abonnement Unibet Coolblue
pi_160053091




Dit pareltje van Paradox kwam op 10 maart 2015 uit *O*


Let's play youtube clips
https://www.youtube.com/r(...)uery=cities+skylines

Handige links en guides:
• Fok!frontpage: Cities: Skylines - De beste grafische mods
• Officiele wiki: http://www.skylineswiki.com/Cities:_Skylines_Wiki
• Officiele forum: http://forum.paradoxplaza(...)?859-Cities-Skylines
• Bugs en de fixes (door mods): http://forum.paradoxplaza(...)8-Bugs-fixed-by-Mods
• How to manage traffic (v2): https://imgur.com/a/z1rM1
• Genereer jouw eigen map via Google Maps: http://terrain.party/ (meer info hier)
• Template mod https://github.com/SkylinesModEngineer/CitiesSkylinesSkeletonSrc
• Zie je een error in je scherm en kan je niet spelen?

Hier de oplossing.
• Tip door FOK!user SuperHarregarre voor het maken van een 3D object voor in de game:
SPOILER: Tip door SuperHarregarre
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alvast een paar mooie features in dit spel.
• Workshop support met duizenden assets (gebouwen, parken, wegen en dergelijke) om je stad mee op te fleuren. En Mods om de functionaliteit van het spel zelf aan te passen. Zie ook het lijstje met de beste mods hier voor een goed begin.

• Maximaal 36km2 aan ruimte om te bouwen, of met mod kan je alle 25 tegels unlocken vor nog veel meer plezier en eventueel een smeltende pc.

• Vaste en volgbare inwoners in je stad, geen statistische weergave en ook geen random agents die maar gewoon overal en nergens gaan wonen.

• Je kan districten maken en in die districten zogeheten policies instellen zodat een beleid voor een verplichte roetfilter alleen in de industrie geld en niet in een woonwijk bijvoorbeeld of maak het zo gek als je zelf wil

• Uitgebreide opties voor wegen, rails, metro, bussen en havens voor je steden.

• Meer klimaten om in te spelen (heeft nog geen effect op het soort huizen die er gebouwd worden helaas) Noordelijk, Warm en Tropisch

SPOILER: Klimaten
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
• Je kan de hele stad hun eigen poep laten drinken.

Must have mods voor nog meer stadplezier
ChirpFilter, alleen belangrijke chirps, de rest blijft weg
Zonebare wandelpaden
Elevated train tracks
Meer opties om je al aangelegde wegen aan te passen
Traffic Query tool
Geen verdwijnende auto's
Proper hardness (Niet te combineren met despawn)
First person camera
Dynamic resolution
Automatic bulldoze
25 tile unlock mod
Mods en toch achievements
Tree Brush Mod
Isometric camera(Niet te combineren met first person camers)
Terraform tool
Extended Public Transport UI
Web Server (gebruiken als 2e monitor met live stats)
Lane Changer: No left/right turn

Saved Games / Maps
Circle City

SPOILER: Plaatjes van FOK!kers:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_160056809
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 21:20 schreef sjappiehunter het volgende:
Misschien domme vraag hoor, maar wat kost deze snow-fall/tram update? Ik zie Ergens EUR 12,99, maar dat lijkt me het hele spel, incl Snowfall.

Misschien kijk ik verkeerd... Ik heb destijds al 12,99 betaald voor de het spel zelf nl.
Snowfall kost nu 12,99 inderdaad.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_160056872
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 23:04 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Snowfall kost nu 12,99 inderdaad.
Hmm... dus om dus wat sneeuw en trams te krijgen betaal ik evenveel als voor destijds het hele spel.
pi_160057005
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 23:07 schreef sjappiehunter het volgende:

[..]

Hmm... dus om dus wat sneeuw en trams te krijgen betaal ik evenveel als voor destijds het hele spel.
Dan had je het spel in de aanbieding en de nieuwe DLC is net een dag uit en kost dus nog de volle mep.

Maar je hóeft het niet hè. ;)
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  vrijdag 19 februari 2016 @ 23:52:27 #5
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160058457
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 23:07 schreef sjappiehunter het volgende:

[..]

Hmm... dus om dus wat sneeuw en trams te krijgen betaal ik evenveel als voor destijds het hele spel.
Lucky you... Ik heb aanzienlijk meer betaald voor het originele spel ;)
So we just called him Fred
pi_160059803
Heb net weer even een uurtje gespeeld. Wilde het rustig aan doen, maar voor ik het wist had ik alweer een gridcity (ok, dorp, 3500 inwoners) gebouwd :+

Ik wil weleens een hutjemutje van kleine kutdorpjes bouwen, met een enkele provinciale weg waar een paar kleine weggetjes op uit komen die naar dorpjes van 5 huizen en een winkel leiden, maar mijn bouwdrang wint altijd :')
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  zaterdag 20 februari 2016 @ 09:29:41 #7
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_160063024
Is het echt alleen sneeuw en trams? Want daar ga ik niet direct 13EUR voor betalen..
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  zaterdag 20 februari 2016 @ 11:01:20 #8
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_160064084
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 21:27 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wel erg veel leegte of is dat met opzet?
Dat is met opzet gedaan. Ik had het idee dat ik toch wel genoeg ruimte heb op de kaart, dus waarom dan alles op elkaar proppen.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  zaterdag 20 februari 2016 @ 11:14:23 #9
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_160064263
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 21:22 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Niiiice _O_

Gaan er van de hoofdweg nog meer afslagen de wijk in of gaat alles via dat ene kruispunt en rotonde?
Vanaf de snelweg heb ik één afslag richting de stad en die komt uit op de onderste rotonde.

Vanaf die rotonde kan men rechtsaf de woonwijk in of linksaf het industriegebied in. Om de drukte linksaf wat te verlichten heb ik een tweede rotonde erbij gemaakt met nog een afslag zowel de woonwijk in als richting het industriegebied.


Echter ben ik nog niet helemaal tevreden over de vorm van de rotondes.

Uiteindelijk wil ik boven aan de kust nog een vrijetijdsgebied maken, dus waarschijnlijk ga ik de snelweg doortrekken en dan met afslagen werken in plaats de huidige twee rotondes. Maar dat is voorlopig nog toekomstmuziek. Waarschijnlijk wil ik het industriegebied ook verplaatsen naar de andere kant van de snelweg, maar daar ben ik nog niet uit.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_160064320
binnenkort toch ook maar weer eens aanslingeren, en dan maar van scratch te beginnen, dus ook opnieuw assets enzo downloaden (dus unsubscriben en vervolgens weer subscriben op de meest handige)
  zaterdag 20 februari 2016 @ 11:21:43 #11
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_160064376
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 11:18 schreef mschol het volgende:
binnenkort toch ook maar weer eens aanslingeren, en dan maar van scratch te beginnen, dus ook opnieuw assets enzo downloaden (dus unsubscriben en vervolgens weer subscriben op de meest handige)
Dat zou ik eigenlijk ook moeten doen, maar geen zin in om daar aan te beginnen. :@
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_160064948
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 11:21 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Dat zou ik eigenlijk ook moeten doen, maar geen zin in om daar aan te beginnen. :@
eerst maar de inhoud van oude SSD naar nieuwe overzetten
pi_160065179
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 11:14 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Echter ben ik nog niet helemaal tevreden over de vorm van de rotondes.

:D

Vooral die voorste zou ik niet blij van worden nee :P Je weet dat je perfecte cirkels kan maken door eerst een kruis van wegen te maken, dan de rotonde te maken, alle afslagen aan te sluiten en dan het kruis te verwijderen?
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  zaterdag 20 februari 2016 @ 12:12:17 #14
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160065207
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 11:01 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Dat is met opzet gedaan. Ik had het idee dat ik toch wel genoeg ruimte heb op de kaart, dus waarom dan alles op elkaar proppen.
Maar het is zo leeg. Kun je er niet wat rotsen of bomen neerzetten ofzo?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 20 februari 2016 @ 12:13:52 #15
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_160065228
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 12:12 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Maar het is zo leeg. Kun je er niet wat rotsen of bomen neerzetten ofzo?
Ja, dat moet ik nog doen, maar ik ben niet zo goed in decoreren. :@
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  zaterdag 20 februari 2016 @ 19:49:12 #16
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_160074145
De middensector (rotondes) zijn aangepakt.



Volgende stap is om nog wat boompjes enzo te plaatsen.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_160081818
nice, cities laat steam en zichzelf compleet crashen :')
pi_160081924
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 19:49 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
De middensector (rotondes) zijn aangepakt.

[ afbeelding ]

Volgende stap is om nog wat boompjes enzo te plaatsen.
Ziet er strak uit _O_
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_160081945
al m'n saves verwijderd

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_160083202
na diverse crashes begin ik het nou wel zat te worden, spel is tyfus instabiel geworden...

er zaten een flinke zooi mods dwars die niet compatible met 1.3 waren, godver...

[ Bericht 38% gewijzigd door mschol op 21-02-2016 02:22:46 ]
  zondag 21 februari 2016 @ 11:06:47 #21
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160087064
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 12:13 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Ja, dat moet ik nog doen, maar ik ben niet zo goed in decoreren. :@
Ah. Ik vind dat juist een van de belangrijkste dingen (en ook iets waar CS flink in tekort schiet). Wel leuk dat dit soort games altijd voor zulke grote verschillen kunnen zorgen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 21 februari 2016 @ 11:08:53 #22
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_160087092
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 23:54 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Ziet er strak uit _O_
rotonde met aansluiting op de snelweg is gewoon te downloaden in de workshop, dus niet mijn eigen werk. :@

Enige dat ik gedaan heb eraan, is fietspaden toegevoegd en van de driebaans snelweg een tweebaans snelweg gemaakt en dan natuurlijk de aansluiting op de andere wegen gemaakt.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  zondag 21 februari 2016 @ 11:12:23 #23
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_160087143
quote:
14s.gif Op zondag 21 februari 2016 11:06 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ah. Ik vind dat juist een van de belangrijkste dingen (en ook iets waar CS flink in tekort schiet). Wel leuk dat dit soort games altijd voor zulke grote verschillen kunnen zorgen.
Daar loop ik in Rollercoaster tycoon ook altijd tegen aan.

Het ziet er bij mij nooit uit zoals in een echt park, waar toch meestal veel meer groen is, dan dat ik doe.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_160087214
Ik baal een beetje dat al die assets mijn parks & recreation tabs helemaal vol gooien met losse assets, ik heb dan liever 1 extra tabblad waar alle custom content staat
  zondag 21 februari 2016 @ 13:29:29 #25
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_160089969
Even wat assets en props opgeruimd. Nu is het overzicht weer een beetje terug. :)

Het is ook wel tijd voor een universiteit en busstation. Alleen waar zal ik die plaatsen...
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  Moderator zondag 21 februari 2016 @ 13:32:49 #26
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_160090054
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2016 11:08 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

rotonde met aansluiting op de snelweg is gewoon te downloaden in de workshop, dus niet mijn eigen werk. :@

Enige dat ik gedaan heb eraan, is fietspaden toegevoegd en van de driebaans snelweg een tweebaans snelweg gemaakt en dan natuurlijk de aansluiting op de andere wegen gemaakt.
Die rotonde heb ik ook gedownload, ideaal dat ding :Y
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  zondag 21 februari 2016 @ 13:55:53 #27
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_160090543
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 13:32 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Die rotonde heb ik ook gedownload, ideaal dat ding :Y
Zeker. :Y

Ik zat eerst na te denken hoe ik het wilde doen en hoe ik het zou moeten maken, toen dacht ik, laat ik eens in de workshop kijken of daar handige aansluitingen zijn. :)
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_160096698
Snowfall aangeschaft, gewacht met starten tot de belangrijkste mods geüpdatet waren, maar kan me er nu niet toe zetten om C:SL aan te slingeren... Hopelijk dat t van de week wel lukt om zin te maken :P
  Moderator zondag 21 februari 2016 @ 18:52:27 #29
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_160098769
Ik ben gisteravond aan een map met unlimited money en alles unlocked begonnen, maar heb het voor de zoveelste keer weer voor mezelf verneukt door gridcities te bouwen :')

Na de voetbalsamenvattingen ga ik er maar eens echt lekker voor zitten:
- die snelweg/rotonde-dingen op nuttige plekken neerzetten;
- de snelwegen als ringweg gebruiken, de rest van de stad kan met zes- en vierbaanswegen bereikt worden;
- industrieterreinen (of het nou standaard, olie of houtkap is) worden grid;
- standaardwoonwijken moeten leuke kronkelweggetjes worden.

Zodra dat geregeld is en lekker loopt ga ik meer vakken kopen en ergens een cirkelvormige gigastad neerzetten, met een eindje erbuiten een gebied dat geheel en alleen voor vertier is, een soort van Fun City, dus met voetbalstadion, aquarium, musea, etc etc... en maar hopen dat de kleinere stadjes niet volledig vastlopen :+

Qua verkeer zat ik gisteravond wel goed, alle wegen waren (licht)groen, op de afslagen van en naar het industrieterrein na, die waren donkeroranje, maar dat hoort zo :P

Kun je eigenlijk ergens instellen waar de politie van een bepaald bureau patrouilleert? Ik heb nl. wel vaker zo'n Fun City gebouwd met politiestation erbij, maar die kerels waren altijd ergens anders bezig.

[ Bericht 1% gewijzigd door Drizzt_DoUrden op 22-02-2016 00:03:39 ]
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  zondag 21 februari 2016 @ 20:52:41 #30
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_160102001
Gridplan ftw. _O_
Ik heb een kaart gedownload van Zeeland op 1:4 formaat. :')
Maar gridlines zijn hier moeilijker te maken. Dus ik maak nu cirkel net zoals bij de meeste grachtensteden+een snelwegring. _O_
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
pi_160102101
ik begin een halve grid layout en die eindigen in parkison-wegen :7
  zondag 21 februari 2016 @ 20:56:16 #32
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_160102146
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 20:55 schreef mschol het volgende:
ik begin een halve grid layout en die eindigen in parkison-wegen :7
Lombard Street?
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
pi_160102505
quote:
9s.gif Op zondag 21 februari 2016 20:56 schreef PandaDrop het volgende:

[..]

Lombard Street?
dat is nog netjes ;(
pi_160104715
Als je al CS hebt, en je wilt dus de snowfall upgrade... moet je die dus gewoon kopen via Steam... ik bedoel update hij dan je huidige installie gewoon?
pi_160104978
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 22:01 schreef sjappiehunter het volgende:
Als je al CS hebt, en je wilt dus de snowfall upgrade... moet je die dus gewoon kopen via Steam... ik bedoel update hij dan je huidige installie gewoon?
yup, het is een z.g.n. DLC en deze kunnen zelfs door de gebruiker aan of uit gezet worden (al moet ik toegeven dat ik niet weet of Cities dit goed ondersteund)
pi_160108146
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 22:09 schreef mschol het volgende:

[..]

yup, het is een z.g.n. DLC en deze kunnen zelfs door de gebruiker aan of uit gezet worden (al moet ik toegeven dat ik niet weet of Cities dit goed ondersteund)
Nou gaat lekker, krijg het niet voor elkaar, kan wel in de cart gooien dat ding, maar inloggen om te betalen geeft steeds een 503 error.
pi_160108625
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 23:41 schreef sjappiehunter het volgende:

[..]

Nou gaat lekker, krijg het niet voor elkaar, kan wel in de cart gooien dat ding, maar inloggen om te betalen geeft steeds een 503 error.
hmm.. das apart, koop je via steam applicatie of de website?

mijn fresh start stad met een 6 baansrotonde :+


een tikkeltje aangepast: geen stoplichten, snelheid op rotonde is 70 of 80km/u
de afslaande wegen de stad in lopen rustig af naar normale waardes
de snelwegoprit heeft een verhoogde snelheid limiet..
pi_160108754
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 00:01 schreef mschol het volgende:

[..]

hmm.. das apart, koop je via steam applicatie of de website?

Tja weet niet of ik het goed doe. Als Cities Skylines aanklik staat daar de news feed met de reclame van de Snowfall Expension - ik kom dan op de Paradoxplaza.com. Daar drop ik 'm in een winkelwagentje.

Dan wil ik afrekenen, maar voor het afrekenen moet ik inloggen in de Paradox Plaza. Ik heb daar wel een nieuwe log-in moeten aanmaken, geen idee of ik die al had met m'n eigen spel, en wat die is.

Maar als ik dan wil inloggen krijg ik een 503.
pi_160108832
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 00:08 schreef sjappiehunter het volgende:

[..]

Tja weet niet of ik het goed doe. Als Cities Skylines aanklik staat daar de news feed met de reclame van de Snowfall Expension - ik kom dan op de Paradoxplaza.com. Daar drop ik 'm in een winkelwagentje.

Dan wil ik afrekenen, maar voor het afrekenen moet ik inloggen in de Paradox Plaza. Ik heb daar wel een nieuwe log-in moeten aanmaken, geen idee of ik die al had met m'n eigen spel, en wat die is.

Maar als ik dan wil inloggen krijg ik een 503.
hmm... wellicht zou het op die manier ook moeten werken hoor, maar probeer dit eens:

open steam
in steam ga naar tabblad store/winkel
zoek nu naar cities skylines en open de pagina, daar staat als het goed is in het groen dat je het spel al bezit

Ergens in het midden zie je "Downloadable Content For This Game" (of hoe dit ook in het nederlands heet)
dit heeft 2 items: snowfall en after dark

klik op snowfall en voeg die toe aan je winkel wagen en ga afrekenen.
pi_160108973
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 00:11 schreef mschol het volgende:

[..]

hmm... wellicht zou het op die manier ook moeten werken hoor, maar probeer dit eens:

open steam
in steam ga naar tabblad store/winkel
zoek nu naar cities skylines en open de pagina, daar staat als het goed is in het groen dat je het spel al bezit

Ergens in het midden zie je "Downloadable Content For This Game" (of hoe dit ook in het nederlands heet)
dit heeft 2 items: snowfall en after dark

klik op snowfall en voeg die toe aan je winkel wagen en ga afrekenen.
Ik zie dit allemaal - ik heb ook After Dark als optie (voor 50% off)... maar wat wordt daar toegevoegd wat ik nog niet heb? Immers dag en nacht had ik al wel.. Maw zit daar ook iets bij wat niet bij de gratis updates zit?
pi_160109049
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 00:18 schreef sjappiehunter het volgende:

[..]

Ik zie dit allemaal - ik heb ook After Dark als optie (voor 50% off)... maar wat wordt daar toegevoegd wat ik nog niet heb? Immers dag en nacht had ik al wel.. Maw zit daar ook iets bij wat niet bij de gratis updates zit?
https://www.reddit.com/r/(...)ate_new_information/

mooi overzichtje
pi_160109184
quote:
Dank dank! ^O^
pi_160113539
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 00:01 schreef mschol het volgende:

[..]

hmm.. das apart, koop je via steam applicatie of de website?

mijn fresh start stad met een 6 baansrotonde :+
[ afbeelding ]

een tikkeltje aangepast: geen stoplichten, snelheid op rotonde is 70 of 80km/u
de afslaande wegen de stad in lopen rustig af naar normale waardes
de snelwegoprit heeft een verhoogde snelheid limiet..
Wat is het nut van 6 banen in een rotonde?
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  maandag 22 februari 2016 @ 12:22:50 #44
111843 Cassius
Something's fucky
pi_160114925
quote:
10s.gif Op maandag 22 februari 2016 11:20 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Wat is het nut van 6 banen in een rotonde?
Als je nou es de Arc de Triomphe in het midden zet :Y)
  Moderator maandag 22 februari 2016 @ 12:28:54 #45
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_160115048
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 00:01 schreef mschol het volgende:

[..]

hmm.. das apart, koop je via steam applicatie of de website?

mijn fresh start stad met een 6 baansrotonde :+
[ afbeelding ]

een tikkeltje aangepast: geen stoplichten, snelheid op rotonde is 70 of 80km/u
de afslaande wegen de stad in lopen rustig af naar normale waardes
de snelwegoprit heeft een verhoogde snelheid limiet..
Zijn er nou serieus mensen die hun auto op de rotonde parkeren? :D
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_160115156
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 12:28 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Zijn er nou serieus mensen die hun auto op de rotonde parkeren? :D
De enige manier om dit te voorkomen zijn wegen te gebruiken zonder parkeervakken, denk aan highways, on/off ramps en een aantal wegen van Network Extensions. Die geparkeerde auto's zorgen verder niet voor een mindere doorstroom oid dus het maakt ook niet zo heel veel uit :)
  Moderator maandag 22 februari 2016 @ 14:23:47 #47
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_160117713
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2016 12:34 schreef G3F het volgende:

[..]

De enige manier om dit te voorkomen zijn wegen te gebruiken zonder parkeervakken, denk aan highways, on/off ramps en een aantal wegen van Network Extensions. Die geparkeerde auto's zorgen verder niet voor een mindere doorstroom oid dus het maakt ook niet zo heel veel uit :)
Het is gewoon knullig, iets wat je in het echte leven niet ziet :P
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  maandag 22 februari 2016 @ 14:41:08 #48
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_160118124
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2016 12:34 schreef G3F het volgende:

[..]

De enige manier om dit te voorkomen zijn wegen te gebruiken zonder parkeervakken, denk aan highways, on/off ramps en een aantal wegen van Network Extensions. Die geparkeerde auto's zorgen verder niet voor een mindere doorstroom oid dus het maakt ook niet zo heel veel uit :)
Volgens mij hebben wegen met een grasstrook of bomen geen parkeervakken. Dus die zou je eventueel ook nog kunnen gebruiken.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  maandag 22 februari 2016 @ 14:43:07 #49
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_160118165
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 14:23 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Het is gewoon knullig, iets wat je in het echte leven niet ziet :P
Het spel ziet een rotonde niet als rotonde maar als een paar weggedeeltes .
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  Moderator maandag 22 februari 2016 @ 14:46:44 #50
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_160118263
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2016 14:43 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Het spel ziet een rotonde niet als rotonde maar als een paar weggedeeltes .
Wat een kutspel :(
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  maandag 22 februari 2016 @ 14:49:44 #51
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_160118345
Toch de DLC gekocht :@. Best grappig maar niet heel bijzonder eigenlijk.

Maar wel weer leuk om het toch zonder enige mod weer een spel te spelen O+.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  maandag 22 februari 2016 @ 14:59:43 #52
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_160118548
quote:
10s.gif Op maandag 22 februari 2016 14:46 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Wat een kutspel :(
Lijkt me ook iets dat lastig te implementeren is.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  maandag 22 februari 2016 @ 15:39:04 #53
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160119381
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 14:23 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Het is gewoon knullig, iets wat je in het echte leven niet ziet :P
In Nederland/Europa, maar het is niet uitgesloten:
So we just called him Fred
  Moderator maandag 22 februari 2016 @ 17:11:50 #54
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_160122114
Hier even 3 screens van mijn Cheat City:





Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_160122183
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 17:11 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Hier even 3 screens van mijn Cheat City:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wat is er cheat aan? Unlimited Money?
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  Moderator maandag 22 februari 2016 @ 17:15:47 #56
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_160122233
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 17:14 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Wat is er cheat aan? Unlimited Money?
Yup, en alles unlocked.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_160122245
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 17:15 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Yup, en alles unlocked.
Ah ok, naja echt cheaten is het niet toch? Gewoon Sandbox mode.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  Moderator maandag 22 februari 2016 @ 17:26:21 #58
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_160122566
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 17:16 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Ah ok, naja echt cheaten is het niet toch? Gewoon Sandbox mode.
Unlimited money en meteen een nuclear power plant kunnen bouwen, ik vind het cheaten :+ Ok, sandbox is in een spel als dit wellicht heel normaal, en vraag me nu af hoe je dan echt kunt cheaten in Cities.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_160122714
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2016 12:34 schreef G3F het volgende:

[..]

De enige manier om dit te voorkomen zijn wegen te gebruiken zonder parkeervakken, denk aan highways, on/off ramps en een aantal wegen van Network Extensions. Die geparkeerde auto's zorgen verder niet voor een mindere doorstroom oid dus het maakt ook niet zo heel veel uit :)
Als je een weg met bomen aan de zijkant neerlegt, dan parkeren ze niet aan de zijkant :P
pi_160122939
Hoeveel gb ram gebruikt het spel bij jullie
(she/her)
  maandag 22 februari 2016 @ 17:45:46 #61
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160123061
Bij mij bijna 4GB direct na het opstarten en laden van een lege map.
So we just called him Fred
pi_160126163
10GB met zo'n 600 assets en 35 mods, zakt na een tijdje in het spel naar rond de 4-5GB
pi_160126966
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 17:26 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Unlimited money en meteen een nuclear power plant kunnen bouwen, ik vind het cheaten :+ Ok, sandbox is in een spel als dit wellicht heel normaal, en vraag me nu af hoe je dan echt kunt cheaten in Cities.
niet afhankelijk van inkomsten zijn en alles direct beschikbaar is imho cheaten
pi_160127282
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 17:41 schreef Fylax het volgende:
Hoeveel gb ram gebruikt het spel bij jullie
had 8gb ram, maar de stad van 110.000 trekte die maar moeilijk. heb er vorige week 8gb ram bijgeklikt - verder een gforce gtx970
The distance between insanity and genius is measured only by success
pi_160127451
Net Cities Skylines weer even een poging gegeven maar ik ben denk in inspiratie of motivatieloos ;(

Ik vind die DLC echt te duur voor wat je er voor krijgt om eerlijk te zijn. Misschien dat ik ze bij een sale haal of zo maar nu alleen voor die sneeuw en trams een beetje prijzig
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
pi_160127915
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 17:26 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Unlimited money en meteen een nuclear power plant kunnen bouwen, ik vind het cheaten :+ Ok, sandbox is in een spel als dit wellicht heel normaal, en vraag me nu af hoe je dan echt kunt cheaten in Cities.
Ok, ja, zo'n nuclear power plant bouw ik dan weer niet meteen ook al kan het wel :+ Het moet wel in mn stad passen.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_160128506
Kan je trouwens een echte meltdown krijgen met een nucleair power plant?
  Moderator maandag 22 februari 2016 @ 21:34:33 #68
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_160130508
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2016 19:53 schreef mschol het volgende:

[..]

niet afhankelijk van inkomsten zijn en alles direct beschikbaar is imho cheaten
Dat zei ik dus ook :P
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  maandag 22 februari 2016 @ 21:54:48 #69
111843 Cassius
Something's fucky
pi_160131348
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2016 20:38 schreef mschol het volgende:
Kan je trouwens een echte meltdown krijgen met een nucleair power plant?
Nee, alhoewel zoiets vast wel te modden is. Alle boompjes rood, citizens sick en zo >:)
  maandag 22 februari 2016 @ 21:59:12 #70
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_160131553
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 17:41 schreef Fylax het volgende:
Hoeveel gb ram gebruikt het spel bij jullie
Op het hoogtepunt bijna 14GB, gemiddeld zo'n 6GB volgens mij. :D
Heb 24 in dit ding zitten dus er is wat marge.
pi_160132244
quote:
10s.gif Op maandag 22 februari 2016 21:59 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Op het hoogtepunt bijna 14GB, gemiddeld zo'n 6GB volgens mij. :D
Heb 24 in dit ding zitten dus er is wat marge.
hier tot nu toe max 9.1 ofzo en dat is bij laden van de asset editor..
  maandag 22 februari 2016 @ 23:11:39 #72
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_160134305
Een 'fuck you met je kloteverkeer'-snelweg is soms zo gek nog niet :').
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_160134467
quote:
10s.gif Op maandag 22 februari 2016 23:11 schreef jogy het volgende:
Een 'fuck you met je kloteverkeer'-snelweg is soms zo gek nog niet :').
[ afbeelding ]
snelweg als verkeersader, smart thinking :)
  maandag 22 februari 2016 @ 23:20:00 #74
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_160134601
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 23:16 schreef mschol het volgende:

[..]

snelweg als verkeersader, smart thinking :)
Het gaat als een trein :P. En om het af te maken heb ik waar het nu uiteen gaat bovenin een extra stukje gelegd zodat het aan elkaar gekoppeld is O+.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_160135086
quote:
14s.gif Op maandag 22 februari 2016 14:49 schreef jogy het volgende:
Toch de DLC gekocht :@. Best grappig maar niet heel bijzonder eigenlijk.

Maar wel weer leuk om het toch zonder enige mod weer een spel te spelen O+.
Meeste mods doen het gewoon weer :)

Heb net zelf ook even gespeeld, vind de sneeuw wel heel tof gedaan O+

quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2016 14:41 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Volgens mij hebben wegen met een grasstrook of bomen geen parkeervakken. Dus die zou je eventueel ook nog kunnen gebruiken.
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 17:32 schreef Silverdigger2 het volgende:

[..]

Als je een weg met bomen aan de zijkant neerlegt, dan parkeren ze niet aan de zijkant :P
Klopt, alleen bij 4 baans wegen niet maar daar zit het in t midden :9 (maar die zijn ook niet handig voor rotondes)

[ Bericht 20% gewijzigd door G3F op 22-02-2016 23:40:48 ]
pi_160135451
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 17:26 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Unlimited money en meteen een nuclear power plant kunnen bouwen, ik vind het cheaten :+ Ok, sandbox is in een spel als dit wellicht heel normaal, en vraag me nu af hoe je dan echt kunt cheaten in Cities.
Door bijv een cheat building te gebruiken in een niet sandbox game, denk aan brandweer kazernes met 1000 trucks en genoeg dekking voor de 25 tiles, al zal verkeer daar nog wel een rol spelen of ze op tijd aankomen
pi_160137081
Een opmerking/vraag + een vraag:

1) Bij de DLC zit een wegdeel met twee rijbanen + busbaan.
Bij een kruising wordt de busbaan ook voor rechtdoor+rechtsaf gebruikt - resultaat de busbaan wordt ook door ander verkeer gebruikt om rechtsaf te kunnen... klopt niet toch?

2) Hoe verwijder ik bepaalde save-games? Ik wil wat van de games verwijderen - sommigen starten ook niet meer op.
  dinsdag 23 februari 2016 @ 10:36:06 #78
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_160140652
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 00:58 schreef sjappiehunter het volgende:
2) Hoe verwijder ik bepaalde save-games? Ik wil wat van de games verwijderen - sommigen starten ook niet meer op.
Volgens mij als je naar je steam map gaat en dan via common apps naar de cities skylines folder zie je een mapje savegames die je kan verwijderen. Geen idee of het ook ingame kan.

Dus bijvoorbeeld C:\Program Files (X86)\Steam\steamapps\common\cities skylines\savegames oid
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_160140724
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 00:58 schreef sjappiehunter het volgende:
Een opmerking/vraag + een vraag:

1) Bij de DLC zit een wegdeel met twee rijbanen + busbaan.
Bij een kruising wordt de busbaan ook voor rechtdoor+rechtsaf gebruikt - resultaat de busbaan wordt ook door ander verkeer gebruikt om rechtsaf te kunnen... klopt niet toch?

2) Hoe verwijder ik bepaalde save-games? Ik wil wat van de games verwijderen - sommigen starten ook niet meer op.
voor 2: ga ingame naar content manager en vervolgens naar savegames, daar kan je ze gewoon verwijderen..

wat betreft punt 1: normaal (IRL dus) gesproken werkt dat niet zo volgens mij.. maar wellicht hebben ze daar wat andere regels
  dinsdag 23 februari 2016 @ 10:40:52 #80
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_160140756
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 10:39 schreef mschol het volgende:

[..]

voor 2: ga ingame naar content manager en vervolgens naar savegames, daar kan je ze gewoon verwijderen..
Ah, dat is makkelijker :').
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_160141948
ik heb allerlei props staan onder het park & recreation menu.. echter heb ik die losse props niet als asset in het spel/of gesubscribed in de workshop..
hoe krijg ik die weg? (geen idee waar ze precies vandaan komen)
  dinsdag 23 februari 2016 @ 12:39:07 #82
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_160143650
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 11:28 schreef mschol het volgende:
ik heb allerlei props staan onder het park & recreation menu.. echter heb ik die losse props niet als asset in het spel/of gesubscribed in de workshop..
hoe krijg ik die weg? (geen idee waar ze precies vandaan komen)
Zijn dat geen prop/assets (of hoe heet dat) voor in een parkje of andere download?
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  † In Memoriam † dinsdag 23 februari 2016 @ 12:58:09 #83
159966 lifeblind
pi_160144248
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 11:28 schreef mschol het volgende:
ik heb allerlei props staan onder het park & recreation menu.. echter heb ik die losse props niet als asset in het spel/of gesubscribed in de workshop..
hoe krijg ik die weg? (geen idee waar ze precies vandaan komen)
Ik weet niet beter dan dat dat de 'More Beautification mod' is: https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=505480567
pi_160144541
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 12:58 schreef lifeblind het volgende:

[..]

Ik weet niet beter dan dat dat de 'More Beautification mod' is: https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=505480567
ah, dat zou em wel eens kunnen zijn...

straks even kijken...
  dinsdag 23 februari 2016 @ 20:44:42 #85
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160156239
Ik heb hem ook weer aangeslingerd, met alle updates.

Eerst maar eens begonnen met spelen met de Network Extension mod:
So we just called him Fred
pi_160163161
Vandaag ook maar weer eens gespeeld, met een aantal essentiële mods maar zonder assets. En zónder unlimited money/unlock all. Best wel trots op deze zelfgemaakte trumpet:

There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_160163178

pi_160163264
quote:
Ziet er goed uit hoor!
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_160163335
quote:
dat ziet er allemaal wel erg strak uit.. dat kan ik helemaal niet :D
  Moderator dinsdag 23 februari 2016 @ 23:26:46 #90
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_160164184
quote:
:9~
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  woensdag 24 februari 2016 @ 00:21:57 #91
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160165757
Resultaat van een avondje spelen:



Openbaar vervoersknooppunt:


De verkeersdrukte en afwikkeling bij het industriegebied heb ik behoorlijk verkeerd ingeschat :+

So we just called him Fred
pi_160169738
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 00:21 schreef FredvZ het volgende:
Resultaat van een avondje spelen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Openbaar vervoersknooppunt:
[ afbeelding ]

De verkeersdrukte en afwikkeling bij het industriegebied heb ik behoorlijk verkeerd ingeschat :+
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat zijn dat voor wegen op foto 2?
  woensdag 24 februari 2016 @ 10:45:51 #93
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160170032
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 10:30 schreef j95 het volgende:

[..]

Wat zijn dat voor wegen op foto 2?
in de diepte zijn dat de eenrichtingswegen met tramrails, in de breedte liggen tweerichtingsstraten met bomen.
So we just called him Fred
pi_160170052
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 10:30 schreef j95 het volgende:

[..]

Wat zijn dat voor wegen op foto 2?
ik denk gewoon 2 baans 1 richtingsverkeer banen en gewoon iets uitelkaar gelegd
pi_160181734
doe eens pics van die tramrails

rijden trams ook over de weg zegmaar of is het gewoon een trein met een andere skin?
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
  woensdag 24 februari 2016 @ 19:11:35 #96
111843 Cassius
Something's fucky
pi_160182263
pi_160183500
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 18:54 schreef Baas_bas het volgende:
doe eens pics van die tramrails

rijden trams ook over de weg zegmaar of is het gewoon een trein met een andere skin?
Beter kijken, zijn er al meerdere geplaatst ;)

Cassius is iig zo aardig geweest om er nog een te droppen na je aanvraag, inclusief tram! :9
pi_160185028
hmm... C:SL crasht tijdens laden opeens?

gister werkte alles prima... nu crasht hij?
pi_160194409
Ben weer aan een nieuwe game begonnen, op een eilandenkaart (wederom unlimited moneyz en alles unlocked), helaas zijn er maar 9 vakjes beschikbaar, maar dat mag de pret opzich niet drukken:

Overzichtje:


Fun City, met voetbalstadion, aquarium, science center en meer:


Enkele wijken op eilanden enzo:










En uiteraard: een shinende Azura :7

Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator donderdag 25 februari 2016 @ 04:24:57 #100
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_160195048
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 23:16 schreef mschol het volgende:

[..]

snelweg als verkeersader, smart thinking :)
Al zie ik maar één lullig tunneltje als verbinding tussen links en rechts :P Choked dat niet?

[ Bericht 6% gewijzigd door Drizzt_DoUrden op 25-02-2016 04:41:27 ]
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  donderdag 25 februari 2016 @ 11:09:05 #101
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_160197998
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 04:24 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Al zie ik maar één lullig tunneltje als verbinding tussen links en rechts :P Choked dat niet?
Dat is een tramtunnel :'). Maar misschien is het wel een handig idee om een paar wegen aan te sluiten onder de snelwegen door, op zich :@.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  Moderator donderdag 25 februari 2016 @ 14:14:06 #102
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_160202748
quote:
10s.gif Op donderdag 25 februari 2016 11:09 schreef jogy het volgende:

[..]

Dat is een tramtunnel :'). Maar misschien is het wel een handig idee om een paar wegen aan te sluiten onder de snelwegen door, op zich :@.
:D
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_160205154
iemand nog tips voor quick debugging? m'n spel crasht nog steeds als m'n workshop subscribsions geladen zijn, en heb al de nodige mods verwijderd, maar kom er dus maar niet achter wat ik er nou precies uit moet gooien.. (en met, inmiddels slechts, 1048 items is dat een kut klus om uit te zoeken...
  donderdag 25 februari 2016 @ 16:00:36 #104
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_160205293
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 15:53 schreef mschol het volgende:
iemand nog tips voor quick debugging? m'n spel crasht nog steeds als m'n workshop subscribsions geladen zijn, en heb al de nodige mods verwijderd, maar kom er dus maar niet achter wat ik er nou precies uit moet gooien.. (en met, inmiddels slechts, 1048 items is dat een kut klus om uit te zoeken...
Alles eruit en opnieuw beginnen.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_160205404
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 15:53 schreef mschol het volgende:
iemand nog tips voor quick debugging? m'n spel crasht nog steeds als m'n workshop subscribsions geladen zijn, en heb al de nodige mods verwijderd, maar kom er dus maar niet achter wat ik er nou precies uit moet gooien.. (en met, inmiddels slechts, 1048 items is dat een kut klus om uit te zoeken...
Probeert dit eens:

http://steamcommunity.com(...)010&searchtext=crash
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_160205563
quote:
zover komt de game helaas niet.. hij crasht na paradox en CO logo tijdens laden..
  donderdag 25 februari 2016 @ 17:00:46 #107
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_160206507
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 15:53 schreef mschol het volgende:
iemand nog tips voor quick debugging? m'n spel crasht nog steeds als m'n workshop subscribsions geladen zijn, en heb al de nodige mods verwijderd, maar kom er dus maar niet achter wat ik er nou precies uit moet gooien.. (en met, inmiddels slechts, 1048 items is dat een kut klus om uit te zoeken...
Steamversie? integriteitsscan doen? Of in de mods map van het spel op je harde schijf alles verwijderen (of eruit verplaatsen ergens anders) en dan nog een keertje opstarten?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_160206871
quote:
14s.gif Op donderdag 25 februari 2016 17:00 schreef jogy het volgende:

[..]

Steamversie? integriteitsscan doen? Of in de mods map van het spel op je harde schijf alles verwijderen (of eruit verplaatsen ergens anders) en dan nog een keertje opstarten?
uiteraard steam versie , cache is gechecked en OK
bij herinstall start hij wel, tot de mods en assets gedownload zijn..
dus daar zit het ergens, alleen kan ik niks zinnigs vinden welke mod of asset het probleem veroorzaakt, ook niet in de output_log.txt

edit-

met --disableMods start hij wel.. dus het zit em ergens in de mods. en niet in de assets...
  donderdag 25 februari 2016 @ 17:36:36 #109
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_160207373
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 17:14 schreef mschol het volgende:

[..]

edit-

met --disableMods start hij wel.. dus het zit em ergens in de mods. en niet in de assets...
Dat scheelt dus al een hoop, dan één voor één inschakelen en kijken wat ie doet.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_160207503
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 17:36 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Dat scheelt dus al een hoop, dan één voor één inschakelen en kijken wat ie doet.
dat kan dus helaas niet... dan zijn alle mods verdwenen ingame.. ik moet dus via steam - workshop en vervolgens de subscribed items de mods gaan opzoeken }:|


geweldig die workshop... nu is C:SL gecrasht en neemt steam even mee :')

ow, natuurlijk joh, gelijk m'n computer niet meer geauthoriseerd op deze PC _O-
Steam workshop i.c.m. cities skylines en veel items lijkt (iig hier en op dit moment) 1 groot bugfest te zijn...

[ Bericht 7% gewijzigd door mschol op 25-02-2016 18:02:29 ]
  donderdag 25 februari 2016 @ 19:40:48 #111
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_160210314
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 17:41 schreef mschol het volgende:

[..]

dat kan dus helaas niet... dan zijn alle mods verdwenen ingame.. ik moet dus via steam - workshop en vervolgens de subscribed items de mods gaan opzoeken }:|


geweldig die workshop... nu is C:SL gecrasht en neemt steam even mee :')

ow, natuurlijk joh, gelijk m'n computer niet meer geauthoriseerd op deze PC _O-
Steam workshop i.c.m. cities skylines en veel items lijkt (iig hier en op dit moment) 1 groot bugfest te zijn...

Leuk zo'n neergaande spiraal ;(.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_160210468
quote:
10s.gif Op donderdag 25 februari 2016 19:40 schreef jogy het volgende:

[..]

Leuk zo'n neergaande spiraal ;(.
het is dat ik moest eten enzo, anders waren vast 1 of meerdere schermen gesneuveld (dat was dan ook weer positief geweest, dan had ik gelijk een triple monitor setup gekocht) :')

Ik ga alles maar unsubscriben straks, als hij dan nog werkt :')
pi_160216158
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 16:18 schreef mschol het volgende:

[..]

zover komt de game helaas niet.. hij crasht na paradox en CO logo tijdens laden..
Raar moment om te crashen... Paradox Forums al gecheckt voor vergelijkbare problemen?
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_160216327
Twee avondjes nu bezig geweest met "Mihoga", een stadje zonder "cheats" en zonder custom assets (nu nog, want andere treinstations en parkeerplaatsen zijn eigenlijk een must), maar mét een aantal essentiële mods. Ben best tevreden over het resultaat.

Overzicht, nacht:


Overzicht, dag:


Details:


"Exclusief" stukje aan het strand.


Universiteit; bomen heb ik nog niks aan veranderd.


There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_160217658
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 22:20 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Raar moment om te crashen... Paradox Forums al gecheckt voor vergelijkbare problemen?
internet wel afgestruind en ook daar komt min of meer uit: het ligt aan de mods..
  donderdag 25 februari 2016 @ 22:52:43 #116
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_160217698
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 22:24 schreef EnGCatjuh het volgende:
Twee avondjes nu bezig geweest met "Mihoga", een stadje zonder "cheats" en zonder custom assets (nu nog, want andere treinstations en parkeerplaatsen zijn eigenlijk een must), maar mét een aantal essentiële mods. Ben best tevreden over het resultaat.

Overzicht, nacht:
[ afbeelding ]

Overzicht, dag:
[ afbeelding ]

Details:
[ afbeelding ]

"Exclusief" stukje aan het strand.
[ afbeelding ]

Universiteit; bomen heb ik nog niks aan veranderd.
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ziet er mooi uit.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_160222963
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2016 19:54 schreef G3F het volgende:

[..]

Beter kijken, zijn er al meerdere geplaatst ;)

Cassius is iig zo aardig geweest om er nog een te droppen na je aanvraag, inclusief tram! :9
quote:
oh vet dit ziet er wel nice uit
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
  vrijdag 26 februari 2016 @ 09:16:40 #118
111843 Cassius
Something's fucky
pi_160223962
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 22:24 schreef EnGCatjuh het volgende:
Twee avondjes nu bezig geweest met "Mihoga", een stadje zonder "cheats" en zonder custom assets (nu nog, want andere treinstations en parkeerplaatsen zijn eigenlijk een must), maar mét een aantal essentiële mods. Ben best tevreden over het resultaat.
Welke mod gebruik je voor de parkeervakken langs de rijbaan?
pi_160223977
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2016 19:46 schreef mschol het volgende:

[..]

het is dat ik moest eten enzo, anders waren vast 1 of meerdere schermen gesneuveld (dat was dan ook weer positief geweest, dan had ik gelijk een triple monitor setup gekocht) :')

Ik ga alles maar unsubscriben straks, als hij dan nog werkt :')
Als je mods gaat unsubscriben zou ik beginnen met de mods niet niet zijn geupdate sinds begin februari (voor Snowfall/patch 1.3). Kans is IMO het grootst dat daar de bug in zit.

quote:
14s.gif Op donderdag 25 februari 2016 22:52 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Ziet er mooi uit.
Thanks, het valt mij ook niet tegen voor alleen maar vanilla assets.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_160225510
wat trouwens wel lichtelijk hatelijk is is dat er van sommige mods tig verschillende versies online staan
en de oude zijn het meest gesubscribed.. :')
pi_160228389
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 10:41 schreef mschol het volgende:
wat trouwens wel lichtelijk hatelijk is is dat er van sommige mods tig verschillende versies online staan
en de oude zijn het meest gesubscribed.. :')
Dat krijg je als de originele maker de mod niet meer update en ook anderen niet de zeggenschap erover geeft. Wel een probleemje binnen de Workshop natuurlijk.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_160228395
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 10:41 schreef mschol het volgende:
wat trouwens wel lichtelijk hatelijk is is dat er van sommige mods tig verschillende versies online staan
en de oude zijn het meest gesubscribed.. :')
Heb je toevallig nog de oude T++ ? Er is nu namelijk een V2 die geüpdatet is door de gasten van Network Extentions. NExt heeft trouwens de wegen (bus en voetgangers) overgenomen ^O^
  vrijdag 26 februari 2016 @ 12:51:44 #123
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_160228522
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 22:24 schreef EnGCatjuh het volgende:
Twee avondjes nu bezig geweest met "Mihoga", een stadje zonder "cheats" en zonder custom assets (nu nog, want andere treinstations en parkeerplaatsen zijn eigenlijk een must), maar mét een aantal essentiële mods. Ben best tevreden over het resultaat.

Overzicht, nacht:
[ afbeelding ]

Overzicht, dag:
[ afbeelding ]

Details:
[ afbeelding ]

"Exclusief" stukje aan het strand.
[ afbeelding ]

Universiteit; bomen heb ik nog niks aan veranderd.
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Mooi. Een stadje waar ik eigenlijk best zou willen wonen O+.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  vrijdag 26 februari 2016 @ 14:24:27 #124
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_160231304
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 22:24 schreef EnGCatjuh het volgende:

Universiteit; bomen heb ik nog niks aan veranderd.
[ afbeelding ]

quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 09:16 schreef Cassius het volgende:

[..]

Welke mod gebruik je voor de parkeervakken langs de rijbaan?
Ja, dat wil ik ook wel weten.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_160231693
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 12:47 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Dat krijg je als de originele maker de mod niet meer update en ook anderen niet de zeggenschap erover geeft. Wel een probleemje binnen de Workshop natuurlijk.
ook updaten ze de oude mod niet maar maken ze een nieuw item
pi_160231731
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 12:47 schreef G3F het volgende:

[..]

Heb je toevallig nog de oude T++ ? Er is nu namelijk een V2 die geüpdatet is door de gasten van Network Extentions. NExt heeft trouwens de wegen (bus en voetgangers) overgenomen ^O^
nee, die had ik er al uitgeknikkerd


Mocht iemand nog goeie collecties met assets hebben dan hou ik mij aan bevolen
pi_160232554
Overigens heb ik een parkeergarage als asset maar die wordt nooit gebruikt.
Hebben meer mensen daar last van?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_160232563
quote:
11s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 14:24 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]


[..]

Ja, dat wil ik ook wel weten.
Network skins :) Moet m zelf ook nog hebben
pi_160233860
quote:
11s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 14:24 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

[..]

Ja, dat wil ik ook wel weten.
Oh sorry daar had ik overheen gelezen. Volgens mij is dat Roads United.

EDIT: Deze dus: http://steamcommunity.com(...)rchtext=roads+united

[ Bericht 15% gewijzigd door EnGCatjuh op 26-02-2016 16:10:45 ]
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_160233896
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 15:10 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Overigens heb ik een parkeergarage als asset maar die wordt nooit gebruikt.
Hebben meer mensen daar last van?
Er zijn wel werkende parkeergarages in de workshop, dus ik weet niet of je een goede hebt. Maar bij mij deden ze het wel (was wel voor Snowfall).

[ Bericht 13% gewijzigd door EnGCatjuh op 26-02-2016 16:10:40 ]
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  zaterdag 27 februari 2016 @ 15:41:23 #131
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_160259546
Twee overzichtjes van mijn huidige stad:

Bij dag:


En nacht:


Ik vraag me nu enkel af waar ik het beste het Opera House kan plaatsen.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_160373638
Ik kan in ene geen wegen meer plaatsen?! -O-
Alles werkt gewoon maar bij wegen, elektriciteit palen, treinsporen enz gebeurt er niks als ik op m'n muis klik als ik iets wil plaatsen... Iemand hier ook last van (gehad)?

Edit: Er was een nieuwe patch vandaag waardoor een aantal mods niet meer werken.

Uit een Reddit post:

Water pipes etc. Cause is something failing when detouring NetTool Methods. (Fine Road Heights)
Traffic Manager PE: Everything except Toggle Traffic Light seems broken on first glance. It might internally work and the UI for changing things just doesn't get shown, not sure there
Terraform tools aren't doing anything for me either

https://www.reddit.com/r/(...)ng_1430_cet1330_utc/

[ Bericht 28% gewijzigd door G3F op 02-03-2016 19:35:54 ]
pi_160374780
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2016 19:23 schreef G3F het volgende:
Ik kan in ene geen wegen meer plaatsen?! -O-
Alles werkt gewoon maar bij wegen, elektriciteit palen, treinsporen enz gebeurt er niks als ik op m'n muis klik als ik iets wil plaatsen... Iemand hier ook last van (gehad)?

Edit: Er was een nieuwe patch vandaag waardoor een aantal mods niet meer werken.

Uit een Reddit post:

Water pipes etc. Cause is something failing when detouring NetTool Methods. (Fine Road Heights)
Traffic Manager PE: Everything except Toggle Traffic Light seems broken on first glance. It might internally work and the UI for changing things just doesn't get shown, not sure there
Terraform tools aren't doing anything for me either

https://www.reddit.com/r/(...)ng_1430_cet1330_utc/

Quickfix voor FRH: http://steamcommunity.com(...)/405693392907553790/
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  woensdag 2 maart 2016 @ 22:05:49 #134
111843 Cassius
Something's fucky
pi_160378943
Vanaf vandaag eindelijk wel meerdelige trams in de workshop :7

Nu nog m'n eigen tram afmaken...
pi_160379910
quote:
Thanks :)
  donderdag 3 maart 2016 @ 23:38:27 #136
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160405934
Trams O+


Nieuw wapen in de strijd tegen de files:

So we just called him Fred
  donderdag 3 maart 2016 @ 23:55:16 #137
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160406444
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 23:38 schreef FredvZ het volgende:
Trams O+
[ afbeelding ]

Nieuw wapen in de strijd tegen de files:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Blijf het knap vinden wat sommige mensen in dit topic hier toch nog mee kunnen doen.

Ik kan mezelf er niet toe brengen ;(.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_160406493
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 23:38 schreef FredvZ het volgende:
Trams O+
[ afbeelding ]

Nieuw wapen in de strijd tegen de files:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
nice..
snowfall is in de sale bij GMG, dus misschien scoor ik hem op die manier wel...
  vrijdag 4 maart 2016 @ 00:07:04 #139
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160406716
quote:
14s.gif Op donderdag 3 maart 2016 23:55 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Blijf het knap vinden wat sommige mensen in dit topic hier toch nog mee kunnen doen.

Ik kan mezelf er niet toe brengen ;(.
De tijd blijft bij mij vliegen :D
So we just called him Fred
  vrijdag 4 maart 2016 @ 00:07:09 #140
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160406718
Net echt:
So we just called him Fred
  Moderator vrijdag 4 maart 2016 @ 00:16:16 #141
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_160406864
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 00:07 schreef FredvZ het volgende:
Net echt:
[ afbeelding ]
In België wel (als je het over die hoogspanningskabels hebt) :P
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_160407048
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 00:16 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

In België wel (als je het over die hoogspanningskabels hebt) :P
das bovenleiding voor de trams, slimmerd :P
  vrijdag 4 maart 2016 @ 09:59:50 #143
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_160410550
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 23:38 schreef FredvZ het volgende:
Trams O+
[ afbeelding ]
Binnenkort toch ook maar eens aanschaffen.
quote:
Nieuw wapen in de strijd tegen de files:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En werkt dat nieuwe wapen tegen files? Het lijkt er wel op, want ik zie bijna geen verkeer. :o
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  vrijdag 4 maart 2016 @ 10:00:37 #144
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_160410564
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 00:16 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

In België wel (als je het over die hoogspanningskabels hebt) :P
Alsof je in Nederland zulke heuvels/hoogteverschillen hebt. :P
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_160411399
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 00:07 schreef FredvZ het volgende:

[..]

De tijd blijft bij mij vliegen :D
18:30 - "even een uurtje Cities voor het eten"
23:00 - "moet toch eens gaan eten, nog even deze wijk afmaken"
01:30 - Etenstijd

:{ :9
  vrijdag 4 maart 2016 @ 11:18:00 #146
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_160412166
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 10:46 schreef G3F het volgende:

[..]

18:30 - "even een uurtje Cities voor het eten"
23:00 - "moet toch eens gaan eten, nog even deze wijk afmaken"
01:30 - Etenstijd

:{ :9
_O-

Dat zijn natuurlijk wel de goede spellen. _O_
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_160413981
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 23:38 schreef FredvZ het volgende:
Trams O+
[ afbeelding ]

Nieuw wapen in de strijd tegen de files:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Beetje overdreven, niet? :P
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  Moderator vrijdag 4 maart 2016 @ 13:44:23 #148
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_160415975
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 00:25 schreef mschol het volgende:

[..]

das bovenleiding voor de trams, slimmerd :P
:@
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  vrijdag 4 maart 2016 @ 14:08:14 #149
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_160416655
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 12:23 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Beetje overdreven, niet? :P
Je kan nooit teveel asfalt hebben. [/VVD]
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_160417372
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 13:44 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

:@
maar zoiets voor stroomvoorziening in een wijk is opzich een leuk idee :p
  vrijdag 4 maart 2016 @ 14:57:34 #151
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160417864
Het principe werkt. Ik moet alleen nog een aanpassing doen in de woonwijk waar het verkeer heen wil. Daar ontstaat nu een file op een rotonde die steeds volloopt.
So we just called him Fred
pi_160418240
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 14:57 schreef FredvZ het volgende:
Het principe werkt. Ik moet alleen nog een aanpassing doen in de woonwijk waar het verkeer heen wil. Daar ontstaat nu een file op een rotonde die steeds volloopt.
Goede spreiding van je verkeer in de (woon)wijken en genoeg entry-points zijn uiteindelijk veel belangrijker dan een 6-baans snelweg IMO.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  zaterdag 5 maart 2016 @ 10:57:54 #153
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_160435176
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 00:07 schreef FredvZ het volgende:
Net echt:
[ afbeelding ]
En is het rendabel? :')
Ik zie iets van 2 huizen en er lopen twee tramsporen door het dorp (?).
Misschien als je wat meer huizen neerzet, heb je Hillegersberg lijn 4.
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
  zondag 6 maart 2016 @ 21:04:16 #154
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160473777
De rontonde in de woonwijk links heb ik nu vervangen door een ongelijkvloerse kruising, ook maar gelijk begonnen met een rondweg voor de kantorenwijk rechts:


quote:
9s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 10:57 schreef PandaDrop het volgende:

[..]

En is het rendabel? :')
Ik zie iets van 2 huizen en er lopen twee tramsporen door het dorp (?).
Misschien als je wat meer huizen neerzet, heb je Hillegersberg lijn 4.
Zeker, ligt nog een hele woonwijk achter:
So we just called him Fred
  zondag 6 maart 2016 @ 21:07:41 #155
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_160473889
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 21:04 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Zeker, ligt nog een hele woonwijk achter:
[ afbeelding ]
Lol pure marteling, Net als bij Terbregge in Rotterdam. Huis aan water en in je achtertuin kijk je naar de snelweg. ;(
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
pi_160477752
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 21:04 schreef FredvZ het volgende:
De rontonde in de woonwijk links heb ik nu vervangen door een ongelijkvloerse kruising, ook maar gelijk begonnen met een rondweg voor de kantorenwijk rechts:
[ afbeelding ]

[..]

Zeker, ligt nog een hele woonwijk achter:
[ afbeelding ]
Beter te veel asfalt dan te weinig, hè ;)
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_160525947
Welke asset of mod moet ik downloaden om het volgende te kunnen... en die werkt met snowfallupdate etc...

ik wil graag:
-afslagrichtingen aangeven bij kruisingen
-verkeerslichten verwijderen van kruisingen als ik dat wil

Ik zie verschillende traffic mods, maar weet niet welke de beste is die dit kan..

... ps en hopelijk crashen m'n steden dan niet...
  dinsdag 8 maart 2016 @ 20:37:50 #158
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160526231
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 20:28 schreef sjappiehunter het volgende:
Welke asset of mod moet ik downloaden om het volgende te kunnen... en die werkt met snowfallupdate etc...

ik wil graag:
-afslagrichtingen aangeven bij kruisingen
-verkeerslichten verwijderen van kruisingen als ik dat wil

Ik zie verschillende traffic mods, maar weet niet welke de beste is die dit kan..

... ps en hopelijk crashen m'n steden dan niet...
Traffic Manager: President Edition:
https://steamcommunity.co(...)text=traffic+manager
So we just called him Fred
pi_160526908
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 20:37 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Traffic Manager: President Edition:
https://steamcommunity.co(...)text=traffic+manager
Domme vraag wellicht - dus geabboneerd op deze mod - en nu... waar zie ik de tools?
  Moderator dinsdag 8 maart 2016 @ 21:01:45 #160
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_160526960
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 21:04 schreef FredvZ het volgende:
De rontonde in de woonwijk links heb ik nu vervangen door een ongelijkvloerse kruising, ook maar gelijk begonnen met een rondweg voor de kantorenwijk rechts:
[ afbeelding ]

[..]

Zeker, ligt nog een hele woonwijk achter:
[ afbeelding ]
Drukke bedoening daar op dat smalle weggetje langs het water :D
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  dinsdag 8 maart 2016 @ 21:08:04 #161
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160527166
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 20:59 schreef sjappiehunter het volgende:

[..]

Domme vraag wellicht - dus geabboneerd op deze mod - en nu... waar zie ik de tools?
Je moet hem nog even via de content manager in het startscherm activeren.
So we just called him Fred
pi_160527660
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 21:08 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Je moet hem nog even via de content manager in het startscherm activeren.
Oh ja.. dank!
pi_160527800
Voor de leuk what shots:

Airport City


Als het verkeer maar zijn weg vindt...


Agrarisch gebied - snelweg met parallel-constructie


OV-knoopje


Tram-knoopje


Stadsdeel omringd / links grote OV-knoop
  Moderator dinsdag 8 maart 2016 @ 21:28:25 #164
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_160527931
Sodeknetter wat een bult wegen _O-
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_160528083
Ik krijg weer zin om te gamen. Vervloekt zijt gij! Vooral drizzt.


:+
Nait Soezn Moar Broezn
  dinsdag 8 maart 2016 @ 21:40:51 #166
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_160528404
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 21:25 schreef sjappiehunter het volgende:

Als het verkeer maar zijn weg vindt...
[ afbeelding ]

Het zal vast wel kloppen, maar kon het niet wat makkelijker/effectiever?
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  Moderator dinsdag 8 maart 2016 @ 22:18:14 #167
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_160529918
quote:
11s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 21:32 schreef Divje het volgende:
Ik krijg weer zin om te gamen. Vervloekt zijt gij! Vooral drizzt.

:+
>:)
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_160529968
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 21:40 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Het zal vast wel kloppen, maar kon het niet wat makkelijker/effectiever?
Vast wel - het begon met een simpel knooppunt, maar traffic werd op een gegeven moment huge... en toen wijken aanbouwen... en dan krijg je dit uiteindelijk...

Knooppunt Kethelplein was in eerste instantie het voorbeeld.
  dinsdag 8 maart 2016 @ 23:00:46 #169
389324 Sfeermaker
Knock knock
pi_160531652
Sjappie , zoveel wegen :') wtf en je hebt niet eens skyline. Kleine tip, misschien voor iedereen wel handig, zorg dat bij afritten van snelwegen het verkeer makkelijk doorstroomt op de ringwegen - dus dat het verkeer op 4/6 banen kan voorsorteren
The distance between insanity and genius is measured only by success
  woensdag 9 maart 2016 @ 00:43:17 #170
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_160534193


Eindelijk een stad die ook op een stad lijkt en minder op een uitgegroeide landtumor O+
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  woensdag 9 maart 2016 @ 01:31:53 #171
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_160534631
Mede door al die screenshots hier ben ik ook maar eens begonnen met een nieuwe stad, aangezien na de updates al m'n oude steden niet meer werkten. 9.gif
Is dus ook nog vérre van voltooid, deze stad.
Euro themed, AD + Snowfall en een shitload aan Mods en content uit de Workshop.


Hoofdwegen en turbo-rotondes die weer leiden tot kleinere straten waaraan de blokken liggen.
Aan de hoofdwegen liggen metro stations, iedere buurt heeft een eigen buslijn.


Ongelijkvloerse, compacte afritten. Ideaal in de stad.


Een beetje Nederlands glorie. :P




Overview shot.


En... the money shot. O+
pi_160535769
Niceee _O_
Nait Soezn Moar Broezn
  woensdag 9 maart 2016 @ 08:31:44 #173
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_160535946
Turbo-rotonde? Hoe maak je die?
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  woensdag 9 maart 2016 @ 09:30:03 #174
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_160536483
quote:
11s.gif Op woensdag 9 maart 2016 08:31 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Turbo-rotonde? Hoe maak je die?
http://steamcommunity.com(...)tion=readytouseitems
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  woensdag 9 maart 2016 @ 09:44:39 #175
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_160536686
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  woensdag 9 maart 2016 @ 10:12:11 #176
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_160537066
quote:
14s.gif Op woensdag 9 maart 2016 09:44 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Thanks.
Ik moet die dingen ook nog steeds installeren, ik blijf maar klootviolen met creatieve oplossingen en ductape fixes, ziet er niet uit ;(.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  woensdag 9 maart 2016 @ 10:16:24 #177
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_160537141
quote:
10s.gif Op woensdag 9 maart 2016 10:12 schreef jogy het volgende:

[..]

Ik moet die dingen ook nog steeds installeren, ik blijf maar klootviolen met creatieve oplossingen en ductape fixes, ziet er niet uit ;(.
http://steamcommunity.com(...)313&searchtext=turbo

http://steamcommunity.com(...)341&searchtext=turbo

Dit zijn eigenlijk de turbo rotondes zoals we die in NL kennen. (met de beperkingen van het spel.)
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_160542315
Hoe kan ik wegen buigen of een bocht maken?
History became legend, legend became myth.
  woensdag 9 maart 2016 @ 14:59:54 #179
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_160542373
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 14:57 schreef valek het volgende:
Hoe kan ik wegen buigen of een bocht maken?
Met de tweede en derde optie (links van de wegen, zie je vier opties)
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_160542542
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 14:59 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Met de tweede en derde optie (links van de wegen, zie je vier opties)
thnx ^O^
History became legend, legend became myth.
  donderdag 10 maart 2016 @ 11:36:42 #181
402895 Sjouveur
Korte tekst
pi_160563319
Bestaat er eigenlijk een mod die je stad een realistischer bevolkingsaantal geeft? Ik snap dat de 80k inwoners in mijn huidige stad ook echt inwoners zijn (die allen een baan of studie hebben en dus rondreizen), maar aan de hand van de grootte van de stad zou ik dit eerder op 800k inwoners inschatten. Het mooiste zou een mod zijn die gewoon het aantal inwoners x10 doet, inclusief de unlocks x10, zodat alles mooi in verband blijft.
pi_160563799
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 11:36 schreef Sjouveur het volgende:
Bestaat er eigenlijk een mod die je stad een realistischer bevolkingsaantal geeft? Ik snap dat de 80k inwoners in mijn huidige stad ook echt inwoners zijn (die allen een baan of studie hebben en dus rondreizen), maar aan de hand van de grootte van de stad zou ik dit eerder op 800k inwoners inschatten. Het mooiste zou een mod zijn die gewoon het aantal inwoners x10 doet, inclusief de unlocks x10, zodat alles mooi in verband blijft.
Ja, die mod bestaat.

Volgens mij heet die Realistic Population oid.

Deze dus: https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=426163185
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  donderdag 10 maart 2016 @ 12:15:39 #183
402895 Sjouveur
Korte tekst
pi_160564022
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 12:04 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Ja, die mod bestaat.

Volgens mij heet die Realistic Population oid.

Deze dus: https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=426163185
Die past de daadwerkelijke populatie aan, waardoor je verkeer denk ik een nachtmerrie wordt :p

Ik heb ondertussen zelf nog deze gevonden https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=406841580 Dit is gewoon een extra statistiekje zonder dat je spel verder beïnvloedt word. Ben benieuwd of deze een wat realistischer getal weergeeft voor een stad met meerdere snelwegen, vliegvelden etc etc. :p
pi_160564132
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 12:15 schreef Sjouveur het volgende:

[..]

Die past de daadwerkelijke populatie aan, waardoor je verkeer denk ik een nachtmerrie wordt :p

Ik heb ondertussen zelf nog deze gevonden https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=406841580 Dit is gewoon een extra statistiekje zonder dat je spel verder beïnvloedt word. Ben benieuwd of deze een wat realistischer getal weergeeft voor een stad met meerdere snelwegen, vliegvelden etc etc. :p
RPCM is extra moeilijkheid :P
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_160568577
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 12:15 schreef Sjouveur het volgende:

[..]

Die past de daadwerkelijke populatie aan, waardoor je verkeer denk ik een nachtmerrie wordt :p

Ik heb ondertussen zelf nog deze gevonden https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=406841580 Dit is gewoon een extra statistiekje zonder dat je spel verder beïnvloedt word. Ben benieuwd of deze een wat realistischer getal weergeeft voor een stad met meerdere snelwegen, vliegvelden etc etc. :p
Zodra je eenmaal aan de agent limit (volgensmij is het zo'n 16 000 agents) zit zal je verkeer niet erger meer worden, hooguit juist minder als je stad over de volle 25 tiles is uitgespreid. :)

Heb zelf het gevoel dat het het drukst op de wegen is zo tussen de 30K en 60K als alles nog vrij dicht bij elkaar gebouwd is.

[ Bericht 1% gewijzigd door G3F op 10-03-2016 16:31:36 ]
pi_160592417
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 19:49 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
De middensector (rotondes) zijn aangepakt.

[ afbeelding ]

Volgende stap is om nog wat boompjes enzo te plaatsen.
Zo te zien loopt je begraafplaats nog wat achter
  vrijdag 11 maart 2016 @ 16:01:29 #187
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_160592705
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 15:48 schreef Vermecelli het volgende:

[..]

Zo te zien loopt je begraafplaats nog wat achter
Is al opgelost. De weg naar de begraafplaats toe, had ik per ongeluk als éénrichtingsweg gemaakt. :@
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_160593604
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 16:01 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Is al opgelost. De weg naar de begraafplaats toe, had ik per ongeluk als éénrichtingsweg gemaakt. :@
dat is het een en ander wel heel letterlijk nemen :D
  vrijdag 11 maart 2016 @ 16:47:05 #189
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_160593676
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 16:43 schreef mschol het volgende:

[..]

dat is het een en ander wel heel letterlijk nemen :D
Nu je het zegt. :D
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  † In Memoriam † dinsdag 22 maart 2016 @ 15:23:33 #190
159966 lifeblind
pi_160867837
WTF IS ER GEBEURD?
Onder het boom-tabje vind ik geen voet, fietspaden meer???
pi_160868562
quote:
Mooi zo!!
pi_160868666
Eerste mod die niet meer werkt... de first person mod waarmee je met auto's en trams kan meerijden... eenmaal erin kan je er niet meer uit...
pi_160871640
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 20:19 schreef sjappiehunter het volgende:
Eerste mod die niet meer werkt... de first person mod waarmee je met auto's en trams kan meerijden... eenmaal erin kan je er niet meer uit...
Say what?
pi_160874010
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 21:25 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Say what?
Ik kan op een auto, tram, persoon, vliegtuig of trein klikken... en dan rijd ik first person mee.

Als ik ESC druk kom ik dan weer terug in "kaart-modus" - dat werkt niet meer... ik moet het spel verlaten... of moet blijven meerijden.
pi_160874499
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 22:23 schreef sjappiehunter het volgende:

[..]

Ik kan op een auto, tram, persoon, vliegtuig of trein klikken... en dan rijd ik first person mee.

Als ik ESC druk kom ik dan weer terug in "kaart-modus" - dat werkt niet meer... ik moet het spel verlaten... of moet blijven meerijden.
ik denk dat hij doelde op het stukje dat dat de eerste mod is die niet meer werkt, elke keer dat er een patch is moeten enorm veel mods worden gefixt voor de patch..
pi_160874634
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 22:23 schreef sjappiehunter het volgende:

[..]

Ik kan op een auto, tram, persoon, vliegtuig of trein klikken... en dan rijd ik first person mee.

Als ik ESC druk kom ik dan weer terug in "kaart-modus" - dat werkt niet meer... ik moet het spel verlaten... of moet blijven meerijden.
Het is volgens mij een bugje. ;)
pi_160875252
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 22:38 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Het is volgens mij een bugje. ;)
Een bugje dat gebeurt na de update..
pi_160875296
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 22:35 schreef mschol het volgende:

[..]

ik denk dat hij doelde op het stukje dat dat de eerste mod is die niet meer werkt, elke keer dat er een patch is moeten enorm veel mods worden gefixt voor de patch..
I see...
pi_160875367
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 22:53 schreef sjappiehunter het volgende:

[..]

Een bugje dat gebeurt na de update..
Dan moet er zo snel mogelijk een nieuwe patch uitkomen!!
pi_160881158
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 22:57 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Dan moet er zo snel mogelijk een nieuwe patch uitkomen!!
Dat is aan de mensen die de mods maken. Die het doen in hun vrije tijd. De belangrijke mods zijn inmiddels allemaal wel geupdate volgens mij.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_160882019
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 22:57 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Dan moet er zo snel mogelijk een nieuwe patch uitkomen!!
Je hebt mazzel, de update is er al:

http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=650805785
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  woensdag 23 maart 2016 @ 13:37:21 #203
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_160885159
Ik heb geen regen en mist in m'n stad, blijkbaar. Vanmorgen een nieuwe map gestart, en nog altijd geen regen of mist gehad. Kan dat aan de map liggen?

edit: Wtf, nog geen 2 min na deze post begint het te regenen :')

[ Bericht 35% gewijzigd door Blistering op 23-03-2016 13:44:44 ]
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_160885306
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 19:57 schreef sjappiehunter het volgende:
WTF IS ER GEBEURD?
Onder het boom-tabje vind ik geen voet, fietspaden meer???
In de release notes staat dat die naar een apart tabblad zijn verhuisd.
pi_160892440
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 10:16 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Dat is aan de mensen die de mods maken. Die het doen in hun vrije tijd. De belangrijke mods zijn inmiddels allemaal wel geupdate volgens mij.
^O^

quote:
Lekker snel!!
pi_160901476
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 13:44 schreef HetBrabandertje het volgende:

[..]

In de release notes staat dat die naar een apart tabblad zijn verhuisd.
Dank... gevonden... maar erm, ik speel gewoon een spel en opeen zijn dingen weg/anders... release notes??
pi_160904121
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 23:29 schreef sjappiehunter het volgende:

[..]

Dank... gevonden... maar erm, ik speel gewoon een spel en opeen zijn dingen weg/anders... release notes??
Tenzij je dat zelf aangeeft, update Steam je spellen automatisch. Eergisteren is er een grote patch (1.4) uitgekomen, daardoor zijn er een aantal dingen anders.

De release notes is de lijst met wijzigingen die gedaan zijn door die update.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_160904619
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2016 08:31 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Tenzij je dat zelf aangeeft, update Steam je spellen automatisch. Eergisteren is er een grote patch (1.4) uitgekomen, daardoor zijn er een aantal dingen anders.

De release notes is de lijst met wijzigingen die gedaan zijn door die update.
kleine correctie: steam zal bij een update altijd updaten zodra jij het spel start, updates niet installeren kan helaas niet meer; vroeger kon dit nog wel.

Je kan het hooguit uitstellen tot de eerstvolgende start van het spel (met als uitzondering offline mode denk ik zo)
pi_160906684
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2016 09:28 schreef mschol het volgende:

[..]

kleine correctie: steam zal bij een update altijd updaten zodra jij het spel start, updates niet installeren kan helaas niet meer; vroeger kon dit nog wel.

Je kan het hooguit uitstellen tot de eerstvolgende start van het spel (met als uitzondering offline mode denk ik zo)
Ah ok, misschien had ik dat fout. Mods updaten kan je wel uitzetten toch? Of ook niet?
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_160906809
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 11:29 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Ah ok, misschien had ik dat fout. Mods updaten kan je wel uitzetten toch? Of ook niet?
volgens mij niet, maar dat weet ik niet zeker..

er is trouwens nog een uitzondering op het wel/niet updaten naar de laatste versie:
er zijn wat spellen die onder het tabje beta's (rechtermuis klik op de game in je bibliotheek en dan eigenschappen) bepaalde versies beschikbaar stellen voor b.v. mod compatibiliteit, maar dat is developer afhankelijk..
pi_160946638
Hollandsch spelen met water en dijken...



pi_161062195
Hoi... ik ben niet heel erg tevree met Traffic President.

Verkeer negeert veranderde pijlen (ook na een tijd). Ik heb ooit in in YouTube film ergens gezien dat iemand echt aangaf vanaf welke strook je naar welke andere strook kon op een kruising... is dat geen betere verkeersapp? Zet ''t iemand wat/
pi_161063826
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 22:15 schreef sjappiehunter het volgende:
Hoi... ik ben niet heel erg tevree met Traffic President.

Verkeer negeert veranderde pijlen (ook na een tijd). Ik heb ooit in in YouTube film ergens gezien dat iemand echt aangaf vanaf welke strook je naar welke andere strook kon op een kruising... is dat geen betere verkeersapp? Zet ''t iemand wat/
Dat is Traffic ++ (v2 oid).
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  donderdag 31 maart 2016 @ 14:12:00 #214
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_161072950
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 22:21 schreef sjappiehunter het volgende:
Hollandsch spelen met water en dijken...

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wat slim :o Dat ik hier nooit aan heb gedacht :@ Maar goed, heb nu een kerncentrale, dus water blijft lekker stromen :P
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
  donderdag 31 maart 2016 @ 16:00:22 #215
111843 Cassius
Something's fucky
pi_161075405
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 14:12 schreef MrTorture het volgende:

[..]

Wat slim :o Dat ik hier nooit aan heb gedacht :@ Maar goed, heb nu een kerncentrale, dus water blijft lekker stromen :P
Wat heeft een kerncentrale met water van doen? (Ja alles natuurlijk, maar in het spel niet.)
  donderdag 31 maart 2016 @ 19:54:28 #216
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_161080381
quote:
11s.gif Op donderdag 31 maart 2016 16:00 schreef Cassius het volgende:

[..]

Wat heeft een kerncentrale met water van doen? (Ja alles natuurlijk, maar in het spel niet.)
De kerncentrale niet, maar als ik eerder aan dijken had gedacht, was mijn waterkrachtcentrale niet op een watersnoodramp uitgelopen :P
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
  donderdag 31 maart 2016 @ 21:18:50 #217
111843 Cassius
Something's fucky
pi_161082557
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 19:54 schreef MrTorture het volgende:

[..]

De kerncentrale niet, maar als ik eerder aan dijken had gedacht, was mijn waterkrachtcentrale niet op een watersnoodramp uitgelopen :P
Ooh zo :D Kerncentrale is eigenlijk wel een van de makkelijkste keuzes wat energie betreft, geen vervuiling, weinig ruimte nodig, wie wil dat nou niet :P
pi_161082825
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 21:18 schreef Cassius het volgende:

[..]

Ooh zo :D Kerncentrale is eigenlijk wel een van de makkelijkste keuzes wat energie betreft, geen vervuiling, weinig ruimte nodig, wie wil dat nou niet :P
die nucleaire rotzooi geeft geen vervuiling? :o
  donderdag 31 maart 2016 @ 23:37:15 #219
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_161087109
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 21:26 schreef mschol het volgende:

[..]

die nucleaire rotzooi geeft geen vervuiling? :o
Nooit last van gehad.
En voordeel, naast de kerncentrale plaats je een dam en dan krijg je extra groot debiet door de kerncentrale.

Digitale kernramp van Fukushima of Tsjernobyl moet nog komen
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
pi_161184347
Ik heb het spel er ook weer eens opgezet.
Tevens heb ik gelijk de mod van 81 tiles erin gezet :D
Nu weer maar eens kijken met de 3 DLC's en de nieuwste versie wat er allemaal veranderd is.
pi_161185872
quote:
10s.gif Op donderdag 31 maart 2016 23:37 schreef PandaDrop het volgende:

[..]

Nooit last van gehad.
En voordeel, naast de kerncentrale plaats je een dam en dan krijg je extra groot debiet door de kerncentrale.

Digitale kernramp van Fukushima of Tsjernobyl moet nog komen
stiekem vind ik dat wel erg jammer, lijkt me wel wat, wat realistischere kerncentrales enzo :P

[ Bericht 0% gewijzigd door mschol op 05-04-2016 01:08:11 ]
pi_161202124
Ik ben maar weer eens begonnen. Het viel me eigenlijk wat tegen na de hype in het begin. Heb het een half jaar laten stoffen, hopelijk nu weer wat plezier erin vinden. Zijn de DLC noodzakelijk?
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_161320861
Om alle mods te kunnen gebruiken, heb je dan perse beide uitbreidingen nodig?
  zondag 10 april 2016 @ 14:16:54 #224
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_161326868
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 02:01 schreef 0108daniel het volgende:
Om alle mods te kunnen gebruiken, heb je dan perse beide uitbreidingen nodig?
Er zijn bepaalde assets die After Dark of Snowfall nodig hebben.
Maar het leeuwendeel heeft dat niet als vereiste, bovendien staat het dan vermeld in de beschrijving en vaak ook dmv een gekleurde balk.
pi_161339647
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 14:16 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Er zijn bepaalde assets die After Dark of Snowfall nodig hebben.
Maar het leeuwendeel heeft dat niet als vereiste, bovendien staat het dan vermeld in de beschrijving en vaak ook dmv een gekleurde balk.
Ah dankjewel! :)
pi_161339820
Werkt het toruwens ook als ik via een andere site Cities Skylines koop?
Zoals hier: http://www.gamesync.nl/ci(...)ek9O3BNLYxoCd1vw_wcB
Is dit wel legaal en kan ik daarmee ook alle mods gebruiken?
pi_161340606
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 22:01 schreef 0108daniel het volgende:
Werkt het toruwens ook als ik via een andere site Cities Skylines koop?
Zoals hier: http://www.gamesync.nl/ci(...)ek9O3BNLYxoCd1vw_wcB
Is dit wel legaal en kan ik daarmee ook alle mods gebruiken?
gemiddeld genomen werkt dit gewoon zonder problemen, het is dan gewoon een legale versie, identiek aan de versie die je bij steam zou kopen
pi_161340807
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 22:21 schreef mschol het volgende:

[..]

gemiddeld genomen werkt dit gewoon zonder problemen, het is dan gewoon een legale versie, identiek aan de versie die je bij steam zou kopen
Dankjewel!
Het werkt inmiddels :)
pi_161343067
Ik best een aardige pc. Vorig jaar gekocht.

Ik merk wel dat als mijn 9 tiles aardig zijn volgebouwd mijn computer toch aardig zijn best moet doen:
- m'n fans gaan wat harder draaien
- bewegingen van voertuigen iets minder soepel.
- maken/verwijderen/verplaatsen van OV-haltes loopt zwaar, en traag.

Hebben jullie dit ook?
pi_161343262
wat is een aardige pc dan?

ik kom nooit echt toe aan 9 tiles volbouwen, dan ben ik het allang zat..
pi_161379688
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 00:39 schreef sjappiehunter het volgende:
Ik best een aardige pc. Vorig jaar gekocht.

Ik merk wel dat als mijn 9 tiles aardig zijn volgebouwd mijn computer toch aardig zijn best moet doen:
- m'n fans gaan wat harder draaien
- bewegingen van voertuigen iets minder soepel.
- maken/verwijderen/verplaatsen van OV-haltes loopt zwaar, en traag.

Hebben jullie dit ook?
Mijn laptop schakelt vanaf het moment dat hij klaar is met laden in overdrive, lijkt soms wel of hij ieder moment op kan stijgen :9 verder zijn de prestaties wel gewoon stabiel bij mij, 1 inwoner of 138 500 (persoonlijke max) maakt niet echt verschil.

Edit: T++ was wel echt een killer voor m'n prestaties ;(

[ Bericht 4% gewijzigd door G3F op 12-04-2016 19:16:17 ]
pi_161406763
Hoe goed is CS eigenlijk geoptimaliseerd?
Als ik even alt-tab gebruik gaat alles ongelofelijk traag...
Als ik kijk naar mijn geheugen zie ik dat CS 6GB gebruikt!!
Hoort dit?
Ik gebruik maar een paar mods + assets.
pi_161407164
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 19:54 schreef 0108daniel het volgende:
Hoe goed is CS eigenlijk geoptimaliseerd?
Als ik even alt-tab gebruik gaat alles ongelofelijk traag...
Als ik kijk naar mijn geheugen zie ik dat CS 6GB gebruikt!!
Hoort dit?
Ik gebruik maar een paar mods + assets.
cs lust veel memory, en meerdere cores (tot 4 dacht ik ) is beter voor de simulatie
pi_161409808
Ah dankje.
Nog een vraag.
Ik heb alle dutch houses gedownload.
Echter komen ze niet hoger dan level 3, terwijl ik alles van education, parken, onderwijs, etc heb gemaakt.
Er staat ook bij: 1x1, 2x3, 1,3 enzo, maar hoe werkt dit precies?
Als ik 1x1 vakje maak of een 2x3 vakje dan bouwen ze daar meer huizen dan dat ze nodig hebben om level 3 of hoger te bereiken.
pi_161412466
Die Network Extensions Project doet het bij mij niet.
Netjes gedownload en geïnstalleerd, maar geen extra wegen ingame. Daarna heb ik de bestanden handmatig geïnstalleerd.
In eerste intantie in de map Cities Skylines - Files - Mods - Network Extensions Project
In tweede instantie in Users - AppData - Local - Colossal Order - Cities_Skylines - Addons - Mods
Overige mods staan uit, spel afgesloten en opnieuw opgestart; niks. Ook als ik een nieuw spel start zijn de wegen niet te zien.
Besturingssysteem is Windows 10.
  Moderator woensdag 13 april 2016 @ 23:13:58 #236
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_161413902
quote:
5s.gif Op woensdag 13 april 2016 22:30 schreef karton2 het volgende:
Die Network Extensions Project doet het bij mij niet.
Netjes gedownload en geïnstalleerd, maar geen extra wegen ingame. Daarna heb ik de bestanden handmatig geïnstalleerd.
In eerste intantie in de map Cities Skylines - Files - Mods - Network Extensions Project
In tweede instantie in Users - AppData - Local - Colossal Order - Cities_Skylines - Addons - Mods
Overige mods staan uit, spel afgesloten en opnieuw opgestart; niks. Ook als ik een nieuw spel start zijn de wegen niet te zien.
Besturingssysteem is Windows 10.
Vink je hem wel even aan in de Content Manager in C:S?
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_161419062
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 21:15 schreef 0108daniel het volgende:
Ah dankje.
Nog een vraag.
Ik heb alle dutch houses gedownload.
Echter komen ze niet hoger dan level 3, terwijl ik alles van education, parken, onderwijs, etc heb gemaakt.
Er staat ook bij: 1x1, 2x3, 1,3 enzo, maar hoe werkt dit precies?
Als ik 1x1 vakje maak of een 2x3 vakje dan bouwen ze daar meer huizen dan dat ze nodig hebben om level 3 of hoger te bereiken.
1x1 en 2x3 enzo is de grootte van het plot waarop ze gebouwd worden.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_161419128
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 23:13 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Vink je hem wel even aan in de Content Manager in C:S?
Ja, opties instellen e.d. is geen probleem.
pi_161436923
Bedankt EngCatjuh.
Word tijd om meer geheugen aan te schaffen, 8GB is veelste weinig!
Duurt 7 minuten en 23 seconden om het spel vanaf steam op te starten tot ik daadwerkelijk kan spelen.
Bij mijn taakbeheer is het fysieke geheugen 97% in gebruik...
Dit terwijl ik maar 18 mods gebruik en een aantal assets.
Hebben jullie dit probleem ook?
pi_161465149
Ik heb er 8 GB bijgedaan en het opstarten van de map met maar 23K inwoners duurt nu slechts 53 seconden.
De totale tijd vanaf steam tot ik daadwerkelijk kan spelen is nu 2.55 :)
  zondag 17 april 2016 @ 21:59:41 #241
246608 T_Killer
Rochelle, Rochelle
pi_161508126
Wat is er mis met de Traffic ++ mod? Ik heb me moeten unsubscriben omdat ik anders mijn game niet meer geladen krijg.
"A young girl's strange erotic journey from Milan to Minsk"
  zondag 17 april 2016 @ 22:01:17 #242
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_161508220
Hij is vervangen door de V2 versie.
Daarvoor moet je je opnieuw subsriben op Traffic++ V2
So we just called him Fred
pi_161510003
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 22:01 schreef FredvZ het volgende:
Hij is vervangen door de V2 versie.
Daarvoor moet je je opnieuw subsriben op Traffic++ V2
handig :o

Fatsoenlijk mods upgraden kan men (= in dit geval de maker) ook niet he :')

normaal gesproken update je de mod en wordt hij netjes bij iedereen bijgewerkt, maar nee bij dit spel staan er tig verschillende versies van sommige mods online... waarvan allen, op 1 na, overbodig zijn
pi_161515648
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 22:39 schreef mschol het volgende:

[..]

handig :o

Fatsoenlijk mods upgraden kan men (= in dit geval de maker) ook niet he :')

normaal gesproken update je de mod en wordt hij netjes bij iedereen bijgewerkt, maar nee bij dit spel staan er tig verschillende versies van sommige mods online... waarvan allen, op 1 na, overbodig zijn
Dat krijg je als de originele modbouwer de oude mod niet meer updaten en ook niemand de powers geeft om dat wel te doen.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_161515821
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 22:39 schreef mschol het volgende:

[..]

handig :o

Fatsoenlijk mods upgraden kan men (= in dit geval de maker) ook niet he :')

normaal gesproken update je de mod en wordt hij netjes bij iedereen bijgewerkt, maar nee bij dit spel staan er tig verschillende versies van sommige mods online... waarvan allen, op 1 na, overbodig zijn
Uit ervaring kan ik zeggen dat de manier waarop dit spel geupdate assets behandeld debet is aan al die dubbele zooi. Daarom was ik ook wel klaar met modden na een gebouw of vier/vijf gemaakt te hebben. Het kost telkens enorm veel moeite om updates door te voeren en alles netjes werkend te houden.

Denk eerlijk gezegd dat ze door de matige implementatie van het systeem enorm veel spelers hebben weggejaagd.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  maandag 18 april 2016 @ 10:52:30 #246
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_161516330
Ik blijk dit spel ook in Steam te hebben staan, al een jaar, maar nog nooit gespeeld :') _O-

Vanavond als ik uit m'n werk kom eens doen, ik hou wel van dit soort casual games. Even een goede beginnershandleiding zoeken en dan eerst een Sandbox-game spelen met onbeperkt geld om me alles eigen te maken. En dan het echte werk :7
  maandag 18 april 2016 @ 12:48:31 #247
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_161519104
quote:
10s.gif Op maandag 18 april 2016 10:52 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik blijk dit spel ook in Steam te hebben staan, al een jaar, maar nog nooit gespeeld :') _O-

Vanavond als ik uit m'n werk kom eens doen, ik hou wel van dit soort casual games. Even een goede beginnershandleiding zoeken en dan eerst een Sandbox-game spelen met onbeperkt geld om me alles eigen te maken. En dan het echte werk :7
Veel speelplezier.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  maandag 18 april 2016 @ 13:48:55 #248
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_161520509
quote:
14s.gif Op maandag 18 april 2016 12:48 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Veel speelplezier.
Komt wel goed :D

Heb een beetje dit topic zitten doorlezen (rustige dag op het werk :P) en vroeg me inmiddels wel al iets af :D wat is het verschil tussen een asset en een mod?

Tevens heb ik een laptop van een jaar of 3-4 oud (weet niet meer precies wanneer ik dat ding gekocht heb eigenlijk :P), maar ik lees dat het spel nogal zwaar kan worden. Zit ik goed met 8GB RAM, een i5-processor (geen quadcore, dat dan weer niet) en een Nvidia grafische kaart van 2GB?
  maandag 18 april 2016 @ 14:02:42 #249
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_161520813
quote:
1s.gif Op maandag 18 april 2016 13:48 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Komt wel goed :D

Heb een beetje dit topic zitten doorlezen (rustige dag op het werk :P) en vroeg me inmiddels wel al iets af :D wat is het verschil tussen een asset en een mod?
een asset is volgens mij een (extra) gebouw of zo. Terwijl een mod echt iets wijzigt in het spel, zoals bijvoorbeeld de trafficmods die er zijn die op het gebied van verkeer allerlei zaken aanpassen.

Mocht bovenstaande onjuist zijn, dan verneem ik dat graag van iemand anders
quote:
Tevens heb ik een laptop van een jaar of 3-4 oud (weet niet meer precies wanneer ik dat ding gekocht heb eigenlijk :P), maar ik lees dat het spel nogal zwaar kan worden. Zit ik goed met 8GB RAM, een i5-processor (geen quadcore, dat dan weer niet) en een Nvidia grafische kaart van 2GB?
In het begin zal het nog wel meevallen, maar naarmate je stad groter wordt, zal het waarschijnlijk wel een probleem gaan worden.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  dinsdag 26 april 2016 @ 20:30:11 #250
246608 T_Killer
Rochelle, Rochelle
pi_161735219
Wie heeft er ervaring met het maken/editen van bestaande assets?

Ik wil graag een custom (residential) asset editen zodat het niet meer in lever 5 beschikbaar is, maar in level 3. Kan dat? Zo ja, hoe? Ik kan in de editor niks vinden.
"A young girl's strange erotic journey from Milan to Minsk"
pi_161820198
De openingspost mag weleens geüpdate worden :$
  zaterdag 30 april 2016 @ 15:58:08 #252
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_161824777
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 11:34 schreef 0108daniel het volgende:
De openingspost mag weleens geüpdate worden :$
Nog 49 posts, dan mag je los. :)
pi_161829701
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 22:01 schreef FredvZ het volgende:
Hij is vervangen door de V2 versie.
Daarvoor moet je je opnieuw subsriben op Traffic++ V2
Ik heb dat hele Traffic++ er uit gegooid. Heb nu Network Extensions en Traffic Manager PE en ik heb geen idee wat Traffic++ daar nog aan toe zou moeten voegen? :? Enige wat die mod ooit gedaan heeft is problemen veroorzaken.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_161831355
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 19:31 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Ik heb dat hele Traffic++ er uit gegooid. Heb nu Network Extensions en Traffic Manager PE en ik heb geen idee wat Traffic++ daar nog aan toe zou moeten voegen? :? Enige wat die mod ooit gedaan heeft is problemen veroorzaken.
Mwa T++ deed heel veel dingen toch wel goed + was er als een van de eerste. Volgensmij doet de huidige TM PE hetzelfde + meer maar dan met minder prestatie issues (heb hem zelf overigens nog niet geprobeerd).
pi_161839307
Ik heb een aantal goederentreinstations.

Dit leidt tot files van goederentreinen buiten mijn gebied... is er een manier of iets om dit te voorkomen?
pi_161839442
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 01:40 schreef sjappiehunter het volgende:
Ik heb een aantal goederentreinstations.

Dit leidt tot files van goederentreinen buiten mijn gebied... is er een manier of iets om dit te voorkomen?
1 goederen station die met buiten verbonden is.. en die verbind je, met een stuk weg(!) aan je interne railnetwerk...

https://gfycat.com/HarmfulGoodIndianelephant#?direction=reverse
https://www.reddit.com/r/(...)al_to_external_cargo
pi_161839558
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 01:55 schreef mschol het volgende:

[..]

1 goederen station die met buiten verbonden is.. en die verbind je, met een stuk weg(!) aan je interne railnetwerk...

https://gfycat.com/HarmfulGoodIndianelephant#?direction=reverse
https://www.reddit.com/r/(...)al_to_external_cargo
Ja ook mijn idee...

krijg ik dit... onder is van buiten. links naar goederenstation (daarbij 2 afnemende stations naar interne gebieden), midden is passagiers, ook met overstap, rechts is goederen met afneemstation naar commercial gebied.

Probleem blijft altijd dat je verkeersopstoppingen krijgt rond zo'n goederenstation.

pi_161839622
mijn eerste gok wat er mis gaat in deze setup: je hebt nu meerdere raillijnen: A (extern), B (intern 1) en C (intern 2)

A wil zowel naar B als C, maar B en C genereren ook verkeer naar de andere stations te gaan.. volgens mij gaat het daar mis..

bij het reddit voorbeeld zijn er 2 stations die voor de rest niks hoeven te bedienen..
pi_161839839
Komt misschien door de experimentele opzet van mijn stad... zal later wat plaatjes posten.

Ik heb gescheiden kernen.

Twee woonkernen (alleen high density wonen)
Twee commerciële kernen (alleen high density commercieel)
Een kantoor-kern
Vier industriele kernen (verschillende typen industrie/landbouw).

Daarnaast zijn er:
Een energie en water kern (centrales, water)
Twee OV-hubs

De OV hubs zijn als enige verbonden met de rijksweg naar buiten en personenstations naar buiten.
Auto's kunnen dus niet van buiten naar woon, industrie, commercieel en kantoren. Alle peoples moet via de hubs. Ook hebben de OV-hubs een vliegveld. Vanuit de OV hubs lopen metrolijnen (meerdere) naar de verschillende kernen. Verkeer tussen de kernen moet ook dus via de OV hub. Er zijn kleine uitzonderingen, maar dit is de basis.
De industriegebieden zijn wel enigszinsverbonden.

Een woonkern is totaal tram-ov, de ander bus-ov, zo ook commercieel.

Resultaat:
-geen verkeersopstoppingen in woon/werkgebied, nauwelijks verkeer, behalve vuilniswagens, brandweer, politie etc en trams en bussen.
-gigantische OV-stromen. Vooral tussen de metrostations en treinstations op de OV-hubs.

Ik wil de verschillende gebieden ook via trein ontsluiten naar buiten, maar ook intern voor de interne markt. Hier loop ik dus een beetje op spaak

Ander probleempje is in de woongebieden dat ik enorm veel crematoria heb, maar toch lijken blijven liggen... deceased 1.600, capaciteit 7.000... crematoria door alle gebieden heen... en toch... doodshoofdjes...
  zondag 1 mei 2016 @ 09:07:22 #260
389324 Sfeermaker
Knock knock
pi_161840835
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 02:32 schreef sjappiehunter het volgende:

Ander probleempje is in de woongebieden dat ik enorm veel crematoria heb, maar toch lijken blijven liggen... deceased 1.600, capaciteit 7.000... crematoria door alle gebieden heen... en toch... doodshoofdjes...
Daar klopt inderdaad geen reet van. Wat ik me ook afvraag is of lijken wel worden opgeruimd. Het aantal begraven mensen blijft maar toenemen. Daar 100 crematoria aan toevoegen helpt niets.
The distance between insanity and genius is measured only by success
pi_161841542
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 02:32 schreef sjappiehunter het volgende:
Komt misschien door de experimentele opzet van mijn stad... zal later wat plaatjes posten.

Ik heb gescheiden kernen.

Twee woonkernen (alleen high density wonen)
Twee commerciële kernen (alleen high density commercieel)
Een kantoor-kern
Vier industriele kernen (verschillende typen industrie/landbouw).

Daarnaast zijn er:
Een energie en water kern (centrales, water)
Twee OV-hubs

De OV hubs zijn als enige verbonden met de rijksweg naar buiten en personenstations naar buiten.
Auto's kunnen dus niet van buiten naar woon, industrie, commercieel en kantoren. Alle peoples moet via de hubs. Ook hebben de OV-hubs een vliegveld. Vanuit de OV hubs lopen metrolijnen (meerdere) naar de verschillende kernen. Verkeer tussen de kernen moet ook dus via de OV hub. Er zijn kleine uitzonderingen, maar dit is de basis.
De industriegebieden zijn wel enigszinsverbonden.

Een woonkern is totaal tram-ov, de ander bus-ov, zo ook commercieel.

Resultaat:
-geen verkeersopstoppingen in woon/werkgebied, nauwelijks verkeer, behalve vuilniswagens, brandweer, politie etc en trams en bussen.
-gigantische OV-stromen. Vooral tussen de metrostations en treinstations op de OV-hubs.

Ik wil de verschillende gebieden ook via trein ontsluiten naar buiten, maar ook intern voor de interne markt. Hier loop ik dus een beetje op spaak

Ander probleempje is in de woongebieden dat ik enorm veel crematoria heb, maar toch lijken blijven liggen... deceased 1.600, capaciteit 7.000... crematoria door alle gebieden heen... en toch... doodshoofdjes...
hoe zit dat met services zoals crematoria: kunnen die wel naar alle kernen toe?
  zondag 1 mei 2016 @ 11:15:09 #262
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_161842093
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 09:07 schreef Sfeermaker het volgende:

[..]

Daar klopt inderdaad geen reet van. Wat ik me ook afvraag is of lijken wel worden opgeruimd. Het aantal begraven mensen blijft maar toenemen. Daar 100 crematoria aan toevoegen helpt niets.
Is die bug nog steeds niet gefixt?
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_161842354
Tijd om Cities weer eens aan te slingeren :)
pi_161843091
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 10:31 schreef mschol het volgende:

[..]

hoe zit dat met services zoals crematoria: kunnen die wel naar alle kernen toe?
Ja de crematoria staan in alle kernen verspreid, net als politiebureaus, brandweer, ziekenhuizen, scholen (alleen woonkernen), en vuilverbranders
pi_161845110
Mijn spoornetwerk is een ramp. Alles staat stil. Er zijn ook zoveel treinen die rijden.
History became legend, legend became myth.
pi_161846529
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 11:33 schreef davedavy het volgende:
Tijd om Cities weer eens aan te slingeren :)
En weer verwijderd. :') Was weer leuk voor twee uurtjes, daarna verveelde het weer. De natte wegen (?) lijken ook mijn game traag te maken.
  zondag 1 mei 2016 @ 14:59:14 #267
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161846589
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 14:57 schreef davedavy het volgende:

[..]

En weer verwijderd. :') Was weer leuk voor twee uurtjes, daarna verveelde het weer. De natte wegen (?) lijken ook mijn game traag te maken.
:D! Ik heb echt exact hetzelde. Zelfs de uitbreidingen gekocht. Een uurtje proberen een goed begin te maken en dan geef ik weer op omdat het allemaal zo ongelooflijk oppervlakkig is :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_161850203
Wat ik eigenlijk wil is een map met een grote rivier of baai en van daaruit dan enkele kanalen de stad in te slingeren. Alleen welke (standaard) map ik dan ook kies, overal is het waterpeil veel lager dan het land, hierdoor krijg je relatief diepe kanalen met een lage watergrens en waarbij het water soms zo ver terugstroomt dat delen van het kanaal droogvallen. Ziet er niet uit dus :')

Moet dus een map hebben waar het waterpeil redelijk hoog staat zodat die kanalen zich goed tot (bijna) de rand toe vullen. Wie weet een leuke map? :)
pi_161850303
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 17:09 schreef GlenSpey het volgende:
Wat ik eigenlijk wil is een map met een grote rivier of baai en van daaruit dan enkele kanalen de stad in te slingeren. Alleen welke (standaard) map ik dan ook kies, overal is het waterpeil veel lager dan het land, hierdoor krijg je relatief diepe kanalen met een lage watergrens en waarbij het water soms zo ver terugstroomt dat delen van het kanaal droogvallen. Ziet er niet uit dus :')

Moet dus een map hebben waar het waterpeil redelijk hoog staat zodat die kanalen zich goed tot (bijna) de rand toe vullen. Wie weet een leuke map? :)
zelf maken?
  zondag 1 mei 2016 @ 17:35:19 #270
56316 EnGCatjuh
Enge kat
pi_161850615
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 02:04 schreef sjappiehunter het volgende:

[..]

Ja ook mijn idee...

krijg ik dit... onder is van buiten. links naar goederenstation (daarbij 2 afnemende stations naar interne gebieden), midden is passagiers, ook met overstap, rechts is goederen met afneemstation naar commercial gebied.

Probleem blijft altijd dat je verkeersopstoppingen krijgt rond zo'n goederenstation.

[ afbeelding ]
Dit werkt véél beter: http://imgur.com/a/LPRah
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_161850649
Wat heeft die steam save cloud voor zin eigenlijk?
Ik heb meer dan 150 mods en 400 assets geinstalleerd.
Ik doe de steam save cloud en wil het op een andere PC spelen, maar dan heb ik de mods en assets niet waardoor ik net zo goed opnieuw kan beginnen.
pi_161850945
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 17:16 schreef mschol het volgende:

[..]

zelf maken?
Geen zin in.

Iemand die een map weet?
pi_161851101
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 17:37 schreef 0108daniel het volgende:
Wat heeft die steam save cloud voor zin eigenlijk?
Ik heb meer dan 150 mods en 400 assets geinstalleerd.
Ik doe de steam save cloud en wil het op een andere PC spelen, maar dan heb ik de mods en assets niet waardoor ik net zo goed opnieuw kan beginnen.
steam save cloud heeft zin om je saves te bewaren, de assets en mods heb je je op gesubscribed, dus op een andere pc moeten die automatisch worden gedownload..
pi_161858518
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 17:35 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Dit werkt véél beter: http://imgur.com/a/LPRah
Worth trying! :)


By the way... vond uit dat de spoorlijnen buiten mijn kaart om in een verbonden waren. Er gingen dus goederentreinen aan de ene kant mijn kaart uit, reden een rondje en kwamen de andere kant mijn kaart weer binnen... dat zorgde ook voor veel treinverkeer.
pi_161859507
quote:
14s.gif Op zondag 1 mei 2016 14:59 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

:D! Ik heb echt exact hetzelde. Zelfs de uitbreidingen gekocht. Een uurtje proberen een goed begin te maken en dan geef ik weer op omdat het allemaal zo ongelooflijk oppervlakkig is :').
Ik ook, jammer want ik vond Cities echt een goed spel. Alleen is de uitdaging totaal weg zodra je een keer een stad met 100k+ inwoners hebt gemaakt en zelfs met de uitbreidingen en plugins komt die uitdaging niet terug.

Ik volg het spel nog wel in de hoop dat er een keer om een ommekeer komt maar anders haak ik helaas af.
pi_161865595
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 22:28 schreef Vermecelli het volgende:

[..]

Ik ook, jammer want ik vond Cities echt een goed spel. Alleen is de uitdaging totaal weg zodra je een keer een stad met 100k+ inwoners hebt gemaakt en zelfs met de uitbreidingen en plugins komt die uitdaging niet terug.

Ik volg het spel nog wel in de hoop dat er een keer om een ommekeer komt maar anders haak ik helaas af.
De devs hebben volgens mij uitgesproken dat er op het gebied van de mechanics niet zo héél veel gaat veranderen. Dus ik vrees ervoor; heb zelf overigens hetzelfde. Probeer het af en toe een avondje maar het goede gevoel blijft niet echt hangen ofzo.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_161867516
Ik ken t gevoel ook -O-

Ik blijf gewoon dit topic en de Reddit volgen en dan gooi ik hem eens in de zoveel tijd even aan als ik weer wat inspiratie heb. Eigenlijk draait t spel voornamelijk om een zo aantrekkelijk mogelijk uitziende stad te maken.
pi_161869768
Nja is dat niet bij elke game zo?
pi_161877126
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 13:07 schreef davedavy het volgende:
Nja is dat niet bij elke game zo?
Hoe bedoel je precies want volgensmij zijn er genoeg games waar t niet om t bouwen van een (zo esthetisch mogelijke) stad gaat? :P
pi_161881973
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 18:28 schreef G3F het volgende:

[..]

Hoe bedoel je precies want volgensmij zijn er genoeg games waar t niet om t bouwen van een (zo esthetisch mogelijke) stad gaat? :P
:? Ik bedoel dat elke game na een tijd verveeld en daarna niet meer interessant zal worden omdat er simpelweg te weinig nieuwigheden zijn.
pi_161884500
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 21:08 schreef davedavy het volgende:

[..]

:? Ik bedoel dat elke game na een tijd verveeld en daarna niet meer interessant zal worden omdat er simpelweg te weinig nieuwigheden zijn.
Mwa Forza verveelt mij persoonlijk nooit, of elke andere goeie racegame.
Verder brengen COD en FIFA elk jaar hetzelfde spel uit en blijven mensen het spelen.
Al moet ik wel zeggen dat bovenstaande spellen (iig Forza voor mij) sterke multiplayer features hebben waardoor het interessant blijft, iets wat CSL totaal mist.
pi_161884762
hoewel simcity 4 in de basis hetzelfde idee is, kan/kon dat spel mij veel langer boeien..
  maandag 2 mei 2016 @ 22:32:54 #283
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_161885419
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 22:16 schreef mschol het volgende:
hoewel simcity 4 in de basis hetzelfde idee is, kan/kon dat spel mij veel langer boeien..
Ik herken het zeker, maar heeft dat misschien ook niet met een stukje leeftijd en nostalgie te maken?
Ten tijde van de release van SC4 was je zelf nog een stuk jonger, inmiddels 13 jaar later zijn we flink verzadigd op game gebied; het zit wel in een mooi en nieuw jasje, maar in feite is de basis nog altijd hetzelfde als 15 jaar geleden.

Ik heb het zelf namelijk ook bij veel andere game genres.. het is niet minder, maar ik heb sneller het gevoel dat ik het "allemaal al eens gezien heb" ondanks de super gelikte graphics etc.
  maandag 2 mei 2016 @ 22:38:42 #284
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_161885637
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 22:32 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Ik herken het zeker, maar heeft dat misschien ook niet met een stukje leeftijd en nostalgie te maken?
Ten tijde van de release van SC4 was je zelf nog een stuk jonger, inmiddels 13 jaar later zijn we flink verzadigd op game gebied; het zit wel in een mooi en nieuw jasje, maar in feite is de basis nog altijd hetzelfde als 15 jaar geleden.

Ik heb het zelf namelijk ook bij veel andere game genres.. het is niet minder, maar ik heb sneller het gevoel dat ik het "allemaal al eens gezien heb" ondanks de super gelikte graphics etc.
oftewel we worden oud. ;(
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  maandag 2 mei 2016 @ 22:39:32 #285
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_161885666
quote:
9s.gif Op maandag 2 mei 2016 22:38 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

oftewel we worden oud. ;(
Ouch... :D
pi_161885864
Door dit soort screenshots wil ik 'm weer opstarten ;(




En dan na een half uurtje heb je dit gemaakt:


En ben je er weer flauw van :')
Nait Soezn Moar Broezn
  maandag 2 mei 2016 @ 22:55:24 #287
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_161886281
Ik zie soms wel eens van die filmpjes ervan op YouTube en dan denk ik echt van :9~ dat wil ik ook zo maken. En dan ga ik zelf er mee aan de slag en valt het toch iedere keer weer een beetje tegen. ;(
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_161886577
Wat je op YouTube ziet is soms niet normaal... en moet je niet als de standaard zien.

Vraag je dan af hoeveel werk dat is... en hoeveel leven deze mensen hebben, (of hoeveel ze aan hun YouTube account verdienen).
pi_161891023
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 23:01 schreef sjappiehunter het volgende:
Wat je op YouTube ziet is soms niet normaal... en moet je niet als de standaard zien.

Vraag je dan af hoeveel werk dat is... en hoeveel leven deze mensen hebben, (of hoeveel ze aan hun YouTube account verdienen).
Dat zijn dan ook van die versneld afgespeelde filmpjes die dan alsnog een half uur duren. Hebben ze in feite eigenlijk 5 uur lang aan één klein stukje woonwijk gebouwd oid. Het lijkt alsof ze dat even snel neerplempen, maar dat is natuurlijk helemaal niet zo.

Planet Coaster gaat (helaas) hetzelfde probleem hebben - we zijn nu al zo verwend door de fantastische creaties die gemaakt worden, we kunnen onszelf alleen maar teleurstellen ;(
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  dinsdag 3 mei 2016 @ 09:04:31 #290
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_161891096
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 08:55 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Dat zijn dan ook van die versneld afgespeelde filmpjes die dan alsnog een half uur duren. Hebben ze in feite eigenlijk 5 uur lang aan één klein stukje woonwijk gebouwd oid. Het lijkt alsof ze dat even snel neerplempen, maar dat is natuurlijk helemaal niet zo.

Planet Coaster gaat (helaas) hetzelfde probleem hebben - we zijn nu al zo verwend door de fantastische creaties die gemaakt worden, we kunnen onszelf alleen maar teleurstellen ;(
Dat is wel zo inderdaad.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_161893281
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 22:16 schreef mschol het volgende:
hoewel simcity 4 in de basis hetzelfde idee is, kan/kon dat spel mij veel langer boeien..
Hoewel SC 2013 op veel vlakken gewoon keihard faalde moet ik zeggen dat ik die game ook veel meer heb gespeeld dan Cities. Zal vast niet voor iedereen zo zijn maar ik was wel een beetje uitgekeken op het city simulator genre omdat ik al zoveel uren in SimCity 1/2 jaar ervoor had gespeeld. Misschien dat dat ook wel meespeelt :P

quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 22:09 schreef G3F het volgende:

Verder brengen COD en FIFA elk jaar hetzelfde spel uit en blijven mensen het spelen.

Als je Fifa leuk vindt dan moet je wel elk jaar een nieuwe kopen, bij COD betwijfel ik dat.

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 08:55 schreef EnGCatjuh het volgende:


Planet Coaster gaat (helaas) hetzelfde probleem hebben - we zijn nu al zo verwend door de fantastische creaties die gemaakt worden, we kunnen onszelf alleen maar teleurstellen ;(
_O- So true
  dinsdag 3 mei 2016 @ 11:51:31 #292
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_161893516
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 11:40 schreef davedavy het volgende:

Als je Fifa leuk vindt dan moet je wel elk jaar een nieuwe kopen, bij COD betwijfel ik dat.

Bij FIFA koop ik iedere 2-3 jaar een nieuw deel. Anders vind ik het te veel worden.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_161895984
Wat nog mist is LAN-play.
Hoeft niet perse competitief,werk je cheaters enkel mee in de hand en verpest je de game. Gewoon beide een zooitje tiles volbouwen en een toffe stad maken samen.
blablablabla
pi_161896043
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 11:51 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Bij FIFA koop ik iedere 2-3 jaar een nieuw deel. Anders vind ik het te veel worden.
Mwoah dan speel je met verouderde gameplay en spelersdatabases. Ook online functies werken nauwelijks.

Toch wel een beetje pauper hoor.
blablablabla
  dinsdag 3 mei 2016 @ 14:16:17 #295
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161896160
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 22:32 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Ik herken het zeker, maar heeft dat misschien ook niet met een stukje leeftijd en nostalgie te maken?
Bij mij niet. Ik speel nu nog SC4. Ok, wel met een hoop mods maar ongeveer 5 jaar geleden speelde ik het voor het eerst. Toen nog zonder mods en ook toen al kon het mij veel langer boeien.

Wat mij betreft zit er gewoon iets meer diepgang en charme in die game. Al sinds 2003.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_161896220
Met EA Access kom je al een heel eind. Na een halfjaar is de nieuwste FIFA beschikbaar. Dan nog de overige spellen en de 10-uur trails die je kan doen voor je besluit een (EA) game aan te schaffen is de ¤25 per jaar wel het overwegen waard.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 14:24:12 #297
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_161896319
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 14:10 schreef Elan het volgende:

[..]

Mwoah dan speel je met verouderde gameplay en spelersdatabases. Ook online functies werken nauwelijks.

Ik speel toch al nauwelijks online, dus dat interesseert mij niet zo. En die verouderde gameplay ben ik wel gewend :@, dan ieder jaar weer opnieuw alles moeten leren. ;( Dus enige nadeel is inderdaad die verouderde spelersdatabase. Maar meestal is dat na een paar seizoenen toch al niet meer relevant.

quote:
Toch wel een beetje pauper hoor.
Het geld groeit me nou eenmaal niet op de rug. Of misschien wel, maar dan kan ik er niet bij. ;(
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_161896652
SC4 is is essentie wel een stuk lastiger,als in moeilijker dan Cities toch?
blablablabla
pi_161903200
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 14:41 schreef Elan het volgende:
SC4 is is essentie wel een stuk lastiger,als in moeilijker dan Cities toch?
ik vind hem denk ik makkelijker
  dinsdag 3 mei 2016 @ 19:55:55 #300
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_161903477
Ik mis in CS wel rampen zoals stadsbranden en meteorieten.
Gelukkig zijn overstromingen wel mogelijk.
Verder mis ik het geklooi met budget per ziekenhuis in CS.
En ik vond SC4 veel gezelliger. Luchtballonen, spellende kinderen, dieren enzo.
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
pi_161904298
quote:
9s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 19:55 schreef PandaDrop het volgende:
Ik mis in CS wel rampen zoals stadsbranden en meteorieten.
Gelukkig zijn overstromingen wel mogelijk.
Verder mis ik het geklooi met budget per ziekenhuis in CS.
En ik vond SC4 veel gezelliger. Luchtballonen, spellende kinderen, dieren enzo.
Er is eventueel een "fire spread" mod als je echt stadsbranden wil hebben.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')