abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160758782
Vanaf 11 april op FOX.
Ga dit wel volgen, lijkt me een goeie serie.
  vrijdag 18 maart 2016 @ 14:59:27 #32
243112 Roland_Deschain
The last surviving gunslinger
pi_160762076
quote:
99s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 10:44 schreef Karina het volgende:

[..]

Dat scheelde dus niet veel :P

Jake is wel een sukkel. Hij had de ex van Sadie makkelijk een klap kunnen verkopen, op een gegeven moment legde hij zelfs zijn pistool neer. En bleekwater in zijn gezicht gooien had ook meteen gekund, niet pas nadat Sadie voor een afleiding zorgde door dat glas op de grond te gooien.
Misschien handig om dit in een spoiler te zetten?
"Childe Roland to the Dark Tower Came"
"The world moved on"
pi_160762108
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 14:59 schreef Roland_Deschain het volgende:

[..]

Hoezo?
(she/her)
  Moderator vrijdag 18 maart 2016 @ 15:01:18 #34
9859 crew  Karina
Woman
pi_160762113
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 14:59 schreef Roland_Deschain het volgende:

[..]

Dit is het USA topic en het is maandag al uitgezonden. Dan hoeft het niet meer in een spoiler.

Als je nog niet gekeken hebt en niet van spoilers houdt, even het topic vermijden totdat je het hebt gezien.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_160783696
Wel een beetje hekel aan dat jochie Bill. Beetje achter iemand aanhollen die op zijn overleden zus lijkt. :{

Snap wel dat ze zijn personage hebben verzonnen, nu is het verhaal wat vlotter.
Verder wel een fijne serie!
pi_160783751
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:06 schreef DJKoster het volgende:
Wel een beetje hekel aan dat jochie Bill. Beetje achter iemand aanhollen die op zijn overleden zus lijkt. :{
En ze had dezelfde naam als z'n zus. History fucking met hem. Net als met Jake waardoor hij niet aanwezig was op dat moment daar en ze die dag niets geleerd hebben.

Ik vind Bill een prima dude.
Conscience do cost.
  zaterdag 19 maart 2016 @ 13:39:16 #37
243112 Roland_Deschain
pi_160784188
Ik denk dat Bill er op het eind met Marina vandoor gaat. En gelijk heeft ie.
"The world moved on"
pi_160876765
Goede aflevering weer. Had niet verwacht dat Bill hem zo zou verraden, wel op een geinige, maar ook lullige manier opgelost door Jake. Heerlijke Cliffhanger ook weer...
  dinsdag 29 maart 2016 @ 13:25:53 #39
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_161021183
Foutje
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  dinsdag 29 maart 2016 @ 17:10:46 #40
243112 Roland_Deschain
pi_161026346
We naderen de ontknoping!
"The world moved on"
pi_161035036
net aflevering 7 gekeken maar 1 ding snapte ik niet. Hoezo wist Sadie niet waar Jake heeft gewoond? Ze is er toch zelf geweest toen ze die kelder ondekte met die afluisterapparatuur? Of was dat weer ergens anders?
pi_161035406
Nee, dat was zijn huis in Jodie.
pi_161035583
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 21:47 schreef DJKoster het volgende:
Nee, dat was zijn huis in Jodie.
aah okee, thnx :)
pi_161042412
Ben wel nieuwsgierig naar wie die meneer die zijn dochter telkens dood ziet gaan nou eigenlijk is. Het is me nog steeds een raadsel.

Overigens kan ik niet wachten tot de volgende aflevering, wat tevens de seizoensfinale is. Ben benieuwd of Jake nog op tijd Lee kan stoppen.
pi_161044110
quote:
7s.gif Op woensdag 30 maart 2016 01:28 schreef Infection het volgende:
Ben wel nieuwsgierig naar wie die meneer die zijn dochter telkens dood ziet gaan nou eigenlijk is. Het is me nog steeds een raadsel.

Overigens kan ik niet wachten tot de volgende aflevering, wat tevens de seizoensfinale is. Ben benieuwd of Jake nog op tijd Lee kan stoppen.
Nu is dat wat duidelijker geworden.
1. Is iemand net als Jake die de tijd wil veranderen, maar dan om z'n dochtertje te redden..
2. Is misschien zelfs de uitvinder van de tijdportal wat misschien kan verklaren waarom hij in Jakes droom kan verschijnen.
3. Of het is just The Past fuckin' with Jake
Veni, vidi, vodka.
pi_161049458
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2016 10:03 schreef dumble het volgende:

[..]

Nu is dat wat duidelijker geworden.
1. Is iemand net als Jake die de tijd wil veranderen, maar dan om z'n dochtertje te redden..
2. Is misschien zelfs de uitvinder van de tijdportal wat misschien kan verklaren waarom hij in Jakes droom kan verschijnen.
3. Of het is just The Past fuckin' with Jake
Het klinkt als een combinatie van alle drie. Hij is iemand die al meerdere pogingen gedaan heeft om het verleden te veranderen, maar daarin niet geslaagd is. Daarvoor probeert hij Jake te waarschuwen door te 'fucken' met het verleden. De manier waarop hij opeens uit het niets kan verschijnen en dingen kan laten gebeuren, laat zien dat hij sowieso iets te maken moet hebben met de tijdportal. Of hij zelf de uitvinder is, of dat hij een manier bedacht heeft om het te misbruiken is de vraag...
pi_161189871
Was wel anders als in het boek :

quote:
Returning to the portal, he finds that the Yellow Card Man has been replaced by a respectable looking man with a Green Card. He reveals himself to be a sort of time "guardian" who explains that many other time portals exist in the universe. The time portals, the guardian explains, are temporary "bubbles" in time, which will disappear as the physical environment they reside in changes. The man explains that traveling through the portal does not erase the past, it creates a new string until the portal is destroyed. The larger the change, the more unstable reality becomes - even minor changes will eventually overwhelm reality. The yellow/green card is shown to be a type of film badge dosimeter that measures mental degradation caused by exposure to time line changes rather than radiation; green resembles healthy, yellow is fair, and black is unstable. Guarding the portal is difficult since he has to keep the myriad realities in his mind at all times. Eventually this drives the guardian to mental illness and sometimes alcoholism, like the Yellow Card Man. He begs Jake to set things right again, otherwise reality itself could possibly be destroyed.
pi_161223295
Aaaah het einde: :) :'( -O- :? <3
pi_161246444
Net laatste aflevering gezien. Prachtig dat ze het einde van het boek hebben aangehouden.
Had alleen toen ik het boek las Sadie als nog veel ouder in gedachten maar dat was ook echt heel mooi en ontroerend.
En natuurlijk, maar dat zal komen omdat het een boek was vs een film, had ik bij het boek veel meer dat gevoel van die enorme grote liefde tussen hen, in de film toch minder. Maar wel heel mooi, vooral de sfeer vond ik prachtig, die was echt exact als in het boek beschreven.
Ik snap dat Stephen King van mening was dat een film die te kort zou doen en het een serie nodig had.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  Moderator donderdag 7 april 2016 @ 22:18:18 #50
9859 crew  Karina
Woman
pi_161267029
Ik had op het eind wel iets meer uitleg willen hebben over de 'timeportal': wat ik bijvoorbeeld niet begreep was waarom niet iedereen die er ongelukdoorheen liep niet in het verleden terecht kwam. Vooral in de 'alternate' toekomst was de portal niet meer in het café maar gewoon midden op straat.

Wat dapluiz hierboven omschrijft is een beetje sliderachtig: dezelfde werelden maar met een andere realiteit.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_161283322
Eens, vond het behoorlijk identiek aan het principe van Sliders, ik denk nl dat die andere realiteit waarin Kennedy dus gered was wel degelijk door bleef bestaan, zonder weet van andere realiteiten.
Kan mij niet herinneren dat er in het boek iets meer werd aangegeven over de timeportal (-s), denk dat je echt al moest weten waar je ongeveer moest staan of lopen om er echt in te gaan en dat anderen dat niet weten.
Maar misschien zijn er wel eens mensen spelenderwijs of per ongeluk in beland en verdwaald ofzo?
pi_161284095
Ik vond het een leuke mini-serie die misschien nog net iets leuker was geweest als het ~12 afleveringen had gehad. De season finale was fijn maar voelde een beetje gehaast.

Nu nog een keer aan het boek toekomen maar er zijn nog teveel andere Stephen Kings die ik moet lezen :+

Oh, en Sadie zou ik keihard ballen. Die jonge versie dan.
Conscience do cost.
pi_161288437
Dit verhaal vind ik persoonlijk wel een echte topper van Stephen King, gewoon voorrang geven op de andere ;)
pi_161289847
Mooie miniserie. Leuk om Franco ook eens in een serieuze rol te zien spelen. Wat een glimlach heeft die Sarah Gadon trouwens. O+
pi_161303819
Dat was een mooi einde, I cried. ;(
(she/her)
  vrijdag 15 april 2016 @ 16:50:19 #56
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_161448612
Deze miniserie is absoluut briljant. Je wilt er veel meer van zien, helaas...
Helaas heb ik het dit keer in de verkeerde volgorde aangepakt, ik moet het boek nog lezen. Geen idee of dat nu nog wat toevoegt.

Zijn er meer van dit soort prachtige verfilmingen op komst? Dan weet ik wat ik op mijn leeslijst moet zetten.

En wat een prachtige vrouw is die Sarah Gadon!

10/10
pi_161450695
Ja naar mijn mening voegt het boek absoluut wat toe, aanzienlijk meer diepgang nog en uitgebreider.
Ik moest huilen op het einde van het boek, gewoon door hoe het beschreven werd en alles, vond het enorm ontroerend allemaal.
Voor het einde van de serie zat ik ook echt te wachten op de eindscene, zo mooi.
Maar het boek is echt prachtig, zou het zeker, ondanks dat je het in hele grote lijnen wel weet, toch nog lezen.
pi_161810649
Ik heb het boek net in 5 dagen uitgelezen _O_
Morgen maar beginnen met de serie O+

-Edit- Of nu gelijk.

Sadie had gelijk; ''The books are always better, everybody knows that.''

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 29-04-2016 23:42:56 ]
pi_162294317
Nu is de serie ook op FOX te zien, jammer dat het maar 1 seizoen is.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_163491954
Tijdje geleden deze serie bekeken, dat is prima bevallen. Net aan het boek begonnen, benieuwd of er veel verschillen in zitten. Het eerste hoofdstuk las in ieder geval lekker weg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')