quote:"Meer Britten willen Brexit na aanslagen Parijs en geweld in Keulen"
Het aantal Britten dat wil dat hun land uit de Europese Unie treedt, is gestegen sinds de aanslagen in Parijs en het geweld in Keulen. Dat blijkt uit een peiling waarvan de resultaten vandaag werden gepubliceerd.
Volgens een peiling in opdracht van de centrumrechtse en eurosceptische krant Mail on Sunday, die werd afgenomen op 15 en 16 januari, wil 53 procent een zogenaamde 'Brexit'. In de resultaten zijn wel de mensen die geen mening hebben niet opgenomen. Als de onbeslisten wel worden meegerekend, is 42 procent voor een Brexit, 38 procent tegen, en twijfelt 20 procent nog.
In september was 'nog maar' 51 procent voor een exit uit de EU, tegen 49 procent die ertegen was. Volgens Survation, het instituut dat de peiling op poten zette, ligt die stijging aan de aanslagen van Parijs op 13 november en de massale agressie tegen vrouwen tijdens oudejaarsnacht in Keulen. De vraag werd ook gesteld aan de respondenten: 34 procent gaf aan dat Parijs hen overtuigde om voor een Brexit te stemmen, 38 procent zei dat de incidenten in Keulen de doorslag gaven.
De Britse premier Cameron heeft beloofd om voor het einde van 2017 een referendum te organiseren. Hij zal zelf campagne voeren om Groot-Brittannië in de EU te houden, op voorwaarde dat er tijdens de EU-top in februari hervormingen worden aangekondigd.
quote:Burgemeester Keulen heeft oplossing tegen aanrandingen: gedragscode voor jonge vrouwen
'Vrouwen moeten tenminste op armlengte afstand blijven van vreemde mannen'
De burgemeester van Keulen Henriette Reker (partijloos) heeft na afloop van een crisisvergadering dinsdag een persconferentie gegeven. Daarin vertelde zij welke afspraken zijn gemaakt met politie en justitie om nieuwe aanrandingen en diefstallen zoals tijdens afgelopen Oud en Nieuw-viering te voorkomen, bijvoorbeeld tijdens het carnaval dat binnenkort in Keulen losbarst. Belangrijkste voorstel: er komt een gedragscode voor vrouwen, waarin bijvoorbeeld zal staan dat 'vrouwen het beste op armlengte afstand van vreemde mannen kunnen blijven'.
Letterlijk liet de burgemeester aan de pers weten dat "de stad een gedragscode voor jonge vrouwen online zal zetten".
Door deze gedragscode, waar onder andere instaat dat vrouwen op armlengte afstand moeten blijven en dat 'groepen mannen en vrouwen beter niet gescheiden worden', zullen vrouwen "zich tijdens carnaval veiliger en zekerder voelen".
De gedragscode zal ook aan jonge mannen van buitenlandse afkomst worden gericht. "Aan mensen van andere culturen moeten we uitleggen hoe we hier carnaval vieren, zodat ze begrijpen dat vrolijk gedrag niet hetzelfde is als seksuele openheid", aldus Reker.
Tevens beloofde de burgemeester dat er "maatregelen worden genomen zodat dit in de toekomst niet weer gebeurt" en dat met de politie wordt gewerkt aan "een speciaal veiligheidsconcept voor feesten, net als bij voetbalwedstrijden of grote demonstraties".
Wat dit 'veiligheidsconcept' precies inhoudt blijft onduidelijk.
Ook belooft de politie meer cameratoezicht en zal er tijdens de carnavalviering veel politie aanwezig zijn, zowel zichtbaar als onzichtbaar in burger. De videobewaking zal er in de eerste plaats zijn voor controle en veiligheid, inplaats van voor bewijsvoering achteraf.
De politie liet tijdens de persconferentie verder weten dat de vijf mannen die zijn opgepakt niets met de aanrandingen te maken hebben. De politie bevestigde dat er aangifte is gedaan van een verkrachting.
Wederom maakte de politie duidelijk dat "vluchtelingen niets met deze zaak hebben te maken".
"Het is absoluut ontoelaatbaar om een uit Noord-Afrika afkomstige etnische automatisch te verbinden met vluchtelingen. Er is geen aanwijzing dat mensen die asiel zoeken in Keulen de daders waren", aldus Wolfgang Albers, de baas van de politie in Keulen.
http://nieuws.tpo.nl/2016(...)gscode-voor-vrouwen/
quote:Oudejaarsaanrandingen Keulen - Politie bevestigt: 'Daders van Noord-Afrikaanse afkomst'
De politie van Keulen heeft maandag een persconferentie gegeven over de enorme hoeveelheid aanrandingen en berovingen van vrouwen tijdens de afgelopen Oud & Nieuw-viering in Keulen. De vrouwen werden aangerand en beroofd op het stationsplein voor het Centraal station en bij het plein voor de Dom.
Het onderzoek van de politie richt zich op een groep van maarliefst 1000(!) jongemannen. Binnen deze groep heeft een gedeelte zich schuldig gemaakt aan aanrandingen en berovingen. Het is echter nog onduidelijk om hoeveel daders het exact gaat. Wel zijn inmiddels vijf jonge mannen opgepakt.
Er zijn tot nu toe zestig aangiftes gedaan. Maar de politie gaat er van uit dat er zeker 80 slachtoffers zijn. Van alle vrouwen die aangifte hebben gedaan heeft ongeveer een kwart ook aangifte gedaan van aanranding, naast diefstal en beroving.
Vooralsnog zijn er dus tussen de vijftien en twintig slachtoffers van aanranding bekend. De meerderheid is alleen slachtoffer geworden van beroving. Wel heeft de politie laten weten dat het in sommige gevallen gaat om ernstige vergrijpen waarbij vrouwen zijn vastgehouden en betast.
Opvallend genoeg windt de Keulse politie er geen doekjes om als het gaat om de afkomst van de daders: "Deze misdrijven zijn gepleegd door een groep mannen die, afgaande op hun uiterlijk, voornamelijk van Noord-Afrikaanse, Arabische afkomst zijn", aldus Wolfgang Albers, het hoofd van de politie in Keulen.
http://nieuws.tpo.nl/2016(...)ijk-80-slachtoffers/
Waarom bleef het zo lang stil?quote:Schokkende quotes: agente en slachtoffer vertellen over de aanrandingsnachtmerrie in Keulen
"Rond 23:00 uur kregen we de melding dat er een vechtpartij tussen 400 buitenlanders zou zijn uitgebroken op het centraal station. Toen we daar aankwamen zagen we bijna 2000 mensen die werden bekogeld met zwaar illegaal vuurwerk.
Nadat we meerdere gewonden constateerden besloten we het plein te ontruimen. Maar een groep jonge mannen leek geen enkel woord Duits te verstaan. We hebben ze uiteindelijk met fysiek geweld van het plein moeten verwijderen.
Kort na middernacht kwamen de eerste slachtoffers van aanranding naar ons toe. Huilende en geschokte meisjes die beschreven hoe ze door een grote groep mannen waren aangerand. We zijn toen in de menigte op zoek gegaan naar meer slachtoffers. We vonden een 20-jarig slachtoffer uit Stuttgart. Ze schreeuwde en huilde. De daders hadden haar slipje van haar lichaam gescheurd en ze hadden haar onderlichaam betast. Drie andere meisjes, vriendinnen van het slachtoffer, konden we niet uit de menigte redden omdat we zelf werden bekogeld met vuurwerk.
Uiteindelijk hebben we acht mannen kunnen aanhouden. Allemaal waren ze in het bezit van kopieën van certificaten voor een asielaanvraag.
Wat die vrouwen daar hebben meegemaakt was gewoon verkrachting."
Bovenstaande quotes zijn het verbijsterende relaas van een Duitse politieagente die tijdens de oudejaarswisseling aanwezig was bij het centraal station in Keulen en daardoor één van de getuigen is van een massale aanranding en beroving van vooral jonge vrouwen door vooral Noord-Afrikaanse jonge mannen.
Maar het Duitse Magazine Express heeft niet alleen een politieagente gesproken over die dramatische nacht. Ook één van de vele jonge slachtoffers doet haar ontluisterende verhaal:
"Toen we uit het station kwamen waren we al verbaasd over de enorme groep jonge buitenlandse mannen. We moesten door de menigte heen en ik voelde een hand op mijn kont. Toen greep iemand mijn borsten vast. Daarna waren er handen overal op mijn lichaam, het was een nachtmerrie.
We schreeuwden en sloegen van ons af, maar het hield niet op. Ik denk dat ik tijdens een stukje van 200 meter zeker 100 keer ben betast.
De jongens riepen 'neuken, neuken' en scholden ons uit voor 'slet'.
Ik ben er kapot van, ik ben woedend en bang. Ik hoop dat de politie de daders pakt, want anders ga ik nooit meer naar festiviteiten in de stad."
http://nieuws.tpo.nl/2016/01/04/aanrandingen-keulen-citaten/
niet veel ze gaan dan Amerika achterna. als Trump president word.quote:Op zondag 17 januari 2016 19:33 schreef haags_kwartiertje het volgende:
En dan? Wat schieten de Britten op met een Brexit?
quote:De Duitse omroep WDR moest positief berichten over vluchtelingen.
Dat vertelt WDR-journaliste Claudia Zimmermann tegen de Limburgse omroep L1. Commissies die het programmabeleid bij de omroep bepalen zouden journalisten de opdracht hebben gegeven het beleid van de regering Merkel te ondersteunen.
Zimmermann vindt dat niet vreemd. "We zijn een publieke omroep, we worden betaald met belastinggeld en dat betekent dat wij het geluid van de regering vertolken en niet dat van de oppositie," zegt ze.
Sinds de massale aanrandingen in Keulen en andere Duitse steden zou het beleid zijn ’gekiept’. "Nu laten we ook kritische geluiden horen", aldus Zimmermann.
Het EVRM bestaat nog gewoonquote:Op zondag 17 januari 2016 19:29 schreef KingRadler het volgende:
het zou wat zijn als er bij een Brexit de grenzen worden gesloten voor Moslims.
nu Nederland nogquote:Op zondag 17 januari 2016 20:10 schreef Igen het volgende:
Net op het nieuws: Duitsland wil nu ook Marokko en Algerije als 'veilige herkomstlanden' benoemen, zodat alle asielaanvragen van mensen die daarvandaan komen snel kunnen worden afgewezen.
Is dit nog niet zo dan? Marokko is toch al jaren een veilig land?quote:Op zondag 17 januari 2016 20:10 schreef Igen het volgende:
Net op het nieuws: Duitsland wil nu ook Marokko en Algerije als 'veilige herkomstlanden' benoemen, zodat alle asielaanvragen van mensen die daarvandaan komen snel kunnen worden afgewezen.
In principe gaat het asielrecht om individuele gevallen.quote:Op zondag 17 januari 2016 21:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Is dit nog niet zo dan? Marokko is toch al jaren een veilig land?
Of moet het weer op een speciaal lijstje daarvoor? We gaan nog eens ten onder aan al die idiote regels die we onszelf opleggen.
Lijkt me inderdaad goed om dat te herzien. Anders is echt het eind zoek. Je hoeft medische hulp aan buitenlanders om deze reden wat mij betreft trouwens niet te weigeren, maar de rekening ligt wat mij betreft altijd in land van herkomst dan. Wie die dan ook zou moeten betalen, of dat nou de patiënt zelf is of iemand uit diens naaste omgeving of desnoods de overheid daar.quote:Op maandag 18 januari 2016 17:22 schreef Igen het volgende:
[..]
In principe gaat het asielrecht om individuele gevallen.
Een Amerikaan zoals Snowden zou dus bijv. evt. ook asiel moeten kunnen krijgen, ook al is Amerika eigenlijk een veilig land, als hij aannemelijk kan maken dat hij daar bijv. wegens zijn politieke opvattingen risico op vervolging loopt.
Omgekeerd zou niet elke Syrier asiel hoeven te krijgen. Bijvoorbeeld niet wie uit Damascus komt en Assad steunt, want die loopt immers geen risico op persoonlijke vervolging als je hem terugstuurt.
Dat is de theorie. Maar dat zorgt ervoor dat de bureaucratie vastloopt. Dus zegt Duitsland nu: alle aanvragen van Syriers keuren we goed, alle aanvragen van Marokkanen en Kosovaren wijzen we af, zonder naar de individuele gevallen te kijken.
---
Verder vandaag nog iets in het nieuws: Het is tot nu toe blijkbaar gek genoeg zo, dat "gevaar voor lijf en leven in het land van herkomst" zó wordt uitgelegd, dat ook iemand daaronder valt die uit een derdewereldland komt en een ziekte heeft die daar niet behandeld kan worden omdat de gezondheidszorg er niet goed genoeg is.
Daar gaat de Duitse regering nu ook een wetswijziging voor indienen.
http://www.welt.de/politi(...)iffen-von-Koeln.htmlquote:Im Bezug auf die Nationalität der Beschuldigten teilte die Kölner Staatsanwaltschaft mit, dass es sich um 25 Algerier, 21 Marokkaner, drei Tunesier, drei Deutsche, zwei Syrer und jeweils einen Iraker, Libyer, Iraner und Montenegriner handelt.
Wat mij betreft ook hoor, liever gisteren als morgen!quote:Op woensdag 10 februari 2016 23:45 schreef Infection het volgende:
Laat die Brexit maar komen. Dat zal betekenen dat de EU langzaam uit elkaar zal gaan vallen.
58 verdachten, terwijl het ging om 1000-2000 man. Ik zou er niet te snel conclusies aan verbinden.quote:Op woensdag 10 februari 2016 12:58 schreef Disana het volgende:
http://www.welt.de/politi(...)iffen-von-Koeln.html
De meerderheid van de 58 verdachten komt uit slechts twee landen:
25 Algerijnen, 21 Marokkanen, 3 Tunesiërs en 3 Duitsers, 2 Syriërs en een Irakees, een Libiër, een Iraniër en een Montenegrijn. Sommigen zijn minderjarig en de meesten behoren tot bendes van Noord-Afrikaanse jongeren. Van één aangifte is vast komen te staan dat hij vals is.
Ik denk dat er wel de voorlopige conclusie aan te verbinden valt dat het overwegend Marokkaanse en Algerijnse bendes waren die zich al veel langer bij stations ophielden. In elk geval wijst niets erop dat het vluchtelingen waren, dus Syriërs of Eritreërs of Afghanen.quote:Op donderdag 11 februari 2016 11:51 schreef truthortruth het volgende:
[..]
58 verdachten, terwijl het ging om 1000-2000 man. Ik zou er niet te snel conclusies aan verbinden.
Maar dat vind ik een aanname. Het lijkt mij niet onwaarschijnlijk dat juist vluchtelingen lastiger zijn te identificeren als dader. Zeker met de toestanden van het registratie proces.quote:Op donderdag 11 februari 2016 12:00 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik denk dat er wel de voorlopige conclusie aan te verbinden valt dat het overwegend Marokkaanse en Algerijnse bendes waren die zich al veel langer bij stations ophielden. In elk geval wijst niets erop dat het vluchtelingen waren, dus Syriërs of Eritreërs of Afghanen.
Ik ben geen expert, ik ga er inderdaad vanuit dat het een aanname is gebaseerd op de mensen die zijn aangehouden. Vermoedelijk zijn er veel meer mensen aangehouden die onschuldig bleken, en natuurlijk kunnen daar ook Syriërs onder gezeten hebben. Vast schijnt wel te staan dat er mensen tussen zaten die valse documenten hadden.quote:Op donderdag 11 februari 2016 12:16 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Maar dat vind ik een aanname. Het lijkt mij niet onwaarschijnlijk dat juist vluchtelingen lastiger zijn te identificeren als dader. Zeker met de toestanden van het registratie proces.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |