SPOILER: Tip door SuperHarregarreOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alvast een paar mooie features in dit spel.
• Workshop support met duizenden assets (gebouwen, parken, wegen en dergelijke) om je stad mee op te fleuren. En Mods om de functionaliteit van het spel zelf aan te passen. Zie ook het lijstje met de beste mods hier voor een goed begin.
• Maximaal 36km2 aan ruimte om te bouwen, of met mod kan je alle 25 tegels unlocken vor nog veel meer plezier en eventueel een smeltende pc.
• Vaste en volgbare inwoners in je stad, geen statistische weergave en ook geen random agents die maar gewoon overal en nergens gaan wonen.
• Je kan districten maken en in die districten zogeheten policies instellen zodat een beleid voor een verplichte roetfilter alleen in de industrie geld en niet in een woonwijk bijvoorbeeld of maak het zo gek als je zelf wil
• Uitgebreide opties voor wegen, rails, metro, bussen en havens voor je steden.
• Meer klimaten om in te spelen (heeft nog geen effect op het soort huizen die er gebouwd worden helaas) Noordelijk, Warm en TropischSPOILER: KlimatenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Je kan de hele stad hun eigen poep laten drinken.
Must have mods voor nog meer stadplezier
• ChirpFilter, alleen belangrijke chirps, de rest blijft weg
• Zonebare wandelpaden
• Elevated train tracks
• Meer opties om je al aangelegde wegen aan te passen
• Traffic Query tool
• Geen verdwijnende auto's
• Proper hardness (Niet te combineren met despawn)
• First person camera
• Dynamic resolution
• Automatic bulldoze
• 25 tile unlock mod
• Mods en toch achievements
• Tree Brush Mod
• Isometric camera(Niet te combineren met first person camers)
• Terraform tool
• Extended Public Transport UI
• Web Server (gebruiken als 2e monitor met live stats)
• Lane Changer: No left/right turn
Saved Games / Maps
• Circle CitySPOILER: Plaatjes van FOK!kers:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden![]()
Snowfall kost nu 12,99 inderdaad.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 21:20 schreef sjappiehunter het volgende:
Misschien domme vraag hoor, maar wat kost deze snow-fall/tram update? Ik zie Ergens EUR 12,99, maar dat lijkt me het hele spel, incl Snowfall.
Misschien kijk ik verkeerd... Ik heb destijds al 12,99 betaald voor de het spel zelf nl.There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg![]()
Hmm... dus om dus wat sneeuw en trams te krijgen betaal ik evenveel als voor destijds het hele spel.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 23:04 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Snowfall kost nu 12,99 inderdaad.![]()
Dan had je het spel in de aanbieding en de nieuwe DLC is net een dag uit en kost dus nog de volle mep.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 23:07 schreef sjappiehunter het volgende:
[..]
Hmm... dus om dus wat sneeuw en trams te krijgen betaal ik evenveel als voor destijds het hele spel.
Maar je hóeft het niet hè.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Lucky you... Ik heb aanzienlijk meer betaald voor het originele spelquote:Op vrijdag 19 februari 2016 23:07 schreef sjappiehunter het volgende:
[..]
Hmm... dus om dus wat sneeuw en trams te krijgen betaal ik evenveel als voor destijds het hele spel.
So we just called him Fred![]()
Heb net weer even een uurtje gespeeld. Wilde het rustig aan doen, maar voor ik het wist had ik alweer een gridcity (ok, dorp, 3500 inwoners) gebouwd
Ik wil weleens een hutjemutje van kleine kutdorpjes bouwen, met een enkele provinciale weg waar een paar kleine weggetjes op uit komen die naar dorpjes van 5 huizen en een winkel leiden, maar mijn bouwdrang wint altijd
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Is het echt alleen sneeuw en trams? Want daar ga ik niet direct 13EUR voor betalen.."Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"
- Oliver Goldsmith, The Deserted Village![]()
Dat is met opzet gedaan. Ik had het idee dat ik toch wel genoeg ruimte heb op de kaart, dus waarom dan alles op elkaar proppen.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 21:27 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wel erg veel leegte of is dat met opzet?Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.![]()
Vanaf de snelweg heb ik één afslag richting de stad en die komt uit op de onderste rotonde.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 21:22 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Niiiice
Gaan er van de hoofdweg nog meer afslagen de wijk in of gaat alles via dat ene kruispunt en rotonde?
Vanaf die rotonde kan men rechtsaf de woonwijk in of linksaf het industriegebied in. Om de drukte linksaf wat te verlichten heb ik een tweede rotonde erbij gemaakt met nog een afslag zowel de woonwijk in als richting het industriegebied.
Echter ben ik nog niet helemaal tevreden over de vorm van de rotondes.
Uiteindelijk wil ik boven aan de kust nog een vrijetijdsgebied maken, dus waarschijnlijk ga ik de snelweg doortrekken en dan met afslagen werken in plaats de huidige twee rotondes. Maar dat is voorlopig nog toekomstmuziek. Waarschijnlijk wil ik het industriegebied ook verplaatsen naar de andere kant van de snelweg, maar daar ben ik nog niet uit.Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
binnenkort toch ook maar weer eens aanslingeren, en dan maar van scratch te beginnen, dus ook opnieuw assets enzo downloaden (dus unsubscriben en vervolgens weer subscriben op de meest handige)![]()
Dat zou ik eigenlijk ook moeten doen, maar geen zin in om daar aan te beginnen.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 11:18 schreef mschol het volgende:
binnenkort toch ook maar weer eens aanslingeren, en dan maar van scratch te beginnen, dus ook opnieuw assets enzo downloaden (dus unsubscriben en vervolgens weer subscriben op de meest handige)
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
eerst maar de inhoud van oude SSD naar nieuwe overzettenquote:Op zaterdag 20 februari 2016 11:21 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Dat zou ik eigenlijk ook moeten doen, maar geen zin in om daar aan te beginnen.![]()
quote:Op zaterdag 20 februari 2016 11:14 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Echter ben ik nog niet helemaal tevreden over de vorm van de rotondes.
Vooral die voorste zou ik niet blij van worden neeJe weet dat je perfecte cirkels kan maken door eerst een kruis van wegen te maken, dan de rotonde te maken, alle afslagen aan te sluiten en dan het kruis te verwijderen?
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Maar het is zo leeg. Kun je er niet wat rotsen of bomen neerzetten ofzo?quote:Op zaterdag 20 februari 2016 11:01 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Dat is met opzet gedaan. Ik had het idee dat ik toch wel genoeg ruimte heb op de kaart, dus waarom dan alles op elkaar proppen.And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll![]()
Ja, dat moet ik nog doen, maar ik ben niet zo goed in decoreren.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 12:12 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Maar het is zo leeg. Kun je er niet wat rotsen of bomen neerzetten ofzo?
De middensector (rotondes) zijn aangepakt.
Volgende stap is om nog wat boompjes enzo te plaatsen.Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Ziet er strak uitquote:Op zaterdag 20 februari 2016 19:49 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[ afbeelding ]
Volgende stap is om nog wat boompjes enzo te plaatsen.
al m'n saves verwijderdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
na diverse crashes begin ik het nou wel zat te worden, spel is tyfus instabiel geworden...
er zaten een flinke zooi mods dwars die niet compatible met 1.3 waren, godver...
[ Bericht 38% gewijzigd door mschol op 21-02-2016 02:22:46 ]![]()
Ah. Ik vind dat juist een van de belangrijkste dingen (en ook iets waar CS flink in tekort schiet). Wel leuk dat dit soort games altijd voor zulke grote verschillen kunnen zorgen.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 12:13 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ja, dat moet ik nog doen, maar ik ben niet zo goed in decoreren.And if you listen very hard
rotonde met aansluiting op de snelweg is gewoon te downloaden in de workshop, dus niet mijn eigen werk.quote:
Enige dat ik gedaan heb eraan, is fietspaden toegevoegd en van de driebaans snelweg een tweebaans snelweg gemaakt en dan natuurlijk de aansluiting op de andere wegen gemaakt.Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Daar loop ik in Rollercoaster tycoon ook altijd tegen aan.quote:Op zondag 21 februari 2016 11:06 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ah. Ik vind dat juist een van de belangrijkste dingen (en ook iets waar CS flink in tekort schiet). Wel leuk dat dit soort games altijd voor zulke grote verschillen kunnen zorgen.
Het ziet er bij mij nooit uit zoals in een echt park, waar toch meestal veel meer groen is, dan dat ik doe.Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Ik baal een beetje dat al die assets mijn parks & recreation tabs helemaal vol gooien met losse assets, ik heb dan liever 1 extra tabblad waar alle custom content staat![]()
Even wat assets en props opgeruimd. Nu is het overzicht weer een beetje terug.
Het is ook wel tijd voor een universiteit en busstation. Alleen waar zal ik die plaatsen...Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Die rotonde heb ik ook gedownload, ideaal dat dingquote:Op zondag 21 februari 2016 11:08 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
rotonde met aansluiting op de snelweg is gewoon te downloaden in de workshop, dus niet mijn eigen werk.
Enige dat ik gedaan heb eraan, is fietspaden toegevoegd en van de driebaans snelweg een tweebaans snelweg gemaakt en dan natuurlijk de aansluiting op de andere wegen gemaakt.
Zeker.quote:Op zondag 21 februari 2016 13:32 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Die rotonde heb ik ook gedownload, ideaal dat ding
Ik zat eerst na te denken hoe ik het wilde doen en hoe ik het zou moeten maken, toen dacht ik, laat ik eens in de workshop kijken of daar handige aansluitingen zijn.
Snowfall aangeschaft, gewacht met starten tot de belangrijkste mods geüpdatet waren, maar kan me er nu niet toe zetten om C:SL aan te slingeren... Hopelijk dat t van de week wel lukt om zin te maken![]()
![]()
Ik ben gisteravond aan een map met unlimited money en alles unlocked begonnen, maar heb het voor de zoveelste keer weer voor mezelf verneukt door gridcities te bouwen
Na de voetbalsamenvattingen ga ik er maar eens echt lekker voor zitten:
- die snelweg/rotonde-dingen op nuttige plekken neerzetten;
- de snelwegen als ringweg gebruiken, de rest van de stad kan met zes- en vierbaanswegen bereikt worden;
- industrieterreinen (of het nou standaard, olie of houtkap is) worden grid;
- standaardwoonwijken moeten leuke kronkelweggetjes worden.
Zodra dat geregeld is en lekker loopt ga ik meer vakken kopen en ergens een cirkelvormige gigastad neerzetten, met een eindje erbuiten een gebied dat geheel en alleen voor vertier is, een soort van Fun City, dus met voetbalstadion, aquarium, musea, etc etc... en maar hopen dat de kleinere stadjes niet volledig vastlopen
Qua verkeer zat ik gisteravond wel goed, alle wegen waren (licht)groen, op de afslagen van en naar het industrieterrein na, die waren donkeroranje, maar dat hoort zo
Kun je eigenlijk ergens instellen waar de politie van een bepaald bureau patrouilleert? Ik heb nl. wel vaker zo'n Fun City gebouwd met politiestation erbij, maar die kerels waren altijd ergens anders bezig.
[ Bericht 1% gewijzigd door Drizzt_DoUrden op 22-02-2016 00:03:39 ]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Gridplan ftw.![]()
Ik heb een kaart gedownload van Zeeland op 1:4 formaat.![]()
Maar gridlines zijn hier moeilijker te maken. Dus ik maak nu cirkel net zoals bij de meeste grachtensteden+een snelwegring.![]()
![]()
Lombard Street?quote:Op zondag 21 februari 2016 20:55 schreef mschol het volgende:
ik begin een halve grid layout en die eindigen in parkison-wegen![]()
Als je al CS hebt, en je wilt dus de snowfall upgrade... moet je die dus gewoon kopen via Steam... ik bedoel update hij dan je huidige installie gewoon?![]()
yup, het is een z.g.n. DLC en deze kunnen zelfs door de gebruiker aan of uit gezet worden (al moet ik toegeven dat ik niet weet of Cities dit goed ondersteund)quote:Op zondag 21 februari 2016 22:01 schreef sjappiehunter het volgende:
Als je al CS hebt, en je wilt dus de snowfall upgrade... moet je die dus gewoon kopen via Steam... ik bedoel update hij dan je huidige installie gewoon?![]()
Nou gaat lekker, krijg het niet voor elkaar, kan wel in de cart gooien dat ding, maar inloggen om te betalen geeft steeds een 503 error.quote:Op zondag 21 februari 2016 22:09 schreef mschol het volgende:
[..]
yup, het is een z.g.n. DLC en deze kunnen zelfs door de gebruiker aan of uit gezet worden (al moet ik toegeven dat ik niet weet of Cities dit goed ondersteund)![]()
hmm.. das apart, koop je via steam applicatie of de website?quote:Op zondag 21 februari 2016 23:41 schreef sjappiehunter het volgende:
[..]
Nou gaat lekker, krijg het niet voor elkaar, kan wel in de cart gooien dat ding, maar inloggen om te betalen geeft steeds een 503 error.
mijn fresh start stad met een 6 baansrotonde
een tikkeltje aangepast: geen stoplichten, snelheid op rotonde is 70 of 80km/u
de afslaande wegen de stad in lopen rustig af naar normale waardes
de snelwegoprit heeft een verhoogde snelheid limiet..![]()
Tja weet niet of ik het goed doe. Als Cities Skylines aanklik staat daar de news feed met de reclame van de Snowfall Expension - ik kom dan op de Paradoxplaza.com. Daar drop ik 'm in een winkelwagentje.quote:Op maandag 22 februari 2016 00:01 schreef mschol het volgende:
[..]
hmm.. das apart, koop je via steam applicatie of de website?
Dan wil ik afrekenen, maar voor het afrekenen moet ik inloggen in de Paradox Plaza. Ik heb daar wel een nieuwe log-in moeten aanmaken, geen idee of ik die al had met m'n eigen spel, en wat die is.
Maar als ik dan wil inloggen krijg ik een 503.![]()
hmm... wellicht zou het op die manier ook moeten werken hoor, maar probeer dit eens:quote:Op maandag 22 februari 2016 00:08 schreef sjappiehunter het volgende:
[..]
Tja weet niet of ik het goed doe. Als Cities Skylines aanklik staat daar de news feed met de reclame van de Snowfall Expension - ik kom dan op de Paradoxplaza.com. Daar drop ik 'm in een winkelwagentje.
Dan wil ik afrekenen, maar voor het afrekenen moet ik inloggen in de Paradox Plaza. Ik heb daar wel een nieuwe log-in moeten aanmaken, geen idee of ik die al had met m'n eigen spel, en wat die is.
Maar als ik dan wil inloggen krijg ik een 503.
open steam
in steam ga naar tabblad store/winkel
zoek nu naar cities skylines en open de pagina, daar staat als het goed is in het groen dat je het spel al bezit
Ergens in het midden zie je "Downloadable Content For This Game" (of hoe dit ook in het nederlands heet)
dit heeft 2 items: snowfall en after dark
klik op snowfall en voeg die toe aan je winkel wagen en ga afrekenen.![]()
Ik zie dit allemaal - ik heb ook After Dark als optie (voor 50% off)... maar wat wordt daar toegevoegd wat ik nog niet heb? Immers dag en nacht had ik al wel.. Maw zit daar ook iets bij wat niet bij de gratis updates zit?quote:Op maandag 22 februari 2016 00:11 schreef mschol het volgende:
[..]
hmm... wellicht zou het op die manier ook moeten werken hoor, maar probeer dit eens:
open steam
in steam ga naar tabblad store/winkel
zoek nu naar cities skylines en open de pagina, daar staat als het goed is in het groen dat je het spel al bezit
Ergens in het midden zie je "Downloadable Content For This Game" (of hoe dit ook in het nederlands heet)
dit heeft 2 items: snowfall en after dark
klik op snowfall en voeg die toe aan je winkel wagen en ga afrekenen.![]()
https://www.reddit.com/r/(...)ate_new_information/quote:Op maandag 22 februari 2016 00:18 schreef sjappiehunter het volgende:
[..]
Ik zie dit allemaal - ik heb ook After Dark als optie (voor 50% off)... maar wat wordt daar toegevoegd wat ik nog niet heb? Immers dag en nacht had ik al wel.. Maw zit daar ook iets bij wat niet bij de gratis updates zit?
mooi overzichtje![]()
Dank dank!quote:Op maandag 22 februari 2016 00:22 schreef mschol het volgende:
[..]
https://www.reddit.com/r/(...)ate_new_information/
mooi overzichtje![]()
![]()
Wat is het nut van 6 banen in een rotonde?quote:Op maandag 22 februari 2016 00:01 schreef mschol het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
de snelwegoprit heeft een verhoogde snelheid limiet..There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Als je nou es de Arc de Triomphe in het midden zetquote:Op maandag 22 februari 2016 11:20 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Wat is het nut van 6 banen in een rotonde?![]()
![]()
Zijn er nou serieus mensen die hun auto op de rotonde parkeren?quote:Op maandag 22 februari 2016 00:01 schreef mschol het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
de snelwegoprit heeft een verhoogde snelheid limiet..
De enige manier om dit te voorkomen zijn wegen te gebruiken zonder parkeervakken, denk aan highways, on/off ramps en een aantal wegen van Network Extensions. Die geparkeerde auto's zorgen verder niet voor een mindere doorstroom oid dus het maakt ook niet zo heel veel uitquote:Op maandag 22 februari 2016 12:28 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Zijn er nou serieus mensen die hun auto op de rotonde parkeren?![]()
![]()
Het is gewoon knullig, iets wat je in het echte leven niet zietquote:Op maandag 22 februari 2016 12:34 schreef G3F het volgende:
[..]
De enige manier om dit te voorkomen zijn wegen te gebruiken zonder parkeervakken, denk aan highways, on/off ramps en een aantal wegen van Network Extensions. Die geparkeerde auto's zorgen verder niet voor een mindere doorstroom oid dus het maakt ook niet zo heel veel uit
Volgens mij hebben wegen met een grasstrook of bomen geen parkeervakken. Dus die zou je eventueel ook nog kunnen gebruiken.quote:Op maandag 22 februari 2016 12:34 schreef G3F het volgende:
[..]
De enige manier om dit te voorkomen zijn wegen te gebruiken zonder parkeervakken, denk aan highways, on/off ramps en een aantal wegen van Network Extensions. Die geparkeerde auto's zorgen verder niet voor een mindere doorstroom oid dus het maakt ook niet zo heel veel uitAutore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Het spel ziet een rotonde niet als rotonde maar als een paar weggedeeltes .quote:Op maandag 22 februari 2016 14:23 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Het is gewoon knullig, iets wat je in het echte leven niet zietAutore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Wat een kutspelquote:Op maandag 22 februari 2016 14:43 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Het spel ziet een rotonde niet als rotonde maar als een paar weggedeeltes .
Toch de DLC gekocht. Best grappig maar niet heel bijzonder eigenlijk.
Maar wel weer leuk om het toch zonder enige mod weer een spel te spelen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]![]()
Lijkt me ook iets dat lastig te implementeren is.quote:Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
In Nederland/Europa, maar het is niet uitgesloten:quote:Op maandag 22 februari 2016 14:23 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Het is gewoon knullig, iets wat je in het echte leven niet ziet
Hier even 3 screens van mijn Cheat City:
Wat is er cheat aan? Unlimited Money?quote:Op maandag 22 februari 2016 17:11 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Hier even 3 screens van mijn Cheat City:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Yup, en alles unlocked.quote:Op maandag 22 februari 2016 17:14 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Wat is er cheat aan? Unlimited Money?Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Ah ok, naja echt cheaten is het niet toch? Gewoon Sandbox mode.quote:There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Unlimited money en meteen een nuclear power plant kunnen bouwen, ik vind het cheatenquote:Op maandag 22 februari 2016 17:16 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Ah ok, naja echt cheaten is het niet toch? Gewoon Sandbox mode.Ok, sandbox is in een spel als dit wellicht heel normaal, en vraag me nu af hoe je dan echt kunt cheaten in Cities.
Als je een weg met bomen aan de zijkant neerlegt, dan parkeren ze niet aan de zijkantquote:Op maandag 22 februari 2016 12:34 schreef G3F het volgende:
[..]
De enige manier om dit te voorkomen zijn wegen te gebruiken zonder parkeervakken, denk aan highways, on/off ramps en een aantal wegen van Network Extensions. Die geparkeerde auto's zorgen verder niet voor een mindere doorstroom oid dus het maakt ook niet zo heel veel uit![]()
![]()
niet afhankelijk van inkomsten zijn en alles direct beschikbaar is imho cheatenquote:Op maandag 22 februari 2016 17:26 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Unlimited money en meteen een nuclear power plant kunnen bouwen, ik vind het cheatenOk, sandbox is in een spel als dit wellicht heel normaal, en vraag me nu af hoe je dan echt kunt cheaten in Cities.
![]()
had 8gb ram, maar de stad van 110.000 trekte die maar moeilijk. heb er vorige week 8gb ram bijgeklikt - verder een gforce gtx970quote:Op maandag 22 februari 2016 17:41 schreef Fylax het volgende:
Hoeveel gb ram gebruikt het spel bij jullieThe distance between insanity and genius is measured only by success![]()
Net Cities Skylines weer even een poging gegeven maar ik ben denk in inspiratie of motivatieloos
Ik vind die DLC echt te duur voor wat je er voor krijgt om eerlijk te zijn. Misschien dat ik ze bij een sale haal of zo maar nu alleen voor die sneeuw en trams een beetje prijzigDit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.![]()
Ok, ja, zo'n nuclear power plant bouw ik dan weer niet meteen ook al kan het welquote:Op maandag 22 februari 2016 17:26 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Unlimited money en meteen een nuclear power plant kunnen bouwen, ik vind het cheatenOk, sandbox is in een spel als dit wellicht heel normaal, en vraag me nu af hoe je dan echt kunt cheaten in Cities.
Het moet wel in mn stad passen.
Dat zei ik dus ookquote:Op maandag 22 februari 2016 19:53 schreef mschol het volgende:
[..]
niet afhankelijk van inkomsten zijn en alles direct beschikbaar is imho cheaten
Nee, alhoewel zoiets vast wel te modden is. Alle boompjes rood, citizens sick en zoquote:Op maandag 22 februari 2016 20:38 schreef mschol het volgende:
Kan je trouwens een echte meltdown krijgen met een nucleair power plant?![]()
![]()
Op het hoogtepunt bijna 14GB, gemiddeld zo'n 6GB volgens mij.quote:Op maandag 22 februari 2016 17:41 schreef Fylax het volgende:
Hoeveel gb ram gebruikt het spel bij jullie![]()
Heb 24 in dit ding zitten dus er is wat marge.![]()
hier tot nu toe max 9.1 ofzo en dat is bij laden van de asset editor..quote:Op maandag 22 februari 2016 21:59 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Op het hoogtepunt bijna 14GB, gemiddeld zo'n 6GB volgens mij.![]()
Heb 24 in dit ding zitten dus er is wat marge.![]()
Een 'fuck you met je kloteverkeer'-snelweg is soms zo gek nog niet.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
snelweg als verkeersader, smart thinkingquote:Op maandag 22 februari 2016 23:11 schreef jogy het volgende:
Een 'fuck you met je kloteverkeer'-snelweg is soms zo gek nog niet.
[ afbeelding ]![]()
![]()
Het gaat als een treinquote:Op maandag 22 februari 2016 23:16 schreef mschol het volgende:
[..]
snelweg als verkeersader, smart thinking. En om het af te maken heb ik waar het nu uiteen gaat bovenin een extra stukje gelegd zodat het aan elkaar gekoppeld is
.
Meeste mods doen het gewoon weerquote:Op maandag 22 februari 2016 14:49 schreef jogy het volgende:
Toch de DLC gekocht. Best grappig maar niet heel bijzonder eigenlijk.
Maar wel weer leuk om het toch zonder enige mod weer een spel te spelen.
Heb net zelf ook even gespeeld, vind de sneeuw wel heel tof gedaanquote:Op maandag 22 februari 2016 14:41 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Volgens mij hebben wegen met een grasstrook of bomen geen parkeervakken. Dus die zou je eventueel ook nog kunnen gebruiken.Klopt, alleen bij 4 baans wegen niet maar daar zit het in t middenquote:Op maandag 22 februari 2016 17:32 schreef Silverdigger2 het volgende:
[..]
Als je een weg met bomen aan de zijkant neerlegt, dan parkeren ze niet aan de zijkant(maar die zijn ook niet handig voor rotondes)
[ Bericht 20% gewijzigd door G3F op 22-02-2016 23:40:48 ]![]()
Door bijv een cheat building te gebruiken in een niet sandbox game, denk aan brandweer kazernes met 1000 trucks en genoeg dekking voor de 25 tiles, al zal verkeer daar nog wel een rol spelen of ze op tijd aankomenquote:Op maandag 22 februari 2016 17:26 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
![]()
Een opmerking/vraag + een vraag:
1) Bij de DLC zit een wegdeel met twee rijbanen + busbaan.
Bij een kruising wordt de busbaan ook voor rechtdoor+rechtsaf gebruikt - resultaat de busbaan wordt ook door ander verkeer gebruikt om rechtsaf te kunnen... klopt niet toch?
2) Hoe verwijder ik bepaalde save-games? Ik wil wat van de games verwijderen - sommigen starten ook niet meer op.![]()
Volgens mij als je naar je steam map gaat en dan via common apps naar de cities skylines folder zie je een mapje savegames die je kan verwijderen. Geen idee of het ook ingame kan.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 00:58 schreef sjappiehunter het volgende:
2) Hoe verwijder ik bepaalde save-games? Ik wil wat van de games verwijderen - sommigen starten ook niet meer op.
Dus bijvoorbeeld C:\Program Files (X86)\Steam\steamapps\common\cities skylines\savegames oidIedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
voor 2: ga ingame naar content manager en vervolgens naar savegames, daar kan je ze gewoon verwijderen..quote:Op dinsdag 23 februari 2016 00:58 schreef sjappiehunter het volgende:
Een opmerking/vraag + een vraag:
1) Bij de DLC zit een wegdeel met twee rijbanen + busbaan.
Bij een kruising wordt de busbaan ook voor rechtdoor+rechtsaf gebruikt - resultaat de busbaan wordt ook door ander verkeer gebruikt om rechtsaf te kunnen... klopt niet toch?
2) Hoe verwijder ik bepaalde save-games? Ik wil wat van de games verwijderen - sommigen starten ook niet meer op.
wat betreft punt 1: normaal (IRL dus) gesproken werkt dat niet zo volgens mij.. maar wellicht hebben ze daar wat andere regels![]()
Ah, dat is makkelijkerquote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:39 schreef mschol het volgende:
[..]
voor 2: ga ingame naar content manager en vervolgens naar savegames, daar kan je ze gewoon verwijderen...
ik heb allerlei props staan onder het park & recreation menu.. echter heb ik die losse props niet als asset in het spel/of gesubscribed in de workshop..
hoe krijg ik die weg? (geen idee waar ze precies vandaan komen)![]()
Zijn dat geen prop/assets (of hoe heet dat) voor in een parkje of andere download?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:28 schreef mschol het volgende:
ik heb allerlei props staan onder het park & recreation menu.. echter heb ik die losse props niet als asset in het spel/of gesubscribed in de workshop..
hoe krijg ik die weg? (geen idee waar ze precies vandaan komen)Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Ik weet niet beter dan dat dat de 'More Beautification mod' is: https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=505480567quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:28 schreef mschol het volgende:
hoe krijg ik die weg? (geen idee waar ze precies vandaan komen)![]()
ah, dat zou em wel eens kunnen zijn...quote:Op dinsdag 23 februari 2016 12:58 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Ik weet niet beter dan dat dat de 'More Beautification mod' is: https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=505480567
straks even kijken...![]()
Ik heb hem ook weer aangeslingerd, met alle updates.
Eerst maar eens begonnen met spelen met de Network Extension mod:
Vandaag ook maar weer eens gespeeld, met een aantal essentiële mods maar zonder assets. En zónder unlimited money/unlock all. Best wel trots op deze zelfgemaakte trumpet:
Ziet er goed uit hoor!quote:There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Resultaat van een avondje spelen:
Openbaar vervoersknooppunt:
De verkeersdrukte en afwikkeling bij het industriegebied heb ik behoorlijk verkeerd ingeschat
Wat zijn dat voor wegen op foto 2?quote:Op woensdag 24 februari 2016 00:21 schreef FredvZ het volgende:
Resultaat van een avondje spelen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Openbaar vervoersknooppunt:
[ afbeelding ]
De verkeersdrukte en afwikkeling bij het industriegebied heb ik behoorlijk verkeerd ingeschat
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]![]()
in de diepte zijn dat de eenrichtingswegen met tramrails, in de breedte liggen tweerichtingsstraten met bomen.quote:So we just called him Fred![]()
doe eens pics van die tramrails
rijden trams ook over de weg zegmaar of is het gewoon een trein met een andere skin?Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.![]()
Beter kijken, zijn er al meerdere geplaatstquote:Op woensdag 24 februari 2016 18:54 schreef Baas_bas het volgende:
doe eens pics van die tramrails
rijden trams ook over de weg zegmaar of is het gewoon een trein met een andere skin?![]()
Cassius is iig zo aardig geweest om er nog een te droppen na je aanvraag, inclusief tram!![]()
![]()
Ben weer aan een nieuwe game begonnen, op een eilandenkaart (wederom unlimited moneyz en alles unlocked), helaas zijn er maar 9 vakjes beschikbaar, maar dat mag de pret opzich niet drukken:
Overzichtje:
Fun City, met voetbalstadion, aquarium, science center en meer:
Enkele wijken op eilanden enzo:
En uiteraard: een shinende Azura![]()
Al zie ik maar één lullig tunneltje als verbinding tussen links en rechtsquote:Op maandag 22 februari 2016 23:16 schreef mschol het volgende:
[..]
snelweg als verkeersader, smart thinkingChoked dat niet?
[ Bericht 6% gewijzigd door Drizzt_DoUrden op 25-02-2016 04:41:27 ]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Dat is een tramtunnelquote:Op donderdag 25 februari 2016 04:24 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Al zie ik maar één lullig tunneltje als verbinding tussen links en rechtsChoked dat niet?
. Maar misschien is het wel een handig idee om een paar wegen aan te sluiten onder de snelwegen door, op zich
.
quote:Op donderdag 25 februari 2016 11:09 schreef jogy het volgende:
[..]
Dat is een tramtunnel. Maar misschien is het wel een handig idee om een paar wegen aan te sluiten onder de snelwegen door, op zich
.
iemand nog tips voor quick debugging? m'n spel crasht nog steeds als m'n workshop subscribsions geladen zijn, en heb al de nodige mods verwijderd, maar kom er dus maar niet achter wat ik er nou precies uit moet gooien.. (en met, inmiddels slechts, 1048 items is dat een kut klus om uit te zoeken...![]()
Alles eruit en opnieuw beginnen.quote:Op donderdag 25 februari 2016 15:53 schreef mschol het volgende:
iemand nog tips voor quick debugging? m'n spel crasht nog steeds als m'n workshop subscribsions geladen zijn, en heb al de nodige mods verwijderd, maar kom er dus maar niet achter wat ik er nou precies uit moet gooien.. (en met, inmiddels slechts, 1048 items is dat een kut klus om uit te zoeken...Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Probeert dit eens:quote:Op donderdag 25 februari 2016 15:53 schreef mschol het volgende:
iemand nog tips voor quick debugging? m'n spel crasht nog steeds als m'n workshop subscribsions geladen zijn, en heb al de nodige mods verwijderd, maar kom er dus maar niet achter wat ik er nou precies uit moet gooien.. (en met, inmiddels slechts, 1048 items is dat een kut klus om uit te zoeken...
http://steamcommunity.com(...)010&searchtext=crashThere's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
zover komt de game helaas niet.. hij crasht na paradox en CO logo tijdens laden..quote:Op donderdag 25 februari 2016 16:07 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Probeert dit eens:
http://steamcommunity.com(...)010&searchtext=crash![]()
Steamversie? integriteitsscan doen? Of in de mods map van het spel op je harde schijf alles verwijderen (of eruit verplaatsen ergens anders) en dan nog een keertje opstarten?quote:Op donderdag 25 februari 2016 15:53 schreef mschol het volgende:
iemand nog tips voor quick debugging? m'n spel crasht nog steeds als m'n workshop subscribsions geladen zijn, en heb al de nodige mods verwijderd, maar kom er dus maar niet achter wat ik er nou precies uit moet gooien.. (en met, inmiddels slechts, 1048 items is dat een kut klus om uit te zoeken...Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
uiteraard steam versie , cache is gechecked en OKquote:Op donderdag 25 februari 2016 17:00 schreef jogy het volgende:
[..]
Steamversie? integriteitsscan doen? Of in de mods map van het spel op je harde schijf alles verwijderen (of eruit verplaatsen ergens anders) en dan nog een keertje opstarten?
bij herinstall start hij wel, tot de mods en assets gedownload zijn..
dus daar zit het ergens, alleen kan ik niks zinnigs vinden welke mod of asset het probleem veroorzaakt, ook niet in de output_log.txt
edit-
met --disableMods start hij wel.. dus het zit em ergens in de mods. en niet in de assets...![]()
Dat scheelt dus al een hoop, dan één voor één inschakelen en kijken wat ie doet.quote:Op donderdag 25 februari 2016 17:14 schreef mschol het volgende:
[..]
edit-
met --disableMods start hij wel.. dus het zit em ergens in de mods. en niet in de assets...Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
dat kan dus helaas niet... dan zijn alle mods verdwenen ingame.. ik moet dus via steam - workshop en vervolgens de subscribed items de mods gaan opzoekenquote:Op donderdag 25 februari 2016 17:36 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Dat scheelt dus al een hoop, dan één voor één inschakelen en kijken wat ie doet.
geweldig die workshop... nu is C:SL gecrasht en neemt steam even mee
ow, natuurlijk joh, gelijk m'n computer niet meer geauthoriseerd op deze PC
Steam workshop i.c.m. cities skylines en veel items lijkt (iig hier en op dit moment) 1 groot bugfest te zijn...
[ Bericht 7% gewijzigd door mschol op 25-02-2016 18:02:29 ]![]()
Leuk zo'n neergaande spiraalquote:Op donderdag 25 februari 2016 17:41 schreef mschol het volgende:
[..]
dat kan dus helaas niet... dan zijn alle mods verdwenen ingame.. ik moet dus via steam - workshop en vervolgens de subscribed items de mods gaan opzoeken
geweldig die workshop... nu is C:SL gecrasht en neemt steam even mee
ow, natuurlijk joh, gelijk m'n computer niet meer geauthoriseerd op deze PC
Steam workshop i.c.m. cities skylines en veel items lijkt (iig hier en op dit moment) 1 groot bugfest te zijn....
het is dat ik moest eten enzo, anders waren vast 1 of meerdere schermen gesneuveld (dat was dan ook weer positief geweest, dan had ik gelijk een triple monitor setup gekocht)quote:![]()
Ik ga alles maar unsubscriben straks, als hij dan nog werkt![]()
![]()
Raar moment om te crashen... Paradox Forums al gecheckt voor vergelijkbare problemen?quote:Op donderdag 25 februari 2016 16:18 schreef mschol het volgende:
[..]
zover komt de game helaas niet.. hij crasht na paradox en CO logo tijdens laden..There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Twee avondjes nu bezig geweest met "Mihoga", een stadje zonder "cheats" en zonder custom assets (nu nog, want andere treinstations en parkeerplaatsen zijn eigenlijk een must), maar mét een aantal essentiële mods. Ben best tevreden over het resultaat.
Overzicht, nacht:
Overzicht, dag:
Details:
"Exclusief" stukje aan het strand.
Universiteit; bomen heb ik nog niks aan veranderd.
internet wel afgestruind en ook daar komt min of meer uit: het ligt aan de mods..quote:Op donderdag 25 februari 2016 22:20 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Raar moment om te crashen... Paradox Forums al gecheckt voor vergelijkbare problemen?![]()
Ziet er mooi uit.quote:Op donderdag 25 februari 2016 22:24 schreef EnGCatjuh het volgende:
Twee avondjes nu bezig geweest met "Mihoga", een stadje zonder "cheats" en zonder custom assets (nu nog, want andere treinstations en parkeerplaatsen zijn eigenlijk een must), maar mét een aantal essentiële mods. Ben best tevreden over het resultaat.
Overzicht, nacht:
[ afbeelding ]
Overzicht, dag:
[ afbeelding ]
Details:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
quote:Op woensdag 24 februari 2016 19:54 schreef G3F het volgende:
[..]
Beter kijken, zijn er al meerdere geplaatst![]()
Cassius is iig zo aardig geweest om er nog een te droppen na je aanvraag, inclusief tram!oh vet dit ziet er wel nice uitquote:Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.![]()
Welke mod gebruik je voor de parkeervakken langs de rijbaan?quote:Op donderdag 25 februari 2016 22:24 schreef EnGCatjuh het volgende:
Twee avondjes nu bezig geweest met "Mihoga", een stadje zonder "cheats" en zonder custom assets (nu nog, want andere treinstations en parkeerplaatsen zijn eigenlijk een must), maar mét een aantal essentiële mods. Ben best tevreden over het resultaat.![]()
Als je mods gaat unsubscriben zou ik beginnen met de mods niet niet zijn geupdate sinds begin februari (voor Snowfall/patch 1.3). Kans is IMO het grootst dat daar de bug in zit.quote:Op donderdag 25 februari 2016 19:46 schreef mschol het volgende:
[..]
het is dat ik moest eten enzo, anders waren vast 1 of meerdere schermen gesneuveld (dat was dan ook weer positief geweest, dan had ik gelijk een triple monitor setup gekocht)![]()
Ik ga alles maar unsubscriben straks, als hij dan nog werktThanks, het valt mij ook niet tegen voor alleen maar vanilla assets.quote:There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
wat trouwens wel lichtelijk hatelijk is is dat er van sommige mods tig verschillende versies online staan
en de oude zijn het meest gesubscribed..![]()
![]()
Dat krijg je als de originele maker de mod niet meer update en ook anderen niet de zeggenschap erover geeft. Wel een probleemje binnen de Workshop natuurlijk.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 10:41 schreef mschol het volgende:
wat trouwens wel lichtelijk hatelijk is is dat er van sommige mods tig verschillende versies online staan
en de oude zijn het meest gesubscribed..There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Heb je toevallig nog de oude T++ ? Er is nu namelijk een V2 die geüpdatet is door de gasten van Network Extentions. NExt heeft trouwens de wegen (bus en voetgangers) overgenomenquote:Op vrijdag 26 februari 2016 10:41 schreef mschol het volgende:
en de oude zijn het meest gesubscribed..![]()
![]()
Mooi. Een stadje waar ik eigenlijk best zou willen wonenquote:Op donderdag 25 februari 2016 22:24 schreef EnGCatjuh het volgende:
Overzicht, nacht:
[ afbeelding ]
Overzicht, dag:
[ afbeelding ]
Details:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ].
quote:Op donderdag 25 februari 2016 22:24 schreef EnGCatjuh het volgende:
[ afbeelding ]Ja, dat wil ik ook wel weten.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 09:16 schreef Cassius het volgende:
[..]
Welke mod gebruik je voor de parkeervakken langs de rijbaan?Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
ook updaten ze de oude mod niet maar maken ze een nieuw itemquote:Op vrijdag 26 februari 2016 12:47 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Dat krijg je als de originele maker de mod niet meer update en ook anderen niet de zeggenschap erover geeft. Wel een probleemje binnen de Workshop natuurlijk.![]()
nee, die had ik er al uitgeknikkerdquote:Op vrijdag 26 februari 2016 12:47 schreef G3F het volgende:
[..]
Heb je toevallig nog de oude T++ ? Er is nu namelijk een V2 die geüpdatet is door de gasten van Network Extentions. NExt heeft trouwens de wegen (bus en voetgangers) overgenomen
Mocht iemand nog goeie collecties met assets hebben dan hou ik mij aan bevolen![]()
Overigens heb ik een parkeergarage als asset maar die wordt nooit gebruikt.
Hebben meer mensen daar last van?1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."![]()
Network skinsquote:Op vrijdag 26 februari 2016 14:24 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
[..]
Ja, dat wil ik ook wel weten.Moet m zelf ook nog hebben
![]()
Oh sorry daar had ik overheen gelezen. Volgens mij is dat Roads United.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 14:24 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
[..]
Ja, dat wil ik ook wel weten.
EDIT: Deze dus: http://steamcommunity.com(...)rchtext=roads+united
[ Bericht 15% gewijzigd door EnGCatjuh op 26-02-2016 16:10:45 ]There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Er zijn wel werkende parkeergarages in de workshop, dus ik weet niet of je een goede hebt. Maar bij mij deden ze het wel (was wel voor Snowfall).quote:Op vrijdag 26 februari 2016 15:10 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Overigens heb ik een parkeergarage als asset maar die wordt nooit gebruikt.
Hebben meer mensen daar last van?
[ Bericht 13% gewijzigd door EnGCatjuh op 26-02-2016 16:10:40 ]There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Twee overzichtjes van mijn huidige stad:
Bij dag:
En nacht:
Ik vraag me nu enkel af waar ik het beste het Opera House kan plaatsen.Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Ik kan in ene geen wegen meer plaatsen?!
Alles werkt gewoon maar bij wegen, elektriciteit palen, treinsporen enz gebeurt er niks als ik op m'n muis klik als ik iets wil plaatsen... Iemand hier ook last van (gehad)?
Edit: Er was een nieuwe patch vandaag waardoor een aantal mods niet meer werken.
Uit een Reddit post:
Water pipes etc. Cause is something failing when detouring NetTool Methods. (Fine Road Heights)
Traffic Manager PE: Everything except Toggle Traffic Light seems broken on first glance. It might internally work and the UI for changing things just doesn't get shown, not sure there
Terraform tools aren't doing anything for me either
https://www.reddit.com/r/(...)ng_1430_cet1330_utc/
[ Bericht 28% gewijzigd door G3F op 02-03-2016 19:35:54 ]![]()
Quickfix voor FRH: http://steamcommunity.com(...)/405693392907553790/quote:Op woensdag 2 maart 2016 19:23 schreef G3F het volgende:
Ik kan in ene geen wegen meer plaatsen?!
Alles werkt gewoon maar bij wegen, elektriciteit palen, treinsporen enz gebeurt er niks als ik op m'n muis klik als ik iets wil plaatsen... Iemand hier ook last van (gehad)?
Edit: Er was een nieuwe patch vandaag waardoor een aantal mods niet meer werken.
Uit een Reddit post:
Water pipes etc. Cause is something failing when detouring NetTool Methods. (Fine Road Heights)
Traffic Manager PE: Everything except Toggle Traffic Light seems broken on first glance. It might internally work and the UI for changing things just doesn't get shown, not sure there
Terraform tools aren't doing anything for me either
https://www.reddit.com/r/(...)ng_1430_cet1330_utc/There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Thanksquote:Op woensdag 2 maart 2016 20:04 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Quickfix voor FRH: http://steamcommunity.com(...)/405693392907553790/![]()
![]()
Blijf het knap vinden wat sommige mensen in dit topic hier toch nog mee kunnen doen.quote:Op donderdag 3 maart 2016 23:38 schreef FredvZ het volgende:
Trams
[ afbeelding ]
Nieuw wapen in de strijd tegen de files:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik kan mezelf er niet toe brengen.
And if you listen very hard
nice..quote:Op donderdag 3 maart 2016 23:38 schreef FredvZ het volgende:
Trams
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
snowfall is in de sale bij GMG, dus misschien scoor ik hem op die manier wel...![]()
De tijd blijft bij mij vliegenquote:Op donderdag 3 maart 2016 23:55 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Blijf het knap vinden wat sommige mensen in dit topic hier toch nog mee kunnen doen.
Ik kan mezelf er niet toe brengen.
In België wel (als je het over die hoogspanningskabels hebt)quote:
das bovenleiding voor de trams, slimmerdquote:Op vrijdag 4 maart 2016 00:16 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
In België wel (als je het over die hoogspanningskabels hebt)![]()
![]()
Binnenkort toch ook maar eens aanschaffen.quote:En werkt dat nieuwe wapen tegen files? Het lijkt er wel op, want ik zie bijna geen verkeer.quote:
Alsof je in Nederland zulke heuvels/hoogteverschillen hebt.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 00:16 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
In België wel (als je het over die hoogspanningskabels hebt)
18:30 - "even een uurtje Cities voor het eten"quote:
23:00 - "moet toch eens gaan eten, nog even deze wijk afmaken"
01:30 - Etenstijd
![]()
![]()
![]()
quote:Op vrijdag 4 maart 2016 10:46 schreef G3F het volgende:
[..]
18:30 - "even een uurtje Cities voor het eten"
23:00 - "moet toch eens gaan eten, nog even deze wijk afmaken"
01:30 - Etenstijd
![]()
Dat zijn natuurlijk wel de goede spellen.
Beetje overdreven, niet?quote:Op donderdag 3 maart 2016 23:38 schreef FredvZ het volgende:
Trams
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 4 maart 2016 00:25 schreef mschol het volgende:
[..]
das bovenleiding voor de trams, slimmerd
Je kan nooit teveel asfalt hebben. [/VVD]quote:Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Het principe werkt. Ik moet alleen nog een aanpassing doen in de woonwijk waar het verkeer heen wil. Daar ontstaat nu een file op een rotonde die steeds volloopt.So we just called him Fred![]()
Goede spreiding van je verkeer in de (woon)wijken en genoeg entry-points zijn uiteindelijk veel belangrijker dan een 6-baans snelweg IMO.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 14:57 schreef FredvZ het volgende:
Het principe werkt. Ik moet alleen nog een aanpassing doen in de woonwijk waar het verkeer heen wil. Daar ontstaat nu een file op een rotonde die steeds volloopt.There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
En is het rendabel?quote:![]()
Ik zie iets van 2 huizen en er lopen twee tramsporen door het dorp (?).
Misschien als je wat meer huizen neerzet, heb je Hillegersberg lijn 4.![]()
De rontonde in de woonwijk links heb ik nu vervangen door een ongelijkvloerse kruising, ook maar gelijk begonnen met een rondweg voor de kantorenwijk rechts:Zeker, ligt nog een hele woonwijk achter:quote:Op zaterdag 5 maart 2016 10:57 schreef PandaDrop het volgende:
[..]
En is het rendabel?![]()
Ik zie iets van 2 huizen en er lopen twee tramsporen door het dorp (?).
Misschien als je wat meer huizen neerzet, heb je Hillegersberg lijn 4.
Lol pure marteling, Net als bij Terbregge in Rotterdam. Huis aan water en in je achtertuin kijk je naar de snelweg.quote:Op zondag 6 maart 2016 21:04 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Zeker, ligt nog een hele woonwijk achter:
[ afbeelding ]![]()
![]()
Beter te veel asfalt dan te weinig, hèquote:Op zondag 6 maart 2016 21:04 schreef FredvZ het volgende:
De rontonde in de woonwijk links heb ik nu vervangen door een ongelijkvloerse kruising, ook maar gelijk begonnen met een rondweg voor de kantorenwijk rechts:
[ afbeelding ]
[..]
[ afbeelding ]
Welke asset of mod moet ik downloaden om het volgende te kunnen... en die werkt met snowfallupdate etc...
ik wil graag:
-afslagrichtingen aangeven bij kruisingen
-verkeerslichten verwijderen van kruisingen als ik dat wil
Ik zie verschillende traffic mods, maar weet niet welke de beste is die dit kan..
... ps en hopelijk crashen m'n steden dan niet...![]()
Traffic Manager: President Edition:quote:Op dinsdag 8 maart 2016 20:28 schreef sjappiehunter het volgende:
Welke asset of mod moet ik downloaden om het volgende te kunnen... en die werkt met snowfallupdate etc...
ik wil graag:
-afslagrichtingen aangeven bij kruisingen
-verkeerslichten verwijderen van kruisingen als ik dat wil
Ik zie verschillende traffic mods, maar weet niet welke de beste is die dit kan..
... ps en hopelijk crashen m'n steden dan niet...
https://steamcommunity.co(...)text=traffic+managerSo we just called him Fred![]()
Domme vraag wellicht - dus geabboneerd op deze mod - en nu... waar zie ik de tools?quote:Op dinsdag 8 maart 2016 20:37 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Traffic Manager: President Edition:
https://steamcommunity.co(...)text=traffic+manager![]()
Drukke bedoening daar op dat smalle weggetje langs het waterquote:Op zondag 6 maart 2016 21:04 schreef FredvZ het volgende:
De rontonde in de woonwijk links heb ik nu vervangen door een ongelijkvloerse kruising, ook maar gelijk begonnen met een rondweg voor de kantorenwijk rechts:
[ afbeelding ]
[..]
[ afbeelding ]
Je moet hem nog even via de content manager in het startscherm activeren.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 20:59 schreef sjappiehunter het volgende:
[..]
Domme vraag wellicht - dus geabboneerd op deze mod - en nu... waar zie ik de tools?So we just called him Fred![]()
Oh ja.. dank!quote:Op dinsdag 8 maart 2016 21:08 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Je moet hem nog even via de content manager in het startscherm activeren.![]()
Voor de leuk what shots:
Airport City
Als het verkeer maar zijn weg vindt...
Agrarisch gebied - snelweg met parallel-constructie
OV-knoopje
Tram-knoopje
Stadsdeel omringd / links grote OV-knoop![]()
![]()
Sodeknetter wat een bult wegen
Het zal vast wel kloppen, maar kon het niet wat makkelijker/effectiever?quote:Op dinsdag 8 maart 2016 21:25 schreef sjappiehunter het volgende:
Als het verkeer maar zijn weg vindt...
[ afbeelding ]Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
quote:Op dinsdag 8 maart 2016 21:32 schreef Divje het volgende:
Ik krijg weer zin om te gamen. Vervloekt zijt gij! Vooral drizzt.
Vast wel - het begon met een simpel knooppunt, maar traffic werd op een gegeven moment huge... en toen wijken aanbouwen... en dan krijg je dit uiteindelijk...quote:Op dinsdag 8 maart 2016 21:40 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Het zal vast wel kloppen, maar kon het niet wat makkelijker/effectiever?
Knooppunt Kethelplein was in eerste instantie het voorbeeld.![]()
Sjappie , zoveel wegenwtf en je hebt niet eens skyline. Kleine tip, misschien voor iedereen wel handig, zorg dat bij afritten van snelwegen het verkeer makkelijk doorstroomt op de ringwegen - dus dat het verkeer op 4/6 banen kan voorsorteren
The distance between insanity and genius is measured only by success![]()
![]()
Eindelijk een stad die ook op een stad lijkt en minder op een uitgegroeide landtumor
Mede door al die screenshots hier ben ik ook maar eens begonnen met een nieuwe stad, aangezien na de updates al m'n oude steden niet meer werkten.
Is dus ook nog vérre van voltooid, deze stad.
Euro themed, AD + Snowfall en een shitload aan Mods en content uit de Workshop.
Hoofdwegen en turbo-rotondes die weer leiden tot kleinere straten waaraan de blokken liggen.
Aan de hoofdwegen liggen metro stations, iedere buurt heeft een eigen buslijn.
Ongelijkvloerse, compacte afritten. Ideaal in de stad.
Een beetje Nederlands glorie.
Overview shot.
En... the money shot.![]()
![]()
Turbo-rotonde? Hoe maak je die?Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
http://steamcommunity.com(...)tion=readytouseitemsquote:Op woensdag 9 maart 2016 08:31 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Turbo-rotonde? Hoe maak je die?Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
Thanks.quote:Op woensdag 9 maart 2016 09:30 schreef jogy het volgende:
[..]
http://steamcommunity.com(...)tion=readytouseitemsAutore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Ik moet die dingen ook nog steeds installeren, ik blijf maar klootviolen met creatieve oplossingen en ductape fixes, ziet er niet uitquote:.
http://steamcommunity.com(...)313&searchtext=turboquote:Op woensdag 9 maart 2016 10:12 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik moet die dingen ook nog steeds installeren, ik blijf maar klootviolen met creatieve oplossingen en ductape fixes, ziet er niet uit.
http://steamcommunity.com(...)341&searchtext=turbo
Dit zijn eigenlijk de turbo rotondes zoals we die in NL kennen. (met de beperkingen van het spel.)Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Met de tweede en derde optie (links van de wegen, zie je vier opties)quote:Op woensdag 9 maart 2016 14:57 schreef valek het volgende:
Hoe kan ik wegen buigen of een bocht maken?Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
thnxquote:Op woensdag 9 maart 2016 14:59 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Met de tweede en derde optie (links van de wegen, zie je vier opties)
History became legend, legend became myth.![]()
Bestaat er eigenlijk een mod die je stad een realistischer bevolkingsaantal geeft? Ik snap dat de 80k inwoners in mijn huidige stad ook echt inwoners zijn (die allen een baan of studie hebben en dus rondreizen), maar aan de hand van de grootte van de stad zou ik dit eerder op 800k inwoners inschatten. Het mooiste zou een mod zijn die gewoon het aantal inwoners x10 doet, inclusief de unlocks x10, zodat alles mooi in verband blijft.![]()
Ja, die mod bestaat.quote:Op donderdag 10 maart 2016 11:36 schreef Sjouveur het volgende:
Bestaat er eigenlijk een mod die je stad een realistischer bevolkingsaantal geeft? Ik snap dat de 80k inwoners in mijn huidige stad ook echt inwoners zijn (die allen een baan of studie hebben en dus rondreizen), maar aan de hand van de grootte van de stad zou ik dit eerder op 800k inwoners inschatten. Het mooiste zou een mod zijn die gewoon het aantal inwoners x10 doet, inclusief de unlocks x10, zodat alles mooi in verband blijft.
Volgens mij heet die Realistic Population oid.
Deze dus: https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=426163185There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Die past de daadwerkelijke populatie aan, waardoor je verkeer denk ik een nachtmerrie wordt :pquote:Op donderdag 10 maart 2016 12:04 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Ja, die mod bestaat.
Volgens mij heet die Realistic Population oid.
Deze dus: https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=426163185
Ik heb ondertussen zelf nog deze gevonden https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=406841580 Dit is gewoon een extra statistiekje zonder dat je spel verder beïnvloedt word. Ben benieuwd of deze een wat realistischer getal weergeeft voor een stad met meerdere snelwegen, vliegvelden etc etc. :p![]()
RPCM is extra moeilijkheidquote:Op donderdag 10 maart 2016 12:15 schreef Sjouveur het volgende:
[..]
Die past de daadwerkelijke populatie aan, waardoor je verkeer denk ik een nachtmerrie wordt :p
Ik heb ondertussen zelf nog deze gevonden https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=406841580 Dit is gewoon een extra statistiekje zonder dat je spel verder beïnvloedt word. Ben benieuwd of deze een wat realistischer getal weergeeft voor een stad met meerdere snelwegen, vliegvelden etc etc. :p
Zodra je eenmaal aan de agent limit (volgensmij is het zo'n 16 000 agents) zit zal je verkeer niet erger meer worden, hooguit juist minder als je stad over de volle 25 tiles is uitgespreid.quote:Op donderdag 10 maart 2016 12:15 schreef Sjouveur het volgende:
[..]
Die past de daadwerkelijke populatie aan, waardoor je verkeer denk ik een nachtmerrie wordt :p
Ik heb ondertussen zelf nog deze gevonden https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=406841580 Dit is gewoon een extra statistiekje zonder dat je spel verder beïnvloedt word. Ben benieuwd of deze een wat realistischer getal weergeeft voor een stad met meerdere snelwegen, vliegvelden etc etc. :p
Heb zelf het gevoel dat het het drukst op de wegen is zo tussen de 30K en 60K als alles nog vrij dicht bij elkaar gebouwd is.
[ Bericht 1% gewijzigd door G3F op 10-03-2016 16:31:36 ]![]()
Zo te zien loopt je begraafplaats nog wat achterquote:Op zaterdag 20 februari 2016 19:49 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[ afbeelding ]
Volgende stap is om nog wat boompjes enzo te plaatsen.![]()
Is al opgelost. De weg naar de begraafplaats toe, had ik per ongeluk als éénrichtingsweg gemaakt.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 15:48 schreef Vermecelli het volgende:
[..]
Zo te zien loopt je begraafplaats nog wat achter
dat is het een en ander wel heel letterlijk nemenquote:Op vrijdag 11 maart 2016 16:01 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Is al opgelost. De weg naar de begraafplaats toe, had ik per ongeluk als éénrichtingsweg gemaakt.![]()
![]()
Nu je het zegt.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 16:43 schreef mschol het volgende:
[..]
dat is het een en ander wel heel letterlijk nemen
Mooi zo!!quote:Op dinsdag 22 maart 2016 15:23 schreef lifeblind het volgende:
Nieuwe patch is uit!![]()
https://forum.paradoxplaz(...)tes-1-4-0-f3.915105/![]()
Eerste mod die niet meer werkt... de first person mod waarmee je met auto's en trams kan meerijden... eenmaal erin kan je er niet meer uit...![]()
Say what?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:19 schreef sjappiehunter het volgende:
Eerste mod die niet meer werkt... de first person mod waarmee je met auto's en trams kan meerijden... eenmaal erin kan je er niet meer uit...![]()
Ik kan op een auto, tram, persoon, vliegtuig of trein klikken... en dan rijd ik first person mee.quote:
Als ik ESC druk kom ik dan weer terug in "kaart-modus" - dat werkt niet meer... ik moet het spel verlaten... of moet blijven meerijden.![]()
ik denk dat hij doelde op het stukje dat dat de eerste mod is die niet meer werkt, elke keer dat er een patch is moeten enorm veel mods worden gefixt voor de patch..quote:Op dinsdag 22 maart 2016 22:23 schreef sjappiehunter het volgende:
[..]
Ik kan op een auto, tram, persoon, vliegtuig of trein klikken... en dan rijd ik first person mee.
Als ik ESC druk kom ik dan weer terug in "kaart-modus" - dat werkt niet meer... ik moet het spel verlaten... of moet blijven meerijden.![]()
Het is volgens mij een bugje.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 22:23 schreef sjappiehunter het volgende:
[..]
Ik kan op een auto, tram, persoon, vliegtuig of trein klikken... en dan rijd ik first person mee.
![]()
Een bugje dat gebeurt na de update..quote:Op dinsdag 22 maart 2016 22:38 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Het is volgens mij een bugje.![]()
I see...quote:Op dinsdag 22 maart 2016 22:35 schreef mschol het volgende:
[..]
ik denk dat hij doelde op het stukje dat dat de eerste mod is die niet meer werkt, elke keer dat er een patch is moeten enorm veel mods worden gefixt voor de patch..![]()
Dan moet er zo snel mogelijk een nieuwe patch uitkomen!!quote:Op dinsdag 22 maart 2016 22:53 schreef sjappiehunter het volgende:
[..]
Een bugje dat gebeurt na de update..![]()
Dat is aan de mensen die de mods maken. Die het doen in hun vrije tijd. De belangrijke mods zijn inmiddels allemaal wel geupdate volgens mij.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 22:57 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Dan moet er zo snel mogelijk een nieuwe patch uitkomen!!There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Je hebt mazzel, de update is er al:quote:Op dinsdag 22 maart 2016 22:57 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Dan moet er zo snel mogelijk een nieuwe patch uitkomen!!
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=650805785There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Ik heb geen regen en mist in m'n stad, blijkbaar. Vanmorgen een nieuwe map gestart, en nog altijd geen regen of mist gehad. Kan dat aan de map liggen?
edit: Wtf, nog geen 2 min na deze post begint het te regenen
[ Bericht 35% gewijzigd door Blistering op 23-03-2016 13:44:44 ]Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.![]()
In de release notes staat dat die naar een apart tabblad zijn verhuisd.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:57 schreef sjappiehunter het volgende:
WTF IS ER GEBEURD?
Onder het boom-tabje vind ik geen voet, fietspaden meer???![]()
quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:16 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Dat is aan de mensen die de mods maken. Die het doen in hun vrije tijd. De belangrijke mods zijn inmiddels allemaal wel geupdate volgens mij.Lekker snel!!quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:59 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Je hebt mazzel, de update is er al:
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=650805785![]()
Dank... gevonden... maar erm, ik speel gewoon een spel en opeen zijn dingen weg/anders... release notes??quote:Op woensdag 23 maart 2016 13:44 schreef HetBrabandertje het volgende:
[..]
In de release notes staat dat die naar een apart tabblad zijn verhuisd.![]()
Tenzij je dat zelf aangeeft, update Steam je spellen automatisch. Eergisteren is er een grote patch (1.4) uitgekomen, daardoor zijn er een aantal dingen anders.quote:Op woensdag 23 maart 2016 23:29 schreef sjappiehunter het volgende:
[..]
Dank... gevonden... maar erm, ik speel gewoon een spel en opeen zijn dingen weg/anders... release notes??
De release notes is de lijst met wijzigingen die gedaan zijn door die update.There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
kleine correctie: steam zal bij een update altijd updaten zodra jij het spel start, updates niet installeren kan helaas niet meer; vroeger kon dit nog wel.quote:Op donderdag 24 maart 2016 08:31 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Tenzij je dat zelf aangeeft, update Steam je spellen automatisch. Eergisteren is er een grote patch (1.4) uitgekomen, daardoor zijn er een aantal dingen anders.
De release notes is de lijst met wijzigingen die gedaan zijn door die update.
Je kan het hooguit uitstellen tot de eerstvolgende start van het spel (met als uitzondering offline mode denk ik zo)![]()
Ah ok, misschien had ik dat fout. Mods updaten kan je wel uitzetten toch? Of ook niet?quote:Op donderdag 24 maart 2016 09:28 schreef mschol het volgende:
[..]
kleine correctie: steam zal bij een update altijd updaten zodra jij het spel start, updates niet installeren kan helaas niet meer; vroeger kon dit nog wel.
Je kan het hooguit uitstellen tot de eerstvolgende start van het spel (met als uitzondering offline mode denk ik zo)There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
volgens mij niet, maar dat weet ik niet zeker..quote:Op donderdag 24 maart 2016 11:29 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Ah ok, misschien had ik dat fout. Mods updaten kan je wel uitzetten toch? Of ook niet?
er is trouwens nog een uitzondering op het wel/niet updaten naar de laatste versie:
er zijn wat spellen die onder het tabje beta's (rechtermuis klik op de game in je bibliotheek en dan eigenschappen) bepaalde versies beschikbaar stellen voor b.v. mod compatibiliteit, maar dat is developer afhankelijk..![]()
Hoi... ik ben niet heel erg tevree met Traffic President.
Verkeer negeert veranderde pijlen (ook na een tijd). Ik heb ooit in in YouTube film ergens gezien dat iemand echt aangaf vanaf welke strook je naar welke andere strook kon op een kruising... is dat geen betere verkeersapp? Zet ''t iemand wat/![]()
Dat is Traffic ++ (v2 oid).quote:Op woensdag 30 maart 2016 22:15 schreef sjappiehunter het volgende:
Hoi... ik ben niet heel erg tevree met Traffic President.
Verkeer negeert veranderde pijlen (ook na een tijd). Ik heb ooit in in YouTube film ergens gezien dat iemand echt aangaf vanaf welke strook je naar welke andere strook kon op een kruising... is dat geen betere verkeersapp? Zet ''t iemand wat/There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Wat slimquote:Op vrijdag 25 maart 2016 22:21 schreef sjappiehunter het volgende:
Hollandsch spelen met water en dijken...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]Dat ik hier nooit aan heb gedacht
Maar goed, heb nu een kerncentrale, dus water blijft lekker stromen
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?![]()
Wat heeft een kerncentrale met water van doen? (Ja alles natuurlijk, maar in het spel niet.)quote:Op donderdag 31 maart 2016 14:12 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Wat slimDat ik hier nooit aan heb gedacht
Maar goed, heb nu een kerncentrale, dus water blijft lekker stromen
![]()
De kerncentrale niet, maar als ik eerder aan dijken had gedacht, was mijn waterkrachtcentrale niet op een watersnoodramp uitgelopenquote:Op donderdag 31 maart 2016 16:00 schreef Cassius het volgende:
[..]
Wat heeft een kerncentrale met water van doen? (Ja alles natuurlijk, maar in het spel niet.)
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?![]()
Ooh zoquote:Op donderdag 31 maart 2016 19:54 schreef MrTorture het volgende:
[..]
De kerncentrale niet, maar als ik eerder aan dijken had gedacht, was mijn waterkrachtcentrale niet op een watersnoodramp uitgelopenKerncentrale is eigenlijk wel een van de makkelijkste keuzes wat energie betreft, geen vervuiling, weinig ruimte nodig, wie wil dat nou niet
![]()
![]()
die nucleaire rotzooi geeft geen vervuiling?quote:Op donderdag 31 maart 2016 21:18 schreef Cassius het volgende:
[..]
Ooh zoKerncentrale is eigenlijk wel een van de makkelijkste keuzes wat energie betreft, geen vervuiling, weinig ruimte nodig, wie wil dat nou niet
![]()
![]()
Nooit last van gehad.quote:Op donderdag 31 maart 2016 21:26 schreef mschol het volgende:
[..]
die nucleaire rotzooi geeft geen vervuiling?
En voordeel, naast de kerncentrale plaats je een dam en dan krijg je extra groot debiet door de kerncentrale.
Digitale kernramp van Fukushima of Tsjernobyl moet nog komen![]()
Ik heb het spel er ook weer eens opgezet.
Tevens heb ik gelijk de mod van 81 tiles erin gezet
Nu weer maar eens kijken met de 3 DLC's en de nieuwste versie wat er allemaal veranderd is.![]()
stiekem vind ik dat wel erg jammer, lijkt me wel wat, wat realistischere kerncentrales enzoquote:Op donderdag 31 maart 2016 23:37 schreef PandaDrop het volgende:
[..]
Nooit last van gehad.
En voordeel, naast de kerncentrale plaats je een dam en dan krijg je extra groot debiet door de kerncentrale.
Digitale kernramp van Fukushima of Tsjernobyl moet nog komen
[ Bericht 0% gewijzigd door mschol op 05-04-2016 01:08:11 ]![]()
Ik ben maar weer eens begonnen. Het viel me eigenlijk wat tegen na de hype in het begin. Heb het een half jaar laten stoffen, hopelijk nu weer wat plezier erin vinden. Zijn de DLC noodzakelijk?Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.![]()
Er zijn bepaalde assets die After Dark of Snowfall nodig hebben.quote:Op zondag 10 april 2016 02:01 schreef 0108daniel het volgende:
Om alle mods te kunnen gebruiken, heb je dan perse beide uitbreidingen nodig?
Maar het leeuwendeel heeft dat niet als vereiste, bovendien staat het dan vermeld in de beschrijving en vaak ook dmv een gekleurde balk.![]()
Ah dankjewel!quote:Op zondag 10 april 2016 14:16 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Er zijn bepaalde assets die After Dark of Snowfall nodig hebben.
Maar het leeuwendeel heeft dat niet als vereiste, bovendien staat het dan vermeld in de beschrijving en vaak ook dmv een gekleurde balk.![]()
![]()
Werkt het toruwens ook als ik via een andere site Cities Skylines koop?
Zoals hier: http://www.gamesync.nl/ci(...)ek9O3BNLYxoCd1vw_wcB
Is dit wel legaal en kan ik daarmee ook alle mods gebruiken?![]()
gemiddeld genomen werkt dit gewoon zonder problemen, het is dan gewoon een legale versie, identiek aan de versie die je bij steam zou kopenquote:Op zondag 10 april 2016 22:01 schreef 0108daniel het volgende:
Werkt het toruwens ook als ik via een andere site Cities Skylines koop?
Zoals hier: http://www.gamesync.nl/ci(...)ek9O3BNLYxoCd1vw_wcB
Is dit wel legaal en kan ik daarmee ook alle mods gebruiken?![]()
Dankjewel!quote:Op zondag 10 april 2016 22:21 schreef mschol het volgende:
[..]
gemiddeld genomen werkt dit gewoon zonder problemen, het is dan gewoon een legale versie, identiek aan de versie die je bij steam zou kopen
Het werkt inmiddels![]()
![]()
Ik best een aardige pc. Vorig jaar gekocht.
Ik merk wel dat als mijn 9 tiles aardig zijn volgebouwd mijn computer toch aardig zijn best moet doen:
- m'n fans gaan wat harder draaien
- bewegingen van voertuigen iets minder soepel.
- maken/verwijderen/verplaatsen van OV-haltes loopt zwaar, en traag.
Hebben jullie dit ook?![]()
Mijn laptop schakelt vanaf het moment dat hij klaar is met laden in overdrive, lijkt soms wel of hij ieder moment op kan stijgenquote:Op maandag 11 april 2016 00:39 schreef sjappiehunter het volgende:
Ik best een aardige pc. Vorig jaar gekocht.
Ik merk wel dat als mijn 9 tiles aardig zijn volgebouwd mijn computer toch aardig zijn best moet doen:
- m'n fans gaan wat harder draaien
- bewegingen van voertuigen iets minder soepel.
- maken/verwijderen/verplaatsen van OV-haltes loopt zwaar, en traag.
Hebben jullie dit ook?verder zijn de prestaties wel gewoon stabiel bij mij, 1 inwoner of 138 500 (persoonlijke max) maakt niet echt verschil.
Edit: T++ was wel echt een killer voor m'n prestaties
[ Bericht 4% gewijzigd door G3F op 12-04-2016 19:16:17 ]![]()
Hoe goed is CS eigenlijk geoptimaliseerd?
Als ik even alt-tab gebruik gaat alles ongelofelijk traag...
Als ik kijk naar mijn geheugen zie ik dat CS 6GB gebruikt!!
Hoort dit?
Ik gebruik maar een paar mods + assets.![]()
cs lust veel memory, en meerdere cores (tot 4 dacht ik ) is beter voor de simulatiequote:Op woensdag 13 april 2016 19:54 schreef 0108daniel het volgende:
Hoe goed is CS eigenlijk geoptimaliseerd?
Als ik even alt-tab gebruik gaat alles ongelofelijk traag...
Als ik kijk naar mijn geheugen zie ik dat CS 6GB gebruikt!!
Hoort dit?
Ik gebruik maar een paar mods + assets.![]()
Ah dankje.
Nog een vraag.
Ik heb alle dutch houses gedownload.
Echter komen ze niet hoger dan level 3, terwijl ik alles van education, parken, onderwijs, etc heb gemaakt.
Er staat ook bij: 1x1, 2x3, 1,3 enzo, maar hoe werkt dit precies?
Als ik 1x1 vakje maak of een 2x3 vakje dan bouwen ze daar meer huizen dan dat ze nodig hebben om level 3 of hoger te bereiken.![]()
Die Network Extensions Project doet het bij mij niet.
Netjes gedownload en geïnstalleerd, maar geen extra wegen ingame. Daarna heb ik de bestanden handmatig geïnstalleerd.
In eerste intantie in de map Cities Skylines - Files - Mods - Network Extensions Project
In tweede instantie in Users - AppData - Local - Colossal Order - Cities_Skylines - Addons - Mods
Overige mods staan uit, spel afgesloten en opnieuw opgestart; niks. Ook als ik een nieuw spel start zijn de wegen niet te zien.
Besturingssysteem is Windows 10.![]()
Vink je hem wel even aan in de Content Manager in C:S?quote:Op woensdag 13 april 2016 22:30 schreef karton2 het volgende:
Die Network Extensions Project doet het bij mij niet.
Netjes gedownload en geïnstalleerd, maar geen extra wegen ingame. Daarna heb ik de bestanden handmatig geïnstalleerd.
In eerste intantie in de map Cities Skylines - Files - Mods - Network Extensions Project
In tweede instantie in Users - AppData - Local - Colossal Order - Cities_Skylines - Addons - Mods
Overige mods staan uit, spel afgesloten en opnieuw opgestart; niks. Ook als ik een nieuw spel start zijn de wegen niet te zien.
Besturingssysteem is Windows 10.Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
1x1 en 2x3 enzo is de grootte van het plot waarop ze gebouwd worden.quote:Op woensdag 13 april 2016 21:15 schreef 0108daniel het volgende:
Ah dankje.
Nog een vraag.
Ik heb alle dutch houses gedownload.
Echter komen ze niet hoger dan level 3, terwijl ik alles van education, parken, onderwijs, etc heb gemaakt.
Er staat ook bij: 1x1, 2x3, 1,3 enzo, maar hoe werkt dit precies?
Als ik 1x1 vakje maak of een 2x3 vakje dan bouwen ze daar meer huizen dan dat ze nodig hebben om level 3 of hoger te bereiken.There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Ja, opties instellen e.d. is geen probleem.quote:Op woensdag 13 april 2016 23:13 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Vink je hem wel even aan in de Content Manager in C:S?![]()
Bedankt EngCatjuh.
Word tijd om meer geheugen aan te schaffen, 8GB is veelste weinig!
Duurt 7 minuten en 23 seconden om het spel vanaf steam op te starten tot ik daadwerkelijk kan spelen.
Bij mijn taakbeheer is het fysieke geheugen 97% in gebruik...
Dit terwijl ik maar 18 mods gebruik en een aantal assets.
Hebben jullie dit probleem ook?![]()
Ik heb er 8 GB bijgedaan en het opstarten van de map met maar 23K inwoners duurt nu slechts 53 seconden.
De totale tijd vanaf steam tot ik daadwerkelijk kan spelen is nu 2.55![]()
![]()
Wat is er mis met de Traffic ++ mod? Ik heb me moeten unsubscriben omdat ik anders mijn game niet meer geladen krijg."A young girl's strange erotic journey from Milan to Minsk"![]()
Hij is vervangen door de V2 versie.
Daarvoor moet je je opnieuw subsriben op Traffic++ V2So we just called him Fred![]()
handigquote:Op zondag 17 april 2016 22:01 schreef FredvZ het volgende:
Daarvoor moet je je opnieuw subsriben op Traffic++ V2
Fatsoenlijk mods upgraden kan men (= in dit geval de maker) ook niet he
normaal gesproken update je de mod en wordt hij netjes bij iedereen bijgewerkt, maar nee bij dit spel staan er tig verschillende versies van sommige mods online... waarvan allen, op 1 na, overbodig zijn![]()
Dat krijg je als de originele modbouwer de oude mod niet meer updaten en ook niemand de powers geeft om dat wel te doen.quote:Op zondag 17 april 2016 22:39 schreef mschol het volgende:
[..]
handig
normaal gesproken update je de mod en wordt hij netjes bij iedereen bijgewerkt, maar nee bij dit spel staan er tig verschillende versies van sommige mods online... waarvan allen, op 1 na, overbodig zijnThere's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Uit ervaring kan ik zeggen dat de manier waarop dit spel geupdate assets behandeld debet is aan al die dubbele zooi. Daarom was ik ook wel klaar met modden na een gebouw of vier/vijf gemaakt te hebben. Het kost telkens enorm veel moeite om updates door te voeren en alles netjes werkend te houden.quote:Op zondag 17 april 2016 22:39 schreef mschol het volgende:
[..]
handig
normaal gesproken update je de mod en wordt hij netjes bij iedereen bijgewerkt, maar nee bij dit spel staan er tig verschillende versies van sommige mods online... waarvan allen, op 1 na, overbodig zijn
Denk eerlijk gezegd dat ze door de matige implementatie van het systeem enorm veel spelers hebben weggejaagd.Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.![]()
Ik blijk dit spel ook in Steam te hebben staan, al een jaar, maar nog nooit gespeeld![]()
Vanavond als ik uit m'n werk kom eens doen, ik hou wel van dit soort casual games. Even een goede beginnershandleiding zoeken en dan eerst een Sandbox-game spelen met onbeperkt geld om me alles eigen te maken. En dan het echte werk![]()
![]()
Veel speelplezier.quote:Op maandag 18 april 2016 10:52 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik blijk dit spel ook in Steam te hebben staan, al een jaar, maar nog nooit gespeeld![]()
Vanavond als ik uit m'n werk kom eens doen, ik hou wel van dit soort casual games. Even een goede beginnershandleiding zoeken en dan eerst een Sandbox-game spelen met onbeperkt geld om me alles eigen te maken. En dan het echte werkAutore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Komt wel goedquote:
Heb een beetje dit topic zitten doorlezen (rustige dag op het werk) en vroeg me inmiddels wel al iets af
wat is het verschil tussen een asset en een mod?
Tevens heb ik een laptop van een jaar of 3-4 oud (weet niet meer precies wanneer ik dat ding gekocht heb eigenlijk), maar ik lees dat het spel nogal zwaar kan worden. Zit ik goed met 8GB RAM, een i5-processor (geen quadcore, dat dan weer niet) en een Nvidia grafische kaart van 2GB?
![]()
een asset is volgens mij een (extra) gebouw of zo. Terwijl een mod echt iets wijzigt in het spel, zoals bijvoorbeeld de trafficmods die er zijn die op het gebied van verkeer allerlei zaken aanpassen.quote:Op maandag 18 april 2016 13:48 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Komt wel goed
Heb een beetje dit topic zitten doorlezen (rustige dag op het werk) en vroeg me inmiddels wel al iets af
wat is het verschil tussen een asset en een mod?
Mocht bovenstaande onjuist zijn, dan verneem ik dat graag van iemand andersIn het begin zal het nog wel meevallen, maar naarmate je stad groter wordt, zal het waarschijnlijk wel een probleem gaan worden.quote:Tevens heb ik een laptop van een jaar of 3-4 oud (weet niet meer precies wanneer ik dat ding gekocht heb eigenlijk), maar ik lees dat het spel nogal zwaar kan worden. Zit ik goed met 8GB RAM, een i5-processor (geen quadcore, dat dan weer niet) en een Nvidia grafische kaart van 2GB?
Wie heeft er ervaring met het maken/editen van bestaande assets?
Ik wil graag een custom (residential) asset editen zodat het niet meer in lever 5 beschikbaar is, maar in level 3. Kan dat? Zo ja, hoe? Ik kan in de editor niks vinden."A young girl's strange erotic journey from Milan to Minsk"![]()
Nog 49 posts, dan mag je los.quote:Op zaterdag 30 april 2016 11:34 schreef 0108daniel het volgende:
De openingspost mag weleens geüpdate worden :$![]()
![]()
Ik heb dat hele Traffic++ er uit gegooid. Heb nu Network Extensions en Traffic Manager PE en ik heb geen idee wat Traffic++ daar nog aan toe zou moeten voegen?quote:Op zondag 17 april 2016 22:01 schreef FredvZ het volgende:
Daarvoor moet je je opnieuw subsriben op Traffic++ V2Enige wat die mod ooit gedaan heeft is problemen veroorzaken.
No amount of money ever bought a second of time.![]()
Mwa T++ deed heel veel dingen toch wel goed + was er als een van de eerste. Volgensmij doet de huidige TM PE hetzelfde + meer maar dan met minder prestatie issues (heb hem zelf overigens nog niet geprobeerd).quote:Op zaterdag 30 april 2016 19:31 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Ik heb dat hele Traffic++ er uit gegooid. Heb nu Network Extensions en Traffic Manager PE en ik heb geen idee wat Traffic++ daar nog aan toe zou moeten voegen?Enige wat die mod ooit gedaan heeft is problemen veroorzaken.
![]()
Ik heb een aantal goederentreinstations.
Dit leidt tot files van goederentreinen buiten mijn gebied... is er een manier of iets om dit te voorkomen?![]()
1 goederen station die met buiten verbonden is.. en die verbind je, met een stuk weg(!) aan je interne railnetwerk...quote:Op zondag 1 mei 2016 01:40 schreef sjappiehunter het volgende:
Ik heb een aantal goederentreinstations.
Dit leidt tot files van goederentreinen buiten mijn gebied... is er een manier of iets om dit te voorkomen?
https://gfycat.com/HarmfulGoodIndianelephant#?direction=reverse
https://www.reddit.com/r/(...)al_to_external_cargo![]()
Ja ook mijn idee...quote:Op zondag 1 mei 2016 01:55 schreef mschol het volgende:
[..]
1 goederen station die met buiten verbonden is.. en die verbind je, met een stuk weg(!) aan je interne railnetwerk...
https://gfycat.com/HarmfulGoodIndianelephant#?direction=reverse
https://www.reddit.com/r/(...)al_to_external_cargo
krijg ik dit... onder is van buiten. links naar goederenstation (daarbij 2 afnemende stations naar interne gebieden), midden is passagiers, ook met overstap, rechts is goederen met afneemstation naar commercial gebied.
Probleem blijft altijd dat je verkeersopstoppingen krijgt rond zo'n goederenstation.![]()
![]()
mijn eerste gok wat er mis gaat in deze setup: je hebt nu meerdere raillijnen: A (extern), B (intern 1) en C (intern 2)
A wil zowel naar B als C, maar B en C genereren ook verkeer naar de andere stations te gaan.. volgens mij gaat het daar mis..
bij het reddit voorbeeld zijn er 2 stations die voor de rest niks hoeven te bedienen..![]()
Komt misschien door de experimentele opzet van mijn stad... zal later wat plaatjes posten.
Ik heb gescheiden kernen.
Twee woonkernen (alleen high density wonen)
Twee commerciële kernen (alleen high density commercieel)
Een kantoor-kern
Vier industriele kernen (verschillende typen industrie/landbouw).
Daarnaast zijn er:
Een energie en water kern (centrales, water)
Twee OV-hubs
De OV hubs zijn als enige verbonden met de rijksweg naar buiten en personenstations naar buiten.
Auto's kunnen dus niet van buiten naar woon, industrie, commercieel en kantoren. Alle peoples moet via de hubs. Ook hebben de OV-hubs een vliegveld. Vanuit de OV hubs lopen metrolijnen (meerdere) naar de verschillende kernen. Verkeer tussen de kernen moet ook dus via de OV hub. Er zijn kleine uitzonderingen, maar dit is de basis.
De industriegebieden zijn wel enigszinsverbonden.
Een woonkern is totaal tram-ov, de ander bus-ov, zo ook commercieel.
Resultaat:
-geen verkeersopstoppingen in woon/werkgebied, nauwelijks verkeer, behalve vuilniswagens, brandweer, politie etc en trams en bussen.
-gigantische OV-stromen. Vooral tussen de metrostations en treinstations op de OV-hubs.
Ik wil de verschillende gebieden ook via trein ontsluiten naar buiten, maar ook intern voor de interne markt. Hier loop ik dus een beetje op spaak
Ander probleempje is in de woongebieden dat ik enorm veel crematoria heb, maar toch lijken blijven liggen... deceased 1.600, capaciteit 7.000... crematoria door alle gebieden heen... en toch... doodshoofdjes...![]()
Daar klopt inderdaad geen reet van. Wat ik me ook afvraag is of lijken wel worden opgeruimd. Het aantal begraven mensen blijft maar toenemen. Daar 100 crematoria aan toevoegen helpt niets.quote:Op zondag 1 mei 2016 02:32 schreef sjappiehunter het volgende:
Ander probleempje is in de woongebieden dat ik enorm veel crematoria heb, maar toch lijken blijven liggen... deceased 1.600, capaciteit 7.000... crematoria door alle gebieden heen... en toch... doodshoofdjes...The distance between insanity and genius is measured only by success![]()
hoe zit dat met services zoals crematoria: kunnen die wel naar alle kernen toe?quote:Op zondag 1 mei 2016 02:32 schreef sjappiehunter het volgende:
Komt misschien door de experimentele opzet van mijn stad... zal later wat plaatjes posten.
Ik heb gescheiden kernen.
Twee woonkernen (alleen high density wonen)
Twee commerciële kernen (alleen high density commercieel)
Een kantoor-kern
Vier industriele kernen (verschillende typen industrie/landbouw).
Daarnaast zijn er:
Een energie en water kern (centrales, water)
Twee OV-hubs
De OV hubs zijn als enige verbonden met de rijksweg naar buiten en personenstations naar buiten.
Auto's kunnen dus niet van buiten naar woon, industrie, commercieel en kantoren. Alle peoples moet via de hubs. Ook hebben de OV-hubs een vliegveld. Vanuit de OV hubs lopen metrolijnen (meerdere) naar de verschillende kernen. Verkeer tussen de kernen moet ook dus via de OV hub. Er zijn kleine uitzonderingen, maar dit is de basis.
De industriegebieden zijn wel enigszinsverbonden.
Een woonkern is totaal tram-ov, de ander bus-ov, zo ook commercieel.
Resultaat:
-geen verkeersopstoppingen in woon/werkgebied, nauwelijks verkeer, behalve vuilniswagens, brandweer, politie etc en trams en bussen.
-gigantische OV-stromen. Vooral tussen de metrostations en treinstations op de OV-hubs.
Ik wil de verschillende gebieden ook via trein ontsluiten naar buiten, maar ook intern voor de interne markt. Hier loop ik dus een beetje op spaak
Ander probleempje is in de woongebieden dat ik enorm veel crematoria heb, maar toch lijken blijven liggen... deceased 1.600, capaciteit 7.000... crematoria door alle gebieden heen... en toch... doodshoofdjes...![]()
Is die bug nog steeds niet gefixt?quote:Op zondag 1 mei 2016 09:07 schreef Sfeermaker het volgende:
[..]
Daar klopt inderdaad geen reet van. Wat ik me ook afvraag is of lijken wel worden opgeruimd. Het aantal begraven mensen blijft maar toenemen. Daar 100 crematoria aan toevoegen helpt niets.Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Ja de crematoria staan in alle kernen verspreid, net als politiebureaus, brandweer, ziekenhuizen, scholen (alleen woonkernen), en vuilverbrandersquote:Op zondag 1 mei 2016 10:31 schreef mschol het volgende:
[..]
hoe zit dat met services zoals crematoria: kunnen die wel naar alle kernen toe?![]()
Mijn spoornetwerk is een ramp. Alles staat stil. Er zijn ook zoveel treinen die rijden.History became legend, legend became myth.![]()
En weer verwijderd.quote:Was weer leuk voor twee uurtjes, daarna verveelde het weer. De natte wegen (?) lijken ook mijn game traag te maken.
![]()
quote:Op zondag 1 mei 2016 14:57 schreef davedavy het volgende:
[..]
En weer verwijderd.Was weer leuk voor twee uurtjes, daarna verveelde het weer. De natte wegen (?) lijken ook mijn game traag te maken.
! Ik heb echt exact hetzelde. Zelfs de uitbreidingen gekocht. Een uurtje proberen een goed begin te maken en dan geef ik weer op omdat het allemaal zo ongelooflijk oppervlakkig is
.
And if you listen very hard
Wat ik eigenlijk wil is een map met een grote rivier of baai en van daaruit dan enkele kanalen de stad in te slingeren. Alleen welke (standaard) map ik dan ook kies, overal is het waterpeil veel lager dan het land, hierdoor krijg je relatief diepe kanalen met een lage watergrens en waarbij het water soms zo ver terugstroomt dat delen van het kanaal droogvallen. Ziet er niet uit dus
Moet dus een map hebben waar het waterpeil redelijk hoog staat zodat die kanalen zich goed tot (bijna) de rand toe vullen. Wie weet een leuke map?![]()
![]()
zelf maken?quote:Op zondag 1 mei 2016 17:09 schreef GlenSpey het volgende:
Wat ik eigenlijk wil is een map met een grote rivier of baai en van daaruit dan enkele kanalen de stad in te slingeren. Alleen welke (standaard) map ik dan ook kies, overal is het waterpeil veel lager dan het land, hierdoor krijg je relatief diepe kanalen met een lage watergrens en waarbij het water soms zo ver terugstroomt dat delen van het kanaal droogvallen. Ziet er niet uit dus
Moet dus een map hebben waar het waterpeil redelijk hoog staat zodat die kanalen zich goed tot (bijna) de rand toe vullen. Wie weet een leuke map?![]()
Dit werkt véél beter: http://imgur.com/a/LPRahquote:Op zondag 1 mei 2016 02:04 schreef sjappiehunter het volgende:
[..]
Ja ook mijn idee...
krijg ik dit... onder is van buiten. links naar goederenstation (daarbij 2 afnemende stations naar interne gebieden), midden is passagiers, ook met overstap, rechts is goederen met afneemstation naar commercial gebied.
Probleem blijft altijd dat je verkeersopstoppingen krijgt rond zo'n goederenstation.
[ afbeelding ]There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Wat heeft die steam save cloud voor zin eigenlijk?
Ik heb meer dan 150 mods en 400 assets geinstalleerd.
Ik doe de steam save cloud en wil het op een andere PC spelen, maar dan heb ik de mods en assets niet waardoor ik net zo goed opnieuw kan beginnen.![]()
steam save cloud heeft zin om je saves te bewaren, de assets en mods heb je je op gesubscribed, dus op een andere pc moeten die automatisch worden gedownload..quote:Op zondag 1 mei 2016 17:37 schreef 0108daniel het volgende:
Wat heeft die steam save cloud voor zin eigenlijk?
Ik heb meer dan 150 mods en 400 assets geinstalleerd.
Ik doe de steam save cloud en wil het op een andere PC spelen, maar dan heb ik de mods en assets niet waardoor ik net zo goed opnieuw kan beginnen.![]()
Worth trying!quote:Op zondag 1 mei 2016 17:35 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Dit werkt véél beter: http://imgur.com/a/LPRah
By the way... vond uit dat de spoorlijnen buiten mijn kaart om in een verbonden waren. Er gingen dus goederentreinen aan de ene kant mijn kaart uit, reden een rondje en kwamen de andere kant mijn kaart weer binnen... dat zorgde ook voor veel treinverkeer.![]()
Ik ook, jammer want ik vond Cities echt een goed spel. Alleen is de uitdaging totaal weg zodra je een keer een stad met 100k+ inwoners hebt gemaakt en zelfs met de uitbreidingen en plugins komt die uitdaging niet terug.quote:Op zondag 1 mei 2016 14:59 schreef Fir3fly het volgende:
[..]! Ik heb echt exact hetzelde. Zelfs de uitbreidingen gekocht. Een uurtje proberen een goed begin te maken en dan geef ik weer op omdat het allemaal zo ongelooflijk oppervlakkig is
.
Ik volg het spel nog wel in de hoop dat er een keer om een ommekeer komt maar anders haak ik helaas af.![]()
De devs hebben volgens mij uitgesproken dat er op het gebied van de mechanics niet zo héél veel gaat veranderen. Dus ik vrees ervoor; heb zelf overigens hetzelfde. Probeer het af en toe een avondje maar het goede gevoel blijft niet echt hangen ofzo.quote:Op zondag 1 mei 2016 22:28 schreef Vermecelli het volgende:
[..]
Ik ook, jammer want ik vond Cities echt een goed spel. Alleen is de uitdaging totaal weg zodra je een keer een stad met 100k+ inwoners hebt gemaakt en zelfs met de uitbreidingen en plugins komt die uitdaging niet terug.
Ik volg het spel nog wel in de hoop dat er een keer om een ommekeer komt maar anders haak ik helaas af.There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Ik ken t gevoel ook![]()
Ik blijf gewoon dit topic en de Reddit volgen en dan gooi ik hem eens in de zoveel tijd even aan als ik weer wat inspiratie heb. Eigenlijk draait t spel voornamelijk om een zo aantrekkelijk mogelijk uitziende stad te maken.![]()
Hoe bedoel je precies want volgensmij zijn er genoeg games waar t niet om t bouwen van een (zo esthetisch mogelijke) stad gaat?quote:![]()
![]()
quote:Op maandag 2 mei 2016 18:28 schreef G3F het volgende:
[..]
Hoe bedoel je precies want volgensmij zijn er genoeg games waar t niet om t bouwen van een (zo esthetisch mogelijke) stad gaat?Ik bedoel dat elke game na een tijd verveeld en daarna niet meer interessant zal worden omdat er simpelweg te weinig nieuwigheden zijn.
![]()
Mwa Forza verveelt mij persoonlijk nooit, of elke andere goeie racegame.quote:Op maandag 2 mei 2016 21:08 schreef davedavy het volgende:
[..]Ik bedoel dat elke game na een tijd verveeld en daarna niet meer interessant zal worden omdat er simpelweg te weinig nieuwigheden zijn.
Verder brengen COD en FIFA elk jaar hetzelfde spel uit en blijven mensen het spelen.
Al moet ik wel zeggen dat bovenstaande spellen (iig Forza voor mij) sterke multiplayer features hebben waardoor het interessant blijft, iets wat CSL totaal mist.![]()
Ik herken het zeker, maar heeft dat misschien ook niet met een stukje leeftijd en nostalgie te maken?quote:Op maandag 2 mei 2016 22:16 schreef mschol het volgende:
hoewel simcity 4 in de basis hetzelfde idee is, kan/kon dat spel mij veel langer boeien..
Ten tijde van de release van SC4 was je zelf nog een stuk jonger, inmiddels 13 jaar later zijn we flink verzadigd op game gebied; het zit wel in een mooi en nieuw jasje, maar in feite is de basis nog altijd hetzelfde als 15 jaar geleden.
Ik heb het zelf namelijk ook bij veel andere game genres.. het is niet minder, maar ik heb sneller het gevoel dat ik het "allemaal al eens gezien heb" ondanks de super gelikte graphics etc.![]()
oftewel we worden oud.quote:Op maandag 2 mei 2016 22:32 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ik herken het zeker, maar heeft dat misschien ook niet met een stukje leeftijd en nostalgie te maken?
Ten tijde van de release van SC4 was je zelf nog een stuk jonger, inmiddels 13 jaar later zijn we flink verzadigd op game gebied; het zit wel in een mooi en nieuw jasje, maar in feite is de basis nog altijd hetzelfde als 15 jaar geleden.
Ik heb het zelf namelijk ook bij veel andere game genres.. het is niet minder, maar ik heb sneller het gevoel dat ik het "allemaal al eens gezien heb" ondanks de super gelikte graphics etc.
Door dit soort screenshots wil ik 'm weer opstarten
En dan na een half uurtje heb je dit gemaakt:
En ben je er weer flauw van
Nait Soezn Moar Broezn![]()
Ik zie soms wel eens van die filmpjes ervan op YouTube en dan denk ik echt vandat wil ik ook zo maken. En dan ga ik zelf er mee aan de slag en valt het toch iedere keer weer een beetje tegen.
Wat je op YouTube ziet is soms niet normaal... en moet je niet als de standaard zien.
Vraag je dan af hoeveel werk dat is... en hoeveel leven deze mensen hebben, (of hoeveel ze aan hun YouTube account verdienen).![]()
Dat zijn dan ook van die versneld afgespeelde filmpjes die dan alsnog een half uur duren. Hebben ze in feite eigenlijk 5 uur lang aan één klein stukje woonwijk gebouwd oid. Het lijkt alsof ze dat even snel neerplempen, maar dat is natuurlijk helemaal niet zo.quote:Op maandag 2 mei 2016 23:01 schreef sjappiehunter het volgende:
Wat je op YouTube ziet is soms niet normaal... en moet je niet als de standaard zien.
Vraag je dan af hoeveel werk dat is... en hoeveel leven deze mensen hebben, (of hoeveel ze aan hun YouTube account verdienen).
Planet Coaster gaat (helaas) hetzelfde probleem hebben - we zijn nu al zo verwend door de fantastische creaties die gemaakt worden, we kunnen onszelf alleen maar teleurstellen![]()