abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 13 februari 2016 @ 20:10:03 #126
8369 speknek
Another day another slay
pi_159892892
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 19:40 schreef Dingflofbips het volgende:

pegida hebben niks van doen met extreemrechts.
Mmmhmmm
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_159893177
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 19:40 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

:') wat een flauwekul. Zowel pegida als ondergetekende hebben niks van doen met extreemrechts. Wellicht tot jouw teleurstelling, wat verder mijn minste zorg is.
Toch vrij vreemd dat ze dan samenwerken met bijv. Martijn Oelen en Arie Huisman medeoprichters van DTG, die staan toch vrij nadrukkelijk naast NVU voorman Kusters op een aantal foto's van NVU "evenementen". Overigens waren die extreem rechtse lui ook vrij nadrukkelijk aanwezig bij Pegida evenementen. Of de mensen van Pegida kijken niet erg goed met wie ze samenwerken of het maakt ze toch niet zoveel uit.
pi_159895595
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 20:20 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Toch vrij vreemd dat ze dan samenwerken met bijv. Martijn Oelen en Arie Huisman medeoprichters van DTG, die staan toch vrij nadrukkelijk naast NVU voorman Kusters op een aantal foto's van NVU "evenementen". Overigens waren die extreem rechtse lui ook vrij nadrukkelijk aanwezig bij Pegida evenementen. Of de mensen van Pegida kijken niet erg goed met wie ze samenwerken of het maakt ze toch niet zoveel uit.
ik denk eerder dat die illustere heerschappen bij pegida willen aansluiten dan andersom. Wat rest van de extreemrechts claim richting Pegida is niets anders dan het resultaat van (staats)propaganda en framing.
pi_159897762
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 20:20 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Het zou mij niet verbazen als het die gasten van DTG waren die zijn opgepakt en gewoon bij de pegida mensen worden gerekend.
En je laatste stukje moet ik dan weer om lachen, vervang extreem rechtse lui met haatimaans/terroristen en pegida evenementen met moskeen en het klopt ook nog.
pi_159900285
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 15:49 schreef Infection het volgende:
Laat maar weer zien wie de echte nazi's zijn; de Nederlandse politiestaat.
Dit.

Ondertussen mogen de antifa gewoon demonstreren, rellen en de politie bekogelen omdat... ja ze de steun hebben van de PvdA en Groenlinks. :')
pi_159902312
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 18:01 schreef Jan_Lul het volgende:

[..]

nee, de NOS geeft aan dat het een hakenkruis in een prullenbak is. De topicstarter hier insinueert wat anders.
Niet in het 8 uur journaal. Daar vermeldde die propagandaratten alleen dat er een spandoek met hakenkruis in beslag was genomen.
pi_159902654
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 04:34 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Niet in het 8 uur journaal. Daar vermeldde die propagandaratten alleen dat er een spandoek met hakenkruis in beslag was genomen.
Ik heb er weinig moeite mee dat ze pegida in een kwaad daglicht willen stellen, maar eigenlijk is dit soort propaganda wel kwalijk. Maar het is niets nieuws natuurlijk, dat gebeurt al decennia lang. Door internet zien we snel foto's opduiken, waardoor we de context zien. Vroeger was dat niet, en was je volledig afhankelijk van reguliere media. Maar nu nog steeds, heeft het 8 uur journaal veel invloed.
pi_159902670
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 07:58 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

Ik heb er weinig moeite mee dat ze pegida in een kwaad daglicht willen stellen, maar eigenlijk is dit soort propaganda wel kwalijk. Maar het is niets nieuws natuurlijk, dat gebeurt al decennia lang. Door internet zien we snel foto's opduiken, waardoor we de context zien. Vroeger was dat niet, en was je volledig afhankelijk van reguliere media. Maar nu nog steeds, heeft het 8 uur journaal veel invloed.
het jammere is dan dat er veel mensen zijn die ondanks de beschikbare context alsnog de staatspropaganda blijven napraten. Dat is weten dat je sinas drinkt maar roepen dat het cola is
pi_159902682
quote:
1s.gif Op zondag 14 februari 2016 08:05 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

het jammere is dan dat er veel mensen zijn die ondanks de beschikbare context alsnog de staatspropaganda blijven napraten. Dat is weten dat je sinas drinkt maar roepen dat het cola is
Er wordt nu hier beweerd dat het Journaal achterwege liet dat het om een hakenkruis in een prullenbak gaat, maar is dat wel zo? Wie heeft het Journaal daadwerkelijk gezien?
pi_159902690
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 17:16 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

De eerste paragraaf van de NOS klopt. De tweede is een juiste en duidelijke weergave.
Maar het is tegenwoordig erg hip om op de "linkse" NOS te lopen bitchen heb ik het idee :').
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_159902696
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 08:10 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Er wordt nu hier beweerd dat het Journaal achterwege liet dat het om een hakenkruis in een prullenbak gaat, maar is dat wel zo? Wie heeft het Journaal daadwerkelijk gezien?
http://nos.nl/uitzending/12794-uitzending.html

Vanaf 4.50 minuut.
pi_159902716
quote:
Thanks.

Dat lijkt me een journalistieke doodzonde.
pi_159902748
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 08:10 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik kijk het journaal vrijwel dagelijks, ofschoon ik het als onbetrouwbaar zie. Er werd gezegd dat er arrestaties verricht werden vanwege wapenbezit en een spandoek met hakenkruis, daarbij was het spandoek niet in beeld alleen wat geduw en getrek tussen politie en demonstranten.
pi_159902758
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 08:19 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Thanks.

Dat lijkt me een journalistieke doodzonde.
Ah, je hebt het zelf ook gezien. Goed zo. ^O^

Het verbaast mij eerlijk gezegd, dat het jou verbaast. NOS is notoir subjectief en regelmatig misleidend, met name ook wanneer het op politieke verslaggeving omtrent Oost Europa aankomt.
pi_159902769
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 08:30 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

Ah, je hebt het zelf ook gezien. Goed zo. ^O^

Het verbaast mij eerlijk gezegd, dat het jou verbaast. NOS is notoir subjectief en regelmatig misleidend, met name ook wanneer het op politieke verslaggeving omtrent Oost Europa aankomt.
Mwoah, vergeleken met veel andere media valt dat nogal mee, vind ik. Maar in dit geval is het echt verdraaiing. Op eenzelfde manier hadden ze kunnen brengen dat Asscher namens de PvdA heeft gezegd dat moslims niet welkom zijn in Nederland.
pi_159902775
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 08:33 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Mwoah, vergeleken met veel andere media valt dat nogal mee, vind ik.
Met welke media vergelijk je het? Vergeleken met Noord Korea valt het wel mee ja, dat wel. :o
pi_159902792
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 08:35 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

Met welke media vergelijk je het? Vergeleken met Noord Korea valt het wel mee ja, dat wel. :o
De grotere kranten/websites.

Oké, media als Trouw en NRC zijn doorgaans veel degelijker, maar in het medialandschap zijn dat echt kleine spelers.
pi_159902837
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 08:41 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

De grotere kranten/websites.

Oké, media als Trouw en NRC zijn doorgaans veel degelijker, maar in het medialandschap zijn dat echt kleine spelers.
Ik doelde eigenlijk op de Nederlandse media in het algemeen, en in een breder perspectief een groot deel van de westerse media wel eigenlijk.

We horen vanaf dat we naar school gaan al dat regimes media gebruiken voor propaganda, en dat veel mensen aldaar dat niet doorhebben. Als we dit weten, waarom wordt er dan altijd verbaasd gereageerd als er gesteld wordt dat westerse media ook alles behalve objectief zijn? Ik vind dat nogal merkwaardig. Uiteraard is het subtieler en minder opzichtig, maar dat maakt het niet minder erg. Juist als het wat opzichtiger zou zijn, zouden mensen eerder vraagtekens plaatsen denk ik.

Op welke thema's ik met name doel? Assad & Rusland bijvoorbeeld. Als je daar objectieve achtergrondinformatie over wil, ben je bij de NOS niet aan het juiste adres.
pi_159902845
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 08:52 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

Ik doelde eigenlijk op de Nederlandse media in het algemeen, en in een breder perspectief een groot deel van de westerse media wel eigenlijk.

We horen vanaf dat we naar school gaan al dat regimes media gebruiken voor propaganda, en dat veel mensen aldaar dat niet doorhebben. Als we dit weten, waarom wordt er dan altijd verbaasd gereageerd als er gesteld wordt dat westerse media ook alles behalve objectief zijn? Ik vind dat nogal merkwaardig. Uiteraard is het subtieler en minder opzichtig, maar dat maakt het niet minder erg. Juist als het wat opzichtiger zou zijn, zouden mensen eerder vraagtekens plaatsen denk ik.

Op welke thema's ik met name doel? Assad & Rusland bijvoorbeeld. Als je daar objectieve achtergrondinformatie over wil, ben je bij de NOS niet aan het juiste adres.
'Alles behalve objectief' gaat echt veel te ver. En waar ben ik dan wél aan het juiste adres?
pi_159902859
Ha hier weer is het dagelijkse domme rechtse verontwaardiging, wentel je in een slachtofferrol, en boehoe linkse media topic. :D
pi_159902868
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 08:53 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

'Alles behalve objectief' gaat echt veel te ver. En waar ben ik dan wél aan het juiste adres?
RT en er dan 50% van afhalen :)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_159902895
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 08:53 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

'Alles behalve objectief' gaat echt veel te ver.
Ik had die bewoordingen nochtans bewust zo gekozen. Ik spreek van niet objectief en misleidend, dus geen keiharde leugens zoals we het uit de schoolboekjes over bepaalde regimes kennen.

quote:
En waar ben ik dan wél aan het juiste adres?
Dat is lastig, is ook een beetje afhankelijk van het onderwerp. Echt objectieve massamedia zijn er niet zoveel. Als je dat als leidraad neemt, en je raadpleegt media vanuit beide kampen en je gaat er vanuit dat de waarheid ergens in het midden ligt, en je gebruikt je eigen referentiekader, dan denk ik dat je een meer uitgewogen beeld krijgt, dan wanneer je blind vaart op de NOS.
pi_159902897
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 08:58 schreef Oud_student het volgende:

[..]

RT en er dan 50% van afhalen :)
Dat is betrouwbaar dat je van te voren een munt moet opgooien of het klopt wel of geheel niet. Het gezever over NOS hier, dat men het spandoek niet duidelijk in de video montage liet zien is niets meer dan spijkers op laag water zoeken van dommig rechts. :D
pi_159902904

[ Bericht 100% gewijzigd door Hochwinter op 14-02-2016 09:07:19 ]
pi_159902912
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 09:05 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

Ik had die bewoordingen nochtans bewust zo gekozen. Ik spreek van niet objectief en misleidend, dus geen keiharde leugens zoals we het uit de schoolboekjes over bepaalde regimes kennen.

[..]

Dat is lastig, is ook een beetje afhankelijk van het onderwerp. Echt objectieve massamedia zijn er niet zoveel. Als je dat als leidraad neemt, en je raadpleegt media vanuit beide kampen en je gaat er vanuit dat de waarheid ergens in het midden ligt, en je gebruikt je eigen referentiekader, dan denk ik dat je een meer uitgewogen beeld krijgt, dan wanneer je blind vaart op de NOS.
Beide kampen? Welke kampen dan? Enerzijds de NOS? En anderzijds?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')