abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 14 februari 2016 @ 21:14:44 #1
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_159920508
Ik had dit niet moeten posten. Ik post dit in een depressieve bui. Want ik heb niet eens echt serieus geprobeerd, om eens wat langer achter elkaar te daten. Ik TR mezelf even. Sorry. Kern van het verhaal is wel waar, ik heb een bepaalde overtuiging van huis uit meegekregen, maar ik moet eens ophouden met dit slachtoffergedrag. Wel zo eerlijk, OP laat ik staan, maar ik ga even mijn licht opsteken in FB wat er mogelijk is. Toch bedankt.

----------------------------------------------------------------------------

Nou. Googlend op 'relatiedrang' komt deze post van mij pontificaal bovenaan de resultatenlijst. :|W Kennelijk ben ik een van de weinigen die dit voelt. Maar ja. Kreeg kort hierna toch een relatie, die nu dus weer uit is. Ach, ik hoor hem nog zeggen, kort nadat het aan ging, dat hij niet begreep waarom ik zo lang alleen was gebleven. Ik was leuk, slim, lief, zorgzaam, hoe bestond het dat ik nog alleen was. Maar ja, dat houdt dan dus toch op. Hij was eigenlijk niet leuk, het is vooral zijn schuld dat het uit is, trouwens. Maar goed, blijft over die relatiedrang.

Kwam er vandaag achter dat ik dit gekopieerd heb van mijn eigen familie. Iedereen hokt al van jongs af aan bij elkaar. Mijn eigen moeder bestaat niet zonder een relatie in haar leven. En ik kom er misschien ook niet meer vanaf. En het is trouwens niet alleen mijn moeder. Schoonzus (4 jaar jonger), stiefmoeder, tantes, een paar jaar geleden nog leeftijdsgenoten op een feestje ('je blijft ook altijd alleen'), iedereen legt me op dat die relatie hoort, en ja, ik wil het zelf ook graag, maar ik begrijp gewoon niet dat jullie me allemaal voor gek verklaren. Ik heb die wens, en hij wordt nog eens extra benadrukt door mijn omgeving. Had mijn moeder laatst al bijna huilend aan de telefoon omdat zij ook al het gesprek op 'kind in je eentje' draaide, en toen opmerkelijk snel ophing met 'we praten er nog wel eens over'. Zij ziet het dus ook al niet meer zitten voor mij. ;( Vrienden wensen me ongevraagd met nieuwjaarswhatsappjes 'heel veel liefde' toe, terwijl ik niet op die tekst zat te wachten. Het is heel lief hoor, maar ik heb er zo weinig aan.

Ik wil het nog wel proberen, er van af komen, maar eigenlijk alleen maar zodat ik toch weer een relatie krijg. Volgt u het nog? Ik ben zwaar afwijkend van de norm. Vrijwel iedereen die ik wat beter ken dan de rest, heeft een relatie en soms al meerdere kinderen. Zij liggen niet alleen in bed, kunnen voor iemand zorgen en eens tegen iemand aan praten over belangrijke zaken van hart en hoofd. En ja, die drie dingen kun je uit drie verschillende hoeken halen (a. een seksrelatie, b. een kind van een zaaddonor en c. meer investeren in diepe emotionele vriendschappen), maar toch hoort zo niet, vind ik. Er moet toch tenminste een persoon zijn die alledrie die dingen kan bieden? En dan aanvullend c uit een vriendennetwerk halen, want ik snap ook wel dat dat zo gezond is. De seksrelatie kan ik echter niet aan, omdat ik me toch emotioneel ga hechten aan zo iemand. Oxytocine is een lastig hormoon. En ONS'jes vind ik inmiddels goedkoop, dat wil en kan ik niet meer.

Ik ben waarschijnlijk gewoon geen leuk persoon. Ik kook nauwelijks nog omdat ik te veel moeite vind in mijn eentje. Ik heb een beperkt sociaal leven en de mogelijkheden die ik daar wel in heb, ontwijk ik een beetje. Ik steek te weinig moeite in vrienden. Nou ja. Ik ben dus waarschijnlijk overwegend niet leuk. Je kunt het zien als minderwaardigheid, maar misschien is het gewoon zo en moet ik het allemaal maar uit mijn hoofd zetten. Ik weet het gewoon niet meer. Nou ja, ik kan van alles opnoemen dat ik best leuk vind aan mezelf, maar dat is kennelijk niet voldoende voor anderen. Dan kan ik beter in mijn eentje in mijn eigen wereldje blijven waar ik altijd superleuk ben omdat ik de enige ben die in die wereld verkeert.

Had ik buiten de westerse wereld geboren moeten worden, misschien? Daten soms geprobeerd, maar blijkbaar heb ik daar zulke torenhoge verwachtingen van, dat dat steevast gedoemd is te mislukken. Ik dacht dat iedereen datet om een relatie te vinden. Ik vind het werkelijk bizar om te horen dat er kennelijk veel mensen zijn die alleen willen daten om eens het huis uit te komen. Dus ja, gedoemd om teleurgesteld te raken, dus dat dan ook maar niet meer doen. Ok, heel eerlijk? In de afgelopen 15 jaar denk ik met iets van 10-12 mannen een date gehad. De rest van de mannen op de normale manier tegenaan gelopen in het uitgaans- en studentenverenigingsleven en allengs zo een paar relaties gehad. Maar nog nooit een volwassen relatie, ook op emotioneel vlak volwassen, met alles er op en eraan in praktische zin. Dus misschien moet ik het gewoon meer doen, maar ik ben al een paar keer teleurgesteld geraakt, en het doet elke keer zo'n verdriet. Ken je nog die Palmolive-reclame van vroeger? Meisje zit in bad, heeft een glibberig zeepje in haar hand, pakt hem met de ene vuist, dan weer de andere vuist, en zo door, en uiteindelijk schiet dat zeepje naar de andere kant van de kamer. Ofzo. Nou. Dat meisje ben ik en dat zeepje is mijn liefdesleven.

Wat wil ik nou eigenlijk met dit topic? Zijn er mensen deze vaste overtuiging ook mee hebben gekregen uit hun omgeving? Hoe zijn die hier mee omgegaan? Ervaringsverhalen van mensen die in een omgeving met alleen maar relaties zijn opgegroeid en het toch permanent in hun eentje leuk hebben. Hoe zijn die met hun gevoelens omgegaan?

Dus. Nu maar weer eens aan financiële zaken. Dit is trouwens aanvullend op mijn andere topic omdat dat wat mij betreft meer gaat over de praktische kant van de kwestie, en minder over de emotionele achtergrond en oorzaken.

[ Bericht 3% gewijzigd door Andromache op 14-02-2016 21:45:07 ]
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_159920712
Ik ken wel mensen die altijd alleen zijn gebleven. Een tante van mij is in de vijftig en is voorzover ik weet altijd alleen gebleven. Nu woont ze samen met haar kat, ook gezellig.

Verder ben ik natuurlijk jonger dan jij, maar ik ken genoeg mensen die, ook na hun afstuderen, single zijn en al een aantal jaar zonder relatie zitten. Eigenlijk best veel nu ik het zo bedenk.

EDIT: oh en die zelfde tante vraagt mij regelmatig of ik al een vriendje heb :P
pi_159920878
Zelfde issues hier ;(
Komt ooit wel weer op z'n pootjes terecht lijkt me.
Hoewel ik er ondertussen wel van overtuigd ben dat dit voor mij zo bedoeld is.
Ik krijg vaak te horen, doe niet moeilijk, neuk af en toe wat, het komt allemaal wel.
Maar ik kan ook niet zomaar een meisje pakken, zonder dat ik wat voel. Twisted shit.
Fuck this shit :W
pi_159921818
Dus toch.

Je bent je er iig bewust van geworden :)
pi_159921916
Je bent niet de enige, zat vrouwen (ja, ik als man zijnde valt dat op) in mijn omgeving die rond de 30 zijn en helemaal in paniek zijn want ze zijn al een jaar single en ze komen noooooooit meer aan de man dit dat, drama.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_159922042
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 21:57 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Je bent niet de enige, zat vrouwen (ja, ik als man zijnde valt dat op) in mijn omgeving die rond de 30 zijn en helemaal in paniek zijn want ze zijn al een jaar single en ze komen noooooooit meer aan de man dit dat, drama.
Dit, wat een levenspaniek en haast en vervolgens een depressie hebben sommige mensen toch zeg terwijl ze juist door dat wanhopige aspect niet aan de leuke man/vrouw/relatie kunnen komen, neem eens wat gas terug zeg :{
pi_159923252
Het lijkt mij dat we hier te maken hebben met een typische gevalletje "te graag willen". Laat het los.

Mijn goede voornemen was om 2016 single te blijven. Loop ik vorige week toch een leuke meid tegen het lijf.. Wie weet wordt dat wel iets.

Waarom kom ik haar tegen? Omdat ik het los heb gelaten om op zoek te gaan. Alsof de goden ermee lopen te fucken.
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_159923478
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 22:33 schreef DuTank het volgende:
Het lijkt mij dat we hier te maken hebben met een typische gevalletje "te graag willen". Laat het los.

Mijn goede voornemen was om 2016 single te blijven. Loop ik vorige week toch een leuke meid tegen het lijf.. Wie weet wordt dat wel iets.

Waarom kom ik haar tegen? Omdat ik het los heb gelaten om op zoek te gaan. Alsof de goden ermee lopen te fucken.
Dat is vrij snel maar inderdaad er is niets zo onaantrekkelijk als een wanhopig naar een relatie op zoekend mens
pi_159926167
Ik heb t ook wel beetje. Nog nooit serieuze relatie gehad. Opzich niet erg. Heb veel tijd voor mezelf gehad en ontzettend veel geleerd en gedaan wat ik zelf wilde doen.

Maar ik zit ook veel over relaties e.d. te filosoferen. Laatste tijd merk ik ook dat meer mensen gaan werken e.d. en vrienden ook niet meer zo is als je 16 bent. Als ik straks zelf een huis zou gaan huren dan zou ik t weer minder vinden om zoveel alleen te zitten. En intimiteit mis je af en toe ook gewoon. Ik zou nu bijv. best wel ff zin hebben in een knuffel.

Misschien stel ik me er wel teveel van voor, of stel ik hoge eisen aan een partner ofzo. Maar goed ik ben nog iets jonger dan jou en man dus heb geen trillende eierstokken.

Aan de andere kant een relatie is ook niet alles, en je ziet ook wel mensen eronder lijden. Je kan beter t leven niet te zwart/wit zien. Ik heb trouwens ook wel eens een stel gezien dat met 40 jaar nog 2 kinderen hebben gekregen, en volgensmij ook latere leeftijd ontmoet hebben.

Ik snap dat je altijd gaat denken wat als? Of ligt er iets aan mij?

Dit is goed topic ik ga het verhaal morgen ff afmaken. Interessante gedachte gang
pi_159940357
tvp
Lambo of Rekt
pi_159942916
Ben 'pas' 25 maar merk het ook al: als een van de weinige nog geen relatie. Rest (ook familie en neefjes/nichtjes) wonen al samen, kinderen, getrouwd etc. Niet altijd positief hoor, ook weer gescheiden en nieuwe kinderen bij nieuwe partners e.d.
Ik ben en kom altijd alleen en eigenlijk niemand die er meer van op kijkt... Jaren gaan voorbij en ieder jaar weer grappen en grollen over 'dit wordt écht jouw jaar!', om weer alleen te eindigen. Ook bij ons is het vrij normaal om nu al 'volmaakt' te zijn.
  woensdag 17 februari 2016 @ 11:46:28 #12
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_159987455
Heb die drang ook altijd wel gehad ja. Ben dat maar gaan loslaten want daar wordt het leven niet leuker op.
Al wil ik t ergens nog steeds wel hoor ;) Mijn geluk is dat ik nooit een kinderwens heb gehad, dus daarvoor hoefde ik niet te haasten. En ben nu 41 dus dat zou dan wat aan de late kant zijn.

Hoe oud ben je trouwens, TS?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  woensdag 17 februari 2016 @ 12:32:41 #13
138876 Andromache
pi_159988617
33. En ik wil een kind als het even kan een broertje of zusje geven. Als ik 35 ben, ga ik er alleen voor.
pi_159988917
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 12:32 schreef Andromache het volgende:
33. En ik wil een kind als het even kan een broertje of zusje geven. Als ik 35 ben, ga ik er alleen voor.
Alleen voor het leven, of alleen voor kinderen?
Lambo of Rekt
pi_159989004
quote:
Die optie is er tegenwoordig en dat is helemaal geen verkeerde, denk ik.

Wat ik lees in je OP is dat je jezelf geen leuk persoon bent. Ik denk dat daar je grootste valkuil zit. Natuurlijk ben je wel een leuk persoon, maar als je dat zelf niet vindt, gedraag je je daar ook naar. Zoals je zegt, je kookt nauwelijks voor jezelf, want tja...waarom zou je dat doen?
Als je het niet doet uit luiheid, gemakzucht, is dat prima. Als je dat doet omdat je het jezelf niet eens waard vindt om behoorlijk voor te zorgen, is dat niet prima. Dan verwaarloos je jezelf en daarmee doe je jezelf echt tekort. En bedenk eens: als je moeder wordt, dien je dan ook niet een beetje van jezelf te houden, zodat je je kind(eren) dat voor kunt leven?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_159989058
quote:
Kan je er net zo goed meteen aan beginnen denk ik dan.... geen geintje hoor :@
maar als je zo graag een kind wil en je weet dat je het allemaal zelf kan regelen en het kind kan onderhouden waarom dan nog wachten op een vent?
pi_159989068
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 12:51 schreef miss_sly het volgende:
Als je het niet doet uit luiheid, gemakzucht, is dat prima. Als je dat doet omdat je het jezelf niet eens waard vindt om behoorlijk voor te zorgen, is dat niet prima. Dan verwaarloos je jezelf en daarmee doe je jezelf echt tekort.
Misschien is een beetje depri nu....
pi_159989118
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 12:55 schreef FANN het volgende:

[..]

Misschien is een beetje depri nu....
Ja, en als dat een beetje is, dan kan ze proberen om er op een andere manier naar te kijken.

En als het een beetje veel is, dan is het zaak om naar de huisarts te stappen voor hulp.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_159989204
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 12:58 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja, en als dat een beetje is, dan kan ze proberen om er op een andere manier naar te kijken.

En als het een beetje veel is, dan is het zaak om naar de huisarts te stappen voor hulp.
Als ik die OP lees, lijkt het alsof TS érg teleurgesteld is in mannen en dat dat één van de redenen
is dat ze dénkt dat ze geen leuk persoon is, tja ik weet niet of de huisarts daarbij kan helpen, maar zou kunnen.....
  woensdag 17 februari 2016 @ 13:03:02 #20
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_159989209
quote:
Als je een kinderwens hebt kan ik me goed voorstellen dat je het lastig vindt. Wel goed dat je het alleen gaat regelen mocht er dan nog geen man in je leven zijn.

En inderdaad, zoek naar een manier om jezelf wel de moeite waard te gaan vinden.

[psychologie van de koude grond]
Is dat misschien wat je ook hebt meegekregen? Dat je niet de moeite waard bent als je geen relatie hebt? "want blijkbaar wil er geen man iets met je" Dat is namelijk een kulgedachte en een hele gemene want hij zet een self fulfilling prophecy in gang. Bovendien maakt die focus van je familie een relatie een heel groot ding en misschien ook iets waar je daardoor te hoge verwachtingen van hebt, want het Is tenslotte de heilige graal die ervoor zorgt dat zowel jij als je leven in 1 klap wel de moeite waard zijn. Maar iets waard zijn, jezelf goed genoeg vinden zit in jezelf. Dus fuck die verwachtingen van de familie
[/psychologie van de koude grond]
pi_159989233
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2016 13:03 schreef Murmeli het volgende:
Dus fuck die verwachtingen van de familie
ben ik wel mee eens :P
pi_159989288
ow... ik had haar andere topic nog niet gelezen... misschien moet ze toch eerst sterker worden dan...

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 12:45 schreef Andromache het volgende:
Het komt goed. Ik ga met een psycholoog werken aan paniekklachten en omgang met ansgten. En ondertussen leuk door blijven gaan met NMLK, de psycholoog vond dat een goed idee :)
  woensdag 17 februari 2016 @ 13:22:36 #23
138876 Andromache
pi_159989606
Ik geef mezelf nog even de tijd. Het komt goed. Leuker worden offline, meer lol, LEVEN, er op uit.
pi_159989993
Je legt jezelf ook te veel druk op je schouders als je op date gaat met de gedachten dat er een relatie uit komt. Ik zou op date gaan omdat de vrouw me leuk lijkt en ik die persoon beter wil leren kennen. Als je met zo'n onzeker en gespannen gevoel op date gaat dan zul je niet helemaal jezelf zijn en geef je de ander dus ook niet de kans om jou echt te leren kennen.

Verander je verwachtingspatroon. Zoals hier ook al eerder is vermeld... Zodra je niet meer gespannen op zoek bent zul je eerder iets tegen komen.
  woensdag 17 februari 2016 @ 13:40:02 #25
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_159990005
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 13:22 schreef Andromache het volgende:
Ik geef mezelf nog even de tijd. Het komt goed. Leuker worden offline, meer lol, LEVEN, er op uit.
^O^ klinkt heel niet verkeerd :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')