Nog 49 posts, dan mag je los.quote:Op zaterdag 30 april 2016 11:34 schreef 0108daniel het volgende:
De openingspost mag weleens geüpdate worden :$
Ik heb dat hele Traffic++ er uit gegooid. Heb nu Network Extensions en Traffic Manager PE en ik heb geen idee wat Traffic++ daar nog aan toe zou moeten voegen?quote:Op zondag 17 april 2016 22:01 schreef FredvZ het volgende:
Hij is vervangen door de V2 versie.
Daarvoor moet je je opnieuw subsriben op Traffic++ V2
Mwa T++ deed heel veel dingen toch wel goed + was er als een van de eerste. Volgensmij doet de huidige TM PE hetzelfde + meer maar dan met minder prestatie issues (heb hem zelf overigens nog niet geprobeerd).quote:Op zaterdag 30 april 2016 19:31 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Ik heb dat hele Traffic++ er uit gegooid. Heb nu Network Extensions en Traffic Manager PE en ik heb geen idee wat Traffic++ daar nog aan toe zou moeten voegen?Enige wat die mod ooit gedaan heeft is problemen veroorzaken.
1 goederen station die met buiten verbonden is.. en die verbind je, met een stuk weg(!) aan je interne railnetwerk...quote:Op zondag 1 mei 2016 01:40 schreef sjappiehunter het volgende:
Ik heb een aantal goederentreinstations.
Dit leidt tot files van goederentreinen buiten mijn gebied... is er een manier of iets om dit te voorkomen?
Ja ook mijn idee...quote:Op zondag 1 mei 2016 01:55 schreef mschol het volgende:
[..]
1 goederen station die met buiten verbonden is.. en die verbind je, met een stuk weg(!) aan je interne railnetwerk...
https://gfycat.com/HarmfulGoodIndianelephant#?direction=reverse
https://www.reddit.com/r/(...)al_to_external_cargo
Daar klopt inderdaad geen reet van. Wat ik me ook afvraag is of lijken wel worden opgeruimd. Het aantal begraven mensen blijft maar toenemen. Daar 100 crematoria aan toevoegen helpt niets.quote:Op zondag 1 mei 2016 02:32 schreef sjappiehunter het volgende:
Ander probleempje is in de woongebieden dat ik enorm veel crematoria heb, maar toch lijken blijven liggen... deceased 1.600, capaciteit 7.000... crematoria door alle gebieden heen... en toch... doodshoofdjes...
hoe zit dat met services zoals crematoria: kunnen die wel naar alle kernen toe?quote:Op zondag 1 mei 2016 02:32 schreef sjappiehunter het volgende:
Komt misschien door de experimentele opzet van mijn stad... zal later wat plaatjes posten.
Ik heb gescheiden kernen.
Twee woonkernen (alleen high density wonen)
Twee commerciële kernen (alleen high density commercieel)
Een kantoor-kern
Vier industriele kernen (verschillende typen industrie/landbouw).
Daarnaast zijn er:
Een energie en water kern (centrales, water)
Twee OV-hubs
De OV hubs zijn als enige verbonden met de rijksweg naar buiten en personenstations naar buiten.
Auto's kunnen dus niet van buiten naar woon, industrie, commercieel en kantoren. Alle peoples moet via de hubs. Ook hebben de OV-hubs een vliegveld. Vanuit de OV hubs lopen metrolijnen (meerdere) naar de verschillende kernen. Verkeer tussen de kernen moet ook dus via de OV hub. Er zijn kleine uitzonderingen, maar dit is de basis.
De industriegebieden zijn wel enigszinsverbonden.
Een woonkern is totaal tram-ov, de ander bus-ov, zo ook commercieel.
Resultaat:
-geen verkeersopstoppingen in woon/werkgebied, nauwelijks verkeer, behalve vuilniswagens, brandweer, politie etc en trams en bussen.
-gigantische OV-stromen. Vooral tussen de metrostations en treinstations op de OV-hubs.
Ik wil de verschillende gebieden ook via trein ontsluiten naar buiten, maar ook intern voor de interne markt. Hier loop ik dus een beetje op spaak
Ander probleempje is in de woongebieden dat ik enorm veel crematoria heb, maar toch lijken blijven liggen... deceased 1.600, capaciteit 7.000... crematoria door alle gebieden heen... en toch... doodshoofdjes...
Is die bug nog steeds niet gefixt?quote:Op zondag 1 mei 2016 09:07 schreef Sfeermaker het volgende:
[..]
Daar klopt inderdaad geen reet van. Wat ik me ook afvraag is of lijken wel worden opgeruimd. Het aantal begraven mensen blijft maar toenemen. Daar 100 crematoria aan toevoegen helpt niets.
Ja de crematoria staan in alle kernen verspreid, net als politiebureaus, brandweer, ziekenhuizen, scholen (alleen woonkernen), en vuilverbrandersquote:Op zondag 1 mei 2016 10:31 schreef mschol het volgende:
[..]
hoe zit dat met services zoals crematoria: kunnen die wel naar alle kernen toe?
En weer verwijderd.quote:
quote:Op zondag 1 mei 2016 14:57 schreef davedavy het volgende:
[..]
En weer verwijderd.Was weer leuk voor twee uurtjes, daarna verveelde het weer. De natte wegen (?) lijken ook mijn game traag te maken.
zelf maken?quote:Op zondag 1 mei 2016 17:09 schreef GlenSpey het volgende:
Wat ik eigenlijk wil is een map met een grote rivier of baai en van daaruit dan enkele kanalen de stad in te slingeren. Alleen welke (standaard) map ik dan ook kies, overal is het waterpeil veel lager dan het land, hierdoor krijg je relatief diepe kanalen met een lage watergrens en waarbij het water soms zo ver terugstroomt dat delen van het kanaal droogvallen. Ziet er niet uit dus
Moet dus een map hebben waar het waterpeil redelijk hoog staat zodat die kanalen zich goed tot (bijna) de rand toe vullen. Wie weet een leuke map?
Dit werkt véél beter: http://imgur.com/a/LPRahquote:Op zondag 1 mei 2016 02:04 schreef sjappiehunter het volgende:
[..]
Ja ook mijn idee...
krijg ik dit... onder is van buiten. links naar goederenstation (daarbij 2 afnemende stations naar interne gebieden), midden is passagiers, ook met overstap, rechts is goederen met afneemstation naar commercial gebied.
Probleem blijft altijd dat je verkeersopstoppingen krijgt rond zo'n goederenstation.
[ afbeelding ]
steam save cloud heeft zin om je saves te bewaren, de assets en mods heb je je op gesubscribed, dus op een andere pc moeten die automatisch worden gedownload..quote:Op zondag 1 mei 2016 17:37 schreef 0108daniel het volgende:
Wat heeft die steam save cloud voor zin eigenlijk?
Ik heb meer dan 150 mods en 400 assets geinstalleerd.
Ik doe de steam save cloud en wil het op een andere PC spelen, maar dan heb ik de mods en assets niet waardoor ik net zo goed opnieuw kan beginnen.
Worth trying!quote:Op zondag 1 mei 2016 17:35 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Dit werkt véél beter: http://imgur.com/a/LPRah
Ik ook, jammer want ik vond Cities echt een goed spel. Alleen is de uitdaging totaal weg zodra je een keer een stad met 100k+ inwoners hebt gemaakt en zelfs met de uitbreidingen en plugins komt die uitdaging niet terug.quote:Op zondag 1 mei 2016 14:59 schreef Fir3fly het volgende:
[..]! Ik heb echt exact hetzelde. Zelfs de uitbreidingen gekocht. Een uurtje proberen een goed begin te maken en dan geef ik weer op omdat het allemaal zo ongelooflijk oppervlakkig is
.
De devs hebben volgens mij uitgesproken dat er op het gebied van de mechanics niet zo héél veel gaat veranderen. Dus ik vrees ervoor; heb zelf overigens hetzelfde. Probeer het af en toe een avondje maar het goede gevoel blijft niet echt hangen ofzo.quote:Op zondag 1 mei 2016 22:28 schreef Vermecelli het volgende:
[..]
Ik ook, jammer want ik vond Cities echt een goed spel. Alleen is de uitdaging totaal weg zodra je een keer een stad met 100k+ inwoners hebt gemaakt en zelfs met de uitbreidingen en plugins komt die uitdaging niet terug.
Ik volg het spel nog wel in de hoop dat er een keer om een ommekeer komt maar anders haak ik helaas af.
Hoe bedoel je precies want volgensmij zijn er genoeg games waar t niet om t bouwen van een (zo esthetisch mogelijke) stad gaat?quote:
quote:Op maandag 2 mei 2016 18:28 schreef G3F het volgende:
[..]
Hoe bedoel je precies want volgensmij zijn er genoeg games waar t niet om t bouwen van een (zo esthetisch mogelijke) stad gaat?
Mwa Forza verveelt mij persoonlijk nooit, of elke andere goeie racegame.quote:Op maandag 2 mei 2016 21:08 schreef davedavy het volgende:
[..]Ik bedoel dat elke game na een tijd verveeld en daarna niet meer interessant zal worden omdat er simpelweg te weinig nieuwigheden zijn.
Ik herken het zeker, maar heeft dat misschien ook niet met een stukje leeftijd en nostalgie te maken?quote:Op maandag 2 mei 2016 22:16 schreef mschol het volgende:
hoewel simcity 4 in de basis hetzelfde idee is, kan/kon dat spel mij veel langer boeien..
oftewel we worden oud.quote:Op maandag 2 mei 2016 22:32 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ik herken het zeker, maar heeft dat misschien ook niet met een stukje leeftijd en nostalgie te maken?
Ten tijde van de release van SC4 was je zelf nog een stuk jonger, inmiddels 13 jaar later zijn we flink verzadigd op game gebied; het zit wel in een mooi en nieuw jasje, maar in feite is de basis nog altijd hetzelfde als 15 jaar geleden.
Ik heb het zelf namelijk ook bij veel andere game genres.. het is niet minder, maar ik heb sneller het gevoel dat ik het "allemaal al eens gezien heb" ondanks de super gelikte graphics etc.
Dat zijn dan ook van die versneld afgespeelde filmpjes die dan alsnog een half uur duren. Hebben ze in feite eigenlijk 5 uur lang aan één klein stukje woonwijk gebouwd oid. Het lijkt alsof ze dat even snel neerplempen, maar dat is natuurlijk helemaal niet zo.quote:Op maandag 2 mei 2016 23:01 schreef sjappiehunter het volgende:
Wat je op YouTube ziet is soms niet normaal... en moet je niet als de standaard zien.
Vraag je dan af hoeveel werk dat is... en hoeveel leven deze mensen hebben, (of hoeveel ze aan hun YouTube account verdienen).
Dat is wel zo inderdaad.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 08:55 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Dat zijn dan ook van die versneld afgespeelde filmpjes die dan alsnog een half uur duren. Hebben ze in feite eigenlijk 5 uur lang aan één klein stukje woonwijk gebouwd oid. Het lijkt alsof ze dat even snel neerplempen, maar dat is natuurlijk helemaal niet zo.
Planet Coaster gaat (helaas) hetzelfde probleem hebben - we zijn nu al zo verwend door de fantastische creaties die gemaakt worden, we kunnen onszelf alleen maar teleurstellen
Hoewel SC 2013 op veel vlakken gewoon keihard faalde moet ik zeggen dat ik die game ook veel meer heb gespeeld dan Cities. Zal vast niet voor iedereen zo zijn maar ik was wel een beetje uitgekeken op het city simulator genre omdat ik al zoveel uren in SimCity 1/2 jaar ervoor had gespeeld. Misschien dat dat ook wel meespeeltquote:Op maandag 2 mei 2016 22:16 schreef mschol het volgende:
hoewel simcity 4 in de basis hetzelfde idee is, kan/kon dat spel mij veel langer boeien..
Als je Fifa leuk vindt dan moet je wel elk jaar een nieuwe kopen, bij COD betwijfel ik dat.quote:Op maandag 2 mei 2016 22:09 schreef G3F het volgende:
Verder brengen COD en FIFA elk jaar hetzelfde spel uit en blijven mensen het spelen.
quote:Op dinsdag 3 mei 2016 08:55 schreef EnGCatjuh het volgende:
Planet Coaster gaat (helaas) hetzelfde probleem hebben - we zijn nu al zo verwend door de fantastische creaties die gemaakt worden, we kunnen onszelf alleen maar teleurstellen
Bij FIFA koop ik iedere 2-3 jaar een nieuw deel. Anders vind ik het te veel worden.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 11:40 schreef davedavy het volgende:
Als je Fifa leuk vindt dan moet je wel elk jaar een nieuwe kopen, bij COD betwijfel ik dat.
Mwoah dan speel je met verouderde gameplay en spelersdatabases. Ook online functies werken nauwelijks.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 11:51 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Bij FIFA koop ik iedere 2-3 jaar een nieuw deel. Anders vind ik het te veel worden.
Bij mij niet. Ik speel nu nog SC4. Ok, wel met een hoop mods maar ongeveer 5 jaar geleden speelde ik het voor het eerst. Toen nog zonder mods en ook toen al kon het mij veel langer boeien.quote:Op maandag 2 mei 2016 22:32 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ik herken het zeker, maar heeft dat misschien ook niet met een stukje leeftijd en nostalgie te maken?
Ik speel toch al nauwelijks online, dus dat interesseert mij niet zo. En die verouderde gameplay ben ik wel gewendquote:Op dinsdag 3 mei 2016 14:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Mwoah dan speel je met verouderde gameplay en spelersdatabases. Ook online functies werken nauwelijks.
Het geld groeit me nou eenmaal niet op de rug. Of misschien wel, maar dan kan ik er niet bij.quote:Toch wel een beetje pauper hoor.
ik vind hem denk ik makkelijkerquote:Op dinsdag 3 mei 2016 14:41 schreef Elan het volgende:
SC4 is is essentie wel een stuk lastiger,als in moeilijker dan Cities toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |