abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159792094

Als je een paar jaar geleden had gezegd: 'ik ga denk ik een Chinees mobieltje kopen', dan had iedereen je hard uitgelachen. Op dat moment waren Chinese mobieltjes voornamelijk nog hoogst irritante plastic dingen met slechte touchresponse, weinig werkgeheugen (RAM), een slome processor en vooral ook bar slechte ondersteuning/updates. Dat alles dan ook nog gebaseerd op een of andere vaag JAVA-aangestuurd besturingssysteem met afschuwelijke navigatie, of als ze al Android hadden een buggy en verouderde versie zonder upgrademogelijkheden. Tegenwoordig bieden Chinese smartphones de gevestigde merken echter waardige concurrentie en zijn ze zeker de moeite waard in overweging te nemen als je op zoek bent naar een nieuw mobieltje.

SPOILER: Scherm
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Powerhouse
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Accu
SPOILER: DualSIM & Frequentiebanden
SPOILER: Ondersteuning van Android
.
Uit het overweldigende aanbod aan Chinese smartphones hebben wij alvast een selectie gemaakt van de meest interessante en populaire merken (klikbaar!). Onder ons forumusers is vooral Jiayu erg geliefd.

Er zijn verschillende manieren om aan een Chinese smartphone te komen. Er is geen ideale methode en het is aan te raden om elk van deze mogelijkheden in overweging te nemen, zeker met betrekking tot prijs en beschikbaarheid.

Sidenote: laders die met Chinese smartphone meegeleverd worden beschikken niet over een EU-compatible plug. Wil je je smartphone op kunnen laden, heb je dus een US -> EU adapter-stukje nodig, deze vind je in de Chinese webshops en eBay.
SPOILER: Webshops
SPOILER: AliExpress & DHGate
SPOILER: Taobao & Tmall
SPOILER: Importeren: verzending, tracking en douane
SPOILER: Aftersale: en nu?
SPOILER: Hoe weet ik of iets echt of 'fake' is?

Blijf up-to-date met de laatste ontwikkelingen, check:

| www.gizchina.com | www.gizbeat.com | www.gizmochina.com |
Android customizing-termen uitgelegd voor n00bs: http://androidforums.com/(...)ashing-adb-root.html |

| www.mtksj.com | www.imp3.net | www.pconline.com.cn | http://mobile.zol.com.cn | www.mobileuncle.com |

OnePlus topicreeks op FOK!
Algemene info Chinese webshops & coupons

OP Version 2.0 by shiznuts | İ 2012-2015 | Do not copy these contents without permission | content by shiznuts & RobertNL
pi_159792140
titel slaat nergens op, was even in de war met een ander topic
pi_159792536
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 21:50 schreef Skiet het volgende:
titel slaat nergens op, was even in de war met een ander topic
Past op zich ook wel bij deze reeks :D
pi_159798715
Dus; to elephone or not to elephone..
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_159798898
Uitvinder van de biersmiley.
pi_159799910
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 08:48 schreef RobertNL het volgende:
Ik wil eigenlijk wachten op de Redmi Note 3 Pro nu ik die gezien heb. Jij denkt aan de Ulefone Power?
pi_159801965
quote:
Inderdaad. Dat ziet er best goed uit :p
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_159802401
Ik twijfel zelf tussen de Redmi Note 3 Pro en de Redmi Note 3 Pro Prime.
  woensdag 10 februari 2016 @ 13:03:30 #9
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_159803224
HTC M10

Ulefone met een bezelless smartphone. Is ook een YouTube filmpje van.

[ Bericht 16% gewijzigd door MisterJ.Lo op 10-02-2016 13:12:31 ]
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  woensdag 10 februari 2016 @ 14:53:40 #10
327191 RobertNL
For your gear.
pi_159806320
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 10:26 schreef Skiet het volgende:

[..]

Ik wil eigenlijk wachten op de Redmi Note 3 Pro nu ik die gezien heb. Jij denkt aan de Ulefone Power?
Ik denk aan een nieuw huwelijk met Elephone want dat ding ziet er gewoon erg goed uit. Maar op papier was de P7000 ook een topper; maar de praktijk...
Elephone P7000, flagship of niet?
http://tweakers.net/revie(...)erafdrukscanner.html

quote:
Ja; ziet er goed uit :Y
Met de app van Aliexpress kan je overigens ook punten verzamelen voor coupons :D.
  woensdag 10 februari 2016 @ 17:28:14 #11
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_159810084
Voor de mensen die het leuk vinden om reviews te lezen heb ik weer een reviewtje online gezet in het CHI review gedeelte!

CHI / [Reviews] Meizu MX4 Pro - 5.5" 2K+, 20,7MP, Dual-4G smartphone
Check mijn china reviews op <a href="http://reviewblog.tweakblogs.net" rel="nofollow" target="_blank">Reviewblog.tweakers.net</a>
pi_159854408
Op Tweakers heeft iemand op de een of andere manier al de Xiaomi Redmi Note 3 Pro binnen
  vrijdag 12 februari 2016 @ 12:07:19 #13
327191 RobertNL
For your gear.
pi_159856969
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 09:45 schreef Skiet het volgende:
Op Tweakers heeft iemand op de een of andere manier al de Xiaomi Redmi Note 3 Pro binnen
Review model van een shop gok ik :)
pi_159864881
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 08:48 schreef RobertNL het volgende:
Not to. Al die reviews die er negatief over zijn zijn geen toeval denk ik dan. Elephone is voor mij een bedrijfje dat de ene na de andere smartphone maakt met goede specs, maar de software is altijd zo crappy..

Ik denk dat ik niet meer iets anders ga kopen dan Xiaomi om eerlijk te zijn. De ondersteuning is echt geweldig.
  vrijdag 12 februari 2016 @ 19:57:44 #15
327191 RobertNL
For your gear.
pi_159867604
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 18:02 schreef Brecht35 het volgende:

[..]

Not to. Al die reviews die er negatief over zijn zijn geen toeval denk ik dan. Elephone is voor mij een bedrijfje dat de ene na de andere smartphone maakt met goede specs, maar de software is altijd zo crappy..

Ik denk dat ik niet meer iets anders ga kopen dan Xiaomi om eerlijk te zijn. De ondersteuning is echt geweldig.
Mwha met de p7000 is het nu wel aardig beter. Maar daar is de hardware kwaliteit weer minder.
Eerste preview van p9000 zag er wel aardig uit.
  zondag 14 februari 2016 @ 20:09:23 #16
450342 irish.joe
selfie-koning in spé
pi_159918488
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 18:02 schreef Brecht35 het volgende:

[..]
Ik denk toch dat ik aan het einde van de maand een ordertje ga plaatsen voor een Jiayu S3+.

De tijden dat ik Miui heb gedraaid, was ik er lang niet altijd tevreden over. Vandaar dat ik niet snel Xiaomi zal nemen.
nec cito nec tarde
  zondag 14 februari 2016 @ 21:51:58 #17
327191 RobertNL
For your gear.
pi_159921711
Wat betreft de Jiayu S3, die heeft sinds kort ook fast charge!

Gisteren via recovery geïnstalleerd en het werkt goed, ging van 1A naar 1.74A met een goede kabel (gemiddelde rond de 1.6
Best grappig dat het gewoon softwarematig toegevoegd kan worden, klopt ook wel denk ik gezien het pas sinds 5.1 in de MTK firmware zit en Jiayu deze met de 4.4 firmware ook niet kon hebben :)

Daarnaast zie ik een heel aantal toestellen met een MTK6735 processor die geadverteerd worden met een 6.0 update, ben benieuwd wanneer we die gaan uitrollen (ook voor de 52 en 53) en of oudere toestellen die ook nog gaan krijgen :P
  dinsdag 16 februari 2016 @ 21:29:59 #18
327191 RobertNL
For your gear.
pi_159976215
Teaser-tje, nouja tje.....
SPOILER
  dinsdag 16 februari 2016 @ 23:44:09 #19
450342 irish.joe
selfie-koning in spé
pi_159981089
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 21:51 schreef RobertNL het volgende:
Wat betreft de Jiayu S3, die heeft sinds kort ook fast charge!

Gisteren via recovery geïnstalleerd en het werkt goed, ging van 1A naar 1.74A met een goede kabel (gemiddelde rond de 1.6
Best grappig dat het gewoon softwarematig toegevoegd kan worden, klopt ook wel denk ik gezien het pas sinds 5.1 in de MTK firmware zit en Jiayu deze met de 4.4 firmware ook niet kon hebben :)

Daarnaast zie ik een heel aantal toestellen met een MTK6735 processor die geadverteerd worden met een 6.0 update, ben benieuwd wanneer we die gaan uitrollen (ook voor de 52 en 53) en of oudere toestellen die ook nog gaan krijgen :P
Koel ben erg benieuwd.

Nog heel even een paar weekjes geduld en dan maar eens zien waar ik deze dan kan gaan bestellen. :)
nec cito nec tarde
  woensdag 17 februari 2016 @ 14:09:18 #20
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_159990633
  woensdag 17 februari 2016 @ 14:10:32 #21
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_159990662
Waarom doen de westerse fabrikanten er zo lang over om dit ook in te voeren. Ik vind edge to edge echt tof. Een oled TV, PC schermen en smartphones met geen bezels zou top zijn.
  woensdag 17 februari 2016 @ 15:34:12 #22
327191 RobertNL
For your gear.
pi_159992475
Nouja, laat ze alsjeblieft stoppen met het uitpoepen van meer telefoons.
De P9000 is nog niet uit en ze hebben het alweer over een nieuw toestel.
pi_159999502
De P9000 lijkt wel aardig. :Y

UMI Touch is nu ook een ding voor 't budget eronder: http://www.umidigi.com/?page-UMITouch_Specification.html .
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  woensdag 17 februari 2016 @ 20:11:54 #24
327191 RobertNL
For your gear.
pi_159999774
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 20:05 schreef shiznuts het volgende:
De P9000 lijkt wel aardig. :Y

UMI Touch is nu ook een ding voor 't budget eronder: http://www.umidigi.com/?page-UMITouch_Specification.html .
Ja, de P7000 was overigens op het eind wel prima qua software.
Ben alleen wat bang dat met de stortvloed aan toestellen de software steeds minder aandacht krijgt.
  woensdag 17 februari 2016 @ 20:14:44 #25
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_159999918
Alles 5,5" tegenwoordig, lijkt het. :'(

Als ze de het scherm nou ook boven en onder bezelless maken, zou het weer interessant worden. :P
(nouja.. nog net een randje voor microfoon en speaker)
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_160000855
Ja, idd. :'(

5.0" is nice. 5.2" bezelless acceptabel.

Wat betreft die S3 tease though 'feature a 5.2" FHD'. Kan ok zijn dus...

Maar goed, die P9000, met whopping discount en wel interessante features maakt het wel een interessante, al is het maar uit nieuwsgierigheid... O-)
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  woensdag 17 februari 2016 @ 21:40:15 #27
327191 RobertNL
For your gear.
pi_160003401
Hebbe ge dat ding nu al eens besteld dan?
pi_160003777
Eh...
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 19:00 schreef shiznuts het volgende:
Ja, en dat voor 224,99 USD.

[..]
Ja, en dat op 22.1 al. :9B
  donderdag 18 februari 2016 @ 01:41:29 #29
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_160009309
Iemand een leuke tip voor een Chinese smartphone?

Ik heb 0,0 ervaringen met smartphones. Mijn huidige mobiel is al bijna een decennium oud maar begint nu toch langzaam wat minder te worden. :(

Met het oog op de toekomst zit er toch over te denken om dan maar eens zo'n gadget te kopen.

Ik heb een paar eisen als ik toch zo diep zink:

- Groot scherm. Geen tablet formaat maar die hele kleine schermpjes vind ik te kut voor woorden.
- Een batterij die lang meegaat. Mag eventueel door middel van extra grote en zware accu ofzo. Mijn huidige telefoon moet wekelijks opgeladen worden en dat vind ik eigenlijk al te frequent.
- Een OS waar ik zoveel mogelijk zelf aan kan prutsen. Dus niet van die Apple troep. :')

Minder harde eisen:

- Zo'n extra cameraatje aan de voorkant zou wel handig zijn
- Dualsim kan misschien handig zijn

Verder zo goedkoop mogelijk. :P Ik ga hem niet intensief gebruiken om mee te 'werken' maar af en toe eens wat lezen op internet tussen de bedrijven door of de NS reisplanner gebruiken moet wel goed te doen zijn. Hoeft dus qua processor en geheugen geen top of the bill te zijn.

Namedropping is overigens voldoende, ik hoef geen reviews. Ik ben best lui maar ook weer niet te lullig om zelf wat onderzoek te doen. Maar het begin is iets met bomen en bos vandaar dat ik wat tips zoek.

Wel worden dingen op prijs gesteld als "Deze phone is supercheap en voldoet aan je eisen maar heeft wel nadelen X, Y en Z." Die X, Y en Z zou ik dan graag horen.

inb4: google en read the fucking thread. Je hoeft niet te reageren maar het mag wel. Elke tip geef ik een symbolische like.

:)

Ps: wellicht ten overvloede; Ik zoek een telefoon, geen telefoonabonnement met 'gratis' telefoon als bonus.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  donderdag 18 februari 2016 @ 03:15:21 #30
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_160009526
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 01:41 schreef Byzantynixschii het volgende:
Iemand een leuke tip voor een Chinese smartphone?

Ik heb 0,0 ervaringen met smartphones. Mijn huidige mobiel is al bijna een decennium oud maar begint nu toch langzaam wat minder te worden. :(

Met het oog op de toekomst zit er toch over te denken om dan maar eens zo'n gadget te kopen.

Ik heb een paar eisen als ik toch zo diep zink:

- Groot scherm. Geen tablet formaat maar die hele kleine schermpjes vind ik te kut voor woorden.
- Een batterij die lang meegaat. Mag eventueel door middel van extra grote en zware accu ofzo. Mijn huidige telefoon moet wekelijks opgeladen worden en dat vind ik eigenlijk al te frequent.
- Een OS waar ik zoveel mogelijk zelf aan kan prutsen. Dus niet van die Apple troep. :')

Minder harde eisen:

- Zo'n extra cameraatje aan de voorkant zou wel handig zijn
- Dualsim kan misschien handig zijn

Verder zo goedkoop mogelijk. :P Ik ga hem niet intensief gebruiken om mee te 'werken' maar af en toe eens wat lezen op internet tussen de bedrijven door of de NS reisplanner gebruiken moet wel goed te doen zijn. Hoeft dus qua processor en geheugen geen top of the bill te zijn.

Namedropping is overigens voldoende, ik hoef geen reviews. Ik ben best lui maar ook weer niet te lullig om zelf wat onderzoek te doen. Maar het begin is iets met bomen en bos vandaar dat ik wat tips zoek.

Wel worden dingen op prijs gesteld als "Deze phone is supercheap en voldoet aan je eisen maar heeft wel nadelen X, Y en Z." Die X, Y en Z zou ik dan graag horen.

inb4: google en read the fucking thread. Je hoeft niet te reageren maar het mag wel. Elke tip geef ik een symbolische like.

:)

Ps: wellicht ten overvloede; Ik zoek een telefoon, geen telefoonabonnement met 'gratis' telefoon als bonus.
Belangrijkste punt, wat is je budget? Want er zijn in elke klasse china phones toppers en noppers... maar als we een indicatie van je budget hebben kunnen we in iedergeval daar rond tips geven ;)

En batterijduur = 2 dagen ongeveer.. veel meer ga je niet krijgen ;) Minder wel.
Check mijn china reviews op <a href="http://reviewblog.tweakblogs.net" rel="nofollow" target="_blank">Reviewblog.tweakers.net</a>
  CHI shopkeeper donderdag 18 februari 2016 @ 04:50:34 #31
447949 Tinydeal
Webcare
pi_160009595
quote:
Mi Redmi 3 (of Redmi Note 3 als je wat groter wil)
leuke prijs en Miui kan je aardig mee spelen

Honor P8 Lite
kan je voor leuke prijs

Jiayu S3+
betrouwbaar en leuke prijs
pi_160009601
quote:
16s.gif Op donderdag 18 februari 2016 03:15 schreef tokko1 het volgende:

[..]

Belangrijkste punt, wat is je budget? Want er zijn in elke klasse china phones toppers en noppers... maar als we een indicatie van je budget hebben kunnen we in iedergeval daar rond tips geven ;)

En batterijduur = 2 dagen ongeveer.. veel meer ga je niet krijgen ;) Minder wel.
2 dagen?
Mijne gaat 6 uur mee max.
  donderdag 18 februari 2016 @ 09:02:27 #33
45722 Dromer
pi_160010519
Ligt er (naast factoren als scherm, SoC etc.) aan wat je er mee doet, maar met een grotere batterij moet 2 dagen haalbaar zijn. Zelf zit ik met een 3000MaH op anderhalve dag bij gemiddeld gebruik. (door de dag nieuws, mail checken, af en toe spelletje (boom beach) spelen, wat youtube filmpjes, browsen en zelfs soms bellen ;))

Als je het ding constant aan hebt staan, hele gesprekken voert en games speelt, moet je misschien kijken naar iets met een 6000MaH batterij.
pi_160010737
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2016 05:02 schreef tailfox het volgende:

[..]

2 dagen?
Mijne gaat 6 uur mee max.
En hoezo is het hier relevant dat jij een crappy telefoon hebt?
  donderdag 18 februari 2016 @ 09:54:02 #35
327191 RobertNL
For your gear.
pi_160011284
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 09:02 schreef Dromer het volgende:
Ligt er (naast factoren als scherm, SoC etc.) aan wat je er mee doet, maar met een grotere batterij moet 2 dagen haalbaar zijn. Zelf zit ik met een 3000MaH op anderhalve dag bij gemiddeld gebruik. (door de dag nieuws, mail checken, af en toe spelletje (boom beach) spelen, wat youtube filmpjes, browsen en zelfs soms bellen ;))

Als je het ding constant aan hebt staan, hele gesprekken voert en games speelt, moet je misschien kijken naar iets met een 6000MaH batterij.
Met mijn S3 kom ik alleen de dag door; moet wel zeggen dat ik een Android wear watch gekoppeld heb en ruim 2 uur muziek (Spotify streaming) via bluetooth luister. In de weekenden gaat de batterij al iets langer mee maar 2 dagen lukt nog steeds niet.
Daarnaast hangt het natuurlijk ook erg van apps af (wel geen google now / locatie services aan/uit, etc etc). Met alleen whatsapp om je waarschijnlijk makkelijk 2/3 dagen door.

Ken ook wel mensen die met een Jiayu G2F / G3 of S3 makkelijk een dag of twee doorkomen, waar ik dat zelf niet ga redden :)
  donderdag 18 februari 2016 @ 14:38:51 #36
45722 Dromer
pi_160017451
Heb ook een Android wear watch (LG) en heb wifi, gps, bluetooth constant aanstaan. 3G/4G lijkt wel veel uit te maken. Heb het altijd aanstaan, maar als de telefoon roaming is (data niet) is de telefoon véél zuiniger.
  donderdag 18 februari 2016 @ 15:21:36 #37
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_160018316
pi_160018469
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 09:20 schreef dimmak het volgende:

[..]

En hoezo is het hier relevant dat jij een crappy telefoon hebt?
dat ik niet wist dat de technolgie al zoveel beter is
pi_160018476
quote:
10s.gif Op donderdag 18 februari 2016 15:29 schreef tailfox het volgende:

[..]

dat ik niet wist dat de technolgie al zoveel beter is
_O-
  donderdag 18 februari 2016 @ 16:35:35 #40
186587 Byzantynixschii
pi_160019835
quote:
16s.gif Op donderdag 18 februari 2016 03:15 schreef tokko1 het volgende:

[..]

Budget, zoals gezegd zo goedkoop mogelijk.

Onder de 100 Euro bij voorkeur. Tussen 100 en 150 valt over na te denken. Boven de 150 moet het wel echt een fantastisch ding zijn en boven de 200 is out of the question.

En 2 dagen? What teh fuck?

Ik zal dat ding maximaal 10 keer per dag gedurende een minuut gebruiken en soms een uurtje bellen met mijn moeder.
  donderdag 18 februari 2016 @ 16:41:39 #41
327191 RobertNL
For your gear.
pi_160020000
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 16:35 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Budget, zoals gezegd zo goedkoop mogelijk.

Onder de 100 Euro bij voorkeur. Tussen 100 en 150 valt over na te denken. Boven de 150 moet het wel echt een fantastisch ding zijn en boven de 200 is out of the question.

En 2 dagen? What teh fuck?

Ik zal dat ding maximaal 10 keer per dag gedurende een minuut gebruiken en soms een uurtje bellen met mijn moeder.
Oukitel K4000 pro?
Binnenkort een review; is wel een echte koelkast :')
  donderdag 18 februari 2016 @ 16:42:50 #42
186587 Byzantynixschii
pi_160020021
Koelkast is prima. Mijn broekzakken zijn groot genoeg.
pi_160020188
UMI Touch... http://www.umidigi.com/page-UMITouch_design.html

http://nl.aliexpress.com/(...)011_32604343532.html 149,99 USD (AE Official)
https://www.coolicool.com(...)e-smartphone-g-43105 ( CIC3D -> 146,99 USD)
http://www.antelife.com/u(...)martphone-white.html 149,39 USD

- Dit is wel interessant:

Iemand daar ervaring mee/meer info over? Zijn dat alleen themes/skin overlays of wah?

[ Bericht 5% gewijzigd door shiz op 18-02-2016 16:58:42 ]
pi_160020638
Mijn volgende smartphone,want MTK is wel een goed SoC voor batterijen. :+
pi_160020724
Dan wil ik je huidige foon maar niet zien. 't Is 2016, hè... :%
720p, 1 / 8GB, 2200mAh... :{
  donderdag 18 februari 2016 @ 17:41:23 #46
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_160021109
Sommige mensen hebben gewoon geen smaak :').
pi_160021831
Vandaag de VK700 Pro voor de 10e keer laten vallen en het Gorilla Glass is dusdanig gebarsten dat de touchscreen niet meer werkt.

Dus maar een Cubot Note S besteld, 5.5 inch en 4100mah accu voor 74 Euro. Waarschijnlijk ligt die ook weer na 6 maanden in stukjes, maar ja voor dat geld maakt het geen ruk uit
pi_160022154
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 16:41 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Oukitel K4000 pro?
Binnenkort een review; is wel een echte koelkast :')
Moest lachen. Fantastische beschrijving :P
  donderdag 18 februari 2016 @ 18:32:22 #49
327191 RobertNL
For your gear.
pi_160022157
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 16:49 schreef shiznuts het volgende:
UMI Touch... http://www.umidigi.com/page-UMITouch_design.html

http://nl.aliexpress.com/(...)011_32604343532.html 149,99 USD (AE Official)
https://www.coolicool.com(...)e-smartphone-g-43105 ( CIC3D -> 146,99 USD)
http://www.antelife.com/u(...)martphone-white.html 149,39 USD

- Dit is wel interessant:
[ afbeelding ]
Iemand daar ervaring mee/meer info over? Zijn dat alleen themes/skin overlays of wah?
WP8 geloof ik niet direct, en anders waarom geen W10. Indien dat wel het geval is koop ik hem wel want ik wil W10 wel eens zien *O*
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 17:19 schreef shiznuts het volgende:
Dan wil ik je huidige foon maar niet zien. 't Is 2016, hè... :%
720p, 1 / 8GB, 2200mAh... :{
Mwha, dacht dat het wel een redelijk toestel was voor 50 euro. Zeker beter dan de WIKO spullen die je hier voor dat bedrag krijgt ;).
Lijkt mij van dat wel redelijk in balans voor een simpel whatsapp toestelletje.
pi_160022465
Ja, die Wiko-direct-in-de-kliko-dingen zijn idd pauper. Dat is vergelijkbaar spul met de Neomobile N002-generatie ofzo. 540p toestanden. :') _O-
  donderdag 18 februari 2016 @ 18:54:06 #51
327191 RobertNL
For your gear.
pi_160022669
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 18:45 schreef shiznuts het volgende:
Ja, die Wiko-direct-in-de-kliko-dingen zijn idd pauper. Dat is vergelijkbaar spul met de Neomobile N002-generatie ofzo. 540p toestanden. :') _O-
Kreeg er van de week nog eentje, moet even een nieuw scherm in. Die schermpjes kosten op Aliexpress een whopping $4,50.
Daarna mooi als reserve-weggeef toestel in de la, hehe.

Overigens een poosje met een Acer Liquid S56 rondgelopen. Acer toestellen waren altijd van de Wiko klasse maar ze lijken het toch onder de knie te krijgen:
- Snel toestel
- Regelmatig updates (5.1)
- Viel niet van ellende uit elkaar
  donderdag 18 februari 2016 @ 18:56:38 #52
186587 Byzantynixschii
pi_160022726
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 18:18 schreef pvdplanet het volgende:
Dus maar een Cubot Note S besteld, 5.5 inch en 4100mah accu voor 74 Euro. Waarschijnlijk ligt die ook weer na 6 maanden in stukjes, maar ja voor dat geld maakt het geen ruk uit
Ah, dat zit meer in mijn prijscategorie. En ik ben zuinig op mijn spullen dus dat is geen probleem.

Wat zijn de nadelen van deze unit?

Overigens; wat is +/- de kans op het moeten betalen van inklaringskosten e.d. als je telefoons bij Gearbest of andere China websites besteld?
  donderdag 18 februari 2016 @ 19:08:40 #53
327191 RobertNL
For your gear.
pi_160023079
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 18:56 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Ah, dat zit meer in mijn prijscategorie. En ik ben zuinig op mijn spullen dus dat is geen probleem.

Wat zijn de nadelen van deze unit?

Overigens; wat is +/- de kans op het moeten betalen van inklaringskosten e.d. als je telefoons bij Gearbest of andere China websites besteld?
De kans is ja of nee. Gewoon rekening mee houden dat je moet betalen dan kan het alleen maar meevallen.

Enkele mensen hier worden er constant tussen uit gepikt anderen bijna nooit. Percentage; 33% :P

Die cubot heeft wel een MTK6580 processor, en dat is gewoon een rebranded MTK6582 die al vrij oud is.
Zelf zou ik voor een MTK6735 / MTK6752/3 processor gaan dan is de kans groter dat je ooit nog een update naar Android 6.0 krijgt en gaat het toestel dus qua software en veiligheid langer mee.

Vergeet niet twee batterijen te bestellen, of over een 9 maanden een tweede te bestellen. Dan weet je zeker dat je over een dik jaar ook de batterij nog een keer kan vervangen. Het probleem bij Chinese toestellen is soms dat die naar verloop van tijd niet meer beschikbaar zijn.
Mocht je direct een tweede bestellen dan laad je hem tot (uit mijn hoofd) 40% en leg je hem in een kast. Dan blijft die batterij van goed totdat je hem nodig hebt.

Als je dat doet kan je prima een paar jaar met een Chinees; heb hier nog iemand die met een Jiayu G2 rond loopt in mijn omgeving :D.
  donderdag 18 februari 2016 @ 19:13:21 #54
186587 Byzantynixschii
pi_160023234
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 19:08 schreef RobertNL het volgende:

[..]

De kans is ja of nee. Gewoon rekening mee houden dat je moet betalen dan kan het alleen maar meevallen.

Enkele mensen hier worden er constant tussen uit gepikt anderen bijna nooit. Percentage; 33% :P
Check.

quote:
Die cubot heeft wel een MTK6580 processor, en dat is gewoon een rebranded MTK6582 die al vrij oud is.
Zelf zou ik voor een MTK6735 / MTK6753 processor gaan dan is de kans groter dat je ooit nog een update naar Android 6.0 krijgt en gaat het toestel dus qua software en veiligheid langer mee.
Kun je dat iets specificeren? Zou een toestel dat geen update naar Android 6.0 niet langer meegaan? Waarom niet?

En veiligheid? zo'n oude processor ontploft na verloop van tijd?

quote:
Vergeet niet twee batterijen te bestellen, of over een 9 maanden een tweede te bestellen. Dan weet je zeker dat je over een dik jaar ook de batterij nog een keer kan vervangen. Het probleem bij Chinese toestellen is soms dat die naar verloop van tijd niet meer beschikbaar zijn.
Mocht je direct een tweede bestellen dan laad je hem tot (uit mijn hoofd) 50% en leg je hem in een kast. Dan blijft die batterij van goed totdat je hem nodig hebt.

Als je dat doet kan je prima een paar jaar met een Chinees; heb hier nog iemand die met een Jiayu G2 rond loopt in mijn omgeving :D.
Dat is wel een goede tip. Maar gaat zo'n batterij maar zo kort mee dan? Waarom is dat?
  donderdag 18 februari 2016 @ 19:18:39 #55
327191 RobertNL
For your gear.
pi_160023385
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 19:13 schreef Byzantynixschii het volgende:
Kun je dat iets specificeren? Zou een toestel dat geen update naar Android 6.0 niet langer meegaan? Waarom niet?

En veiligheid? zo'n oude processor ontploft na verloop van tijd?
Nouja, een update naar 6.0 zorgt dat je nieuwe beveilingspatches van Android hebt. En dus veiliger :). Daarnaast draaien nieuwe apps / functies vaak alleen op nieuwere Android versies, hoe langer je telefoon geupdate is hoe langer je dus gebruik kan maken van alle apps.

Daarnaast is het ook een flinke upgrade in de processor tussen de 6580 en de 67xx, veel nieuwer en sneller videogedeelte (die in de 6580 begint nu echt oud te worden en gaat ook meer moeite hebben met de Android interface).

quote:
Dat is wel een goede tip. Maar gaat zo'n batterij maar zo kort mee dan? Waarom is dat?
Nouja een batterij kan je maar x aantal keren opladen voordat hij slijt. Nu gebruiken westerse duurdere high en mid end toestellen vaak wel redelijke kwaliteit batterijen maar de goedkopere Chinese batterijen die je vooral ziet in de goedkopere toestellen slijten sneller :).
Beter safe dan sorry, een nieuwe batterij over een anderhalf/twee jaar maakt een wereld van verschil soms :)
  donderdag 18 februari 2016 @ 19:23:18 #56
45722 Dromer
pi_160023518
quote:
Enkele mensen hier worden er constant tussen uit gepikt anderen bijna nooit. Percentage; 33%
Ik 'vroeger' bijna nooit, maar dit jaar bijna altijd prijs. Laatst zelfs voor een displayport-splitter van 40 dollar de klos. (je zou toch denken dat zo'n klein ding niet opvalt) Maarja.. it's all in the game. :)

Heb nu een Xiaomi dashcam onderweg. Ben benieuwd of ze die er ook uitpikken.
  donderdag 18 februari 2016 @ 19:23:50 #57
327191 RobertNL
For your gear.
pi_160023539
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 19:23 schreef Dromer het volgende:

[..]

Ik 'vroeger' bijna nooit, maar dit jaar bijna altijd prijs. Laatst zelfs voor een displayport-splitter van 40 dollar de klos. (je zou toch denken dat zo'n klein ding niet opvalt) Maarja.. it's all in the game. :)

Heb nu een Xiaomi dashcam onderweg. Ben benieuwd of ze die er ook uitpikken.
Ik verwees ook stiekem naar jou <3
  donderdag 18 februari 2016 @ 19:25:18 #58
45722 Dromer
pi_160023572
I'll keep you posted. ;)
  donderdag 18 februari 2016 @ 19:26:49 #59
186587 Byzantynixschii
pi_160023624
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 19:18 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Nouja, een update naar 6.0 zorgt dat je nieuwe beveilingspatches van Android hebt. En dus veiliger :). Daarnaast draaien nieuwe apps / functies vaak alleen op nieuwere Android versies, hoe langer je telefoon geupdate is hoe langer je dus gebruik kan maken van alle apps.

Daarnaast is het ook een flinke upgrade in de processor tussen de 6580 en de 67xx, veel nieuwer en sneller videogedeelte (die in de 6580 begint nu echt oud te worden en gaat ook meer moeite hebben met de Android interface).
Check. Maar die veiligheid slaat dus op virussen oid?

Je kunt bij een probleem toch ook gewoon je OS er af tiefen en opnieuw installeren? Ja toch? :o

quote:
Nouja een batterij kan je maar x aantal keren opladen voordat hij slijt. Nu gebruiken westerse duurdere high en mid end toestellen vaak wel redelijke kwaliteit batterijen maar de goedkopere Chinese batterijen die je vooral ziet in de goedkopere toestellen slijten sneller :).
Beter safe dan sorry, een nieuwe batterij over een anderhalf/twee jaar maakt een wereld van verschil soms :)
Check. ^O^
  donderdag 18 februari 2016 @ 19:30:34 #60
327191 RobertNL
For your gear.
pi_160023745
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 19:26 schreef Byzantynixschii het volgende:
Check. Maar die veiligheid slaat dus op virussen oid?

Je kunt bij een probleem toch ook gewoon je OS er af tiefen en opnieuw installeren? Ja toch?

Natuurlijk kan je opnieuw flashen. Maar dan krijg je weer de zelfde firmware met lekken.
Maar het is iets langer veilig, daarnaast draaien apps langer beter; het is niet noodzakelijk maar altijd goed om mee te nemen als het maar om enkele euro's verschil gaat lijkt mij :)
pi_160025663
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 21:50 schreef shiznuts het volgende:
Eh...

[..]

Ja, en dat op 22.1 al. :9B
Mag ik vragen waar? Ik wil hem ook preorderen...
  donderdag 18 februari 2016 @ 20:44:01 #62
450342 irish.joe
selfie-koning in spé
pi_160025940
Het enige dat deze mist lijkt wel NFC te zijn?
nec cito nec tarde
pi_160026757
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2016 20:34 schreef Repeteeltje het volgende:

[..]

Mag ik vragen waar? Ik wil hem ook preorderen...
Nou ja, die code via http://www.elephone.hk . Was $5 voor -$50 wat alleen te regelen viel via de actieperiode. Dan had je ook nog $3 voor -$30 na een paar dagen, al deden ze vanwege groot succes de $5-optie nog wat langer doorlopen. Ik heb hier en daar nog wel gezien dat je ook bij normale shops een $5 voor -$50 deal in je mandje kunt stoppen, maar of dat dan ook nog doorgaat weet ik niet...

Anyways. Na de periode duurde het ff voor ze een systeem hadden voor de coupons. Moest je ELE Code registreren op hun site, een shop kiezen en daarna werd de eenmalige coupon voor die shop gegenereerd. Heb je niet meegedaan zeggen ze zelf: 'if you don't have ele code yet, please subscribe, later we will inform you of the next round global crowfunding to attend the event', dus wie weet krijg je nog een kans. Anders ziet het ernaar uit dat je de volle mep betaalt.

De UMI Touch heeft ook een soortgelijke 'laat je interesse op voorhand zien en krijg korting'-actie. Moest je je opgeven voor een UMI Code en was 'ie gisteren te koop voor 109,99 USD geloof ik. Vandaag (of de komende paar dagen) voor 149,99 (dus als je wilt, nu toeslaan) Daarna 179,99 tot ze daadwerkelijk beginnen met versturen. Weet niet of 'ie daarna rond de 179,99 blijft of verder stijgt.

(De P9000 heeft NFC)
pi_160028411
Ah. Hum. Tot eind v/d maand nog de kans! Vb.

~ http://www.pandawill.com/landingpage/ELEP9000series.html | https://www.google.com.hk(...)%2450+p9000&start=10

- oh, en ook: CHI / [Tomtop] Pay $5 to Reduce $50 for Elephone P9000/P9000 Lite

[ Bericht 15% gewijzigd door shiz op 18-02-2016 22:02:48 ]
  donderdag 18 februari 2016 @ 22:04:40 #65
327191 RobertNL
For your gear.
pi_160028710
quote:
Ook op Aliexpress hebben ook nog een aantal shops die actie lopen meen ik :)
pi_160028936
pi_160085905
quote:

[..]

heb hier nog iemand die met een Jiayu G2 rond loopt in mijn omgeving :D.
Slecht voorbeeld ;) voor de G2 zijn nog volop batterijen te koop.
pi_160088045
quote:
Wat zijn hier de meningen over Tomtop, Pandawill en Alieexpress als het om telefoons gaat? Dit is wel een mooie deal waar ik redelijk ongeïnformeerd in wil springen.
pi_160088062
Draait de Elephone P9000 sowieso een stock android? Ik krijg niet de indruk dat dit niet het geval is.
  zondag 21 februari 2016 @ 12:27:57 #71
327191 RobertNL
For your gear.
pi_160088627
quote:
2s.gif Op zondag 21 februari 2016 12:02 schreef no1uknow het volgende:
Draait de Elephone P9000 sowieso een stock android? Ik krijg niet de indruk dat dit niet het geval is.
Meestal valt het mee en is het alleen een launcher en 3/4 handige toevoegingen (knock to wake, etc). Maar hoe het bij de P9000 zit durf ik niet te zeggen :)
  zondag 21 februari 2016 @ 12:49:37 #72
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_160089029
quote:
10s.gif Op zondag 21 februari 2016 12:02 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Wat zijn hier de meningen over Tomtop, Pandawill en Alieexpress als het om telefoons gaat? Dit is wel een mooie deal waar ik redelijk ongeïnformeerd in wil springen.
Pandawill was door de jaren heen eigenlijk altijd wel ok, dus daar heb ik 'em besteld (ook omdat de ELE Code omzetting op elephone.hk maar 3 of 4 opties gaf). Tomtop zit op FOK! met klantenservice nu zag ik... maar kweenie. Die op AliExpress is een gecertificeerde store, geen official store en zo geweldige feedback krijgen ze nu ook weer niet: http://nl.aliexpress.com/store/feedback-score/1619038.html .

En idd wat RobertNL zegt, zie ook:
pi_160091822
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 12:27 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Meestal valt het mee en is het alleen een launcher en 3/4 handige toevoegingen (knock to wake, etc). Maar hoe het bij de P9000 zit durf ik niet te zeggen :)
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 12:49 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Pandawill was door de jaren heen eigenlijk altijd wel ok, dus daar heb ik 'em besteld (ook omdat de ELE Code omzetting op elephone.hk maar 3 of 4 opties gaf). Tomtop zit op FOK! met klantenservice nu zag ik... maar kweenie. Die op AliExpress is een gecertificeerde store, geen official store en zo geweldige feedback krijgen ze nu ook weer niet: http://nl.aliexpress.com/store/feedback-score/1619038.html .

En idd wat RobertNL zegt, zie ook:
Dank! Kwam met googlen nog niet echt een review tegen maar deze video is meer dan duidelijk. Voor 200 euro wel een gok waard denk ik.
  zondag 21 februari 2016 @ 15:34:58 #74
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_160093413
quote:
7s.gif Op zondag 21 februari 2016 14:43 schreef no1uknow het volgende:

[..]

[..]

Dank! Kwam met googlen nog niet echt een review tegen maar deze video is meer dan duidelijk. Voor 200 euro wel een gok waard denk ik.
Maar voor 200 euro, kies je van voor P9000 of de Mi5 die deze week aangekondigd gaat worden? :p
Check mijn china reviews op &lt;a href="http://reviewblog.tweakblogs.net" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Reviewblog.tweakers.net&lt;/a&gt;
  zondag 21 februari 2016 @ 15:45:58 #75
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_160093767
quote:
Reports go on to suggest a retail price of 1799 Yuan ($276) for the Meizu MX6. In comparison the it s expected that Xiaomi might retain the 1999 Yuan price point of the Xiaomi Mi5, but it’s phone will sport a Snapdragon 820 chipset. 200 Yuan price difference in China might seem like a lot, but for international buyers there isn’t going to be much difference between to the retail price of either once resellers have added their cut.
  zondag 21 februari 2016 @ 16:11:24 #76
327191 RobertNL
For your gear.
pi_160094429
quote:
16s.gif Op zondag 21 februari 2016 15:34 schreef tokko1 het volgende:

[..]

Maar voor 200 euro, kies je van voor P9000 of de Mi5 die deze week aangekondigd gaat worden? :p
Mwha, de redmi note 3 gaat voor rond de 200 bij resellers. Dan gaat de Mi5 daar nog wel weer ruim boven.
pi_160096077
quote:
16s.gif Op zondag 21 februari 2016 15:34 schreef tokko1 het volgende:

[..]

Goede vraag, daar wil ik in eerste instantie voor gaan. Ik kan in ieder geval nog even wachten met beslissen of die P9000 een goed idee is tot de Mi5 gelanceerd (incl prijsinformatie) gaat worden. Dinsdag of woensdag toch?
  zondag 21 februari 2016 @ 17:20:15 #78
327191 RobertNL
For your gear.
pi_160096125
quote:
2s.gif Op zondag 21 februari 2016 17:18 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Goede vraag, daar wil ik in eerste instantie voor gaan. Ik kan in ieder geval nog even wachten met beslissen of die P9000 een goed idee is tot de Mi5 gelanceerd (incl prijsinformatie) gaat worden. Dinsdag of woensdag toch?
De Mi5 krijgt dan wel geen 800 MHz LTE gok ik, waardoor gebruik met Vodafone & KPN voor 4G beperkt worden :)
pi_160096146
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 17:20 schreef RobertNL het volgende:

[..]

De Mi5 krijgt dan wel geen 800 MHz LTE gok ik, waardoor gebruik met Vodafone & KPN voor 4G beperkt worden :)
Ook al niet? ;( Dat wordt wel echt een dealbreaker voor mij, daar ik met Simyo op het KPN netwerk zit. Dat vind ik het echt niet waard.
  zondag 21 februari 2016 @ 17:34:19 #80
45722 Dromer
pi_160096538
Heb je 4G écht nodig? Als het om de snelheid gaat, heb je er een flink data-abonnement bij nodig, want de megabytes vliegen er doorheen. Naast de snelheid heb ik als enig voordeel ervaren dat de verbinding stabieler blijft bij het springen van mast tot mast.

Ik mis momenteel ook de 800-band, maar krijg met Vodafone al vaker 4G te pakken dan een half jaar geleden; dus dat gaat wel vooruit. (stedelijk gebied in de 'provincie' :P)
pi_160096872
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 17:34 schreef Dromer het volgende:
Heb je 4G écht nodig?
Dezelfde vraag kan je natuurlijk ook stellen als het om een smartphone gaat.

quote:
Als het om de snelheid gaat, heb je er een flink data-abonnement bij nodig, want de megabytes vliegen er doorheen. Naast de snelheid heb ik als enig voordeel ervaren dat de verbinding stabieler blijft bij het springen van mast tot mast.

Ik mis momenteel ook de 800-band, maar krijg met Vodafone al vaker 4G te pakken dan een half jaar geleden; dus dat gaat wel vooruit. (stedelijk gebied in de 'provincie' :P)
Ik werk al een tijd met 4G en het is simpelweg een heerlijke luxe die ik niet meer kwijt wil. Ook haast onmisbaar wanneer ik m'n telefoon als hotspot gebruik onderweg (veel treinreizen), daar wordt je met 3G echt niet vrolijk van. Daarnaast zal het gebruik van 4G steeds meer ingeburgerd raken en daar zullen abonnementen ook in meegroeien en ik ben niet van plan om over een jaar weer een telefoon te kopen die dan wél 4G heeft.
  zondag 21 februari 2016 @ 17:50:43 #82
327191 RobertNL
For your gear.
pi_160096925
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 17:34 schreef Dromer het volgende:
Heb je 4G écht nodig? Als het om de snelheid gaat, heb je er een flink data-abonnement bij nodig, want de megabytes vliegen er doorheen. Naast de snelheid heb ik als enig voordeel ervaren dat de verbinding stabieler blijft bij het springen van mast tot mast.

Dat is toch wel de grootste ergernis bij 3G, dus alleen dat is al de reden voor 4G :P
pi_160097671
Ik zoek een mooi Chineesje om mijn Galaxy S4 te vervangen. Ben te spreken over de Xiaomi Redmi Note 3, maar die vind ik een beetje aan de grote kant. Hebben jullie misschien nog een tip? Had zelf iets van 180 dollar max in gedachten.
pi_160098795
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 18:18 schreef Thomas B. het volgende:
Ik zoek een mooi Chineesje om mijn Galaxy S4 te vervangen. Ben te spreken over de Xiaomi Redmi Note 3, maar die vind ik een beetje aan de grote kant. Hebben jullie misschien nog een tip? Had zelf iets van 180 dollar max in gedachten.
De redmi 3 kost 137 dollar en schijnt erg goed te zijn in de sub 150 dollar prijsklasse. Op tweakers is er een forum over het toestel.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1664833/0
pi_160099396
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2016 18:53 schreef tomthelong het volgende:

[..]

De redmi 3 kost 137 dollar en schijnt erg goed te zijn in de sub 150 dollar prijsklasse. Op tweakers is er een forum over het toestel.
Ah dacht dat er alleen een Note-versie van was. Thanks.
  zondag 21 februari 2016 @ 19:26:07 #86
45722 Dromer
pi_160099682
quote:
2s.gif Op zondag 21 februari 2016 17:48 schreef no1uknow het volgende:
Dezelfde vraag kan je natuurlijk ook stellen als het om een smartphone gaat.
Dat is wat kort door de bocht. :)

Maar als jij in de trein een betere dataverbinding ervaart, is dat een prima reden. Ik geef dat ook aan als een mogelijk voordeel, hè. Zelf heb ik het niet hárd nodig omdat ik weinig stream onderweg; alleen statisch op één plek. En tja.. ik heb graag een reden om over een jaar een nieuwe telefoon te moeten mogen kopen. :D
  zondag 21 februari 2016 @ 21:11:33 #87
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_160102794
Niet Chinees maar toch wel mooi. Nubia moet dit jaar echt met een mooie smartphone komen anders haal ik gewoon de Galaxy S7 edge in het zwart.
  zondag 21 februari 2016 @ 21:21:58 #88
327191 RobertNL
For your gear.
pi_160103154
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 21:11 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Niet Chinees maar toch wel mooi. Nubia moet dit jaar echt met een mooie smartphone komen anders haal ik gewoon de Galaxy S7 edge in het zwart.
[ afbeelding ]
Als het vergelijkbaar is met de S6 dan is het wederom een top toestel :). Even een maand of 3 wachten tot de prijscut en dan heb je wel leuke bang for buck.

quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2016 18:53 schreef tomthelong het volgende:

[..]

Ja, leuk toestel lijkt het :).
Binnenkort ga ik de Note versie eens aan de tand voelen.
  zondag 21 februari 2016 @ 21:37:14 #89
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_160103825
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 21:21 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Als het vergelijkbaar is met de S6 dan is het wederom een top toestel :). Even een maand of 3 wachten tot de prijscut en dan heb je wel leuke bang for buck.

[..]

Ja, leuk toestel lijkt het :).
Binnenkort ga ik de Note versie eens aan de tand voelen.
In het zwart is het echt mooi dit jaar.
  zondag 21 februari 2016 @ 21:43:27 #90
356543 Brammetjuh94
Hihi okay hihi bayyy
pi_160104049
Hihi sorry.

[ Bericht 97% gewijzigd door Brammetjuh94 op 21-02-2016 22:58:21 ]
Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.
  zondag 21 februari 2016 @ 22:51:34 #91
327191 RobertNL
For your gear.
pi_160106484
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 21:43 schreef Brammetjuh94 het volgende:
Over deze TT gesproken :@

Voor de zoveelste keren mijn sleutel kwijt. En dan weer twijfelen, maar morgen vervang ik gewoon het slot. Nu zal dit vast niet de laatste keer zijn en daarom zou ik graag een heel simpel chinees alarm systeempje hebben, gewoon om potentiële inbrekers af te schrikken.

Ik heb niet heel veel mee gekregen van de vorige discussies, maar kan iemand mij vertellen of er ergens een handig systeempje was voor weinig geld?
Verkeerde topic ;) --> CHI / [Chinese Webshops] Topic #376 in een nieuw Chinees jaar
pi_160111238

die e-touch functie werkt best lekker (eerstehands ervaring). die knop aan de zijkant is handig, alleen jammer genoeg niet als shutter knop te gebruiken.

http://www.elephone.hk/P9000

Hij is nu mondjesmaat te verkrijgen dus zal de eerste reviews wel snel gaan zien. Beter dan de P7000 :D
  maandag 22 februari 2016 @ 09:37:04 #93
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_160111739
Thanks! Ik was er toen meteen maar op gesprongen. Ik wil weleens zien of dat wat is, zo'n Helio P10 processor met 4GB RAM, fingerprint ID, mooi schermpie (zonder duidelijke edges, gewoon een zwarte eenheid met de rest van het frontje), camera met laser AF, double color flash, 1080p slowmo, USB-C, Android 6.0 natuurlijk... :Y wireless charging ingebouwd, toch een aantal firsts voor mij, beter nu al met zulke features kennismaken. :7

En toch nog eens 5.5" een kansje geven, al denk ik dat ik 'em na wat spelen wel weer weg doe, weet ook niet of 3000mAh 't een beetje volhoudt. En weet niet of ik dat E-Touch wat vind. De Z9 heeft een prominente home button, maar tevens de twee low key sidebuttons. Sandstone finish op de back is trouwens ook wel fijn, ik moet een case om de Nubia Z9 hebben omdat 'ie anders overal loopt te glijden. :P

Ben in ieder geval wel benieuwd. Geloof dat ze eerst VIP club mensen (die zich hebben ingekocht/pyramid scheme) aanleveren. Volgens mij is er nog niks naar mij onderweg. Bij thuiskomst eens checken waar de status op staat.
pi_160111936
Heb een prototype in mijn handen gehad en die was wel fijn. Ook nog een prototype van de P9000 Edge (of hoe ze die willen gaan noemen). Die was echt borderless, beetje idee van Galaxy S6. Maar heb daar verder nog niks over gehoord of die echt in productie gaat.
  maandag 22 februari 2016 @ 10:19:40 #95
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_160112345
Mja, de Samsung S6 Edge weleens door m'n handen laten gaan... dat 'edge' noemen vind ik een beetje edgy... meer de Samsung S6 met bezel & curves, want hij heeft gewoon een schermrand alleen rond 'ie een beetje af. De Z9 is dan echt 'edge'-worthy, want op het randje van het display hebben ze 'em zo afgeslepen dat 'ie de pixels nog afbuigt en daarbuiten is het metalen frame alweer. Soort van de wereld is rond VS de wereld is plat filosofie. En de Z9 is gewoon hoogwaardig spul in de klasse van een iPhone, misschien beter zelfs (hoeveel mensen ik wel niet ken die gewoon met een gebarsten scherm rondlopen omdat een nieuwe iPhone te duur is). Heb niet zoveel met Samsung. Vind de designs wat saai, plasticky en de AMOLED kleuren te poppy (verzadigd/contrasty). Maar moet inderdaad zeggen dat die S7 Edge er nu niet heul lelijk uitziet ofzo. :P

De P9000 is natuurlijk vooral bang for buck. Maar als gehypte flagship en featurerijke foon denk ik dat ze er toch wel aardige support voor gaan bieden en die er anders ook wel is aan de kant van de ROM community. :Y
pi_160118696
Iemand hier verkondigde overigens ooit dat met de Redmi via een update 4G op KPN e.d. wel mogelijk was. Hoe zit dit? Misschien geldt dit ook wel voor de mi5?
  maandag 22 februari 2016 @ 15:23:32 #97
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_160119021
quote:
2s.gif Op maandag 22 februari 2016 15:06 schreef no1uknow het volgende:
Iemand hier verkondigde overigens ooit dat met de Redmi via een update 4G op KPN e.d. wel mogelijk was. Hoe zit dit? Misschien geldt dit ook wel voor de mi5?
Niet.

Als de banden niet ondersteund worden door de chip in de telefoon dan kan het niet.
Check mijn china reviews op &lt;a href="http://reviewblog.tweakblogs.net" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Reviewblog.tweakers.net&lt;/a&gt;
pi_160122589
http://www.banggood.com/B(...)NOTE2-p-1033827.html

Beste wat je kan kopen voor de Note 2. Enorm verschil tussen dit en de standaard plastic achterkant.
  maandag 22 februari 2016 @ 17:32:57 #99
327191 RobertNL
For your gear.
pi_160122736
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 17:26 schreef Brecht35 het volgende:
http://www.banggood.com/B(...)NOTE2-p-1033827.html

Beste wat je kan kopen voor de Note 2. Enorm verschil tussen dit en de standaard plastic achterkant.
Vervangt het origineel dus? Heb je een eigen foto ben wel benieuwd hoe het er uit ziet :).
  dinsdag 23 februari 2016 @ 02:04:25 #100
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_160137740
Nadeel van een Chinaphone: je krijgt ze amper verkocht op Marktplaats, ben wel toe aan een nieuwe smartphone maar alleen de kenners weten het merk Xiaomi te vinden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')