Niet dat mijn mening zo belangrijk is dat het in twee topics moet staan, maar om maar even aan te geven dat ik precies in stap 1 thuishoor. Sterker nog, al die andere serieuze relatie toestanden zijn niet aan mij besteed, dus ik zit hier goed mits anderen ook iets willen doen. Ik zie dat al eerder mensen iets hebben aangeboden cq. voorgesteld hebben. Ik heb dat ook even gedaan in het vorige deel van dit topic, ik zie wel wat daar uitkomt.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 21:47 schreef LonerForLife het volgende:
Datingapps/sites zijn niks. Ik kreeg zojuist een bericht van iemand, maar dat gaat allemaal veel te abrupt. Om te beginnen, is degene echt? Nepprofiel of niet? Die stress heb je al niet in het echte leven. Daarnaast krijg je patsboem een bericht, ook nog eens heel persoonlijk ingehaakt op mijn profiel. Ik weet niet wat ik daarop moet zeggen, ik durf niet af te kappen en zit veel te serieus een berichtje in elkaar te fixen om de boot af te houden. Daarnaast is de druk te groot want iedereen zit daar voor het andere geslacht. Relaties zijn veel te serieus. Dit gaat te snel voor een loner als ik, ik kap ermee.
Dit klinkt allemaal wel wat dramatisch wat ik hierboven schrijf, maar ik heb liever gewone contacten. Gewoon chillen, beetje sporten, beetje muziek maken, gisteren beetje ouwehoeren met iemand van FOK! over vrouwen etc. Niet te serieus in ieder geval.
Ben je sociaal?quote:Op dinsdag 16 februari 2016 21:50 schreef LonerForLife het volgende:
[..]
Niet dat mijn mening zo belangrijk is dat het in twee topics moet staan, maar om maar even aan te geven dat ik precies in stap 1 thuishoor. Sterker nog, al die andere serieuze relatie toestanden zijn niet aan mij besteed, dus ik zit hier goed mits anderen ook iets willen doen. Ik zie dat al eerder mensen iets hebben aangeboden cq. voorgesteld hebben. Ik heb dat ook even gedaan in het vorige deel van dit topic, ik zie wel wat daar uitkomt.
Op basis van Facebook en het aantal vrienden ben ik 0,0% sociaal, want die heb ik niet.quote:
Spreek dat eens uit dan:quote:Op dinsdag 16 februari 2016 22:01 schreef LonerForLife het volgende:
[..]
Op basis van Facebook en het aantal vrienden ben ik 0,0% sociaal, want die heb ik niet.
Toevallig vandaag nog aangesproken door een student die een enquete hield. Dan heb ik zo een gesprek van 10 minuten zonder enige moeite daarvoor te doen omdat ik het wel interessant vond wat ie deed. (enquete zelf duurde maar 1 minuut) Maar ik initieer zelf niks, helemaal niks, alleen als iemand me aanspreekt, dan gaat het prima. Beetje vrijwilligerswerk gedaan op een blauwe maandag, bij een studenten sportvereniging op een blauwe maandag, maar dat was het. Verder allemaal solistische hobbies.
Ik heb dus wel sociale skills, maar ik weet ze alleen toe te passen als iemand anders het gesprek begint. Ik vind het zeer lastig in te schatten of ik me opdring aan anderen en of het gelegen is voor de ander.
Voel jij je opgedrongen als iemand je aanspreekt? Daar heb je je antwoord.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 22:01 schreef LonerForLife het volgende:
[..]
Op basis van Facebook en het aantal vrienden ben ik 0,0% sociaal, want die heb ik niet.
Toevallig vandaag nog aangesproken door een student die een enquete hield. Dan heb ik zo een gesprek van 10 minuten zonder enige moeite daarvoor te doen omdat ik het wel interessant vond wat ie deed. (enquete zelf duurde maar 1 minuut) Maar ik initieer zelf niks, helemaal niks, alleen als iemand me aanspreekt, dan gaat het prima. Beetje vrijwilligerswerk gedaan op een blauwe maandag, bij een studenten sportvereniging op een blauwe maandag, maar dat was het. Verder allemaal solistische hobbies.
Ik heb dus wel sociale skills, maar ik weet ze alleen toe te passen als iemand anders het gesprek begint. Ik vind het zeer lastig in te schatten of ik me opdring aan anderen en of het gelegen is voor de ander.
Het praten op zich gaat prima, alleen het moment om iemand aan te spreken. Dan ga ik twijfelen of degene daar op zit te wachten. Blauwtjes lopen lijkt me echt naar haha.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 22:03 schreef K44S het volgende:
[..]
Spreek dat eens uit dan:
"Hoi, ik ben -x-, ik wil graag met je praten, mag dat? Of stoor ik je dan?"
Of: "Hoi, ik ben -x-, ik heb wat moeite om met mensen te praten, ik wil dit graag leren. Mag ik dit met u/jou oefenen?"
Je zal hooguit een beetje vervreemde blik krijgen, maar normaal gesproken zal die persoon ook wel met je praten.
Als ik word aangesproken, voelt dat niet opdringerig inderdaad, ik voel me dan soms zelfs gevleid erdoor. Maar ik heb wel vaak dat ik denk niet voldoende te kunnen bieden aan de ander. Zoals ik daarnet in dat datingapp topic plaatste over een bericht van iemand ontvangen en dan in de stress schieten. Dan denk ik namelijk niet te kunnen voldoen aan haar verwachting.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 22:03 schreef habitue het volgende:
[..]
Voel jij je opgedrongen als iemand je aanspreekt? Daar heb je je antwoord.
Dus liever een groentje blijven dan blauwtjes lopen?quote:Op dinsdag 16 februari 2016 22:35 schreef LonerForLife het volgende:
[..]
Het praten op zich gaat prima, alleen het moment om iemand aan te spreken. Dan ga ik twijfelen of degene daar op zit te wachten. Blauwtjes lopen lijkt me echt naar haha.
[..]
Als ik word aangesproken, voelt dat niet opdringerig inderdaad, ik voel me dan soms zelfs gevleid erdoor. Maar ik heb wel vaak dat ik denk niet voldoende te kunnen bieden aan de ander. Zoals ik daarnet in dat datingapp topic plaatste over een bericht van iemand ontvangen en dan in de stress schieten. Dan denk ik namelijk niet te kunnen voldoen aan haar verwachting.
Beetje vergelijkbaar dat je als voetballer altijd de droom had om voor FC Barcelona te mogen voetballen en dan als het zover is, afhaakt omdat je denkt dat je gaat falen. Gisteravond namelijk nog zitten te chatten met iemand en dan heb ik altijd stoere praatjes over vrouwen, maar zodra ik een berichtje krijg, raak ik al in paniek.
Dit dus ook. Het kan een keer fout gaan, of twee keer, of drie keer, of tien keer. Maar daar leer je ook weer van. Iedereen loopt wel eens een blauwtje, maar aan het eind van zo'n gesprek weet je iig hoe het niet moet en wat de signalen waren dat het fout ging.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 22:41 schreef K44S het volgende:
[..]
Dus liever een groentje blijven dan blauwtjes lopen?
Dus als je een keer wordt geweigerd voor een functie stop je met solliciteren?
Dus omdat je een keer gezakt bent voor je rijexamen stop je met rijden?
Dus als je een keer een voetbaltraining minder presteert dan stop je met voetbal?
Ik kom daar om mijn haar te laten doen, en neem het dan maar voor lief dat ik zo'n onnozel gesprek moet voerenquote:
Dat bedoelt ze nietquote:Op dinsdag 16 februari 2016 22:59 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik kom daar om mijn haar te laten doen, en neem het dan maar voor lief dat ik zo'n onnozel gesprek moet voerenVaak hebben die meiden er ook een hekel aan hoor.
Ik snap het. Waar het je aan ontbreekt is zelfvertrouwen en dat krijg je door ervaring op te doen. Dat kan angstig voelen, maar de enige beproefde methode om je angst te overwinnen is door je bloot te stellen aan je angsten. En als je wordt afgewimpeld kan even verrot voelen, maar dat ben je na een aantal keer zo weer vergeten.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 22:35 schreef LonerForLife het volgende:
Als ik word aangesproken, voelt dat niet opdringerig inderdaad, ik voel me dan soms zelfs gevleid erdoor. Maar ik heb wel vaak dat ik denk niet voldoende te kunnen bieden aan de ander. Zoals ik daarnet in dat datingapp topic plaatste over een bericht van iemand ontvangen en dan in de stress schieten. Dan denk ik namelijk niet te kunnen voldoen aan haar verwachting.
Beetje vergelijkbaar dat je als voetballer altijd de droom had om voor FC Barcelona te mogen voetballen en dan als het zover is, afhaakt omdat je denkt dat je gaat falen. Gisteravond namelijk nog zitten te chatten met iemand en dan heb ik altijd stoere praatjes over vrouwen, maar zodra ik een berichtje krijg, raak ik al in paniek.
Nee, maar ik wel. Kan prima gesprekken voeren als ik weet dat ik haar type niet ben of zij mijn type niet, of ze is bezet etc. Niks te winnen of verliezen daar dus. Bij een ieder waarvan ik dat niet weet durf ik niet aan te spreken (dus geen blauwtje willen lopen).quote:
Dus jij gaat alleen naar de kapper om een date te scoren?quote:Op dinsdag 16 februari 2016 23:05 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Nee, maar ik wel. Kan prima gesprekken voeren als ik weet dat ik haar type niet ben of zij mijn type niet, of ze is bezet etc. Niks te winnen of verliezen daar dus. Bij een ieder waarvan ik dat niet weet durf ik niet aan te spreken (dus geen blauwtje willen lopen).
Als je goed hebt gelezen: nee. Ik kom daar om mijn haar te doen en voer een lekker dom gesprekje. Prima. Zelfde als een doktersafspraak, tandarts e.d. daar zoek ik ook niks achter, hoe jong/knap de assistente ook isquote:Op dinsdag 16 februari 2016 23:07 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Dus jij gaat alleen naar de kapper om een date te scoren?
quote:Op dinsdag 16 februari 2016 22:57 schreef Deezertje het volgende:
Vallen 'verplichte' gesprekken hier ook onder? Kapper enzo. Ja je kan je mond houden, maar dan is het nog akwarder om zwijgend vooruit te staren dan gewoon een simpel gesprekje houden als in 'wat een kut weer buiten' en wat zijn je plannen voor 't weekend etc. Ook al boeit me dat niks, maar dat soort gesprekjes gaan mij nog best goed af, ook al valt er dus niks te halen.
Verklaar je nader.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 23:09 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Als je goed hebt gelezen: nee. Ik kom daar om mijn haar te doen en voer een lekker dom gesprekje. Prima. Zelfde als een doktersafspraak, tandarts e.d. daar zoek ik ook niks achter, hoe jong/knap de assistente ook isDat stukje sociale heb ik dan nog wel.
Nadat je alle kapsters uitgebreid hebt gescreend of ze eventueel geschikt relatiemateriaal voor je zijn. Waarschijnlijk daarna dan thuis nog even haar facebook doorpluizen of ze een vriend heeft.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 23:09 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Als je goed hebt gelezen: nee. Ik kom daar om mijn haar te doen en voer een lekker dom gesprekje. Prima. Zelfde als een doktersafspraak, tandarts e.d. daar zoek ik ook niks achter, hoe jong/knap de assistente ook isDat stukje sociale heb ik dan nog wel.
Omdat ik weet dat er niks valt te halen behalve waar je voor komt (en dat is niet de dame in kwestie), kan ik prima een gesprekje houden.quote:
Ik heb een vaste kapster, en die is inderdaad bezet, maar ze is ook een tíkkeltje ouderquote:Op dinsdag 16 februari 2016 23:13 schreef habitue het volgende:
[..]
Nadat je alle kapsters uitgebreid hebt gescreend of ze eventueel geschikt relatiemateriaal voor je zijn. Waarschijnlijk daarna dan thuis nog even haar facebook doorpluizen of ze een vriend heeft.Ja erg gezond.
Waarom verwacht je bij die vrouwen een blauwtje te gaan lopen? Je kan toch gewoon praten over de onderwerpen waarover je blijkbaar wel goed kan praten met vrouwen waarbij 'niets te halen' valt. Wat maakt het uit of je gesprekspartner single is of niet?quote:Op dinsdag 16 februari 2016 23:05 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Nee, maar ik wel. Kan prima gesprekken voeren als ik weet dat ik haar type niet ben of zij mijn type niet, of ze is bezet etc. Niks te winnen of verliezen daar dus. Bij een ieder waarvan ik dat niet weet durf ik niet aan te spreken (dus geen blauwtje willen lopen).
Oh ja dat zou ik haast nog vergeten.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 23:13 schreef habitue het volgende:
[..]
Nadat je alle kapsters uitgebreid hebt gescreend of ze eventueel geschikt relatiemateriaal voor je zijn. Waarschijnlijk daarna dan thuis nog even haar facebook doorpluizen of ze een vriend heeft.Ja erg gezond.
Dus bij iedere afspraak die je hebt ga je eerst bedenken of het potentieel datemateriaal is? Dan heb je zeker eerst hun FB/LinkedIn enzo opgezocht?quote:Op dinsdag 16 februari 2016 23:14 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Omdat ik weet dat er niks valt te halen behalve waar je voor komt (en dat is niet de dame in kwestie), kan ik prima een gesprekje houden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |