abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 februari 2016 @ 18:31:58 #1
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_159969671
Welkom in stap 1 van het "Datingstappenplan: Met FOK! in 3 stappen naar je droomdate en -relatie"

Het zal jullie niet ontgaan zijn dat er op FOK! nogal wat waarde wordt gehecht aan posten over relaties, vreemd wel, in Relaties en Psychologie ;) .

Er zijn echter nogal wat strubbelingen omdat niet iedereen op dezelfde comfortabele of juist oncomfortabele plek zit als het gaat om zelfvertrouwen en de sociale mogelijkheid om zelfs maar de eerste stappen te nemen die je kunnen helpen tot een relatie.

Daarom presenteert R&P nu het Datingstappenplan: Met FOK! in 3 stappen naar je droomdate en -relatie. Dit stappenplan bestaat uit 3 topics, gebaseerd op een week aan onderzoek achter de schermen, meenemen van ideeën van users, en een stukje onmisbare modervaring in R&P. Het is de bedoeling dat je goed bij jezelf te rade gaat in welke fase van het stappenplan je je begeeft, en dat je ook in dat topic/die reeks blijft posten tot je aantoonbaar een fase verder bent gekomen! Dit houdt het volgende in:

Stap/topic 1: Sociaal genoeg worden om mensen aan te kunnen spreken en vriendschappelijke relaties aan te gaan met mensen.

Dit is, hebben wij geconcludeerd, de basis voor het je actief gaan bewegen in de datingscene. Je kunt het er mee eens zijn of niet. Dit is hoe we het gaan doen. Het kunnen aangaan van relaties/gesprekken met mensen is essentieel om je op een gezonde en zelfverzekerde manier te laten deelnemen aan de datingscene, en als je nog niet eens weet wanneer en hoe je iemand zomaar aan kunt spreken/contacten kunt leggen, hoe wil je dan succesvol een date hosselen? Ben je echt nog bezig met het ontdekken van die basics, dan is dit het topic voor jou! Doe je best, luister naar tips, en zorg ervoor dat je naar Stap 2 mag!

Stap/topic 2: Je hebt acceptabele sociale skills! Ga voor die date

Je hebt vrienden (gemaakt), kan vol vertrouwen eens een praatje met iemand maken uit het niets en weet wat je dan wél en niet kunt zeggen, gaat met enige regelmaat met kennissen of wellicht zelfs vrienden wat doen (van hobby tot kroeg tot bij iemand thuis hangen), en wilt graag kijken of je van een vriendschappelijke relatie naar een date kunt komen. Dit is het topic voor jou! Vraag tips over je datingprofiel op datingsites, over openingszinnen in de kroeg, of hoe je kunt peilen of die vriendin van je misschien óók wat meer wil dan alleen vrienden zijn. Hopelijk lukt het, en kun je op je eerste date, en daarmee naar stap 3!

Stap/topic 3: Je hebt een date! Tof! Plan het en laat weten hoe het ging!

Spreekt voor zich. Topic voor als je een date hebt geregeld. Niet als je er van droomt, niet hypothetisch, alleen als je een date HEBT, en wilt weten wat je kunt gaan doen, of na afloop om te praten over hoe het was, wat er goed ging, wat er slecht ging. Ging het goed? W00h00! Zet dit door. Ging het niet zo goed en moet je opnieuw daten? Ga dan terug naar stap 2!

En wie weet kunnen we zelfs een stap 4 toevoegen in de toekomst, alwaar je een heus FOK! Datingplan Certificaat in ontvangst mag nemen!

Advies van derden in alledrie de topics is natuurlijk welkom, waar zouden we zijn zonder de adviesgevers, want zonder hen geen topics vaak. Máár het advies dat gevraagd en gegeven wordt moet dus in lijn zijn met de geest van het topic/de fase die het topic representeert.

R&P / Datingstappenplan -stap 2: vol vertrouwen op naar die eerste date

R&P / Datingstappenplan -stap 3: deel hier je succesdates of datemissers

En wie zijn de scheidsrechters? De mods. Luister naar aanwijzingen en verzoeken om je naar een van de andere stappen de begeven als de tijd rijp is/dingen niet zo lekker gaan/gingen. We proberen in R&P ook het praten over relaties en daten gezellig te maken/houden, maar hebben jullie hulp daar bij nodig. Dus probeer alsjeblieft, zéker in het begin, gewoon eens even zonder al te veel morren naar de aanwijzingen te luisteren, en communiceer eventuele ontevredenheid op een normale manier met ons in het Feebacktopic.

Wat wel duidelijk mag zijn: posts die ergens niet horen worden verwijderd. Je krijgt eenmaal een waarschuwing met de mededeling dat je naar 'n ander topic moet voor die discussie. Als je niet luistert en doorgaat worden de posts genoted en kan dat verdere gevolgen hebben.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 16 februari 2016 @ 18:32:28 #2
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_159969683
En SC kan in SC blijven.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 16 februari 2016 @ 21:50:34 #3
454081 LonerForLife
Pretentieloos hedonistisch
pi_159977080
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 21:47 schreef LonerForLife het volgende:
Datingapps/sites zijn niks. Ik kreeg zojuist een bericht van iemand, maar dat gaat allemaal veel te abrupt. Om te beginnen, is degene echt? Nepprofiel of niet? Die stress heb je al niet in het echte leven. Daarnaast krijg je patsboem een bericht, ook nog eens heel persoonlijk ingehaakt op mijn profiel. Ik weet niet wat ik daarop moet zeggen, ik durf niet af te kappen en zit veel te serieus een berichtje in elkaar te fixen om de boot af te houden. Daarnaast is de druk te groot want iedereen zit daar voor het andere geslacht. Relaties zijn veel te serieus. Dit gaat te snel voor een loner als ik, ik kap ermee.

Dit klinkt allemaal wel wat dramatisch wat ik hierboven schrijf, maar ik heb liever gewone contacten. Gewoon chillen, beetje sporten, beetje muziek maken, gisteren beetje ouwehoeren met iemand van FOK! over vrouwen etc. Niet te serieus in ieder geval.
Niet dat mijn mening zo belangrijk is dat het in twee topics moet staan, maar om maar even aan te geven dat ik precies in stap 1 thuishoor. Sterker nog, al die andere serieuze relatie toestanden zijn niet aan mij besteed, dus ik zit hier goed mits anderen ook iets willen doen. Ik zie dat al eerder mensen iets hebben aangeboden cq. voorgesteld hebben. Ik heb dat ook even gedaan in het vorige deel van dit topic, ik zie wel wat daar uitkomt.
  dinsdag 16 februari 2016 @ 21:52:53 #4
416020 K44S
The bearded man
pi_159977171
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 21:50 schreef LonerForLife het volgende:

[..]

Niet dat mijn mening zo belangrijk is dat het in twee topics moet staan, maar om maar even aan te geven dat ik precies in stap 1 thuishoor. Sterker nog, al die andere serieuze relatie toestanden zijn niet aan mij besteed, dus ik zit hier goed mits anderen ook iets willen doen. Ik zie dat al eerder mensen iets hebben aangeboden cq. voorgesteld hebben. Ik heb dat ook even gedaan in het vorige deel van dit topic, ik zie wel wat daar uitkomt.
Ben je sociaal?
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
  dinsdag 16 februari 2016 @ 22:01:08 #5
454081 LonerForLife
pi_159977515
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 21:52 schreef K44S het volgende:

[..]

Ben je sociaal?
Op basis van Facebook en het aantal vrienden ben ik 0,0% sociaal, want die heb ik niet.

Toevallig vandaag nog aangesproken door een student die een enquete hield. Dan heb ik zo een gesprek van 10 minuten zonder enige moeite daarvoor te doen omdat ik het wel interessant vond wat ie deed. (enquete zelf duurde maar 1 minuut) Maar ik initieer zelf niks, helemaal niks, alleen als iemand me aanspreekt, dan gaat het prima. Beetje vrijwilligerswerk gedaan op een blauwe maandag, bij een studenten sportvereniging op een blauwe maandag, maar dat was het. Verder allemaal solistische hobbies.

Ik heb dus wel sociale skills, maar ik weet ze alleen toe te passen als iemand anders het gesprek begint. Ik vind het zeer lastig in te schatten of ik me opdring aan anderen en of het gelegen is voor de ander.
  dinsdag 16 februari 2016 @ 22:03:36 #6
416020 K44S
The bearded man
pi_159977624
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 22:01 schreef LonerForLife het volgende:

[..]

Op basis van Facebook en het aantal vrienden ben ik 0,0% sociaal, want die heb ik niet.

Toevallig vandaag nog aangesproken door een student die een enquete hield. Dan heb ik zo een gesprek van 10 minuten zonder enige moeite daarvoor te doen omdat ik het wel interessant vond wat ie deed. (enquete zelf duurde maar 1 minuut) Maar ik initieer zelf niks, helemaal niks, alleen als iemand me aanspreekt, dan gaat het prima. Beetje vrijwilligerswerk gedaan op een blauwe maandag, bij een studenten sportvereniging op een blauwe maandag, maar dat was het. Verder allemaal solistische hobbies.

Ik heb dus wel sociale skills, maar ik weet ze alleen toe te passen als iemand anders het gesprek begint. Ik vind het zeer lastig in te schatten of ik me opdring aan anderen en of het gelegen is voor de ander.
Spreek dat eens uit dan:
"Hoi, ik ben -x-, ik wil graag met je praten, mag dat? Of stoor ik je dan?"
Of: "Hoi, ik ben -x-, ik heb wat moeite om met mensen te praten, ik wil dit graag leren. Mag ik dit met u/jou oefenen?"

Je zal hooguit een beetje vervreemde blik krijgen, maar normaal gesproken zal die persoon ook wel met je praten.
pi_159977625
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 22:01 schreef LonerForLife het volgende:

[..]

Voel jij je opgedrongen als iemand je aanspreekt? Daar heb je je antwoord. :)
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  dinsdag 16 februari 2016 @ 22:35:24 #8
454081 LonerForLife
pi_159978949
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 22:03 schreef K44S het volgende:

[..]

Spreek dat eens uit dan:
"Hoi, ik ben -x-, ik wil graag met je praten, mag dat? Of stoor ik je dan?"
Of: "Hoi, ik ben -x-, ik heb wat moeite om met mensen te praten, ik wil dit graag leren. Mag ik dit met u/jou oefenen?"

Je zal hooguit een beetje vervreemde blik krijgen, maar normaal gesproken zal die persoon ook wel met je praten.
Het praten op zich gaat prima, alleen het moment om iemand aan te spreken. Dan ga ik twijfelen of degene daar op zit te wachten. Blauwtjes lopen lijkt me echt naar haha.
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 22:03 schreef habitue het volgende:

[..]

Voel jij je opgedrongen als iemand je aanspreekt? Daar heb je je antwoord. :)
Als ik word aangesproken, voelt dat niet opdringerig inderdaad, ik voel me dan soms zelfs gevleid erdoor. Maar ik heb wel vaak dat ik denk niet voldoende te kunnen bieden aan de ander. Zoals ik daarnet in dat datingapp topic plaatste over een bericht van iemand ontvangen en dan in de stress schieten. Dan denk ik namelijk niet te kunnen voldoen aan haar verwachting.

Beetje vergelijkbaar dat je als voetballer altijd de droom had om voor FC Barcelona te mogen voetballen en dan als het zover is, afhaakt omdat je denkt dat je gaat falen. Gisteravond namelijk nog zitten te chatten met iemand en dan heb ik altijd stoere praatjes over vrouwen, maar zodra ik een berichtje krijg, raak ik al in paniek. :')
pi_159979174
Als iemand heel erg in iets verdiept is dan zou ik diegene zelf niet zo snel aanspreken. Maar als diegene zich niet afkeert of niet heel druk bezig is lijkt het me geen probleem. Je merkt het snel genoeg of iemand in is voor een gesprek of haast heeft oid.

Vandaag nog: ik kwam een studiegenoot tegen en ik zei hem gedag. Eigenlijk wilde ik hem aanspreken, maar ik zag dat hij nogal gehaast was dus heb ik het bij 'Hoi!' gelaten.

Gewoon een praatje over dagelijkse dingen kan ook al leuk zijn, het hoeft niet over je grootste droom ofzo te gaan. Als het een wildvreemde is daarentegen dan vind ik het wel beter als er een aanleiding is. Iemand hier gaf een mooi voorbeeld dat ze in de supermarkt stond en iemand vroeg waar een product stond, zoiets. En dat daar een heel gesprek uit voortkwam. Dat soort dingen denk ik aan. At random mensen aanspreken zou ik zelf niet snel doen, maar misschien zijn er mensen die daar anders over denken. Ik vond het iig heel irritant en opdringerig om zomaar een bericht te krijgen met een heel persoonlijke vraag, zonder zelfs een begroeting. Maar goed, zoals je het nu beschrijft ben jij niet zo iemand, dus ik hoop dat je aan de overige tips wel iets hebt.
  dinsdag 16 februari 2016 @ 22:41:46 #10
416020 K44S
The bearded man
pi_159979181
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 22:35 schreef LonerForLife het volgende:

[..]

Het praten op zich gaat prima, alleen het moment om iemand aan te spreken. Dan ga ik twijfelen of degene daar op zit te wachten. Blauwtjes lopen lijkt me echt naar haha.

[..]

Als ik word aangesproken, voelt dat niet opdringerig inderdaad, ik voel me dan soms zelfs gevleid erdoor. Maar ik heb wel vaak dat ik denk niet voldoende te kunnen bieden aan de ander. Zoals ik daarnet in dat datingapp topic plaatste over een bericht van iemand ontvangen en dan in de stress schieten. Dan denk ik namelijk niet te kunnen voldoen aan haar verwachting.

Beetje vergelijkbaar dat je als voetballer altijd de droom had om voor FC Barcelona te mogen voetballen en dan als het zover is, afhaakt omdat je denkt dat je gaat falen. Gisteravond namelijk nog zitten te chatten met iemand en dan heb ik altijd stoere praatjes over vrouwen, maar zodra ik een berichtje krijg, raak ik al in paniek. :')
Dus liever een groentje blijven dan blauwtjes lopen?

Dus als je een keer wordt geweigerd voor een functie stop je met solliciteren?

Dus omdat je een keer gezakt bent voor je rijexamen stop je met rijden?

Dus als je een keer een voetbaltraining minder presteert dan stop je met voetbal?
pi_159979251
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 22:41 schreef K44S het volgende:

[..]

Dus liever een groentje blijven dan blauwtjes lopen?

Dus als je een keer wordt geweigerd voor een functie stop je met solliciteren?

Dus omdat je een keer gezakt bent voor je rijexamen stop je met rijden?

Dus als je een keer een voetbaltraining minder presteert dan stop je met voetbal?
Dit dus ook. Het kan een keer fout gaan, of twee keer, of drie keer, of tien keer. Maar daar leer je ook weer van. Iedereen loopt wel eens een blauwtje, maar aan het eind van zo'n gesprek weet je iig hoe het niet moet en wat de signalen waren dat het fout ging.
pi_159979641
Vallen 'verplichte' gesprekken hier ook onder? Kapper enzo. Ja je kan je mond houden, maar dan is het nog akwarder om zwijgend vooruit te staren dan gewoon een simpel gesprekje houden als in 'wat een kut weer buiten' en wat zijn je plannen voor 't weekend etc. Ook al boeit me dat niks, maar dat soort gesprekjes gaan mij nog best goed af, ook al valt er dus niks te halen.
pi_159979664
'te halen ' :')
Ja doei.
pi_159979726
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 22:57 schreef motorbloempje het volgende:
'te halen ' :')
Ik kom daar om mijn haar te laten doen, en neem het dan maar voor lief dat ik zo'n onnozel gesprek moet voeren :P Vaak hebben die meiden er ook een hekel aan hoor.
pi_159979798
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 22:59 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ik kom daar om mijn haar te laten doen, en neem het dan maar voor lief dat ik zo'n onnozel gesprek moet voeren :P Vaak hebben die meiden er ook een hekel aan hoor.
Dat bedoelt ze niet
pi_159979850
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 22:35 schreef LonerForLife het volgende:

Beetje vergelijkbaar dat je als voetballer altijd de droom had om voor FC Barcelona te mogen voetballen en dan als het zover is, afhaakt omdat je denkt dat je gaat falen. Gisteravond namelijk nog zitten te chatten met iemand en dan heb ik altijd stoere praatjes over vrouwen, maar zodra ik een berichtje krijg, raak ik al in paniek.
Ik snap het. Waar het je aan ontbreekt is zelfvertrouwen en dat krijg je door ervaring op te doen. Dat kan angstig voelen, maar de enige beproefde methode om je angst te overwinnen is door je bloot te stellen aan je angsten. En als je wordt afgewimpeld kan even verrot voelen, maar dat ben je na een aantal keer zo weer vergeten.
pi_159979921
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 23:01 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Dat bedoelt ze niet
Nee, maar ik wel. Kan prima gesprekken voeren als ik weet dat ik haar type niet ben of zij mijn type niet, of ze is bezet etc. Niks te winnen of verliezen daar dus. Bij een ieder waarvan ik dat niet weet durf ik niet aan te spreken (dus geen blauwtje willen lopen).
pi_159979983
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 23:05 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Nee, maar ik wel. Kan prima gesprekken voeren als ik weet dat ik haar type niet ben of zij mijn type niet, of ze is bezet etc. Niks te winnen of verliezen daar dus. Bij een ieder waarvan ik dat niet weet durf ik niet aan te spreken (dus geen blauwtje willen lopen).
Dus jij gaat alleen naar de kapper om een date te scoren?
pi_159980045
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 23:07 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Dus jij gaat alleen naar de kapper om een date te scoren?
Als je goed hebt gelezen: nee. Ik kom daar om mijn haar te doen en voer een lekker dom gesprekje. Prima. Zelfde als een doktersafspraak, tandarts e.d. daar zoek ik ook niks achter, hoe jong/knap de assistente ook is ;) Dat stukje sociale heb ik dan nog wel.
pi_159980145
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 22:57 schreef Deezertje het volgende:
Vallen 'verplichte' gesprekken hier ook onder? Kapper enzo. Ja je kan je mond houden, maar dan is het nog akwarder om zwijgend vooruit te staren dan gewoon een simpel gesprekje houden als in 'wat een kut weer buiten' en wat zijn je plannen voor 't weekend etc. Ook al boeit me dat niks, maar dat soort gesprekjes gaan mij nog best goed af, ook al valt er dus niks te halen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 23:09 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Als je goed hebt gelezen: nee. Ik kom daar om mijn haar te doen en voer een lekker dom gesprekje. Prima. Zelfde als een doktersafspraak, tandarts e.d. daar zoek ik ook niks achter, hoe jong/knap de assistente ook is ;) Dat stukje sociale heb ik dan nog wel.
Verklaar je nader.
pi_159980175
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 23:09 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Nadat je alle kapsters uitgebreid hebt gescreend of ze eventueel geschikt relatiemateriaal voor je zijn. Waarschijnlijk daarna dan thuis nog even haar facebook doorpluizen of ze een vriend heeft. ;( Ja erg gezond.
pi_159980199
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 23:12 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

[..]

Verklaar je nader.
Omdat ik weet dat er niks valt te halen behalve waar je voor komt (en dat is niet de dame in kwestie), kan ik prima een gesprekje houden.
pi_159980219
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 23:13 schreef habitue het volgende:

[..]

Nadat je alle kapsters uitgebreid hebt gescreend of ze eventueel geschikt relatiemateriaal voor je zijn. Waarschijnlijk daarna dan thuis nog even haar facebook doorpluizen of ze een vriend heeft. ;( Ja erg gezond.
Ik heb een vaste kapster, en die is inderdaad bezet, maar ze is ook een tíkkeltje ouder ;)
pi_159980224
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 23:05 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Waarom verwacht je bij die vrouwen een blauwtje te gaan lopen? Je kan toch gewoon praten over de onderwerpen waarover je blijkbaar wel goed kan praten met vrouwen waarbij 'niets te halen' valt. Wat maakt het uit of je gesprekspartner single is of niet?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-02-2016 23:15:10 ]
pi_159980272
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 23:13 schreef habitue het volgende:

[..]

Oh ja dat zou ik haast nog vergeten. :')
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 23:14 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Omdat ik weet dat er niks valt te halen behalve waar je voor komt (en dat is niet de dame in kwestie), kan ik prima een gesprekje houden.
Dus bij iedere afspraak die je hebt ga je eerst bedenken of het potentieel datemateriaal is? Dan heb je zeker eerst hun FB/LinkedIn enzo opgezocht?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')