abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159961692
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 10:56 schreef Loekie1 het volgende:
Alle gekheid op een stokje, het succes van biologische producten zit 'm er o.a. in dat je niet je vergrootglas mee hoeft te nemen in de winkel om te zien of er ook iets in zit waar je eerder last van hebt gehad.
Het succes van biologische producten is dat ze duurder zijn en dat mensen geloven dat ze dus gezonder en/of smaakvoller zijn en daarom hun vergrootglas thuis laten.

Het verschil tussen biologische en gewone groente is niet te proeven en er is ook geen aantoonbaar gezondheidsvoordeel te behalen. Dat groente biologisch is, betekent ook niet dat deze onbespoten is, maar slechts dat er ander gif gebruikt is. Daar komt bij dat er reeds voor decennia aan gif in de grond zit... Zo kan je na vijftig jaar nog steeds de afbraakproducten van DDT meten, ook al is dat al een halve eeuw verboden.

Bij vlees is het een iets ander verhaal, want je kan je voorstellen dat een vrije-uitloopkip meer beweging krijgt dan een plofkip, en dat die dus ook een andere spieropbouw heeft. Maar ook bij vlees zijn gezondheidsclaims niet erg sterk.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_159962293
En niemand die zich af vraagt waarom in de eerste plaats je andijvie zou gaan koken :?

Gadverdamme zeg... Dat moet je gewoon vers en rauw toepassen in de stampot...
pi_159962374
quote:
11s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 12:57 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
En niemand die zich af vraagt waarom in de eerste plaats je andijvie zou gaan koken :?

Gadverdamme zeg... Dat moet je gewoon vers en rauw toepassen in de stampot...
Gekookt (nou ja, gewokt) kan ook erg lekker zijn. Bijvoorbeeld met wat spekjes. En ik heb er ook wel eens een ovenschotel van gemaakt, maar dan gaar je het ook eerst.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_159970290
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2016 20:25 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Ik heb anders zojuist genoten van een heerlijke stamppot boerenkool met een scheutje notenazijn. Deugt prima!
Die ken ik niet. Bij de noten kan ik me iets voorstellen, het zijn die typische bijsmaakjes van een zachtere azijn die het voor mij verpest.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_159970382
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 10:06 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Er zit ook E224 in, misschien is dat de grootste boosdoener:
E224, ook wel Kaliummetabisulfiet, is een slecht e-nummer. Het is een chemisch conserveermiddel en kan misselijkheid, allergieën en darmstoornissen veroorzaken en de vitamine B opname verminderen.
Wat een Excellent maar niet heus AH-product.
Ja, sulfiet, dat zei ik toch. ...
Whatever...
pi_159971155
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 18:58 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
het zijn die typische bijsmaakjes van een zachtere azijn die het voor mij verpest.
Wél zacht(er), geen afleidende bijsmaak: rijstazijn :Y O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_159971453
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 19:29 schreef minilot het volgende:

[..]

Wél zacht(er), geen afleidende bijsmaak: rijstazijn :Y O+
Ik zit dus ook niet op zachter te wachten, zeker niet voor over de boerenkool. Ik kan me voorstellen dat er interessantere azijnen zijn voor over salades, maar over het algemeen komen die bijsmaken dan ergens in het zoete wijnspectrum en dat vind ik bijna nooit lekker. Maar ik ben er ook niet erg thuis in vanwege mijn voorkeur voor een eendimensionale zuur om toe te voegen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_159972913
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 19:02 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ja, sulfiet, dat zei ik toch. ...
In wijn heb ik er geen last van.
Alleen de chemische sulfiet kan ik niet tegen. Overigens is de caramel ook een soort sulfietverbinding: 'E150d, sulfiet-ammoniakkaramel'. Plus E224 'Kaliummetabisulfiet'. Dus twee keer sulfiet toegevoegd.
pi_159973033
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2016 19:18 schreef Jordy-B het volgende:
Als je het dan toch bij de AH koopt, kijk dan eens naar die van Mazzetti.
Ik heb deze gekocht, maar ik vind hem niet lekker. Het smaakt helemaal niet naar balsamico, maar naar zure druiven.
De biologische AH is nog steeds mijn nummer 1, 2,59 per flesje.
pi_159973359
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 20:19 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Ik heb deze gekocht, maar ik vind hem niet lekker. Het smaakt helemaal niet naar balsamico, maar naar zure druiven.
De biologische AH is nog steeds mijn nummer 1, 2,59 per flesje.
Ik vraag me af in hoeverre jij in staat bent om te beoordelen hoe balsamicoazijn eigenlijk hoort te smaken. :?
pi_159973449
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 20:29 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Ik vraag me af in hoeverre jij in staat bent om te beoordelen hoe balsamicoazijn eigenlijk hoort te smaken. :?
Heb jij hem geproefd? Ik heb wel eens dure van Ekoplaza gehad en die smaakte wel zoals ik dacht dat het moest smaken.
pi_159976244
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 20:16 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

In wijn heb ik er geen last van.
Alleen de chemische sulfiet kan ik niet tegen. Overigens is de caramel ook een soort sulfietverbinding: 'E150d, sulfiet-ammoniakkaramel'. Plus E224 'Kaliummetabisulfiet'. Dus twee keer sulfiet toegevoegd.
Dat is bullshit. Sulfiet is sulfiet. Je kunt er tegen of niet. En dat het er twee keer in zit zegt niets. 2x 0,1 is minder dan 1x1. In de karamel wordt het gebruikt om de reactie sterk te versnellen en versterken, dat is de reden dat je met een heel klein beetje karamel veel kleur krijgt. Omdat je zo weinig karamel toevoegt, zit er zo weinig sulfiet in dat het niet meer werkt als conserveermiddel. Dat is de reden dat ze nog een beetje meer toevoegen. DIt is om ervoor te zorgen dat de azijn ook echt azijn wordt en geen druivenbier...

Bovendien wordt sulfiet in wijn gewoon toegevoegd. Dus de sulfiet in wijn is gewoon chemisch. Ik stel bij deze dus vast dat je klachten niet van sulfiet komen. Bij wijn heb je namelijk nergens last van. Je kunt dus gewoon azijn met sulfiet nemen, geen probleem...
Whatever...
pi_159977063
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 21:30 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Dat is bullshit. Sulfiet is sulfiet. Je kunt er tegen of niet. En dat het er twee keer in zit zegt niets. 2x 0,1 is minder dan 1x1. In de karamel wordt het gebruikt om de reactie sterk te versnellen en versterken, dat is de reden dat je met een heel klein beetje karamel veel kleur krijgt. Omdat je zo weinig karamel toevoegt, zit er zo weinig sulfiet in dat het niet meer werkt als conserveermiddel. Dat is de reden dat ze nog een beetje meer toevoegen. DIt is om ervoor te zorgen dat de azijn ook echt azijn wordt en geen druivenbier...

Bovendien wordt sulfiet in wijn gewoon toegevoegd. Dus de sulfiet in wijn is gewoon chemisch. Ik stel bij deze dus vast dat je klachten niet van sulfiet komen. Bij wijn heb je namelijk nergens last van. Je kunt dus gewoon azijn met sulfiet nemen, geen probleem...
Ik heb een keer gedroogde vruchten gegeten waar ook E224 was toegevoegd en toen kreeg ik net zo'n reactie als deze keer met AH excellent balsamicoazijn. Nu is bekend dat aan gedroogde vruchten heel veel sulfiet wordt toegevoegd en het moet wel of er in in deze azijn net zoveel toegevoegd. Anders zou ik niet zo'n sterke reactie krijgen. Karamel als toevoeging heb ik ook eens klachten van gehad bij paaseitjes oid dus dit is voor mij dubbelop.
pi_159977126
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 21:50 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Ik heb een keer gedroogde vruchten gegeten waar ook E224 was toegevoegd en toen kreeg ik net zo'n reactie als deze keer met AH excellent balsamicoazijn. Nu is bekend dat aan gedroogde vruchten heel veel sulfiet wordt toegevoegd en het moet wel of er in in deze azijn net zoveel toegevoegd. Anders zou ik niet zo'n sterke reactie krijgen.
Het kan allemaal best, maar eerlijk gezegd gok ik dat 'your mind is playing tricks on you'. Het hele idee dat biologisch zoveel beter is.. ook daar worden trouwens productiehulpmiddelen gebruikt die niet gedeclareerd worden.
Whatever...
pi_159977348
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 21:50 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Ik heb een keer gedroogde vruchten gegeten waar ook E224 was toegevoegd en toen kreeg ik net zo'n reactie als deze keer met AH excellent balsamicoazijn. Nu is bekend dat aan gedroogde vruchten heel veel sulfiet wordt toegevoegd en het moet wel of er in in deze azijn net zoveel toegevoegd. Anders zou ik niet zo'n sterke reactie krijgen. Karamel als toevoeging heb ik ook eens klachten van gehad bij paaseitjes oid dus dit is voor mij dubbelop.
Psychosomatische allergie?
pi_159977444
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 21:57 schreef Deshain het volgende:

[..]

Daar hebben veel mee rmensen last van dan je denkt. Net als cognitieve dissonantie; als het biologisch is kan het niet vies zijn, of onzinnig om te kopen...

Overigens is dat niet perse de schuld van die mensen, de marketeers van veel 'gezonde' bedrijven werken er graag aan mee en gebruiken onze psychologie tegen ons.
Whatever...
  dinsdag 16 februari 2016 @ 22:02:59 #92
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_159977602
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 21:57 schreef Deshain het volgende:

[..]

Ja, zoals het Chinees restaurant syndroom.
pi_159978760
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 20:31 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Heb jij hem geproefd? Ik heb wel eens dure van Ekoplaza gehad en die smaakte wel zoals ik dacht dat het moest smaken.
Oh, is dat zo... }:|
Smaakte die zoals je "denkt" dat het hoort te smaken? }:|
Goh. }:|
Ja, nee, dan ben ik inderdaad compleet uit positie geluld. Mijn welgemeende excuses dat mazzetti niet smaakt zoals jij denkt dat het hoort te smaken... }:|

Kijk, ik vind het prima als je de balsamicoazijn van mazzetti niet lekker vindt. Smaken verschillen nou eenmaal en de mazzetti is een scherpere (zuurdere) balsamicoazijn, waardoor hij bij uitstek geschikt is om mee te koken. Zeg maar waar jij hem voor gebruikt...

Maar ga nou niet uit je nek lopen kletsen "dat hij niet smaakt zoals balsamicoazijn hoort te smaken" als je überhaupt niet weet hoe balsamicoazijn hoort te smaken. Je goochelt immers uitsluitend met namaakbalsamicoazijn. :{w
pi_159978804
Verklaart trouwens wel de strekking van dit topic...

Alle groente is lekkerder als je er een scheut zoet bij gooit.
pi_159983492
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 22:30 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Oh, is dat zo... }:|
Smaakte die zoals je "denkt" dat het hoort te smaken? }:|
Goh. }:|
Ja, nee, dan ben ik inderdaad compleet uit positie geluld. Mijn welgemeende excuses dat mazzetti niet smaakt zoals jij denkt dat het hoort te smaken... }:|

Kijk, ik vind het prima als je de balsamicoazijn van mazzetti niet lekker vindt. Smaken verschillen nou eenmaal en de mazzetti is een scherpere (zuurdere) balsamicoazijn, waardoor hij bij uitstek geschikt is om mee te koken. Zeg maar waar jij hem voor gebruikt...

Maar ga nou niet uit je nek lopen kletsen "dat hij niet smaakt zoals balsamicoazijn hoort te smaken" als je überhaupt niet weet hoe balsamicoazijn hoort te smaken. Je goochelt immers uitsluitend met namaakbalsamicoazijn. :{w
Mazzetti heeft niet 'traditionale' op het etiket staan dus het is sowieso geen echte. Dat het in Italie is geproduceerd zegt niets.De prijs betaal je vooral voor het mooie flesje. Als dit balsamico is om te koken, dan is het niet de balsamico die ik zoek. Ik zoek balsamico om bij het opdienen erover te doen. Een lekkere zachte smaak. Die Mazzetti is hartstikke zuur. Waarschijnlijk mislukte wijn die ze in mooie flesjes doen. :|W
Maar hij geeft niet de buikklachten van de Excellent van AH, dat is een pré. Die Excellent heb ik zonet door de gootsteen gekieperd. Puur gif.
pi_159983530
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 06:26 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Mazzetti heeft niet 'traditionale' op het etiket staan dus het is sowieso geen echte.
echt, nog geen 7 uur en nu al de slimste post van de dag
pi_159983583
quote:
10s.gif Op woensdag 17 februari 2016 06:44 schreef gianni61 het volgende:

[..]

echt, nog geen 7 uur en nu al de slimste post van de dag
:s)
pi_159983598
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 06:26 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Mazzetti heeft niet 'traditionale' op het etiket staan dus het is sowieso geen echte.
Jij hebt überhaupt geen balsamicoazijn waar Tradizionale op staat. Vandaar ook mijn verbazing dat jij meent te durven zeggen dat het niet smaakt "zoals het hoort" :{w
pi_159983678
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2016 07:10 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Jij hebt überhaupt geen balsamicoazijn waar Tradizionale op staat. Vandaar ook mijn verbazing dat jij meent te durven zeggen dat het niet smaakt "zoals het hoort" :{w
http://www.slagerijdeleeu(...)ppe-giusti-25jr.html
https://foodelicious.nl/i(...)-reggio-emilia-d-o-p

De enige echte heeft 'traditionale' erop staan. De rest is allemaal nep. Maar je heb goeie nep, foute nep, lekkere nep en niet lekkere nep. Is allemaal te zien in de aflevering van Keuringsdienst van Waren over azijn.

Deze vraag ik voor m'n verjaardag: :9
http://www.slagerijdeleeu(...)manodori-25jr-t.html

[ Bericht 8% gewijzigd door Loekie1 op 17-02-2016 07:48:17 ]
pi_159983935
Ja, je kletst er aardig omheen, tante. }:|

Maar veel plezier met je balsamicoazijn. Het is voor jou duidelijk de Maggi Strooiaroma van de 21e eeuw. :{w

[ Bericht 23% gewijzigd door Jordy-B op 17-02-2016 08:13:40 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')