Dat was me idd ook opgevallen. We hebben het hier over een veranderlijke omgevingquote:Op woensdag 10 februari 2016 15:44 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ook dat.
Zoals gezegd... het enige verschil dat mij echt opvalt is de hoeveelheid zand ten opzichte van de eerste foto.
Ooh op die manierquote:Op woensdag 10 februari 2016 15:12 schreef jogy het volgende:
[..]
[..]
[..]
Speciaal voor de mensen met visuele beperkingen
[ afbeelding ]
Lees de rest van zijn topics eens, dat is standaard bij hem en trouwens ook nogal standaard in dit subforum.quote:Op woensdag 10 februari 2016 17:22 schreef Stompzinnig het volgende:
Wat een arrogantie van TS. Valse beweringen over wat de wetenschappelijke benadering is. Mensen persoonlijk aanvallen als ze het niet met hem eens zijn. Tunnelvisie. Niet reageren op inhoudelijk commentaar. Wetenschappelijk bewijs 'ontkrachten' met emotionele berichten.
Ik houd me verder buiten deze (in mijn ogen vrijwel inhoudsloze) discussie, omdat ik nu zelf op de persoon aan het spelen ben.
Oh brilliant ! en nu kunnen ze ons allemaal vertelleen hoe wij dingen zien/bekijken.quote:Op woensdag 10 februari 2016 14:34 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Dat gaat over Hubble foto's.
Op Mars krijg je foto's van lanschappen met zand en stenen. Hoe is dit van toepassing op stenen en zand:
Natural Color
The colors in this image of a galaxy were chosen to simulate the colors that our eyes might see if we were able to visit it in a spacecraft.
Representative Color
Representative color helps scientists visualize what would otherwise be invisible, such as the appearance of an object in infrared light.
Enhanced Color
Enhancing the visible colors in an image often brings out an object's subtle structural detail.
Even een kleine aanpassing, want er zouden er meer zijn die het wel geloven dan niet zelfde als de maanlanding!quote:Op woensdag 10 februari 2016 21:40 schreef Tingo het volgende:
[..]
Oh brilliant ! en nu kunnen ze ons allemaal vertelleen hoe wij dingen zien/bekijken.
We kunnen allemaal naar 'n mooie foto/schilderij/beeld kijken en allemaal veel verschilende interpretaties/meningen enz.over hebben.
Over tien jaren of zo gaan ze 'n Mission to Mars faken, en sommige mensen gaan 't toch niet geloven.
quote:Op woensdag 10 februari 2016 15:12 schreef jogy het volgende:
Speciaal voor de mensen met visuele beperkingen
[ afbeelding ]
Te vaag? Het zijn foto's met een redelijk goeie resolutie. Je kunt gewoon de stenen identificeren in beide foto's.quote:Op woensdag 10 februari 2016 15:38 schreef De_Hertog het volgende:
En dat is het punt wat ik heel de hele tijd probeer te maken: deze twee foto's zijn te vaag om een goed bewijs te krijgen.
De groene lijnen komen redelijk overeen hoor. Het lijkt misschien alsof hij in foto 2 er direct tegen aan komt, maar als je de lijn doortrekt dan zie je dat dat wel meevalt:quote:Een kleine afwijking op een cruciaal punt en het loopt mis, en die lijnen zitten vol afwijkingen:
• Op foto 2 loopt de groene lijn ineens 'tegen' steen 1 aan terwijl deze op foto 1 er achter langs loopt.
De top van de steen is niet belangrijk, het gaat erom dat in foto 1 de gele lijn door het midden van steen G is getrokken. In foto 2 is hij ook ongeveer door het midden van steen 2 getrokken met een hele minieme foutmarge.quote:• Op foto 1 loopt de gele lijn over de top van steen G, op foto 2 loopt deze er voor langs.
En als je de groene lijn dan nog iets preciezer zou tekenen in foto 2, dan zou hij meer naar links komen te liggen en zou de rat-steen juist nog meer het beeld in moeten komen.quote:• Op foto 1 loopt de groene lijn over het punt waar steen 3 de grond raakt. Op foto 2 loopt deze op 1/3e van de zijkant.
Dat is omdat je vanaf de heuvel naar beneden kijkt. Het kleinste hoogteverschil bij de gele lijn kan ervoor zorgen dat het achterliggende gebied "verdwijnt".quote:• De gele lijn komt op de tweede foto dichter bij het punt waar steen 3 de grond raakt, terwijl deze op de eerste foto een flink eind er van af zit.
Zoveel onzekerheden en onduidelijkheden is nogal overdreven. De groene en gele lijn kunnen hooguit iets meer naar rechts liggen op foto 2.quote:Als je dit allemaal op 'perspectief' of 'kan nooit helemaal nauwkeurig zijn' wilt gooien, prima, maar dan kun je echt niet met zekerheid stellen dat die steen niet onder die hoop zand kan liggen, bijvoorbeeld. Zo veel onzekerheden en onduidelijkheden, dat ik er bij blijf: op basis van deze foto's is onmogelijk te bewijzen dat de ratvormige steen verdwenen is.
Als je twijfels hebt bij E, F en G laat jouw analyse dan zien.quote:En dan ben ik hier nog ver met je mee gegaan: ik heb aangenomen dat de identificatie klopt, terwijl ik sowieso mijn twijfels heb over de hoek bij E, F en G, en tot slot hebben we het niet eens gehad over mogelijk verplaatste stenen. Er zit sowieso meer zand op foto 2, dus er is minstens één storm langs geweest tussen de foto's in. Wie zegt dat alle stenen nog op dezelfde plek liggen?
Als er plotseling zoveel extra zand ligt, hoe kan het dan dat de sporen van de rover van een paar weken terug nog steeds te zien zijn?quote:Op woensdag 10 februari 2016 15:44 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ook dat.
Zoals gezegd... het enige verschil dat mij echt opvalt is de hoeveelheid zand ten opzichte van de eerste foto.
Welke 3 stenen heb je het over?quote:Op woensdag 10 februari 2016 15:40 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
En er liggen toch gewoon 3 stenen op de groene lijn?
2) volgt niet uit 1).quote:Op donderdag 11 februari 2016 16:05 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
1) Als er plotseling zoveel extra zand ligt, hoe kan het dan dat de sporen van de rover van een paar weken terug nog steeds te zien zijn?
2) Er is dus geen zandstorm langs gekomen.
De sporen van de rover van weken terug zijn nog te zien op het grote panorama. Die sporen zijn in ieder geval niet onder het zand bedolven.quote:Op woensdag 10 februari 2016 16:25 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dat was me idd ook opgevallen. We hebben het hier over een veranderlijke omgeving
Welke valse bewering doe ik dan over de wetenschappelijke benadering?quote:Op woensdag 10 februari 2016 17:22 schreef Stompzinnig het volgende:
Wat een arrogantie van TS. Valse beweringen over wat de wetenschappelijke benadering is. Mensen persoonlijk aanvallen als ze het niet met hem eens zijn. Tunnelvisie. Niet reageren op inhoudelijk commentaar. Wetenschappelijk bewijs 'ontkrachten' met emotionele berichten.
Ik houd me verder buiten deze (in mijn ogen vrijwel inhoudsloze) discussie, omdat ik nu zelf op de persoon aan het spelen ben.
Waar baseer je dat op dat er meer zand lijkt te liggen?quote:Op donderdag 11 februari 2016 16:08 schreef Molurus het volgende:
[..]
2) volgt niet uit 1).
En al zou dat wel het geval zijn dan nog is het interessant om te weten waarom er minimaal meer zand lijkt te liggen in de tweede foto.
Je hebt alleen geen toegang tot de rauwe data. Als je dat zou hebben dan zou je kunnen meten, nu meet je op zaken die niets te maken hebben met nauwkeurige metingen maar te maken hebben met het mooi presenteren van zaken.quote:Op donderdag 11 februari 2016 16:11 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Welke valse bewering doe ik dan over de wetenschappelijke benadering?
Ik zeg alleen meten = weten. Je moet data verzamelen om je bestaande hypothese te testen.
Kennelijk ben jij beter in het herkennen van ratten dan van zand. Waarvan akte.quote:Op donderdag 11 februari 2016 16:11 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Waar baseer je dat op dat er meer zand lijkt te liggen?
Dat wat ik zei over de wetenschappelijke methode ging over de steen die op een bot lijkt.quote:Op donderdag 11 februari 2016 16:12 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Je hebt alleen geen toegang tot de rauwe data. Als je dat zou hebben dan zou je kunnen meten, nu meet je op zaken die niets te maken hebben met nauwkeurige metingen maar te maken hebben met het mooi presenteren van zaken.
Ik stel je een serieuze vraag. Hoe kom je tot de conclusie dat er meer zand lijkt te liggen in foto 2?quote:Op donderdag 11 februari 2016 16:14 schreef Molurus het volgende:
[..]
Kennelijk ben jij beter in het herkennen van ratten dan van zand. Waarvan akte.
Niet persee, de onderzoeken die ze doen doen ze volgens de wetenschappelijke methode het al dan niet dingen over het hoofd zien en of links laten liggen heeft niets met onwetenschappelijk te maken maar eerder met prioriteiten en of over het hoofd zien.quote:Op donderdag 11 februari 2016 16:16 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Dus als Nasa dan voorbij rijdt aan een steen die lijkt op een bot, terwijl de rover daar is om stenen te onderzoeken, dan is dat onwetenschappelijk.
De hoofdprioriteit van de rover missies is op zoek gaan naar bewijs van leven. De belangrijkste taak van de rovers is om gaten te boren in stenen om ze vervolgens te analyseren.quote:Op donderdag 11 februari 2016 16:19 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Niet persee, de onderzoeken die ze doen doen ze volgens de wetenschappelijke methode het al dan niet dingen over het hoofd zien en of links laten liggen heeft niets met onwetenschappelijk te maken maar eerder met prioriteiten en of over het hoofd zien.
Volgensmij heeft de rover niet eens apperatuur aan boord om in zulke kleine stenen te boren, die boor missies gaan (correct me if Im wrong) over gaten in rostlagen en niet over kleine boringen in debrie achtige stenen.quote:Op donderdag 11 februari 2016 16:21 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
De hoofdprioriteit van de rover missies is op zoek gaan naar bewijs van leven. De belangrijkste taak van de rovers is om gaten te boren in stenen om ze vervolgens te analyseren.
De steen die op een bot lijkt past prima in dat plaatje.
Omdat de steen op een bot lijkt?quote:Op donderdag 11 februari 2016 16:21 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
De steen die op een bot lijkt past prima in dat plaatje.
In de eerste foto zijn veel meer kleine steentjes zichtbaar. De tweede foto ziet eruit alsof daar een stoflaag overheen ligt.quote:Op donderdag 11 februari 2016 16:17 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Ik stel je een serieuze vraag. Hoe kom je tot de conclusie dat er meer zand lijkt te liggen in foto 2?
Laat je je nu niet beïnvloeden door de kleuren van beide foto's? Foto 2 heeft meer een zandkleur dan foto 1, maar kun je laten zien waardoor je denkt dat er meer zand ligt in foto 2?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |