Frummel mag eruit!quote:Op dinsdag 9 februari 2016 08:26 schreef kniftyhooker het volgende:
Voor aanpassingen in de OP, graag even quote of PM!![]()
![]()
Schoppen tegen de microfoon.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 10:38 schreef Nouk84 het volgende:
Gisteren weer controle gehad. Alles was goed. We hebben blijkbaar zo'n drukke baby dat hij/zij weigerde het hartje te laten horen. We hoorden wel allemaal schoppen tegen de microfoonInmiddels zo'n 5 kilo aangekomen en dat is te zien ook. Ben benieuwd wat dat de rest van de zw-schap wordt
Ziet er inderdaad tof uit dat ding, en ook mooi model voor zwangere buikquote:Op dinsdag 9 februari 2016 09:07 schreef elamanilo het volgende:
Wow L0t, mooie mijlpaal! En wat ben je al ver, je baby is gewoon al af eigenlijkJ. kwam iets eerder toch? Benieuwd naar deze baby!
Gisteren ging het hier over trouwen en jurken en ik zag net op FB dat de Zeeman een bruidsjurk uitbrengt voor ¤30. Hij zag er hartstikke tof uit! (Hij is al uitverkocht zie ik net)
Vraag me vooral af hoe je het verschil herkent tussen baby A en baby B?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 10:27 schreef Madivi het volgende:
Komende donderdag heb ik weer echo en controle gyn. Maakte me gister beetje zorgen omdat ik baby B maar weinig leek te voelen, maar hij maakt het vanochtend dubbel goed qua gestunt.
Staat er in Sull! Gefeliciteerd.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 13:02 schreef Sull het volgende:
Achter mijn naam mag ook een meisje! Gisteren een goede GUO gehad en sindsdien in love met het meisje in mijn buik. Ik denk dat ik het spannender vond dan ik door had, maar gelukkig was alles goed!
Meisjequote:Op dinsdag 9 februari 2016 13:02 schreef Sull het volgende:
Achter mijn naam mag ook een meisje! Gisteren een goede GUO gehad en sindsdien in love met het meisje in mijn buik. Ik denk dat ik het spannender vond dan ik door had, maar gelukkig was alles goed!
Frummel gefeliciteerd! Is het op de 7e geboren? Mooie datum, dat was mijn verjaardag namelijk!
Arja, wat rottig van je huis! Hopelijk komt er snel iets nieuws op je pad!
Ik las over trouw en GP plannen
Wij zijn ook GP, maar ik wil nog graag trouwen also 's gezinnetje compleet is
Ik ben ook aanvullend verzekerd voor de combinatietest, maar moest het toch voorschieten. Het echocentrum kon niet meer rechtstreeks declareren bij de zorgverzekeraar. Misschien is dat bij jullie ook zo, dus neem voor de zekerheid geld/pinpas meequote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:00 schreef Ereshkigal het volgende:
Hier ook vandaag een goede echo gehad! Onze gerrit was flink aan het bewegen
Ben nu 9.4 weken zwanger
Combinatie test staat gepland voor 29 februari
Werd er een beetje kriebelig van dat ze ons perse naar een ander bureau wilde hebben terwijl wij zeer goede ervaringen hebben met een ander bureau ( waar we het de vorige keer ook gehad hebben en goed begeleid werden toen er risico's waren) daarbij was de verpleegkundige er van overtuigd dat je moest betalen terwijl na een belletje de verzekering het 100% vergoed
Tel daarbij op dat we om 10.25 eerste afspraak hadden en om 13.00 in de auto zaten naar huis...had honger misselijk blegh...
Maar goed gerrit doet het prima!
Had dit bij het maken van de afspraak meteen gevraagd en ze vertelde dat ze dit rechtstreeks regelen met de verzekering!quote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:12 schreef Miezziej het volgende:
[..]
Ik ben ook aanvullend verzekerd voor de combinatietest, maar moest het toch voorschieten. Het echocentrum kon niet meer rechtstreeks declareren bij de zorgverzekeraar. Misschien is dat bij jullie ook zo, dus neem voor de zekerheid geld/pinpas mee
![]()
Voor alle goede echo's!
Hoera voor Gerrit!quote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:00 schreef Ereshkigal het volgende:
Hier ook vandaag een goede echo gehad! Onze gerrit was flink aan het bewegen
Ben nu 9.4 weken zwanger
Combinatie test staat gepland voor 29 februari
Werd er een beetje kriebelig van dat ze ons perse naar een ander bureau wilde hebben terwijl wij zeer goede ervaringen hebben met een ander bureau ( waar we het de vorige keer ook gehad hebben en goed begeleid werden toen er risico's waren) daarbij was de verpleegkundige er van overtuigd dat je moest betalen terwijl na een belletje de verzekering het 100% vergoed
Tel daarbij op dat we om 10.25 eerste afspraak hadden en om 13.00 in de auto zaten naar huis...had honger misselijk blegh...
Maar goed gerrit doet het prima!
Geen idee! Bij J begon de bevalling met 39+1 en dat lijkt me nu ook wel primaquote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:21 schreef Svane het volgende:
Lot! 37 weken waaaaaaaaaaah dat is echt leuk! En spannend! En thuisbevallen jee! Heb je een gevoel of ze nog even blijft zitten of snel komt?
Wow, living on the edgequote:Ik vandaag 22 weken!en net controle gehad, alles weer prima.
Oh en ik zit nu op 30 cm afstand van m'n peuter een Cornetto te verorberen en ze heeft het niet door yes![]()
Het ziekenhuis hier heeft sowieso een stomme policy waardoor ik niet in m'n eigen woonplaats kan bevallen maar ik (tenzij noodgeval natuurlijk) naar de locatie verderop moet. En volgens mij is bevallen met een kraam ipv vpk daarbij dan ook de standaard, maar dat zou ik moeten navragen. Ik vind het ook maar vreemd.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 18:07 schreef Moppert het volgende:
Ik heb daar nog nooit van gehoord, wil je uberhaupt wel kraamhulp in het ziekenhuis er bij?
Dat mag ook hoor, je hebt gewoon keuzevrijheid daarin, wat ze ook zeggen.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 18:15 schreef Moppert het volgende:
En wat als je geen kraamhulp wil? Of alleen controles van ouder&kind. Wat gek.
Maar dan moet de verloskundige wel weer alle controles doen die normaal de kraamhulp doet.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 18:18 schreef Molo het volgende:
ls degene die komt niet bevalt mik ik hem/haar gewoon het huis uit en neemt man het over
Geen flauw ideequote:Op dinsdag 9 februari 2016 18:21 schreef Moppert het volgende:
Ik bedoel meer hoe wil de verloskundige dat doen?
[..]
Maar dan moet de verloskundige wel weer alle controles doen die normaal de kraamhulp doet.
En besef je ook goed dat naar huis sturen ook weer betalen is
Want? Je betaalt niet extra omdat je niet tevreden bent. (Tenzij je overstapt naar een hele andere organisatie)quote:Op dinsdag 9 februari 2016 18:21 schreef Moppert het volgende:
Ik bedoel meer hoe wil de verloskundige dat doen?
[..]
En besef je ook goed dat naar huis sturen ook weer betalen is
Ook als je stopt moet je bij 99 van de 100 je afgenomen uren gewoon betalen.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 19:18 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Want? Je betaalt niet extra omdat je niet tevreden bent. (Tenzij je overstapt naar een hele andere organisatie)
Ja logisch toch? Dienst is nu eenmaal al ingepland enzoquote:Op dinsdag 9 februari 2016 19:34 schreef Moppert het volgende:
[..]
Ook als je stopt moet je bij 99 van de 100 je afgenomen uren gewoon betalen.
Of een bepaald bedrag bij annulering
We zijn ermee bezigquote:Op dinsdag 9 februari 2016 18:31 schreef Arja het volgende:
Ik kan kiezen uit een stuk of 5 kraamzorginstanties.
Ik overweeg om een badbevalling te doen. Iemand ervaring mee?
Hier in Utrecht kan dat volgend mij in het geboortehotel, maar dat hoort bij het Diak en daar heb ik een traumatische ervaring gehad en een klachtenprocedure doorlopen.
Misschien kan het ook bij het Antonius maar die doen alleen bevallingen in Nieuwegein en ik wil niet dat mijn kind daar geboren wordt, want ik heb niks met Nieuwegein.
Bij het UMC kan het niet.
Ja dat vind ik heel logisch maar als je een beetje rondneust op sites als viva en fbgroepjes denken veel hormonale moeders daar heel anders overquote:Op dinsdag 9 februari 2016 19:44 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja logisch toch? Dienst is nu eenmaal al ingepland enzo
Ja dat zal best, maar ben blij dat mijn hersenen (en zo te lezen die van de rest hier ook) nog niet zo verweekt zijn dat ik zo ga denkenquote:Op dinsdag 9 februari 2016 19:47 schreef Moppert het volgende:
[..]
Ja dat vind ik heel logisch maar als je een beetje rondneust op sites als viva en fbgroepjes denken veel hormonale moeders daar heel anders over
quote:Op dinsdag 9 februari 2016 19:47 schreef Moppert het volgende:
[..]
Ja dat vind ik heel logisch maar als je een beetje rondneust op sites als viva en fbgroepjes denken veel hormonale moeders daar heel anders over
quote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:21 schreef Svane het volgende:
Vandaag was m'n UD van m'n eerste zwangerschap afgelopen jaar. Vet gek idee! Wel heel fijn om al een schoppend kindje in m'n buik te hebben.
Oh manquote:Op dinsdag 9 februari 2016 19:47 schreef Moppert het volgende:
[..]
Ja dat kan ook nog.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 21:20 schreef Amsel het volgende:
Arja, een vriendin van me wilde ook in Utrecht bevallen. Weet niet meer wel ziekenhuis precies, maar uiteindelijk hadden die op de dag zelf geen plek en moesten ze toch opeens naar Nieuwegein
Nee. Als het goed is, staat er een bad in bestelling. Maar wanneer dan de kogel door de kerk is... Kan zomaar weer drie maanden verder zijn. En die kamers komen er voorlopig niet, er staat geen verbouwing op de agenda op korte termijn.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 20:01 schreef Arja het volgende:
Onom lekker van genieten de laatste weken.
Q, je baby is heel goed beschermd. Komt goed.
Onom ik wil niet dat mijn kind de plaats Nieuwegein in haar paspoort heeft. Ik kom daar zelf nooit en heb binding met Utrecht.
Wup enig idee vanaf wanneer dat in het umc kan en komen er ook kamers dat mijn man ook mag blijven slapen?
Amsel mijn man wil geen thuisbevalling. Ik twijfel nog. Sowieso niet in dit huis.
*stampvoet*quote:Op dinsdag 9 februari 2016 21:33 schreef WupWup het volgende:
[..]
Nee. Als het goed is, staat er een bad in bestelling. Maar wanneer dan de kogel door de kerk is... Kan zomaar weer drie maanden verder zijn. En die kamers komen er voorlopig niet, er staat geen verbouwing op de agenda op korte termijn.
Wat een Utrechters hier 😀 (ik ook!). Ik was ook in de veronderstelling dat ik naar Antonius LR zou gaan voor bevallen, kan het daar helemaal niet.. Ik was daar geopereerd kortgeleden en vond het een fijn ziekenhuis, dus jammer!quote:Op dinsdag 9 februari 2016 21:23 schreef Arja het volgende:
[..]
Ja dat kan ook nog.
Ik vind alle opties slecht. Ik wou dat het gewoon in Antonius Leidsche Rijn kon. Of dat UMC moderner en klantgerichter was.
quote:Op dinsdag 9 februari 2016 22:12 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
[..]
Wat een Utrechters hier 😀 (ik ook!). Ik was ook in de veronderstelling dat ik naar Antonius LR zou gaan voor bevallen, kan het daar helemaal niet.. Ik was daar geopereerd kortgeleden en vond het een fijn ziekenhuis, dus jammer!
Bedoel je met Umc trouwens het Geboortecentrum van het WKZ? Ik kwam daar laatst terecht met googlen en ze doen zich wel heel modern voor op hun site, met geboortekamers en al.
We hebben ook hele mooie geboortekamers! Als je na de bevalling moet blijven, dan word je verplaatst naar de kraamafdeling. En dan kan je partner niet blijven slapen. Maar na een gewone bevalling met gezonde moeder en kind, ga je gewoon naar huis natuurlijk.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 22:12 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
[..]
Wat een Utrechters hier 😀 (ik ook!). Ik was ook in de veronderstelling dat ik naar Antonius LR zou gaan voor bevallen, kan het daar helemaal niet.. Ik was daar geopereerd kortgeleden en vond het een fijn ziekenhuis, dus jammer!
Bedoel je met Umc trouwens het Geboortecentrum van het WKZ? Ik kwam daar laatst terecht met googlen en ze doen zich wel heel modern voor op hun site, met geboortekamers en al.
Dat lijkt me zo koud en onwerkelijk. Dan ben je eindelijk een gezin en dan word je al op de eerste nacht gescheiden. Zit hij in zijn eentje thuis te proberen dequote:Op dinsdag 9 februari 2016 22:24 schreef WupWup het volgende:
[..]
We hebben ook hele mooie geboortekamers! Als je na de bevalling moet blijven, dan word je verplaatst naar de kraamafdeling. En dan kan je partner niet blijven slapen. Maar na een gewone bevalling met gezonde moeder en kind, ga je gewoon naar huis natuurlijk.
Hier was het gewoon met andere vrouwen en baby's op de kamer. Geen oog dichtgedaan... Licht, herrie, jankende kinderen, visite tot 's avonds laat, de hel was het...:( Volgende keer ga ik lekker naar huis, wat een ellende...quote:Op dinsdag 9 februari 2016 22:37 schreef Arja het volgende:
[..]
Dat lijkt me zo koud en onwerkelijk. Dan ben je eindelijk een gezin en dan word je al op de eerste nacht gescheiden. Zit hij in zijn eentje thuis te proberen de
boel te bevatten.
Heb je dan wel een kamer voor jezelf, of kan je ook op een zaal komen te liggen met andere vrouwen en baby's?
Ah, jij werkt er? Weer wat geleerd. Afstrepen dan maar, want wat Arja zegt, lijkt me niet leuk als je moet blijven en man moet weg 😔quote:Op dinsdag 9 februari 2016 22:24 schreef WupWup het volgende:
[..]
We hebben ook hele mooie geboortekamers! Als je na de bevalling moet blijven, dan word je verplaatst naar de kraamafdeling. En dan kan je partner niet blijven slapen. Maar na een gewone bevalling met gezonde moeder en kind, ga je gewoon naar huis natuurlijk.
Dat is precies waar ik bang voor ben.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 22:43 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Hier was het gewoon met andere vrouwen en baby's op de kamer. Geen oog dichtgedaan... Licht, herrie, jankende kinderen, visite tot 's avonds laat, de hel was het...:( Volgende keer ga ik lekker naar huis, wat een ellende...
Dat doet me dan wel weer denken aan mijn operatie. Ik moest eigenlijk een nacht blijven maar ik was zķ misselijk van de narcose, niets hielp, en op die afdeling was het zo'n herrie (voor mijn gevoel dan, ik werd ook gek van de zusters die voor mijn gevoel elke 10 min aan mijn bed stonden, in werkelijkheid zal het elke 1-2u geweest zijn) dat ik toch maar naar huis gegaan ben 's avonds. Als het even kan is thuis toch het allerfijnst. Maar gek genoeg zie ik een thuisbevalling dan weer niet zitten.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 22:43 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Hier was het gewoon met andere vrouwen en baby's op de kamer. Geen oog dichtgedaan... Licht, herrie, jankende kinderen, visite tot 's avonds laat, de hel was het...:( Volgende keer ga ik lekker naar huis, wat een ellende...
Dat wou ik ook, maar mocht niet, vanwege te lang gebroken vliezen. Ik was zķ boos en teleurgesteld dat ik naar t zkh moest.... En ook bij de inleiding, lig je daar met 4 anderen op een zaal. Gelukkig werkte het snel, dus mocht ik daar snel weer weg. Maar jemig, bevallen is zo intiem en dan moet het ineens allemaal in het openbaar... Echt, dit nooit meer voor mij.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 22:46 schreef Arja het volgende:
[..]
Dat is precies waar ik bang voor ben.
Misschien dan toch maar thuisbevallen, want alle andere opties vind ik niet goed.
Dat lijkt me echt helemaal niets. Ik was van plan in het ziekenhuis te bevallen, maar als ik dit soort dingen lees blijf ik liever thuis...quote:Op dinsdag 9 februari 2016 22:50 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Dat wou ik ook, maar mocht niet, vanwege te lang gebroken vliezen. Ik was zķ boos en teleurgesteld dat ik naar t zkh moest.... En ook bij de inleiding, lig je daar met 4 anderen op een zaal. Gelukkig werkte het snel, dus mocht ik daar snel weer weg. Maar jemig, bevallen is zo intiem en dan moet het ineens allemaal in het openbaar... Echt, dit nooit meer voor mij.
Oh dat lijkt me heel erg inderdaad. Ben heel blij dat ze dat hier op de verloskamers doen en ook de kraamafdeling heeft bijna alleen maar eenpersoonskamers.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 22:50 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
En ook bij de inleiding, lig je daar met 4 anderen op een zaal.
De nieuwbouw is wel een verbetering volgens mij! De verloskamers waren op de sportlaan ook al heel aardig maar de kaamafdeling was echt klote, ik vond twee nachten zonder man echt traumatisch. In de nieuwbouw dacht ik dat het eenpersoonskamers waren en man mag blijven slapen (maar ik kan me vergissen).quote:Op woensdag 10 februari 2016 07:26 schreef Piekie81 het volgende:
Haha, echt een berg Utrechters idd, ik ben er geboren en heb er de eerste 25 jaar van mijn leven gewoond. Later, als we groot zijn, wil ik graag weer terug![]()
Hier bij de eerste in het ziekenhuis terecht gekomen omdat hij in het vruchtwater had gepoept. Ik vond het heel naar, vooral ook de nacht erna (we moesten 12 uur blijven). Bij de tweede heerlijk thuis, wat een verademing! Als het even kan blijven we nu ook gewoon thuis.
Voor de zekerheid binnenkort maar wel even naar een voorlichtingsronde naar het zkh, omdat ze nu in nieuwbouw zitten. Just in case.
Ik ben in het WKZ bevallen (plan was Diak maar dat was vol en ik wilde ook zeker weten niet naar Nieuwegeinquote:Op dinsdag 9 februari 2016 20:01 schreef Arja het volgende:
Onom lekker van genieten de laatste weken.
Q, je baby is heel goed beschermd. Komt goed.
Onom ik wil niet dat mijn kind de plaats Nieuwegein in haar paspoort heeft. Ik kom daar zelf nooit en heb binding met Utrecht.
Wup enig idee vanaf wanneer dat in het umc kan en komen er ook kamers dat mijn man ook mag blijven slapen?
Amsel mijn man wil geen thuisbevalling. Ik twijfel nog. Sowieso niet in dit huis.
Bij een 'lichte' medische indicatie (bijv observatie na meconium of na langdurig gebroken vliezen) kom je op een 2 persoonskamer. Als je kindje of jij ernstig ziek zijn, lig je natuurlijk op een eigen kamer. Bevallen doe je natuurlijk ook op een eigen kamer.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 22:37 schreef Arja het volgende:
[..]
Dat lijkt me zo koud en onwerkelijk. Dan ben je eindelijk een gezin en dan word je al op de eerste nacht gescheiden. Zit hij in zijn eentje thuis te proberen de
boel te bevatten.
Heb je dan wel een kamer voor jezelf, of kan je ook op een zaal komen te liggen met andere vrouwen en baby's?
Ja, elke keer, dus ik heb nu blijkbaar een reputatiequote:Op woensdag 10 februari 2016 10:34 schreef Arja het volgende:
Amsel haha wat overdreven. Had jij niet nou al eerder een afspraak gemist?
Dat wordt een enerverende periode!quote:Op woensdag 10 februari 2016 11:00 schreef klaprooss het volgende:
Oh en jongens! Opleving van ons nieuwbouw woning werd geschat op november/december. Nu is het vooruit geschoven naar september/oktober. Laat de UD nu geschat staan op 30-09![]()
Voordeel, ik vertel iedereen wat te doen terwijl ik babyknuffelquote:Op woensdag 10 februari 2016 11:01 schreef Svane het volgende:
[..]
Dat wordt een enerverende periode!
Niet!quote:Op woensdag 10 februari 2016 10:20 schreef Amsel het volgende:
Hm, blijkbaar heb ik vanochtend een afspraak bij de vk gemist. In mijn agenda staat echter volgende week. Kan gebeuren, maar om dan een mailtje te krijgen met "Wij hopen dat het goed met je gaat maar ik zou je willen vragen toch een nieuwe afspraak met ons te willen maken omdat het in het belang van jou en je kindje is" vind ik toch wat overdreven. Alsof ik m'n kind in gevaar breng door een keer een afspraak te missen, come on. Nog iets om te bespreken de volgende keer
Vanuit een ander huis, want stof en verflucht zijn slecht voor zo'n ukkiequote:Op woensdag 10 februari 2016 11:03 schreef klaprooss het volgende:
[..]
Voordeel, ik vertel iedereen wat te doen terwijl ik babyknuffel
Ja, de badkamer in ons oude (nieuwbouw)huis heeft wel een extra losse douche, maar daar zit geen hokje/douchebak omheen, dus een heel groot stuk van de badkamer is makkelijk vrij te maken. We hebben dan een ruimte vrij van 2,5 x 2,5 meter ongeveer en het bad is 1.70 diameter uit m'n hoofd. Het bad stond aan 2 kanten langs de muur en aan 2 kanten vrij zeg maar. Een soort van onder de douche.quote:Op woensdag 10 februari 2016 10:34 schreef Arja het volgende:
Dankjewel voor jullie ervaringen.
Ela, dan heb je wel een grote badkamer?
Hoe kun je thuis weer nieuw warm watet in het bad krijgen en hoe loopt het weg?
Sterkte met afscheid nemen van je huis.
Amsel haha wat overdreven. Had jij niet nou al eerder een afspraak gemist?
Bedankt voor de uitleg. In dit huis gaat dat niet lukken met een bevalbad.quote:Op woensdag 10 februari 2016 11:09 schreef elamanilo het volgende:
[..]
Ja, de badkamer in ons oude (nieuwbouw)huis heeft wel een extra losse douche, maar daar zit geen hokje/douchebak omheen, dus een heel groot stuk van de badkamer is makkelijk vrij te maken. We hebben dan een ruimte vrij van 2,5 x 2,5 meter ongeveer en het bad is 1.70 diameter uit m'n hoofd. Het bad stond aan 2 kanten langs de muur en aan 2 kanten vrij zeg maar. Een soort van onder de douche.
We konden in die badkamer dus heel makkelijk een slangetje uit het bad hangen om water weg te laten lopen in het doucheputje in de grond en de douchekop die vlakbij het bad hing was in het bad om warm water bij te vullen.
In de keuken zal het eenzelfde soort constructie worden, even kijken waar we goed/handig een slangetje heen kunnen leggen om wat water af te voeren tussendoor en aan de kraan kunnen we ook een (tuin)slang doen naar het bad om (aan) te vullen.
Na afloop kan het bad dan geleegd worden vlak naast de achterdeur, daar zit een afvoerput waar we een slang heen kunnen leggen voor het leeglopen (die zit dan lager dan de bodem van het bad zeg maar).
Maar de constructies van vullen en later opruimen is voor rekening van mijn lief samen met mijn vader, vorige keer heb ik daar zelf niet aan meegeholpen.
Hey leuk! Ja, ik denk ook niet dat je er een grote bult aan kunt vallen. Tenzij het echt niet klikt natuurlijk. Vind het wel fijn dat er meerdere keren in de referenties staat dat ze zo fijn rustig is. Ik moet zo niet denken aan een babbelkous.quote:Op woensdag 10 februari 2016 12:11 schreef SaskiaR het volgende:
Hee, mede-Delftenaar! Ik ken haar niet, ziet er wel tof uit. Ik heb het via Careyn gedaan, dat was ook prima.
Wij hadden een vrouw van in de 50, dat was erg fijn. Veel ervaring en idd geen kletskous. Als het echt niet bevalt kun je wel een ander vragen, maar dat is weer zo beladen.quote:Op woensdag 10 februari 2016 12:14 schreef Quoi het volgende:
[..]
Hey leuk! Ja, ik denk ook niet dat je er een grote bult aan kunt vallen. Tenzij het echt niet klikt natuurlijk. Vind het wel fijn dat er meerdere keren in de referenties staat dat ze zo fijn rustig is. Ik moet zo niet denken aan een babbelkous.
Als je nog andere Delft-gerelateerde tips hebt voor deze noob, shoot!
Jaaaaa, Klieder ken ik. Vaste prik voor kadootjes en nu binnenkort voor mezelf ook leukquote:Op woensdag 10 februari 2016 12:19 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Wij hadden een vrouw van in de 50, dat was erg fijn. Veel ervaring en idd geen kletskous. Als het echt niet bevalt kun je wel een ander vragen, maar dat is weer zo beladen.
Heel veel tips heb ik niet; in het centrum heb je Piekaboe en Klieder, dat zijn leuke babywinkels. En bij de Hoven zit een grotere.
Welke vk zit je trouwens? A.vea had ik, was erg leuk!
Ik heb ervaring met Careyn en met Bbyzorg.quote:Op woensdag 10 februari 2016 12:08 schreef Quoi het volgende:
Oeh, jullie babbelen lekker door over van alles. Ik ben pas bij de kraamzorg blijven hangenGelukkig is dat tot nu toe het enige relevante.
Ik ben in mijn lunchpauze even wat info aan het opzoeken en kom een hele leuke kraam tegen, een zzp'er. Ik woon in Delft, iemand die daar ook woont en goede ervaringen heeft met een bepaalde organisatie of misschien ook met deze zzp'er? Veel goede referenties
Dankje, die kende ik nog nietquote:Op woensdag 10 februari 2016 12:30 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Ik heb ervaring met Careyn en met Bbyzorg.
Careyn vond ik niet fijn. Bij ons waren ze heel star qua tijden enzo. Om die reden de twee keer voor Bbyzorg gekozen en die dachten veel meer mee met wat wij wilden. Veel fijner vonden wij dat.
Hell no! Zeker met deze week erbij vind ik dat ie nog minstens 5 weken moet blijven zittenquote:Op woensdag 10 februari 2016 13:24 schreef Crumpette het volgende:
aww... kun je niet vast een beetje gaan persen LB? om de feestvreugde compleet te maken?
Waar woon je dan?quote:Op woensdag 10 februari 2016 13:04 schreef ikke_84 het volgende:
Kraamhulp is hier al aangevraagd. Wij hebben voor de kraamvogel gekozen en die wordt hier niet vaak gekozen (oosten van t land). De andere instanties die hier zitten wilde ik niet. Te veel bekende en wat ik bij vriendinnen zag beviel me niet. Ik hoop dat we dezelfde kraamhulp krijgen als de eerste keer. Wat een lief mens was dat.
Ha, ik was dus 3 weken te vroeg daarvoor, vandaar de ellende die ik gisteren postte... volgende keer beter plannen wanneer ik moet bevallen!quote:Op woensdag 10 februari 2016 14:17 schreef Aerenia het volgende:
Delft![]()
Ik ben in het nieuwe ziekenhuis bevallen. Ze zijn geweldig daar! Had ook een mooie ruime kamer voor mij en de baby alleen. Heerlijk!
Delft is een aanrader begrijp ik? Ik ben er nog niet over uit. Geen Zoetermeer iigquote:Op woensdag 10 februari 2016 14:17 schreef Aerenia het volgende:
Delft![]()
Ik ben in het nieuwe ziekenhuis bevallen. Ze zijn geweldig daar! Had ook een mooie ruime kamer voor mij en de baby alleen. Heerlijk!
Ik ga er vanuit en hoop het zoquote:Op woensdag 10 februari 2016 15:27 schreef Crumpette het volgende:
whoah quoi dat is echt vervelend! hopelijk is het een tijdelijk iets dan..
De spanning in huis wordt helaas niet minder met de komst van een babyquote:Op woensdag 10 februari 2016 15:36 schreef Quoi het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit en hoop het zoMisschien als de hormonen weer wat zakken? Wishful thinking. Ze heeft het in 10 jaar nooit gedaan, maar is wel een beestje dat erg gevoelig is voor spanningen.
Hier slaapt N., nu 6 maanden, al vanaf het begin bij ons in bed. Aan mijn kant, want man slaapt inderdaad te vast. Dus ze ligt tussen de muur en mij in (bed staat tegen de muur aan). Sommige mensen vinden het wel gek, maar het is zo makkelijk met nachtvoedenquote:Op woensdag 10 februari 2016 15:35 schreef lunamatic het volgende:
Dat lijkt me erg gaaf ela! Ik zou ons toekomstige jongetje graag in bed hebben, maar mijn vriend slaapt super vast en territoriaal en gaat soms al boven op mijn gezicht liggen zonder het door te hebben, dus ik vertrouw dat toch niet helemaal. Ik kan hem met moeite nog weer omrollen of anders toch maar wakker maken, een baby kan dat niet.
Krijgen jullie veel negatief commentaar over het samen slapen? Ik merk hier dat moeder en schoonmoeder een cosleeper zelfs al niets vinden, want "dan Verwen je hem te veel en daar wordt hij later vervelend van".
Ik ga eens kijken op de website van petitie Amélie. Ik zag op marktplaats ook een zelfbouwpakket van een cosleeper voor iets van 50 euro, maar dan kunnen we hem net zo goed helemaal zelf maken.... Behalve dat we nog zoveel meubels moeten maken voor ons huis, dat we daar geen tijd voor hebben..
http://www.mamaloesbabysj(...).html#/product/10425quote:Op woensdag 10 februari 2016 16:04 schreef Arja het volgende:
Sicilia dat klinkt als een lekker dieet.
Welk wiegje is het nou die jullie hebben?
Ik word ook schijtziek van dit weer. Ik wil graag wandelen straks maar zo heb ik daar weinig zin in. Al 2 dagen lang geen moment droog
Om die reden is bij samenslapen het ook belangrijk dat het naast de moeder slaapt.quote:Op woensdag 10 februari 2016 15:35 schreef lunamatic het volgende:
Dat lijkt me erg gaaf ela! Ik zou ons toekomstige jongetje graag in bed hebben, maar mijn vriend slaapt super vast en territoriaal en gaat soms al boven op mijn gezicht liggen zonder het door te hebben, dus ik vertrouw dat toch niet helemaal. Ik kan hem met moeite nog weer omrollen of anders toch maar wakker maken, een baby kan dat niet.
Krijgen jullie veel negatief commentaar over het samen slapen? Ik merk hier dat moeder en schoonmoeder een cosleeper zelfs al niets vinden, want "dan Verwen je hem te veel en daar wordt hij later vervelend van".
Ik ga eens kijken op de website van petitie Amélie. Ik zag op marktplaats ook een zelfbouwpakket van een cosleeper voor iets van 50 euro, maar dan kunnen we hem net zo goed helemaal zelf maken.... Behalve dat we nog zoveel meubels moeten maken voor ons huis, dat we daar geen tijd voor hebben..
Heel sec gezien zal de dierenarts vragen: is er iets veranderd in het huishouden? En dan antwoord ik: ja. Ik denk juist dat een medische oorzaak daardoor onwaarschijnlijk is, meer gedragsmatig. Maar mevrouwtje mag binnenkort voor een controle, en dan zal ik het zeker even voorleggenquote:Op woensdag 10 februari 2016 16:23 schreef Unihipili het volgende:
Als een kat buiten de bak plast is dat wel een reden om naar de dierenarts te gaan.
Mijn naast de bak plasser heb ik uiteindelijk in moeten laten slapen na lange zoektocht naar wat er nou mis was.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Makkelijk te verplaatsen, precies de goede hoogte en de zijkanten zijn van doorzichtige stof waardoor de baby ons ook kan zien (nouja, als ik op 20 cm afstand lig dan, dat is ongeveer de max wat ze kunnen zien in de verte toch?). Voor na het wiegje hebben we een ledikant, die kan eventueel als cosleeper aan ons bed vast maar dat moeten we tegen die tijd maar zien.
Verder, wat de omgeving van dingen vindt of zal vinden van hoe we het (willen) doen.. Ik probeer er in elk geval met familie/schoonouders/geīnteresseerden die niet dichtbij staan niet teveel over te praten. Man en ik hebben beide best een sterke mening/ideeën/gevoel over hoe we het graag willen, maar ik voel nul behoefte dingen te verklaren/verdedigen naar omgeving, moeder worden is al spannend genoeg op zich. Bovendien ga ik er eigenlijk sowieso vanuit dat we gaandeweg toch de helft van onze voornemens moeten bijstellen wegens een totaal anders uitpakkende praktijk![]()
Ik heb trouwens vandaag mijn laatste tentamen voordat de baby komt gehad, hoera! Zo blij dat het tot hier in elk geval gelukt is![]()
![]()
Als je kans ziet voor je controle wat urine op te vangen (en nee, ik weet ook niet hoequote:Op woensdag 10 februari 2016 16:49 schreef Quoi het volgende:
[..]
Heel sec gezien zal de dierenarts vragen: is er iets veranderd in het huishouden? En dan antwoord ik: ja. Ik denk juist dat een medische oorzaak daardoor onwaarschijnlijk is, meer gedragsmatig. Maar mevrouwtje mag binnenkort voor een controle, en dan zal ik het zeker even voorleggen
Klein beetje verdrietig vind ik het wel![]()
@Sicilia: wat heb jij daar een schattig lief beestje! Houd je het nog uit zo?
Snap ik, ik heb ook niets met Nieuwegein. Mn kind gaat er als het goed is toch geboren worden..quote:Op dinsdag 9 februari 2016 18:31 schreef Arja het volgende:
Ik kan kiezen uit een stuk of 5 kraamzorginstanties.
Ik overweeg om een badbevalling te doen. Iemand ervaring mee?
Hier in Utrecht kan dat volgend mij in het geboortehotel, maar dat hoort bij het Diak en daar heb ik een traumatische ervaring gehad en een klachtenprocedure doorlopen.
Misschien kan het ook bij het Antonius maar die doen alleen bevallingen in Nieuwegein en ik wil niet dat mijn kind daar geboren wordt, want ik heb niks met Nieuwegein.
Bij het UMC kan het niet.
Universiteitsmuseumquote:Op woensdag 10 februari 2016 21:11 schreef Lamb29 het volgende:
Hebben jullie nog briljante ideeen?
We gaan zaterdag een fotoshoot doen. Mijn vader kan vrij aardig fotograferen maar we zoeken een locatie! Helaas zijn de weersvoorspellingen zo matig dat buiten niet echt een optie lijkt.
We zoeken iets het liefst in midden NL en niet ver lopen. Kasteel de haar (Al zijn de tuinen dan weer buiten) waren bv te ver lopen. De kassen van de botanische tuinen zijn helaas gesloten. Het nieuwe gebouw van de Tivoli zou geweldig zijn maar helaas kwam er geen "Ja" op onze mail![]()
We zijn met een groep omdat Marcek's nichtje en vriend ook mee gaan..
We gaan afdrukken laten maken dus is een verassing voor de rest van de fam, daarom kan ik het helaas niet op fb vragen!
Echt helemaal onderaan in mn bekken, voel dat hoofdje dan steeds tikken, vrij irritant gevoelquote:Op woensdag 10 februari 2016 19:31 schreef Lamb29 het volgende:
Wat fijn LA!!
De hik.... waar voelen jullie die?
Jaa super tof inderdaad! Die staan ook op mijn bel lijstje om te kijken wat daar mag.quote:Op woensdag 10 februari 2016 21:26 schreef pinquit het volgende:
[..]
Universiteitsmuseum![]()
Daar is ook een tuin met kassen buiten!
Late Delft-meld. Deze zzp-er ken ik niet.quote:Op woensdag 10 februari 2016 12:08 schreef Quoi het volgende:
Ik ben in mijn lunchpauze even wat info aan het opzoeken en kom een hele leuke kraam tegen, een zzp'er. Ik woon in Delft, iemand die daar ook woont en goede ervaringen heeft met een bepaalde organisatie of misschien ook met deze zzp'er? Veel goede referenties
Mijnes ligt nog los... Maandag krijg ik een echo om te kijken wat hij er van gemaakt heeft dit keerquote:Op woensdag 10 februari 2016 22:04 schreef LadyBlack het volgende:
Ik voel ook al sinds week 25 ofzo een bol onder mn middenrif Lamb, en een van de vk's zei me toen dat ie in stuit lag, maar zij heeft volgens mij echt niet goed gevoeldKind ligt echt headfirst en t voelt nog precies hetzelfde.
Same here! Bol onder middenrif, jongetje ligt al tijden met z'n hoofd naar beneden (BIBI). Zijn vast billen? Hik voel ik aan alle kanten, voel nu vooral gefriemel links in m'n zij. Denk voetjesquote:Op woensdag 10 februari 2016 22:04 schreef LadyBlack het volgende:
Ik voel ook al sinds week 25 ofzo een bol onder mn middenrif Lamb, en een van de vk's zei me toen dat ie in stuit lag, maar zij heeft volgens mij echt niet goed gevoeldKind ligt echt headfirst en t voelt nog precies hetzelfde.
Ik vind de Steps wel echt heel mooiquote:Op donderdag 11 februari 2016 07:51 schreef Miezziej het volgende:
Ik las ooit eens iets op het forum over de Stokke Tripptrapp. Toen vonden mijn hormonen dat ik die ook moest hebben. En daarna zag ik de Stokke Steps en nu weet ik niet meer welke ik wil![]()
Als iemand je dan met de auto voor de deur zet en daarna zelf gaat parkeren? Of is dat geen optie (ik ken het niet daarquote:Op woensdag 10 februari 2016 21:57 schreef Lamb29 het volgende:
[..]
Jaa super tof inderdaad! Die staan ook op mijn bel lijstje om te kijken wat daar mag.
Enige lastige is het wat verder parkeren dus lopen. Hoewel het voor mij op fietsafstand is kom ik niet meer zo ver.
Hik voelde ik hier steeds ver onder in..
Maar vandaag ineens boven.. Dacht dus even vanStuit!
Maar begreep met googlen al dat dat niet perse uit maakt.
Aan de andere kant voel ik wel weer zo'n bol rond mijn ribben.. Dus of lekker dikke billen of toch stuit![]()
Op de Nieuwegracht kun je meestal wel parkeren, maar dat is wel duur. Al bespaar je natuurlijk wel op de fotograafquote:Op donderdag 11 februari 2016 08:42 schreef elamanilo het volgende:
[..]
Als iemand je dan met de auto voor de deur zet en daarna zelf gaat parkeren? Of is dat geen optie (ik ken het niet daar)?
Maar dat wippertjequote:Op donderdag 11 februari 2016 08:37 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Ik vind de Steps wel echt heel mooiMaar zeker met alle accessoires erbij wel weer een stuk duurder dan de Tripp Trapp
.
Wat ik een nadeel vind van de Steps is dat hij veel meer ruimte inneemt, die poten staan best ver naar achteren. Valt vooral erg op als je ze naast elkaar zet.quote:Op donderdag 11 februari 2016 08:37 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Ik vind de Steps wel echt heel mooiMaar zeker met alle accessoires erbij wel weer een stuk duurder dan de Tripp Trapp
.
Nu wil ik de Tripptrapp en dan de wipper erbij voor extraquote:Op donderdag 11 februari 2016 10:07 schreef Madivi het volgende:
[..]
Wat ik een nadeel vind van de Steps is dat hij veel meer ruimte inneemt, die poten staan best ver naar achteren. Valt vooral erg op als je ze naast elkaar zet.
Ander nadeel is dat je op de Steps als (jong)volwassene niet kan zitten en bij de Tripptrapp kan dat wel.
Laatste nadeel vond ik dat de baby een beetje hangt in de wipper op de stoel, vergeleken met het stoeltje op de Tripptrapp.
Maar hij is wél erg mooi.
Maar..Maar..zo'n elektrische wip/schommelstoeltje is toch ķķk wel heel fijnquote:Op donderdag 11 februari 2016 10:28 schreef Miezziej het volgende:
[..]
Nu wil ik de Tripptrapp en dan de wipper erbij voor extra
*gaat staatsloten kopen
Buy all the things!quote:Op donderdag 11 februari 2016 10:38 schreef Madivi het volgende:
[..]
Maar..Maar..zo'n elektrische wip/schommelstoeltje is toch ķķk wel heel fijn
Kan hij zelf in die stoel klimmen ja? Die rode bedoel je toch?quote:Op donderdag 11 februari 2016 11:40 schreef mousemicky het volgende:
Ik vind de ikea stoel bij een kind ouder dan 2 niet echt fijn meer. Idd bungelende beentje, en ze kunnen er niet zelf in klimmen. Mijn peuter raakte enorm gefrustreerd. We hebben dus nu voor bij de oma's maar die hoge peuterstoel van de ikea gekocht, die vindt ie wel tof.
Ik ben dus van team triptrapp, die hebben we thuis 2, en met feestjes zitten daar ook gewoon volwassenen op. Nu eentje met newbornset (geleend, want ik vind die erg duur), en dat vindt F ook wel leuk geloof ik.
Wipstoel: hier ook de babybjorn wipstoel. Superfijn ding. Wie er geduld heeft kan m over een maand of 4 wel overnemen, ik heb m zelf ook via FokBij de eerste hadden we zo'n goedkoop ding geleend, dat was een minder groot succes...
Wacht. Lees ik hier nu tussen de regels door dat smeerleverworst mág? Ik ben een grote fan daarvan en baal als een stekker dat ik het niet mag eten. Make my dayquote:Op donderdag 11 februari 2016 11:51 schreef Dot. het volgende:
[..]
Kan hij zelf in die stoel klimmen ja? Die rode bedoel je toch?
Ik vind de Steps ook echt zo mooi! En babybjorn wipper check! Geniaal bij een reflux baby die echt niet plat wil liggen. En fijn dat het hele ding gewoon in de was kan![]()
Marjolijntje, dat is ook gewoon zwaarEn als je dan ook nog je man mist lijkt alles alleen erger. Kun je misschien een dagje vrij nemen of ziek melden als je oudste op het kdv zit? Even een dagje bijkomen?
Ik had appeltaart gemaakt, maar het bezoek at er niet heel veel van, dus ik heb zelf inmiddels al veel te veel opIk breng de rest maar naar de buren
![]()
Hoe zat het ook alweer met smeerleverworst? Zolang je geen kilo per dag eet kom je niet aan je max vitamine A, of is een boterham echt wel de max?
Wat is er niet ergonomisch aan de Tripp Trapp dan? Het is toch gewoon een platte stoelquote:Op donderdag 11 februari 2016 10:40 schreef Moppert het volgende:
Ik heb de steps en ik vind hem al het geld dubbel en dwars waard![]()
(ik vind de triptrap dan weer helemaal niets. ik vind de steps een stuk ergonomischer)
Boks!quote:Op donderdag 11 februari 2016 11:58 schreef Miezziej het volgende:
Mijn buik ziet eruit alsof ik 5 dagen achter elkaar bij een all you can eat restaurant ben geweest![]()
Ik wil ook wel appeltaart Dot
Nee, hij is er in groen en wit: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50207036/quote:Op donderdag 11 februari 2016 11:51 schreef Dot. het volgende:
[..]
Kan hij zelf in die stoel klimmen ja? Die rode bedoel je toch?
Ik lees na een kort rondje googlen maximaal 3000 mg vitamine A per dag, maar ja, hoeveel zit er in een portie smeerworst?quote:Op donderdag 11 februari 2016 11:56 schreef Quoi het volgende:
[..]
Wacht. Lees ik hier nu tussen de regels door dat smeerleverworst mág? Ik ben een grote fan daarvan en baal als een stekker dat ik het niet mag eten. Make my day![]()
Ik ben nog te weinig met stoeltjes e.d. bezig. Ik lees nog weleens terugVandaag is trouwens de eerste dag waarop ik me zodanig heb gekleed dat dat bescheiden buikje er mag wezen (ipv dat ik het 'verbloem'). Al zou dat zomaar een bourgondisch buikje kúnnen zijn. Ik zal vanavond eens een eerste fotootje maken.
quote:Leverworst of leverpaté bevat 1000 tot 1200 microgram vitamine A per boterham. Dus met één boterham met leverworst of leverpaté komt de vitamine A inname waarschijnlijk niet boven de 3.000 microgram. Als een zwangere leverworst of leverpaté wil eten, krijgt ze het advies dit te beperken tot maximaal één boterham op een dag.
Oh, dat gaan we eens testen de volgende keer!quote:Op donderdag 11 februari 2016 12:01 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Nee, hij is er in groen en wit: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50207036/
Maar ik denk dat de rode idd ok zou lukken. Hij gaat gewoon op die sport halverwege staan en draait zich er dan op, peuters zijn flexibel en vindingrijk hoorIk kwam er trouwens in het Ikea restaurant achter dat ie dit kon, de volgende keer dat we er waren dus maar stoelen gekocht...
Precies die, maar dan in het wit, grbuiken we nogsteeds buiten.quote:Op donderdag 11 februari 2016 12:01 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Nee, hij is er in groen en wit: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50207036/
Maar ik denk dat de rode idd ok zou lukken. Hij gaat gewoon op die sport halverwege staan en draait zich er dan op, peuters zijn flexibel en vindingrijk hoorIk kwam er trouwens in het Ikea restaurant achter dat ie dit kon, de volgende keer dat we er waren dus maar stoelen gekocht...
Dat zei ik niet, maargoed rugleuning te klein en kort. Zitoppervlakte niet optimale ondersteuning van de benen. En ik vind het vooral onvoldoende steun hebben voor kleintjes.quote:Op donderdag 11 februari 2016 11:59 schreef L0t.. het volgende:
Wat is er niet ergonomisch aan de Tripp Trapp dan? Het is toch gewoon een platte stoel .
Maar de mamaroo is geen wipstoel, dat is een schommelstoel en heel andersquote:Op donderdag 11 februari 2016 12:10 schreef Nouk84 het volgende:
Wij hebben ook een tripptrapp gekocht, kunnen de newborn set gebruiken van mn schoonzus. Qua wipper lenen we ook van mn schoonzus deze:
[img]https://www.4moms.com/assets/mamaroo/colors-4bf7cd2592eb6f623a8d11bf6a3628ac.jpg[\img]
BlijEn vooral heel blij dat ik m zelf niet hoef te kopen, denk ook niet dat ik dat zou doen..
Nou dat van die poten vind ik dus ook een nadeel, maar omdat hij bij ons in een dode hoek komt te staan is dat het probleem niet. Mocht de stoel achteraf niet bevallen met inderdaad bungelende beentjes oid dan kunnen we altijd nog voor een andere stoel kijken. Het geld wat je dan uitgegeven hebt zijn de kosten niet. Dan gebruiken we hem inderdaad wel voor in de tuin of om mee te nemen ofzo.quote:Op donderdag 11 februari 2016 11:59 schreef L0t.. het volgende:
Ik vind de Ikea-stoel ideaal voor erbij voor buiten maar verder levensgevaarlijk... Die poten hebben wij al 100 keer onze nek over gebroken.
[..]
Wat is er niet ergonomisch aan de Tripp Trapp dan? Het is toch gewoon een platte stoel.
Oja eerst ballen gaan eten bij Ikea en hem in de stoel zetten en kijken of hij goed zit en erna eventueel kopen..quote:Op donderdag 11 februari 2016 12:28 schreef Moppert het volgende:
Waarom niet gewoon met baby naar de winkel en passen?![]()
Dan kan je precies zien waar ze goed rechtop en netjes in zitten.
Het gebouw heet de orangerie, in de tuin van het museum. Er is vast ook een nieuwe, op de locatie die jij noemt. Zo'n gebouw is bedoeld om de niet winterharde planten te laten overwinteren. Iedere tuin met exoten heeft zo'n gebouw nodig.quote:Op woensdag 10 februari 2016 22:28 schreef Lamb29 het volgende:
Piekie bij het museum heet de oude Hortus toch? Die jij noemt hoort bij de Moestuin dicht bij het stadion.
De oude hortus is wel een hele mooie optie![]()
Bij de prenatal eind maart. Dan heb je daar leuke kortingen op bijna alles volgens mij.quote:Op donderdag 11 februari 2016 13:29 schreef Molo het volgende:
Mama mazzeldagen? (Wat een afschuwelijke naam overigens)
Ah goed om te onthouden, hoop dat dat ook online is. Want de winkel wilde ik gillend weer uitrennen.quote:Op donderdag 11 februari 2016 13:32 schreef ikke_84 het volgende:
[..]
Bij de prenatal eind maart. Dan heb je daar leuke kortingen op bijna alles volgens mij.
Mooie naam toch![]()
ik ga dadelijk mijn blije doos op halen. Nog z'n mooie naam
Gefeliciteerd en welkom!quote:Op donderdag 11 februari 2016 13:40 schreef simsolobim het volgende:
*Meld*
Hoi, ik kom hier ook binnen vallen.
Maandag positief getest. volgens ens mijn eigen berekening nu 5 weken zwanger. En hondsberoerd en moe nu al.
Ik heb al een dochter van 16 maanden, leuk om te zien dat een hoop van de zomer 2014 lichting hier ook al een tijdje meeposten!
Ja en een aantal winkels zoals babydump gooien dan ook hun prijzen omlaag (tot zelfde prijs en soms met een extra product erbij).quote:Op donderdag 11 februari 2016 13:53 schreef lunamatic het volgende:
Geldt die prenatale actie van eind maart ook online? Dan ga ik de aankoop van een paar grote dingen misschien nog even uitstellen.
Dacht dat het wel een wipstoel kon vervangen.. Is dat zo? Heb ik inderdaad echt een wipstoel nodig?quote:Op donderdag 11 februari 2016 12:18 schreef Moppert het volgende:
[..]
Maar de mamaroo is geen wipstoel, dat is een schommelstoel en heel anders
Wel ene geweldig ding
Ik had vandaag een gewone controle bij de vk. Die zei dat de baby nog net zo hoog lag als 2 weken geleden. Was dus de vraag of hij zoveel verder was ingedaald, of dat ie niet goed gegroeid was. Dus naar de praktijk voor een groeiecho. Die liet zien dat de groei van het buikje nu een beetje achter begint te lopen. Dus tsja, discutabele uitgerekende datum of niet, afbuigen van de curve lijkt mij toch niet zo okquote:Op donderdag 11 februari 2016 20:06 schreef Crumpette het volgende:
huh, waarom dan precies LB? willen ze gewoon even kijken naar de groei van le bebe? waarom kunnen ze dat niet zelf doen? (of ben je al medisch?)
Je hoort toch wel vaker dat de buik voor een tweede (of later) kindje eerder op maximumpunt komt en daarna weinig meer verandert?![]()
Als je iets wilt weten Pm/dm staat open. Hier zijn ze geboren bij 31+2. Voordeel was dat ik al onder controle was in het Erasmus/Sophia en ze daar dus geboren konden worden. Alleen moesten wij verhuizen naar een ander ziekenhuis na een paar dagen, omdat het Sophia echt voor de gewone bevallingen of de extremere gevallen is (NICU).quote:Op donderdag 11 februari 2016 17:34 schreef Madivi het volgende:
Simsolobim, gefeliciteerd!
Marjolijntje, wat rot, zeker met de hormonen erbij. Veel sterkte!
Razz, kan me voorstellen dat genoeg genoeg is!
Ela, veel succes met de verhuizing, drukke dag maar ook fijn!
Sicilia, wat rot, is dat de regel van zijn baas? Ik kan me voorstellen dat je écht wel wat hulp kan gebruiken, maar dat verlof ook graag voor na de bevalling spaart...
Vandaag echo en gyn gehad. De echo was zo leuk, baby B lag te duimzuigen terwijl z'n ene voetje naast z'n hoofd wiebelde.![]()
Baby B zit wel steeds op het onderste lijntje, dat betekent dat na volgende week elke week een echo gemaakt zal worden om te zien of de doorbloeding van de placenta en groei goed blijft. Als dat achteruit gaat zal ik ingeleid worden en moeten ze in de couveuse... Mochten ze voor 32 weken moeten komen, dan moet ik naar het academisch ziekenhuis, daarna kunnen ze in mijn ziekenhuis geboren worden. Vind het toch wel spannend worden als ik dat dan allemaal hoor...![]()
Nou, dit. Tijdens mijn zwangerschap van kuiken ben ik ook een aantal meer 'voor niks' met zogenaamde 'afwijkende metingen' doorgestuurd. En elke keer zat je weer in de rats, en bleek het niks te zijn. Hopelijk voor jou ookquote:Op donderdag 11 februari 2016 20:38 schreef laziness het volgende:
LB wat rot!
Voor de positieve noot. Ik moest met 36 weken ook naar het ziekenhuis want ze kwamen op een buikje van 33 weken.
Al daar de volgende dag was de nieuwe meting lang zo schokkend niet meer en mocht ik weer terug naar de vk.
Helaas heb je dan wel alweer een rondje piekeren en stress er op zitten.
Met 12 weken beginnen de hormoonlevels hcg weer wat te dalen he, dus t kan heel goed dat de misselijkheid nu minder wordt! Hopelijk kun je daar vooral van genietenquote:Op donderdag 11 februari 2016 22:29 schreef Nazil het volgende:
Lb hopelijk vallen de nieuwe metingen wat gunstiger uit en is er niks aan de hand, en madivi ik hoop voor jou dat met baby b alles goed is en blijft gaantwinkle fijn dat je je nog goed voelt! hopelijk blijft dat zo.
Ik voel mij langzaam weer wat beter nu met 11,5 week. Alleen slaat dan gelijk de onzekerheid weer toe, wat als het mis is en ik mij daarom beter voel? Weer volledig irrationeel, het zelfde als de weken voor de echo. 't liefst heb ik dat de vk gewoon elke week het hartje even laat horen voor mijn gemoedsrusthelaas moet ik er pas eind februari weer naar toe. En ik weet ook wel dat het allemaal goed zit enzo. Maar ja, angst en onzekerheid. Aard van het beestje.
Ja dat weet ik en probeer ik mijzelf ook voor te houden dat het daardoor komtquote:Op donderdag 11 februari 2016 22:33 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Met 12 weken beginnen de hormoonlevels hcg weer wat te dalen he, dus t kan heel goed dat de misselijkheid nu minder wordt! Hopelijk kun je daar vooral van genieten![]()
Is een Angelsound misschien iets voor je? Kun je de periode van nu tot je beweging gaat voelen overbruggen met zelf even luisteren af en toe.
Zelfkennisquote:Op donderdag 11 februari 2016 22:38 schreef Nazil het volgende:
[..]
Ja dat weet ik en probeer ik mijzelf ook voor te houden dat het daardoor komtik ben gewoon een vreselijke paniekzaaier.
Angelsound heb ik over nagedacht, maar ben er nog niet over uit. Ik ben heel bang dat als ik het hartje niet vind (wat nog logisch is met deze termijn) dat ik alleen maar meer in paniek raak.
Ik heb als achtergrond op de ipad al een wallpaper met: "Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren". Het helpt wel
Voor je blije doos!quote:Op donderdag 11 februari 2016 19:00 schreef Molo het volgende:
Ja dat scheermes he... Ik snap nog steeds niet waarom
Hier ook de vitamines tijdens 't eten! Anders komen ze er zo weer uit!quote:Op vrijdag 12 februari 2016 08:36 schreef Fieder het volgende:
Madivi en LB ik hoop dat alles in orde blijkt/ blijft.![]()
Fien ik heb dat ook met vitamines. Bij mij komt het door het ijzer dat erin zit. Ik neem ze ook bij het avondeten.
Ik heb al een week niet gespuugdBij L duurde dat tot zo'n 26 weken dus hoera! (behalve die ochtend toen er rundervinken lagen te ontdooien in de koelkast, heb nog nooit zo hard gekotst. Piste er zelfs van in mn broek
)
Wij gaan woensdag voor n pretecho, hoop dat t geslacht te zien is. In mijn omgeving worden er al bijna een jaar lang alleen jongetjes geboren!
Dankje! Ik kan straks om 13:00 terecht bij de gynaecoloog, dat wachten we nog maar even af.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 09:15 schreef WupWup het volgende:
LB je mag me pmen als je er behoefte aan hebt
Sterkte en hou vast aan je eigen gevoel. Beweegt je baby goed? Dan voelt hij zich goed. Een echo groei bij 37 weken is totaal niet betrouwbaar.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 11:08 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Dankje! Ik kan straks om 13:00 terecht bij de gynaecoloog, dat wachten we nog maar even af.
Alleen al dat is zo goed om te lezenquote:Op vrijdag 12 februari 2016 11:41 schreef WupWup het volgende:
[..]
Sterkte en hou vast aan je eigen gevoel. Beweegt je baby goed? Dan voelt hij zich goed. Een echo groei bij 37 weken is totaal niet betrouwbaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |