Ik hoop niet dat ik je dag verpest heb en dat ze op maandag ochtend echt met een upgrade bezig zijn.quote:In order to serve you better, we are making important system upgrades
Please, come back later.
De looptijd is zeer kort. Sommige investeringen worden al afgelost binnen twee weken. De rente wordt per dag berekend. Er is een auto investeringsoptie. Automatisch is er dan sprake van een herinvestering. Ik heb de buyback optie nog niet nodig gehad. Dit hoef je overigens niet aan te vragen. Ook dit verloopt automatisch. De rente loopt gewoon door. Ook is het mogelijk je investeringen te verkopen mocht je heel plots je centen nodig hebben. Zonder garantie 10 Euro wegzetten tegen een mogelijke winst van 0,11 euro zou erg risicovol zijn.quote:Ik zit er vooral mee dat de leningen allemaal maar een maand looptijd hebben, en korter begrijp ik. Het rendement is hoog maar om dat rendement te behalen moet ik mijn geld dus 12x wegzetten en dus 12x hopen dat het een betrouwbare partij is.
Dat een buitenlands platform minder vertrouwen wekt kan ik plaatsen, maar is dit niet enkel op sentiment gebaseerd? Op Mintos is er bijvoorbeeld een smoelenboek. Je kan zien wie wat doet. In welke opzichten is een Nederlands platform betrouwbaarder? De onzekerheid bij de leningen kan ik minder plaatsen gezien het feit dat er veel buyback opties zijn en omdat het aantal defaults is terug te vinden. Dat wekt bij mij meer vertrouwen dan het merendeel van de Nederlandse platforms.quote:Reden dat het alleen bij kijken is gebleven, is toch het buitenlandse platform en onzekerheid bij (particuliere) leningen.
Dank voor je onderzoek. Als je het verhaal leest zou je iets totaal anders kunnen concluderen.quote:Op maandag 15 februari 2016 11:13 schreef impact9 het volgende:
Nieuw project op CCF, ik heb even snel alle creditsafe gegevens gecheckt.. Daar word ik niet blij van. (Netto waarde van de gehele groep in de min)
Ik doe niet mee!
Alleeen Marketresponse Nederland B.V. vertegenwoordigd waarde.
De rest is op papier praktisch failliet
* op basis van gedeponeerde cijfers, jaarrekening 2014.
Hij ging inderdaad belachelijk snel.quote:Op maandag 15 februari 2016 10:51 schreef Hilda_87 het volgende:
@NaRegenDeZon @-jos- @CaLeX @crowdfunder1991 (toch bedankt dat je wilde inversteren) @impact9 @Incitatus3
Iedereen super bedankt voor jullie vertrouwen in mij en het project. Was echt ongelooflijk, had niet verwacht dat het project vrijdag einde van de dag nog online zou komen. Kreeg even later een mailtje nog van GvE dat het project in 2 minuten vol zat o.O. Dus dat hebben we wel even gevierd vrijdagavond.
Dank voor het uitzoeken.quote:Op maandag 15 februari 2016 11:13 schreef impact9 het volgende:
Nieuw project op CCF, ik heb even snel alle creditsafe gegevens gecheckt.. Daar word ik niet blij van. (Netto waarde van de gehele groep in de min)
Ik doe niet mee!
Alleen Marketresponse Nederland B.V. vertegenwoordigd waarde.
De rest is op papier praktisch failliet
* op basis van gedeponeerde cijfers, jaarrekening 2014.
Hilde gefeliciteerd. Jij kan nu verder. Wel net als de afgelopen keer goed op onze centjes passen!quote:Op maandag 15 februari 2016 10:51 schreef Hilda_87 het volgende:
@NaRegenDeZon @-jos- @CaLeX @crowdfunder1991 (toch bedankt dat je wilde inversteren) @impact9 @Incitatus3
Iedereen super bedankt voor jullie vertrouwen in mij en het project. Was echt ongelooflijk, had niet verwacht dat het project vrijdag einde van de dag nog online zou komen. Kreeg even later een mailtje nog van GvE dat het project in 2 minuten vol zat o.O. Dus dat hebben we wel even gevierd vrijdagavond.
Om even een overzichtje te geven, mijn Twino:quote:Ik zit er vooral mee dat de leningen allemaal maar een maand looptijd hebben, en korter begrijp ik. Het rendement is hoog maar om dat rendement te behalen moet ik mijn geld dus 12x wegzetten en dus 12x hopen dat het een betrouwbare partij is. Als ik een keer verkeerd gok ben ik mijn inleg kwijt. (Even los van de garantie dan, die wil je eigenlijk niet nodig hebben).
Verder weet ik niets van de lener.
Schat ik dat risico van deze korte leningen te hoog en zie ik het verkeerd?
Zoals gezegd, Twino en Mintos communiceren met de investeerders, erg prettig.quote:Let's start with the first one: at the moment TWINO is a wholly owned subsidiary of Finabay, and is the guarantor for the BuyBack (as per the agreements with the investors). We realize that this structure is not ideal for the investors; and thus, we have initiated the merger of Finabay and TWINO. After the merger is complete (might take 3-4 months more), TWINO will become the sole owner of all local lenders, and its balance sheet will represent the consolidated assets of the whole group.
Ik heb dit samenvlees kopen project door gelezen. Ik vind dat toch wel een slim syteem om vlees te slijten. Ik vraag me wel af wat er gebeurd als bepaalde delen van het dier niet verkocht worden. Blijft het dier dan dan gewoon rond lopen, gaat de prijs van dat specifieke vlees omlaag zodat de opbrengst lager wordt?quote:Op maandag 15 februari 2016 12:29 schreef dbrmnn het volgende:
We zitten allemaal in spanning te wachten op de nieuwe converteerbare-lening-projecten van GvE die vanmiddag online komen, maar het oudewetse annuïteitenwerk gaat ook gewoon door:
Sameneenkoekopen.nl
Project:13048 Zakelijk
Leendoel:Overig
Classificatie:5s
G-PD percentage:0,36
Creditsafe score:23
Inschrijfperiode nog 60 dagen
Kredietbedrag:¤ 250.000
Geinvesteerd:¤ 0
Product:
Lening
Looptijd:
60 maanden
Rente per jaar:8,0%
Sympathiek project, maar ik doe niet mee.
Dus als ik heel kort door de bocht reken.quote:Op maandag 15 februari 2016 12:08 schreef redbull666 het volgende:
Current 172
1-15 days late 2
16-30 days late 14
31-60 days late 3
60+ days late 0
Default 0
Total 191
Dat speelt volgens mij niet want je koop een pakket vlees waar van alles wat in zit, dus niet alleen een biefstukje.quote:Op maandag 15 februari 2016 12:37 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Ik vraag me wel af wat er gebeurd als bepaalde delen van het dier niet verkocht worden. Blijft het dier dan dan gewoon rond lopen, gaat de prijs van dat specifieke vlees omlaag zodat de opbrengst lager wordt?
Ja, de delen die verkocht worden snijden ze er dan vanaf en de rest gaat de wei weer in.quote:Op maandag 15 februari 2016 12:37 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Ik vraag me wel af wat er gebeurd als bepaalde delen van het dier niet verkocht worden. Blijft het dier dan dan gewoon rond lopen,
Ik heb het nu ook op de site van sameneenkoekopen gelezen over die pakketten. In de pitch was het mij niet helemaal duidelijk. Sympathiek bedrijf, goede referenties van de klanten, Ruim 400 referenties gemiddeld 9.6 op schaal van 10. Ik hik alleen steeds nog erg tegen het marketing deel van 185K aan. Nemen deze mensen niet te veel vlees op de vork?quote:Op maandag 15 februari 2016 12:59 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Dat speelt volgens mij niet want je koop een pakket vlees waar van alles wat in zit, dus niet alleen een biefstukje.
Wij zelf kopen ook af en toe een halve koe (in ons geval een Schotse hooglander, die echt 24 uur per dag buiten lopen). De kiloprijs is dan echter stukken lager dan wat dit bedrijf voor de pakketten vraagt maar dan is het wel zelf ophalen bij de zelf slachtende slager.
Wat mij betreft ook een veel te hoog lening bedrag en ik mis hierbij zeker de incentive.
quote:Op maandag 15 februari 2016 13:01 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Ja, de delen die verkocht worden snijden ze er dan vanaf en de rest gaat de wei weer in.![]()
Ze verkopen hem van achter naar voor.
Ik vind dat ook vragen om problemen. Het resultaat van een marketingcampagne blijft geen 5 jaar.quote:Op maandag 15 februari 2016 13:09 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Ik hik alleen steeds nog erg tegen het marketing deel van 185K aan.
Dat ben ik niet geheel met je eens. Als ik de klanten reviews lees zou het heel goed kunnen dat eenmalige klanten ook blijvende klanten worden. Iedereen is echt tevreden. Mijn zorg is meer dat dit grote bedrag mogelijk niet genoeg klanten opleverd, om naar de toekomst toe de lening af te lossen. Ik had liever een wat meer gematigde groei gezien met een kleiner marketting budget zodat het risico kleiner is en eventuele tegenvallers makkelijker op te vangen zijn.quote:Op maandag 15 februari 2016 13:17 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Ik vind dat ook vragen om problemen. Het resultaat van een marketingcampagne blijft geen 5 jaar.
Als de campagne is afgelopen wil je niet nog moeten aflossen erop.
Ik hoop niet dat het voor de 'financieringskosten' van de koeling wordt gebruikt.
Ik ken weinig bedrijven die 1x een campagne hebben gevoerd en daar dan jaren op kunnen teren.quote:Op maandag 15 februari 2016 13:24 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Dat ben ik niet geheel met je eens. Als ik de klanten reviews lees zou het heel goed kunnen dat eenmalige klanten ook blijvende klanten worden. Iedereen is echt tevreden. Mijn zorg is meer dat dit grote bedrag mogelijk niet genoeg klanten opleverd, om naar de toekomst toe de lening af te lossen. Ik had liever een wat meer gematigde groei gezien met een kleiner marketting budget zodat het risico kleiner is en eventuele tegenvallers makkelijker op te vangen zijn.
Natuurlijk zal je wat moeten blijven doen aan marketing om de zaak te consolideren en na de spurt gematigd uit te breiden. Doch dit kan je doen door de extra winst die je boekt uit de in het eerste jaar behaalde groei aan je verdere marketing te besteden. Ik vind alleen hier het risico te groot voor zo'n klein bedrijf om in een keer 185k in de marketing te pompen voor groei.quote:Op maandag 15 februari 2016 13:28 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Ik ken weinig bedrijven die 1x een campagne hebben gevoerd en daar dan jaren op kunnen teren.
Uiteraard blijven er klanten hangen, maar om te groeien (of je klanten te houden) moet er toch weer een campagne over heen.
Ook zullen er mensen zijn die jaarlijks een koe kopen. Die zouden de campagne dan missen.
Een campagne zou wat mij betreft doorlopend moeten zijn.
http://www.nu.nl/utrecht/(...)kel-twijnstraat.htmlquote:Doek valt voor verpakkingsvrije winkel op Twijnstraat, Utrecht
De verpakkingsvrije winkel op de Twijnstraat Bag&Buy gaat sluiten. De winkel is op zondag 14 februari voor het laatst open, omdat er geen geld meer is voor de inkoop van producten.
Hoewel de reacties en de crowdfunding een jaar geleden zeer positief stemden, gaan de deuren nu na een kleine zes maanden toch dicht. Winkelmanager Rens van den Bunck verwacht dat een doorstart snel mogelijk is.
De ‘eerste verpakkingsvrije winkel van Nederland’ kwam naar Utrecht. Dat was anderhalf jaar geleden groot nieuws. Toch bleek in het begin al dat positieve reacties alléén niet genoeg waren om de winkel draaiende te houden. “De prijzen waren te hoog en de winkel was zielloos”, zegt Van den Bunck.
In Bag&Buy worden geen verpakkingen gebruikt om bij te dragen aan een duurzame samenleving en wordt alleen met biologische producten gewerkt die allemaal door de klanten zelf geschept en gewogen kunnen worden. Een succesvolle crowdfunding was in vorig jaar de reden om de winkel in Utrecht te openen.
De garantie is er om ervoor te zorgen dat je wel degelijk winst maakt. Zonder buyback en doorlopende rente zijn payday leningen te riskant. 1,2% winst op een relatief risicovolle lening gaat het uiteraard bij niemand worden. Finabay vraagt zelf een hogere rente per maand en doet later een poging tot het innen van achterstallige termijnen. Als investeerder ben je hier niet de dupe van.quote:Dus als ik heel kort door de bocht reken.
Dan ga ik uit van 100 euro per project
En even vauit dat je geen Twino garantie hebt.
Je hebt 191x100 euro voor een maand uitgeleend 19000 euro dus.
Je dacht er die maand 1% rendement op te halen. 190 euro dus.
Maar je hebt 14+3=17 projecten die rood opkleuren.
In plaats van 190 euro verdienen heb je nu voor:
• 1400 euro onzekerheid
• 300 euro probleemgevallen.
Ik geeft toe, je hebt die garantie maar die zou je niet moeten aanspreken natuurlijk.
Ik hoor ook niet bij de eerste investeerders in dit type lening met aandelenconversie optie.quote:Op maandag 15 februari 2016 15:08 schreef CaLeX het volgende:
Nieuw project op geldvoorelkaar:
Link: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=11847
Reeks: Topicreeks: Crowdfunding topic
Marquito, bedankt voor het sponsoren van deze maand
Naam: StartMonday
Leendoel: Groei
Bedrag: 500.000 euro
Rente: 8,0%
Looptijd: 60 maanden
Classificatie: 6s
Graydon rating: 2,49
Product:
Conv. Lening
En daar is de eerste
@mu, zie jij kans om de producttypre ook in de mail mee te sturen?
Ik vind het project in dit tweede bedrijf de huizensupermarkt in mijn ogen een beter propositie als het eerste bedrijf. Ik vind de groeipotentie aanwezig en denk dat de groei realistischer is als bij het eerste project. Ik ga hier serieus over nadenken. Ik begrijp trouwens de aandelen conversie nu beter als gisteren.quote:Op maandag 15 februari 2016 15:20 schreef djh77 het volgende:
en de 2e: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=13124
[ afbeelding ]
Leuk project waar ik aan mee had gedaan als het een gewone lening was geweest.quote:Op maandag 15 februari 2016 15:34 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Ik vind het project in dit tweede bedrijf de huizensupermarkt in mijn ogen een beter propositie als het eerste bedrijf. Ik vind de groeipotentie aanwezig en denk dat de groei realistischer is als het eerste project. Ik ga hier serieus over nadenken. Ik begrijp trouwens de aandelen conversie nu beter als gisteren.
Wat vinden jullie van deze huizensupermarkt?
Is dit niet exact hetzelfde als koopeenkoe.nl en koopeenvarken.nl etc?quote:Op maandag 15 februari 2016 12:37 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Ik heb dit samenvlees kopen project door gelezen. Ik vind dat toch wel een slim syteem om vlees te slijten. Ik vraag me wel af wat er gebeurd als bepaalde delen van het dier niet verkocht worden. Blijft het dier dan dan gewoon rond lopen, gaat de prijs van dat specifieke vlees omlaag zodat de opbrengst lager wordt?
Jammer dat GvE geen Q&A rubriek heeft.
Ik vind trouwens dat ze wel veel geld op willen halen alleen voor marketing doeleinden. 185K is niet niks!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |