abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160433529
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 23:43 schreef Elvi het volgende:
Er zitten grote verschillen tussen mensen met autisme en dat heeft ook veel met je persoonlijkheid en karakter te maken. Ik weet niet of je bij Deezertje alles kan afschuiven op zn autisme. Mensen met autisme kunnen heel ver komen, en sommigen hebben er ook weinig 'last' van. Het hangt er gewoon vanaf in hoeverre je aan jezelf wilt werken of dat je liever Calimero wil spelen.

Maar goed, in het andere topic vertelde hij wel dat hij een aantal stappen heeft ondernomen dus misschien is hij over een tijdje wel klaar voor dit topic ;) Ik hoop dat hij goede resultaten krijgt uit de stappen die hij nu gaat ondernemen en dat dat hem vertrouwen geeft om zich verder te ontwikkelen.
Het is anders wel erg opvallend dat veel mannen die niet verder komen dan pre stap 1 vaak te kampen hebben met autisme (Deezertje) en/of andere psychiatrische problematiek. Van iemand die kleurenblind is kun je ook niet vragen om zijn best te doen om kleur te zien. Zo is dat ook bij autisme, ze kunnen die sociale code niet aanvoelen waardoor ze aansluiting bij leeftijdsgenoten al op jonge leeftijd missen.

Het begint al op de basisschool, weinig vriendjes, als dat zich in dezelfde lijn doortrekt tot ver na de middelbare school is de kans groot dat zo'n persoon eindigt als een oudere maagd. Daarom zie ik het feit als je op oudere leeftijd nog maagd bent, er wel een onderliggende oorzaak moet zijn waarom. Vaak is er wel wat mis met dit soort types. Ja, daar schaar ik ook mijzelf onder.
pi_160434876
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 03:35 schreef syndroom het volgende:

[..]

Het is anders wel erg opvallend dat veel mannen die niet verder komen dan pre stap 1 vaak te kampen hebben met autisme (Deezertje) en/of andere psychiatrische problematiek. Van iemand die kleurenblind is kun je ook niet vragen om zijn best te doen om kleur te zien. Zo is dat ook bij autisme, ze kunnen die sociale code niet aanvoelen waardoor ze aansluiting bij leeftijdsgenoten al op jonge leeftijd missen.

Het begint al op de basisschool, weinig vriendjes, als dat zich in dezelfde lijn doortrekt tot ver na de middelbare school is de kans groot dat zo'n persoon eindigt als een oudere maagd. Daarom zie ik het feit als je op oudere leeftijd nog maagd bent, er wel een onderliggende oorzaak moet zijn waarom. Vaak is er wel wat mis met dit soort types. Ja, daar schaar ik ook mijzelf onder.
Dat vetgedrukte hangt echt van de persoon af hoor. Je kan heus wel wat leren en socialer worden, maar je moet er wel voor open staan. Helaas zie ik daar bij jou niet veel van terug. Er zijn hier en in andere topics echt al meer dan genoeg adviezen gegeven om kleine stappen te ondernemen zodat je jezelf kunt trainen in sociale situaties. Maar als je alles afslaat met een smoes, dan schiet het nooit op natuurlijk.
pi_160435227
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 03:35 schreef syndroom het volgende:

[..]

Het is anders wel erg opvallend dat veel mannen die niet verder komen dan pre stap 1 vaak te kampen hebben met autisme (Deezertje) en/of andere psychiatrische problematiek. Van iemand die kleurenblind is kun je ook niet vragen om zijn best te doen om kleur te zien.
Nee, maar hoe je er mee omgaat is wel een dingetje. Ik zie mijn vader niet in een hoekje zitten janken dat ie geen pasteltinten kan zien of dat ie zich ergert aan mensen die dat wel kunnen.
  zaterdag 5 maart 2016 @ 11:02:58 #154
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_160435242
quote:
14s.gif Op donderdag 3 maart 2016 20:43 schreef Copycat het volgende:
Mja, niet echt materiaal voor deze reeks.
Volgens mij praat ik hier toch echt geen Swahili.
Syndroom, je hebt nota bene een eigen topic geopend en dat laat je links liggen.

Dit is dating 1. Geen autisme 1, geen kleurenblind 1.

Off-topic posts hierna worden verwijderd. Zonder omhaal.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zaterdag 5 maart 2016 @ 20:11:20 #155
374442 R-K
Jawohl!
pi_160447205
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 15:12 schreef RickHD90 het volgende:

[..]

Iemands naam vragen is totaal niet creepy, vooral niet halverwege een gesprek. Ik stap bijv. zelf niet op iemand af met "hey wat is je naam", meestal spreek ik iemand gewoon aan en als ik merk dat het gesprek vrolijk gaat (dus niet meteen worden genegeerd of weggemoffeld), dan vraag ik iemands naam. 9/10 keer geeft iemand wel z'n naam vrij, steek je hand uit, noem je eigen naam. Zo moeilijk hoeft het niet te zijn. Een nummer vraag je ook niet zomaar, maar meestal met de intentie om bijvoorbeeld af te spreken / daten, zodat je op een ander moment wat kan regelen en dus niet 100x naar dezelfde plek op dezelfde tijd hoeft te gaan, dát is pas creepy.

Tja, als jij sowieso liever een groentje wilt blijven, accepteer dit dan en ga verder met je leven. Erover miepen helpt niets, er wat aan doen wel.

Je voelt je te min, omdat een ander meisje toevallig de middelen heeft om op kamers te wonen en sneller leert dan jou, en feestbeest dat ze is zit ze bij een studentenvereniging om af en toe lekker los te gaan met vrienden en vriendinnen. Je zegt zelf dat je hbo doet en thuis woont. Nu is hbo helemaal niet verkeerd (tenzij je FOK! als waarheid ziet, dan is alles te min tenzij je bezig bent om ruimtevaartkunde cum laude te halen), ook het thuiswonen niet per se. Ik woon door omstandigheden nog thuis en de meeste meisjes vinden dit geen afknapper. Ideaal is wat anders, dat snap ik zelf ook wel, maar ik ga dan ook komend jaar als alles financieel weer goed zit ook op kamers of antikraak wonen.

Dus, wat kun je hier uit leren?

- HBO is prima, en als een meisje jou echt leuk vind zal het haar niet boeien of je voltijd werkt als automonteur of een advocatenstudie doet. Het gaat er haar om (en zou voor jou ook moeten gelden) dat er een wederzijdse klik is, jullie het leuk met elkaar hebben en dat jullie gevoelens op elkaar aansluiten. Ik zeg vaker in dit soort gevallen: wordt wie je wilt daten. Verwacht jij van een meisje dat ze avontuurlijk is, een goed lichaam heeft en een eigen huis? Dan moet jij hetzelfde of zelfs meer kunnen bieden. Een 10 willen maar zelf een 6je blijven is natuurlijk niet realistisch..

- Thuiswonen niets mis mee per se. Vind je het vervelend, ga op kamers / zoek antikraak / ga huren. Er is een verschil tussen thuiswonen omdat het lekker geld bespaart en thuiswonen omdat het gewoon even niet anders kan. En newsflash: de meeste studenten zitten bij DUO met een lening om hun eigen plek te financieren. Er zijn enkelen die gematst worden door ouders, maar een groot deel komt rond van een lening. Niks mis mee, zolang je het maar verstandig doet. 900 euro lenen terwijl je genoeg hebt aan 400 is natuurlijk een beetje dom.

- Iemand zijn/haar naam vragen is niet creepy, maar doe het gewoon halverwege het gesprek als het gesprek leuk loopt.

En tot slot, denk er niet teveel over na. Als jij elke scenario in je hoofd tig keer voor je stelt zul je alleen maar angst aanpraten terwijl het vaak niet eens zo loopt. Niet zo moeilijk doen mensen..
Eigenlijk zoek ik ook geen relatie oid, maar als ik toevallig goeie bekenden (die ik eerder die dag getroffen heb) opzoek op Facebook en de vriendenlijst bekijk, denk ik zo zo, die heeft een partij leuke meiden in zijn vriendenlijst, daar wil ik ook wel leuke dingen mee doen. Ik heb geen 06-nummer van die bekenden, dus appen lukt niet.

Als ik buiten ben denk ik ook helemaal niet aan leuke dingen doen met meisjes ofzo, ook niet als ik toevallig iemand ontmoet ofzo. Het gaat gewoon meer op de automatische piloot. Daarom denk ik ook niet aan naam/nummer vragen ofzo. Ik weet gewoon niet echt goed wat ik haar kan bieden en wat zij mij kan bieden.

Heb toch definitief gekozen om thuis te blijven wonen. Aangezien gisteren bewezen is dat hbo-spoorknorcursisten (die nota bene dezelfde opleiding volgen als ik) wel 9+-meiden (en ook echte studentes) in hun fb-vriendenlijst hebben, denk ik dat op kamers gaan geen oplossing is en het een hoop geld kost. Misschien kun ik met het geld wat ik uitspaar een mooi reisje boeken.

Wordt wie je wilt is soms ook wel lastig, op sommige vlakken wil je ook iemand die je kan aanvullen, waar zij sterker in is dan jij. Natuurlijk moet je niet als introvert persoon een extrovert meisje willen daten of omgekeerd, maar je moet wel jezelf blijven.

Beetje warrig verhaal dit, maar ik moet gewoon een praatpaal hebben en alle andere praatpalen staan uit.
pi_160447915
-leuk, maar zo niet de bedoeling van dit topic. Zoals je ondertussen toch wel zou moeten snappen-

[ Bericht 94% gewijzigd door Copycat op 05-03-2016 20:48:52 ]
pi_160452602
Ben even op zoek gegaan naar een nieuwe hobby, want op dit moment ben ik vooral veel aan het studeren, maar is er in de avonduren en meestal overdag weinig tot niks anders te doen (of alleen solo hobby's). Heb dus maar even gemaild naar een lokale toneelclub. Wel eens eerder gedaan toen ik nog lid was en zou het toch graag weer oppakken. Wie weet. :)

EDIT: Ze zijn snel zeg. Nu al reactie dat ik iedere woensdag welkom ben. Moet wel even doorgeven wanneer natuurlijk, maar ik denk dat ik komende woensdag vast in de agenda zet. :)

[ Bericht 24% gewijzigd door DoubleDip op 05-03-2016 22:54:19 ]
pi_160452874
Toneel spelen is leuk doe het al heel mijn leven.
pi_160452989
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 22:54 schreef MrCookies het volgende:
Toneel spelen is leuk doe het al heel mijn leven.
Ik ook :') Maar zonder succes..
pi_160453082
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 22:57 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ik ook :') Maar zonder succes..
dat is een gave mijn jongen dat leer je niet zomaar. Je mag het ook manipuleren noemen als je dat eenmaal kan kun je ver komen of niet.
pi_160453132
Neen grapje. Echter al eens op toneel geweest?
pi_160453543
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 22:44 schreef DoubleDip het volgende:
Ben even op zoek gegaan naar een nieuwe hobby, want op dit moment ben ik vooral veel aan het studeren, maar is er in de avonduren en meestal overdag weinig tot niks anders te doen (of alleen solo hobby's). Heb dus maar even gemaild naar een lokale toneelclub. Wel eens eerder gedaan toen ik nog lid was en zou het toch graag weer oppakken. Wie weet. :)

EDIT: Ze zijn snel zeg. Nu al reactie dat ik iedere woensdag welkom ben. Moet wel even doorgeven wanneer natuurlijk, maar ik denk dat ik komende woensdag vast in de agenda zet. :)
Je durft wel. Dat is anders bij mensen die al heel hun leven buiten de groep vallen en daardoor bijna alleen maar slechte ervaringen hebben. Volgens mij ben jij wel iemand die sociaal vaardig is en goed kan leren. Daardoor heb je al veel minder risico op social rejection.
pi_160453634
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 23:14 schreef syndroom het volgende:

[..]

Je durft wel. Dat is anders bij mensen die al heel hun leven buiten de groep vallen en daardoor bijna alleen maar slechte ervaringen hebben. Volgens mij ben jij wel iemand die sociaal vaardig is en goed kan leren. Daardoor heb je al veel minder risico op social rejection.
Leven is vallen en weer opstaan. Tegeltjes wijsheid nummer een.
pi_160453664
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 23:14 schreef syndroom het volgende:

[..]

Nu wel, maar dat is niet altijd zo geweest. Vroeger viel ik ook overal buiten, maar ik heb veel geleerd over sociale situaties. Een nieuwe start met een studie heeft ook geholpen, maar uiteindelijk ben ik van een situatie zonder vrienden naar een, al zeg ik het zelf, rijk sociaal leven met leuke hobby's gegaan. Maar dat heb ik natuurlijk wel allemaal zelf moeten fixen, het is niet alsof je dingen in je schoot worden geworpen ofzo.
pi_160453727
-nee, ga maar in je eigen topic eeuwig zielig doen-

[ Bericht 46% gewijzigd door motorbloempje op 05-03-2016 23:23:37 ]
pi_160453782
Nvm
  zaterdag 5 maart 2016 @ 23:24:32 #167
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_160453815
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 23:22 schreef syndroom het volgende:

Het voelt wel als een marteling. Dan nog liever in je eigen comfort zone blijven, achter de pc chillen dan in de kou de straat op moeten en steeds gedesillusioneerd terugkeren.
En ook die mindset is dus niet hetgeen waarvoor dit topic bestemd is. Wil je lekker in je comfortzone blijven? Prima. Maar dan hoor je nog steeds niet hier. Knoop dat nu toch eens in je oren.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_160453848
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 23:01 schreef MrCookies het volgende:
Neen grapje. Echter al eens op toneel geweest?
Wel eens via mijn studentenvereniging, half jaartje mee gerepeteerd en toen een voorstelling gedaan. Verder niet. Wel ervaring met optreden, maar dat zijn alleen muzikale optredens.
pi_160453930
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 23:25 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Wel eens via mijn studentenvereniging, half jaartje mee gerepeteerd en toen een voorstelling gedaan. Verder niet. Wel ervaring met optreden, maar dat zijn alleen muzikale optredens.
Heb Stand-up comedy gedaan voor jaren... Wel leuk maar ben het kwijt. Ga als ik eens verhuis dat wel weer oppakken maar dan in theater is wel een goede sociale activiteit.
pi_160454104
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 23:27 schreef MrCookies het volgende:

[..]

Heb Stand-up comedy gedaan voor jaren... Wel leuk maar ben het kwijt. Ga als ik eens verhuis dat wel weer oppakken maar dan in theater is wel een goede sociale activiteit.
Oh dat is ook leuk! Wel moeilijker lijkt me, meer interactie met publiek enzo. Maar wel tof!
pi_160454236
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 23:33 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Oh dat is ook leuk! Wel moeilijker lijkt me, meer interactie met publiek enzo. Maar wel tof!
Zeker leuk.
pi_160461060
Ik heb vandaag even gemaild met een andere vereniging. Die eerste daar zat al een bekende bij, toen ik haar op de hoogte stelde was ze geloof ik niet zo blij, oeps. Maar de andere vereniging klinkt ook wel leuk dus maar even duimen dat dit gaat lukken.
pi_160464786
Verkeerde topicue

[ Bericht 98% gewijzigd door Donnie-Brasco op 06-03-2016 15:47:27 ]
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_160465854
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 20:11 schreef R-K het volgende:
Heb toch definitief gekozen om thuis te blijven wonen. Aangezien gisteren bewezen is dat hbo-spoorknorcursisten (die nota bene dezelfde opleiding volgen als ik) wel 9+-meiden (en ook echte studentes) in hun fb-vriendenlijst hebben, denk ik dat op kamers gaan geen oplossing is en het een hoop geld kost. Misschien kun ik met het geld wat ik uitspaar een mooi reisje boeken.
Welke andere redenen zijn er om uit huis te gaan denk je? Dus als je denkt aan medestudenten die op kamers zijn gegaan, wat denk je dat hun reden was?

[ Bericht 0% gewijzigd door Operc op 06-03-2016 16:47:06 ]
pi_160465890
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 13:12 schreef DoubleDip het volgende:
Ik heb vandaag even gemaild met een andere vereniging. Die eerste daar zat al een bekende bij, toen ik haar op de hoogte stelde was ze geloof ik niet zo blij, oeps. Maar de andere vereniging klinkt ook wel leuk dus maar even duimen dat dit gaat lukken.
Goed bezig! ^O^
Theaterproducties zijn vaak de leukste producties om aan mee te werken. :) (Zeg ik als muzikant.)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')