quote:1 De rijschool zou het intern met de rijinstructeur bespreken en kijken naar een andere instructeur voor mijn vriendin.
Maar je snapt zelf ook wel dat het gedaan moest worden. Anders wordt zijn vriendin op een van ander dag aangerand, durft ze waarschijnlijk niet eens naar de politie te gaan, dan is het te laat.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 16:12 schreef probeer het volgende:
Anoniem? Nee. De rijschool weet om wie het gaat (zowel de docent als de leerling)1 en ze hebben denk ik een aardig idee wie jij bent (telefoonnummer, en door je verhaal). Bovendien zal de rij-instructeur ook wel 1 bij 1 optellen wanneer hij aangesproken wordt op seksueel gedrag, en er daarna 1 vrouwelijke leerling naar een andere rij-instructeur gaat. Tot slot zal ook je vriendin zich beseffen dat er iemand achter haar rug om contact opgenomen heeft met haar rijschool, simpelweg omdat zij nu dus opeens een andere instructeur aangeboden krijgt zonder daar zelf om gevraagd te hebben.
En dat brengt me bij het grotere probleem. Je luistert niet naar je vriendin. Ze geeft duidelijk aan dat ze niet wil dat jij dat doet, en toch doe je het. En dan is het dus niet eens zozeer het probleem dat je naar die rijschool stapt, maar wel dat je dat doet nadat zij heeft aangegeven dat ze dat niet wil. Je intenties mogen dan wel goed zijn, je loopt nog steeds over haar heen. En dat lijkt me niet goed voor haar zelfvertrouwen en assertiviteit.
[..]
Dreigen bij de rijschool met een aanklacht wegens intimidatie.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 15:07 schreef Gregor1994 het volgende:
Maar wat is een eventuele vervolgstap nu? Mocht zij alsnog les van hem krijgen? Kan je dat niet afdwingen?
En dan staat de tekst in ballonnen zou de TS donald duck zijn.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 15:19 schreef Operc het volgende:
Of heeft je vriendin het er met iemand over gehad en heb je screenshots van dat gesprek?
Ze hebben niet mijn telefoonnummer. Het is ook meer zo dat zij wil dat er geen contact wordt opgenomen voor ongemakkelijkheid in de auto, het is heel wat anders als zij echt zou aangeven 'hij is een topinstructeur', maar ook hiervan is geen sprake. Ik zal het haar nog wel vertellen, maar natuurlijk vertellen dat ik dit juist deed om haar in te laten zien dat niemand zomaar met haar op deze manier mag omgaan. Daarnaast zou mijn vriendin dan met een andere instructeur meerijden is mij verteld, zonder dat ze zou weten waarom en dergelijke!quote:Op dinsdag 16 februari 2016 16:12 schreef probeer het volgende:
Anoniem? Nee. De rijschool weet om wie het gaat (zowel de docent als de leerling)1 en ze hebben denk ik een aardig idee wie jij bent (telefoonnummer, en door je verhaal). Bovendien zal de rij-instructeur ook wel 1 bij 1 optellen wanneer hij aangesproken wordt op seksueel gedrag, en er daarna 1 vrouwelijke leerling naar een andere rij-instructeur gaat. Tot slot zal ook je vriendin zich beseffen dat er iemand achter haar rug om contact opgenomen heeft met haar rijschool, simpelweg omdat zij nu dus opeens een andere instructeur aangeboden krijgt zonder daar zelf om gevraagd te hebben.
En dat brengt me bij het grotere probleem. Je luistert niet naar je vriendin. Ze geeft duidelijk aan dat ze niet wil dat jij dat doet, en toch doe je het. En dan is het dus niet eens zozeer het probleem dat je naar die rijschool stapt, maar wel dat je dat doet nadat zij heeft aangegeven dat ze dat niet wil. Je intenties mogen dan wel goed zijn, je loopt nog steeds over haar heen. En dat lijkt me niet goed voor haar zelfvertrouwen en assertiviteit.
[..]
En wat ik dan nu zou doen is:quote:Op dinsdag 16 februari 2016 15:51 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Geen idee wat je vriendin in het verleden heeft meegemaakt, maar ze kan heus wel veranderen
Er zijn genoeg cursussen en trainingen etc om meer assertief te worden, leren 'nee' zeggen en voor zichzelf opkomen.
Verder gewoon samen naar de rijschool en screenshots laten zien. Niks anoniem.
Klopt. Maar door haar. En mocht ze dat nou écht niet durven, zelfs niet samen, dan zou TS dat wellicht inderdaad voor zijn vriendin kunnen doen. Maar dan pas na er meerdere keren goed over te praten en zijn vriendin bedenktijd te gunnen. Met haar medeweten en hopelijk haar (gedeeltelijke) instemming.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 16:14 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Maar je snapt zelf ook wel dat het gedaan moest worden. Anders wordt zijn vriendin op een van ander dag aangerand, durft ze waarschijnlijk niet eens naar de politie te gaan, dan is het te laat.
Je vriendin is (hopelijk) niet achterlijk, en zal zich op zijn minst afvragen waarom ze nu plotseling een andere rij-instructeur krijgt, zonder dat ze daar om gevraagd heeft, net nadat ze haar vriend heeft verteld dat haar oude instructeur ongepast gedrag vertoont. En ik gok zomaar dat jij de enige bent die ze daarover in vertrouwen genomen heeft. Dus ik denk dat ze vanaf het moment dat ze haar nieuwe rij-instructeur ziet, ongeveer 1 tot 30 minuten nodig heeft om met aardige zekerheid te concluderen dat jij achter haar rug om de rijschool hebt gebeld.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 16:20 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Ze hebben niet mijn telefoonnummer. Het is ook meer zo dat zij wil dat er geen contact wordt opgenomen voor ongemakkelijkheid in de auto, het is heel wat anders als zij echt zou aangeven 'hij is een topinstructeur', maar ook hiervan is geen sprake. Ik zal het haar nog wel vertellen, maar natuurlijk vertellen dat ik dit juist deed om haar in te laten zien dat niemand zomaar met haar op deze manier mag omgaan. Daarnaast zou mijn vriendin dan met een andere instructeur meerijden is mij verteld, zonder dat ze zou weten waarom en dergelijke!
Haha staat in topic gewoon! Het is van hem naar vriendin! dus screenshots idd van seksueel getinte opmerkingen van hem!quote:Op dinsdag 16 februari 2016 17:11 schreef La_Moustache het volgende:
Via screenshots heb je vernomen dat die rijinstructeur seksueel getinte opmerkingen maakt in de auto..wat bedoel je nu eigenlijk? Heb je screenshots van seksueel getinte berichten ofwat?
Als het screenshots van je vriendin zijn die schrijft dat hij een seksueel getinte opmerking maaktr heb je niks, zijn woord tegen die van haar.
In Sittard ^$@ ik bedoel in Nederland? waar justitie de slachtoffer/dader dynamiek omdraait?quote:Op dinsdag 16 februari 2016 17:35 schreef EggsTC het volgende:
Wtf ? Je vraagt je af of je het juiste hebt gedaan? Ik had m op zn bek geslagen.
Die zou ik ook ff afleveren bij de rijschool.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 18:02 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Haha staat in topic gewoon! Het is van hem naar vriendin! dus screenshots idd van seksueel getinte opmerkingen van hem!
Dat is de angst die ik heb, want aan zijn berichten gaat hij steeds verder.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 18:16 schreef Chai het volgende:
Wat was het plan van je vriendin dan? Aangerand worden zorgt weer voor extra bagage waardoor het weer lastiger wordt om assertiever te worden.
Zou er eigenlijk wel op staan dat ze hier actief mee aan de slag gaat op de een of andere manier.
Vriendin van ts heeft een geschiedenis van aandacht zoeken?quote:Op dinsdag 16 februari 2016 14:51 schreef Gregor1994 het volgende:
Hallo fokkers,
Daar ben ik weer. Ik heb een verhaal omtrent de rijinstructeur van mijn vriendin. Via screenshots heb ik van haar vernomen dat haar rijinstructeur opmerkingen naar haar toemaakt in de auto zoals lekkerding, zijn hand op haar hand legt tijdens het schakelen, haar continu schoonheid en mooie vrouw noemt. Daarnaast geeft hij aan haar aantrekkelijk te vinden en het warm van haar te krijgen, alsmede dat hij vindt dat zij half naakt de auto in moet komen bij de volgende afspraak omdat het spannend is.
Mijn vriendin is verre van assertief, en zij durft hierop niet in te gaan. Gister heb ik de screenshots gezien, en ik mocht van haar geen contact opnemen met de rijschool, maar dit heb ik vandaag toch gedaan. Wellicht anoniem, maar alsnog. De rijschool zou het intern met de rijinstructeur bespreken en kijken naar een andere instructeur voor mijn vriendin. Zij wilde overigens ook een andere, echter zijn alle rijlessen zo gepland om haar school heen.
Heb ik het juiste gedaan? En zo ja, wat kan ik nog meer hieraan doen? Ik vertrouw rijinstructeurs totaal niet, heb zelf ervaring met die van mij en hoe hij over vrouwen omgaat..en bij vriendin precies hetzelfde.
Stap op die kerel af en zeg dat je een relatie met haar hebt en dat hij met zijn handen van haar af moet blijven, klaar.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 18:18 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Dat is de angst die ik heb, want aan zijn berichten gaat hij steeds verder.
Stap 1 is dat zij dat doet.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 18:49 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Stap op die kerel af en zeg dat je een relatie met haar hebt en dat hij met zijn handen van haar af moet blijven, klaar.
Nou ja dat zou mijn stap 1 zijn, stap twee door haar persoonlijke integriteit te bewaken en gewoon nee te zeggen en duidelijk te zijn mag ze zelf maken en als ze niet assertief genoeg zou zijn zou 't geen type voor mij zijnquote:Op dinsdag 16 februari 2016 19:03 schreef agter het volgende:
[..]
Stap 1 is dat zij dat doet.
Duidelijk maken dat ze dit niet wil.
Zolang zij niet aangeeft dat het nogal ongewenst is, komt deze situatie nog wel vaker voor.
Nasty...quote:Op dinsdag 16 februari 2016 14:55 schreef Gregor1994 het volgende:
juist deze instructeur begeleidt de meer onzekere personen
Meestal hebben dit soort mannetjes een keurig Libelle gezinnetje thuis die van niets weten, dat zou zo veranderen in mijn gevalquote:Op dinsdag 16 februari 2016 19:11 schreef Roberta_J het volgende:
[..]
Nasty... [ afbeelding ] Dus gewoon met voorbedachte rade expres onzekere mensen begeleiden zodat je lekker je gang kunt gaan?
Ik denk dat bij mij de stoppen aardig door zouden slaan als ze dat bij mijn vriendin zouden doen. Zodra ik bewijsmateriaal had zou ik even verhaal gaan halen bij die vent, en niet op vriendelijke wijze.
assertiviteitscursus?quote:Op dinsdag 16 februari 2016 15:20 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Hij gaf wel aan dat hij zich niet kan inhouden en mijn vriendin gewoon aantrekkelijk vindt. Zij kan niet assertiever worden, ook i.v.m. verleden van haar. Houd ik liever prive. Maar haar houding heeft inderdaad al problemen opgeleverd in haar leven. Dat is iets wat ik er niet uit zal krijgen. Rijinstructeur weet wel dat het ongewenst is, weet ik zeker, maar hij heeft schijt en denkt van 'ach ja, wat geeft het'.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |