Ik zeg toch nergens dat dat goed nieuws is?quote:Op vrijdag 26 februari 2016 19:51 schreef laforest het volgende:
Jij vindt het Einde van de Wereld goed nieuws?
Het niet vieren van feesten is goed nieuws?
Liever je kind laten sterven dan een bloedtransfusie is goed nieuws?
Een eng persoon met een enge mening?quote:Ik vind je maar een eng persoon, maar ik sta voor vrijheid en dus ben je ook vrij om een enge mening te hebben zolang je anderen geen pijn doet. Al vind ik dat Godsdienstvrijheid ophoudt waar je begint kinderen gezondsheidzorg te ontnemen.
Ik heb genoeg wel gelezen hoor, en delen van de Koran ook. Spreek ook beetje Arabisch.quote:Ik ken de Bijbel, Koran, en andere geschriften. Allemaal gelezen en hier in mijn boekenkast. Jij hebt deze waarschijnlijk niet gelezen, maar slechts een JG aangepast versie (Nieuwe-Wereldvertaling van de Heilige Schrift waarvan Dr. Bruce Metzger, biblical scholar, ooit schreef dat het een 'frightful mistranslation' is en 'erroneous'). Daarnaast is de helft van mijn familie, aan mijn vaders kant, JG, dus ga mij nu niet vertellen dat ik niet weet waar het over gaat.

Die ei en de paashaas niet?quote:Op vrijdag 26 februari 2016 20:43 schreef ATON het volgende:
Heeft daar niks mee te maken. Verzin maar wat anders.
Ben je dom of doe je dom?quote:En dan komt de score op 12 erkende stammen volgens Mozes. Nog iets ?

O zeker weten, en dan nog een gevaarlijke ook. Ze werken met ' verdeel en heers'.quote:
Je hebt zelf aangetoond dat er maar 12 erkende stammen waren volgens Mozes, of is dat ook al een leugenaar?quote:Ja je hebt gelijk. Israel heeft niet 12 stammen zoals ik zei maar 13 stammen.
Daardoor kan die tekst over de 144.000 niet de letterlijke stammen inhouden.

Ik heb het nooit over eieren of de paashaas gehad ventje. Ik had het over Pesach, het joods feest waar men de bevrijding uit Egypte mee herdenkt. Wist je dat niet ?quote:Op vrijdag 26 februari 2016 20:45 schreef bianconeri het volgende:
Die ei en de paashaas niet?
Dan weet jij niet waar die vandaan komen.
Doe je nu of ik niks heb geschreven over de herkomst van Openbaring ?quote:Welke stammen staan er in Openbaring?
Hint: De stam Levi staat daar wel in.
O jazeker, jij niet. Wat wil zeggen, die oudere leugenaars uit je sekte niet.quote:Geef je fout nou gewoon eens toe man. Je kent de Bijbel niet.

Julie vertellen de wereld al jaren dat het einde nabij is, jullie hebben in het verleden zelfs data vastgesteld. Dat hebben de mensen onthouden. Dat jullie valse profeten zijn. En de bijbel is heel duidelijk over valse profeten.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 20:43 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik zeg toch nergens dat dat goed nieuws is?
Ik zeg dat wij goed nieuws prediken. Wij zijn geen einde van de wereld predikers....
Wij vertellen mensen juist over het paradijs.
Ik zei alleen dat uiteindelijk om tot dat aardse paradijs te komen het einde van deze mensenmaatschappij nodig is, maar dat is niet onze boodschap.
Ik vind het absoluut niet erg hoor om die heidense feesten niet te vieren. Jaren gedaan maar mis er totaal niets aan. En dat prediken we toch ook niet?
Daarnaast vind ik het nu ook heerlijk in een religie te zitten die ook daarin de Bijbel volgt.
Ipv te zeggen ''Oh feessie is leuk dus we volgen op dat gebied gewoon stiekem de Bijbel eventjes niet''.

Sektarische neigingen, daar houd ik het op.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 16:59 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
Julie vertellen de wereld al jaren dat het einde nabij is, jullie hebben in het verleden zelfs data vastgesteld. Dat hebben de mensen onthouden. Dat jullie valse profeten zijn. En de bijbel is heel duidelijk over valse profeten.
Het wordt dus hoog tijd dat jullie eens gaan werken aan die "misperceptie". Jullie hebben blijkbaar geen idee hoe de buitenwacht jullie ziet: irritante drammers die op de meest onmogelijke tijden mensen komen lastig vallen. Wat begrijpen jullie niet aan "nee, geen interesse?"
God verbiedt het feesten niet, lees de bijbel maar. Pesach is ook een bijbels feest, gek dat jullie dat niet vieren.

Foute interpretatie. Jezus heeft de dood niet overwonnen. Hij werd opgewekt. Dāt staat in de oudste vertaling van Marcus. Opgewekt door de enige God, de eeuwige. Zelf uit de dood opstaan kan geen mens.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 15:04 schreef sjoemie1985 het volgende:
Want hij heeft de dood overwonnen

Het verschil is dit. Lazarus ging dood en werd opgewekt echter moest hij weer doodgaan als mens. Jezus is blijkbaar dood gegaan als mens, maar opgewekt als wat precies? Spiritueel wezen? Als een daadwerkelijk deel van God? Hij is immers niet weer gaan leven op aarde om vervolgens dood te gaan aan ouderdom etc. Als we het evangelie moeten volgen verschijnt hij een paar keer, maar niet dat hij weer leeft en doorgaat met leven. Hij verdwijnt weer.quote:Op maandag 29 februari 2016 09:26 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Foute interpretatie. Jezus heeft de dood niet overwonnen. Hij werd opgewekt. Dāt staat in de oudste vertaling van Marcus. Opgewekt door de enige God, de eeuwige. Zelf uit de dood opstaan kan geen mens.

In de oudste exemplaren van Marcus stopt het verhaal bij vers 8.quote:Op maandag 29 februari 2016 11:45 schreef Argo het volgende:
[..]
Het verschil is dit. Lazarus ging dood en werd opgewekt echter moest hij weer doodgaan als mens. Jezus is blijkbaar dood gegaan als mens, maar opgewekt als wat precies? Spiritueel wezen? Als een daadwerkelijk deel van God? Hij is immers niet weer gaan leven op aarde om vervolgens dood te gaan aan ouderdom etc. Als we het evangelie moeten volgen verschijnt hij een paar keer, maar niet dat hij weer leeft en doorgaat met leven. Hij verdwijnt weer.
Hij kwam dus zeker niet terug als mens in de bijbel. Vermoed ik.

Jah, die zombie-invasie in jerusalem is wel keigaaf.quote:Op maandag 29 februari 2016 12:53 schreef hoatzin het volgende:
[..]
In de oudste exemplaren van Marcus stopt het verhaal bij vers 8.
Alle meldingen over verschijningen en een hemelvaart zijn later toegevoegd. De meldingen over de verschijningen spreken elkaar ook nogal tegen in de verschillende evangelieën.

quote:Op maandag 29 februari 2016 17:44 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
Jah, die zombie-invasie in jerusalem is wel keigaaf.

Volgens de officiele definitielijst is het geen sekte hoor, dus tja.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 20:47 schreef ATON het volgende:
O zeker weten, en dan nog een gevaarlijke ook. Ze werken met ' verdeel en heers'.
Haha en weer lees je niet.quote:Je hebt zelf aangetoond dat er maar 12 erkende stammen waren volgens Mozes, of is dat ook al een leugenaar?
( en rekenen kan je ookal niet. 12 x 12000 = 144000. Toeval ? nee hoor. )
Vandaar dat er in de Bijbel zo vaak gezegd wordt dat de stam Levi een stam was.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 20:53 schreef ATON het volgende:
Doe je nu of ik niks heb geschreven over de herkomst van Openbaring ?
De Levi stam is niet door Mozes erkend als stam van Israël. Moet ik het wat groter schrijven ?
[quote]
Vandaar dat Mozes ook gewoon over de stam Levi spreekt.
Maar er daar alleen zegt dat de stam Levi niet in een volkstelling e.d. genoemd wordt ivm speciale taak. Moeilijk he Bijbel lezen.
[quote]O jazeker, jij niet. Wat wil zeggen, die oudere leugenaars uit je sekte niet.
Ik zal je een hint geven: De Levieten waren geen stam, maar een priesterkaste en werd daarom niet als stam gezien. Vertel dat maar aan je clubleden.

Einde is ook nabij, maar dat prediken we niet.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 16:59 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
Julie vertellen de wereld al jaren dat het einde nabij is, jullie hebben in het verleden zelfs data vastgesteld. Dat hebben de mensen onthouden. Dat jullie valse profeten zijn. En de bijbel is heel duidelijk over valse profeten.
Het wordt dus hoog tijd dat jullie eens gaan werken aan die "misperceptie". Jullie hebben blijkbaar geen idee hoe de buitenwacht jullie ziet: irritante drammers die op de meest onmogelijke tijden mensen komen lastig vallen. Wat begrijpen jullie niet aan "nee, geen interesse?"
God verbiedt het feesten niet, lees de bijbel maar. Pesach is ook een bijbels feest, gek dat jullie dat niet vieren.
Een feest vieren dat heidens is is wel degelijk een probleem.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 22:02 schreef Argo het volgende:
Een feest vieren dat heidens is, is geen enkel probleem. Halloween bv het is juist mooi, je komt met de familie samen kinderen amuseren zich dat is goed.
Je moet natuurlijk wel niet een andere God etc erbij gaan aanbidden.

Mag jij vinden. Uit de definitielijst is het nog altijd geen sektequote:

geen antwoord: nog maar eensquote:

Allemaal super dom.quote:Op maandag 29 februari 2016 22:21 schreef bianconeri het volgende:
Een feest vieren dat heidens is is wel degelijk een probleem.
Niet voor niets leert de Bijbel dat je God in waarheid moet aanbidden.
En met geheel je ziel, verstand, hart en alles dus.
Je kunt dus niet doodleuk aan dingen mee doen wat oorspronkelijk demonisch is.
Het idee van dingen met je familie doen is niet verkeerd, doen wij als JG ook heel vaak.
Halloween niet verkeerd?
Volgens mij heb jij echt geen flauw idee waar halloween vandaan komt. Dat is zo demonisch als het maar kan. Misschien wel het meest demonische van alle standaard feesten wat er bestaat. Daar kan een christen absoluut niet aan mee doen. No way dat God dat goed zou keuren.
Trouwens door bepaalde gebruiken verricht je al afgodische aanbidding.
Zo hebben kerst en pasen te maken met afgoden aanbidding. En dus doe je dan al aan het aanbidden van andere goden.
Daarnaast te bedenken dat de ster in de kerstboom de ster is die door Satan geleidt werd om Jezus te gaan laten vermoorden door die 3 astrologen.
Tja en halloween, lekker spelen met demonen. Vijanden van God. Zal God dat goed vinden, omdat jij met je familie wilt zijn? En je maar denkt dat God alles goed vindt?
Lijkt mij sterk als God in de Bijbel heeft laten optekenen Hem in waarheid en met alles wat je hebt te aanbidden. Op een reine, heilige manier.

Je bent een lichtend voorbeeld van een sektelid. Niet al te slim (al vind je zelf van wel), niet al te veel zelfvertrouwen (wat gecompenseerd wordt door roeptoeteren en schampen) werkelijk com-pleet gehersenspoeld voor wat betreft wereldbeeld, kritiekloos tegenover de eigen organisatie die zijn pijlers baseert op het relaas van een waanzinnige (openbaring), en iedereen die ook maar iets anders denkt is gek en idioot (no true Scotsman) en zal worden vernietigd of in ieder geval (ja hoor daar istieweer) "het paradijs mislopen".quote:Op maandag 29 februari 2016 22:22 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Mag jij vinden. Uit de definitielijst is het nog altijd geen sekte![]()

Wel antwoord.quote:Op maandag 29 februari 2016 23:27 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
geen antwoord: nog maar eens
Wat begrijpen jullie niet aan "nee, geen interesse?"
Hoe kom ik van jullie deurspam af?
nee is nee, ik hoef jullie niet aan mijn deur, hoe kom ik in jullie database van adressen "Hier niet aanbellen, heeft absoluut geen zin."
Dit laat wel zien hoe hypocriet vele kerken zijn die zogenaamd christelijk zijn....quote:Op maandag 29 februari 2016 23:32 schreef Argo het volgende:
[..]
Allemaal super dom.
A: astrologie werd gezien als een vorm van wetenschap in oudheid.
B: tarot kaarten etc kunnen veen kwaad zolang je het voor de leuk doet. Je horroscoop in de krant zegt zo weinig als wat. Ga je actief astrologie doen en dat volgen in plaats van het vertrouwen op God dan maak je pas de fout.
C: bidden tot God om te vragen niet ziek te worden is hetzelfde als tarot, oujia borden etc. Het betekend dat je dingen onder controle wil hebben en daar gaan dingen als astrologie om, om controle te krijgen.
In die zin is er niks demonisch aan Halloween. Het is gewoon een feest wat in mijn ogen geen kwaad kan. Tenzij je je echt gaat verkleden op een manier die niet passend is. Duivel etc, maar een draak, zombie etc kan geen kwaad man.

1. Ik ben niet al te slim en toch ben jij degene die ons een sekte noemt terwijl we dat volgens de feiten niet zijn. Dus wie van ons is er nou niet al te slim....quote:Op dinsdag 1 maart 2016 09:25 schreef hoatzin het volgende:
Je bent een lichtend voorbeeld van een sektelid. Niet al te slim (al vind je zelf van wel), niet al te veel zelfvertrouwen (wat gecompenseerd wordt door roeptoeteren en schampen) werkelijk com-pleet gehersenspoeld voor wat betreft wereldbeeld, kritiekloos tegenover de eigen organisatie die zijn pijlers baseert op het relaas van een waanzinnige (openbaring), en iedereen die ook maar iets anders denkt is gek en idioot (no true Scotsman) en zal worden vernietigd of in ieder geval (ja hoor daar istieweer) "het paradijs mislopen".
Je bent een pareltje.Ga vooral zo door.

Ik hoor hier zoveel mensen over klagen in mijn omgeving, maar voor mij voldoet eenquote:Op maandag 29 februari 2016 23:27 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
geen antwoord: nog maar eens
Wat begrijpen jullie niet aan "nee, geen interesse?"
Hoe kom ik van jullie deurspam af?
nee is nee, ik hoef jullie niet aan mijn deur, hoe kom ik in jullie database van adressen "Hier niet aanbellen, heeft absoluut geen zin."
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |