quote:Op zaterdag 13 februari 2016 00:58 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Ik volg je niet helemaal ben ik bang.
quote:Op zaterdag 13 februari 2016 00:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Filosofie brengt geen ZWART en WITTE antwoorden... dat is voor sommigen nogal lastig.
Feiten zijn het enige waar je op kunt bouwen. Filosofie en idealen zijn alleen nuttig als het ook praktische verbeteringen oplevert, wat het vrijwel nooit doet.quote:
Jeetje, toelatingstest voor Delta geprobeerd?quote:Op zaterdag 13 februari 2016 00:58 schreef xcachet het volgende:
Dan begint er na 20 minuten een aapje in mijn hoofd te dansen en te slaan met deksels.
quote:Op zaterdag 13 februari 2016 00:59 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Feiten zijn het enige waar je op kunt bouwen. Filosofie en idealen zijn alleen nuttig als het ook praktische verbeteringen oplevert, wat het vrijwel nooit doet.
Je ziet toch wel dat Etto ruzie probeert te zoeken?quote:Op zaterdag 13 februari 2016 00:59 schreef xcachet het volgende:
[..]
Jij verpest dat nu anders met deze opmerking.
Ruzie? Alsjeblieft zeg, daar ben ik veel te mellow voor.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 01:00 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Je ziet toch wel dat Etto ruzie probeert te zoeken?
Feiten? Wat zijn nu precies feiten? Zijn feiten niet geheel afhankelijk van constructies die mettertijd veranderen?quote:Op zaterdag 13 februari 2016 00:59 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Feiten zijn het enige waar je op kunt bouwen. Filosofie en idealen zijn alleen nuttig als het ook praktische verbeteringen oplevert, wat het vrijwel nooit doet.
Ik schat je toch wel in dat je een doos onder die ongrijpbare banaan plaatstquote:Op zaterdag 13 februari 2016 00:59 schreef Frank_Drebin het volgende:
Nog nooit de noodzaak gevoeld om een IQ-test te doen, voel me dan net zo'n aapje dat kunstjes (probeert) doet.
Of er nu een IQ uitkomt van 150 of 70, het zal mij verder een spreekwoordelijke worst zijn.
Dapper hoor... ik heb er de kracht niet meer voor.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 01:00 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Feiten? Wat zijn nu precies feiten? Zijn feiten niet geheel afhankelijk van constructies die mettertijd veranderen?
Zwaartekracht is een natuurkundig feit, maar is het een universeel feit? Wat maakt een feit nu eigenlijk een feit?
Nee hoor, etto vraagt gewoon iets. Voert discussie. Niets mis mee. Gooi je kennis maar in de strijd.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 01:00 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Je ziet toch wel dat Etto ruzie probeert te zoeken?
Iets is een feit wanneer het is.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 01:00 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Feiten? Wat zijn nu precies feiten? Zijn feiten niet geheel afhankelijk van constructies die mettertijd veranderen?
Zwaartekracht is een natuurkundig feit, maar is het een universeel feit? Wat maakt een feit nu eigenlijk een feit?
Wat is zijn?quote:Op zaterdag 13 februari 2016 01:01 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Iets is een feit wanneer het is.
Was verplicht, moest getest worden op wat dingen (kwam allen ADHD uit en Dhystemie ofzo, destijds) maar vond het serieus leuk om te doen.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 00:59 schreef Frank_Drebin het volgende:
Nog nooit de noodzaak gevoeld om een IQ-test te doen, voel me dan net zo'n aapje dat kunstjes (probeert) doet.
Of er nu een IQ uitkomt van 150 of 70, het zal mij verder een spreekwoordelijke worst zijn.
Dat is een beetje naief, ik weet nu onderhand wel hoe Etto opereert.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 01:01 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Nee hoor, etto vraagt gewoon iets. Voert discussie. Niets mis mee. Gooi je kennis maar in de strijd.
quote:Op zaterdag 13 februari 2016 01:02 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Dat is een beetje naief, ik weet nu onderhand wel hoe Etto opereert.
Nee hoor, als iets onbegrijpbaar is, is iets ongrijpbaar. Maar belangrijker, ik houd niet van bananen, dus ik laat het ding waar het is.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 01:01 schreef Remqo het volgende:
[..]
Ik schat je toch wel in dat je een doos onder die ongrijpbare banaan plaatst
Dit is precies waarom filosofie nutteloos is, uiteindelijk leidt het altijd tot semantische redeneringen waar geen antwoord op te geven is.quote:
Een potje apenkooien zit er ook niet in met jouquote:Op zaterdag 13 februari 2016 01:02 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Nee hoor, als iets onbegrijpbaar is, is iets ongrijpbaar. Maar belangrijker, ik houd niet van bananen, dus ik laat het ding waar het is.
Maar het is zinnig om daar eens over na te denken want, zo is het, ons zijn is eigenlijk geheel afhankelijk van taalconstructies. Daar hang jij alles, van het begrip zwaartekracht tot poepen aan op. Eigen bepaalt wat voor jou werkelijkheid is een taalconstructie. Een begrip.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 01:02 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Dit is precies waarom filosofie nutteloos is, uiteindelijk leidt het altijd tot semantische redeneringen waar geen antwoord op te geven is.
Ik drink een wijntje, dan mogen jullie apenkooien.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 01:03 schreef Remqo het volgende:
[..]
Een potje apenkooien zit er ook niet in met jou
Nutteloos... Inderdaad, je zult eens nadenken over dingen.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 01:02 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Dit is precies waarom filosofie nutteloos is, uiteindelijk leidt het altijd tot semantische redeneringen waar geen antwoord op te geven is.
Sinds wanneer is hersenstof nutteloos? Mensen kunnen er werkelijk waar iets van leren, al hebben anderen daar dan weinig boodschap aan, voor die persoon kan het waardevol zijn dus het is per definitie niet nutteloos.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 01:02 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |