abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160115083
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 12:26 schreef annaliza892 het volgende:
Wat een reacties allemaal...

Ik ken genoeg ouders die hun kind bijvoorbeeld naar Leiden hebben gestuurd...

Dochter geeft zelf ook aan moeite te hebben met bepaalde vakken, nu wil ik niet tekort schieten in het helpen daarn als daar goede middelen voor bestaan.
Er zijn op internet examens te vinden van voorgaande jaren.
Misschien kan ze die eens maken en kijken hoe ze ervoor staat,
maar wat ik van mijn zoon weet is dat de examens gewoon vergelijkbaar zijn met proefwerken.
En echt, hij heeft cijfers gehaald tijdens het examen die hij tijdens proefwerken nog nooit heeft gehaald 😀
Nog steeds niks.....
pi_160115191
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 12:26 schreef annaliza892 het volgende:
Wat een reacties allemaal...

Ik ken genoeg ouders die hun kind bijvoorbeeld naar Leiden hebben gestuurd...

Dochter geeft zelf ook aan moeite te hebben met bepaalde vakken, nu wil ik niet tekort schieten in het helpen daarn als daar goede middelen voor bestaan.
Nee, wat is dit een reactie...

Ga jezelf lekker disciplineren en eisen stellen aan jezelf i.p.v. aan je kind. Een beetje vrije wil is niet okay? Hoe gaat dat je dochter / zoon verder helpen in het leven dan? Nee nee, ik vind dit gewoon hele foute opvoeding.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_160115333
Ik heb al m'n examens in één keer gehaald. Zonder de hulp van mijn ouders.

Je kan haar natuurlijk best steunen en motiveren, maar ze zal het toch vooral zelf moeten doen.
pi_160115405
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 12:44 schreef HarveySpecter het volgende:
Ik heb al m'n examens in één keer gehaald. Zonder de hulp van mijn ouders.

Je kan haar natuurlijk best steunen en motiveren, maar ze zal het toch vooral zelf moeten doen.
Ja, precies. Misschien dat er een leraar is die even mee kan helpen met het maken van een planning (daar zat/zit bij mij het probleem :') ) maar ze zal zich er toch echt helemaal zelf aan moeten houden. Of een examen van vorig jaar maken om te oefenen, zodat ze weet wat voor vragen ze kan verwachten. Verder dan dat kwam ik zelf niet (oma vertelt). M'n ouders konden me er ook niet bij helpen.
En daarna, bij de vervolgopleiding, zal ze het ook allemaal zelf moeten doen.
Tap tap tap
pi_160124967
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 12:47 schreef CherryLips het volgende:
Misschien dat er een leraar is die even mee kan helpen met het maken van een planning
Ja maar, ja maar, die leraren zijn allemaal kut volgens TS. :+
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_160125504
beter regelt ts ff snel nog bijles (ik zit in regio noordoost) o|O
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_160126285
Cursussen in Leiden kan ik zeker aanraden. Zelf veel baat bij gehad voor mijn struikelvak Economie en later bij mijn herkansing (op 0,1 punt :( ) voor Geschiedenis. Beide gevallen heel veel geleerd, helaas Economie iets te ver voor de examens gedaan waardoor ik alsnog slecht scoorde. Maar als ze echt veel moeite heeft met een vak kun je het wel doen. Echter, het is erg duur dus ik zou het alleen aanraden als ze structureel vieren haalt voor een bepaald vak. Anders kan ze ook zonder cursussen.
pi_160129580
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 18:50 schreef Moonah het volgende:

[..]

Als je het mij vraagt is het al op de kleuterschool fout gegaan. Juf had natuurlijk nooit het rollenspel moeten stimuleren.
Basisschool leerkrachten :( :{w -O-
pi_160149329
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 00:11 schreef unlimitedzxr het volgende:
Examenbundels en kant-en-klare samenvattingen, sorry, maar daar leer je niets mee.

In mijn tijd hadden we die dingen niet eens. Gewoon lekker zelf je eigen samenvatting maken. Uren mee bezig maar zodra deze klaar is, ken je 70% van de lesstof al en hoef je het alleen nog maar een paar keer te herhalen.

Ik weet niet in welke prehistorische tijd jij examen hebt gedaan, maar ook in mijn tijd waren er al examenbundels en samenvattingen. En op zich kun je daar zeker wel van leren.

Echter, dochter moet het zelf doen. Ouders kunnen hooguit een goede achtergrond verzorgen, lijkt me. Onze dochter is pas 6,5 dus misschien sta ik er over ruim tien jaar wel anders in.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_160149407
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 18:50 schreef Moonah het volgende:

[..]

Schandalig, dat ze niet even 10 uur intensieve training aan elke leerling afzonderlijk kunnen geven door oude examens tot in den treure te oefenen ;(
TS heeft haar roeping gemist.
Tap tap tap
  woensdag 24 februari 2016 @ 15:47:56 #86
386633 Adnap
I love Life !
pi_160177769
Wat je kunt doen?

• mentor benaderen en advies inwinnen. Docenten weten heel goed waar de hiaten zitten
• examentraining op school volgen
• planning maken samen met je dochter en haar helpen door tijdens de pauzes even afleiding te verzorgen bijv. kopje thee met wat lekkers , kletspraat etc
• maak afspraken over haar mobieltjes. . Klinkt stom maar het is net als tv afleidingspunt 1. Dus met leren buiten beeld.
• afwisseling in hoe ze leert...dan was op de computer dan wat samenvatten dan wat leren uit een boek of laten oefenen met oude examens
• maar boven al laat weten dat ze het prima doet of ze het nu haalt of niet
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
  vrijdag 26 februari 2016 @ 15:11:24 #87
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_160232584
WAT IS ER IN LEIDEN??? :D

ik heb er eigenlijk weinig extra's aan gedaan bij mijn examens. Wij kregen op school de laatste x aantal weken examentraining onder schooltijd.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')