Bron: ADquote:Klaver wil 'veilige en legale route' voor vluchtelingen
Er moet een legale en veilige route naar Europa komen voor vluchtelingen, om te beginnen voor een klein half miljoen. Dat heeft GroenLinks-leider Jesse Klaver dinsdag gezegd op een bijeenkomst in Utrecht.
Klaver wil voorkomen dat vluchtelingen zich nog langer genoodzaakt voelen in levensgevaarlijke bootjes te stappen. Intussen kan Europa zich georganiseerder voorbereiden op hun komst.
Hij wil dit regelen via een reeds bestaand opvangprogramma van de internationale vluchtelingenorganisatie UNHCR. Die registreert, identificeert en selecteert vluchtelingen die vervolgens legaal een veilige plek kunnen krijgen. Dat programma moet fors worden uitgebreid.
"We moeten ervan uitgaan dat komend jaar weer een miljoen vluchtelingen Europa binnen komen", aldus Klaver. Hij wil de route beginnen voor de 460.000 vluchtelingen waar de UNHCR nu al een permanente plek voor zoekt.
Opvang in regio
Klaver wil ook meer geld voor opvang van vluchtelingen in de eigen regio. "De Verenigde Naties hebben om 9 miljard gevraagd, vorig weekend is in Londen slechts 7 miljard beloofd. En de geschiedenis leert dat een deel van de beloften niet daadwerkelijk betaald wordt."
Klaver sprak verder zijn steun uit voor het voorstel van de Europese Commissie om vluchtelingen binnen Europa structureel eerlijk in Europa te verdelen en sancties op te leggen aan weigerachtige lidstaten. Hij wil verder financiële en personele hulp voor Griekenland om selectie voor herverdeling binnen Europa doelmatig te organiseren.
Tenslotte wil hij dat vluchtelingen meteen gaan werken aan hun integratie: "Dat betekent direct de mogelijkheid om te werken en onderwijs te volgen."
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat komt volgende regeerperiode aan bod, denk ik.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 21:51 schreef Grems het volgende:
Waarom niet meteen alle 6.x miljard mensen die het slechter hebben dan de gemiddelde West-Europeaan hierheen halen?
Ik vind niet dat we zolang moeten wachten. Die mensen hebben het nu slecht dus moeten we ze nu importeren.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 21:52 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat komt volgende regeerperiode aan bod, denk ik.
Ja, mag ook, anders raciesssst.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 21:54 schreef Grems het volgende:
[..]
Ik vind niet dat we zolang moeten wachten. Die mensen hebben het nu slecht dus moeten we ze nu importeren.
quote:Op dinsdag 9 februari 2016 21:51 schreef BlauweSporttas het volgende:
[ afbeelding ]
Echt, zo moe van dit soort prut plannen. Helpen ja, maar niet middels migratie en absorptie. Als ze nou uiteindelijk nog terug zouden gaan dan zou ik nog misschien te porren zijn voor zo'n plan, maar het overduidelijke doel is om deze mensen permanent in dit continent op te nemen. En daar pas ik om 1001 redenen (ja ja hij is leuk) voor.Dit inderdaad. En er wordt nog steeds net gedaan of het allemaal vluchtelingen zijn terwijl de overgrote meerderheid gewoon gelukzoekers zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 9 februari 2016 22:27 schreef zatoichi het volgende:
Eindelijk eens een echt beleid ipv dat continu niet kiezen en daarmee het probleem onbeheersbaar maken. Klaver krijgt mijn stem zeker!
quote:Op dinsdag 9 februari 2016 22:27 schreef zatoichi het volgende:
Eindelijk eens een echt beleid ipv dat continu niet kiezen en daarmee het probleem onbeheersbaar maken. Klaver krijgt mijn stem zeker!
quote:
Dumpen in apekuttenveenquote:Op dinsdag 9 februari 2016 22:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
Allereerst de meest basale vraag: waar wil Klaver al die mensen laten?
Ik denk dat ze eerst vervoerd moeten worden. Treinen zullen vast niet werken in de GroenLinks propaganda, dus zullen ze wel in touringcars of vliegtuigen gestopt worden.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 22:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
Allereerst de meest basale vraag: waar wil Klaver al die mensen laten?
Idd. Ik moet altijd aan Blackadder denken bij dit soort dwaze voorstellen:quote:Op dinsdag 9 februari 2016 22:40 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik denk dat ze eerst vervoerd moeten worden. Treinen zullen vast niet werken in de GroenLinks propaganda, dus zullen ze wel in touringcars of vliegtuigen gestopt worden.
Daarna moeten ze verspreid worden over Europa. Wat natuurlijk niet gaat werken omdat de Oost-Europese landen geen asielzoekers willen opnemen en de vluchtelingen ook alleen naar West-Europa willen. West-Europa heeft haar buik natuurlijk ook wel vol van alle mensen die hier aankloppen.
En dan heb ik het nog niet eens over de voorselectie. Want er zijn miljoenen 'vluchtelingen', welke hebben wel en welke geen rechten om hier te komen?
Kortom, net zo'n faalplan als het plan van Diederik Samsom.
quote:Op dinsdag 9 februari 2016 22:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Idd. Ik moet altijd aan Blackadder denken bij dit soort dwaze voorstellen:
"Am I jumping the gun, Baldrick, or are the words 'I have a cunning plan' marching with ill-deserved confidence in the direction of this conversation?"
Heb je wellicht toch zin om je, voor mijn kennisvergaring, ietwat toe te lichten?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 21:26 schreef hottentot het volgende:
GL moderne NSB'ers.
Meer kan ik d'r niet over zeggen tegenwoordig.
Ze hebben nu al veel moeite mensen te huisvestenquote:Op dinsdag 9 februari 2016 22:57 schreef Knuck-les het volgende:
Mooi initiatief. Eindelijk eens iemand met een visie betreffende dit onderwerp. Uiteraard is het een nobel streven en is een strikte Europese samenwerking nodig. Maar dit lijkt mij de enige humanitaire oplossing voor de lange termijn.
De overéénkomsten in het vergooien van de heersende nationale cultuur, het binnenhalen van wat in mijn ogen de vijand is, het de mond willen snoeren van tegenstanders van hun eigen idealen zijn m.i. toch wel sterk aanwezig.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 23:20 schreef probeer het volgende:
[..]
Heb je wellicht toch zin om je, voor mijn kennisvergaring, ietwat toe te lichten?
Klopt. Er zijn inderdaad imperfecties op deze gebieden. Maar is dat reden genoeg om mensen massaal te laten verdrinken? Uiteraard moet er geïnvesteerd worden in het onderwijs (de bezuinigingen hierop zijn een extreem grote fout geweest) en moet het probleem op de woningmarkt verholpen worden, maar daar zullen die paar honderdduizend vluchtelingen weinig invloed op hebben. Over de lange termijn zullen deze vluchtelingen zelfs positief kunnen bijdragen aan onze samenleving. Er heerst nu eenmaal een beeld dat het allemaal bakken met geld kost om deze mensen op te vangen, maar relatief gezien (als percentage van het BBP) valt dat reuze mee.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 23:21 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
Ze hebben nu al veel moeite mensen te huisvesten. Als je mensen hier opneemt moet je ze voldoende toekomstperspectief kunnen bieden, ik denk dat dat niet echt mogelijk is (krapte arbeidsmarkt, krapte woningmarkt, overbezetting onderwijs enz).
Hoe denk jij hierover dan? Of wil je ze hier heen laten komen en ze het maar uit laten zoeken.
Ok, van de eerste twee kan ik begrijpen dat mensen dat zo zien (al ben ik het er persoonlijk niet echt mee eens, maar goed dat mag ..), maar die laatste over het de mond willen snoeren (wat toch wel aardig specifiek is), heb je daar concrete voorbeelden van?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 23:22 schreef hottentot het volgende:
[..]
De overéénkomsten in het vergooien van de heersende nationale cultuur, het binnenhalen van wat in mijn ogen de vijand is, het de mond willen snoeren van tegenstanders van hun eigen idealen zijn m.i. toch wel sterk aanwezig.
Kun je mij even vertellen wat onze nationale cultuur is?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 23:22 schreef hottentot het volgende:
[..]
De overéénkomsten in het vergooien van de heersende nationale cultuur, het binnenhalen van wat in mijn ogen de vijand is, het de mond willen snoeren van tegenstanders van hun eigen idealen zijn m.i. toch wel sterk aanwezig.
Demonstratie Amsterdam waar onder andere GL leden optrokken om rechts de mond te snoeren, en zo rollen die lui al jaren.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 23:27 schreef probeer het volgende:
[..]
Ok, van de eerste twee kan ik begrijpen dat mensen dat zo zien (al ben ik het er persoonlijk niet echt mee eens, maar goed dat mag ..), maar die laatste over het de mond willen snoeren (wat toch wel aardig specifiek is), heb je daar concrete voorbeelden van?
Want dat lijkt me allerminst de bedoeling en zou ook ik een enorm schadelijke zaak vinden.
Ja, als je zegt iedereen is welkom, is dat ook logisch.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 23:27 schreef Aardbei16 het volgende:
Kun je ze net zo goed meteen met boten oppikken aan de Afrikaanse kust. Wat een idioot zeg.
Retorische vragen behoeven geen antwoord.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 23:27 schreef Knuck-les het volgende:
[..]
Kun je mij even vertellen wat onze nationale cultuur is?
Voor het gedrag van enkele leden zou ik toch niet echt de gehele politieke partij verantwoordelijk willen houden, zolang het niet van boven opgelegd is (wat ik betwijfel, of graag enige vorm van bewijs voor zie).quote:Op dinsdag 9 februari 2016 23:29 schreef hottentot het volgende:
[..]
Demonstratie Amsterdam waar onder andere GL leden optrokken om rechts de mond te snoeren, en zo rollen die lui al jaren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |