Nee. Niet, zolang je naar eer en geweten hebt gehandeld.quote:Op zondag 21 februari 2016 03:39 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Als er twee mensen in een brandend huis liggen en jij red de een en de ander sterft ben je dus zondig omdat je niet beide hebt kunnen redden?
Misschien deed Mandela dat ook wel. Hij vermoorde niet omdat het een warlord was in ieder geval.quote:Op zondag 21 februari 2016 03:40 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Nee. Niet, zolang je naar eer en geweten hebt gehandeld.
Moord is NOOIT gerechtvaardigd.quote:Op zondag 21 februari 2016 03:42 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Misschien deed Mandela dat ook wel. Hij vermoorde niet omdat het een warlord was in ieder geval.
En daarom vind ik hem eerder goedwillig dan zondig. Want zijn gedachtengoed in het algemeen kwam uit een goed hart, met goede bedoelingen
Daarom. En dat vind ik niet zondigquote:Op zondag 21 februari 2016 03:41 schreef Insomnia_ het volgende:
Maar ik denk dat iedereen in zijn leven wel eens iemand (bewust) heeft gekwetst of egoistisch is geweest.
Of teruggeslagen als je geslagen wordt.
Jij rechtvaardigd het wel voor jezelf anders als mensen aan je familie komenquote:
Voor mezelf.quote:Op zondag 21 februari 2016 03:43 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Jij rechtvaardigd het wel voor jezelf anders als mensen aan je familie komen
Neequote:
quote:
Dat denk ik wel.quote:
Oh maar dat Mandela zondig is geweest ontken ik ook niet. Maar als persoon in het algemeen bedoel ik. Als hij bij de poort zou staan religieus gesproken. Zou ik hem niet als zondaar zienquote:Op zondag 21 februari 2016 03:43 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Voor mezelf.
Uiteraard is dat wel zondig.
Iedereen is een zondaar.quote:Op zondag 21 februari 2016 03:44 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Oh maar dat Mandela zondig is geweest ontken ik ook niet. Maar als persoon in het algemeen bedoel ik. Als hij bij de poort zou staan religieus gesproken. Zou ik hem niet als zondaar zien
Dat niet. Maar mensen kunnen het altijd zien als een handeling die te verklaren was gezien omstandigheden.quote:Op zondag 21 februari 2016 03:44 schreef Insomnia_ het volgende:
Of denk je dat stel ik zou iemand omleg om wat voor reden dan ook dat er straks wordt gezegd.
"Nou, goed gedaan"
Uiteraard.quote:Op zondag 21 februari 2016 03:45 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dat niet. Maar mensen kunnen het altijd zien als een handeling die te verklaren was gezien omstandigheden.
Met extreme situaties geef ik je gelijk hoor dat er vaak geen tussenweg is. Maar iemand terugslaan als je geslagen wordt, dat zie ik gewoon als een opzichzelfstaand iets. Niet goed, niet zondig. Gewoon niets.quote:Op zondag 21 februari 2016 03:46 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Uiteraard.
Maar het maakt het niet goed.
Het blijft een zonde.
Daar is vrijwel elke religie/levensbeschouwing het mee oneens.quote:Op zondag 21 februari 2016 03:47 schreef Fok-it het volgende:
Maar iemand terugslaan als je geslagen wordt, dat zie ik gewoon als een opzichzelfstaand iets.
En iemand uitschelden? Voordringen? Je kan het steeds trivialer en onbenulliger makenquote:Op zondag 21 februari 2016 03:48 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Daar is vrijwel elke religie/levensbeschouwing het mee oneens.
Zondig is niets meer dan iets wat niet goed is.quote:Op zondag 21 februari 2016 03:49 schreef Fok-it het volgende:
En iemand uitschelden? Voordringen? Je kan het steeds trivialer en onbenulliger maken
Allemaal zondig?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |