen die overlast veroorzaken. Omdat ze dus nooit rekening leerden te houden met huisgenoten. Als ik zoiets had geflikt in mijn studentenhuis dan had ik gelijk 14 man op m'n dak gehad. Dan doe je het toch minder snel.

Wat doe je eigenlijk naast je studie? Nog actief bij een club of vereniging?
  zondag 6 maart 2016 @ 17:38:39 #191
374442 R-K
Jawohl!
pi_160467949
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 17:36 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Dat kan altijd natuurlijk. Maar hoe eerder, hoe beter. En mijn argument over rekening houden met anderen geldt dan niet. Ik ken mensen die van het ouderlijk huis direct alleen zijn gaan wonen. In een complex met alleen maar 1 persoonsstudio's zijn juist dat de mensen die overlast veroorzaken. Omdat ze dus nooit rekening leerden te houden met huisgenoten. Als ik zoiets had geflikt in mijn studentenhuis dan had ik gelijk 14 man op m'n dak gehad. Dan doe je het toch minder snel.

Volg een zwemcursus via de universiteit
En daarnaast extra vakken
Vind het dan ook prima zo.
pi_160468532
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 03:35 schreef syndroom het volgende:

[..]

Van iemand die kleurenblind is kun je ook niet vragen om zijn best te doen om kleur te zien.
De ironie is dat er twee soorten kleurenblinden zijn in dit topic die met elkaar in discussie gaan over kleuren die de ander niet kan zien.

DoubleDip heeft gelijk dat een verstandige kleurenblinde niet gaat niet klagen over de kleuren die hij niet kan zien. Een verstandige kleurenblinde houdt zijn geklaag voor zich en gaat niet meer met de andere kleurenblinde in discussie.

Gisteren in de supermarkt.
Zij: wat wil je eten?
Hij: weet ik niet.
Zij: wil je misschien dit eten?
Hij: nee.
Zij: wil je misschien dat eten?
Zij: dit vond je de vorige keer toch lekker?
Hij: dat is anders.
Zij: dus je wilt het alleen eten als het precies is zoals de vorige keer?
Hij: weet ik niet, ja, nee.
Zij: ik vind het vervelend dat je de hele tijd zo moeilijk aan het doen bent.
Hij: ik moet al jarenlang naar jouw moeilijk gedoe luisteren.

Je kunt er op rekenen dat hij haar die avond helemaal suf geneukt heeft, terwijl jij en Deezer advies krijgen om socialer te worden. Wordt eens wakker jongens.
pi_160468541
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 17:36 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Dit. :Y
pi_160471374
quote:
3s.gif Op zondag 6 maart 2016 18:02 schreef Drieklank het volgende:

[..]

De ironie is dat er twee soorten kleurenblinden zijn in dit topic die met elkaar in discussie gaan over kleuren die de ander niet kan zien.

DoubleDip heeft gelijk dat een verstandige kleurenblinde niet gaat niet klagen over de kleuren die hij niet kan zien. Een verstandige kleurenblinde houdt zijn geklaag voor zich en gaat niet meer met de andere kleurenblinde in discussie.

Je kunt er op rekenen dat hij haar die avond helemaal suf geneukt heeft, terwijl jij en Deezer advies krijgen om socialer te worden. Wordt eens wakker jongens.
Je gaat je afvragen wat hem dan zo bijzonder maakt.... _O-
pi_160475231
quote:
3s.gif Op zondag 6 maart 2016 18:02 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Dit heeft 0,0 te maken met daten.
pi_160475668
Gewoon bi worden heb je meer kansen nietwaar?
  maandag 7 maart 2016 @ 01:53:51 #197
447597 RickHD90
Verkopert
pi_160480704
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 20:11 schreef R-K het volgende:

[..]

Eigenlijk zoek ik ook geen relatie oid, maar als ik toevallig goeie bekenden (die ik eerder die dag getroffen heb) opzoek op Facebook en de vriendenlijst bekijk, denk ik zo zo, die heeft een partij leuke meiden in zijn vriendenlijst, daar wil ik ook wel leuke dingen mee doen. Ik heb geen 06-nummer van die bekenden, dus appen lukt niet.

Als ik buiten ben denk ik ook helemaal niet aan leuke dingen doen met meisjes ofzo, ook niet als ik toevallig iemand ontmoet ofzo. Het gaat gewoon meer op de automatische piloot. Daarom denk ik ook niet aan naam/nummer vragen ofzo. Ik weet gewoon niet echt goed wat ik haar kan bieden en wat zij mij kan bieden.

Heb toch definitief gekozen om thuis te blijven wonen. Aangezien gisteren bewezen is dat hbo-spoorknorcursisten (die nota bene dezelfde opleiding volgen als ik) wel 9+-meiden (en ook echte studentes) in hun fb-vriendenlijst hebben, denk ik dat op kamers gaan geen oplossing is en het een hoop geld kost. Misschien kun ik met het geld wat ik uitspaar een mooi reisje boeken.

Wordt wie je wilt is soms ook wel lastig, op sommige vlakken wil je ook iemand die je kan aanvullen, waar zij sterker in is dan jij. Natuurlijk moet je niet als introvert persoon een extrovert meisje willen daten of omgekeerd, maar je moet wel jezelf blijven.

Beetje warrig verhaal dit, maar ik moet gewoon een praatpaal hebben en alle andere praatpalen staan uit.
Prima toch? Je hoeft ook niet altijd een relatie te zoeken, ik ben wel van mening dat hoe jij in het leven staat en hoe je je leven leeft ervoor zorgt dat bepaalde dingen wel vanzelf uitspelen. Voorbeeld: zit je heel de dag thuis niks te doen, dan zul je minder snel contacten bouwen. Ga je vaak wat doen, dan leer je vanzelf wel mensen kennen. Dat leuke meiden in Facebooklijsten, tja, kan ook via via zijn, "hey, dat is het broertje van een vriendin van me, voeg hem wel gewoon toe want hoe meer FB vrienden hoe leuker ik ben!", of die persoon kent hen al heel hun leven, of hij voegt gewoon iedereen toe, of zij voegen iedereen toe. Die FB lijsten zijn net zo betrouwbaar als een verhaal waar alleen jij getuigen van ben geweest. Die bekenden van je, je hebt hun 06 niet. Vraag het dan. Het zijn je bekenden.. En via via kun jij misschien toch met die meiden in contact komen.

Als ik buiten ben denk ik ook niet zozeer aan leuke dingen doen met meisjes ofzo, ik doe dat eigenlijk alleen als ik een klik merk met een meisje. Waarom zou ik iets leuks willen doen met iemand waar ik geen klik mee heb (en dan bedoel ik ook met jongens, waarom zou ik met iemand naar een wedstrijd kijken als ik geen klik heb met die kerel?) Ik vraag ook niet altijd een nummer van een meisje waar ik achteraf wel spijt van heb, maar soms denk ik "ach, bij een ander meisje wellicht wel!". Je kan vast genoeg bieden, hier moet je niet te druk om maken. We leven niet meer in de oertijd dat je MOEST kunnen jagen of MOEST kunnen verzamelen. Wat zij jou kan bieden, daar moet je voor jezelf maar over nadenken wat jij wilt van een meisje, als je het maar ook kan tegenbieden. Wil jij dat zij een eigen huis heeft, dan moet je dat zelf ook kunnen bieden. Maakt het jou niet uit of ze thuis woont of op kamers / eigen huis heeft, ook dan kun je het omkeren. Uiteindelijk loopt dat wel goed met een klik.

Dat je thuis wilt blijven wonen moet je ook zelf weten natuurlijk. Echter, je moet niet thuis blijven wonen omdat andere hbo'ers die thuis wonen 9+ chicks in hun FB-lijst hebben (kom op kerel, hou je niet vast aan een FB lijst..) Een reis is ook mooi, en wie weet leer je zoveel tijdens het reizen dat je met een heldere gedachte thuis komt. Sowieso is in jezelf investeren altijd goed! Op jezelf wonen is gewoon iets meer vrijheid en zelfstandigheid. Ik woon door omstandigheden op het moment nog een paar maanden thuis maar doe altijd m'n eigen was, eigen eten koken, eigen boodschappen enz enz. Ook ik heb gewoon dates, vriendinnen, vrienden. Een eigen plek is vooral fijn dat je een leuke meid na een date / na een paar dates (to each their own) naar huis kan meenemen zonder meteen je ouders moeten voor te stellen. Het is wat makkelijker allemaal, maar geen vereiste.

Natuurlijk wil je dat iemand je aanvult, maar je moet toch wel echt zelf gelukkig zijn met jezelf. Ho kan iemand van jou houden als jij niet van jezelf houd? Een extrovert kan overigens prima omgaan met een introvert, deze twee kunnen elkaar zelfs helpen (een introvert kan een extrovert wat afremmen en een extrovert kan een introvert meer bieden in sociale situaties of uit z'n schulp helpen kruipen). Alles ligt uiteindelijk aan de klik tussen twee personen.

Je moet leren omdenken. Niet denken in problemen, maar in oplossingen. "Maar wat als het lukt?"

Misschien heb je hier wat aan :http://waitbutwhy.com/201(...)inions-run-life.html

[ Bericht 2% gewijzigd door RickHD90 op 07-03-2016 02:08:28 ]
Goed beoordeeld door: Luukiemaster, Manke, MrStalin, rubensanti, bami_haar, RedFever, marcek, domestic, div-er, Sosa, CecilBDemented, Miggy, Furia-Aurum, robinjoo1, Illusionati, heletrotsemama, hylian en meer!
  maandag 7 maart 2016 @ 02:03:43 #198
447597 RickHD90
Verkopert
pi_160480838
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 23:20 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Nu wel, maar dat is niet altijd zo geweest. Vroeger viel ik ook overal buiten, maar ik heb veel geleerd over sociale situaties. Een nieuwe start met een studie heeft ook geholpen, maar uiteindelijk ben ik van een situatie zonder vrienden naar een, al zeg ik het zelf, rijk sociaal leven met leuke hobby's gegaan. Maar dat heb ik natuurlijk wel allemaal zelf moeten fixen, het is niet alsof je dingen in je schoot worden geworpen ofzo.
Same here. En nu is het ook veel makkelijker om die sociale kring te vergroten :)
Goed beoordeeld door: Luukiemaster, Manke, MrStalin, rubensanti, bami_haar, RedFever, marcek, domestic, div-er, Sosa, CecilBDemented, Miggy, Furia-Aurum, robinjoo1, Illusionati, heletrotsemama, hylian en meer!
pi_160483322
Afgelopen weekend is het me dan toch nog gelukt een afspraak in te plannen met de collega van de stage. Na een fiets-tocht van ongeveer 25 km en hopeloos rondjes te hebben gereden om het blok waar de collega woonde het uiteindelijk toch nog kunnen vinden en maar 10 minuten later dan de oorspronkelijke planning was. Dus dat valt opzich nog mee.

Voor de mensen die nieuwsgierig zijn we hebben gezellig zitten gamen een paar uur.
Al met al was het een geslaagde middag en van zijn kant gaf hij aan dat het zeker voor herhaling vatbaar was.

Dus +1 voor een toekomstige vriendschap *O*

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 18:44 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Zeker niet verkeerd en handig bij het inplannen van een nieuwe date ;) Hebben jullie al iets gepland?

Het gaat overgens niet om een liefdes relatie / date maar gewoon om in ieder geval een vriendschap en in de toekomst meerdere vriendschappen op te bouwen.
Beginnen met kleine stapjes daarna als ik me wat zekerder voel kan ik gaan zoeken naar vrouw een voor een relatie.
  maandag 7 maart 2016 @ 11:11:46 #200
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_160484913
Wtf heeft kleurenblind te maken met dit topic?
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')