abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159975635
Vorige week was er een interessante reportage op tv van Tegenlicht: de wereld achter de online datingapps. Er blijkt een heus model achter te zitten als in: juiste foto's uitkiezen en bewerken, meerdere dates op één avond plannen als er een tegenvalt en bindingsangst (altijd beter te vinden met een nieuwe swipe). Een date wordt sneller afgekapt als je nog meer dates hebt staan die week, dus geef je een ander minder de kans: de eerste date móet meteen perfect zijn. Kortom: is alles wel zo makkelijk en spontaan als de apps doen vermoeden?

Ik ondervind ook steeds meer last van deze verslaving/tijdverdrijf: voordat je een ''match'' bent of een date hebt gepland ben je dagen verder en levert het je weinig op, en in de tussentijd blijf je maar swipen, op zoek naar de ware... Stoppen gaat bijna niet, want iedereen lijkt op de apps te zitten, ondanks dat je weet dat het een ware vleeskeuring is. Je weet nooit waar je eindigt, dus het mysterieuze en niet voorspelbare is een leuke gimmick. Persoonlijk leg ik via zo'n app makkelijker contact met 'knappe' dames die ik normaal niet zo snel zou aanspreken in het dagelijkse leven.

Dit topic gaat niet over mij als persoon, maar ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Hebben deze apps het daten écht makkelijker gemaakt, of zorgt het alleen maar een oneindige keuzestress en perfect willen overkomen? Gaat het ouderwets versieren in een bar/club of op straat weer aan populariteit winnen als iedereen deze apps zat is? Wat verwacht jij van zo'n app?

Zie voor meer info: http://tegenlicht.vpro.nl/afleveringen/2015-2016/tinder-love.html
pi_159975726
Kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die zo'n app gebruiken.
pindazakje
pi_159976158
Voor mij is het handig ja. Je moet het zo zie, het zijn net oesters die daarop zitten, je vangt ze met je netje zuigt ze leeg en soms zit er nog een pareltje in na een tijd ben je de schelp waar ze in zitten zat en gooi je ze weg op zoek naar de volgende. Wat bedoel is dit: Mensen op dat soort sites zijn vaak zo verlangend naar iets dat ze een makkelijk prooi zijn.
pi_159976169
Het lijkt me een beetje onzin om het allemaal zo over te analyseren. De eerste date die ik via een datingapp had was gewoon heel leuk zonder dat ik me bezig heb moeten houden met hele modellen om daartoe te kunnen komen.
pi_159976380
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 21:28 schreef Paxcon het volgende:
Het lijkt me een beetje onzin om het allemaal zo over te analyseren. De eerste date die ik via een datingapp had was gewoon heel leuk zonder dat ik me bezig heb moeten houden met hele modellen om daartoe te kunnen komen.
Als je de uitzending bekijkt zie je dus dat iedereen zo 'perfect' mogelijk wilt overkomen. 4 foto's schijnt het best te werken: een in pak, een actieve foto, gezellige foto etc. Foto's worden bewerkt, teksten uitgekiend. Van mij hoeft het ook niet zo, maar blijkbaar werkt 't wel zo of houdt iedereen het in stand.
pi_159976607
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 21:33 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Als je de uitzending bekijkt zie je dus dat iedereen zo 'perfect' mogelijk wilt overkomen. 4 foto's schijnt het best te werken: een in pak, een actieve foto, gezellige foto etc. Foto's worden bewerkt, teksten uitgekiend. Van mij hoeft het ook niet zo, maar blijkbaar werkt 't wel zo of houdt iedereen het in stand.
Weet je misschien gewoon eens naar buiten gaan. Dat werkt beter dan je halve leven op een forum hangen. Ja dat doe ik ook echter kijk gewoon de televisie en doe wat werk in de tussen tijd.

Je verpest jezelf door op het internet te blijven hangen op het internet zie je enkel extremen en dat geld voor datingapps exact zo iedereen wil en zal er op zijn best uit willen zien, Logisch dat wil iedereen namelijk. Doe eens slim wezen en zet je computer uit en ga naar buiten toe
pi_159976769
quote:
En toch is het wel belangrijk om te weten waarom jij (niet jij persoonlijk, maar iemand) faalt en sommige andere kerels het ene na het andere wijf neuken mbv die apps.

Dat is in ieder geval de vraag die altijd bij me opkomt als ik weer ergens lees dat je je lul werkelijk schraal neukt met die apps en vervolgens naar mijn eigen succes ermee kijk.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_159976867
Heb er al drie relaties uitgeschraapt en tonnen los contact (ook al ben ik daar in zijn geheel niet zo'n fan van) Men vind mij helemaal geweldig al helemaal als ze mij in het echt ontmoeten. Soms lijkt het wel alsof ik meer dan een ben zeggen ze.

Haha.
  dinsdag 16 februari 2016 @ 21:47:14 #9
454081 LonerForLife
Pretentieloos hedonistisch
pi_159976972
Datingapps/sites zijn niks. Ik kreeg zojuist een bericht van iemand, maar dat gaat allemaal veel te abrupt. Om te beginnen, is degene echt? Nepprofiel of niet? Die stress heb je al niet in het echte leven. Daarnaast krijg je patsboem een bericht, ook nog eens heel persoonlijk ingehaakt op mijn profiel. Ik weet niet wat ik daarop moet zeggen, ik durf niet af te kappen en zit veel te serieus een berichtje in elkaar te fixen om de boot af te houden. Daarnaast is de druk te groot want iedereen zit daar voor het andere geslacht. Relaties zijn veel te serieus. Dit gaat te snel voor een loner als ik, ik kap ermee.

Dit klinkt allemaal wel wat dramatisch wat ik hierboven schrijf, maar ik heb liever gewone contacten. Gewoon chillen, beetje sporten, beetje muziek maken, gisteren beetje ouwehoeren met iemand van FOK! over vrouwen etc. Niet te serieus in ieder geval.
  dinsdag 16 februari 2016 @ 21:49:12 #10
416020 K44S
The bearded man
pi_159977028
Aflevering niet gezien.
Mijn ervaring:
Stuk of 8 dates en bij de ene een klik, bij de ander niet.
Het liep voor al stuk omdat de dame niet duidelijk was(ik ben echt hintjes doofenstom) of ik niet verder durfde.

Tegenwoordig zou ik het grappig vinden voor de aandacht die je krijgt ('goh weer een match')
Echt daten zou ik er niet meer mee (tenzij je er toevallig echt een leuke chick mee te pakken krijgt).

Ik denk ook dat veel mensen het doen puur voor de lol.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_159977769
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 21:19 schreef Hyaenidae het volgende:
Kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die zo'n app gebruiken.
Waarom niet? :)
pi_159977922
Aflevering ook niet gezien maar ervaring is dat apps als Tinder door velen meer worden gebruikt voor de lol dan dat het serieus is. Heb er eigenlijk nog nooit iets echt leuks gevonden. Enkel meiden die alleen wilden kletsen en niks zochten, heel onzeker en wanhopig waren of uit waren op sex.

Een echt serieus gesprek heb ik er nog nooit gehad. Veelal éénrichtingsverkeer qua praten en totaal geen initiatief of inspiratie van de andere kant.

Dan is het in het echt toch veel leuker om gewoon in een fijne omgeving leuk te ouwehoeren met mensen. Rare mensen soms die zich verstoppen achter schermpjes.
pi_159980347
Een app als Tinder zou ik ook niet zo snel gebruiken om een serieuze relatie te zoeken. Het is interessant om te zien wat voor soort vrouwen je diggen, maar voor de rest neem ik het niet zo serieus. Ik vind het enorm oppervlakkig om op basis van wat foto's (die vaak ook 10 keer beter zijn dan de werkelijkheid) een date te gaan zoeken.
pi_159981875
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 22:10 schreef Mandéra het volgende:
Aflevering ook niet gezien maar ervaring is dat apps als Tinder door velen meer worden gebruikt voor de lol dan dat het serieus is. Heb er eigenlijk nog nooit iets echt leuks gevonden. Enkel meiden die alleen wilden kletsen en niks zochten, heel onzeker en wanhopig waren of uit waren op sex.

Een echt serieus gesprek heb ik er nog nooit gehad. Veelal éénrichtingsverkeer qua praten en totaal geen initiatief of inspiratie van de andere kant.

Dan is het in het echt toch veel leuker om gewoon in een fijne omgeving leuk te ouwehoeren met mensen. Rare mensen soms die zich verstoppen achter schermpjes.
Het gros van de jongeren dus!
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  woensdag 17 februari 2016 @ 00:33:59 #15
423474 Jhovall
Adversor et Admorsus.
pi_159982194
Ik ben er wel op bezig en heb wel een paar leuke dates gehad, helaas is dat niet uitgelopen tot een vaste relatie. Op de datingsites vind ik het wel moeilijk, aangezien er zoveel berichten van jongens zijn aan meisjes en je maar met iets origineels moet komen en dan reageren ze 3/4 van de tijd toch niet, zelfs als je denkt dat je wel veel overeenkomsten hebt. Zelfs als je je best doet op een normaal en toch origineel berichtje.

Zoals in de discussie over tinder daarnet vind ik het wel echt stom dat mensen gesprekken at random stoppen terwijl je midden in een -wel grappig- gesprek zit en dat mensen zo oppervlakkig erover doen.

Datingapps zijn in theorie handig, ik kom niet zo snel (stabiele) meisjes tegen in de hobbies die ik heb, maar in werkelijkheid best frusterend.

Sidenote: Ik ben gematched met iemand 10000 kilometer verderop in mexico :').
Through the gates of hell, as we make our way to heaven.
Destiny is only for those who don't have the inner strength to fullfill their wishes.
pi_159982490
Geen last van verslaving gehad. Ik kreeg redelijk wat aandacht, maar heb nooit die drang gehad om "beters" te zoeken. Als ik een leuk gesprek had keek ik daarna wel verder.

In mijn actieve periode (over 2 jaar misschien 4 maanden actief geweest), een tiental leuke gesprekken gehad, waarbij 4 dates uit zijn gekomen, waarvan 2 een 2e date wilde, maar uiteindelijk heb ik die zelf afgekapt (één wilde dolgraag kinderen - ik niet. De ander zat psychologisch niet lekker). Degene waar wel een 2e date uit is gekomen was bij de 2e date een stuk minder leuk en zoende op het eind van de avond zo slecht dat ik in lachen uitbarstte om vervolgens nog een zoen te krijgen....

De laatste waarmee ik een date heb gehad is nu mijn vriend. Helaas is de afstand groter dan ik wilde (Frankrijk), maar we zien elkaar nu vrijwel elke twee weken een heel weekend en het is super leuk. Yep dezelfde jongen, ondanks degene die zeiden dat dit geen stand zou houden *O* . Dat was na een week op Skype en na een maand elkaar ontmoeten terwijl we dagelijks op Skype zaten met elkaar (en nog :@ ).
~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~
pi_159986280
quote:
Helemaal mee eens!

Ja.. Er zullen vast dingen zijn waardoor je beter over zal komen. Maar uiteindelijk komt het gewoon neer op de klik die je hebt. En als je je op je profiel beter laat overkomen dan prikken ze hier tijdens de date snel doorheen.

Ik had simpele foto's op mijn profiel. Dat gecombineerd met een leuke babbel en je zult snel een leuke date hebben.

Maar zo is het met een avondje in de kroeg ook. Genoeg jongens die hele openingszinnen en tactieken bedenken. Terwijl zij die dingen zitten te bedenken ben ik het gewoon gezellig aan het hebben... Met of zonder dat leuke meisje iets verder op.
pi_159986810
Ja het werkt verslavend. Maar je kunt wel je 'ideale' date eruit halen omdat er zoveel aanbod is. Maar dat zorgt ervoor dat je soms wat te kritisch wordt en dat is niet handig. Daarom zit ik alleen af en toe op tinder.
Ik zie apps vooral als aanvulling, met uitgaan kom je al veel mensen tegen, en met tinder, Happn of innercircle ontmoet je toch net andere mensen. Heb nu een paar dates via apps gehad en meestal wel leuk, 1 keer had ik echt geen klik. Ik plan meestal niet veel dates in korte tijd omdat het anders te oppervlakkig blijft en je ook niet meer weet tegen wie je wat hebt gezegd :@

En verder: ja besteed aandacht aan je profiel. Beter 3 goede foto's dan veel slechte. Mooie uitspraak: je bent zo goed als je slechtste foto ;)

En aan TS: zorg dat je je leven op de rit krijgt. Je komt nog steeds erg needy over en dat is niet bepaald aantrekkelijk. Ipv hele dagen hier te hangen kun je beter aan een betere versie van jezelf werken.
pi_159996602
Mijn ervaring is dat dating apps het gewoon heel makkelijk en laagdrempelig gemaakt hebben. Via tinder heb ik best wat dates gehad, stuk voor stuk leuke ervaringen met leuke vrouwen. Het waren ontmoetingen en momenten die er niet zouden zijn geweest zonder Tinder.
Voor mij is de laagdrempeligheid een groot pluspunt. Ik hoef niet avonden lang naar uitgaansgelegenheden om op "jacht" te gaan, maar gewoon relaxt op de bank is super makkelijk.
Daarnaast vind ik de spanning van in real life ontmoeten en aanspreken ook super leuk, en is toch fijner dan een tinder match en een chat gesprekje.

Van verslaving heb ik geen last gelukkig. Mijn ervaring is wel dat ik sneller geneigd ben om te overdreven veel te gaan Tinderen als ik niet zo lekker in m'n vel zit...
  woensdag 17 februari 2016 @ 21:08:40 #20
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_160002185
Ik vond dat er in Tinder een zeker spelelement zit. Yay, weer een match! Alleen moet je wel terugpraten, want anders word je weer verwijderd.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_160006797
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 21:08 schreef Andromache het volgende:
Ik vond dat er in Tinder een zeker spelelement zit. Yay, weer een match! Alleen moet je wel terugpraten, want anders word je weer verwijderd.
Nah, het doel is niet zoveel mogelijk matches ofzo. Vaak kun je al zien wie jou liket. Als je een strakke afstandslimiet neemt van bijvoorbeeld 15 km dan weet je dat ieder voorstel van buiten je range sowieso een match wordt als je liket. Wel best handig om soms van te voren te weten :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')