Heb het over 95/96 specifiek en mss 96/97 . Toen was Scholten op hetzelfde niveau als Cocuquote:Op vrijdag 12 februari 2016 01:00 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:
[..]
Ho-ho, Cocu was wel even 2 niveautjes beter. De beste man heeft +200 Barcelona gespeeld en 100 interlands aangetikt.
Bovendien herinner ik mij dat Harry Vermeegen (beroepsidioot) in '98 of '00 de oranje internationals interviewde met de vraag 'wie is de beste speler van Oranje?'. Cocu kreeg toen de meeste stemmen. Waarmee ik niet wil zeggen dat het de allerbeste was, maar wel dat hij in Nederland vaak nogal ondergewaardeerd is geweest ten opzichte van bijvoorbeeld Davids, Bergkamp of De Boer.
Ok my bad, beetje overheen gelezen. Dat zou ik zo niet weten.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 01:09 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Heb het over 95/96 specifiek en mss 96/97 . Toen was Scholten op hetzelfde niveau als Cocu
Al haalden ze het niet bij Nico Jalink en Barry van Galen hoorquote:Op vrijdag 12 februari 2016 01:09 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Heb het over 95/96 specifiek en mss 96/97 . Toen was Scholten op hetzelfde niveau als Cocu
Niks tegen Sparta in dat jaar , die waren goed bezig met HTCquote:Op vrijdag 12 februari 2016 01:21 schreef Ciscus het volgende:
[..]
Al haalden ze het niet bij Nico Jalink en Barry van Galen hoor
Henk Ten Cate en Sparta was zestien jaar later ook geen slechte combinatie.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 01:23 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Niks tegen Sparta in dat jaar , die waren goed bezig met HTC
Die Duitse kutkeeper die alles doorliet was het er ook niet mee eensquote:Op vrijdag 12 februari 2016 01:27 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Henk Ten Cate en Sparta was zestien jaar later ook geen slechte combinatie.
Alleen was Mark-Jan Fledderus het er niet mee eens. Achteraf gezien wel beter dat ze pas dit seizoen kampioen worden.
Niet vreemd dat het ook in Kerkrade gebeurde.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 01:37 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Die Duitse kutkeeper die alles doorliet was het er ook niet mee eens
quote:Noodkreet kleine aandeelhouders
AV Ajax van plan zichzelf op te heffen
De Aandeelhouders Vereniging (AV) Ajax, die bijna 200 kleine aandeelhouders vertegenwoordigt, kan de bestuurlijke chaos bij Ajax en het spel van Ajax 1 niet meer aanzien. ,,Als het aan mij ligt, heffen we de vereniging vandaag op”, zegt voorzitter Frank Kales, die tussen 1999 en 2001 algemeen directeur van Ajax was.
Kales ziet de AV Ajax, die tussen de Vereniging Ajax (73%), Delta Lloyd (9,95%), Strating (8,65%) en Invesco (5%) een heel kleine speler is, niet als volwaardige stakeholder. ,,Door de beperkte handelingsbevoegdheid en de afstandelijke houding van Ajax zelf. Om echt invloed te hebben, is moeilijk. Door de structuur met de directie, rvc, bestuursraad en het Technisch Hart zijn er veel mensen die wat te zeggen hebben, maar bijna niemand doet wat. Ze beïnvloeden een beetje. Er is weinig stabiel beleid.”
In Borchland is de keuze vandaag simpel: doorgaan of stoppen. Kales denkt wel te weten hoe de stemming afloopt. ,,Ik verwacht dat we er een punt achter zetten. De AV Ajax bestaat uit een aantal kleine, emotionele aandeelhouders die vooral fan zijn. En dan is het afzien”, zegt de voorzitter.
,,De laatste tijd zijn bestuursleden ermee gestopt, omdat ze zich meer en meer aan het spel ergerden. Ajax heeft wel de financiële middelen, maar wat zie je terug op het veld? We hebben lang gehoopt dat er verbetering kwam, er ook om gevraagd, maar dat was zinloos”, aldus Kales.
,,Iedereen is het ermee eens dat de jeugdopleiding de basis moet zijn, dus iedereen omarmt het Plan Cruijff. Maar in het opleiden zijn we niet meer uniek. Daarom is het zaak exceptionele talenten langer te houden en zo succes te creëren. De praktijk is echter dat zaakwaarnemers hun talenten zo snel mogelijk willen verkopen en de spelers hun oren daarnaar laten hangen. Het eerste elftal wordt continu afgeroomd. De huidige directie stelt zich tevreden met een goede competitie tussen Ajax, PSV, Feyenoord en soms een andere club. Dat is niet het doel – Europees meedoen – dat ze eerst voor ogen hadden en wij als fanatieke aandeelhouders nog steeds willen bereiken.”
Als ex-directeur heeft Kales een duidelijk advies voor de huidige Ajax-directie. ,,Focus je op de kwaliteit van het eerste elftal en zorg voor een goede samenwerking tussen het vlaggenschip en de jeugd. Met het enorme kapitaal dat Ajax heeft, moet iets gebeuren. Doorbreek het salarisplafond voor spelers, waarvan de echte kenners zien dat ze wereldtop kunnen worden. Dan blijven ze wel tot hun 24e of 25e. Van Luis Suarez hebben we toch ook ruim drie jaar genoten? Dat genieten doen we nu al een hele tijd niet meer. Vandaar mogelijk deze rigoureuze stap.”
De directie van Ajax zegt verrast te zijn door het voornemen, maar (nog) niet inhoudelijk te reageren.
’Eerste elftal wordt continu afgeroomd’
Een goede scouting / trainer / bestuurquote:Op vrijdag 12 februari 2016 01:53 schreef Frozen-assassin het volgende:
Beetje onrealistisch van meneer Kales om te verwachten dat met beetje verhogen van salarisplafond Ajax opeens wel meedoet in Europa. Daar is meer voor nodig.
Weet ik niet. Maar ivm vertrek Seedorf, van den Brom en het stoppen van Rijkaard was het geen onlogische aankoop geweest in mijn optiek.quote:Op donderdag 11 februari 2016 22:59 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Had hij in dat team een basisplaats gekregen denk je?
Zien er wel heel stoer uit die jongons.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 00:23 schreef Ajacied422 het volgende:
Je kan ook altijd je bericht voor Kenneth vanuit Engeland verzenden. Moet je wel even een halletje in voor het darten.
''Kenneth NSB'er''
[ afbeelding ]
ze kunnen alles doen, nachtje in de cel en een taakstraf is het maximale wat ze krijgen.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 08:07 schreef Caland het volgende:
[..]
Zien er wel heel stoer uit die jongons.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Debielen.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 08:07 schreef Caland het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat een mongolen.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 08:07 schreef Caland het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik zat inderdaad te denken, wat kunnen we doen om hem te steunen.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 08:48 schreef BadderHaring het volgende:
Je zou bijna bij de Kenneth fanclub gaan. Wat een hersenloze debielen.
#teamkenneth
Een krukje of keukentrap is vaak wel fijn als je hangt?quote:Op vrijdag 12 februari 2016 08:52 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
Ik zat inderdaad te denken, wat kunnen we doen om hem te steunen.
Je bent zelden leuk maar nu ben je leukquote:Op vrijdag 12 februari 2016 08:54 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Een krukje of keukentrap is vaak wel fijn als je hangt?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
Zijn gewoon kakkerlakken dat zie je aan het hoofd.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 08:07 schreef Caland het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja, duidelijk te zien aan die grote 'AFCA' tattoo op zijn bovenarm.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 09:06 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Zijn gewoon kakkerlakken dat zie je aan het hoofd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |