abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 18 februari 2016 @ 23:06:25 #1
424655 MisterCe
The B but not the C
pi_160030743
DEN HAAG -
In de discussie over vluchtelingen is de asiellobby zo sterk georganiseerd, dat het tegengeluid niet of nauwelijks gehoord dreigt te worden.
Daarvoor waarschuwt minister Kamp (Economische Zaken). Volgens de VVD-bewindsman moeten Kamerleden zeer scherp in de gaten houden dat de asiellobby slechts opkomt voor deelbelang. Dat mag, stelt hij tegenover deze krant, maar bij het maken van een afweging moeten politici wel verder kijken dan hun neus lang is en ervoor waken niet eenzijdig naar problemen te kijken.
Kamp, die voor de VVD ooit asielwoordvoerder was, signaleert dat er in de asieldiscussie „weinig tegengeluid is”. „Vluchtelingenorganisaties, asieladvocaten, ze hebben hun lobby goed georganiseerd. Maar er zijn ook andere belangen in het land die misschien minder goed naar voren worden gebracht. Dat moet je je goed realiseren. Dan heb je als Kamerlid je werk goed te doen”, aldus de bewindsman.

Kamp debatteerde donderdag met de Tweede Kamer over de invloed van lobbyisten op de politiek. Vooral - vermeende - invloed van het bedrijfsleven kwam daarbij aan bod. Volgens de bewindsman is er niets mis met lobbyen zolang Kamerleden, ministers en ambtenaren zich de wet niet laten voorschrijven.

De Telegraaf schreef donderdag over de invloed van de asielindustrie op de politiek. Linkse partijen lepelen letterlijk moties op die worden aangeleverd door lobbyisten, bleek uit onderzoek van deze krant.

http://www.telegraaf.nl/b(...)niet_gehoord___.html
pi_160032461
Het COA bijvoorbeeld is dan ook een enge organisatie die met name transparantie echt heel vies vinden.

Denk dat daar heel wat spreekwoordelijke lijken in de kast zitten nog.
pi_160032464
Er gaan in elk geval miljoenen euro's naar de lobby voor een ruimhartig asielbeleid. Het tegengeluid is inderdaad niet georganiseerd.

Ik vraag mij af of donateurs van bepaalde organisaties wel weten dat een groot gedeelte van hun donaties niet wordt besteed aan de vluchtelingen zelf, maar aan lobbyisten om meer asielzoekers toe te laten en te laten blijven.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_160032670
Je wordt als tegenstander al snel neer gezet als een Nazi. Of je nu een hek wilt of betere controles. Je bent gelijk de nieuwe Hitler.

Gek dat als je de discussie niet toelaat het tegengeluid niet meer te horen is, behalve dan in vorm van vernielingen of geweldadige protesten.

Je zou kunnen zeggen dat +40 zetels voor de PVV in de peilingen ook een 'tegengeluid' is.
pi_160032694
VVD heeft het over lobbyen en het tegengeluid?!! Wow de fucking arrogantie
  vrijdag 19 februari 2016 @ 00:13:05 #6
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_160032722
Kamp woont duidelijk in een grot aangezien je in de media doodgegooid word met nogal luidruchtige tegenstanders van asielzoekers. Of zeg liever doofgescheeuwd.
pi_160032773
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 00:13 schreef Hexagon het volgende:
Kamp woont duidelijk in een grot aangezien je in de media doodgegooid word met nogal luidruchtige tegenstanders van asielzoekers. Of zeg liever doofgescheeuwd.
Het bericht gaat over betaalde lobbyisten waaraan miljoenen euro's besteed worden. Deze lobbyisten proberen ambtenaren en politici en verkiezingsprogramma's op grote schaal te beïnvloeden.
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_160032776
quote:
Wat duidelijk genegeerd wordt en afgedaan als een kleine minderheid van facistische nazi's die iedereen moet negeren
  vrijdag 19 februari 2016 @ 00:19:14 #9
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_160032822
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 00:16 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Het bericht gaat over betaalde lobbyisten waaraan miljoenen euro's besteed worden. Deze lobbyisten proberen ambtenaren en politici en verkiezingsprogramma's op grote schaal te beïnvloeden.
Dat doet dat tegengeluid dan toch een stuk goedkoper. Dat moet ik ze nageven.
  vrijdag 19 februari 2016 @ 00:20:14 #10
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_160032834
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 00:17 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Wat duidelijk genegeerd wordt en afgedaan als een kleine minderheid van facistische nazi's die iedereen moet negeren
Jullie vinden toch ook dat de asiellobby genegeerd moet worden? Wat is het verschil?
pi_160032849
quote:
Dit heeft op geen enkele manier iets te maken met de lobby.
Als dit al een nieuwsitem is, dan wordt de 'luidruchtige tegenstanders van asielzoekers' gepresenteerd als de noviteit.
Dit is dan juist eerder de lobby van de pro- vluchtelingen actoren.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_160032855
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 00:19 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat doet dat tegengeluid dan toch een stuk goedkoper. Dat moet ik ze nageven.
Is dat zo? Blijkbaar doen zij dat niet. Tegengeluiden vanuit de bevolking zelf zijn niet te vergelijken met professionele lobbyisten die precies weten hoe zij kunnen meeschrijven aan verkiezingsprogramma's, beleidsteksten, wetteksten, onderwerpen en standpunten van politieke partijen in de Tweede Kamer,
  vrijdag 19 februari 2016 @ 00:26:27 #13
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_160032918
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 00:22 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dit heeft op geen enkele manier iets te maken met de lobby.
Als dit al een nieuwsitem is, dan wordt de 'luidruchtige tegenstanders van asielzoekers' gepresenteerd als de noviteit.
Dit is dan juist eerder de lobby van de pro- vluchtelingen actoren.
Nee hoor, we zien ze al maanden te pas en te onpas overal verschijnen met hun nogal agressieve lobbystrategie. En ze hebben zelfs hun eigen zetbazen in Den Haag. Wat wil je nog meer?
  vrijdag 19 februari 2016 @ 00:29:33 #14
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_160032963
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 00:22 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Is dat zo? Blijkbaar doen zij dat niet. Tegengeluiden vanuit de bevolking zelf zijn niet te vergelijken met professionele lobbyisten die precies weten hoe zij kunnen meeschrijven aan verkiezingsprogramma's, beleidsteksten, wetteksten, onderwerpen en standpunten van politieke partijen in de Tweede Kamer,
Een druk bezette politicus vind het natuurlijk harstikke fijn als de lobbyist uit zijn eigen politieke straatje hem het werk uit handen neemt. Maar voor de amateurlobbyisten die dat niet kunnen kan zo'n politicus een ook prima zelf.
pi_160032997
-

[ Bericht 100% gewijzigd door PSVCL op 19-02-2016 00:32:13 ]
pi_160033056
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 00:26 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nee hoor, we zien ze al maanden te pas en te onpas overal verschijnen met hun nogal agressieve lobbystrategie. En ze hebben zelfs hun eigen zetbazen in Den Haag. Wat wil je nog meer?
Hier ben ik totaal mee oneens. Verslaggeving heeft niets te maken met de effecten van trickle down dat de lobby natuurlijk beoogt.

[ Bericht 0% gewijzigd door damian5700 op 19-02-2016 00:41:58 ]
pi_160033682
quote:
Wat heeft de media hier mee te maken? Hij heeft het over lobbyen.
pi_160034496
quote:
Wat de media laten zien, zijn de dommige figuren die luidkeels demonstreren. Zo worden tegenstanders van de asielinstroom zorgvuldig geframed, keer op keer weer. Tegenover dat domme geschreeuw wordt dan de rustige, intelligent overkomende mening van een voorstander gezet. De onderliggende boodschap die voortdurend impliciet wordt afgegeven: de voorstanders zijn redelijk en weldenkend, de tegenstanders zijn domme schreeuwers.

De echte inhoudelijke kritiek tegen de asielinstroom krijgt nauwelijks een podium in de media.
pi_160034570
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 03:15 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Wat de media laten zien, zijn de dommige figuren die luidkeels demonstreren. Zo worden tegenstanders van de asielinstroom zorgvuldig geframed, keer op keer weer. Tegenover dat domme geschreeuw wordt dan de rustige, intelligent overkomende mening van een voorstander gezet. De onderliggende boodschap die voortdurend impliciet wordt afgegeven: de voorstanders zijn redelijk en weldenkend, de tegenstanders zijn domme schreeuwers.

De echte inhoudelijke kritiek tegen de asielinstroom krijgt nauwelijks een podium in de media.
Dat ook maar naar mijn weten speelt het lobbyen zich niet (hoofdzakelijk) in het openbaar af. Kamp maakt zich zorgen over het directe contact tussen de asiellobby en Kamerleden terwijl er geen direct contact bestaat tussen de anti-assiellobby en Kamerleden. Dit verhaal heeft helemaal niks met de media te maken.
pi_160034824
quote:

[..]

de lobbyisten doen zeer goed hun werk...
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_160034998
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 00:09 schreef Nintex het volgende:

Je zou kunnen zeggen dat +40 zetels voor de PVV in de peilingen ook een 'tegengeluid' is.
:Y
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
pi_160035019
quote:
Als ik bijvoorbeeld de NOS zie dan mis ik de kritische noot.

Bij RTL4 was laatst een item over Libanezen die met valse papieren, zich voordoen als Syriërs naar Europa reizen, dit soort onderwerpen zien je zelden bij de NOS
Iedere migrant noemen ze standaard "vluchteling" en iedere vorm van hekken en controle doet de journalisten schuimbekken.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
pi_160035191
quote:
Je wordt als tegenstander al snel neer gezet als een Nazi. Of je nu een hek wilt of betere controles. Je bent gelijk de nieuwe Hitler.

Gek dat als je de discussie niet toelaat het tegengeluid niet meer te horen is, behalve dan in vorm van vernielingen of geweldadige protesten.

Als je de instroom van asielzoekers wat ingedamd wil hebben ben je:
- PVV Tokkie die Wilders in de kaart speelt
- iemand die "Daar moet een piemel in!" roept
- iemand met een laag IQ en die laaggeschoold is.
- xenofoob, islamofoob en/of racist
- iemand die naar ongefundeerde onderbuikgevoelens luistert.
- goedgelovig aangezien je alles uit allerlei bronnen gelooft waarvan weinig tot niets in de absolute standaard mainstream media terecht komt.
- bang

enz enz en enz.
pi_160035209
Dat de asielmafia goed georganiseerd is en miljoenen besteed aan het lobbyen voor hun werk was wel duidelijk.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_160035269
quote:

Plus, het gaat ook om de vraag vanaf waar het tegengeluid plaatsvind. Dat "de burger" er tegen spreekt op internet of tijdens een bijeenkomst omtrent een mogelijk asielzoekerscentrum in de stad is anders dan dat er op een hoger niveau over gesproken wordt binnen bestuurslagen, het CAO et cetera.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
  vrijdag 19 februari 2016 @ 08:23:13 #26
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_160035395
quote:

[..]

Het geluid wordt dus wel gehoord itt tot wat Kamp zegt, Maar misschien moet hij de tegenstanders eens oproepen om normaal in discussie te gaan. Dan worden ze ook meer serieus genomen.
  vrijdag 19 februari 2016 @ 08:23:56 #27
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_160035402
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 01:30 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Wat heeft de media hier mee te maken? Hij heeft het over lobbyen.
Waar wacht je dan nog op. Richt een lobbyclub op en ga naar Den Haag.
pi_160035574
Huh?! Het hele internet ligt af en toe plat met negatief commentaar. En politie agenten worden ingezet om zelfs dit verzet te smoren!

Hoezo Gestapo technieken?

Ik heb nog geen discussie gezien op tv waarbij een tegenstander echt zijn zegje mocht doen, het is net als bij het referendum over Oekraine, BNérs worden ingezet, ze weten van toeten nog blazen, ze zijn nog nooit in een allochtonen wijk geweest en die mogen wel blaten van hoe zielig het toch allemaal is.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_160035587
quote:

[..]

Dit dus!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_160035618
Maar gelukkig luisterd onze Kamp dan weer wel goed naar de lobby van de NAM :)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  † In Memoriam † vrijdag 19 februari 2016 @ 08:56:53 #31
137949 Disana
pi_160035700
quote:
Zeg dat wel. Waar ik ook lees, overal roepen de tegenstanders om het hardst dat ze het niet willen en dat ze bang zijn voor islamisering van het land. Ik weet nauwelijks hoe de voorstanders er precies over denken.
pi_160035876
De VVD die klaagt over een lobby :') _! . Het moet toch niet gekker worden.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_160035877
quote:

[..]

Ik heb vrij veel rustige, intelligent overkomende meningen gehoord van tegenstanders van de huidige asielopvang. Probleem is volgens mij dat die mensen vaak worden gezien als voorstanders omdat ze de grens niet dicht willen gooien. Zelfs als je de huidige uitvoering behoorlijk slecht vindt maar vluchtelingen opvang wil bieden wordt je gezien als "voorstander".

Er is vrij veel kritiek alleen veel mensen herkennen dat helemaal niet, zelfs vluchtelingenwerk en UNHCR hebben kritiek op het huidige beleid.
pi_160036224
Nu het niet meer in hun straatje past, zijn Telegraaf en VVD opeens tegen lobbyisten. Hoe doorzichtig. :').
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_160037545
Is toch zo logisch als wat. De asielindustrie is een (Europees) miljarden business. Er wordt ontzettend veel geld in verdient (uit subsidies / overheidsbudgetten).

Hoe meer vluchtelingen, hoe meer geld. Voor tegenstanders is er niet zo veel te halen.
Why stay small, if you can grow big..
pi_160037619
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 11:13 schreef D.D.W. het volgende:
Is toch zo logisch als wat. De asielindustrie is een (Europees) miljarden business. Er wordt ontzettend veel geld in verdient (uit subsidies / overheidsbudgetten).

Hoe meer vluchtelingen, hoe meer geld. Voor tegenstanders is er niet zo veel te halen.
Idd het draait alleen maar om geld, geld wat een ander betaald heeft.
(Nietzsche)
  vrijdag 19 februari 2016 @ 11:22:38 #37
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160037722
quote:
Leuk, maar wat heeft dat met lobbyisten te maken?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_160037998
quote:
Lobbyisten zitten doorgaans verweven in het politieke milieu, de antilobby zit daar niet zo sterk in. Dus moet het op een andere manier en dat is demonstreren.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_160038641
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 08:23 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het geluid wordt dus wel gehoord itt tot wat Kamp zegt, Maar misschien moet hij de tegenstanders eens oproepen om normaal in discussie te gaan. Dan worden ze ook meer serieus genomen.
Het inhoudelijke kritische geluid wordt wel ge-uit, maar krijgt via mainstream media nauwelijks aandacht. De media kiezen voor de emotionele schreeuwers. Net zoals de media er ook consequent voor koos / kiest, om tijdens de asielinstroom steeds in te zoomen op beelden van vrouwen en kinderen; dat terwijl een zeer groot deel van de asielzoekers bestaat uit jongvolwassen mannen.

En laten we wel zijn: als je hier, op een forum als FOK!, je inhoudelijke kritiek op een normale manier naar voren brengt, staan de poco's ook alweer met kapmessen klaar om jou te framen als de extreem-rechtse racist of anders toch wel minimaal als PVV-stemmer.
pi_160038693
quote:
9s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 09:48 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Nu het niet meer in hun straatje past, zijn Telegraaf en VVD opeens tegen lobbyisten. Hoe doorzichtig. :').
Dat staat er niet. Lees het artikel nog eens. In een debat over de invloed van lobbyisten - de Tweede Kamer agendeert zo'n debat, niet de minister - heeft Kamp gewoon zijn mening over de asiellobby gegeven. Hij zegt nergens dat lobbyen niet mag. En strikt genomen spreekt hij ook niet namens de VVD, maar als bewindspersoon van het kabinet Rutte-II.
pi_160038762
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 12:19 schreef Elfletterig het volgende:
Dat staat er niet. Lees het artikel nog eens. In een debat over de invloed van lobbyisten - de Tweede Kamer agendeert zo'n debat, niet de minister - heeft Kamp gewoon zijn mening over de asiellobby gegeven. Hij zegt nergens dat lobbyen niet mag. En strikt genomen spreekt hij ook niet namens de VVD, maar als bewindspersoon van het kabinet Rutte-II.
Zo heb ik gister het artikel wel gelezen. In de Telegraaf wordt (uiteraard met veel al dan niet gespeelde) verontwaardiging geschreven over de invloed van lobbyclubs op het asieldebat. Nu het linkse clubs zijn, is de verontwaardiging 'opeens' niet van de lucht. Betretf het de industrie die bijvoorbeeld voor eenvoudiger milieuregelgeving lobby voert, krijgen ze bij wijze van een ronkend goedkeuringsartikel in het Stan Huygens'journaal'. Té doorzichtig dat VVD-partijblad.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_160038777
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 12:19 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

xxxxxxxxxxxxxxxx
pi_160038784
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 08:23 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Een selectief geluid wel ja. Het is alsof je alleen focust op wat antifa en ander krakertuig zegt en doet, dan vervolgens pretendeert alsof zij representatief voor de voorstanders zijn om vervolgens te concluderen dat de voorstanders gehoord worden.
pi_160038785
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 12:24 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Hij is geen bewindspersoon van Rutte-II.

Excuus was met Zijlstra bezig.
pi_160038850
quote:
Punt is wel dat die veelal dan ook onmiddellijk belachelijk gemaakt worden door de media, niet erg moeilijk aangezien de figuren die zij in beeld brengen vaak ook wat bedenkelijke lieden zijn.
pi_160039086
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 12:15 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het inhoudelijke kritische geluid wordt wel ge-uit, maar krijgt via mainstream media nauwelijks aandacht. De media kiezen voor de emotionele schreeuwers. Net zoals de media er ook consequent voor koos / kiest, om tijdens de asielinstroom steeds in te zoomen op beelden van vrouwen en kinderen; dat terwijl een zeer groot deel van de asielzoekers bestaat uit jongvolwassen mannen.

En laten we wel zijn: als je hier, op een forum als FOK!, je inhoudelijke kritiek op een normale manier naar voren brengt, staan de poco's ook alweer met kapmessen klaar om jou te framen als de extreem-rechtse racist of anders toch wel minimaal als PVV-stemmer.
Lobbyen gaat niet over het uiten van kritische geluiden over de uitwerking van (regeringsleiders)beleid of de wijze waarop media voor- en tegenstanders over bepaalde thema's portretteren, maar over het stelselmatig beïnvloeden van beleidsmakers richting een bepaald doel. De lobbyist wil de (politieke) besluitvorming beïnvloeden door veelvuldig persoonlijk contact om zodoende gezaghebbende medestanders te vinden voor hun standpunten en belangen.
  vrijdag 19 februari 2016 @ 12:41:26 #47
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_160039100
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 11:38 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Lobbyisten zitten doorgaans verweven in het politieke milieu, de antilobby zit daar niet zo sterk in. Dus moet het op een andere manier en dat is demonstreren.
Waarom richt je niet een lobbyclub op dan?
  vrijdag 19 februari 2016 @ 12:42:25 #48
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_160039123
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 12:15 schreef Elfletterig het volgende:

Waar precies?
pi_160039168
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 12:42 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Waar precies?
Vrijwel dagelijks, hier in NWS en POL.
  vrijdag 19 februari 2016 @ 12:47:35 #50
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_160039207
quote: