Stuk gezonder dan zo'n stinkmetro.quote:Op donderdag 11 februari 2016 22:45 schreef matthias24 het volgende:
[..]
ga jij nou maar lekker fietsen!!
en wat is HTS dan?quote:Op vrijdag 12 februari 2016 08:58 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Bij wat hogere technische studies maakt dat niets uit, anders had ik ook geen HTS wtb kunnen doen.
iig heel goed van je dat je zo gezond bezig bent! aplaus.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 13:42 schreef Pek het volgende:
[..]
Stuk gezonder dan zo'n stinkmetro.![]()
Openbaar vervoer![]()
Wachttijden![]()
En er nog voor betalen ook
Nu heet het hbo of hogeschool... Ja, lach ons maar uit.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 16:21 schreef matthias24 het volgende:
[..]
ooh wacht ik weet het al. Hoog Technische School.
nee hoor waarom zou ik lachen? het eenige wat ik heb gehaald is VMBO basisberoeps.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 16:56 schreef PandaDrop het volgende:
[..]
Nu heet het hbo of hogeschool... Ja, lach ons maar uit.
zou voor toeristen ideaal zijn, op Schiphol zo in de metro naar het centrum stappenquote:Op donderdag 11 februari 2016 14:10 schreef George_Zina het volgende:
Noord/Zuidlijn toch naar Schiphol?
[ afbeelding ]
Gisteren werd er druk getwitterd over het wel of niet doortrekken van de Noord/Zuidlijn naar Schiphol. Op zich is dit natuurlijk een onderwerp waar we op deze site vaker over hebben gesproken, maar de plannen lijken nu concreter nu ze in de gemeenteraad behandeld zijn. Toch?
Nou… De gemeenteraad vraagt in ieder geval wel om een vervolgonderzoek om een beter beeld te krijgen van de plannen van de uitbreiding van het huidige metronetwerk. De raad wil vooral graag weten of de diverse varianten verder kunnen worden versoberd, geoptimaliseerd en wat de mogelijkheden zijn voor een gefaseerde aanleg van bijvoorbeeld de Oost/Westlijn. Ook wordt gevraagd naar nog niet onderzochte varianten van een uitbreiding van het (regio)netwerk. Verder wordt specifiek gevraagd naar een verlenging van de Oostlijn, die dan zou lopen via de Westermarkt, de Jacob van Lennepkade, Lelylaan en Schiphol. Een variant waar ook volger Han Schomakers diverse malen voor heeft gepleit.
Mogelijke halte Sixhaven
Daarnaast wil de gemeenteraad de mogelijke halte Sixhaven in Noord verder onderzoeken. De raad vraag naar een ontwerp van een zo sober mogelijk station en wil dat dit uiterlijk begin 2017 aan hen wordt voorgelegd, zodat hier een besluit over kan worden genomen. Dit ontwerp is vooral bedoeld om Noord als stadsdeel verder te ontwikkelen en de bereikbaarheid vanuit de rest van de stad te vergroten.
[ afbeelding ]
Voorbeeld van een metronet met verlening van de Oostlijn via de Westermark, Lelylaan naar Schiphol. Bron: Alargule Productions
[ afbeelding ]
De verschillende metrovarianten op de kaart. Bron: Uitbreiding Metronet Amsterdam Verkennend variantenonderzoek
Noord/Zuidlijn naar Schiphol?
En de Noord/Zuidlijn doortrekken naar Schiphol, is dit nog in de raad besproken? Zeker. De raad wil graag weten hoe de huidige verbinding van Amsterdam met Schiphol verbeterd kan worden. Het doortrekken van de Noord/Zuidlijn is een optie, maar dat zijn andere varianten als het verbeteren van de treinverbinding of het inzetten van hoogwaardige bussen – zoals de westtangent – ook. In het onderzoek moet bovendien een samenwerking zijn opgenomen van de gemeente Amsterdam met het Rijk, Schiphol, SRA en mogelijk nog andere partijen.
Wordt vervolgd…
Bron
Ik heb vmbo-t gedaan. Het was zo makkelijk, dat ik bijna alle vakken koos, behalve Geschiedenis en Aardrijkskunde.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 16:59 schreef matthias24 het volgende:
[..]
nee hoor waarom zou ik lachen? het eenige wat ik heb gehaald is VMBO basisberoeps.
nu achteraf had ik ook wel een betere opleiding willen hebben.
Je neemt iedereen hier in de maling...quote:Op vrijdag 12 februari 2016 16:21 schreef matthias24 het volgende:
[..]
ooh wacht ik weet het al. Hoog Technische School.
Thanks. Ik zal een kijkje nemen.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 04:42 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Kijk eens op het Nederlandse gedeelte op skyscrapercity.com dan.
http://www.skyscrapercity.com/forumdisplay.php?f=12
Zit vol met Nederlanders met interesse in bouwprojectenMensen posten ook vaak updates over de NZ-lijn.
Welkom dan zou ik zeggen! En neem een paar weken vrij want er is zoveel content. Helemaal als je ook geïnteresseerd bent in bouwprojecten in andere landen.. Er is een groot internationaal deel waar alle spraakmakende bouwprojecten staan. Maar elk land heeft ook zijn eigen subforum (zoals Nederland waar ik naar linkte)quote:Op vrijdag 12 februari 2016 18:17 schreef George_Zina het volgende:
[..]
Thanks. Ik zal een kijkje nemen.Als het bevalt wat mijn ogen zien dan maar ik daar vanavond nog een account aan.
Wegenforum.nl voor wegen.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 18:23 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Welkom dan zou ik zeggen! En neem een paar weken vrij want er is zoveel content. Helemaal als je ook geïnteresseerd bent in bouwprojecten in andere landen.. Er is een groot internationaal deel waar alle spraakmakende bouwprojecten staan. Maar elk land heeft ook zijn eigen subforum (zoals Nederland waar ik naar linkte)
Het ziet goed uit wat ik zie. Even een account aanmaken.....quote:Op vrijdag 12 februari 2016 18:23 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Welkom dan zou ik zeggen! En neem een paar weken vrij want er is zoveel content. Helemaal als je ook geïnteresseerd bent in bouwprojecten in andere landen.. Er is een groot internationaal deel waar alle spraakmakende bouwprojecten staan. Maar elk land heeft ook zijn eigen subforum (zoals Nederland waar ik naar linkte)
http://www.skyscrapercity.com/forumdisplay.php?f=130 voor metro projecten gesorteerd op land. Moet je voor de grap eens die van Beijing bekijken, of Shanghai, waar ze 9 metrolijnen in een paar jaar aanleggen.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 18:27 schreef George_Zina het volgende:
[..]
Het ziet goed uit wat ik zie. Even een account aanmaken.....
Top, die kende ik nog niet.quote:
Ik zal eens mijn tijd nemen vanavond om het forum te leren kennen. Ziet verdomme goed uit en actief ook nog.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 18:31 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
http://www.skyscrapercity.com/forumdisplay.php?f=130 voor metro projecten gesorteerd op land. Moet je voor de grap eens die van Beijing bekijken, of Shanghai, waar ze 9 metrolijnen in een paar jaar aanleggen.
net zo betrouwbaar als die spoorwegen die ze uit de grond stampen?quote:Op vrijdag 12 februari 2016 18:33 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Top, die kende ik nog niet.
Ik open zo even random een topic, zie ik precies dezelfde users die ook op het wegengedeelte van skyscrapercity zitten
Edit: China ook weer, openen even 11.000 kilometer snelweg in een jaar
Zijn die dan zo onbetrouwbaar? Er gebeurd idd wel eens een ongeluk, maar eergister knalde er ook 2 duitse treinen op elkaar een een paar maanden terug ging een spaanse trein volledig over de kop dus hoe dat in verhouding staat met westerse landen weet ik niet. China heeft veel baat bij een goed werkend sporen netwerk.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 18:55 schreef rubbereend het volgende:
[..]
net zo betrouwbaar als die spoorwegen die ze uit de grond stampen?
dat is helemaal niet waar man!! ik wist echt niet wat HTS betekende. dus!quote:Op vrijdag 12 februari 2016 17:34 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Je neemt iedereen hier in de maling...
als het er straks werkt dan is iedereen vrij snel enthousiast over de NZ-lijn en dan kan je inderdaad pas goed het doortrekken bespreekbaar maken. Bovendien is het misschien mogelijk om andere financiering te krijgen om omdat het over betere ontsluiting van Schiphol gaatquote:Op vrijdag 12 februari 2016 19:23 schreef George_Zina het volgende:
Wie weet trekken ze die NZ-lijn wel door naar Schiphol. Alleen de komende jaren niet. Men moet de soap rondom de NZ-lijn wat laten wegebben. Dat is hoe het in NL werkt: in kleine stapjes. Ik acht het wel aannemelijk maar op de lange termijn. Ook omdat uit onderzoek bleek dat verlenging naar Schiphol 2,2 miljard euro kost. Iets wat Amsterdam niet kan ophoesten zonder hulp van het kabinet en de staatssecretaris staat niet te springen om geld uit te geven aan het Amsterdamse metronetwerk.
Schiphol krijgt steeds meer passagiers en NS kan het nu al moeilijk aan! Ze hebben dit jaar al het aantal treinen richting Schiphol van 47 naar 53 per uur opgeschroefd. Alleen ProRail kampt ook met veel storingen op dat traject. Dat wat moet gebeuren is wel duidelijk.
Het heeft inderdaad veel tijd nodig. Het zal nog vaak terugkomen. Dat men al aan denkt is veelzeggend. Ik zal ook de ontwikkelingen volgen in de gemeenteraad van Amsterdam als men dit punt bespreekt. Andere financiering: misschien dat het bedrijfsleven wil mee betalen aan het doortrekken? Waarom niet? Ik heb nooit gesnapt dat men die partij niet bij betrekt. Het hoeft niet alleen van publiek geld te komen. Een goede infrastructuur is ook in het belang van het bedrijfsleven. Laat ze maar ook mee betalen!quote:Op vrijdag 12 februari 2016 19:34 schreef rubbereend het volgende:
[..]
als het er straks werkt dan is iedereen vrij snel enthousiast over de NZ-lijn en dan kan je inderdaad pas goed het doortrekken bespreekbaar maken. Bovendien is het misschien mogelijk om andere financiering te krijgen om omdat het over betere ontsluiting van Schiphol gaat
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |