SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• KNMI begrippen (nederlands)
• Extreem weer begrippen (nederlands)
• Johanns Meteo Uitleg (nederlands)
• Actueel aardbevingen - IJsland + wereld (nederlands/engels)
• Kanaalrat
• Polar Low
• Windschering
• CAPE + Liftedindex
• GFS & Europese weermodel
• Waar woont iedereen?
• Realtime onweermeldingen
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
Nee, het is namelijk droogquote:
Lente en zomer hebben we ook al jaren niet meerquote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:28 schreef ZaZoe het volgende:
We hebben nog maar 3 jaargetijden,......Winter heeft het opgegeven![]()
Lente-Zomer-Herfst-Herfst.
Dan kwamen de vluchtelingen te voetquote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:18 schreef Dven het volgende:
Wat had het eigenlijk met het klimaat in Europa gedaan als de Middellandse Zee er niet was?
quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:31 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Dan kwamen de vluchtelingen te voet
quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:31 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Dan kwamen de vluchtelingen te voet
Twentequote:Op dinsdag 9 februari 2016 17:00 schreef Dven het volgende:
Ik vind dat Koppensysteem maar raar trouwens. Ik zit in hetzelfde klimaat ingedeeld als Twente terwijl de verschillen toch aanzienlijk zijn.
Snel droogleggen dus.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:59 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Klopt, maar dan wordt het dus "heter" in Europa
Ik vraag me eerder af hoe het NL klimaat zou zijn als die noordzee sloot voor de deur er niet was en dat gewoon land zou zijn. Dus dat NL fysiek een grens met de UK zou hebben.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 17:10 schreef Dven het volgende:
[..]
Snel droogleggen dus.Anderzijds krijgt de kou vanuit het noorden misschien ook wat gemakkelijker de kans om verder naar het zuiden te trekken?
Denk dat het vooral belangrijk is in hoeverre je de Noordzee afkapt. Pak je het grootste gedeelte (in het noorden) en Het Kanaal ook mee? Maar het zal ongetwijfeld een pak droger zijn. Kijk maar naar Oost-Engeland. Sommige delen pakken maar 600mm op jaarlijkse basis. Dat is droger dan veel Zuid-Europese lokatiesquote:Op dinsdag 9 februari 2016 17:14 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik vraag me eerder af hoe het NL klimaat zou zijn als die noordzee sloot voor de deur er niet was en dat gewoon land zou zijn. Dus dat NL fysiek een grens met de UK zou hebben.
Zouden we sowieso volgens mij een stuk droger/zonniger klimaat hebben. En koudere winters ja, maar dat zou ik er denk ik wel voor over hebben
Tof plaatje!quote:Op dinsdag 9 februari 2016 17:23 schreef Dven het volgende:
[..]
Denk dat het vooral belangrijk is in hoeverre je de Noordzee afkapt. Pak je het grootste gedeelte (in het noorden) en Het Kanaal ook mee? Maar het zal ongetwijfeld een pak droger zijn. Kijk maar naar Oost-Engeland. Sommige delen pakken maar 600mm op jaarlijkse basis. Dat is droger dan veel Zuid-Europese lokaties
Hier zie je dat goed
[ afbeelding ]
Anderzijds kan je op basis van deze kaart natuurlijk al stellen dat Nederland niet bepaald veel regen pakt.
Nouja, delen van Noord-Italië zijn niet veel zonniger dan Nederland. Maar het klopt inderdaad dat de regenval in een korter tijdsbestek valt. Zeker aan de Adriatische oostkust kan het enorm spoken. Achter de Dinarische alpen wordt het direct weer veel minder.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 17:30 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Tof plaatje!
En dat oost Engeland droger is dan NL wist ik al wel ja.
Alleen dat Nederland niet echt veel regen pakt? Hmmm maybe relatief gezien niet nee.
Maar als je dan kijkt naar noord Italie en de Adriatische kust, die lijken op dit plaatje veeuuul natter dan Nederland. Terwijl ze toch echt een veel droger en mooier klimaat hebben.
Misschien dat de buien daar gewoon heel intens en heftig in een keer vallen? en dat het daarna weer een paar weken kurkdroog is met non stop zonneschijn, om dan vervolgens weer een aantal mega hoosbuien te geven.
Terwijl in Nederland er op veel meer dagen neerslag valt die dan misschien minder intensief is, maar ja... de hele dag grijs en 3 mm regen, wie wordt daar nu blij van
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |