Telefoon in de hand lijkt me. In de broek zou het toch niet zo verbuigen?quote:Op vrijdag 19 februari 2016 17:30 schreef hottentot het volgende:
Toon maar aan wie het er neer heeft gelegd en stel diegene aansprakelijk.
En hoe krijg je het voor elkaar om over zo'n klein steentje omver te flikkeren?
Juist in de broek lijkt mij.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 17:33 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Telefoon in de hand lijkt me. In de broek zou het toch niet zo verbuigen?
Waar staat TS zijn telefoon in zijn hand had?quote:Op vrijdag 19 februari 2016 17:59 schreef Simterklaas het volgende:
Misschien moet je voortaan je telefoon in je zak laten als je deelneemt aan het verkeer.
9 van de 10 fietsers letten niet op en zitten met hun telefoon te kutten.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 18:00 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
[..]
Waar staat TS zijn telefoon in zijn hand had?
Misschien is TS wel een van die andere 1/10 fietsers.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 18:01 schreef Simterklaas het volgende:
[..]
9 van de 10 fietsers letten niet op en zitten met hun telefoon te kutten.
Dit dus.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 17:30 schreef hottentot het volgende:
Toon maar aan wie het er neer heeft gelegd en stel diegene aansprakelijk.
En hoe krijg je het voor elkaar om over zo'n klein steentje omver te flikkeren?
Ik betwijfel het, anders had 'ie de steen ook gezien.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 18:02 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
[..]
Misschien is TS wel een van die andere 1/10 fietsers.
Inderdaad ja, op je plaat gaan door zo'n kiezeltje en dan nog het lef durven hebben om een topic te openenquote:
Je bent gewoon met je fiets op je muil gegaan. Shit happens. En nu gewoon weer normaal doen.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 18:05 schreef NasiHoofd het volgende:
Telefoon zat gewoon in mijn zak hoor, klapte vol op de stoeprand daarom is hij zo scheef
Misschien je verzekering proberenquote:Op vrijdag 19 februari 2016 18:09 schreef NasiHoofd het volgende:
Duidelijke antwoorden hier, ik denk dat ik waanideeën heb gekregen door de klappert die ik maakte
Als die uit je hand flikkert verbuigt die juist niet, dan doet die eerder barsten of zo. Dit lijkt me idd in je broek verbogenquote:Op vrijdag 19 februari 2016 17:33 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Telefoon in de hand lijkt me. In de broek zou het toch niet zo verbuigen?
Ook met rechtbijstand. Je zult a) moeten aantonen dat je inderdaad door die steen bent gevallen b) dat die steen van de flat afkomstig is en c) dat deze door nalatigheid van het bouwbedrijf op het fietspad is terechtgekomen.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 18:50 schreef hoas het volgende:
Beetje kinderachtige reacties hier, gewoon je rechtsbijstand inschakelen, heb je die niet dan geef ik je weinig kans.
Hier verzekerd voor zijnquote:Op vrijdag 19 februari 2016 18:15 schreef imikethat het volgende:
[..]
Misschien je verzekering proberen
Inderdaad.quote:
Dus als jij met je auto op de snelweg rijdt en er ligt een stuk beton op de rijbaan waardoor je je auto aan bonken rijdt stel jij ook rws niet aansprakelijk. Kom op hee.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 18:01 schreef hottentot het volgende:
Maar om je vraag te beantwoorden.
Ja jij mag ze aansprakelijk stellen, en zij mogen je daarop keihard uitlachen.
Dus als ik een steen op de snelweg leg, en jij rijd er tegenaan dan is rijkswaterstaat verantwoordelijk.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 20:48 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Dus als jij met je auto op de snelweg rijdt en er ligt een stuk beton op de rijbaan waardoor je je auto aan bonken rijdt stel jij ook rws niet aansprakelijk. Kom op hee.
Je kan de wegbeheerder gewoon aansprakelijk stellen als er rommel op het fietspad ligt en zeker als je daardoor schade krijgt (bv een enorm gat maar ook bv door gladheid en rommel op de weg)
Of dat met zo'n klein steentje nog iets gaat uithalen is een ander verhaal.
Als er geen melding gemaakt is van dat stuk beton op de rijbaan en het is onbekend waar het vandaan komt dan kan je rws aansprakelijk stellen tot je een ons weegt maar daar schiet je niks mee op.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 20:48 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Dus als jij met je auto op de snelweg rijdt en er ligt een stuk beton op de rijbaan waardoor je je auto aan bonken rijdt stel jij ook rws niet aansprakelijk. Kom op hee.
Eigen verantwoordelijkheid. Je fietst langs een gebouw waarbij je ziet dat eraan gewerkt wordt. Logischerwijs kan je dit soort stukjes beton verwachten.quote:Je kan de wegbeheerder gewoon aansprakelijk stellen als er rommel op het fietspad ligt en zeker als je daardoor schade krijgt (bv een enorm gat maar ook bv door gladheid en rommel op de weg)
Of dat met zo'n klein steentje nog iets gaat uithalen is een ander verhaal.
Ik opteer voor deze:quote:Op vrijdag 19 februari 2016 20:50 schreef hottentot het volgende:
[..]
Dus als ik een steen op de snelweg leg, en jij rijd er tegenaan dan is rijkswaterstaat verantwoordelijk.
of deze
ik twijfel nog.
Daar heb je rechtsbijstand voor, in mijn geval namen ze de moeite niet eens en keerde ze zelf 500 euro uit, dat is goedkoper dan een onderzoek starten.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 19:18 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Ook met rechtbijstand. Je zult a) moeten aantonen dat je inderdaad door die steen bent gevallen b) dat die steen van de flat afkomstig is en c) dat deze door nalatigheid van het bouwbedrijf op het fietspad is terechtgekomen.
Ik denk dat je je tijd zinvoller kunt besteden.
Ik neem de weddenschap aan, wat zetten we erop? Kratje bier?quote:Op zaterdag 20 februari 2016 01:21 schreef RacerDKB het volgende:
Wat een debiele reacties hier weer, met dat "kiezeltje". Hebben jullie nooit van perspectief gehoord?
Ik durf er om te wedden dat iedereen hier daardoor op zijn muil was gegaan als je daar onverwacht over heen botst, met de nodige snelheid.
Ik voor dezequote:
In geval je de wegbeheerder (in dit geval waarschijnlijk de gemeente) aansprakelijk wilt stellen moet je kunnen aantonen dat de gevaar veroorzakende vervuiling langere tijd aanwezig is en de gemeente de opruimplicht verzuimd is, danwel dat de situatie pas sinds kort zo gevaarlijk is maar dat de gemeente hier reeds van op de hoogte is en voldoende tijd heeft gehad om actie te ondernemen.quote:Op maandag 22 februari 2016 20:09 schreef Thezappa het volgende:
Doe overheid , provincie moet er voor zorg dragen dat ze weg opgeruimd / schoon is..moet wel binnen de redelijkheid blijven ..
Je kunt contact met hen opnemen ..en je verhaal voordragen
Schakel je rechtsbijstand in
Dit ja. Man man man, en iedereen zich maar afvragen waarom we zo'n rubberentegelmaatschappij aan het worden zijn...quote:Op vrijdag 19 februari 2016 17:35 schreef Tja..1986 het volgende:
Jeetje, is de eigen verantwoordelijkheid dood?
Klopt , maar dit is het enige wat ts kan doenquote:Op maandag 22 februari 2016 21:01 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
In geval je de wegbeheerder (in dit geval waarschijnlijk de gemeente) aansprakelijk wilt stellen moet je kunnen aantonen dat de gevaar veroorzakende vervuiling langere tijd aanwezig is en de gemeente de opruimplicht verzuimd is, danwel dat de situatie pas sinds kort zo gevaarlijk is maar dat de gemeente hier reeds van op de hoogte is en voldoende tijd heeft gehad om actie te ondernemen.
Omdat het hier om een stukje afval gaat op een weg die er verder prima uitziet, vermoed ik dat je geen van bovenstaande hard kunt maken.
Bij afval/puin/rommel op de weg is in beginsel degene aansprakelijk die de rommel verloren is. Dan komt er echter nog je eigen verantwoordelijkheid om de hoek kijken. Je moet aannemelijk dat je een aanrijding met het object niet redelijkerwijs hebt kunnen voorkomen zonder daarbij jezelf en/of het overige verkeer in gevaar te brengen. Op een drukke snelweg is vrij snel aannemelijk te maken. Door de auto's voor je merk je het object relatief laat op, en in de drukte is een noodstop of uitwijkmanoeuvre eigenlijk altijd een risico. Op een fietspad ligt de snelheid veel lager, is meestal voldoende ruimte om uit te wijken en kun je het object ruim van tevoren zien liggen. Mits je je aandacht op de weg hebt...
In theorie, ja.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 20:50 schreef hottentot het volgende:
[..]
Dus als ik een steen op de snelweg leg, en jij rijd er tegenaan dan is rijkswaterstaat verantwoordelijk.
of deze
ik twijfel nog.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |