abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160241355
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 19:51 schreef laforest het volgende:

Jij vindt het Einde van de Wereld goed nieuws? :')
Het niet vieren van feesten is goed nieuws?
Liever je kind laten sterven dan een bloedtransfusie is goed nieuws?
Ik zeg toch nergens dat dat goed nieuws is?

Ik zeg dat wij goed nieuws prediken. Wij zijn geen einde van de wereld predikers....
Wij vertellen mensen juist over het paradijs.
Ik zei alleen dat uiteindelijk om tot dat aardse paradijs te komen het einde van deze mensenmaatschappij nodig is, maar dat is niet onze boodschap.
Onze tijdschrift heeft ook als onderkopje ''Aankondiger van Gods koninkrijk''. Een prachtig paradijs. Een veel gebruikte brochure zegt ''God heeft goed nieuws voor ons''.
Of ons studiehulp zegt: ''Wat leert de Bijbel echt?''.
Dat is de boodschap en niet: Oeee alles gaat kapot.

Ik vind het absoluut niet erg hoor om die heidense feesten niet te vieren. Jaren gedaan maar mis er totaal niets aan. En dat prediken we toch ook niet?
Daarnaast vind ik het nu ook heerlijk in een religie te zitten die ook daarin de Bijbel volgt.
Ipv te zeggen ''Oh feessie is leuk dus we volgen op dat gebied gewoon stiekem de Bijbel eventjes niet''.

Praktisch alle gevallen is bloedvrij veel en veel beter en helpt het ze ook. En ook dat prediken we niet.

quote:
Ik vind je maar een eng persoon, maar ik sta voor vrijheid en dus ben je ook vrij om een enge mening te hebben zolang je anderen geen pijn doet. Al vind ik dat Godsdienstvrijheid ophoudt waar je begint kinderen gezondsheidzorg te ontnemen.
Een eng persoon met een enge mening?
Haha waarom dat?
Omdat ik de Bijbel volg?

Ik vind christenen die zeggen christen te zijn en de Bijbel helemaal niet volgen veel griezeliger hoor. Van die figuurtjes die alleen maar de kerkelijkeleiders volgen en helemaal niet de Bijbel.
En dan kun je ons wel eng noemen maar wat wij geloven is wel Bijbels, ook dat van bloed.

quote:
Ik ken de Bijbel, Koran, en andere geschriften. Allemaal gelezen en hier in mijn boekenkast. Jij hebt deze waarschijnlijk niet gelezen, maar slechts een JG aangepast versie (Nieuwe-Wereldvertaling van de Heilige Schrift waarvan Dr. Bruce Metzger, biblical scholar, ooit schreef dat het een 'frightful mistranslation' is en 'erroneous'). Daarnaast is de helft van mijn familie, aan mijn vaders kant, JG, dus ga mij nu niet vertellen dat ik niet weet waar het over gaat.
:O
Ik heb genoeg wel gelezen hoor, en delen van de Koran ook. Spreek ook beetje Arabisch.
En er zijn meer Bijbel geleerden die de nieuwe-wereldvertaling prijzen dan mistranslation noemen hoor.
Daarnaast als je ons als JG zo goed kent dan weet je ook dat we altijd meerdere vertalingen gebruiken. Dus het argument dat ons geloof alleen maar op onze Bijbel gebaseerd is is echt het slechtste argument wat mensen tegen ons gebruiken.

Ik zeg toch ook niet dat je niets van ons weet?
Maar de dingen die je noemt mag jij wel vreemd vinden, maar je kunt niet zeggen dat de leer van Jehovah's getuigen niet Bijbels is.
pi_160241421
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 20:43 schreef ATON het volgende:

Heeft daar niks mee te maken. Verzin maar wat anders.
Die ei en de paashaas niet?
Dan weet jij niet waar die vandaan komen.

quote:
En dan komt de score op 12 erkende stammen volgens Mozes. Nog iets ?
Ben je dom of doe je dom?
_O- _O-

Er zijn 13 stammen. Alleen in een opsomming moest hij 1 weglaten: De stam Levi.
Daarom is het nog wel een stam.

Daarnaast voor de 100 miljoenste keer:
Welke stammen staan er in Openbaring?

Hint: De stam Levi staat daar wel in.

Geef je fout nou gewoon eens toe man. Je kent de Bijbel niet.
pi_160241459
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 20:36 schreef bianconeri het volgende:
Ik zit niet in een sekte.
O zeker weten, en dan nog een gevaarlijke ook. Ze werken met ' verdeel en heers'.

quote:
Ja je hebt gelijk. Israel heeft niet 12 stammen zoals ik zei maar 13 stammen.
Daardoor kan die tekst over de 144.000 niet de letterlijke stammen inhouden.
Je hebt zelf aangetoond dat er maar 12 erkende stammen waren volgens Mozes, of is dat ook al een leugenaar?
( en rekenen kan je ookal niet. 12 x 12000 = 144000. Toeval ? nee hoor. )

Tadaaa kun je zo overnemen.
[/quote]
pi_160241724
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 20:45 schreef bianconeri het volgende:
Die ei en de paashaas niet?
Dan weet jij niet waar die vandaan komen.
Ik heb het nooit over eieren of de paashaas gehad ventje. Ik had het over Pesach, het joods feest waar men de bevrijding uit Egypte mee herdenkt. Wist je dat niet ?
quote:
Welke stammen staan er in Openbaring?
Hint: De stam Levi staat daar wel in.
Doe je nu of ik niks heb geschreven over de herkomst van Openbaring ?
De Levi stam is niet door Mozes erkend als stam van Israël. Moet ik het wat groter schrijven ?

quote:
Geef je fout nou gewoon eens toe man. Je kent de Bijbel niet.
O jazeker, jij niet. Wat wil zeggen, die oudere leugenaars uit je sekte niet.

Ik zal je een hint geven: De Levieten waren geen stam, maar een priesterkaste en werd daarom niet als stam gezien. Vertel dat maar aan je clubleden.
pi_160261100
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 20:43 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Ik zeg toch nergens dat dat goed nieuws is?

Ik zeg dat wij goed nieuws prediken. Wij zijn geen einde van de wereld predikers....
Wij vertellen mensen juist over het paradijs.
Ik zei alleen dat uiteindelijk om tot dat aardse paradijs te komen het einde van deze mensenmaatschappij nodig is, maar dat is niet onze boodschap.

Ik vind het absoluut niet erg hoor om die heidense feesten niet te vieren. Jaren gedaan maar mis er totaal niets aan. En dat prediken we toch ook niet?
Daarnaast vind ik het nu ook heerlijk in een religie te zitten die ook daarin de Bijbel volgt.
Ipv te zeggen ''Oh feessie is leuk dus we volgen op dat gebied gewoon stiekem de Bijbel eventjes niet''.

Julie vertellen de wereld al jaren dat het einde nabij is, jullie hebben in het verleden zelfs data vastgesteld. Dat hebben de mensen onthouden. Dat jullie valse profeten zijn. En de bijbel is heel duidelijk over valse profeten.
Het wordt dus hoog tijd dat jullie eens gaan werken aan die "misperceptie". Jullie hebben blijkbaar geen idee hoe de buitenwacht jullie ziet: irritante drammers die op de meest onmogelijke tijden mensen komen lastig vallen. Wat begrijpen jullie niet aan "nee, geen interesse?"

God verbiedt het feesten niet, lees de bijbel maar. Pesach is ook een bijbels feest, gek dat jullie dat niet vieren.
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_160261279
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 16:59 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Julie vertellen de wereld al jaren dat het einde nabij is, jullie hebben in het verleden zelfs data vastgesteld. Dat hebben de mensen onthouden. Dat jullie valse profeten zijn. En de bijbel is heel duidelijk over valse profeten.
Het wordt dus hoog tijd dat jullie eens gaan werken aan die "misperceptie". Jullie hebben blijkbaar geen idee hoe de buitenwacht jullie ziet: irritante drammers die op de meest onmogelijke tijden mensen komen lastig vallen. Wat begrijpen jullie niet aan "nee, geen interesse?"

God verbiedt het feesten niet, lees de bijbel maar. Pesach is ook een bijbels feest, gek dat jullie dat niet vieren.
Sektarische neigingen, daar houd ik het op.
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
pi_160269672
Ik kan niet de hele bijbel volgen. Maar doe mijn best, toch sta ik achter paus Franciscus die anti conceptie aanhaalt tegen zika virus.

Wat is het ware christendom dat weet ik niet, maar ik ga naar de kerk ik bid en ik besef dat ik wel zondig en tegen Gods wil inga. Maar ik moet dat dragen niet alleen als een zware last, maar ook als spirituele strijd, een waarin god me steunt een waarin ik God dankbaar kan zijn. Als hij zegt dat hij me zal vergeven neem ik zijn woord daarvoor hij is geen leugenaar.

Een feest vieren dat heidens is, is geen enkel probleem. Halloween bv het is juist mooi, je komt met de familie samen kinderen amuseren zich dat is goed.

Je moet natuurlijk wel niet een andere God etc erbij gaan aanbidden.
  maandag 29 februari 2016 @ 09:22:42 #158
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_160307091

[ Bericht 100% gewijzigd door hoatzin op 29-02-2016 09:26:54 ]
  maandag 29 februari 2016 @ 09:26:33 #159
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_160307136
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 15:04 schreef sjoemie1985 het volgende:
Want hij heeft de dood overwonnen
Foute interpretatie. Jezus heeft de dood niet overwonnen. Hij werd opgewekt. Dāt staat in de oudste vertaling van Marcus. Opgewekt door de enige God, de eeuwige. Zelf uit de dood opstaan kan geen mens.
  maandag 29 februari 2016 @ 09:32:56 #160
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_160307198
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 20:36 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Ik zit niet in een sekte.

Uit alles hierboven blijkt van wel. _O-
pi_160310035
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 09:26 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Foute interpretatie. Jezus heeft de dood niet overwonnen. Hij werd opgewekt. Dāt staat in de oudste vertaling van Marcus. Opgewekt door de enige God, de eeuwige. Zelf uit de dood opstaan kan geen mens.
Het verschil is dit. Lazarus ging dood en werd opgewekt echter moest hij weer doodgaan als mens. Jezus is blijkbaar dood gegaan als mens, maar opgewekt als wat precies? Spiritueel wezen? Als een daadwerkelijk deel van God? Hij is immers niet weer gaan leven op aarde om vervolgens dood te gaan aan ouderdom etc. Als we het evangelie moeten volgen verschijnt hij een paar keer, maar niet dat hij weer leeft en doorgaat met leven. Hij verdwijnt weer.

Hij kwam dus zeker niet terug als mens in de bijbel. Vermoed ik.
  maandag 29 februari 2016 @ 12:53:51 #162
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_160311735
quote:
1s.gif Op maandag 29 februari 2016 11:45 schreef Argo het volgende:

[..]

Het verschil is dit. Lazarus ging dood en werd opgewekt echter moest hij weer doodgaan als mens. Jezus is blijkbaar dood gegaan als mens, maar opgewekt als wat precies? Spiritueel wezen? Als een daadwerkelijk deel van God? Hij is immers niet weer gaan leven op aarde om vervolgens dood te gaan aan ouderdom etc. Als we het evangelie moeten volgen verschijnt hij een paar keer, maar niet dat hij weer leeft en doorgaat met leven. Hij verdwijnt weer.

Hij kwam dus zeker niet terug als mens in de bijbel. Vermoed ik.
In de oudste exemplaren van Marcus stopt het verhaal bij vers 8.

Alle meldingen over verschijningen en een hemelvaart zijn later toegevoegd. De meldingen over de verschijningen spreken elkaar ook nogal tegen in de verschillende evangelieën.
pi_160318874
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 12:53 schreef hoatzin het volgende:

[..]

In de oudste exemplaren van Marcus stopt het verhaal bij vers 8.

Alle meldingen over verschijningen en een hemelvaart zijn later toegevoegd. De meldingen over de verschijningen spreken elkaar ook nogal tegen in de verschillende evangelieën.
Jah, die zombie-invasie in jerusalem is wel keigaaf.
pi_160319462
quote:
1s.gif Op maandag 29 februari 2016 17:44 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Jah, die zombie-invasie in jerusalem is wel keigaaf.
:D
pi_160327660
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 20:47 schreef ATON het volgende:

O zeker weten, en dan nog een gevaarlijke ook. Ze werken met ' verdeel en heers'.
Volgens de officiele definitielijst is het geen sekte hoor, dus tja.
Verdeel en heers _O-

quote:
Je hebt zelf aangetoond dat er maar 12 erkende stammen waren volgens Mozes, of is dat ook al een leugenaar?
( en rekenen kan je ookal niet. 12 x 12000 = 144000. Toeval ? nee hoor. )

Haha en weer lees je niet.
Mozes, en anderen, spraken over wie je mee moest tellen tijden een volkstelling en indeling.
Maar er wordt overal wel over een stam levi gesproken en in openbaring staat Levi gewoon in die opsomming.

Dus het is niet dat Levi ineens geen stam meer is en dus bestaan er nog gewoon 13 stammen.
Dat gaat helemaal niet over erkenning. Spreek je geen Nederlands? Er staat niet: Er zijn nu nog maar 12 erkende stammen. En in Openbaring is Levi ineens wel weer erkend en de stam Dan niet meer.

De logica van atheisten is echt belachelijk, maar ja daarom geloven ze ook niet.

quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 20:53 schreef ATON het volgende:

Doe je nu of ik niks heb geschreven over de herkomst van Openbaring ?
De Levi stam is niet door Mozes erkend als stam van Israël. Moet ik het wat groter schrijven ?
[quote]

Vandaar dat Mozes ook gewoon over de stam Levi spreekt.
Maar er daar alleen zegt dat de stam Levi niet in een volkstelling e.d. genoemd wordt ivm speciale taak. Moeilijk he Bijbel lezen.

[quote]O jazeker, jij niet. Wat wil zeggen, die oudere leugenaars uit je sekte niet.

Ik zal je een hint geven: De Levieten waren geen stam, maar een priesterkaste en werd daarom niet als stam gezien. Vertel dat maar aan je clubleden.
Vandaar dat er in de Bijbel zo vaak gezegd wordt dat de stam Levi een stam was.
En nee niet alleen in het boek Openbaring
pi_160327919
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 16:59 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

Einde is ook nabij, maar dat prediken we niet.
Data? Er is alleen 1 moment een jaar genoemd door een aantal, niet eens door iedereen.
Dat was een verwachting, geen profetie. Dus valse profeten? Nee hoor.
Maar data is dus gewoon datum.

Misperceptie? Nee hoor.

Wat de buitenwacht denkt boeit niet. Die buitenwacht denkt zelfs dat God niet bestaat, zo dom zijn ze.
Wij doen gewoon wat God opgedragen heeft. En als mensen niet eens durven na te denken of gewoon eens te praten als we langs komen, tja....
Of even 1 seconde zeggen: Geen interesse. Wauw wat lastig zeg.

Onmogelijke tijden? Tussen half 10-12 s'ochtends meestal. Zo onmogelijk is dat niet want elk normaal mens is dan gewoon wakker.

God verbiedt heidense zaken, en dus ook heidense feesten.
Waar dus bv kerst en pasen onder vallen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 22:02 schreef Argo het volgende:

Een feest vieren dat heidens is, is geen enkel probleem. Halloween bv het is juist mooi, je komt met de familie samen kinderen amuseren zich dat is goed.

Je moet natuurlijk wel niet een andere God etc erbij gaan aanbidden.
Een feest vieren dat heidens is is wel degelijk een probleem.

Niet voor niets leert de Bijbel dat je God in waarheid moet aanbidden.
En met geheel je ziel, verstand, hart en alles dus.
Je kunt dus niet doodleuk aan dingen mee doen wat oorspronkelijk demonisch is.

Het idee van dingen met je familie doen is niet verkeerd, doen wij als JG ook heel vaak.

Halloween niet verkeerd?
Volgens mij heb jij echt geen flauw idee waar halloween vandaan komt. Dat is zo demonisch als het maar kan. Misschien wel het meest demonische van alle standaard feesten wat er bestaat. Daar kan een christen absoluut niet aan mee doen. No way dat God dat goed zou keuren.

Trouwens door bepaalde gebruiken verricht je al afgodische aanbidding.
Zo hebben kerst en pasen te maken met afgoden aanbidding. En dus doe je dan al aan het aanbidden van andere goden.

Daarnaast te bedenken dat de ster in de kerstboom de ster is die door Satan geleidt werd om Jezus te gaan laten vermoorden door die 3 astrologen.
Tja en halloween, lekker spelen met demonen. Vijanden van God. Zal God dat goed vinden, omdat jij met je familie wilt zijn? En je maar denkt dat God alles goed vindt?

Lijkt mij sterk als God in de Bijbel heeft laten optekenen Hem in waarheid en met alles wat je hebt te aanbidden. Op een reine, heilige manier.
pi_160327967
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 09:32 schreef hoatzin het volgende:

Uit alles hierboven blijkt van wel. _O-
Mag jij vinden. Uit de definitielijst is het nog altijd geen sekte ^O^

Ik vind atheisten meer een sekte.
Alsof er een puppetmaster jullie controleert ''je mag niet accepteren dat er een God is, hoe duidelijk dat ook is''. En dat soort onzin van jullie.
pi_160329094
Dat is nou het grappige. Atheīsten zijn de enige die de overtuiging hebben dat er geen puppetmaster aanwezig is.

Maar god of mens, uiteindelijk zijn het allemaal schapen van Odin.
Conscience do cost.
pi_160329949
Atheīsme is eigenlijk makkelijk, je hoeft er niks voor te doen. Terugkijkend op mijn atheīsme had ik het wel relaxed. Ik deed wat ik wilde, zolang het van de wet mocht. Ik lachte mensen uit zich zorgen maakte om geweld op TV en gewelddadige spelletjes.

Nu met religie is alles anders je moet verantwoording afleggen of zo voelt het aan een alziend oog waarvan je niet weet of het bestaat of niet bestaat. Geloof is geen feest, de gelovige die roept dat God alles is en we Hem nodig hebben. Ik weet niet of het geloof is, of angst. Ik zou het nooit kunnen geloven. De laatste tijd denk ik dat het geloof wellicht niet te overzien is. Er teveel problemen mee zijn. Al gaat het al om de verschillende stromingen meningsverschillen etc.

Atheīsme is veel makkelijker. En geloof kan gemakkelijk leiden tot indoctrinatie en sekte vorming. Ik weet ook niet meer waar in de boeken ik het moet zoeken.
pi_160329954
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 22:21 schreef bianconeri het volgende:
bla bla
geen antwoord: nog maar eens

Wat begrijpen jullie niet aan "nee, geen interesse?"

Hoe kom ik van jullie deurspam af?

nee is nee, ik hoef jullie niet aan mijn deur, hoe kom ik in jullie database van adressen "Hier niet aanbellen, heeft absoluut geen zin."
pi_160330084
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 22:21 schreef bianconeri het volgende:

Een feest vieren dat heidens is is wel degelijk een probleem.

Niet voor niets leert de Bijbel dat je God in waarheid moet aanbidden.
En met geheel je ziel, verstand, hart en alles dus.
Je kunt dus niet doodleuk aan dingen mee doen wat oorspronkelijk demonisch is.

Het idee van dingen met je familie doen is niet verkeerd, doen wij als JG ook heel vaak.

Halloween niet verkeerd?
Volgens mij heb jij echt geen flauw idee waar halloween vandaan komt. Dat is zo demonisch als het maar kan. Misschien wel het meest demonische van alle standaard feesten wat er bestaat. Daar kan een christen absoluut niet aan mee doen. No way dat God dat goed zou keuren.

Trouwens door bepaalde gebruiken verricht je al afgodische aanbidding.
Zo hebben kerst en pasen te maken met afgoden aanbidding. En dus doe je dan al aan het aanbidden van andere goden.

Daarnaast te bedenken dat de ster in de kerstboom de ster is die door Satan geleidt werd om Jezus te gaan laten vermoorden door die 3 astrologen.
Tja en halloween, lekker spelen met demonen. Vijanden van God. Zal God dat goed vinden, omdat jij met je familie wilt zijn? En je maar denkt dat God alles goed vindt?

Lijkt mij sterk als God in de Bijbel heeft laten optekenen Hem in waarheid en met alles wat je hebt te aanbidden. Op een reine, heilige manier.
Allemaal super dom.

A: astrologie werd gezien als een vorm van wetenschap in oudheid.
B: tarot kaarten etc kunnen veen kwaad zolang je het voor de leuk doet. Je horroscoop in de krant zegt zo weinig als wat. Ga je actief astrologie doen en dat volgen in plaats van het vertrouwen op God dan maak je pas de fout.
C: bidden tot God om te vragen niet ziek te worden is hetzelfde als tarot, oujia borden etc. Het betekend dat je dingen onder controle wil hebben en daar gaan dingen als astrologie om, om controle te krijgen.

In die zin is er niks demonisch aan Halloween. Het is gewoon een feest wat in mijn ogen geen kwaad kan. Tenzij je je echt gaat verkleden op een manier die niet passend is. Duivel etc, maar een draak, zombie etc kan geen kwaad man.
  dinsdag 1 maart 2016 @ 09:25:09 #172
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_160333708
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 22:22 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Mag jij vinden. Uit de definitielijst is het nog altijd geen sekte ^O^
Je bent een lichtend voorbeeld van een sektelid. Niet al te slim (al vind je zelf van wel), niet al te veel zelfvertrouwen (wat gecompenseerd wordt door roeptoeteren en schampen) werkelijk com-pleet gehersenspoeld voor wat betreft wereldbeeld, kritiekloos tegenover de eigen organisatie die zijn pijlers baseert op het relaas van een waanzinnige (openbaring), en iedereen die ook maar iets anders denkt is gek en idioot (no true Scotsman) en zal worden vernietigd of in ieder geval (ja hoor daar istieweer) "het paradijs mislopen".

Je bent een pareltje. ^O^ Ga vooral zo door.
pi_160335216
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 23:27 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

nee is nee, ik hoef jullie niet aan mijn deur, hoe kom ik in jullie database van adressen "Hier niet aanbellen, heeft absoluut geen zin."

Wel antwoord.

Wij begrijpen dat wel, daarom gaan we dan ook weg.
Hoe? Door het gewoon te zeggen dan gaan we weg.

Daar staan agressieve leipo's op.

quote:
1s.gif Op maandag 29 februari 2016 23:32 schreef Argo het volgende:

[..]

Allemaal super dom.

A: astrologie werd gezien als een vorm van wetenschap in oudheid.
B: tarot kaarten etc kunnen veen kwaad zolang je het voor de leuk doet. Je horroscoop in de krant zegt zo weinig als wat. Ga je actief astrologie doen en dat volgen in plaats van het vertrouwen op God dan maak je pas de fout.
C: bidden tot God om te vragen niet ziek te worden is hetzelfde als tarot, oujia borden etc. Het betekend dat je dingen onder controle wil hebben en daar gaan dingen als astrologie om, om controle te krijgen.

In die zin is er niks demonisch aan Halloween. Het is gewoon een feest wat in mijn ogen geen kwaad kan. Tenzij je je echt gaat verkleden op een manier die niet passend is. Duivel etc, maar een draak, zombie etc kan geen kwaad man.
Dit laat wel zien hoe hypocriet vele kerken zijn die zogenaamd christelijk zijn....
Gewoon lekker aan afgodische aanbidding doen en nog denken dat God dat goed zou vinden.

Waarom staan er in de Bijbel zoveel voorbeelden dat God het afkeurde dat Zijn volk meerdere goden aanbaden? Waarom staat er duidelijk dat Hij exclusief aanbeden wil worden?
Wat ook te maken heeft met afgodische handelingen, zoals heidens feesten waar afgodische praktijken gedaan worden (waar halloween bv bol mee staat).

A: Wat de wereld toen als wetenschap zag maakt niet uit. Het is geen wetenschap en zal het nooit worden. Voor God is het streng verboden en dat maakt de Bijbel heel erg duidelijk.

B: WATTTT???? Tarot kaarten geen kwaad?
Oke, ik heb al genoeg christenen gehoord die er vreemde ideeën op na houden maar jij staat echt met stip op nummer 1.
Halloween is zo demonisch als het maar kan. En tarot kaarten? Spiritisme ten top, demonisch ten top. Denk je nou echt dat God het uitmaakt of je het voor de lol doet of voor het eggie? Dat is toch precies hetzelfde?
Je doet in beide gevallen beroep op demonen.

C: Nee, als je tot God bid dan vertrouw je op God.
Als je aan verjaardagen, halloween, pasen, tarot kaarten etc etc etc doet dan ben je met demonen bezig of met hele andere goden.
Dan leg je je vertrouwen in andere goden dan God.
Dat is heel wat anders.

Ik weet niet naar wat voor kerk jij gaat, maar daar lezen ze wel een hele rare Bijbel.

Halloween kan geen kwaad? Dan weet jij niet waar halloween om draait joh.
Zoek maar eens op.
pi_160335295
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 09:25 schreef hoatzin het volgende:

Je bent een lichtend voorbeeld van een sektelid. Niet al te slim (al vind je zelf van wel), niet al te veel zelfvertrouwen (wat gecompenseerd wordt door roeptoeteren en schampen) werkelijk com-pleet gehersenspoeld voor wat betreft wereldbeeld, kritiekloos tegenover de eigen organisatie die zijn pijlers baseert op het relaas van een waanzinnige (openbaring), en iedereen die ook maar iets anders denkt is gek en idioot (no true Scotsman) en zal worden vernietigd of in ieder geval (ja hoor daar istieweer) "het paradijs mislopen".

Je bent een pareltje. ^O^ Ga vooral zo door.
1. Ik ben niet al te slim en toch ben jij degene die ons een sekte noemt terwijl we dat volgens de feiten niet zijn. Dus wie van ons is er nou niet al te slim....

2. Waar je dat niet al te veel zelfvertrouwen vandaan haalt weet ik ook niet, de ene noemt mij hier juist veel te arrogant en jij nu met dit. Grappig. Daarnaast je kent me niet eens dus hoe je dat kunt zeggen weet ik ook niet.

3. Gehersenspoeld? Hmm oke bewijs maar.
Ik denk eerder dat jij dat bent. Hoe kan iemand die zogenaamd onderzoek gedaan heeft nou niet in God geloven. Dan ben je pas gehersenspoeld. In onzin als evolutie geloven. Gehersenspoeld door bepaalde evolutionisten.
Ik en kritiekloos tegen de eigen organisatie? Dan let jij nooit op en ken je mij niet.
Geen goed wereldbeeld? JG hebben juist een goed wereldbeeld.

4. Anderen zijn gekken en idioten? Nou mensen hier op FOK die alleen maar als gekken rondschreeuwen dat zijn gekken. Maar buiten FOK om ken ik er geen hoor.
Maar ja als je met een grote mond hier loopt te schreeuwen maar als het inhoudelijk wordt niets meer weten, tja dan vind ik dat gek.
Of mensen zoals jij die ons een sekte noemen, na 10 miljoen discussies over de feiten van een sekte en 10 miljoenen met de mond vol tanden dat we feitelijk geen sekte zijn en toch ons een sekte blijven noemen. Dat vind ik idioot.
Maar ja wat verwacht je anders van mensen die bewijzen blijven afwijzen.

5. Ik ben niet degene die oordeel geeft hoor.

Jullie zijn parels voor atheisten. Jullie zetten hier de atheisten echt voor schut.
Maar maakt het voor andere gasten op het forum alleen maar mooi.
Hoe bewijs negerend moet je zijn om atheist te blijven: Zoals jullie.
  dinsdag 1 maart 2016 @ 11:08:40 #175
248821 Rauw.
op je bord.
pi_160335507
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 23:27 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Ik hoor hier zoveel mensen over klagen in mijn omgeving, maar voor mij voldoet een
"Bedankt maar ik heb geen interesse. Prettige dag nog!" eigenlijk altijd.

Sterker nog, heb ze in 1,5 jaar niet meer aan de deur gehad en zie ze regelmatig door m'n straat lopen.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')