http://www.joop.nl/nieuws(...)-slechts-twee-landenquote:Gros verdachten Keulen kwamen uit slechts twee landen
Onderzoek wijst uit dat oorlogsvluchtelingen onterecht in media gebrandmerkt werden.
Uit het onderzoek naar de massa-aanrandingen op oudjaarsnacht in Keulen blijkt tot nu toe dat de overgrote meerderheid van de verdachten uit slechts twee landen afkomstig is: Algerije en Marokko. Van de 58 verdachten zijn er slechts drie afkomstig uit een oorlogsgebied. Dat heeft de hoofdofficier van justitie Ulrich Bremer gezegd tegen de Duitse krant Die Welt. Volgens Bremer is met het onderzoek de nationaliteit van de meeste verdachten nu opgehelderd.
Onder de verdachten zijn: 25 Algerijnen, 21 Marokkanen en 3 Tunesiërs. Daarnaast nog 3 Duitsers en 2 Syriërs. De overige verdachten zijn afkomstig uit Irak, Libië, Iran en Montenegro. Een aantal van de verdachten is minderjarig.
‘De politie heeft tot nu toe meer dan driehonderd mensen ondervraagd met betrekking tot de aanrandingen. Daarnaast is meer dan 590 uur aan videomateriaal in beslag genomen en werden via telefoongegevens 1,1 miljoen bewegingspatronen geanalyseerd,’ aldus Bremer.
De onderzoeksresultaten bevestigen het vermoeden dat de daden vooral zijn gepleegd door beruchte bendes van Noord-Afrikaanse jongeren. In januari kwam echter het bericht naar buiten dat volgens anonieme politiebronnen de aanrandingen hoofdzakelijk waren gepleegd door asielzoekers uit Syrië die nog maar kort in Duitsland verbleven. Slechts een klein deel van de daders was afkomstig uit Noord-Afrika, aldus de bronnen. De politiechef zou opzettelijk de afkomst van de daders verborgen hebben gehouden. Ook was het volgens die anonieme politiebronnen de daders hoofdzakelijk om de aanrandingen te doen en niet om de berovingen, ook dat blijkt nu niet het geval te zijn.
Op dit moment zijn dertien mensen in hechtenis genomen voor hun aandeel in de gebeurtenissen van oudjaarsnacht. Daarvan worden er vijf verdacht van een seksueel misdrijf, in de overige gevallen gaat het om diefstal, mishandeling, heling en verzet tegen de politie.
Het aantal aangiften dat in behandeling is, is nog wat toegenomen: dat staat nu op 1054. Daarvan gaat het in 454 gevallen om seksueel geweld, de overige 600 aangiften hebben betrekking op onder andere diefstal en beroving. Vooralsnog is slechts één aangifte vals gebleken. Tegen die persoon loopt nu een onderzoek wegens valse beschuldiging.
Ja, daar is de berichtgeving onduidelijk over. Wat is 'al een tijd'? Het enige wat ik hierover kon vinden was dat 50% als asielzoeker in 2014/2015 binnen was gekomen en de andere helft er illegaal verbleef. (status 11 januari)quote:Op woensdag 10 februari 2016 21:41 schreef Ludachrist het volgende:
Het was toch al lang duidelijk dat het voornamelijk mensen waren die al een tijd in Duitsland woonden, of ben ik nu gek?
Klopt. Typisch geval van een stoornis is dat.quote:Op woensdag 10 februari 2016 21:45 schreef ChrisCarter het volgende:
Joop.nl
Die mensen zouden hun eigen ouders en kinderen nog aangeven als dat nodig zou zijn om hun utopie in hun hoofd in stand te kunnen houden
Voor Joop is het enorm relevant.quote:Op woensdag 10 februari 2016 21:50 schreef Fir3fly het volgende:
Ik snap niet zo goed waarom dit zo relevant is? Maakt het wat uit waar die lui precies vandaan komen?
Misschien alleen voor onderbuikschreeuwers.
Maar waarom precies? Ik snap het echt niet, proberen ze de gebeurtenissen te bagatelliseren?quote:
Ja, dat zie je toch aan de ondertitel. De media zaten helemaal fout. Het waren helemaal geen vluchtelingen (uit oorlogslanden). Ze kwamen grotendeels uit Marokko en Tunesie, dus geen vluchtelingen uit oorlogslanden, dus helemaal niks aan de hand, dus onnodige ophef in de media over deze verkrachtingen. Bovendien waren er maar 450 aanrand/verkrachtingen in Keulen, de rest was beroving. Alweer een media-leugen.quote:Op woensdag 10 februari 2016 21:53 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Maar waarom precies? Ik snap het echt niet, proberen ze de gebeurtenissen te bagatelliseren?
Ik zie het verschil niet zo. Immigratie is immigratie. Aanrandingen zijn aanrandingen.quote:Op woensdag 10 februari 2016 21:57 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, dat zie je toch aan de ondertitel. De media zaten helemaal fout. Het waren helemaal geen vluchtelingen (uit oorlogslanden). Ze kwamen grotendeels uit Marokko en Tunesie, dus geen vluchtelingen uit oorlogslanden, dus helemaal niks aan de hand, dus onnodige ophef in de media over deze verkrachtingen. Bovendien waren er maar 450 aanrand/verkrachtingen in Keulen, de rest was beroving. Alweer een media-leugen.
Zit dik subsidie op.quote:Op woensdag 10 februari 2016 21:59 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik zie het verschil niet zo. Immigratie is immigratie. Aanrandingen zijn aanrandingen.
Maar wacht even, is joop.nl die extreemlinkse rommel van de VARA? Ik wist niet dat dat nog bestond.
Je moet toch problemen benoemen? Zeggen ze eens waar ze precies vandaan komen, is het weer niet goed.quote:Op woensdag 10 februari 2016 21:57 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, dat zie je toch aan de ondertitel. De media zaten helemaal fout. Het waren helemaal geen vluchtelingen (uit oorlogslanden). Ze kwamen grotendeels uit Marokko en Tunesie, dus geen vluchtelingen uit oorlogslanden, dus helemaal niks aan de hand, dus onnodige ophef in de media over deze verkrachtingen. Bovendien waren er maar 450 aanrand/verkrachtingen in Keulen, de rest was beroving. Alweer een media-leugen.
Oh maar dan is het wel logisch. Dom geschreeuw tegenover GeenStijl enzo. Kunnen we dus allemaal mooi negerenquote:
En er zat ook nog maar 1 valse aangifte bij, dat vonden ze dan wel weer teleurstellend. Ze hadden liever gezien dat al die vrouwen enkel uit hysterie hadden gezegd dat ze het toch allemaal niet wilden.quote:Op woensdag 10 februari 2016 21:57 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het gaat erom dat Joop met dit bericht de massa-aanrandingen in Keulen probeert te bagatelliseren maar dat dit gezien de gebeurtenissen helemaal niet gaat. Of er nu slechts 450 aanrandingen op één station op één avond waren en verder 700 berovingen, of dat het 700 aanrandingen en 450 berovingen waren is geneuzel in de marge. Idem of deze 'vluchtelingen' nu uit Tunesië, Marokko, Syrië of Libanon kwamen. Het zijn allemaal in 2014/2015 binnengewandelde Arabieren.quote:Op woensdag 10 februari 2016 21:59 schreef speknek het volgende:
[..]
Je moet toch problemen noemen? Zeggen ze eens waar ze precies vandaan komen, is het weer niet goed.
Die debiel van een Jole zwaait daar de scepter toch?quote:
Ik vind het een terechte constatering, Syriers zijn i.h.a. hele andere types dan Marokkanen. Veel meer Christenen, gematigder en westerser. Ik snap dat jij liever wil generaliseren?quote:Op woensdag 10 februari 2016 22:01 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het gaat erom dat Joop met dit bericht de massa-aanrandingen in Keulen probeert te bagatelliseren maar dat dit gezien de gebeurtenissen helemaal niet gaat. Of er nu slechts 450 aanrandingen op één station op één avond waren en verder 700 berovingen, of dat het 700 aanrandingen en 450 berovingen waren is geneuzel in de marge. Idem of deze 'vluchtelingen' nu uit Tunesië, Marokko, Syrië of Libanon kwamen. Het zijn allemaal in 2014/2015 binnengewandelde Arabieren.
Die discussie is opeens weggeëbd ja.quote:Op woensdag 10 februari 2016 22:02 schreef damian5700 het volgende:
Op zoveel aangiftes slechts een valse is bijzonder laag.
Er werd op het toppunt van de discussie de nodige vraagtekens gezet bij het aantal aangiftes en de periode waarin de aangiftes werden gedaan.
Wilde ik even aanstippen.
Hoeveel subsidie zit op de NOS en Nieuwsuur en EenVandaag en Brandpunt, programma's en omroepen dit mensen dagelijks bangmaken voor moslims?quote:
Hoezo is het plots geneuzel in de marge?quote:Op woensdag 10 februari 2016 22:01 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het gaat erom dat Joop met dit bericht de massa-aanrandingen in Keulen probeert te bagatelliseren maar dat dit gezien de gebeurtenissen helemaal niet gaat. Of er nu slechts 450 aanrandingen op één station op één avond waren en verder 700 berovingen, of dat het 700 aanrandingen en 450 berovingen waren is geneuzel in de marge. Idem of deze 'vluchtelingen' nu uit Tunesië, Marokko, Syrië of Libanon kwamen. Het zijn allemaal in 2014/2015 binnengewandelde Arabieren.
Ja, dat is het dubbeldenken van Joop.quote:Op woensdag 10 februari 2016 22:00 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
En er zat ook nog maar 1 valse aangifte bij, dat vonden ze dan wel weer teleurstellend. Ze hadden liever gezien dat al die vrouwen enkel uit hysterie hadden gezegd dat ze het toch allemaal niet wilden.
Oh Joop...![]()
Dat is het nieuwe "ik ben een callcenter medewerker" voor op verjaardagen, dat je liever niet zegt waar je voor werkt/wat je leest. "Je suis un Joop-fanaat"
Je vergelijkt carnaval verspreid over meer dan 1 provincie met veeeeel meer mensen met een treinstation in 1 plaats in Duitsland.quote:Op woensdag 10 februari 2016 22:06 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Hoezo is het plots geneuzel in de marge?
Het 'schokkende' was toch het grote aantal? Bij 'ons' gebeurt het ook wel met carnaval, maar dat zijn er maar een paar honderd ofzo, dit zijn duizenden vluchtelingen uit Syrie.
Blijkt allemaal niet te kloppen en nu is het geneuzel in de marge?
Ik vind het maar geneuzel in de marge, elke aanrandig is verschrikkelijk. Niet alleen die door een bepaalde type mensen.quote:Op woensdag 10 februari 2016 22:08 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Je vergelijkt carnaval verspreid over meer dan 1 provincie met veeeeel meer mensen met een treinstation in 1 plaats in Duitsland.
Just saying.Dat heb je zelf toch wel door?
Er wordt toch nog steeds in asielzoekerstopics verwezen naar de gebeurtenissen in Keulen?quote:Op woensdag 10 februari 2016 22:01 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat is dit nou allemaal voor gierende onzin. Ik zie de uitkomst van het onderzoek helemaal niet gebagatelliseerd worden door Joop of Die Welt. Ze constateren gewoon wat de waarheid is: het waren geen vluchtelingen.quote:Op woensdag 10 februari 2016 22:06 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, dat is het dubbeldenken van Joop.
Normaal gesproken zullen ze alles wat een man doet en wat een vrouw niet helemaal bevalt meteen als intimidatie/aanranding benoemen. Maar in zo'n geval zitten die vrouwen dan weer te zeuren. En die jongen die achter een RTBF reporter gek stond te doen werd ook als zware aanranding bestempeld. Door een blanke Duitser. 'Zie je wel dat alle mannen gelijk zijn, het heeft niets met ethniciteit te maken'
Die Joop aanhangers kijken helemaal niet naar feiten. Ze hebben een lijstje van mensen, ingedeeld op de mate van zieligheid, en het gelijk ligt bij hen altijd bij de zieligste. Ongeacht de feiten. Daarom zijn ze ook altijd zo totaal inconsistent in hun beredenaties. Wat de enige keer heilige waarheid is, is de andere keer een leugen.
Dat lijstje begint met blanke heteroseksuele mannen (nooit zielig) en eindigt met Syrische vluchtelingen. Als bijvoorbeeld een vrouw in conflict komt met een vluchteling, is die vrouw altijd fout. Maar als een man in conflict komt met een vrouw zit die man sowieso fout. Behalve als hij homo is en die vrouw een VVD-ster. Dan valt het nog te bezien.
Bart Croughs heeft hier ooit een leuk stuk over geschreven, In de Naam van de Vrouw, de Homo en de Allochtoon
Nee erger nog, dit was tuig dat we al veel eerder hebben opgevangen/mogen verwelkomen.quote:Op woensdag 10 februari 2016 22:17 schreef Disana het volgende:
[..]
Wat is dit nou allemaal voor gierende onzin. Ik zie de uitkomst van het onderzoek helemaal niet gebagatelliseerd worden door Joop of Die Welt. Ze constateren gewoon wat de waarheid is: het waren geen vluchtelingen.
En ik vind het van belang dat dit duidelijk is, want wij vangen die mensen in de duizenden op en dan is het goed om te weten dat het geen aanrandersvolk is, al was het maar zodat dit niet tegen ze gebruikt kan worden.
Er worden dagelijks vrouwen verkracht in AZCs. Natuurlijk is het wel aanrandersvolk. Dat ze in Keulen niet de hoofdschuldigen waren doet daar niets aan af. Keulen is maar 1 van de vele plaatsen waar het misging en gaat.quote:Op woensdag 10 februari 2016 22:17 schreef Disana het volgende:
[..]
En ik vind het van belang dat dit duidelijk is, want wij vangen die mensen in de duizenden op en dan is het goed om te weten dat het geen aanrandersvolk is, al was het maar zodat dit niet tegen ze gebruikt kan worden.
Dagelijks zelfs. Daar heb je vast wel een bron voor.quote:Op woensdag 10 februari 2016 22:54 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Er worden dagelijks vrouwen verkracht in AZCs.
Omdat Joop denk ikquote:Op woensdag 10 februari 2016 22:15 schreef Joezi het volgende:
Waarom kan dit niet hier
NWS / Aanrandingen Duitsland #28 Brexit dichterbij na aanrandingen in Keulen
En jij bent dan weer dom genoeg om je xenofobie op een openbaar forum ten toon te stellen.quote:Op woensdag 10 februari 2016 22:35 schreef CafeRoker het volgende:
Hieruit blijkt wel dat syriers inderdaad slim zijn en marokkanen achterlijk, want die waren zo stom om zich te laten pakken
1 plaats in Duitsland?quote:Op woensdag 10 februari 2016 22:08 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Je vergelijkt carnaval verspreid over meer dan 1 provincie met veeeeel meer mensen met een treinstation in 1 plaats in Duitsland.
Just saying.Dat heb je zelf toch wel door?
Het was de vergelijking van ene kosmoproleet met heel carnaval tegenover wat er in Keulen was gebeurd, vandaarquote:Op woensdag 10 februari 2016 23:36 schreef Physsic het volgende:
[..]
1 plaats in Duitsland?
Er was sprake van grote aantallen aanrandingen in veel meer Duitse steden. Daarnaast ook nog een stad in Oostenrijk of Zwitserland.
Zelf Syriers en Marokkanen generaliseren en dan iemand beschuldigen van generaliseren.quote:Op woensdag 10 februari 2016 22:03 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik vind het een terechte constatering, Syriers zijn i.h.a. hele andere types dan Marokkanen. Veel meer Christenen, gematigder en westerser. Ik snap dat jij liever wil generaliseren?
Jij lult ook alles recht wat krom is hè. De ene keer zij het geen vluchtelingen, de andere keer wel. De ene keer zijn het geen aanrandingen, de andere keer wel. Twee maanden geleden zou je nog zeggen dat het onderbuik is als je de afkomst van een dadergroep benadrukt en ondertussen heb ik je het zelf ook zien doen. Als het je maar uitkomt.quote:Op woensdag 10 februari 2016 22:17 schreef Disana het volgende:
[..]
Wat is dit nou allemaal voor gierende onzin. Ik zie de uitkomst van het onderzoek helemaal niet gebagatelliseerd worden door Joop of Die Welt. Ze constateren gewoon wat de waarheid is: het waren geen vluchtelingen.
Breeduit meet? Of breed uitmeet? Een taalpurist als jij wijs ik er maar even op. Maar dat geheel terzijde.quote:Op donderdag 11 februari 2016 02:15 schreef Elfletterig het volgende:
In opvangcentra zijn er regelmatig vechtpartijen, homo's worden bedreigd, noem maar op. Ik heb niet het idee dat Joop zulke verhalen breeduit meet. Joop pakt alleen uit als asielzoekers in een minder negatief daglicht kunnen worden gezet. Dat mag hoor, zolang ze maar snappen dat ze zelf hetzelfde doen als waar ze andere media van betichten.
Zodra mensen een discussie richting semantiek duwen (het waren technisch gezien geen vluchtelingen want <insert bullshit reden>) weet je dat ze de discussie verloren hebben.quote:Op donderdag 11 februari 2016 02:33 schreef luxerobots het volgende:
Links heeft een manier gevonden om de aanrandingen in Keulen (niet eens de aanrandingen in het algemeen, dus ook de aanrandingen van de nieuwjaarsnacht in andere Duitse en Europese steden) te spinnen.
Namelijk dat het geen vluchtelingen waren. Wel, het waren mensen meegekomen met de vluchtelingenstroom, en die noemen ze eigenlijk altijd vluchtelingen (ook heel storend op het journaal, een groot deel is geen vluchteling, asielzoeker zijn ze allemaal, veel correcter).
Het is blijkbaar gunstig dat er weinig Syriërs bij betrokken waren. Wat ook wel logisch is, een Syriër maakt volop kans op het papiertje, die houdt zich gedeisd, of hij er nu wel of geen radicale ideeën op na houdt.
[..]
Breeduit meet? Of breed uitmeet? Een taalpurist als jij wijs ik er maar even op. Maar dat geheel terzijde.
Je snapperdje is stuk. Zeggen dat A en B verschillend zijn is discrimineren, niet generaliseren.quote:Op donderdag 11 februari 2016 02:08 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Zelf Syriers en Marokkanen generaliseren en dan iemand beschuldigen van generaliseren.![]()
Ruim 90% van de Syrische asielzoekers in dit land is trouwens moslim.
quote:Op donderdag 11 februari 2016 07:26 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Zodra mensen een discussie richting semantiek duwen weet je dat ze de discussie verloren hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |