maar dat komt omdat de definitie ook zwaar 'is'quote:Op zondag 21 februari 2016 03:50 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Zondig is niets meer dan iets wat niet goed is.
Ik vind iemand uitschelden niet goed, zondig gedrag.
Ik denk dat jij de definitie veel te zwaar opneemt.
Zondig is gewoon iets wat niet goed is.
Zondig:quote:Let there be no filthiness nor foolish talk nor crude joking, which are out of place, but instead let there be thanksgiving.
Het lijkt me vrij duidelijk dat iemand uitschelden daar onder valt.quote:goddelijke voorschriften of verboden schendend
Nee oke, als je zondig gelijk stelt aan verkeerd dan zal dar wel niet. Maar ik blijf bij m'n punt dat iemand goed kan zijn als hij van tijd tot tijd 'zondig' is geweest. Dat heeft wel z'n gradaties natuurlijk.quote:Op zondag 21 februari 2016 03:59 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Zondig:
[..]
Het lijkt me vrij duidelijk dat iemand uitschelden daar onder valt.
En daarbij wordt iemand uitschelden natuurlijk wereldwijd in welke bevolkingsgroep nou niet als iets goeds gezien
En ik denk dat de term helemaal niet zo zwaar is.
Mensen vinden het alleen vervelend om het te horen over zichzelf. Het liefst praten we ons eigen gedrag goed, dat is menselijk.
Je ziet ze alleen zo weinig.quote:Op zondag 21 februari 2016 04:05 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nee oke, als je zondig gelijk stelt aan verkeerd dan zal dar wel niet. Maar ik blijf bij m'n punt dat iemand goed kan zijn als hij van tijd tot tijd 'zondig' is geweest. Dat heeft wel z'n gradaties natuurlijk.
Trouwens. Heel ander vraagjequote:Op zondag 21 februari 2016 03:59 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Zondig:
[..]
Het lijkt me vrij duidelijk dat iemand uitschelden daar onder valt.
En daarbij wordt iemand uitschelden natuurlijk wereldwijd in welke bevolkingsgroep nou niet als iets goeds gezien
En ik denk dat de term helemaal niet zo zwaar is.
Mensen vinden het alleen vervelend om het te horen over zichzelf. Het liefst praten we ons eigen gedrag goed, dat is menselijk.
Daar weet ik veel te weinig van af, om daar echt iets zinnigs over te zeggen.quote:Op zondag 21 februari 2016 04:08 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Trouwens. Heel ander vraagje![]()
wanneer iemand de waarheid van de christelijke leer, waarvan hij door de Heiligen Geest is verlicht en overtuigd, loochent en deze vijandig lastert en vervolgt". Men verliest dan het 'genadeleven' en is bij voorbaat uitgesloten van het eeuwig leven.
Dus een Christen kan uitgesloten worden van het eeuwige leven
Maar hoe zit dat met een ongelovige dan, die zijn hele leven zondig is geweest maar later in zijn leven bekeert tot God en vanaf dan goed leeft. Die krijgt wel het eeuwige leven toch? Terwijl hij in het verleden misschien meer gezondigd heeft dan een Christen die zijn geloof verloochent
Dus je geloof loochenen zou dan misschien nog zwaarder mee kunnen tellen dan helemaal niet gelovenquote:Op zondag 21 februari 2016 04:11 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Daar weet ik veel te weinig van af, om daar echt iets zinnigs over te zeggen.
Maar op het moment dat iemand "loochent" zijn ze per definitie niet Christenlijk meer.
Verder is het vooral een eeuwigdurende discussie over "eens gered, altijd gered"
Ik geloof daar niet zo in.
Ik denk dat een Christen net zo goed kan worden uitgesloten als een Atheist.
Ik denk dat je dat mag stellen.quote:Op zondag 21 februari 2016 04:14 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dus je geloof loochenen zou dan misschien nog zwaarder mee kunnen tellen dan helemaal niet geloven
Zal ook wel per Christen verschillen hoe diegene er op kijkt.quote:Op zondag 21 februari 2016 04:15 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Ik denk dat je dat mag stellen.
Iemand die gelooft en bewust de regels loochent zal m.i. zwaarder worden gestraft dan iemand die nooit gelooft heeft.
ach, beter een uur te vroeg dan te laatquote:Op zondag 21 februari 2016 11:47 schreef supersof het volgende:
ik heb me vergist in de tijdNu ben ik een uur te vroeg klaar met alles
Kon net zo goed nog even slapen
Dat is waarquote:Op zondag 21 februari 2016 11:49 schreef Sked het volgende:
[..]
ach, beter een uur te vroeg dan te laat
het is nat, koud en het waaitquote:
quote:Op zondag 21 februari 2016 11:51 schreef supersof het volgende:
ik had van de week een bezichtiging van een kamer tegenover je huis sked
Ja bahquote:Op zondag 21 februari 2016 11:53 schreef Sked het volgende:
[..]
het is nat, koud en het waait![]()
[..]zou je wel een hoop tijd schelen met verhuizen
heyquote:
nja, volgende keer beter, maar zal wel niet makkelijk zijn om iets leuks te vindenquote:Op zondag 21 februari 2016 11:56 schreef supersof het volgende:
[..]
Ja bah
Haha klopt, heb de kamer niet gekregen helaas. Zit boven die visserswinkel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |