abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 14 februari 2016 @ 09:40:03 #1
262 Re
Kiss & Swallow
pi_159903098
Welkom in stap 1 van het "Datingstappenplan: Met FOK! in 3 stappen naar je droomdate en -relatie"

Het zal jullie niet ontgaan zijn dat er op FOK! nogal wat waarde wordt gehecht aan posten over relaties, vreemd wel, in Relaties en Psychologie ;) .

Er zijn echter nogal wat strubbelingen omdat niet iedereen op dezelfde comfortabele of juist oncomfortabele plek zit als het gaat om zelfvertrouwen en de sociale mogelijkheid om zelfs maar de eerste stappen te nemen die je kunnen helpen tot een relatie.

Daarom presenteert R&P nu het Datingstappenplan: Met FOK! in 3 stappen naar je droomdate en -relatie. Dit stappenplan bestaat uit 3 topics, gebaseerd op een week aan onderzoek achter de schermen, meenemen van ideeën van users, en een stukje onmisbare modervaring in R&P. Het is de bedoeling dat je goed bij jezelf te rade gaat in welke fase van het stappenplan je je begeeft, en dat je ook in dat topic/die reeks blijft posten tot je aantoonbaar een fase verder bent gekomen! Dit houdt het volgende in:

Stap/topic 1: Sociaal genoeg worden om mensen aan te kunnen spreken en vriendschappelijke relaties aan te gaan met mensen.

Dit is, hebben wij geconcludeerd, de basis voor het je actief gaan bewegen in de datingscene. Je kunt het er mee eens zijn of niet. Dit is hoe we het gaan doen. Het kunnen aangaan van relaties/gesprekken met mensen is essentieel om je op een gezonde en zelfverzekerde manier te laten deelnemen aan de datingscene, en als je nog niet eens weet wanneer en hoe je iemand zomaar aan kunt spreken/contacten kunt leggen, hoe wil je dan succesvol een date hosselen? Ben je echt nog bezig met het ontdekken van die basics, dan is dit het topic voor jou! Doe je best, luister naar tips, en zorg ervoor dat je naar Stap 2 mag!

Stap/topic 2: Je hebt acceptabele sociale skills! Ga voor die date

Je hebt vrienden (gemaakt), kan vol vertrouwen eens een praatje met iemand maken uit het niets en weet wat je dan wél en niet kunt zeggen, gaat met enige regelmaat met kennissen of wellicht zelfs vrienden wat doen (van hobby tot kroeg tot bij iemand thuis hangen), en wilt graag kijken of je van een vriendschappelijke relatie naar een date kunt komen. Dit is het topic voor jou! Vraag tips over je datingprofiel op datingsites, over openingszinnen in de kroeg, of hoe je kunt peilen of die vriendin van je misschien óók wat meer wil dan alleen vrienden zijn. Hopelijk lukt het, en kun je op je eerste date, en daarmee naar stap 3!

Stap/topic 3: Je hebt een date! Tof! Plan het en laat weten hoe het ging!

Spreekt voor zich. Topic voor als je een date hebt geregeld. Niet als je er van droomt, niet hypothetisch, alleen als je een date HEBT, en wilt weten wat je kunt gaan doen, of na afloop om te praten over hoe het was, wat er goed ging, wat er slecht ging. Ging het goed? W00h00! Zet dit door. Ging het niet zo goed en moet je opnieuw daten? Ga dan terug naar stap 2!

En wie weet kunnen we zelfs een stap 4 toevoegen in de toekomst, alwaar je een heus FOK! Datingplan Certificaat in ontvangst mag nemen!

Advies van derden in alledrie de topics is natuurlijk welkom, waar zouden we zijn zonder de adviesgevers, want zonder hen geen topics vaak. Máár het advies dat gevraagd en gegeven wordt moet dus in lijn zijn met de geest van het topic/de fase die het topic representeert.

R&P / Datingstappenplan -stap 2: vol vertrouwen op naar die eerste date

R&P / Datingstappenplan -stap 3: deel hier je succesdates of datemissers

En wie zijn de scheidsrechters? De mods. Luister naar aanwijzingen en verzoeken om je naar een van de andere stappen de begeven als de tijd rijp is/dingen niet zo lekker gaan/gingen. We proberen in R&P ook het praten over relaties en daten gezellig te maken/houden, maar hebben jullie hulp daar bij nodig. Dus probeer alsjeblieft, zéker in het begin, gewoon eens even zonder al te veel morren naar de aanwijzingen te luisteren, en communiceer eventuele ontevredenheid op een normale manier met ons in het Feebacktopic.

Wat wel duidelijk mag zijn: posts die ergens niet horen worden verwijderd. Je krijgt eenmaal een waarschuwing met de mededeling dat je naar 'n ander topic moet voor die discussie. Als je niet luistert en doorgaat worden de posts genoted en kan dat verdere gevolgen hebben.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 14 februari 2016 @ 09:41:59 #2
262 Re
Kiss & Swallow
pi_159903112
Dus, we gaan het gewoon zoals zo vaak even opnieuw proberen.

Negeer waar nodig
pi_159918168
<reactie op verwijderde post verwijderd>

Is alleen op reis gaan een goede manier om nieuwe mensen te leren kennen? Of is dan een groepsreis beter geschikt? :)

[ Bericht 14% gewijzigd door Copycat op 14-02-2016 20:10:30 ]
pi_159918225
Ik wil namelijk ergens in mei/juni op vakantie, maar ik twijfel heel erg om alleen te gaan of iets georganiseerd. Of iets wat in het midden zit, dus dat je een aantal dingen met de groep doet maar toch af en toe je eigen ding kan doen.
pi_159918239
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 19:59 schreef Elvi het volgende:
Ik wil namelijk ergens in mei/juni op vakantie, maar ik twijfel heel erg om alleen te gaan of iets georganiseerd. Of iets wat in het midden zit, dus dat je een aantal dingen met de groep doet maar toch af en toe je eigen ding kan doen.
Waar wil je naartoe?
pi_159918242
quote:
14s.gif Op zondag 14 februari 2016 19:56 schreef Elvi het volgende:
Dat gaan we dus gewoon negeren en ik kom even met een andere vraag:

Is alleen op reis gaan een goede manier om nieuwe mensen te leren kennen? Of is dan een groepsreis beter geschikt? :)
Ligt eraan waarheen en in wat voor accommodatie je verblijft. In hostels heb je vaak binnen een kwartier al contact met mensen.
pi_159918286
quote:

Ik ben vorig jaar alleen op reis geweest. Heb ook deelgenomen aan de dagactiviteiten met een groep, dat was wel leuk. Maar niet mijn leeftijdscategorie. :')

Denk dat je beter voor groepsreizen kan gaan.
pi_159918305
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 19:59 schreef syndroom het volgende:

[..]

Waar wil je naartoe?
Londen, Australië, Nieuw-Zeeland.. die staan wel hoog op mn lijstje.

quote:
1s.gif Op zondag 14 februari 2016 19:59 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Ligt eraan waarheen en in wat voor accommodatie je verblijft. In hostels heb je vaak binnen een kwartier al contact met mensen.
Hmm ja ik ben een luxe-paardje :@ camperen en hostels zijn niet mijn ding :@
pi_159918346
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 20:02 schreef Elvi het volgende:

[..]

[..]

Niet alle hostels zijn afgeragd en het goedkoopste van het goedkoopste. ;)

Maar als je voor hotels gaat kan je beter met een groepsreis gaan. Het is veel moeilijker om mensen te ontmoeten immer te gaan eten, drinken, sightseeing etc.
  zondag 14 februari 2016 @ 20:04:01 #10
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_159918354
quote:

[..]

[..]

Als je een beetje goed zoekt kan je ook nog relatief luxe hostels vinden. :P
Een free tour nemen of een kroegentocht is als je alleen reist ook ideaal om mensen te ontmoeten. :Y _O_
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_159918366
Ik denk dat als je in een hotel verblijft (neem aan dat je dat bedoelt?) dat je dan beter met een groep kan gaan. Weet niet of het waar is, maar heb altijd het idee dat de mensen die in een hostel (vaker jonge mensen en studenten) komen mensen zijn waarmee je sneller contacten opdoet dan degenen in een hotel (zover ik mee heb gemaakt vaker gezinnen en stelletjes)
pi_159918415
quote:

[..]

[..]

[ Bericht 10% gewijzigd door syndroom op 14-02-2016 22:10:15 ]
pi_159918482
quote:

Hostels in elke willekeurige stad zijn echt super gezellig; ideaal als je alleen in het buitenland bent. Bijna altijd wel iemand in voor een biertje of samen de stad bekijken.
Feyenoord Rotterdam
  zondag 14 februari 2016 @ 20:11:57 #14
262 Re
Kiss & Swallow
pi_159918566
van die minivan bedrijfjes is tof, met 8 man/vrouw door australie geweest (4x wisselende groep), maand lang erg veel meegemaakt
pi_159920397
Er zijn ook hele mooie hostels. Zelf in hele mooie in Berlijn gezeten, maar die zal je daar ook zeker hebben! Tof hoor!
pi_159920474
-niet relevant hier.
Alles wat hierop doorgaat, is dan ook weg-

[ Bericht 44% gewijzigd door Copycat op 14-02-2016 22:00:06 ]
  zondag 14 februari 2016 @ 21:21:29 #17
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_159920722
Je kan ook eens hostels bezoeken in de benelux om te zien of het je een beetje bevalt. Zo niet, ben je zo weer thuis :)
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  zondag 14 februari 2016 @ 21:23:00 #18
416931 yats
(non) Average Joe
pi_159920781
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 20:06 schreef syndroom het volgende:

[..]

Dan kom je genoeg jonge mensen tegen. Van die backpack types denken hip te zijn. :')
Backpacken heeft niets met hip doen te maken. Het is vaak een bewuste keus, al dan niet financieel. Toch kan ik het iedereen aanraden vanwege het avontuur en de ervaringen die je op doet.
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
  zondag 14 februari 2016 @ 22:04:26 #19
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_159922154
Ja. Ik heb zonder omhaal geveegd. Sorry voor het tenietdoen alle moeite die in welwillende antwoorden is gestopt.

Syndroom, houd je dm in de gaten. En blijf hier sowieso weg met deze niets toevoegende, niet relevante posts.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_159922353
Alleen reizen is tof. Is ook in TRV een topic over. :)

TRV / Alleen op vakantie... #4 In je eentje in een Eriba O+

Je kunt ook Couchsurfing gebruiken om nieuwe mensen te leren kennen en eventueel bij iemand thuis te overnachten. Kun je mooie tijden mee beleven al zeg ik het zelf. :)
pi_159923059
Londen kun je toch gewoon in een wat langer weekend bezoeken? Je moet wel een paspoort of identiteitskaart meenemen maar verder heb je geen dingen als een visa nodig.

Om contact te leggen met mensen als je dat moeilijk vindt is een groepsreis of singlereis waarschijnlijk makkelijker dan hostels.
pi_159925298
Elvi hoe gaat het eigenlijk met NMLK? Je had toch een activiteit georganiseerd? Was het leuk? Of moet het nog komen? Animo was groot hoorde ik, dat was leuk om te lezen iig. :)
pi_159925958
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 22:10 schreef Mandéra het volgende:
Alleen reizen is tof. Is ook in TRV een topic over. :)

TRV / Alleen op vakantie... #4 In je eentje in een Eriba O+

Je kunt ook Couchsurfing gebruiken om nieuwe mensen te leren kennen en eventueel bij iemand thuis te overnachten. Kun je mooie tijden mee beleven al zeg ik het zelf. :)
Dat topic volg ik inderdaad al een tijdje :Y Als lurker dan :P

quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 23:41 schreef DoubleDip het volgende:
Elvi hoe gaat het eigenlijk met NMLK? Je had toch een activiteit georganiseerd? Was het leuk? Of moet het nog komen? Animo was groot hoorde ik, dat was leuk om te lezen iig. :)
Het moet nog komen :P Ik heb ook al ideeën voor nieuwe uitjes, maar ik wacht eerst deze af :P Over 2 weken is het :)

quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 21:21 schreef ook_gek het volgende:
Je kan ook eens hostels bezoeken in de benelux om te zien of het je een beetje bevalt. Zo niet, ben je zo weer thuis :)
Dat is ook wel een goeie :P dan kan ik nog snel wegvluchten als het niks blijkt te zijn _O-
pi_159928907
Ik ben momenteel alleen op reis in zuidoost-Azië. Het is maar net hoe je er zelf instaat. Groepsactiviteiten zijn idd leuk om te doen, evenals verblijven in accomodaties met een wat meer sociale sfeer dan een hotel. Ik zit nu in een resort waar voornamelijk jonge mensen op af komen, dus er kunnen vast wel wat contacten worden gemaakt.

En soms nodigt een situatie er ook toe uit. Een paar dagen geleden kreeg mijn bus van Cambodja naar Thailand panne, dat leverde leuke gesprekken op met medepassagiers en net zulke leuke avonden in Bangkok :)

Oh en ik wil er geen lang verhaal van gaan maken, maar ik heb mezelf door de jaren heen zelf getransformeerd van een onzekere loner naar iemand met meer sociale skills, een sociaal leven en het heeft me uiteindelijk ook liefde opgeleverd. Ik heb de knop gewoon zelf omgezet omdat ik ongelofelijk moe werd van mezelf met die constante extreme onzekerheid en waanideeën. En het heeft geholpen. Iets in mij zal altijd wel op zichzelf blijven en onzekere momenten meemaken, maar nu kan ik daar een stuk beter mee omgaan dan een jaar of 8 geleden, en ik blijf mijn grenzen verleggen :)
diseased rhinoceros pizzle
  maandag 15 februari 2016 @ 09:41:51 #25
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_159929505
Toch even m'n weekend verhaal vertellen
Was jarig afgelopen vrijdag en ging toch maar even de kroeg in. Daar in gesprek gehad met een andere stamgast die daar met een jongere collega van hem was. Die jongen was een jaar of 23, zag er leuk uit, dus ging ook even in gesprek met hem.
Had sowieso niet dat ik uberhaupt maar een kans bij hem had, want ten eerste ben ik een stuk ouder, ten tweede zag je ook niet in z'n lichaamstaal dat hij mij interessant vond. Dus ouwehoerden we gewoon leuk over wat zaken.
Vervolgens begon het bandje weer en ben ik bij de band gaan dansen.

Wat ik niet verwacht had was dat hij ineens naast me stond te dansen en langzaamaan begon hij met mij te dansen en stonden we ineens te zoenen.

Uiteindelijk is hij meegegaan naar mijn huis, hebben vooral zitten praten en in slaap gevallen. De volgende ochtend/middag is hij naar huis gegaan, onder het mom van "we zien elkaar vast nog wel eens in de kroeg"

Oftewel: Ook gewoon social talk met kennissen kan tot ontmoeting van andere leiden.
En een social talk met zo'n ander kan uiteindelijk in iets leuks veranderen :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')