quote:
Getroll moet natuurlijk gewoon aangepakt worden, maar wanneer gaat het om 'overduidelijk' getroll? Dat is lang niet altijd zo klip en klaar als je nu schetst natuurlijk. Maar offtopic gedoe en gezuig moet inderdaad, geheel volgens beleid, gewoon worden aangepakt. Je kunt daar TR's voor zetten, en als je vindt dat daar te weinig mee gedaan wordt kun je een FA aanschieten, of desnoods mij per mail. Wees dan wel duidelijk, want ik krijg weleens een tirade in de mail met alleen maar een link naar een topic en ik heb niet echt tijd om eerst een reeks door te worstelen om vervolgens te gaan gokken waar de klager op doelt

quote:
- Moderatie is niet éénduidig en dus weet de user niet waar hij aan toe is.
We proberen zo eenduidig mogelijk te zijn, maar het is onmogelijk om helemaal eenduidig te zijn met de hoeveelheid mods die we hebben. Veel problemen kunnen users zelf voorkomen door niet zelf de uiterste grens op te zoeken, maar ik ga hier niet verkondigen dat het helemaal goed komt. Wel is het al veel beter dan het jarenlang geweest is.
quote:
- Sommige moderators zich verheven voelen boven de gebruikers.
Dat gevoel deel ik zo nu en dan. Moderators zijn users die zijn aangesteld om de boel in goede banen te leiden en in dat opzicht gelden de regels dus net zo goed voor hen. Een moderator hoort users niet uit te schelden, een moderator hoort niet offtopic te gaan etc. Van de andere kant behoort een moderator ook niet genegeerd te worden als deze zich vanuit de rol van moderator uit, behoort een moderator niet geschoffeerd te worden of uitgelachen of uitgedaagd. Dat is een vorm van respect die wederzijds dient te zijn, waarbij de user zich er best van bewust mag zijn dat de moderator zijn eigen vrije tijd belangeloos inzet om FOK! ook voor JOU leuker te maken.
quote:
- Tegenspraak en openlijke kritiek op Fok! niet tot amper word geduld.
Dat is een tijdje zo geweest. Inmiddels niet meer. Daarbij moet je kritiek niet verwarren met bashen. Dat zijn twee verschillende dingen

quote:
- Staf zich slecht tot niet wil verantwoorden voor haar beslissingen naar de gebruikers toe.
Daar is vaak helemaal geen tijd voor. En andersom zijn er maar weinig users die bereid zijn zelf de hand in eigen boezem te steken en te erkennen dat ze zelf ook regelmatig absoluut onacceptabel bezig zijn.
We zijn met z'n allen inmiddels anderhalve maand op weg om FOK! weer recht te trekken. Vrijwel iedereen ziet de verbeteringen en snapt dat een patroon en routine dat er jaren in heeft gezeten niet zomaar even in één klap kan worden omgegooid. Maar als je als user het al geen kans wilt geven en blijft hangen in negativiteit uit het verleden, of eist dat alles nú beter wordt dan moet ik je teleurstellen. Het gaat echt wel even duren voordat we de boel weer op de rit hebben en daar zul je zelf óók aan moeten bijdragen. Om te beginnen door vooruit te kijken in plaats van terug, en door ook je eigen gedrag eens kritisch te bekijken. Wij als crew zijn daar al hard mee bezig bij onszelf, maar dat wij fouten hebben gemaakt en nog steeds maken betekent natuurlijk geenszins dat users allemaal heilig zijn en nooit iets fouts doen. Jijzelf incluis.