abonnement Unibet Coolblue
pi_160069052

Het centrale FOK! topic over alles wat met de sport rugby union te maken heeft. Bespreek hier je favoriete team(s), de binnenlandse en buitenlandse competities, de Olympische Spelen en alles omtrent de sport rugby wat niet wordt besproken in de speciale topics (Six Nations, Rugby World Cup).

RUGBY
Rugby Union Football, kortweg rugby, is een balsport die is ontstaan aan de Rugby School in de Engelse plaats Rugby. Een wedstrijd wordt gespeeld door twee teams van 15 personen en duurt 2 maal 40 minuten. Tijdens de wedstrijd proberen de spelers een ovale bal over de zogenaamde tryline van de tegenstander te drukken of tussen de palen te schoppen om zo punten te scoren. Spelers mogen de bal dragen of schoppen. Het afspelen met de handen naar een teamgenoot (passen) mag alleen in achterwaartse richting.

In 1886 werd de International Rugby Football Board (IRFB) opgericht, de naam werd in 2015 gewijzigd naar World Rugby. De organisatie is gevestigd in Dublin. World Rugby bepaalt de spelregels (in de rugbywereld 'laws' genoemd) en organiseert wereldkampioenschappen (sinds 1987). Sinds 1995 is de sport professioneel.

CLUBCOMPETITIES
Over de gehele wereld vinden er verschillende clubcompetities plaats. In Europa bestaan er drie bekende profcompetities.

De Aviva Premiership is de hoogste klasse van de Engelse profcompetitie. 12 clubs strijden jaarlijks van september tot en met mei om de titel. De finale van de knock-out wordt gespeeld in Twickenham te Londen.


De Top 14 is de hoogste klasse van de Franse profcompetitie. 14 clubs strijden jaarlijks van september tot en met mei om de titel. De finale van de knock-out wordt gespeeld in het Stade de France te Parijs. Voor het seizoen 2015-16 wordt de finale eenmalig verplaatst naar Camp Nou in Barcelona, omdat het Stade de France wordt gebruikt voor het UEFA EK Voetbal.



De Guinness Pro 12 is traditioneel gezien de professionele competitie van de Keltische landen (Wales, Ierland en Schotland). Sinds enkele seizoenen doen er ook twee Italiaanse teams mee.



De beste teams uit de Aviva Premiership, de Top 14 en de Guinness Pro 12 spelen jaarlijks vanaf oktober tot en met mei tegen elkaar in de European Rugby Champions Cup. Deze competitie vervangt sinds het seizoen 2014-15 de befaamde Heineken Cup.



De Super Rugby competitie op het zuidelijk halfrond is wellicht wel de sterkste competitie ter wereld. De beste clubs van Zuid Afrika, Nieuw Zeeland en Australië komen tussen februari en juli in deze competitie uit. Vanaf februari 2016 zullen er ook teams uit Argentinië en Japan meedoen, waarmee het totale aantal teams op 18 komt. Daarnaast kennen al deze landen ook nog een eigen semi-pro competitie.



LANDENCOMPETITIES
Internationale wedstrijden - ook wel Tests genoemd - zijn de meest bekende uitingen van rugby. Eens in de vier jaar wordt de Rugby World Cup georganiseerd. Het volgende WK zal plaatsvinden in 2019 in Japan.



Jaarlijkse vinden er twee grote internationale landentoernooien plaats. De Six Nations is het oudste rugbytoernooi ter wereld. Engeland, Schotland, Wales, Ierland, Frankrijk en Italië strijden jaarlijks in februari en maart om de titel; het liefst met een Grand Slam (overwinning op alle andere landen). De Home Unions (Engeland, Schotland, Wales en Ierland) strijden bovendien om de Triple Crown; een overwinning op alle andere Home Unions. Onderling strijden Engeland en Schotland om de Calcutta Cup; een van de oudste prijzen in de rugbysport.



Op het zuidelijk halfrond wordt jaarlijks The Rugby Championship georganiseerd. Australië, Nieuw Zeeland, Zuid Afrika en Argentinië spelen in augustus, september en oktober mee in deze competitie die voorheen bekend stond als The Tri-Nations (toen nog zonder Argentinië). Onderling spelen Nieuw Zeeland en Australië om de Bledisloe Cup, qua afmeting de grootste prijs in het rugby.



Andere bekende landencompetities zijn de European Nations Cup (de 6 beste landen van Europa op de Six Nations na; Georgië, Roemenië, Rusland, Spanje, Portugal en Duitsland) en de Pacific Nations Cup, een zeslandentoernooi waarin de VS, Canada, Japan, Samoa, Fiji en Tonga spelen.

OLYMPISCHE SPELEN
Vanaf 2016 staat Rugby Union weer op het programma van de Olympische Spelen, in de Sevens variant. De laatste keer dat rugby - in de XV's variant - op het programma stond was in 1924 in Parijs. De USA won toen in de finale van Frankrijk. Het thuispubliek werd toen zo kwaad dat er grote rellen uitbraken. De Amerikanen moesten onder politiebegeleiding hun medailles ophalen. De VS - een outsider voor een medaille - zal zijn titel moeten verdedigen tegen favorieten Nieuw Zeeland, Fiji, Samoa, Zuid Afrika en Groot Britannië.

Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_160078539
32=8 voor Belgie zag ik
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_160085708
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 22:01 schreef franklop het volgende:
32=8 voor Belgie zag ik
Klopt, hierdoor promoveert België voor de komende twee jaar naar de hoogste klasse met onder andere Georgië en Roemenië.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_160112033
Derde ronde en stand Americas Rugby Championship 2016

USA - Chili 64-0
Uruguay - Argentinië XV 21-24
Canada - Brazilië 52-25

1. USA | 13 punten
2. Argentinië XV | 12 punten
3. Canada | 10 punten
4. Uruguay | 6 punten
5. Chili | 4 punten
6. Brazilië | 2 punten

Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_160112774
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2016 07:44 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Klopt, hierdoor promoveert België voor de komende twee jaar naar de hoogste klasse met onder andere Georgië en Roemenië.
Waar speelt Nederland?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  maandag 22 februari 2016 @ 10:55:04 #6
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_160112958
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 10:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Waar speelt Nederland?
European Nations Cup, divisie 1B
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_160113228
quote:
2s.gif Op maandag 22 februari 2016 10:55 schreef Mark het volgende:

[..]

European Nations Cup, divisie 1B
Six nations, div1, 1a en 1b?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  maandag 22 februari 2016 @ 11:15:20 #8
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_160113409
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 11:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Six nations, div1, 1a en 1b?
Six Nations staat hier nog boven, dan krijg je dit: http://www.rugbyeurope.eu/competition-89.htm
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_160114403
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 11:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Six nations, div1, 1a en 1b?
- Six Nations
- ENC 1A (6 landen)
- ENC 1B (6 landen)
- ENC 2A (5 landen)
- ENC 2B (5 landen)
- ENC 2C (5 landen)
- ENC 2D (5 landen)
- ENC 3 (5 landen)

Tussen alle ENC divisies vindt promotie / degradatie plaats op basis van de resultaten over 2 seizoenen (10 of 8 wedstrijden). Alleen landen in ENC 1A kunnen zich kwalificeren voor het WK. Nederland speelt dus in 1B. België gaat voor 2017 en 2018 promoveren naar 1A. Die twee jaren bepalen welke landen uit deze divisie zich plaatsen voor het WK 2019 (nummer 1 kwalificeert direct, nummer 2 speelt een play-off tegen een land uit Oceanië en nummer 3 gaat naar een "laatste kans" toernooi met landen uit de hele wereld, eventueel met de nummer 2 mochten die de play-off verliezen. Georgië is reeds gekwalificeerd voor het WK, dus die tellen hiervoor niet mee in de stand).

[ Bericht 8% gewijzigd door Nielsch op 23-02-2016 09:15:19 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_160116693
Ik ga 5 november naar Barbarians - Zuid Afrika in Wembley *O*
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Redactie Frontpage maandag 22 februari 2016 @ 14:13:01 #11
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_160117431
Dan Carter en Joe Rokocoko geven een masterclass om de wedstrijd van je directe concurrent te winnen en vervolgens tot 7 punten uit te lopen...


Die man (Carter) is zoooo goed!
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_160118332
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 14:13 schreef JeMoeder het volgende:
Dan Carter en Joe Rokocoko geven een masterclass om de wedstrijd van je directe concurrent te winnen en vervolgens tot 7 punten uit te lopen...


Die man (Carter) is zoooo goed!
_O_
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_160118882


Bryan Habana zal in het weekend van 4/5 maart gaan spelen voor het Sevens team van Zuid Afrika tijdens de volgende leg van de Sevens World Series in Las Vegas.

quote:
Bryan Habana will link up with South Africa for the North American leg of the World Sevens Series after his club side, Toulon, agreed to his release.

The 2007 Rugby World Cup winner will link up with Neil Powell's squad in Stellenbosch on Tuesday and will be available for selection for the tournaments in Las Vegas and Vancouver next month, SA Rugby confirmed on Monday.
http://www.espn.co.uk/rug(...)-squad-north-america
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 22 februari 2016 @ 15:18:34 #14
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_160118929
Als hij de 26e maar weer in Lille is, dan vind ik het best
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  maandag 22 februari 2016 @ 16:34:28 #15
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_160120862
quote:
6s.gif Op maandag 22 februari 2016 13:41 schreef Nielsch het volgende:
Ik ga 5 november naar Barbarians - Zuid Afrika in Wembley *O*
Ik zit waarschijnlijk een weekje later in Twickenham: England - South Africa *O*
pi_160128327
quote:
2s.gif Op maandag 22 februari 2016 15:18 schreef Mark het volgende:
Als hij de 26e maar weer in Lille is, dan vind ik het best
Dit, hij is wel een van de redenen waarom ik de 26ste ga :)
pi_160139107
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2016 20:33 schreef Badr_Harry het volgende:

[..]

Dit, hij is wel een van de redenen waarom ik de 26ste ga :)
Ik wil vooral Dan Carter aan het werk zien! _O_
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 23 februari 2016 @ 09:25:15 #18
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_160139230
quote:
6s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 09:16 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik wil vooral Dan Carter aan het werk zien! _O_
Idem :Y
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_160145347
Carter acht jaar geleden al eens gezien in een behoorlijk eenzijdige pot tegen Schotland. Ik hoop nu op wat meer spektakel ... zo'n 28-35 wedstrijd met lekker veel actie 8-)
  dinsdag 23 februari 2016 @ 13:36:30 #20
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_160145420
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 13:33 schreef knnth het volgende:
Carter acht jaar geleden al eens gezien in een behoorlijk eenzijdige pot tegen Schotland. Ik hoop nu op wat meer spektakel ... zo'n 28-35 wedstrijd met lekker veel actie 8-)
Liever nog 32-30 ofzo, waar tot op het laatst de wedstrijd nog kan kantelen :Y
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_160145658
De laatste try in de 83-ste minuut :9~
pi_160485673
2015-16 World Rugby Sevens Series ronde 5: Las Vegas, USA

- Twee RC Toulon-spelers zijn dit weekend voor het eerst in actie gekomen: Quade Cooper voor Australië en Bryan Habana voor Zuid Afrika. Beide heren wisten tries te drukken tijdens het toernooi. Ze spelen volgende week ook nog mee in Canada alvorens terug te keren naar Frankrijk.
- Japan baarde opzien in groep B door Schotland te verslaan en gelijk te spelen tegen Engeland en beide landen achter zich te laten in de groep.
- Kenia lijkt terug in vorm; in de groepsfase werden alle wedstrijden - ook die tegen Nieuw Zeeland - gewonnen. Uiteindelijk werd in de kwartfinale verloren van de USA.
- Fiji verslaat met een try over 110 meter Australië in de finale en wint daarmee haar tweede titel van het seizoen, nadat ook al de eerste ronde in Dubai werd gewonnen. In aanloop naar deze try verliest Quade Cooper - op weg naar een try - op een domme manier de bal: https://streamable.com/j6ng

Halve finales
Fiji - USA 21-14
Australië - Zuid Afrika 14-12

Finale
Fiji - Australië 21-15

Stand na 5 rondes
1. Fiji / 91 punten
2. Zuid Afrika / 86 punten
3. Nieuw Zeeland / 82 punten
4. Australië / 73 punten
5. Argentinië & USA / 64 punten


Volgende ronde: Vancouver, Canada (BC Place Stadium), 12 en 13 maart

[ Bericht 4% gewijzigd door Nielsch op 07-03-2016 13:12:08 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_160487240
2016 Americas Rugby Championship, ronde 5

Uruguay - USA 29-25
Chili - Canada 13-64
Brazilië - Argentinië XV 7-42

Eindstand
1. Argentinië XV | 22 punten
2. USA | 15 punten
3. Canada | 15 punten
4. Uruguay | 14 punten
5. Brazilië | 6 punten
6. Chili | 5 punten
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_160612873
Hee allemaal,

Ik weet niet of ik hier goed zit, maar zo niet hoor ik het graag. Ik ga vanaf dinsdag rugby'en en ben op zoek naar goede en chille schoenen. Wat raden jullie aan? Ik heb ergens nog oude voetbalschoenen liggen met noppen, maar die zijn dan ook echt oud van toen ik nog voetbalde (jaar of 8 geleden). Dus iets nieuws mag zeker.

Alvast thanks :D
pi_160613373
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 15:08 schreef Eerin het volgende:
Hee allemaal,

Ik weet niet of ik hier goed zit, maar zo niet hoor ik het graag. Ik ga vanaf dinsdag rugby'en en ben op zoek naar goede en chille schoenen. Wat raden jullie aan? Ik heb ergens nog oude voetbalschoenen liggen met noppen, maar die zijn dan ook echt oud van toen ik nog voetbalde (jaar of 8 geleden). Dus iets nieuws mag zeker.

Alvast thanks :D
Ik zou beginnen op je oude voetbalschoenen. Nieuwe schoenen kopen doe je ook op basis van je positie. Backs spelen vaak op (voetbal)schoenen met lage noppen voor snelheid en wendbaarheid, voorwaartsen hebben vaak echte rugbyschoenen met lange ijzeren studs voor grip in de scrum.

lovell-rugby.co.uk of ebay.co.uk is waar ik mijn spullen bestel.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_160623654
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 15:08 schreef Eerin het volgende:
Hee allemaal,

Ik weet niet of ik hier goed zit, maar zo niet hoor ik het graag. Ik ga vanaf dinsdag rugby'en en ben op zoek naar goede en chille schoenen. Wat raden jullie aan? Ik heb ergens nog oude voetbalschoenen liggen met noppen, maar die zijn dan ook echt oud van toen ik nog voetbalde (jaar of 8 geleden). Dus iets nieuws mag zeker.

Alvast thanks :D
Gewoon beginnen met je oude voetbalschoenen en als je ermee door wilt gaan kijken voor goede schoenen. Koop je liever geen schoenen online, check of er een Decathlon of een Sports world in de buurt is. Beide winkels verkopen rugbyschoenen.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_160623714
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 15:46 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik zou beginnen op je oude voetbalschoenen. Nieuwe schoenen kopen doe je ook op basis van je positie. Backs spelen vaak op (voetbal)schoenen met lage noppen voor snelheid en wendbaarheid, voorwaartsen hebben vaak echte rugbyschoenen met lange ijzeren studs voor grip in de scrum.

lovell-rugby.co.uk of ebay.co.uk is waar ik mijn spullen bestel.
In mijn team speelde bijna iedereen op voetbalschoenen, pas sinds er een Decathlon zit hier, wordt er meer op staal gespeeld.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_160629714
2015-16 World Rugby Sevens Series ronde 6: Vancouver, Canada

- Canada maakt zijn debuut als host city in de Series. Het thuisland weet in de pool op dag 1 te winnen van topland Australië, maar gaat op doelsaldo niet door naar kwartfinale

Kwartfinales

Fiji - USA
Zuid Afrika - Wales
Nieuw Zeeland - Samoa
Australië - Schotland

De series hervatten vandaag om 17:40 (Nederlandse tijd) met de kwartfinales voor de landen die 3de en 4de zijn geworden in de pool. Live te volgen via de website van World Rugby:

http://www.worldrugby.org/worldrugbytv/video

Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_160629723
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 22:22 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]

In mijn team speelde bijna iedereen op voetbalschoenen, pas sinds er een Decathlon zit hier, wordt er meer op staal gespeeld.
ja maar in het oosten van het land doen ze ook maar wat :P
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 16 maart 2016 @ 01:50:26 #30
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_160705351
Nehe Milner-Skudder ligt er uit voor dit seizoen:

Nehe Milner-Skudder's Super Rugby season is over after the Hurricanes revealed he will require shoulder surgery.

The All Blacks winger sustained the dislocation in last Friday's victory over the Blues and his loss will be a bitter blow for the 'Canes as they look to get their season back on track after two early losses.

Head coach Chris Boyd said, “Losing Nehe is a blow and obviously disappointing for him, but we’re really lucky in that we have a lot of depth in the outside backs and when you can bring a 53-test All Black like Cory Jane into the team you aren’t going too bad.

“We’ve been a little unlucky with our hookers so far this season with injuries, so it’s great to have Dane Coles back on the park. He’s our leader, he’s a guy who the team looks to for direction and he’s itching to play.”

http://www.sanzarrugby.co(...)kudders-season-over/
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_160737708
Volgende weekend Racing 92 - Toulon in Lille! Een van de sterren van Toulon - voormalig All Black Ma'a Nonu - zal er vanwege een mogelijke schorsing waarschijnlijk niet bij zijn...

quote:
Ma'a Nonu has been cited after he was yellow carded for a tackle that was deemed to be with the shoulder. Nonu has a bit of a history of tackling without using his arms properly, which is surprising for a player of his calibre. The referee seems to have been correct in his decision.

The World Cup winning centre scored a try against Grenoble in Toulon's 38-8 victory, but this no arms tackle on Christophe Lostalot resulted in a sin-binning, and according to reports, broken ribs for the unfortunate scrumhalf on the receiving end of it.

Nonu will have to answer to a LRN disciplinary commitee to plead his innocence.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  donderdag 17 maart 2016 @ 14:04:31 #32
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_160737745
:( Dat was toch wel een van de spelers die ik hoopte te zien
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_160737758
quote:
2s.gif Op donderdag 17 maart 2016 14:04 schreef Mark het volgende:
:( Dat was toch wel een van de spelers die ik hoopte te zien
same here...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  donderdag 17 maart 2016 @ 14:06:47 #34
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_160737785
Weet iemand hoe laat je het stadion in kunt? Lijkt me leuk om voor de wedstrijd een beetje rond te kijken, wellicht wat merchandisekraampjes enz
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  donderdag 17 maart 2016 @ 14:16:58 #35
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_160737994
Videobeelden van Nonu zijn vrij duidelijk, vind ik. Hij laat zijn linkerarm gewoon hangen
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_160740655
Neeee :( Sukkel o|O
pi_160754806
quote:
2s.gif Op donderdag 17 maart 2016 14:06 schreef Mark het volgende:
Weet iemand hoe laat je het stadion in kunt? Lijkt me leuk om voor de wedstrijd een beetje rond te kijken, wellicht wat merchandisekraampjes enz
Het stadion zelf is van binnen totaal niet boeiend. Van vorige keer weet ik dat de kraampjes en activiteiten vooral buiten waren.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  vrijdag 18 maart 2016 @ 09:16:05 #38
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_160755410
Ah, goed om te weten :) Kan tot nog toe ook niet vinden hoe laat de poorten open gaan
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_160757195
Owja ze verkopen er vies light evenementenbier.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zaterdag 19 maart 2016 @ 00:15:24 #40
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_160776912
Wales U20 pakt de Grand Slam, goed voor de toekomst :)
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_160835926
Een voorbeschouwing op de wedstrijd van aanstaande zaterdag:



quote:
Op 26 maart wordt in het Stade Pierre Mauroy te Lille de topper tussen Racing 92 en RC Toulon afgewerkt in de 19de speelronde van de Top 14. De twee sterrenploegen van Frankrijk strijden in een onderling duel om de tweede plaats in de Franse nationale competitie. Bij verlies van koploper ASM Clermont Auvergne kan nummer twee Racing 92 bij winst zelfs de eerste plaats overnemen. Derhalve een belangrijk duel, want de eerste twee plekken in de stand geven recht op directe kwalificatie voor de halve finales van het Franse kampioenschap. Plaatsen 3 en 4 geven recht op een thuisduel in de kwartfinale tegen de nummers 5 en 6.

De huidige nummer 3 van de competitie, RC Toulon, is de afgelopen jaren uitgegroeid tot misschien wel het bekendste rugbyteam ter wereld. De flamboyante eigenaar Mourad Boudjellal koopt de ene wereldster na de andere. Zijn manier van zakendoen lokt regelmatig kritiek uit maar dat lijkt de miljonair niet te deren. Onder andere Leigh Halfpenny, Ma’a Nonu, Bryan Habana, Matt Giteau en Quade Cooper staan bij Boudjellal op de loonlijst. Al deze investeringen zijn niet zonder resultaat. In 2013 en 2014 won RC Toulon met Jonny Wilkinson als spil de Heineken Cup en werd hiermee tweemaal op rij het beste team van Europa. In 2015 werd de derde Europese titel op rij gewonnen, een unieke prestatie. In het seizoen 2013-14 werd het team bovendien kampioen van Frankrijk, nadat het de twee seizoenen daarvoor in de finale werd verslagen. Het team won daarvoor 3 keer eerder het Franse kampioenschap (in 1930-31, 1986-87 en 1991-92).

De selectie van Racing 92 kent niet zoveel bekende namen als haar tegenstander, maar heeft wel de beste fly-half én best betaalde rugbyspeler ter wereld op de loonlijst staan; Dan Carter. Met hem hoopt de ploeg voor het eerst sinds het seizoen 1989-90 weer kampioen van Frankrijk te worden. Een prestatie die de ploeg ook al leverde in 1892-93, 1899-00, 1901-02 en 1958-59. Oftewel, de succes liggen alweer enige tijd in het verleden. Op Europees niveau heeft Racing 92 nog geen prestaties van formaat geleverd, maar hoopt ook daar dit seizoen verandering in te brengen. Toevallig speelt de ploeg daarvoor in de kwartfinale van de Champions Cup ook tegen Toulon.

De ploegen kwamen dit seizoen al tegen elkaar uit in speelronde 1. Beide teams mistten toen veel van hun spelers door het WK Rugby. Uit in Toulon wist Racing 92 toen te winnen met 22-27.


[ Bericht 0% gewijzigd door Nielsch op 22-03-2016 07:27:28 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_160853826
Afgelopen weekend vond de laatste speelronde van de European Nations Cup 2016 plaats. Voor ruim 52.000 supporters wist Georgië in Tblisi met 38-9 te winnen van Roemenië en daarmee voor de 6de maal op rij de titel te veroveren.


Portugal verliest thuis zwaar van Rusland en degradeert door gelijkspel van Duitsland tegen Spanje uit groep 1A naar groep 1B. Vanuit groep 1B promoveert België naar de hoogste klasse.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_160865199
quote:
2s.gif Op donderdag 17 maart 2016 14:06 schreef Mark het volgende:
Weet iemand hoe laat je het stadion in kunt? Lijkt me leuk om voor de wedstrijd een beetje rond te kijken, wellicht wat merchandisekraampjes enz
13.15 lees ik net. Aangeraden wordt om op tijd te komen ivm verscherpte controle.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 22 maart 2016 @ 19:46:09 #44
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_160867420
Tja, door dat gedoe in Brussel lijkt een tripje naar Lille ook ineens beladen
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_160907472
RCTofficiel twitterde op donderdag 24-03-2016 om 10:06:01 Bonne nouvelle : @maavelous, cité après le match contre Grenoble, a été blanchi par la commission de discipline ! https://t.co/NoJotBE2Dv reageer retweet
Whoop whoop

Ja, ongelofelijk domme actie, verdient een schorsing maar wij gaan hem live zien so who cares :+
  donderdag 24 maart 2016 @ 12:09:18 #46
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_160907533
Uit sportief oogpunt idd bedenkelijk, maar als toeschouwer zaterdag *O*
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_160911146
Beter, ik vroeg me al af hoe het daarmee was afgelopen...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_160911178
Las trouwens dat er 40.000 kaarten zijn verkocht voor zaterdag. Het stadion zit dus voor 4/5 vol. Hoewel helemaal uitverkocht natuurlijk leuker is, is het toch wel een mooi aantal.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  donderdag 24 maart 2016 @ 16:14:23 #49
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_160912984
hebben we nog een pre-FOK! meet?? :P
of schrijven we op de reclame bordjes wel dat "hier een Fokker zit"? :P
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_160914270
Ik kon nog geen opstellingen vinden, wel de selectie van Toulon die naar Lille afreist:

Menini, Fresia, Orioli, Natriashvili, Saulo, Boughanmi, Suta, Lassalle, Mikautadze, Bruni, Annetta, Ollivon, Cramond.
Escande, Meric, Michalak, O’Connor, Taylor, Belan, Cooper, D. Armitage, Jaminet, Habana, Nonu

Helaas geen Vermeulen en Gorgodze (wegens Georgië-verplichtingen?).
pi_160926836
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 17:17 schreef knnth het volgende:
Ik kon nog geen opstellingen vinden, wel de selectie van Toulon die naar Lille afreist:

Menini, Fresia, Orioli, Natriashvili, Saulo, Boughanmi, Suta, Lassalle, Mikautadze, Bruni, Annetta, Ollivon, Cramond.
Escande, Meric, Michalak, O’Connor, Taylor, Belan, Cooper, D. Armitage, Jaminet, Habana, Nonu

Helaas geen Vermeulen en Gorgodze (wegens Georgië-verplichtingen?).
Ook geen Bastereaud...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_160926841
Wij vertrekken morgen rond half 9 uit Utrecht. Tegen het middaguur in Lille voor lunch, tassen bij hotel droppen en dan naar het stadion.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_160937735
Nonu niet eens op de bank morgen, dat is jammer ...
pi_160937865
Carter en Imhoff gelukkig in de basis. Carter wel op 12 ...
pi_160939375
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 18:14 schreef knnth het volgende:
Nonu niet eens op de bank morgen, dat is jammer ...
Ja wat is deze? En Habana op de bank...

Giteau er ook niet bij, Quade Cooper wel...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zaterdag 26 maart 2016 @ 14:08:15 #56
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_160957356
*O*
Nog een half uurtje ??
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_160960811
Tering die laatste 10 minuten!!!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_160969096
Lekkere ontknoping was dat!
  zondag 27 maart 2016 @ 17:09:18 #59
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_160979825
Yep, zal vanavond ook wat uitgebreider posten :)
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  zondag 27 maart 2016 @ 18:37:59 #60
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_160981801
Hem de eerste 10 en laatste 10 minuten waren leuk.. Verder was de wave ook wel weer vermakelijk.. :P
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_160993244
Ik heb het nog een paar keer terug gekeken maar die penalty voor Toulon in de laatste minuut sloeg naar mijn mening echt helemaal nergens op. Castrogiovanni springt voor de bal. Speler van Toulon springt hoger (op de rug van Castrogiovanni) en krijgt penalty mee.

Verder was het een behoorlijk foutenfestival van Racing en stond Toulon 75 minuten lang retestrak te verdedigen. We zaten langs de lange zij, precies in de hoek waar 3 van de 4 tries vielen dus dat waren perfecte plaatsen. Al met al goed vermaakt.



[ Bericht 22% gewijzigd door Nielsch op 28-03-2016 07:42:04 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_161074710
Over het Franse kampioenschap gesproken, de finale op 24 juni in het Nou Camp te Barcelona is uitverkocht. Alleen de 10.000 kaarten die beschikbaar worden gesteld aan de clubs die de finale bereiken zijn nog te vergeven, al is het de verwachting dat deze niet meer op de markt komen.

In totaal zullen 98.000 mensen de finale bezoeken (waarvan ongeveer 18.000 Spanjaarden en 80.000 Fransen). Hiermee gaat het de best bezochte rugbywedstrijd tussen twee clubs ooit worden. Het huidige record staat op naam van een competitiewedstrijd tussen de Harlequins en de Saracens op Wembley die 84.068 bezoekers trok.

Eerder werden er nog vraagtekens geplaatst of de wedstrijd wel zou uitverkopen. De wedstrijd valt namelijk op een vrijdagavond (in plaats van de traditionele zaterdagavond) en er werd verwacht dat deze weekdag voor veel potentiele bezoekers een probleem zou vormen. Dat lijkt nu dus niet het geval. Er werd gekozen voor de vrijdag omdat op zaterdag de eerste kwartfinales van het EK voetbal worden gespeeld, waarin Frankrijk wellicht zal uitkomen.

Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  donderdag 31 maart 2016 @ 15:45:03 #63
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_161075020
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 07:23 schreef Nielsch het volgende:
Ik heb het nog een paar keer terug gekeken maar die penalty voor Toulon in de laatste minuut sloeg naar mijn mening echt helemaal nergens op. Castrogiovanni springt voor de bal. Speler van Toulon springt hoger (op de rug van Castrogiovanni) en krijgt penalty mee.

Verder was het een behoorlijk foutenfestival van Racing en stond Toulon 75 minuten lang retestrak te verdedigen. We zaten langs de lange zij, precies in de hoek waar 3 van de 4 tries vielen dus dat waren perfecte plaatsen. Al met al goed vermaakt.

Eens met jou over die penalty, erg zuur voor ze om de partij alsnog op die manier te verliezen na die inhaalrace.

We waren iets na 9 uur vertrokken uit Nijmegen, en afgezien van een kwartiertje vertraging bij Moeskroen hadden we een prima trip. Rond half een geparkeerd in de parkeergarage onder het hotel en gelukkig konden we al eerder onze kamer in. Dus spullen droppen en even opfrissen en daarna naar het stadion. Helaas geen merchandise standjes gezien, maar de gratis vlag bij de zitplaatsen is toch ook een leuk souvenirtje. We zaten aan de lange kant rond de 22m lijn, wat een mooie plek was om Dan Carter zijn warming up te zien doen :)



Zoonlief (9) vond het toch nog wel een lange zit maar het spannende einde en de wave vond hij wel erg leuk. Daarna nog een hapje gedaan en op de hotelkamer wat meegebrachte spelletjes gespeeld, en op tijd naar bed. De volgende dag iets na 9u weer op weg, en wederom zonder oponthoud naar huis gereden.
Blij dat ik deze tip in dit topic heb gekregen ^O^
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  donderdag 7 april 2016 @ 19:25:20 #64
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_161261095
APOLOGY

Yesterday I faced the judiciary for the first time in my rugby career. I am incredibly disappointed with my actions. I endeavour to play the game I love in a way that reflects the kind of toughness and decency I think rugby can teach us.

On Saturday night I did not live up to those standards, placing Michael Leitch in danger by binding on his neck in a maul. It was not my intention to hurt Michael, but in these sorts of circumstances it is not intention that matters. I am grateful that World Rugby and SANZAAR are concerned about making the game safer for all of us.

I would like to take this opportunity to apologise again to Michael. And to apologise to the Chiefs, Brumbies and all those who follow rugby. I'd also like to apologise to my team mates who I will let down over the next few weeks while suspended.

Dave

Bron: http://www.davidpocock.com/davidpocock/2016/4/6/apology
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_161262488
2015-16 World Rugby Sevens Series ronde 7: Hong Kong

- Het grootste en bekendste toernooi van de World Rugby Sevens Series staat voor de deur. Dit weekend worden voor het 40ste jaar achter elkaar de Hong Kong Sevens georganiseerd!
- Het toernooi duurt extra lang (3 dagen in plaats van 2) omdat naast de reguliere 16 landen die strijden om de cup er een extra toernooi is waarin 12 landen zullen strijden voor een status als core team voor de 2016-17 World Rugby Sevens Series.
- Bij de Verenigde Staten maakt Superbowl XLIX winnaar Nate Ebner zijn rentree. De safety van de New England Patriots kreeg van zijn NFL team speciaal verlof om zijn Olympische droom waar te maken. Ebner was 10 jaar geleden de jongste speler ooit die werd geselecteerd voor het sevensteam van de VS en speelde bovendien voor de VS in XV's rugby op het WK Rugby U20.



Het toernooi begint vrijdag 7:00 uur (NL tijd) en is het hele weekend live te volgen via: http://www.worldrugby.org/worldrugbytv/video

[ Bericht 2% gewijzigd door Nielsch op 07-04-2016 20:21:24 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_161262787
World Rugby fine and suspend Marler



quote:
England and Harlequins prop Joe Marler has been suspended for two games and fined by World Rugby following his "gypsy boy" comment.

Along with his suspension Marler has been fined £20,000 to be paid to a suitable equality charity in the UK after an independent judicial committee upheld a misconduct charge against the player at a hearing in London on Tuesday.
http://www.planetrugby.co(...)-and-suspend-marler/
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_161262849
quote:
2s.gif Op donderdag 7 april 2016 19:25 schreef Mark het volgende:
APOLOGY

Yesterday I faced the judiciary for the first time in my rugby career. I am incredibly disappointed with my actions. I endeavour to play the game I love in a way that reflects the kind of toughness and decency I think rugby can teach us.

On Saturday night I did not live up to those standards, placing Michael Leitch in danger by binding on his neck in a maul. It was not my intention to hurt Michael, but in these sorts of circumstances it is not intention that matters. I am grateful that World Rugby and SANZAAR are concerned about making the game safer for all of us.

I would like to take this opportunity to apologise again to Michael. And to apologise to the Chiefs, Brumbies and all those who follow rugby. I'd also like to apologise to my team mates who I will let down over the next few weeks while suspended.

Dave

Bron: http://www.davidpocock.com/davidpocock/2016/4/6/apology
Pfff, hij doet wel een klein beetje dramatisch. Prima dat hij zijn excuses aanbied verder.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_161263013
European Rugby Champions Cup, kwartfinales

- Het toernooi waarin de kampioen van Europa wordt gekroond is dit weekend ook weer terug, met de kwartfinales!

Zaterdag 9 april
16:15 | Wasps - Exeter Chiefs | Ricoh Arena, Coventry
18:45 | Saracens - Northampton Saints | Allianz Park, Londen

Zondag 10 april
14:45 | Leicester Tigers - Stade Français | Welford Road, Leicester
17:15 | Racing 92 - RC Toulon | Stade Yves du Manoir, Colombes (Parijs)
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_161276993
quote:
6s.gif Op donderdag 7 april 2016 20:26 schreef Nielsch het volgende:
European Rugby Champions Cup, kwartfinales

- Het toernooi waarin de kampioen van Europa wordt gekroond is dit weekend ook weer terug, met de kwartfinales!

Zaterdag 9 april
16:15 | Wasps - Exeter Chiefs | Ricoh Arena, Coventry
18:45 | Saracens - Northampton Saints | Allianz Park, Londen

Zondag 10 april
14:45 | Leicester Tigers - Stade Français | Welford Road, Leicester
17:15 | Racing 92 - RC Toulon | Stade Yves du Manoir, Colombes (Parijs)
Weet jij welke optie's er zijn om dit legaal in Nederland te kijken?
Pubs uitgezonderd :9
pi_161277600
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 12:43 schreef Badr_Harry het volgende:

[..]

Weet jij welke optie's er zijn om dit legaal in Nederland te kijken?
Pubs uitgezonderd :9
Weinig. France 2 zond altijd de Europese wedstrijden van Franse teams live uit, maar die zender is door alle providers uit het pakket gegooid helaas. Sky Sports zendt de wedstrijden wel uit, maar slechts weinigen hebben een Sky Sports box in huis.

Edit: http://www.france2.fr/direct laat zondag om 17:15 wel Racing - Toulon zien als het goed is!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_161277683
quote:
6s.gif Op donderdag 7 april 2016 20:11 schreef Nielsch het volgende:
2015-16 World Rugby Sevens Series ronde 7: Hong Kong

- Het grootste en bekendste toernooi van de World Rugby Sevens Series staat voor de deur. Dit weekend worden voor het 40ste jaar achter elkaar de Hong Kong Sevens georganiseerd!
- Het toernooi duurt extra lang (3 dagen in plaats van 2) omdat naast de reguliere 16 landen die strijden om de cup er een extra toernooi is waarin 12 landen zullen strijden voor een status als core team voor de 2016-17 World Rugby Sevens Series.
- Bij de Verenigde Staten maakt Superbowl XLIX winnaar Nate Ebner zijn rentree. De safety van de New England Patriots kreeg van zijn NFL team speciaal verlof om zijn Olympische droom waar te maken. Ebner was 10 jaar geleden de jongste speler ooit die werd geselecteerd voor het sevensteam van de VS en speelde bovendien voor de VS in XV's rugby op het WK Rugby U20.

[ afbeelding ]

Het toernooi begint vrijdag 7:00 uur (NL tijd) en is het hele weekend live te volgen via: http://www.worldrugby.org/worldrugbytv/video

Dag 1 is in volle gang en de sfeer in het stadion is geweldig!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_161277755
quote:
2s.gif Op donderdag 7 april 2016 19:25 schreef Mark het volgende:
APOLOGY

Yesterday I faced the judiciary for the first time in my rugby career. I am incredibly disappointed with my actions. I endeavour to play the game I love in a way that reflects the kind of toughness and decency I think rugby can teach us.

On Saturday night I did not live up to those standards, placing Michael Leitch in danger by binding on his neck in a maul. It was not my intention to hurt Michael, but in these sorts of circumstances it is not intention that matters. I am grateful that World Rugby and SANZAAR are concerned about making the game safer for all of us.

I would like to take this opportunity to apologise again to Michael. And to apologise to the Chiefs, Brumbies and all those who follow rugby. I'd also like to apologise to my team mates who I will let down over the next few weeks while suspended.

Dave

Bron: http://www.davidpocock.com/davidpocock/2016/4/6/apology
http://www.betootaadvocat(...)ving-toilet-seat-up/

_O-
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  vrijdag 8 april 2016 @ 13:28:43 #73
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_161277803
:D
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  zaterdag 9 april 2016 @ 07:36:43 #74
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_161297676
Frankrijk is wel een gek land hoor.. ben je op wintersport kan je in het restaurant waar je luncht nog even de rugby uitslagen van afgelopen weekend zien.. :)

Toulon-racing moet dan ook wel lukken..

En Mark.. was het de eerste keer dat je zoon meeging naar een rugby wedstrijd? Fijn dat hij het leuk vond!
Er was wel een merchandising winkeltje. Met alleen spullen van racing.. (al heb je daar nu niks meer aan ;)) waarschijnlijk zaten jullie totaal aan de andere kant van het stadion?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  zaterdag 9 april 2016 @ 12:17:19 #75
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_161300685
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 april 2016 07:36 schreef Barreltje het volgende:
En Mark.. was het de eerste keer dat je zoon meeging naar een rugby wedstrijd? Fijn dat hij het leuk vond!
Er was wel een merchandising winkeltje. Met alleen spullen van racing.. (al heb je daar nu niks meer aan ;)) waarschijnlijk zaten jullie totaal aan de andere kant van het stadion?
Yep, hij speelt zelf sinds de zomer, was de eerste keer naar een wedstrijd van dit formaat.
We zijn nog wel om het stadion heen gelopen maar helaas niets gezien. Ach, hij heeft een vlag :)
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  zondag 10 april 2016 @ 18:01:40 #76
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_161331824
Eerste helft afgelopen.. 10-10..

Ierse pubs. . Ze doen het altijd.. ;)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_161345233
2015-16 World Rugby Sevens Series ronde 7: Hong Kong

- Het is Fiji gelukt haar eerste plaats in de Series te verstevigen door in de finale van het toernooi in Hong Kong te winnen van nummer twee in de stand; Nieuw Zeeland. In de finale wonnen de mannen in wit met 21-7 van de mannen in zwart.

- Zuid Afrika pakt het 'brons' door in de wedstrijd om de derde plaats Australië met 14-12 te verslaan.

- Japan wint in de finale van het kwalificatietoernooi met 24-14 van thuisland Hong Kong en zal volgend seizoen een core team zijn van de Sevens Series.

Stand
1. Fiji | 128 punten
2. Nieuw Zeeland | 123 punten
3. Zuid Afrika | 122 punten
4. Australië | 105 punten
5. USA | 88 punten

Volgende ronde: 16-17 april, Singapore, National Stadium

Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_161345363
European Rugby Champions Cup, kwartfinales

Wasps - Exeter Chiefs 25-24
Saracens - Northampton Saints 29-20
Leicester Tigers - Stade Français 41-13
Racing 92 - RC Toulon 19-16

Met de uitschakeling van Toulon komt er na drie Europese eindoverwinning op rij een einde aan de dominantie van de ploeg. Van de 4 teams die nog over zijn wonnen Racing 92 en Saracens nog nooit de Europese finale. Leicester Tigers won de cup in 2000-01 en 2001-02, Wasps deed dat in 2003-04 en 2006-07.

De halve finales zijn op 23 en 24 april, de finale is op 14 mei in het nieuwe Grande Stade de Lyon.




Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 11 april 2016 @ 15:48:52 #79
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_161351358
Nielsch . . Waar zijn de halve finales? :)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_161351437
quote:
7s.gif Op maandag 11 april 2016 15:48 schreef Barreltje het volgende:
Nielsch . . Waar zijn de halve finales? :)
De halve finales zijn altijd op een rare plaats. Het thuisteam mag wel bepalen wáár de finale wordt gespeeld, maar dit moet op "neutraal" terrein zijn buiten de eigen stad. Die teams hebben, zoals dat heet, home country advantage. Vaak worden de wedstrijden door het thuisteam dan ook verplaatst naar een stadion in een naastgelegen dorp of stad(je). Beetje vage regel, maar okee.

Saracens - Wasps | 23 april | Madejski Stadium, Reading
Leicester Tigers - Racing 92 | 24 april | City Ground, Nottingham
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_161356775
quote:
6s.gif Op maandag 11 april 2016 10:09 schreef Nielsch het volgende:
European Rugby Champions Cup, kwartfinales

Wasps - Exeter Chiefs 25-24
Saracens - Northampton Saints 29-20
Leicester Tigers - Stade Français 41-13
Racing 92 - RC Toulon 19-16

Met de uitschakeling van Toulon komt er na drie Europese eindoverwinning op rij een einde aan de dominantie van de ploeg. Van de 4 teams die nog over zijn wonnen Racing 92 en Saracens nog nooit de Europese finale. Leicester Tigers won de cup in 2000-01 en 2001-02, Wasps deed dat in 2003-04 en 2006-07.

De halve finales zijn op 23 en 24 april, de finale is op 14 mei in het nieuwe Grande Stade de Lyon.





Toch jammer dat dit niet gewoon ergens live te zien is op tv :(
  maandag 11 april 2016 @ 21:03:25 #82
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_161358874
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 20:13 schreef Badr_Harry het volgende:

[..]

Toch jammer dat dit niet gewoon ergens live te zien is op tv :(
Oh maar het is best ergens live te zien op tv.....helaas niet in Nederland, dat niet.
  dinsdag 12 april 2016 @ 07:13:36 #83
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_161367468
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 21:03 schreef Beavis het volgende:

[..]

Oh maar het is best ergens live te zien op tv.....helaas niet in Nederland, dat niet.
Zelfs dat wel .. je moet er alleen je zolderkamer voor uit..
quote:
7s.gif Op zondag 10 april 2016 18:01 schreef Barreltje het volgende:
Eerste helft afgelopen.. 10-10..

Ierse pubs. .
Ze doen het altijd.. ;)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_161368298
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 20:13 schreef Badr_Harry het volgende:

[..]

Toch jammer dat dit niet gewoon ergens live te zien is op tv :(
Ik zou het echt geweldig vinden als een van de grotere competities met zoiets als NHL Game Center zou komen. Heb daar voor de play-offs ook weer een abonnement voor afgesloten. Gewoon wereldwijd op allerlei apparaten streamen tegen een vast bedrag per maand. Take my money!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 17 april 2016 @ 15:22:09 #85
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_161495272
Kenia wint de Singapore Sevens _O_
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_161514730
Inderdaad! De eerste overwinning van Kenia in de Sevens Series ooit! Zo zie je maar dat er van alles kan gebeuren op een individueel Sevens toernooi en straks dus ook op de Olympische Spelen.

Op de eerste dag verloor Kenia nog van Zuid Afrika en speelde het gelijk tegen Schotland. Op doelsaldo gingen ze ten koste van Schotland door naar de kwartfinale waarin ze Frankrijk uitschakelden. In de halve finale wonnen ze nipt van Argentinië. Fiji had een zwaardere weg naar de finale met overwinning op Australië en Zuid Afrika. In de finale werden ze compleet overlopen door Kenia: 30-7

Doordat Nieuw Zeeland al in de kwartfinale werd uitgeschakeld bouwt Fiji wel haar voorsprong in de Series uit:

1. Fiji | 147 punten
2. Zuid Afrika | 139 punten
3. Nieuw Zeeland | 135 punten
4. Australië | 115 punten
5. VS | 95 punten

Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_161679147
De finale van de European Champions Cup gaat tussen Saracens (London) en Racing 92 (Parijs). Beide ploegen wonnen dit weekend de halve finales van respectievelijk Wasps (Coventry) en de Leicester Tigers. De finale zal worden gespeeld in Lyon.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zondag 24 april 2016 @ 18:50:41 #88
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_161679867
Racing! O+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_161700054
De kans dat Zuid Afrika het WK 2023 mag organiseren lijkt ver weg nu de corrupte Zuid Afrikaanse regering - in een nieuwe ronde van blanken pesten - heeft besloten dat de Zuid Afrikaanse Bond (SARU) niet meer mag meedingen naar het organiseren van grote internationale toernooien. Ook andere "blanke" sporten als cricket en netball hebben dit verbod gekregen. De voetbalbond daarentegen doet het volgens de minister van Sport helemaal geweldig.

http://www.sport24.co.za/(...)cket-events-20160425

Naast Zuid Afrika hebben Ierland, Frankrijk en Italië aangegeven het WK van 2023 te willen organiseren. In juni moeten zij hun plannen inleveren, in mei 2017 zal World Rugby het gastland van 2023 bekend maken.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 25 april 2016 @ 13:51:51 #90
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_161700317
Frankrijk had hem al in 2007, lijkt me dat Ierland of Italie dan meer kans maakt?
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_161700639
quote:
2s.gif Op maandag 25 april 2016 13:51 schreef Mark het volgende:
Frankrijk had hem al in 2007, lijkt me dat Ierland of Italie dan meer kans maakt?
Mij ook. Hoop zelf op Italië vanwege het weer, het eten en de goedkope vluchten. Italië was kandidaat voor 2015 (verloren met 1 vote van Engeland) en kregen toen de Franse stem omdat ze 1 of 2 Franse stadions zouden gebruiken. Dat lijkt nu niet het geval. Gelukkig hebben ze zelf ook grote stadions, het is alleen maar de vraag of ze die allemaal kunnen gebruiken tijdens het voetbalseizoen.

Ierland zal veel GAA stadions moeten upgraden, dit kost veel geld maar de regeringen zijn aan boord lijkt het.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_161736850
Racing 92 heeft prop Martin Castrogiovanni geschorst. Meneer kon afgelopen weekend niet spelen in de Champions Cup omdat hij bij een ziek familielid in Argentinië zou zijn. In werkelijkheid was hij met spelers van PSG - waaronder Zlatan - aan het feesten in Las Vegas. Foto's van z'n uitstapje doken online op.

http://www.planetrugby.co(...)-after-vegas-photos/
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_161737085
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 21:12 schreef Nielsch het volgende:
Racing 92 heeft prop Martin Castrogiovanni geschorst. Meneer kon afgelopen weekend niet spelen in de Champions Cup omdat hij bij een ziek familielid in Argentinië zou zijn. In werkelijkheid was hij met spelers van PSG - waaronder Zlatan - aan het feesten in Las Vegas. Foto's van z'n uitstapje doken online op.

http://www.planetrugby.co(...)-after-vegas-photos/
Wat een faalhaas :')
pi_162032234
De Europese competities naderen hun einde. Een overzicht van de halve finales:

Guinness Pro12

20 mei 19:45 | Leinster Rugby - Ulster Rugby | RDS Arena, Dublin
21 mei 18:30 | Connacht Rugby - Glasgow Warriors | Sportsgrounds, Galway

28 mei 17:30 | Finale | Murrayfield, Edinburgh

Aviva Premiership

21 mei 12:30 | Saracens - Leicester Tigers | Allianz Park, Londen
21 mei 15:15 | Exeter Chiefs - Wasps RFC | Sandy Park, Exeter

28 mei | Finale | Twickenham, Londen

Top 14 France

19 juni | Halve finale | Roazhon Park, Rennes
20 juni | Halve finale | Roazhon Park, Rennes

24 juni | Finale | Camp Nou, Barcelona
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_162032380
Zoals in m'n vorige post te zien is vallen de halve finales en de finale van de Franse competitie erg laat, zelfs in de International Window van World Rugby. Clubs zijn dan verplicht om spelers af te staan aan nationale selecties. Met name Mourad Boudjellal - de eigenaar van Toulon - is hier kwaad over. Hij gaf aan dat alle spelers die in juni voor hun land willen spelen in plaats van Toulon kunnen fluiten naar hun salaris. Vooral Leigh Halfpenny werd als voorbeeld aangehaald. De speler van Wales staat al een seizoen op de loonlijst van Toulon maar kwam door een blessure nog niet aan spelen toe. Zijn rentree wordt binnenkort verwacht en Toulon wil hem heel graag beschikbaar hebben voor de play-offs. Wales wil Halfpenny echter hebben voor hun tour in juni naar Nieuw Zeeland waar er drie wedstrijden tegen de All Blacks afgewerkt zullen worden.

quote:
Leigh Halfpenny told he won't be paid by Toulon if he travels to New Zealand with Warren Gatland's Wales this summer

Toulon chief spells out warning to Lions goal-kicking star as French Top 14 title play-offs clash with Wales' June Tests against Steve Hansen's world champions

Leigh Halfpenny finds himself embroiled in another club versus country row after controversial Toulon owner Mourad Boudjellal claimed he wouldn't pay the Lions Test star's June wages if he goes on Wales' tour of New Zealand.

Wales face Steve Hansen's world champions in three Tests on June 11, 18 and 25, at the same time as Toulon will be aiming for French Top 14 title success.

Warren Gatland names his touring squad on Tuesday and eyes will be on whether Halfpenny will be included.
Volledige verhaal:

http://www.walesonline.co(...)d-wont-paid-11301267

Zelf lijkt het me trouwens mooier om in Nou Camp het Franse kampioenschap te winnen dan 3 keer keihard op m'n flikker te krijgen van de All Blacks, maar okee...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_162084395
Er is nu trouwens ook een rugbytopic in het OS subforum: OS / [Rugby sevens] #1 Welcome back, rugby
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 11 mei 2016 @ 09:43:33 #97
248821 Rauw.
op je bord.
pi_162084744
quote:
6s.gif Op woensdag 11 mei 2016 09:17 schreef Nielsch het volgende:
Er is nu trouwens ook een rugbytopic in het OS subforum: OS / [Rugby sevens] #1 Welcome back, rugby
_O_

Ik gooi een dezer weken een mail eruit naar de locale club, om te vragen of ik vanaf voorbereiding nieuwe seizoen mee mag komen trainen. (of iig proberen)
Nu nog flink aan het voorbereiden (Cardio), en toch wel gezonde zenuwen aan het kweken.

Gaat m'n eerste poging tot teamsport worden na jarenlang lui zijn.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_162084884
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 09:43 schreef Rauw. het volgende:

[..]

_O_

Ik gooi een dezer weken een mail eruit naar de locale club, om te vragen of ik vanaf voorbereiding nieuwe seizoen mee mag komen trainen. (of iig proberen)
Nu nog flink aan het voorbereiden (Cardio), en toch wel gezonde zenuwen aan het kweken.

Gaat m'n eerste poging tot teamsport worden na jarenlang lui zijn.
Top, zeker doen! Volgens mij is er geen enkele club waarbij dat niet zou mogen. Waar ga je spelen?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 11 mei 2016 @ 10:10:27 #99
248821 Rauw.
op je bord.
pi_162085167
Daar plaats ik vast een keer over als het zover is, eerst m'n moed maar eens bij elkaar rapen en zien of ze mij uberhaupt willen hebben.
Zal vast stormlopen met aanmeldingen na het WK vorig jaar (waardoor ik ook enthousiast ben geworden)
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_162085205
quote:
6s.gif Op woensdag 11 mei 2016 10:10 schreef Rauw. het volgende:
Daar plaats ik vast een keer over als het zover is, eerst m'n moed maar eens bij elkaar rapen en zien of ze mij uberhaupt willen hebben.
Zal vast stormlopen met aanmeldingen na het WK vorig jaar (waardoor ik ook enthousiast ben geworden)
Ik denk dat je je niet zoveel zorgen hoeft te maken... alle rugbyclubs ter wereld vormen samen een grote familie en alle clubs zijn altijd bereid om leden op te nemen in deze familie. Er is altijd wel een team en een positie waar je op je plek bent (tenzij je geen benen hebt ofzo...). Eenmaal lid van een club zul je waar je ter wereld ook gaat gewoon langs kunnen komen, enthousiast ontvangen worden, een bal op kunnen pakken en meedoen.

Enige waar je een beetje tegen moet kunnen is - zoals de Engelsen het noemen - friendly banter. Daarnaast is er meestal veel drank en af en toe wat naaktheid aanwezig.

Rugby in een gedicht:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 24% gewijzigd door Nielsch op 11-05-2016 10:23:45 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 11 mei 2016 @ 10:34:55 #101
248821 Rauw.
op je bord.
pi_162085586
Friendly banter is helemaal mijn ding. Drinken niet zo, maar ik zie een populaire rol als chauffeur voor me.

Ik ben 1.90, een papzak, maar cardio gaat mij wel aardig af, waarschijnlijke positie zou ergens in het midden kunnen zijn dan denk ik?
Alhoewel, voor ik het beheers en de regels een beetje ken is het ook wel 2018 denk ik, dus dat is voor later zorg. :')
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_162085649
quote:
10s.gif Op woensdag 11 mei 2016 10:34 schreef Rauw. het volgende:
Friendly banter is helemaal mijn ding. Drinken niet zo, maar ik zie een populaire rol als chauffeur voor me.

Ik ben 1.90, een papzak, maar cardio gaat mij wel aardig af, waarschijnlijke positie zou ergens in het midden kunnen zijn dan denk ik?
Alhoewel, voor ik het beheers en de regels een beetje ken is het ook wel 2018 denk ik, dus dat is voor later zorg. :')
Dat klinkt eerder als een nummer 8 of een prop. Misschien een lock (2de rij). Al met al komt het qua positie sowieso goed. Ik speel nu zo'n 12 jaar rugby en heb alles voorbij zien komen: van kleine iele mannetjes die niet veel meer wegen dan 70 kilo tot papzakken van bijna 150 kilo en alles daartussen in. Allemaal spelen ze met erg veel plezier rugby.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 11 mei 2016 @ 10:39:03 #103
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_162085667
Vandaar dit filmpje :Y

We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_162085709
Of deze (voor hele kleine mannetjes):

Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 11 mei 2016 @ 10:43:26 #105
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_162085727
Krijg iedere keer weer kippenvel bij zijn tranen ;(
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  woensdag 11 mei 2016 @ 10:50:37 #106
248821 Rauw.
op je bord.
pi_162085868
Filmpjes _O_

Alleen maar meer motivatie. *; :7
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  woensdag 11 mei 2016 @ 11:30:33 #107
248821 Rauw.
op je bord.
pi_162086607
quote:
"Bedankt voor je aanmelding"
Bedankt voor het laatste duwtje. :@ ^O^
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  Moderator / Redactie Sport woensdag 11 mei 2016 @ 23:29:47 #108
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_162106389
http://www.bbc.com/sport/(...)ok&ns_linkname=sport

Loting slechts 2,3 jaar voor het toernooi en niet bijna 3 jaar :+
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_162111122
quote:
10s.gif Op woensdag 11 mei 2016 23:29 schreef borisz het volgende:
http://www.bbc.com/sport/(...)ok&ns_linkname=sport

Loting slechts 2,3 jaar voor het toernooi en niet bijna 3 jaar :+
Ik vind het maar gezeur, alleen maar omdat in 2015 pool A zowel Australië, Engeland en Wales had. Boeiend. Als je wereldkampioen wil worden moet je maar gewoon van iedereen winnen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  donderdag 12 mei 2016 @ 09:47:10 #110
248821 Rauw.
op je bord.
pi_162111246
quote:
6s.gif Op donderdag 12 mei 2016 09:40 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik vind het maar gezeur, alleen maar omdat in 2015 pool A zowel Australië, Engeland en Wales had. Boeiend. Als je wereldkampioen wil worden moet je maar gewoon van iedereen winnen.
Dit dus. ^O^
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  donderdag 12 mei 2016 @ 09:48:27 #111
194695 franklop
Fran knock
pi_162111275
quote:
6s.gif Op donderdag 12 mei 2016 09:40 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik vind het maar gezeur, alleen maar omdat in 2015 pool A zowel Australië, Engeland en Wales had. Boeiend. Als je wereldkampioen wil worden moet je maar gewoon van iedereen winnen.
Maar wel vreemd dat het eerst 3 jaar van tevoren bekend was, nauwelijks een jaar na het vorige WK _O- dat zie je echt in geen andere sport.

Tuurlijk blijft het laatste statement wel waar.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  zaterdag 14 mei 2016 @ 18:12:43 #112
248821 Rauw.
op je bord.
pi_162184954
Racing vs Saracens is een flinke glibberpartij tot nu toe
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_162185202
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 18:12 schreef Rauw. het volgende:
Racing vs Saracens is een flinke glibberpartij tot nu toe
Ik gun het beide ploegen!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zaterdag 14 mei 2016 @ 18:28:01 #114
248821 Rauw.
op je bord.
pi_162185296
Ik begrijp helaas nog niet alles, en zit er nog niet lang genoeg in om een favoriet te hebben.
Dus ik hoop ook gewoon op vuurwerk in de 2e helft, ookal is de livestream waarop ik kijk van belabberde kwaliteit.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_162185297
Finale Champions Cup: http://www.filmon.com/tv/france-2

Prima stream als je 480p kiest...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zaterdag 14 mei 2016 @ 18:30:23 #116
248821 Rauw.
op je bord.
pi_162185355
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 18:28 schreef Nielsch het volgende:
Finale Champions Cup: http://www.filmon.com/tv/france-2

Prima stream als je 480p kiest...
Aaaah thanks, ik zat op een waardeloze stream te kijken. Deze is op 't franse commentaar na veel beter. _O_
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_162186168
Zit Racing niet mee. Deze penalty tegen was een bizarre beslissing van Nigel Owens en ook nog eens Dan Carter geblesseerd geraakt.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zaterdag 14 mei 2016 @ 19:13:16 #118
248821 Rauw.
op je bord.
pi_162186506
Heb het idee dat Racing hem ook niet verliest op 3 punten, zowat de hele helft speelt zich het spel al af op Racings helft.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  zaterdag 14 mei 2016 @ 19:17:38 #119
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_162186587
Ik wil graag beginnen met rugby, heb nooit aan teamsport gedaan. Ik ben Homo en weet dat hier bij voetbal erg moeilijk over wordt gedaan. Hoe zit dat bij rugby?
En iemand ervaring met de club in Amersfoort?
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  zaterdag 14 mei 2016 @ 19:32:46 #120
248821 Rauw.
op je bord.
pi_162186930
Die "Maul" (als ik mij niet vergis) van Saracens net, wat een power _O_
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_162187191
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 19:32 schreef Rauw. het volgende:
Die "Maul" (als ik mij niet vergis) van Saracens net, wat een power _O_
Dat was wel gaaf ja. Verder niet echt een mooie pot voor de neutrale toeschouwer. Best wel een boutwedstrijd zo haha. Saracens is europees kampioen door in de finale Racing 92 te verslaan met 21-9. Jup, alleen penalties...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_162187271
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 19:17 schreef hierissieweer het volgende:
Ik wil graag beginnen met rugby, heb nooit aan teamsport gedaan. Ik ben Homo en weet dat hier bij voetbal erg moeilijk over wordt gedaan. Hoe zit dat bij rugby?
En iemand ervaring met de club in Amersfoort?
Eemland vind ik een zwaar relaxte club. Goede sfeer, aardige lui.

Over homo's wordt nooit moeilijk gedaan. In Amsterdam/Amstelveen is zelfs een compleet homoteam dat met Amstelveen RC meespeelt; de Amsterdam Lowlanders. De beste internationale referee - Nigel Owens - is openlijk homo.

Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zaterdag 14 mei 2016 @ 19:46:27 #123
248821 Rauw.
op je bord.
pi_162187276
Ik had ook op wat meer vuurwerk gehoopt.
Tempo van de laatste 20 minuten was wel leuker om te zien dan de eerste 60 (waarin de meeste pentalty's gescoord zijn)
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  zondag 15 mei 2016 @ 08:45:13 #124
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_162209562
Bwuh.. geen enkele try..
-O-

Jammer voor racing inderdaad.. een hoop blessures en het seizoen is nog niet afgelopen...
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_162212372
Updates van de France Sevens:

OS / [Rugby sevens] #1 Welcome back, rugby
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zondag 15 mei 2016 @ 12:50:37 #126
163491 DevilsWhore
Kekke tante
pi_162212856
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 19:17 schreef hierissieweer het volgende:
Ik wil graag beginnen met rugby, heb nooit aan teamsport gedaan. Ik ben Homo en weet dat hier bij voetbal erg moeilijk over wordt gedaan. Hoe zit dat bij rugby?
En iemand ervaring met de club in Amersfoort?
Eemland is wel gezellig. De laatste keer dat ik er was, was er een hottub.

Homoseksualiteit wordt gewoon geaccepteerd binnen de rugbycultuur. Over het algemeen hebben rugbyers ook meer niveau dan voetballers als je het mij vraagt :p
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
  dinsdag 17 mei 2016 @ 23:36:18 #127
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_162284758
Ik ga er eens heen :)

Wat doe je tijdens de trainingen zoal? En ontwikkel je door de sport nog extra spiermassa?
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_162287242
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 23:36 schreef hierissieweer het volgende:
Ik ga er eens heen :)

Wat doe je tijdens de trainingen zoal? En ontwikkel je door de sport nog extra spiermassa?
Tijdens pre-season ligt de focus vaak op conditie. De basics zijn vervolgens ball handling (vangen, passen, tackles, kicken). Dat doe je echt heel veel, vooral tackles, vangen en passen. Daarnaast trainen newbies vaak op specifieke spelsituaties die een hoop kennis van het spel vereisen (scrums, line-outs, mauls maar met name rucks omdat die laatste continu voorkomen en gewoon heel belangrijk zijn om in balbezit te blijven / balbezit te veroveren). Als je dat allemaal goed onder de knie hebt - en dat kan best lang duren - ga je trainen op speciale technieken waarmee je je tegenstander voorbij kan streven. Denk aan vooraf ingestudeerde looplijnen met loops en switches, speciale aanvallen op basis van een code die iedereen in het team kent (en de tegenstander niet).

Spiermassa krijg je er niet van, daarvoor zal je echt de gym in moeten naast je rugbytraining.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 18 mei 2016 @ 07:30:19 #129
248821 Rauw.
op je bord.
pi_162287250
Heb mij ook aangemeld, helaas is het seizoen ten einde en begint in Augustus de training pas weer voor het nieuwe seizoen, denk dat het overal wel een beetje tegen een stop aan loopt.

Misschien leuk om de zomer een beetje door te komen;
http://breakingmuscle.com(...)on-fitness-programme

http://breakingmuscle.com(...)c-rugby-week-1-day-1
(als je week-1 of day-1 in -2 veranderd dan zie je de volgende stap)

Heb gelukkig wel een aardige conditie, qua explosiviteit en kracht wil ik de komende maanden stappen maken (sowieso, of ik nou ga rugbyen of niet).
Gezien ik de regels en dergelijke niet volledig ken lijkt het mij wel fijn als ik mij volledig daar op kan focussen als de sport mij aanstaat in plaats van op conditioning.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_162287260
quote:
7s.gif Op woensdag 18 mei 2016 07:30 schreef Rauw. het volgende:
Heb mij ook aangemeld, helaas is het seizoen ten einde en begint in Augustus de training pas weer voor het nieuwe seizoen, denk dat het overal wel een beetje tegen een stop aan loopt.

Misschien leuk om de zomer een beetje door te komen;
http://breakingmuscle.com(...)on-fitness-programme

http://breakingmuscle.com(...)c-rugby-week-1-day-1
(als je week-1 of day-1 in -2 veranderd dan zie je de volgende stap)

Heb gelukkig wel een aardige conditie, qua explosiviteit en kracht wil ik de komende maanden stappen maken (sowieso, of ik nou ga rugbyen of niet).
Gezien ik de regels en dergelijke niet volledig ken lijkt het mij wel fijn als ik mij volledig daar op kan focussen als de sport mij aanstaat in plaats van op conditioning.
De spelregels zijn in de basis niet heel lastig, maar toch is er een ontzettend dik wetboek zoals ze het noemen. Wat heel veel spelers vaak missen is specifieke kennis over de ruck en daarmee krijg je gewoon veel penalties tegen:

http://laws.worldrugby.org/?law=16&language=NL
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 18 mei 2016 @ 07:52:36 #131
248821 Rauw.
op je bord.
pi_162287326
Dat is echt m'n grootste angst, door gebrek aan ervaring geen meerwaarde zijn voor 'n team :')

Heb nog een hoop te doen deze zomer :P
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_162287359
quote:
10s.gif Op woensdag 18 mei 2016 07:52 schreef Rauw. het volgende:
Dat is echt m'n grootste angst, door gebrek aan ervaring geen meerwaarde zijn voor 'n team :')

Heb nog een hoop te doen deze zomer :P
Je zal echt niet de enige zijn die komend seizoen met 0 kennis zal beginnen. Elke rugbyspeler heeft ervaring met nieuwelingen die nog niets weten en kunnen daar prima mee omgaan. Het duurt jaren om alle regels mee te krijgen en die tijd krijg je gewoon.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  donderdag 19 mei 2016 @ 10:09:21 #133
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_162317836
Sonny Bill Williams has been awarded the 2015 Panathlon International Fair Play Award to recognise a kind gesture he made at the Rugby World Cup.

Sonny Bill Williams gave away his 2015 Rugby World Cup winner's medal to Charlie Lines, a fan who was tackled to the ground by a security guard after getting on the field following the All Blacks' victory over Australia in the final.



The award is handed out once a year to a player who has committed an act of fair play during the season.
It is given to a player whose act "complies with both the written and unwritten rules of sport".

Williams says he is honoured, but believes the gesture was blown out of proportion.
"It really means a lot. For myself it wasn't about being a rugby union player, it was just about being a good person and that's how I was raised - to have good manners," Williams explained.
"I'd seen a child that was a little bit hurt it touched me on the inside. I just did what I thought was right.
"I guess it kind of blew out of proportion, but it was just about being a good person."

Williams plans to catch up with Charlie during the London Sevens.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  donderdag 19 mei 2016 @ 17:40:15 #134
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_162328686
Zo'n medaille zie je bij voetbal niet...
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  vrijdag 20 mei 2016 @ 09:17:40 #135
248821 Rauw.
op je bord.
pi_162344457
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 17:40 schreef hierissieweer het volgende:
Zo'n medaille zie je bij voetbal niet...
Jaarlijks zelfs, fair play award.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  vrijdag 20 mei 2016 @ 10:21:14 #136
163491 DevilsWhore
Kekke tante
pi_162345859
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2016 07:27 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Tijdens pre-season ligt de focus vaak op conditie. De basics zijn vervolgens ball handling (vangen, passen, tackles, kicken). Dat doe je echt heel veel, vooral tackles, vangen en passen. Daarnaast trainen newbies vaak op specifieke spelsituaties die een hoop kennis van het spel vereisen (scrums, line-outs, mauls maar met name rucks omdat die laatste continu voorkomen en gewoon heel belangrijk zijn om in balbezit te blijven / balbezit te veroveren). Als je dat allemaal goed onder de knie hebt - en dat kan best lang duren - ga je trainen op speciale technieken waarmee je je tegenstander voorbij kan streven. Denk aan vooraf ingestudeerde looplijnen met loops en switches, speciale aanvallen op basis van een code die iedereen in het team kent (en de tegenstander niet).

Spiermassa krijg je er niet van, daarvoor zal je echt de gym in moeten naast je rugbytraining.
Ik heb echt wel spiermassa gekregen van rugby hoor.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_162387107
Guinness Pro12 halve finales

Leinster Rugby - Ulster Rugby 30 - 18 | RDS Arena, Dublin
Connacht Rugby - Glasgow Warriors 16 - 11 | Sportsgrounds, Galway

28 mei 17:30 | Leinster - Connacht | Murrayfield, Edinburgh

Aviva Premiership halve finales

Saracens - Leicester Tigers 44 - 17 | Allianz Park, Londen
Exeter Chiefs - Wasps RFC 34 - 23 | Sandy Park, Exeter

28 mei | Saracens - Exeter Chiefs | Twickenham, Londen

[ Bericht 1% gewijzigd door Nielsch op 21-05-2016 23:26:57 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zaterdag 21 mei 2016 @ 21:07:35 #138
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_162388239
Zoonlief is vandaag door zijn trainers verkozen tot Speler van het Jaar bij de Turven.

* Mark is apetrots
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_162388373
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 21:07 schreef Mark het volgende:
Zoonlief is vandaag door zijn trainers verkozen tot Speler van het Jaar bij de Turven.

* Mark is apetrots
Superrrr!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zaterdag 21 mei 2016 @ 21:59:29 #140
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_162389818
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 21:07 schreef Mark het volgende:
Zoonlief is vandaag door zijn trainers verkozen tot Speler van het Jaar bij de Turven.

* Mark is apetrots
Mazzeltof!!
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  maandag 23 mei 2016 @ 20:38:08 #141
194695 franklop
Fran knock
pi_162444659
Tim Visser nu bij Peptalk (ziggo sport)
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_162522675
Bristol Rugby is gisteravond gepromoveerd naar de Aviva Premiership en dat betekent de terugkeer op het hoogste niveau van

The one!

The only!

GAVIIIIIIIIIN HENSOOOOOOOON!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  vrijdag 27 mei 2016 @ 00:42:27 #143
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_162531048
Speelt ie nog? :)
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_162532687
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 00:42 schreef Mark het volgende:
Speelt ie nog? :)
Regelmatig! Zelfs topscorer van de RFU Championship dit seizoen!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_162563192
Vanmiddag om 16:00 uur live vanaf Twickenham, de finale van de Aviva Premiership tussen Saracens en Exeter Chiefs.

http://www.zoptv.com/live/bt-sport-1 heeft een redelijke stream. Beeld is niet heel scherp maar geen irritante reclames, pop-ups, doorlinken of vage players die je moet downloaden.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_162567268
23-6 bij rust. Saracens zwaar dominant.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_162568666
Chiefs komen terug! Try 8 minuten voor tijd en het is 23-20!

Saracens slaan meteen terug: 28-20
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_162638943
Voor de volledigheid; Connacht verslaat - zeer verrassend met 20-10 - Leinster in de finale van de Pro 12! Check ook absoluut de geweldige try vanaf 1:18, wat een beauty!


Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_162639058
Summer time!
Morgen is het juni en dat betekent dat de Summer Internationals er weer aankomen! De tijd waarin teams van het noordelijke halfrond afreizen naar (meestal) het zuidelijk halfrond om een serie van 3 wedstrijden te spelen tegen hun gastland.

Hoofdprogramma
Engeland - dat afgelopen zondag een warm up wedstrijd won van Wales - zal afreizen naar Australië, Zuid Afrika is gastheer voor de Ieren en Wales zal drie keer strijden tegen de All Blacks.

Mid card
Argentinië zal één test spelen tegen Italië en twee tegen Frankrijk. Italië zal ondertussen verder touren naar Noord-Amerika en spelen tegen de VS en Canada. Japan krijgt Schotland op bezoek voor 2 wedstrijden en zal uit spelen tegen Canada. Georgië zal afreizen naar de Pacific en tegen de drie bekende rugbylanden Samoa, Fiji en Tonga spelen.

Lower card
Rusland mag ook touren in Canada en de VS, verder nog iets met Brazilië en Kenia.


Het volledige programma kan hier gevonden worden: https://en.wikipedia.org/(...)union_internationals

Helaas zijn alle wedstrijd op Sky Sports, dus streams en tv is lastig.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_162639236
Wat nog wel interessant is om te vermelden; afgelopen weken speelden Uruguay en Fiji A twee wedstrijden tegen elkaar. Het beloftenteam van Fiji won twee keer (28-42 en 22-44). Opvallender waren de punten die werden toegekend aan tries. World Rugby hield in deze twee wedstrijden een proef waarbij een try 6 punten waard is (ipv 5) een penalty try 8 punten (ipv 7) en penalties 2 punten (in plaats van 3). Ben benieuwd of hier op bredere schaal een vervolg aan gegeven gaat worden.

Analisten geven aan dat het nieuwe systeem niet echt een succes is. In plaats van meer tries zorgt het voor meer onderbrekingen in het spel omdat er bewust meer overtredingen worden gemaakt bij de rucks en de scrums.

http://www.punditarena.co(...)y-trial-not-success/
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Redactie Frontpage dinsdag 31 mei 2016 @ 10:54:55 #151
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_162639426
Klink voor mij ook niet echt als een leuk puntensysteem. Wellicht willen ze teams er mee verleiden om minder voor penalties te gaan en meer voor tries.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_162639602
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 10:54 schreef JeMoeder het volgende:
Klink voor mij ook niet echt als een leuk puntensysteem. Wellicht willen ze teams er mee verleiden om minder voor penalties te gaan en meer voor tries.
Dat is inderdaad de bedoeling. In de praktijk lijkt het er echter op dat teams meer overtredingen gaan maken omdat een penalty tegen minder punten oplevert.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_162644867


World Rugby U20 Championship 2016
Het World Rugby U20 Championship staat ook wel bekend als het WK Rugby voor landenteams onder 20 jaar. U20 is de hoogste leeftijdsklasse die door World Rugby wordt erkend als categorie. Het toernooi wordt sinds 2008 jaarlijks georganiseerd en kent inmiddels vele alumni (ruim 400) die hun debuut hebben gemaakt op het hoogste testniveau, waaronder inmiddels bekende sterren als Sam Whitelock, Brodie Retallick, Julian Savea, Sam Warburton, Aaron Cruden, Tawera Kerr-Barlow, Jonny May, Leigh Halfpenny, Joe Marler, Dan Biggar, Conor Murray, Courtney Lawes, Ben Youngs en Handré Pollard.

Dit jaar wordt het toernooi van 7 tot en met 25 juni georganiseerd in Manchester, Engeland. Er zal gespeeld worden in twee stadions; AJ Bell Stadium (capaciteit: 12.000) en Manchester City Academy Stadium (capaciteit: 7.000).

Deelnemers
Er doen 12 landen mee aan het toernooi (beste prestatie tussen haakjes):
• Nieuw Zeeland (winnaars in 2008, 2009, 2010, 2011 en 2015)
• Engeland (winnaars in 2013 en 2014)
• Zuid Afrika (winnaars in 2012)
• Frankrijk (vierde in 2011 en 2015)
• Australië (tweede in 2010)
• Wales (tweede in 2013)
• Ierland (vierde in 2014)
• Schotland (negende in 2009 en 2012)
• Argentinië (vierde in 2012)
• Japan (tiende in 2015)
• Italië (elfde in 2008, 2011 en 2014)
• Georgië (neemt voor de eerste keer deel)

Speelschema
De 12 deelnemers zijn ingedeeld in 3 pools van 4 landen. In de poolfase speelt elk land 1 keer tegen de rest van de pool. De poolwinnaars en de beste nummer 2 gaan door naar de halve finales. Het complete speelschema (Engelse tijden) is hier te vinden: http://www.worldrugby.org/u20/fixtures

Uitzendingen
De wedstrijden zijn live en gratis te bekijken via www.worldrugby.org
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_162691281
Blijkt dat er toch enkele Summer Internationals op de BBC uitgezonden gaan worden:

18 juni 12:15 | Japan - Schotland | BBC 2

25 juni 12:15 | Japan - Schotland | BBC 2

De rest is allemaal op Sky Sports.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  donderdag 2 juni 2016 @ 14:08:10 #155
194695 franklop
Fran knock
pi_162691597
quote:
6s.gif Op donderdag 2 juni 2016 13:56 schreef Nielsch het volgende:
Blijkt dat er toch enkele Summer Internationals op de BBC uitgezonden gaan worden:

18 juni 12:15 | Japan - Schotland | BBC 2

25 juni 12:15 | Japan - Schotland | BBC 2

De rest is allemaal op Sky Sports.
Misschien dat Ziggo nog wat uitzend?
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_162692019
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 14:08 schreef franklop het volgende:

[..]

Misschien dat Ziggo nog wat uitzend?
Het zou me enorm verbazen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  donderdag 2 juni 2016 @ 14:25:08 #157
194695 franklop
Fran knock
pi_162692037
quote:
6s.gif Op donderdag 2 juni 2016 14:24 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Het zou me enorm verbazen.
Ook gezien de tijden natuurlijk, om nou wedstrijd in de ochtend uit te gaan zenden zullen ze niet gauw doen inderdaad :P
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  vrijdag 3 juni 2016 @ 10:55:21 #158
248821 Rauw.
op je bord.
pi_162710860
quote:
6s.gif Op donderdag 2 juni 2016 13:56 schreef Nielsch het volgende:
Blijkt dat er toch enkele Summer Internationals op de BBC uitgezonden gaan worden:

18 juni 12:15 | Japan - Schotland | BBC 2

25 juni 12:15 | Japan - Schotland | BBC 2

De rest is allemaal op Sky Sports.
zend Worldrugby.org dergelijke wedstrijden ook uit?

Hoop de komende tijd ook het een en ander van de U-20's te kunnen volgen.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  vrijdag 3 juni 2016 @ 10:56:06 #159
248821 Rauw.
op je bord.
pi_162710875
Zou tof zijn als RTL het gewoon weer oppikte, heel veel mensen waren enthousiast maar of het er genoeg waren vraag ik mij af.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_162711249
quote:
6s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 10:55 schreef Rauw. het volgende:

[..]

zend Worldrugby.org dergelijke wedstrijden ook uit?

Hoop de komende tijd ook het een en ander van de U-20's te kunnen volgen.
Nee, worldrugby.org zendt nooit wedstrijden van Engeland, Zuid Afrika, Nieuw Zeeland, Wales en dergelijke uit.

U20 rugby kan ook echt tof zijn. Het zijn sowieso al beesten van kerels (check die 2 die vanaf 6:40 een rode kaart krijgen):



[ Bericht 15% gewijzigd door Nielsch op 03-06-2016 11:32:09 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  vrijdag 3 juni 2016 @ 13:38:44 #161
248821 Rauw.
op je bord.
pi_162714444
quote:
6s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 11:17 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Nee, worldrugby.org zendt nooit wedstrijden van Engeland, Zuid Afrika, Nieuw Zeeland, Wales en dergelijke uit.

U20 rugby kan ook echt tof zijn. Het zijn sowieso al beesten van kerels (check die 2 die vanaf 6:40 een rode kaart krijgen):


De moeders van die jongens brengen nogal wat uren in de keuken door. :Y _O-
http://www.worldrugbyvids(...)4/12/prop-vs-buffet/
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  vrijdag 3 juni 2016 @ 13:45:30 #162
163491 DevilsWhore
Kekke tante
pi_162714643
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 10:56 schreef Rauw. het volgende:
Zou tof zijn als RTL het gewoon weer oppikte, heel veel mensen waren enthousiast maar of het er genoeg waren vraag ik mij af.
Er waren ook veel mensen die via de BBC oid keken vanwege dat tenenkrommende Nederlandse commentaar.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
  vrijdag 3 juni 2016 @ 13:49:11 #163
248821 Rauw.
op je bord.
pi_162714782
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 13:45 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]

Er waren ook veel mensen die via de BBC oid keken vanwege dat tenenkrommende Nederlandse commentaar.
Voor een beginner als ik was het prima aan te horen, ook wel leuk dat ze soms de situatie even uitlegden.

Maar echt top-commentatoren waren het zeker niet (oa omdat 1 van hen gewoon een oud-rugbyer was ipv verslaggever dacht ik?) :D
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  vrijdag 3 juni 2016 @ 13:53:35 #164
163491 DevilsWhore
Kekke tante
pi_162714942
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 13:49 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Voor een beginner als ik was het prima aan te horen, ook wel leuk dat ze soms de situatie even uitlegden.

Maar echt top-commentatoren waren het zeker niet (oa omdat 1 van hen gewoon een oud-rugbyer was ipv verslaggever dacht ik?) :D
Klopt, dan kan het wel waardevol zijn. Als je het spelletje kent, is het wel vervelend.

Klopt, Jayjay Boske heeft voor Oranje gespeeld.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
  vrijdag 3 juni 2016 @ 13:55:47 #165
248821 Rauw.
op je bord.
pi_162715029
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 13:53 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]

Klopt, dan kan het wel waardevol zijn. Als je het spelletje kent, is het wel vervelend.

Klopt, Jayjay Boske heeft voor Oranje gespeeld.
Volgens mij was het niet Jayjay die het commentaar deed maar een andere oud international?
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  vrijdag 3 juni 2016 @ 13:56:49 #166
248821 Rauw.
op je bord.
pi_162715070
"Het commentaar is van Robbert Remering en Alex Lely. Zij worden bijgestaan door co-commentatoren Richard van den Broek (videoanalist) en oud-international én vader van Tim Visser, Marc Visser."
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_162715273
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 13:45 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]

Er waren ook veel mensen die via de BBC oid keken vanwege dat tenenkrommende Nederlandse commentaar.
Tsja, de BBC zendt steeds minder rugby uit door de concurrentie van Britse commerciële- en betaalzenders. Met moeite hebben ze de helft van de Six Nations wedstrijden kunnen behouden, terwijl ze in het verleden altijd alle Six Nations wedstrijden uitzonden.

Aviva Premiership, Rugby World Cup en British & Irish Lions liggen bij Sky Sports, BT Sports en ITV.

TV 5 Monde zendt trouwens wel bijna elk weekend een live wedstrijd uit het Franse kampioenschap uit. Deze zender zit zowel bij Ziggo als bij KPN in het basispakket. Ze gaan ook de play-offs en de finale (in Nou Camp) live uitzenden. Het is wel Frans commentaar.

Uitzendschema TV 5 Monde (alles live)
Speelronde 26 | 5 juni om 20:40 uur (RC Toulon - Bordeaux Begles)
Beslissingswedstrijden | 11 juni om 20:40 en 12 juni om 16:10 uur
Halve finale | 17 en 18 juni om 20:40 uur
Finale | 24 juni om 20:40 uur

[ Bericht 1% gewijzigd door Nielsch op 03-06-2016 14:08:26 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  vrijdag 3 juni 2016 @ 14:06:59 #168
163491 DevilsWhore
Kekke tante
pi_162715429
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 13:55 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Volgens mij was het niet Jayjay die het commentaar deed maar een andere oud international?
Bij the world cup zat Jayjay er toch? Een teamgenoot van mij vindt het zo'n lekker ding, wat ik steeds aan mocht horen. :')
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
  vrijdag 3 juni 2016 @ 14:07:43 #169
163491 DevilsWhore
Kekke tante
pi_162715456
quote:
6s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 14:02 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Tsja, de BBC zendt steeds minder rugby uit door de concurrentie van Britse commerciële- en betaalzenders. Met moeite hebben ze de helft van de Six Nations wedstrijden kunnen behouden, terwijl ze in het verleden altijd alle Six Nations wedstrijden uitzonden.

Aviva Premiership, Rugby World Cup en British & Irish Lions liggen bij Sky Sports, BT Sports en ITV.

TV 5 Monde zendt trouwens wel bijna elk weekend een live wedstrijd uit het Franse kampioenschap uit. Deze zender zit zowel bij Ziggo als bij KPN in het basispakket. Ik verwacht ook wel dat ze de play-offs en de finale live uitzenden. Het is wel Frans commentaar.
Voor mij maakt het toch weinig uit, ik heb ook geen BBC in mijn pakket zitten. :')
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
  vrijdag 3 juni 2016 @ 14:08:39 #170
248821 Rauw.
op je bord.
pi_162715497
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 14:06 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]

Bij the world cup zat Jayjay er toch? Een teamgenoot van mij vindt het zo'n lekker ding, wat ik steeds aan mocht horen. :')
Dat was tussen de wedstrijd zelf door.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_162716018
Ik vond die commentator van Sport 1 een paar jaar geleden wel prima eigenlijk, die in 2014 commentaar gaf bij de Six Nations. Kom niet meer op zijn naam. Tegenwoordig doet Albert Mantingh het, maar hij was het niet. Was in ieder geval ook niet de persoon die het WK bij RTL 7 deed.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_162716746


Dit weekend is de laatste speelronde van de Franse competitie, de Top 14. Tijd voor een overzicht van de stand van zaken zo vlak voor de play-offs.

De nummers 1 en 2 van de ranglijst plaatsen zich automatisch voor de halve finales. Deze halve finales worden elk jaar op neutraal terrein gespeeld. Dit jaar zijn deze in het Roazhon Park in Rennes, dat 30.000 zitplaatsen heeft.



De nummer 3 tot en met 6 plaatsen zich voor de beslissingswedstrijden. Hierbij speelt de nummer 3 tegen de nummer 6 en de nummer 4 tegen de nummer 5. De hoogst gekwalificeerde teams hebben in deze wedstrijd thuisvoordeel. De winnaars van de beslissingswedstrijden gaan door naar de halve finale.

ASM Clermont Auvergne staat op dit moment 1ste in de competitie en kan niet meer worden ingehaald door de nummer 3 (Racing 92). Hiermee is Clermont dus zeker van een plaats in de halve finale.

Montpellier Hérault staat 2de met 81 punten. Zij spelen aanstaande weekend uit tegen de nummer 3 (Racing 92) die op dit moment 77 punten heeft. Als Racing zich direct wil plaatsen voor de halve finale zullen zij met een bonuspunt moeten winnen (in de Franse competitie krijg je dat alleen als je wint met minimaal drie tries verschil) en er daarbij voor zorgen dat Montpellier zelf geen verliezend bonuspunt haalt (in de Franse competitie krijgt de verliezer een bonuspunt als zij de wedstrijd met 5 punten of minder verschil verliezen). In alle andere situaties blijft Montpellier óf boven Racing in de competitie óf komen ze gelijk, waarna Montpellier alsnog doorgaat naar de halve finale op basis van beter onderling resultaat.

Als Racing niet boven Montpellier weet te komen gaan ze sowieso door naar de beslissingswedstrijden, net als RC Toulon (nu 4de) en Stade Toulouse (nu 5de). Alleen de huidige nummer 6 - Castres Olympique - is nog niet zeker van een beslissingswedstrijd. Ze hebben op dit moment 67 punten, net als de nummer 7 Bordeaux Bègles.

Bordeaux speelt dit weekend uit tegen Toulon (deze wedstrijd is live te zien op TV 5 Monde). Castres moet het thuis opnemen tegen de nummer 12 Stade Français. Wat dat betreft heeft Castres dus de betere papieren om zich te plaatsen voor de beslissingswedstrijd.



De winaars van de halve finales komen elkaar op 24 juni tegen in Camp Nou te Barcelona. Dit zal de best bezochte wedstrijd ooit worden voor wat betreft clubrugby. Het is de eerste keer dat de finale buiten Frankrijk zelf wordt georganiseerd. Via TV 5 Monde kunnen we ook in Nederland live zien wie dit jaar de Bouclier de Brennus omhoog mag hijsen!




Uitzendschema TV 5 Monde (alles live, in het pakket bij Ziggo en KPN)


- 5 juni 20:40 | RC Toulon - Bordeaux Bègles | Stade Mayol, Toulon
- 11 juni 20:40 | Beslissingswedstrijd | NNB
- 12 juni 16:10 | Beslissingswedstrijd | NNB
- 17 juni 20:40 | Halve finale | Roazhon Park, Rennes
- 18 juni 20:40 | Halve finale | Roazhon Park, Rennes
- 24 juni 20:40 | Finale | Camp Nou, Barcelona (Spanje)



[ Bericht 3% gewijzigd door Nielsch op 03-06-2016 16:20:45 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  vrijdag 3 juni 2016 @ 19:37:58 #173
194695 franklop
Fran knock
pi_162722546
quote:
6s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 14:45 schreef Nielsch het volgende:
Als Racing zich direct wil plaatsen voor de halve finale zullen zij met een bonuspunt moeten winnen (in de Franse competitie krijg je dat alleen als je wint met minimaal drie tries verschil) en er daarbij voor zorgen dat Montpellier zelf geen verliezend bonuspunt haalt (in de Franse competitie krijgt de verliezer een bonuspunt als zij de wedstrijd met 5 punten of minder verschil verliezen).
Euh, als Montpellier binnen de 5 punten zit kan Racing toch al niet met 3 tries verschil winnen? Of gaat het niet om de punten, maar echt daadwerkelijk het aantal tries
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_162722987
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 19:37 schreef franklop het volgende:

[..]

Euh, als Montpellier binnen de 5 punten zit kan Racing toch al niet met 3 tries verschil winnen? Of gaat het niet om de punten, maar echt daadwerkelijk het aantal tries
Racing scoort 3 tries: 15 punten
Montpellier scoort 4 penalties: 12 punten

Racing wint de wedstrijd en krijgt een bonuspunt omdat het drie tries meer heeft gescoord dan de tegenstander, Montpellier krijg een bonuspunt omdat het met minder dan 5 punten heeft verloren.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  vrijdag 3 juni 2016 @ 20:02:06 #175
194695 franklop
Fran knock
pi_162723016
quote:
6s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 20:01 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Racing scoort 3 tries: 15 punten
Montpellier scoort 4 penalties: 12 punten

Racing wint de wedstrijd en krijgt een bonuspunt omdat het drie tries meer heeft gescoord dan de tegenstander, Montpellier krijg een bonuspunt omdat het met minder dan 5 punten heeft verloren.
Dat dacht ik dus al :P Stond eerst zo vreemd haha
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_162780852
Uitzendschema TOP 14 op TV 5 Monde (alles live, in het pakket bij Ziggo en KPN)

Kwartfinales
- 11 juni 20:40 | Racing 92 - Stade Toulouse | Stade Yves du Manoir, Parijs
- 12 juni 16:10 | Montpellier Hérault - Castres Olympique | Altrad Stadium, Montpellier

Halve finales
- 17 juni 20:40 | ASM Clermont Auvergne - Mon / Cas | Roazhon Park, Rennes
- 18 juni 20:40 | RC Toulon - Rac / Tou | Roazhon Park, Rennes

Finale
- 24 juni 20:40 | Finale | Camp Nou, Barcelona (Spanje)

[ Bericht 7% gewijzigd door Nielsch op 06-06-2016 07:15:59 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 6 juni 2016 @ 10:16:38 #177
248821 Rauw.
op je bord.
pi_162782477
Helaas versta ik geen woord Frans.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  maandag 6 juni 2016 @ 10:19:59 #178
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_162782548
Lijkt me niet zo bezwaarlijk bij het kijken van een sportwedstrijd
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  maandag 6 juni 2016 @ 10:25:16 #179
248821 Rauw.
op je bord.
pi_162782653
quote:
2s.gif Op maandag 6 juni 2016 10:19 schreef Mark het volgende:
Lijkt me niet zo bezwaarlijk bij het kijken van een sportwedstrijd
Denk nog niet dat mijn kennis op het niveau is dat ik een wedstrijd kan kijken zonder mij af te vragen wat er aan de hand is.

maar ik ga een poging wagen.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_162788158
quote:
7s.gif Op maandag 6 juni 2016 10:25 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Denk nog niet dat mijn kennis op het niveau is dat ik een wedstrijd kan kijken zonder mij af te vragen wat er aan de hand is.

maar ik ga een poging wagen.
Het blijft natuurlijk wel gaaf om te zien, sowieso in een uitverkocht Camp Nou. Lijkt me een tof sfeertje.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nielsch op 06-06-2016 14:33:41 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_162834067
Gisteren via worldrugby.org gekeken naar de openingsdag van de U20 World Cup. Zaten leuke wedstrijden tussen!

Pool A
Nieuw Zeeland - Georgië 55-0
Wales - Ierland 25-26

Pool B
Engeland - Italië 48-10
Australië - Schotland 10-15

Pool C
Zuid Afrika - Japan 59-19
Frankrijk - Argentinië 15-24

De tweede ronde van de poolwedstrijden is aanstaande zaterdag vanaf 14:30 uur.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 13 juni 2016 @ 08:54:44 #182
248821 Rauw.
op je bord.
pi_162968108
Heb de highlights van de 2e speelronde gekeken. Helaas te druk voor volledige wedstrijden.

Maar man man wat zaten er een tries tussen _O_

Hele gave overwinning (1e ooit) van Ierland op All Blacks oa;

"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_163055258
Rugby op TV dit weekend

Halve finales Franse kampioenschap, TV 5 Monde
- 17 juni 20:40 | ASM Clermont Auvergne - Racing 92 | Roazhon Park, Rennes
- 18 juni 20:40 | RC Toulon - Montpellier Hérault | Roazhon Park, Rennes

Summer Internationals, BBC 2
- 18 juni 12:15 | Japan - Schotland | Toyota Stadium, Toyota
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_163055341
World Rugby U20 Championship

De poolwedstrijden zijn afgerond en voor het eerst in de geschiedenis van het toernooi is Nieuw Zeeland er niet in geslaagd om de halve finales te halen. Dit kwam door een verlies tegen Ierland. De volgende landen zijn wel doorgedrongen tot de eindstrijd:

- 20 juni 17:30 | Ierland - Argentinië | Academy Stadium, Manchester
- 20 juni 19:45 | Engeland - Zuid Afrika | Academy Stadium, Manchester

Live op worldrugby.org

[ Bericht 1% gewijzigd door Nielsch op 17-06-2016 21:15:55 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_163098795
Racing leidt bij rust met 16-11

Update 1: nog een kwartier te gaan en het is 27 - 27... quelle match!

Update 2: na 80 minuten nog steeds gelijk dus verlenging.

Update 3: na eerste helft verlenging 30 - 27 voor Clermont

Update 4: met nog 5 minuten staat Clermont 6 punten voor maar speelt het met 14 man de wedstrijd uit na geel.

Update 5: try voor Racing! Met de conversie raak zouden ze weer voor staan!

Update 6: conversie voor Dan Carter! 33-34 voor Racing nu.

En daar is het laatste fluitsignaal! Na een ware thriller boekt Racing 92 een ticket naar Barcelona!

[ Bericht 36% gewijzigd door Nielsch op 17-06-2016 23:16:50 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zaterdag 18 juni 2016 @ 16:41:49 #186
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_163113764
gheheh Nielsch!!

heb je nog niks te zeggen over de tweede test wedstrijd van England tegen Australie?? ;)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_163122686
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 16:41 schreef Barreltje het volgende:
gheheh Nielsch!!

heb je nog niks te zeggen over de tweede test wedstrijd van England tegen Australie?? ;)
Mooi dat Engeland al twee meer heeft kunnen winnen van Australië!

Kinderachtig van Michael Hooper om tijdens de scrum zand in het gezicht van de tegenstander te gooien.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_163122777
Tweede halve finale: RC Toulon leidt tegen Montpellier met 14-6

Voor het eerst tijdens het WK (geloof ik) speelt Leigh Halfpenny na een slepende blessure. Zijn kicks voor Toulon zijn weer erg scherp!

Update: het werd nog wel even een wedstrijd maar RC Toulon wint en speelt volgend weekend in de finale tegen Racing 92.

[ Bericht 23% gewijzigd door Nielsch op 18-06-2016 22:33:10 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_163158882


Preview finale Top 14
Aanstaande vrijdag zal in Nou Camp te Barcelona de finale van het Franse kampioenschap worden gespeeld. De strijd om de ruim 100 jaar oude Bouclier de Brennus zal gaan tussen Racing 92 uit Parijs en RC Toulon. Inderdaad, dezelfde teams die eerder dit jaar voor de competitie in Lille tegenover elkaar stonden en waar diverse FOK!kers uit dit topic destijds naartoe zijn gegaan.

RC Toulon is dit seizoen als 2de geëindigd in de competitie en verkreeg daarmee een directe plaats in de halve finale. Daarin wist het mondiale sterrenteam Montpellier Hérault (3de in de competitie) met 27 – 18 te verslaan. Dit gebeurde met name dankzij de van een slepende blessure terugkerende Leigh Halfpenny, die 5 penalty’s en 1 conversie raak wist te schoppen en een belangrijke rol speelde in de try van Ma’a Nonu.

Racing 92 eindigde als 4de in de competitie. Dit betekende dat de ploeg eerst een kwartfinale moest spelen. Hierin werd recordkampioen Toulouse met 21 – 16 verslagen door de voet van Dan Carter, die 6 penalty’s raak wist te schoppen. In de halve finale werd de nummer 1 van de competitie – ASM Clermont Auvergne – in een ware thriller uitgeschakeld. Na 80 minuten was het gelijk en derhalve werd er een verlenging gespeeld. 2 minuten voor het einde van de wedstrijd stond Clermont nog 6 punten voor, maar een try van Juan Imhoff en een conversie van Dan Carter zorgen ervoor dat Racing in de laatste actie van de wedstrijd de finale wist te bereiken.

Nu staan Racing en Toulon komende vrijdag voor de 4de keer dit seizoen tegenover elkaar. In de eerste speelronde wist Racing de uitwedstrijd tegen Toulon te winnen. Toulon won vervolgens de uitwedstrijd tegen Racing (in Lille). In de kwartfinale van de European Rugby Champions Cup wist Racing vervolgens weer te winnen (om uiteindelijk in de finale van de Saracens uit Londen te verliezen). De wedstrijd van vrijdag zal echter belangrijker zijn dan alle vorige ontmoetingen en de eerste dit seizoen waarin de beste twee kickers ter wereld (Carter vs. Halfpenny) tegenover elkaar staan. Toulon werd 4 keer eerder kampioen (1931, 1987, 1992, 2014) en Racing 5 keer (1892, 1900, 1902, 1959, 1990).

De wedstrijd is volledig uitverkocht en wordt live uitgezonden op TV 5 Monde, een zender die in het basispakket van onder andere KPN en Ziggo zit. Ondanks het bijna niet te volgen Franse commentaar is dit absoluut een kijktip!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 20 juni 2016 @ 12:00:25 #190
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_163159076
quote:
6s.gif Op maandag 20 juni 2016 11:52 schreef Nielsch het volgende:
De wedstrijd is volledig uitverkocht
Ah, ik had nog heeeeel even de gekke ingeving om misschien even met mijn zoontje er naartoe te vliegen O-)
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_163159130
quote:
2s.gif Op maandag 20 juni 2016 12:00 schreef Mark het volgende:

[..]

Ah, ik had nog heeeeel even de gekke ingeving om misschien even met mijn zoontje er naartoe te vliegen O-)
Dat idee had ik maanden geleden ook want zeker in Nou Camp had me dat erg tof geleken. In de voorverkoop zijn er maanden geleden al 70.000 kaarten via de Franse rugbyclubs verkocht. 18.000 kaarten waren gereserveerd voor Catalaanse / Spaanse rugbyclubs en die zijn ook allemaal verkocht. De finalisten hebben deze week ook nog eens 6.000 kaarten per team gekregen en de verwachting is dat deze ook al zijn uitverkocht. Mochten er van deze 12.000 nog wat over zijn dan komen ze in de algemene verkoop, maar ik zie dat niet gebeuren.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 20 juni 2016 @ 12:08:53 #192
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_163159281
Toch kom ik wel een plek voor kaarten tegen maar weet niet hoe betrouwbaar dat is: http://www.worldticketsho(...)970_racing_92-toulon

Edit: zo te zien is dat een bedrijf dat kaartjes van anderen verkoopt
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_163159315
quote:
2s.gif Op maandag 20 juni 2016 12:08 schreef Mark het volgende:
Toch kom ik wel een plek voor kaarten tegen maar weet niet hoe betrouwbaar dat is: http://www.worldticketsho(...)970_racing_92-toulon
World Ticket Shop is volgens mij wel betrouwbaar maar wel een secundaire verkoper die zelf (helaas) veel kaarten opkoopt en vervolgens voor dikke winst doorverkoopt.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 20 juni 2016 @ 12:11:05 #194
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_163159345
Ja, voor een keertje was Lille wel goedkoper en beter te doen :)
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_163172509
Ierland verslaat Argentinie en plaatst zich voor het eerst in de geschiedenis voor de finale van het WK U20. Engeland - Zuid Afrika staat op het punt van beginnen op worldrugby.org

Update: Engeland dendert over Zuid Afrika heen en staat bij rust met 31 - 3 voor

Update 2: Engeland wint de wedstrijd en staat in de finale tegen Ierland!

[ Bericht 17% gewijzigd door Nielsch op 20-06-2016 23:02:02 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_163272554
quote:
6s.gif Op maandag 20 juni 2016 11:52 schreef Nielsch het volgende:
[ afbeelding ]

Preview finale Top 14
Aanstaande vrijdag zal in Nou Camp te Barcelona de finale van het Franse kampioenschap worden gespeeld. De strijd om de ruim 100 jaar oude Bouclier de Brennus zal gaan tussen Racing 92 uit Parijs en RC Toulon. Inderdaad, dezelfde teams die eerder dit jaar voor de competitie in Lille tegenover elkaar stonden en waar diverse FOK!kers uit dit topic destijds naartoe zijn gegaan.

RC Toulon is dit seizoen als 2de geëindigd in de competitie en verkreeg daarmee een directe plaats in de halve finale. Daarin wist het mondiale sterrenteam Montpellier Hérault (3de in de competitie) met 27 – 18 te verslaan. Dit gebeurde met name dankzij de van een slepende blessure terugkerende Leigh Halfpenny, die 5 penalty’s en 1 conversie raak wist te schoppen en een belangrijke rol speelde in de try van Ma’a Nonu.

Racing 92 eindigde als 4de in de competitie. Dit betekende dat de ploeg eerst een kwartfinale moest spelen. Hierin werd recordkampioen Toulouse met 21 – 16 verslagen door de voet van Dan Carter, die 6 penalty’s raak wist te schoppen. In de halve finale werd de nummer 1 van de competitie – ASM Clermont Auvergne – in een ware thriller uitgeschakeld. Na 80 minuten was het gelijk en derhalve werd er een verlenging gespeeld. 2 minuten voor het einde van de wedstrijd stond Clermont nog 6 punten voor, maar een try van Juan Imhoff en een conversie van Dan Carter zorgen ervoor dat Racing in de laatste actie van de wedstrijd de finale wist te bereiken.

Nu staan Racing en Toulon komende vrijdag voor de 4de keer dit seizoen tegenover elkaar. In de eerste speelronde wist Racing de uitwedstrijd tegen Toulon te winnen. Toulon won vervolgens de uitwedstrijd tegen Racing (in Lille). In de kwartfinale van de European Rugby Champions Cup wist Racing vervolgens weer te winnen (om uiteindelijk in de finale van de Saracens uit Londen te verliezen). De wedstrijd van vrijdag zal echter belangrijker zijn dan alle vorige ontmoetingen en de eerste dit seizoen waarin de beste twee kickers ter wereld (Carter vs. Halfpenny) tegenover elkaar staan. Toulon werd 4 keer eerder kampioen (1931, 1987, 1992, 2014) en Racing 5 keer (1892, 1900, 1902, 1959, 1990).

De wedstrijd is volledig uitverkocht en wordt live uitgezonden op TV 5 Monde, een zender die in het basispakket van onder andere KPN en Ziggo zit. Ondanks het bijna niet te volgen Franse commentaar is dit absoluut een kijktip!
Reminder: straks om 20.40 uur op TV 5 Monde
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_163333344
Veel rugby afgelopen weekend, bij deze een korte samenvatting van alle gebeurtenissen.

Top 14
Te beginnen in Spanje, want daar streden Racing 92 en RC Toulon in een uitverkocht Camp Nou om de Franse titel. Een vroege tegenslag voor Racing was de rode kaart voor hun scrum half Maxime Machenaud na een tip tackle op Matt Giteau. Kort daarna was het de Georgische reus Mamuka Gorgodze die de eerste try drukte voor Toulon. De vele duizenden Racing fans in het stadion werden erg stil en daar hadden ze alle aanleiding toe. Tot in de twee helft Racing terug kwam, en hoe. De schoen van Dan Carter en een try van een andere legendarische All Black - Joe Rokocoko - gaven Racing een voorsprong. Mermoz scoorde vervolgens voor Toulon waardoor het een zeer spannende slotfase werd waarin Racing een voorsprong van 5 punten moest verdedigen met een man minder. Ondanks stevige druk van Toulon waarbij de verdediging van Racing op het laatste moment leek te bezwijken, wisten de Parijzenaren vol te houden om voor het eerst sinds 1990 de Franse titel te winnen!

U20 World Cup
In Manchester streden de U20 teams van Engeland en Ierland om de wereldtitel. De twee ploegen hebben de afgelopen weken aangetoond zwaar in vorm te zijn, maar toch werd de finale niet heel spannend. Engeland werd voor de derde keer wereldkampioen U20 met een 45-21 overwinning. Japan degradeert voor volgend jaar naar de B-klasse na een verlies tegen Italië en wordt tijdens het WK U20 2017 (in Georgië) vervangen door Samoa.

Summer Internationals
De afgelopen weken wat minder aandacht aan besteed, met name omdat het live lastig te volgen is vanwege het moeten gebruiken van crappy streams en enorme tijdsverschillen. De traditionele zomer tours waarbij Europese landen in andere continenten spelen (voorheen met name het zuidelijk halfrond, maar tegenwoordig ook in Noord-Amerika en Azië). Een korte samenvatting. Nota bene: de score is een totaal van drie wedstrijden:

Australië - Engeland 0-3
Nieuw Zeeland - Wales 3-0
Zuid Afrika - Ierland 2-1
Japan - Schotland 0-2 (al was Japan twee keer dicht bij een overwinning)
Argentinië - Frankrijk 1-1

Verder:

- Italië verliest van Argentinië en wint van de VS en Canada (die laatst met 2 punten verschil)
- Georgië wint op hun tour van alle drie de Pacific Isles (Fiji, Tonga en Samoa)
- Rusland verliest van de VS en Canada

Zuidelijk halfrond
Het rugbyseizoen in Europa is nu echt voorbij en de spelers kunnen genieten van een welverdiende zomerstop. In het zuiden gaat het nog even verder; de laatste rondes en de knock-outs van Super Rugby staan voor de deur en die zullen direct daarna gevolgd worden door de Rugby Championship met een primeur; de eerste wedstrijd in Europa! Argentinië zal het "thuis" op Twickenham opnemen tegen Australië.

[ Bericht 20% gewijzigd door Nielsch op 27-06-2016 11:25:52 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_164128805
Een rustige zondag dus tijd om even een berichtje te schrijven. Gisteren heb ik in m'n stamkroeg een van de twee halve finales van de Super Rugby 2016 competitie (tussen de Lions uit Johannesburg en de Highlanders uit Otago) bekeken. Tijd voor een stukje over: de finale!



Deze trofee, daar gaat het om. Aanstaande zaterdag om 09:00 uur (NL tijd) zullen de Hurricanes (Wellington, Nieuw Zeeland) en de Lions (Johannesburg, Zuid Afrika) in het Westpac Stadium te Wellington strijden om het felbegeerde clubkampioenschap van het zuidelijk halfrond. De wedstrijden zijn in Europa te zien op Sky, dus waarschijnlijk alleen via je Irish Pub. Tenzij je een schotel en Sky-box hebt.

De Hurricanes - met onder andere All Blacks Nehe Milner Skudder, Julian Savea en Beauden Barrett in de gelederen - hebben nog nooit de Super Rugby competitie gewonnen. In 2006 verloren ze in de finale van de Canterbury Crusaders (ook uit Nieuw Zeeland). De Lions - met diverse Springboks zoals Faf de Klerk, Elton Jantjies en Warren Whiteley in de ploeg - hebben tot dit seizoen nog nooit echt hoge ogen weten te gooien in Super Rugby; vaak bungelden ze ergens onderaan de stand en werden ze gezien als de zwakste Zuid Afrikaanse franchise. Dit jaar zijn de Lions echter erg sterk en doen ook zij voor het eerst een gooi naar de eindoverwinning.

Omdat de Hurricanes net iets boven de Lions zijn geëindigd in de competitie hebben zij in de finale het thuisvoordeel. En dat is in dit geval erg groot; aangezien hun tegenstanders nu van Zuid Afrika naar Nieuw Zeeland moeten reizen. De Hurricanes zijn wat mij betreft dan ook favoriet, maar in een dergelijke finale kan van alles gebeuren. En dit is het dan; het thuisstadion van de Hurricanes waar de finale gespeeld zal gaan worden:



Prettige zondag nog!

[ Bericht 18% gewijzigd door Nielsch op 31-07-2016 13:42:37 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_164361908
Paar dagen geleden, maar de Hurricanes hebben inderdaad met 20-3 gewonnen. Nu op naar The Rugby Championship vanaf 20 augustus!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 10 augustus 2016 @ 13:45:41 #200
248821 Rauw.
op je bord.
pi_164392765
Ik zal de mail er eens uitgooien wanneer ik kan aansluiten bij een training.
Hoop dat ik een beetje uit het juiste hout gesneden ben en niet neer ga als een pussy. _O-
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  woensdag 10 augustus 2016 @ 17:24:49 #201
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_164401769
quote:
9s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 13:45 schreef Rauw. het volgende:
Ik zal de mail er eens uitgooien wanneer ik kan aansluiten bij een training.
Hoop dat ik een beetje uit het juiste hout gesneden ben en niet neer ga als een pussy. _O-
Ik start in september, maar hoop het zelfde ;)
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  woensdag 10 augustus 2016 @ 17:36:48 #202
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_164402231
Weet iemand een goed youtube kanaal om de do's & dont's en spelregels te leren?
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  woensdag 17 augustus 2016 @ 15:00:24 #203
248821 Rauw.
op je bord.
pi_164620441
http://www.rugbyhow.com/basic-rugby-rules.html

Ik kan moeilijk beoordelen of alles precies juist is, maar ik heb deze gebruikt als voorbereiding.

Volgende week ga ik meedoen.

Is het aangeraden een fatsoenlijk bitje aan te schaffen van tevoren? Er worden bitjes aangeboden op de club maar zo'n ding moet je nog vormen oid?
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_164620599
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 15:00 schreef Rauw. het volgende:
http://www.rugbyhow.com/basic-rugby-rules.html

Ik kan moeilijk beoordelen of alles precies juist is, maar ik heb deze gebruikt als voorbereiding.

Volgende week ga ik meedoen.

Is het aangeraden een fatsoenlijk bitje aan te schaffen van tevoren? Er worden bitjes aangeboden op de club maar zo'n ding moet je nog vormen oid?
Dat vormen is zo gedaan, paar minuten.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_164620701
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 15:00 schreef Rauw. het volgende:
http://www.rugbyhow.com/basic-rugby-rules.html

Ik kan moeilijk beoordelen of alles precies juist is, maar ik heb deze gebruikt als voorbereiding.

Volgende week ga ik meedoen.

Is het aangeraden een fatsoenlijk bitje aan te schaffen van tevoren? Er worden bitjes aangeboden op de club maar zo'n ding moet je nog vormen oid?
Alle bitjes moet je vormen, tenzij je ze op maat laat maken.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
  woensdag 17 augustus 2016 @ 15:13:01 #206
248821 Rauw.
op je bord.
pi_164620741
quote:
12s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 15:11 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]

Alle bitjes moet je vormen, tenzij je ze op maat laat maken.
Snap ik, maar niet dat je een half uur aan het kutten bent met zo'n ding als de training al begonnen is.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_164620751
quote:
10s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 15:13 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Snap ik, maar niet dat je een half uur aan het kutten bent met zo'n ding als de training al begonnen is.
30 sec in heet water, bijten, koud water. Zoiets was het.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_164620759
Oh en als je het bij een sportwinkel haalt: je hebt geen fancy bitje van 20eu nodig, een van 5eu is prima.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_164620776
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 17:36 schreef hierissieweer het volgende:
Weet iemand een goed youtube kanaal om de do's & dont's en spelregels te leren?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 17 augustus 2016 @ 15:53:43 #210
248821 Rauw.
op je bord.
pi_164621864
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 15:13 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]

30 sec in heet water, bijten, koud water. Zoiets was het.
Dat stelt dus ook niets voor.

Thanks voor de tip, zou morgen eens zien of er een sportwinkel in de buurt zit die het verkoopt.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_164626954


Komend weekend start het vierlandentoernooi van het zuidelijk halfrond, The Rugby Championship! Australië verdedigt haar in 2015 gewonnen titel tegen Nieuw Zeeland, Zuid Afrika en Argentinië. Onderling strijden de All Blacks en de Wallabies om de Bledisloe Cup, die in handen is van Nieuw Zeeland.

20 augustus
12:05 | Australië - Nieuw Zeeland | ANZ Stadium, Sydney
17:05 | Zuid Afrika - Argentinië | Mbombela Stadium, Nelspruit

27 augustus
09:35 | Nieuw Zeeland - Australië | Westpac Stadium, Wellington
19:40 | Argentinië - Zuid Afrika | Estadio Padre Ernesto Martearena, Salta

10 september
09:35 | Nieuw Zeeland - Argentinië | Waikato Stadium, Hamilton
12:05 | Australië - Zuid Afrika | Suncorp Stadium, Brisbane

17 september
09:35 | Nieuw Zeeland - Zuid Afrika | AMI Stadium, Christchurch
12:05 | Australië - Argentinië | nib Stadium, Perth

1 oktober
17:05 | Zuid Afrika - Australië | Loftus Versfeld, Pretoria

2 oktober
00:10 | Argentinië - Nieuw Zeeland | River Plate Stadium, Buenos Aires

8 oktober
17:05 | Zuid Afrika - Nieuw Zeeland | Kings Park Stadium, Durban
20:30 | Argentinië - Australië | Twickenham, Londen*

* eerste Tri-Nations / Rugby Championship wedstrijd in Europa



[ Bericht 19% gewijzigd door Nielsch op 17-08-2016 19:03:52 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 17 augustus 2016 @ 18:52:06 #212
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_164627023
Zijn die wedstrijden nog ergens te zien? Zal wel niet via Worldrugby te streamen zijn?
pi_164627250
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 18:52 schreef Nibb-it het volgende:
Zijn die wedstrijden nog ergens te zien? Zal wel niet via Worldrugby te streamen zijn?
Niet in Nederland helaas. Ook geen legale stream helaas...

De uitzendrechten voor de UK zijn in handen van Sky Sports. Ik pak een paar wedstrijden mee in de pub en wellicht ga ik nog naar Twickenham voor Argentinië - Australië.

[ Bericht 5% gewijzigd door Nielsch op 17-08-2016 19:21:20 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_164643333
Veel Australiërs zullen in de openingswedstrijd van de Rugby Championship trouwens kaal op het veld verschijnen. Enkele weken geleden werd er bij teamgenoot Christian Lealiifano leukemie geconstateerd. Inmiddels ondergaat hij chemotherapie. Om hem te ondersteunen hebben al zijn teamgenoten van Australië de tondeuse over hun hoofd gehaald, zoals te zien is op de Instagram van David Pocock:

https://www.instagram.com/p/BJNDlnTgik2/

https://en.wikipedia.org/wiki/Christian_Lealiifano
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_164643394
quote:
6s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 09:54 schreef Nielsch het volgende:
Veel Australiërs zullen in de openingswedstrijd van de Rugby Championship trouwens kaal op het veld verschijnen. Enkele weken geleden werd er bij teamgenoot Christian Lealiifano leukemie geconstateerd. Inmiddels ondergaat hij chemotherapie. Om hem te ondersteunen hebben al zijn teamgenoten van Australië de tondeuse over hun hoofd gehaald, zoals te zien is op de Instagram van David Pocock:

https://www.instagram.com/p/BJNDlnTgik2/

https://en.wikipedia.org/wiki/Christian_Lealiifano
Las het inderdaad. Mooi gebaar
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  donderdag 18 augustus 2016 @ 15:09:28 #216
248821 Rauw.
op je bord.
pi_164649537
quote:
6s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 09:54 schreef Nielsch het volgende:
Veel Australiërs zullen in de openingswedstrijd van de Rugby Championship trouwens kaal op het veld verschijnen. Enkele weken geleden werd er bij teamgenoot Christian Lealiifano leukemie geconstateerd. Inmiddels ondergaat hij chemotherapie. Om hem te ondersteunen hebben al zijn teamgenoten van Australië de tondeuse over hun hoofd gehaald, zoals te zien is op de Instagram van David Pocock:

https://www.instagram.com/p/BJNDlnTgik2/

https://en.wikipedia.org/wiki/Christian_Lealiifano
Helden.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  zaterdag 20 augustus 2016 @ 05:37:55 #217
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_164701855
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_164713202
Pumas *O* *;
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zaterdag 20 augustus 2016 @ 22:07:21 #219
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_164719349
quote:
:?
Voor zover ik de wedstrijd heb gezien, hebben ze verloren!

Springbokke *O* *;
pi_164724261
Na 70 minuten stonden ze nog 6 punten voor maar de uitslag liegt nooit
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_164751151
42-8. Damn.. Nog 9 maanden geleden waren ze nog zo slecht niet. Veeg partij en dat zonder de groten die afscheid namen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_164871149
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2016 00:22 schreef Red_85 het volgende:
42-8. Damn.. Nog 9 maanden geleden waren ze nog zo slecht niet. Veeg partij en dat zonder de groten die afscheid namen.
Het sloeg echt nergens op. Eens kijken of Australië morgen wat meer in de melk te brokkelen heeft.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_164885703
quote:
6s.gif Op zondag 31 juli 2016 13:32 schreef Nielsch het volgende:
Een rustige zondag dus tijd om even een berichtje te schrijven. Gisteren heb ik in m'n stamkroeg een van de twee halve finales van de Super Rugby 2016 competitie (tussen de Lions uit Johannesburg en de Highlanders uit Otago) bekeken. Tijd voor een stukje over: de finale!

[ afbeelding ]

Deze trofee, daar gaat het om. Aanstaande zaterdag om 09:00 uur (NL tijd) zullen de Hurricanes (Wellington, Nieuw Zeeland) en de Lions (Johannesburg, Zuid Afrika) in het Westpac Stadium te Wellington strijden om het felbegeerde clubkampioenschap van het zuidelijk halfrond. De wedstrijden zijn in Europa te zien op Sky, dus waarschijnlijk alleen via je Irish Pub. Tenzij je een schotel en Sky-box hebt.

De Hurricanes - met onder andere All Blacks Nehe Milner Skudder, Julian Savea en Beauden Barrett in de gelederen - hebben nog nooit de Super Rugby competitie gewonnen. In 2006 verloren ze in de finale van de Canterbury Crusaders (ook uit Nieuw Zeeland). De Lions - met diverse Springboks zoals Faf de Klerk, Elton Jantjies en Warren Whiteley in de ploeg - hebben tot dit seizoen nog nooit echt hoge ogen weten te gooien in Super Rugby; vaak bungelden ze ergens onderaan de stand en werden ze gezien als de zwakste Zuid Afrikaanse franchise. Dit jaar zijn de Lions echter erg sterk en doen ook zij voor het eerst een gooi naar de eindoverwinning.

Omdat de Hurricanes net iets boven de Lions zijn geëindigd in de competitie hebben zij in de finale het thuisvoordeel. En dat is in dit geval erg groot; aangezien hun tegenstanders nu van Zuid Afrika naar Nieuw Zeeland moeten reizen. De Hurricanes zijn wat mij betreft dan ook favoriet, maar in een dergelijke finale kan van alles gebeuren. En dit is het dan; het thuisstadion van de Hurricanes waar de finale gespeeld zal gaan worden:

[ afbeelding ]

Prettige zondag nog!
Apart dat dat stadion echt letterlijk in de containerterminal ligt.
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 18:10:56 #224
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_164894474
29–9.
pi_164905016
Jeeh Argentinië! 26-24 gewonnen van Zuid Afrika!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zondag 28 augustus 2016 @ 22:59:36 #226
168739 Red_85
'echt wel'
pi_164927789
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 10:36 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Apart dat dat stadion echt letterlijk in de containerterminal ligt.
The Caketin ligt idd net even iets buiten het centrum, maar wel tussen alle uitvalswegen. Logistiek ideaal. Ook niet echt ver buiten het centrum overigens..
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_164932947
Vanaf dit seizoen heeft Nederland trouwens een tweede professionele rugbyspeler. Zeno Kieft zit in de selectie van Stade Rochelais, dat uitkomt in de hoogste Franse competitie, de Top 14. In tegenstelling tot Tim Visser speelt Zeno wel voor het Nederlands team.

In de eerste speelronde speelde Kieft tegen de Franse topclub ASM Clermont Auvergne en werd het verrassend 30-30. Dit weekend - in de tweede speelronde - won Stade Rochelais uit tegen Grenoble met 19-22 dankzij een try van Kieft in de 9de minuut van de wedstrijd. Een prima start voor de competitie dus voor de club die vorig jaar nog 9de eindigde.

Vorig seizoen mocht Kieft ook al een paar keer mee doen op het hoogste niveau, bij deze een van zijn tries:

Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 29 augustus 2016 @ 10:47:19 #228
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_164933805
Leuk om te weten, ga hem eens volgen :) Wellicht zien we hem nog eens met zijn allen in Lille O-)
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_164933843
quote:
2s.gif Op maandag 29 augustus 2016 10:47 schreef Mark het volgende:
Leuk om te weten, ga hem eens volgen :) Wellicht zien we hem nog eens met zijn allen in Lille O-)
Ze hebben in de basis wel een tof shirt, jammer dat Franse shirts zo bomvol reclame worden gegooid. Daarom zou ik er nooit een kopen.

Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 29 augustus 2016 @ 10:56:56 #230
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_164933946
Zonder reclame is dat idd een leuk shirt :Y
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_165149521
Wales bondscoach Warren Gatland zal in 2017 - net als in 2013 - de coach van de British & Irish Lions zijn. De Lions gaan volgend jaar op tour naar Nieuw Zeeland en zullen daar 10 wedstrijden spelen, waaronder drie wedstrijden tegen de All Blacks.

http://www.lionsrugby.com
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  vrijdag 16 september 2016 @ 18:02:12 #232
248821 Rauw.
op je bord.
pi_165369305
Over anderhalf uur is het toch echt zo ver. Wish me luck.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_165369919
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 september 2016 18:02 schreef Rauw. het volgende:
Over anderhalf uur is het toch echt zo ver. Wish me luck.
Haha heel goed, have fun en welkom bij de club.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zaterdag 17 september 2016 @ 08:14:08 #234
248821 Rauw.
op je bord.
pi_165378885
Wat gaaf, eerste indruk dat het vooral een technische sport is met toch best veel regeltjes.
Het fysieke contact gaat veel makkelijker dan dat ik gedacht had, had verwacht dat je op een gegeven moment tegen een mentaal ding aan zou rennen maar dat is er volledig af na een aantal oefeningen.

Vandaag beurse plekken op knieën en heupen en allerlei kleine pijntjes maar volgende week vrijdag sta ik er zeker weer.

Kantine is eigenlijk direct als een warm bad, toffe mensen.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  zaterdag 17 september 2016 @ 11:24:44 #235
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_165380276
quote:
17s.gif Op zaterdag 17 september 2016 08:14 schreef Rauw. het volgende:
Kantine is eigenlijk direct als een warm bad, toffe mensen.
Herkenbaar O-)
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  zondag 25 september 2016 @ 03:13:25 #236
19194 Oversight
◢◤
pi_165547251
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2016 02:37 schreef Nielsch het volgende:
TS is zelf een dikke boem
◢◤
pi_165547709
Chris Ashton 13 weken geschorst voor bijten. Wat een sukkel.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator / Redactie Sport donderdag 29 september 2016 @ 11:54:46 #238
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_165643311
Rome trok de stekker uit OS2024... Deze beslissing heeft ook gevolgen voor WK 2023, want Italië heeft hun kandidatuur voor het WK rugby ook ingetrokken. Frankrijk, Ierland en Zuid-Afrika zijn de overgebleven kandidaten.
Volgend jaar november weten we wie het zou mogen organiseren.

[ Bericht 8% gewijzigd door borisz op 29-09-2016 12:13:24 ]
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  donderdag 29 september 2016 @ 12:00:49 #239
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_165643450
Ik hoop Ierland :)
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_165643545
frankrijk wil de OS ook voor 2024, dus die zal het dan ook wel niet worden..
en ach.. na Japan is Zuid afrika toch wel leuk voor een rugby tripje? :)

zouden ze dan de voetbal stadions her-gebruiken?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_165644528
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 11:54 schreef borisz het volgende:
Rome trok de stekker uit OS2024... Deze beslissing heeft ook gevolgen voor WK 2023, want Italië heeft hun kandidatuur voor het WK rugby ook ingetrokken. Frankrijk, Ierland en Zuid-Afrika zijn de overgebleven kandidaten.
Volgend jaar november weten we wie het zou mogen organiseren.
Jammer! Ik had graag een WK in Italië gehad. Lekker weer, goedkope vluchten, heerlijk eten...

Zuid Afrika mist een essentieel onderdeel; steun van de overheid. Die hebben onlangs nog aangegeven dat een aantal (blanke) sporten waaronder rugby geen grote internationale toernooien meer mogen organiseren.

Kans is nu wel heel groot dat het naar Ierland gaat. De infrastructuur is natuurlijk wel beter in Frankrijk, maar die hebben in 2007 ook al het WK georganiseerd.

[ Bericht 4% gewijzigd door Nielsch op 29-09-2016 16:59:32 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  donderdag 29 september 2016 @ 17:47:52 #242
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_165650595
Uiteraard zie ik het liefst ZA maar zoals Nielsch al zei is de kans bijzonder klein. Tenzij de ANC in gaat binden na hun grote verlies tijdens de gemeenteraadsverkiezingen....ze moeten nu weer zieltjes gaan winnen....
Verder is Ierland natuurlijk ook een geweldig land voor een WK: gezellige mensen, niet ver van Nederland en mooie stadions. Alleen het weer kan wel eens tegen zitten.
pi_165785987
quote:
Vanaf vrijdag 28 oktober keren de tackles, try’s, scrums en kicks weer terug bij RTL 7. Na het succesvolle WK van vorig jaar doet RTL 7 nu verslag van de Rugby League Four Nations. Dit is hét toernooi waarbij de vier grootmachten, Australië (de huidige wereldkampioen), Engeland, Nieuw Zeeland (de huidige nummer één van de wereld) en Schotland, in een titanenstrijd gaan uitmaken wie echt de grootste is. Het toernooi begint op vrijdag 28 oktober met de eerste krachtmeting tussen Australië en Schotland. Marcel Maijer en Jayjay Boske doen vanuit de RTL Sport studio verslag en voorzien de wedstrijden van hun analyses.

Net als tijdens het WK van 2015 wordt ook de Four Nations gespeeld in het Verenigd Koninkrijk. Maar liefst zes stadions, waaronder het schitterende Olympisch Stadion in Londen, vormen het toneel voor het rugbyspektakel van 2016. De finale wordt op zondag 20 november gespeeld in één van de mooiste stadions die Engeland rijk is, het historische Anfield in Liverpool. In totaal staan er zeven wedstrijden op het programma verdeeld over drie weken. Hieronder is het hele uitzendschema te downloaden.

Marco Louwerens, zenderdirecteur RTL 7: “De Rugby World Cup in 2015 was voor RTL 7 een groot succes. In navolging daarvan hebben we gezocht naar een ander aansprekend toernooi. Dan kunnen we alleen maar trots zijn op het feit dat we nu Four Nations, één van de grootste rugbytoernooien, kunnen uitzenden. Ik verwacht spektakel!”
Op zich leuk nieuws, maar het gaat hier om een andere code van rugby (gereguleerd door een compleet andere bond) die lang niet zo populair is als Rugby Union. Zal ongetwijfeld verwarring zaaien bij de casual kijker. Ik zou het persoonlijk toffer vinden als RTL wekelijks een wedstrijd uit bijvoorbeeld de Aviva Premiership zou uitzenden.

League is trouwens wel makkelijker te begrijpen voor de beginnende kijker, met name door het ontbreken van de rucks waar allerlei dingen fout kunnen gaan met penalties als gevolg.

https://pressroom.rtl.nl/(...)taculairder-dan-ooit
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  donderdag 6 oktober 2016 @ 11:01:16 #244
248821 Rauw.
op je bord.
pi_165786267
Toch leuk dat ze er weer aandacht aan geven. Voor gemiddelde kijker maakt het niet echt uit of ze rucken of niet denk ik. Die regels snappen de meesten toch niet.

Ik heb morgen m'n vierde training, enorm veel zin in nog steeds. Als alles meezit train ik vanaf volgende week deels mee met de senioren. En een aantal weken daarna 2x in de week met de senioren. Wel ongelofelijk spierpijn gehad in schouders en nek van de scrum (2nd row).
Ben benieuwd wat we morgenavond gaan leren.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_165786285
Maar het belangrijkste nieuws van de afgelopen dagen is dan toch wel;

quote:
De Nieuw-Zeelandse toprugbyer Aaron Smith is vandaag geschorst voor een interland van zaterdag tegen Zuid-Afrika. De wereldkampioen zou op 17 september op een gehandicaptentoilet op het vliegveld van Christchurch een slippertje hebben gemaakt.

De affaire van Smith, die een relatie heeft, zou vermoedelijk 'gewoon' zijn overgewaaid als zijn gedrag gisteren niet zou zijn beschreven in een ingezonden brief in de grootste krant van Nieuw-Zeeland, de New Zealand Herald.

De brief kwam van een vader, die met zijn gezin op het vliegveld getuige was van de affaire. Hij verbaasde zich erover dat Smith gewoon weer was geselecteerd voor de kraker in Durban tegen Zuid-Afrika. Nadat de scrumhalf de affaire had toegegeven aan de Nieuw-Zeelandse rugbybond, werd Smith door All Blacks-coach Steve Hansen alsnog geschorst. Na de brief doken vandaag ook foto's op van vlak voor het incident.

In Nieuw-Zeeland is de affaire van Smith groot nieuws. Zelfs mininster-president John Key 'bemoeide' zich ermee. ,,Hij heeft zichzelf en de mensen dicht om zich heen flink in de steek gelaten.'' Steve Tew, baas van de New Zealand Rugby Association: ,,Wat een stommiteit! Dit heeft een slecht effect op hem en op ons rugbyteam. Met zijn schorsing stellen we een voorbeeld. Dit kunnen we niet tolereren.''

Smith staat bekend om zijn escapades en gekke acties. In 2012 moest hij op de bank zitten nadat hij 's nachts op stap was gegaan en in 2014 zette hij een naaktfoto van zichzelf op een social-netwerkapp, die werd opgepikt door andere gebruikers en vervolgens viraal ging. Ook heeft Smith tal van affaires achter de rug.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  donderdag 6 oktober 2016 @ 11:19:54 #246
248821 Rauw.
op je bord.
pi_165786516
Zijn ook net mensen he.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 13:28:49 #247
248821 Rauw.
op je bord.
pi_165830913
Kreeg de tip om vanmiddag Leinster - Munster te kijken, iemand een goede livestream waar hij te volgen is (evenals andere Pro12 wedstrijden)? (evt ppv?)
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 19:02:58 #248
168739 Red_85
'echt wel'
pi_165835238
NZ komt even langs in Durban en slachten de Springboks totaal. Niets van heel gelaten.

15-57.
Zo makkelijk als het in de tweede helft ging, is het in tijden niet meer gegaan tegen Zuid Afrika. Bizar om te zien. Opvallend: geen enkele try van ZA. 9! van NZ.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_165835400
Laatste ronde van de Rugby Championship dit weekend en Nieuw Zeeland wint inderdaad het hele toernooi met grote overmacht.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zondag 9 oktober 2016 @ 00:28:07 #250
248821 Rauw.
op je bord.
pi_165842942
Bokke waren helemaal niet opgewassen inderdaad.

*livestreams in overvloed gevonden. Kwam erachter dat n adblocker het kijken pas mogelijk maakt :')
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_165867618
Het lijkt erop dat Racing 92 een jaarlijkse traditie gaat maken van haar wedstrijd in Lille. In het weekend van 24-26 maart 2017 spelen zij in de 22ste ronde van de Franse competitie hun thuiswedstrijd tegen ASM Clermont Auvergne in het Stade Pierre Mauroy waar ze vorig jaar nog nipt verloren van Toulon.

http://www.sports.fr/rugb(...)era-a-lille-1621435/

Mooi affiche weer. Bij Clermont spelen onder andere Hosea Gear, Morgan Parra, Wesley Fofana, David Strettle en Davit Zirakashvili. Bij Racing 92 neemt Dan Carter natuurlijk nog steeds de kicks en spelen ook sterren als Juan Imhoff, Joe Rokocoko en Maxime Machenaud.

[ Bericht 21% gewijzigd door Nielsch op 10-10-2016 09:16:54 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 10 oktober 2016 @ 09:17:22 #252
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_165867683
Oeh, ik gooi hem in de groep, was goed bevallen ^O^
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  maandag 10 oktober 2016 @ 10:23:52 #253
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_165868336
Kak! dan zijn we op wintersport.. in frankrijk.. dat dan weer wel, maar het is niet helemaal het zelfde ;)

Jammer, dan maar ergens een weekendje parijs inboeken :+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 16 oktober 2016 @ 16:28:46 #254
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_165992236
Anthony Foley, de coach van Munster, is in het teamhotel in Parijs plotseling overleden. 42 jaar -O-
http://www.bbc.com/sport/rugby-union/37672703
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_166005949
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 16:28 schreef heywoodu het volgende:
Anthony Foley, de coach van Munster, is in het teamhotel in Parijs plotseling overleden. 42 jaar -O-
http://www.bbc.com/sport/rugby-union/37672703
Treurig! Hij heeft ooit nog een keer een gasttraining gegeven bij mijn club. Telegraaf blundert trouwens weer lekker:

http://m.telegraaf.nl/tel(...)g-in-hotel-in-parijs
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 17 oktober 2016 @ 07:17:40 #256
248821 Rauw.
op je bord.
pi_166006019
Toegegeven, heeft mij ook 2 weken geduurd voor ik wist dat ze niet uit Münster kwamen.

Triest zeg.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 17 oktober 2016 @ 10:14:01 #257
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_166007480
Lekkere blunder :')
Als je niks van rugby weet, maar het wel online wil zetten, google dan op z'n minst zijn club even :')
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_166056670
Ik weet niet of jullie er iets van meegekregen hebben, maar op zaterdag vijf november spelen de Schotse en Engelse navy een wedstrijd in Leeuwarden. Waarom? Het was op 16 april jl. 100 jaar geleden dat de eerste rugbyinterland in Nederland werd gespeeld door de Schotse en Engelse internisten van Timbertown. Op vijf november 1916 hebben ze een tweede wedstrijd gespeeld. Nu 100 jaar later worden deze wedstrijd, de sporters van Timbertown en WOI herdacht met dit evenement.

Het is natuurlijk supertof om daarbij te zijn. Er worden op donderdag en vrijdag ook nog dingen georganiseerd. Meer informatie is te vinden via www.rugbymad.nl. Kaartjes voor de wedstrijd zijn daar ook te krijgen.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
  woensdag 19 oktober 2016 @ 14:35:18 #259
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_166057457
5 november ga ik inmiddels al met 2 zonen (U8 en U10) naar een toernooi om te spelen, dus ik pas.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  woensdag 19 oktober 2016 @ 18:13:25 #260
248821 Rauw.
op je bord.
pi_166062436
Da's gaaf, eens zien of ik wat mensen mee kan krijgen.

De dag erop maak ik waarschijnlijk m'n eigen debuut. :9
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 22 oktober 2016 @ 16:19:04 #261
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_166127259
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_166131284
quote:
Alweer.

Volgens mij is het niet veel slechter geworden sinds het (interland)pensioen van McCaw, Nonu, Carter, Woodcock, Mealamu en C Smith. Waar iedereen voor vreesde is niet gebeurd.

Heerlijk team om naar te kijken en The Bus was ook weer top.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_166131866
Op naar het record van Cyprus. Volgende wedstrijd is over twee weken tegen Ierland in Chicago. Die wedstrijd is onderdeel van de End of Year Rugby Tests ofwel de Autumn Internationals:

https://en.m.wikipedia.or(...)union_internationals

Zelf zit ik dat weekend bij Barbarians - Zuid Afrika op Wembley :)
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_166132693
Cool dat je op Wembley gaat kijken Nielsch :9
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_166142012
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 16:28 schreef heywoodu het volgende:
Anthony Foley, de coach van Munster, is in het teamhotel in Parijs plotseling overleden. 42 jaar -O-
http://www.bbc.com/sport/rugby-union/37672703
De spelers van Munster vormen voorafgaand aan de wedstrijd tegen de Glasgow Warriors een kring met de zoontjes van Anthony om 'Stand up and Fight' te zingen.


Ook nog een moment van stilte en de highlights:



[ Bericht 19% gewijzigd door Nielsch op 23-10-2016 10:16:37 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_166149359
Over de European Champions Cup gesproken; nu prima te volgen via filmon.com

Even zoeken naar France 2 voor Toulouse - Wasps en je hebt een ad-vrije heldere stream.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zondag 23 oktober 2016 @ 18:47:54 #267
248821 Rauw.
op je bord.
pi_166151889
http://www.rugbyonlinestream.com/free-rugby-stream/

Hier staat ook altijd veel tussen, alleen vaak wel matige kwaliteit.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_166266605
Vanavond om 22:00 uur start de Rugby League 4 Nations. Alle wedstrijden live op RTL7.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/2016_Rugby_League_Four_Nations
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_166268703
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 17:41 schreef Nielsch het volgende:
Vanavond om 22:00 uur start de Rugby League 4 Nations. Alle wedstrijden live op RTL7.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/2016_Rugby_League_Four_Nations
dank voor de tip!
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 20:00:54 #270
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_166269019
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 19:46 schreef komrad het volgende:

[..]

dank voor de tip!
Let op: dit is "rugby league". Dat is heel wat anders dan "rugby union" waar de afgelopen tijd een beetje aandacht voor is geweest in de nederlandse media.
pi_166269212
quote:
3s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 20:00 schreef Beavis het volgende:

[..]

Let op: dit is "rugby league". Dat is heel wat anders dan "rugby union" waar de afgelopen tijd een beetje aandacht voor is geweest in de nederlandse media.
Klopt ja, dat is vanaf post 243 ook al even besproken maar ik dacht 'gooi er toch ff een reminder tegenaan'...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 20:16:09 #272
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_166269353
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 20:10 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Klopt ja, dat is vanaf post 243 ook al even besproken maar ik dacht 'gooi er toch ff een reminder tegenaan'...
Oh sorry, ik ben niet meer zo actief.
Ik zag je post en zijn reactie en ik wou het alleen even melden :)
pi_166270338
quote:
3s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 20:00 schreef Beavis het volgende:

[..]

Let op: dit is "rugby league". Dat is heel wat anders dan "rugby union" waar de afgelopen tijd een beetje aandacht voor is geweest in de nederlandse media.
oh, had ik overheen gelezen. Hoe liggen de verhoudingen en hoe is het niveau tov normaal rugby?
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_166273373
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 20:48 schreef komrad het volgende:

[..]

oh, had ik overheen gelezen. Hoe liggen de verhoudingen en hoe is het niveau tov normaal rugby?
Union is veel populairder en wordt in veel meer landen gespeeld dan league.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_166273434
Dit gaat pijnlijk worden voor de schotten
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 23:43:12 #276
248821 Rauw.
op je bord.
pi_166275003
Doe mij maar Union.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_166296057
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 23:43 schreef Rauw. het volgende:
Doe mij maar Union.
Mij ook, al was Engeland-Nieuw Zeeland wel een vermakelijke wedstrijd gisteren.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_166296097
Volgende week starten de end of year rugby tests. De uitzendrechten voor Wales en Schotland liggen bij de BBC (Sky heeft de rechten voor Engeland, Frankrijk, Italië en Ierland). Derhalve zijn de volgende wedstrijden live te zien op de BBC:

5 november
Wales - Australië | Millennium Stadium, Cardiff

12 november
Schotland - Australië | Murrayfield, Edinburgh
Wales - Argentinië | Millennium Stadium, Cardiff

19 november
Wales - Japan | Millennium Stadium, Cardiff
Schotland - Argentinië | Murrayfield, Edinburgh

26 november
Schotland - Georgië | Rugby Park, Kilmarnock
Wales - Zuid Afrika | Millennium Stadium, Cardiff

Overzicht van alle wedstrijden:

https://en.m.wikipedia.or(...)union_internationals
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zondag 30 oktober 2016 @ 14:26:18 #279
248821 Rauw.
op je bord.
pi_166301850
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2016 07:46 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Mij ook, al was Engeland-Nieuw Zeeland wel een vermakelijke wedstrijd gisteren.
Vond ik ook wel beter om aan te zien dan Australië- Schotland

Maar er missen voor mij te gave dingen tov Union.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_166325668
Op zaterdag 19 november speelt Nederland haar eerste thuiswedstrijd van het seizoen 2016-17. De tegenstander is Moldavië en de wedstrijd zal plaatsvinden in het Nationaal Rugby Stadion te Amsterdam. Deze wedstrijd wordt gespeeld in het kader van de Rugby Europe International Championships, waarin Nederland uitkomt in de Trophy (tweede divisie). Kaarten (a 10 euro) kunnen worden gekocht via www.rugby.nl



Dit Europese rugbytoernooi - de voormalige European Nations Cup - is dit seizoen ietwat op de schop gegaan. Zo is de naam veranderd en is de twee-jarige cyclus afgeschaft en vervangen door een één-jarige cyclus. Waarschijnlijk om de zichtbaarheid, begrijpelijkheid en marketing te verbeteren. Elk jaar zal de winnaar van een divisie promoveren naar een hogere divisie. Uitzondering is The Championship, waar geen promotie maar plaatsing voor het WK Rugby 2019 is te verdienen (behalve voor Georgië, dat al gekwalificeerd is op basis van de prestaties op het WK Rugby 2015). De nummer laatst van elke divisie zal degraderen naar een lagere divisie.

Het toernooi bestaat voor het seizoen 2016-17 uit de volgende divisies:

Championship
België
Georgië
Duitsland
Roemenië
Rusland
Spanje

Trophy
Polen
Moldavië
Nederland
Portugal
Zwitserland
Oekraïne

Conference 1 Noord & Conference 1 Zuid

Noord
Tsjechië
Letland
Luxemburg
Litouwen
Zweden

Zuid
Malta
Kroatië
Israël
Cyprus
Andorra

Conference 2 Noord & Conference 2 Zuid

Noord
Hongarije
Finland
Noorwegen
Denemarken
Estland

Zuid
Oostenrijk
Slovenië
Bosnië & Herzegovina
Turkije
Servië

Development
Wit Rusland
Bulgarije
Montenegro
Slowakije

https://en.wikipedia.org/(...)tional_Championships

[ Bericht 5% gewijzigd door Nielsch op 31-10-2016 14:35:01 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_166326184
quote:
6s.gif Op maandag 31 oktober 2016 14:02 schreef Nielsch het volgende:
dit seizoen ietwat op de schop gegaan. Zo is de naam veranderd en is de twee-jarige cyclus afgeschaft en vervangen door een één-jarige cyclus. Waarschijnlijk om de zichtbaarheid, begrijpelijkheid en marketing te verbeteren. Elk jaar zal de winnaar van een divisie promoveren naar een hogere divisie. Uitzondering is The Championship, waar geen promotie maar plaatsing voor het WK Rugby 2019 is te verdienen (behalve voor Georgië, dat al gekwalificeerd is op basis van de prestaties op het WK Rugby 2015). De nummer laatst van elke divisie zal degraderen naar een lagere divisie.
Op de Wiki pagina van de trophy staat dat ze komende zaterdag al bij oekraine moeten spelen. Of is dat duel uitgesteld?
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_166326204
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 14:33 schreef franklop het volgende:

[..]

Op de Wiki pagina van de trophy staat dat ze komende zaterdag al bij oekraine moeten spelen. Of is dat duel uitgesteld?
Hmm dan zal dat de eerste wedstrijd zijn en tegen Moldavië de eerste thuiswedstrijd.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 5 november 2016 @ 17:05:52 #283
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_166433325
Wales 8. Aussies 25. Nog tien minuten.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 5 november 2016 @ 17:21:20 #284
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_166433473
De try van Wales ging niet door. Aussies noteren er nog één. 8-32 FT.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_166433943
18:00 volgende wedstrijd?
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_166433997
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2016 14:34 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Hmm dan zal dat de eerste wedstrijd zijn en tegen Moldavië de eerste thuiswedstrijd.
wel ruim gewonnen
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 5 november 2016 @ 23:19:38 #287
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_166442390
Ierland heeft zojuist voor het eerst in de geschiedenis gewonnen van Nieuw-Zeeland _O_

29 keer is scheepsrecht schijnbaar, nadat ze vanaf 1905 27 van de 28 duels verloren (1 keer werd het gelijk) ^O^
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zaterdag 5 november 2016 @ 23:50:13 #288
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_166443150
Wel leuk om rugby tegen te komen op Ziggo Sport.
pi_166447781
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 23:19 schreef heywoodu het volgende:
Ierland heeft zojuist voor het eerst in de geschiedenis gewonnen van Nieuw-Zeeland _O_

29 keer is scheepsrecht schijnbaar, nadat ze vanaf 1905 27 van de 28 duels verloren (1 keer werd het gelijk) ^O^
Ik stond in een Irish Pub in Londen vol met Ierse toeristen en expats. Ik heb gisteravond stoere volwassen Ierse kerels zien huilen!

Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_166447791
Ik was gisteren bij deze wedstrijd op Wembley! Was een mooi spektakel met in totaal 10 tries!

Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_166447794
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 november 2016 17:51 schreef franklop het volgende:

[..]

wel ruim gewonnen
Jup, 12-54 lekker resultaat voor Oranje.

Polen lijkt de grootste concurrent te worden in deze pool. Ben benieuwd naar hun onderlinge wedstrijden.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_166451054
Tijdens de Haka stond Ierland in een 8-vorm, ter nagedachtenis aan de overleden Anthony Foley die speelde met nummer 8.

Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 7 november 2016 @ 20:13:40 #293
248821 Rauw.
op je bord.
pi_166484209
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 07:23 schreef Nielsch het volgende:
Ik was gisteren bij deze wedstrijd op Wembley! Was een mooi spektakel met in totaal 10 tries!

Heel gaaf, highlights waren smullen.

Zat zelf Wales - Australië te kijken maar had beter over kunnen schakelen.
Ierland - AB's was natuurlijk wel de klapper dit weekend _O_
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_166484738
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 13:04 schreef Nielsch het volgende:
Tijdens de Haka stond Ierland in een 8-vorm, ter nagedachtenis aan de overleden Anthony Foley die speelde met nummer 8.

[ afbeelding ]
mooi
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_166496061
Deze zaterdag live rugby op TV:

15:30 | Engeland - Zuid Afrika | Twickenham, Londen | Ziggo Sport Extra 1 (én PPV)
15:30 | Schotland - Australië | Murrayfield, Edinburgh | BBC 1
18:30 | Wales - Argentinië | Millennium Stadium, Cardiff | BBC 2
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  donderdag 10 november 2016 @ 18:36:07 #296
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_166587046
Morgen de hele dag live rugby!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_166587353
Ga weinig kunnen zien
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_166589907
Engeland heeft trouwens al 10 jaar niet meer gewonnen van Zuid Afrika, met de WK finale van 2007 als dieptepunt. Morgen moet maar weer eens de dag worden!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator vrijdag 11 november 2016 @ 23:51:44 #300
9859 crew  Karina
Woman
pi_166595713
Ik kijk 4 nations nu en ik heb een vraag: heeft elk team een verzorger op het veld 'meelopen'? Zie 2 man die geen speler of referee zijn.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_166598922
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 23:51 schreef Karina het volgende:
Ik kijk 4 nations nu en ik heb een vraag: heeft elk team een verzorger op het veld 'meelopen'? Zie 2 man die geen speler of referee zijn.
Hmmm werkelijk waar geen idee. Kan niets bedenken.

Four Nations is trouwens een rugby league toernooi. Rugby league is een andere sport dan rugby union. Beetje als het verschil tussen Canadian Football en American Football. Het lijkt op elkaar, maar is toch anders.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')