abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 februari 2016 @ 08:26:22 #1
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_159773161
19 februari: Sicilia (jongen)

1 maart: L0t.. (meisje)
1 maart: Appelientje (meisje)
3 maart: LadyBlack (jongen)
4 maart: Dot. (meisje)
14 maart: Razztwizzle (jongen)
20 maart: onomatopee (meisje)
23 maart: Lamb29 (jongen)

11 april: Leonietje83

1 mei: Madivi (twee jongens)
4 mei: Dodoria
7 mei: Dyre
15 mei: elamanilo
18 mei: lunamatic (jongen)
27 mei: Piekie81
31 mei: Sprotje
31 mei: Kiwisoep

9 juni: Miss_Congeniality (meisje)
11 juni: Nouk84
14 juni: Svane
15 juni: kniftyhooker
19 juni: Arja (meisje)
19 juni: Molo (ŋmeisje?)
21 juni: *** Chanty & DirtyHarry *** (meisje)
28 juni: Sull (Meisje)

03 juli: Suikertante
18 juli: Amsel (jongen)
25 juli: Gaddle
28 juli: Fien10 (jongen)
31 juli: Ggirl
31 juli: _Ophelia_

5 augustus: Queens
7 augustus: Fieder
8 augustus: Miezziej
8 augustus: ikke_84
9 augustus: Marjolijntje
13 augustus: angelatje
27 augustus: Quoi
29 augustus: Nazil

10 september: Ereshkigal
21 september: Twinkle20

1 oktober: Little_Acorn

***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK)

Voor aanpassingen graag een dm/pm/quote :)

[ Bericht 1% gewijzigd door kniftyhooker op 09-02-2016 13:30:56 ]
  dinsdag 9 februari 2016 @ 08:26:47 #2
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_159773163
Voor aanpassingen in de OP, graag even quote of PM! *O* *O* *O*
pi_159773286
37 weken vandaag *O* ā terme baby en ik mag thuis bevallen *O*
pi_159773291
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 08:26 schreef kniftyhooker het volgende:
Voor aanpassingen in de OP, graag even quote of PM! *O* *O* *O*
Frummel mag eruit!

Arja wat naar!! Dat was met recht een rotdag :*

Trouwen of geregistreerd partnerschap hebben wij nog niet. Ik heb bedacht dat we in 2018 wel kunnen gaan trouwen. Dan hebben we vanaf dat we samen zijn iedere 2 jaar iets 'bijzonders' gedaan. 2010 samen, 2012 dochter geboren, 2014 zoon geboren, 2016 nog een zoon geboren en dan trouwen in 2018 O+. Maar goed, vriend moet het daar geloof ik ook mee eens zijn he :P.
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_159773295
Oee 37 weken voor Lot *O*
  dinsdag 9 februari 2016 @ 08:49:10 #6
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_159773321
quote:
Frummel mag eruit!

Oja, bedankt!!! :*
  dinsdag 9 februari 2016 @ 09:05:06 #7
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_159773424
Mensen, ik ben verstrooid. Wilde het niet te snel toeschrijven aan het zwanger zijn, maar het wordt nu obvious. En dat helpt niet als je goed werk wilt afleveren :')
pi_159773432
Wow L0t, mooie mijlpaal! En wat ben je al ver, je baby is gewoon al af eigenlijk O+ J. kwam iets eerder toch? Benieuwd naar deze baby!

Gisteren ging het hier over trouwen en jurken en ik zag net op FB dat de Zeeman een bruidsjurk uitbrengt voor ¤30. Hij zag er hartstikke tof uit! (Hij is al uitverkocht zie ik net :D )

[ Bericht 14% gewijzigd door elamanilo op 09-02-2016 09:12:30 ]
pi_159773440
L0t 37 weken! *O*

Arja wat een klote dag! Wat een tegenvaller zeg in jullie huis, nu maar hopen dat ze het netjes en zonder al teveel rompslomp kunnen repareren... En balen dat het huis aan het spoor waarschijnlijk al weg is :{

Ik ben in juni 6 jaar getrouwd. Wij wilden destijds iets regelen omdat ik bij man (toen vriend) was ingetrokken maar alles stond op zijn naam. We twijfelden tussen trouwen en geregistreerd partnerschap, omdat we (vooral ik) bij trouwen ook wel echt het totaalplaatje wilde(n) van trouwjurk, ringen, feest etc, maar we hadden niet echt gespaard voor een hele uitgebreide bruiloft. Alleen was mijn moeder heel erg ziek en zou niet lang meer te leven hebben. En later 'echt' trouwen zonder haar was ook geen optie. Dus hebben we toch gekozen voor trouwen, alles binnen 4 maanden geregeld met Heel Veel Hulp van lieve vrienden en familie en ook nog van allerlei kennissen en het is een prachtige dag geworden met alles wat we graag wilden en mama was erbij O+

En nu ben ik eigenlijk heel blij dat we getrouwd zijn voordat de kleine er is. Ik ben al zijn naam,(-mijn naam) de kleine heeft straks ook zijn naam en dat voelt heel fijn. En ik had er niet aan moeten denken om nu buiten die verhuis ook nog iets voor trouwen/partnerschap te moeten regelen tussendoor _O- Want ik ben dan wel weer zo'n muts die dat dan graag nog had gewild voor de geboorte..
pi_159774230
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 08:45 schreef Sicilia het volgende:

[..]

Frummel mag eruit!
Frummel ÍS eruit.
pi_159774340
Mooie mijlpaal lot!

De gevolgschade moet ik eerst indienen bij mijn inboedelverzekering en als zij niet uitkeren alsnog bij de vve
pi_159774551
Lot, das zeker een mooie mijlpaal!

Arja, wat enorm balen zeg, hopelijk wordt alles netjes afgehandeld en kunnen jullie alsnog snel een fijn ander huis vinden.

Komende donderdag heb ik weer echo en controle gyn. Maakte me gister beetje zorgen omdat ik baby B maar weinig leek te voelen, maar hij maakt het vanochtend dubbel goed qua gestunt. O+
  dinsdag 9 februari 2016 @ 10:38:30 #13
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_159774711
Gisteren weer controle gehad. Alles was goed. We hebben blijkbaar zo'n drukke baby dat hij/zij weigerde het hartje te laten horen. We hoorden wel allemaal schoppen tegen de microfoon :') Inmiddels zo'n 5 kilo aangekomen en dat is te zien ook. Ben benieuwd wat dat de rest van de zw-schap wordt :')
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  dinsdag 9 februari 2016 @ 10:40:26 #14
413491 Vijzel
Lekker malen
pi_159774745
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 10:38 schreef Nouk84 het volgende:
Gisteren weer controle gehad. Alles was goed. We hebben blijkbaar zo'n drukke baby dat hij/zij weigerde het hartje te laten horen. We hoorden wel allemaal schoppen tegen de microfoon :') Inmiddels zo'n 5 kilo aangekomen en dat is te zien ook. Ben benieuwd wat dat de rest van de zw-schap wordt :')
Schoppen tegen de microfoon. _O-
  dinsdag 9 februari 2016 @ 11:17:50 #15
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159775340
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 09:07 schreef elamanilo het volgende:
Wow L0t, mooie mijlpaal! En wat ben je al ver, je baby is gewoon al af eigenlijk O+ J. kwam iets eerder toch? Benieuwd naar deze baby!

Gisteren ging het hier over trouwen en jurken en ik zag net op FB dat de Zeeman een bruidsjurk uitbrengt voor ¤30. Hij zag er hartstikke tof uit! (Hij is al uitverkocht zie ik net :D )
Ziet er inderdaad tof uit dat ding, en ook mooi model voor zwangere buik :Y
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_159776084
Madivi gelukkig maar. Lijkt me wel heel bizar om gewoon twee schoppende kinderen in je buik te hebben. Ben je niet beurs?
  dinsdag 9 februari 2016 @ 12:31:45 #17
220609 Nouk84
pi_159776697
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 10:27 schreef Madivi het volgende:

Komende donderdag heb ik weer echo en controle gyn. Maakte me gister beetje zorgen omdat ik baby B maar weinig leek te voelen, maar hij maakt het vanochtend dubbel goed qua gestunt. O+
Vraag me vooral af hoe je het verschil herkent tussen baby A en baby B? :D
  dinsdag 9 februari 2016 @ 12:42:55 #18
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_159776903
Waarschijnlijk is dat nog niet te voelen?

Ik voel me vandaag onwerkelijk en écht zwanger. Het idee dat er een heel kindje aan het koppeltjeduikelen is in mijn buik terwijl ik achter mijn bureautje zit, ik kan er niet over uit O+
pi_159777333
Achter mijn naam mag ook een meisje! Gisteren een goede GUO gehad en sindsdien in love met het meisje in mijn buik. Ik denk dat ik het spannender vond dan ik door had, maar gelukkig was alles goed!

Frummel gefeliciteerd! Is het op de 7e geboren? Mooie datum, dat was mijn verjaardag namelijk!

Arja, wat rottig van je huis! Hopelijk komt er snel iets nieuws op je pad!

Ik las over trouw en GP plannen
O+ Wij zijn ook GP, maar ik wil nog graag trouwen also 's gezinnetje compleet is O+
  dinsdag 9 februari 2016 @ 13:31:49 #20
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_159778112
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 13:02 schreef Sull het volgende:
Achter mijn naam mag ook een meisje! Gisteren een goede GUO gehad en sindsdien in love met het meisje in mijn buik. Ik denk dat ik het spannender vond dan ik door had, maar gelukkig was alles goed!

Staat er in Sull! Gefeliciteerd. *O* *O* *O* Meisje meisje meisje! Jeejjjjjj
pi_159778398
Q en Sull veel plezier op de roze wolk O+

En leuk een meisje Sull!

Sicilia: hoe voelt dat nu op nummer 1?
pi_159778986
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 13:02 schreef Sull het volgende:

Frummel gefeliciteerd! Is het op de 7e geboren? Mooie datum, dat was mijn verjaardag namelijk!

Arja, wat rottig van je huis! Hopelijk komt er snel iets nieuws op je pad!

Ik las over trouw en GP plannen
O+ Wij zijn ook GP, maar ik wil nog graag trouwen also 's gezinnetje compleet is O+
Meisje *O*
S. 2014
J. 2016
pi_159779452
Blegh Arja, wat een baaldag :( sterkte!!

Gefeliciteerd Sull! Goede guo en een meisje *O*

Hier vandaag 24 weken, en controle bij de gyn. Ze waren bij t echobureau vergeten mn baarmoedermond lengte te checken... dus dat heeft de gyn even gedaan. Alles was goed gelukkig! Met mijn ziekte is er kans op vroeggeboorte..
Daarna ook nog een gewone echo :) kleintje lag heerlijk chillen met een handje onder zijn hoofd :) om meteen daarna naar de echokop te schoppen :)
pi_159780260
Hier ook vandaag een goede echo gehad! Onze gerrit was flink aan het bewegen
Ben nu 9.4 weken zwanger

Combinatie test staat gepland voor 29 februari
Werd er een beetje kriebelig van dat ze ons perse naar een ander bureau wilde hebben terwijl wij zeer goede ervaringen hebben met een ander bureau ( waar we het de vorige keer ook gehad hebben en goed begeleid werden toen er risico's waren) daarbij was de verpleegkundige er van overtuigd dat je moest betalen terwijl na een belletje de verzekering het 100% vergoed
Tel daarbij op dat we om 10.25 eerste afspraak hadden en om 13.00 in de auto zaten naar huis...had honger misselijk blegh...
Maar goed gerrit doet het prima!
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_159780297
Alweer een uitgerekende datum in oktober :o *O* O+ haha :') dit lijkt net een raar aangekondigde zwangerschap van mij, maar ik bedoel natuurlijk, de eerste zwangere uitgerekend in okt. staat alweer in de lijst *O*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_159780535
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 15:00 schreef Ereshkigal het volgende:
Ben nu 9.4 weken zwanger

Werd er een beetje kriebelig van dat ze ons perse naar een ander bureau wilde hebben terwijl wij zeer goede ervaringen hebben met een ander bureau ( waar we het de vorige keer ook gehad hebben en goed begeleid werden toen er risico's waren) daarbij was de verpleegkundige er van overtuigd dat je moest betalen terwijl na een belletje de verzekering het 100% vergoed
Tel daarbij op dat we om 10.25 eerste afspraak hadden en om 13.00 in de auto zaten naar huis...had honger misselijk blegh...
Ik ben ook aanvullend verzekerd voor de combinatietest, maar moest het toch voorschieten. Het echocentrum kon niet meer rechtstreeks declareren bij de zorgverzekeraar. Misschien is dat bij jullie ook zo, dus neem voor de zekerheid geld/pinpas mee :P

*O* *O* Voor alle goede echo's!
pi_159780719
Lot! 37 weken waaaaaaaaaaah dat is echt leuk! En spannend! En thuisbevallen jee! Heb je een gevoel of ze nog even blijft zitten of snel komt?

Sull een meisje, yeah! Wat een meisjesbabyboom in juni! Dan word ik extra nieuwsgierig of ik daaraan meedoe of voor evenwicht ga zorgen!

Ik vandaag 22 weken! *O* en net controle gehad, alles weer prima.
Oh en ik zit nu op 30 cm afstand van m'n peuter een Cornetto te verorberen en ze heeft het niet door yes :+

Vandaag was m'n UD van m'n eerste zwangerschap afgelopen jaar. Vet gek idee! Wel heel fijn om al een schoppend kindje in m'n buik te hebben. O+
pi_159781450
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 15:12 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Ik ben ook aanvullend verzekerd voor de combinatietest, maar moest het toch voorschieten. Het echocentrum kon niet meer rechtstreeks declareren bij de zorgverzekeraar. Misschien is dat bij jullie ook zo, dus neem voor de zekerheid geld/pinpas mee :P

*O* *O* Voor alle goede echo's!
Had dit bij het maken van de afspraak meteen gevraagd en ze vertelde dat ze dit rechtstreeks regelen met de verzekering!
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_159781539
Wat fijn van alle goede echo's en controle's vandaag!
En wat een hoop meisjes inderdaad O+.

Nummer 1 voelt goed Arja! Daar wil ik best nog even blijven :).
Dochter is met de termijn van vandaag geboren (38+4) en zoon 3 dagen later, met precies 39 weken. Ben benieuwd of ik nu langer zwanger ga zijn dan ooit of dat hij toch al snel komt. Slijmprop verliezen betekend voor mij blijkbaar erg weinig, want dat gaat gewoon vrolijk verder, maar verder gebeurd er helemaal niks.
  dinsdag 9 februari 2016 @ 16:27:21 #30
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_159782285
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 15:00 schreef Ereshkigal het volgende:
Ben nu 9.4 weken zwanger

Hoera voor Gerrit! :P
pi_159783588
Fijn Eresh! Lekker bewegend kindje O+

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 15:21 schreef Svane het volgende:
Lot! 37 weken waaaaaaaaaaah dat is echt leuk! En spannend! En thuisbevallen jee! Heb je een gevoel of ze nog even blijft zitten of snel komt?
Geen idee! Bij J begon de bevalling met 39+1 en dat lijkt me nu ook wel prima :D Ik voel me er wel klaar voor al. Alles in huis is er ook klaar voor dus wat mij betreft mag ze komen O+. Komend weekend gaan we nog wel een nachtje weg met z'n tweeën dus het zou wel leuk zijn om dat iig nog te kunnen doen :).

quote:
Ik vandaag 22 weken! *O* en net controle gehad, alles weer prima.
Oh en ik zit nu op 30 cm afstand van m'n peuter een Cornetto te verorberen en ze heeft het niet door yes :+
Wow, living on the edge :+ Dat zou hier echt nooit lukken :').
pi_159784362
Spannend allemaal :)

Ik zit ergens over te twijfelen. Mijn verloskundigenpraktijk geeft me de keuze uit twee kraamzorginstanties. Met die twee werken ze graag samen, en kraamhulpen van die bureaus komen ook naar het ziekenhuis om te helpen bij een poliklinische bevalling (dus dan heb je er geen vpk van het ziekenhuis bij maar een kraamhulp). Beide zijn vrij grote bureaus. Allemaal leuk en aardig, maar ik voel me wat beperkt in m'n keuzevrijheid zo :{ De vorige keer zaten we bij een fijn klein persoonlijk clubje en dat beviel me heel goed. We zijn inmiddels verhuisd dus we kunnen sowieso onze vorige lieve kraam niet krijgen helaas. Maar het voelt nu alsof ik zo weinig te kiezen heb. Heb het nog niet besproken met de verloskundige, maar vraag me ondertussen af hoe dat bij jullie praktijken geregeld is?
  dinsdag 9 februari 2016 @ 18:07:25 #33
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_159784498
Ik heb daar nog nooit van gehoord, wil je uberhaupt wel kraamhulp in het ziekenhuis er bij?
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_159784618
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 18:07 schreef Moppert het volgende:
Ik heb daar nog nooit van gehoord, wil je uberhaupt wel kraamhulp in het ziekenhuis er bij?
Het ziekenhuis hier heeft sowieso een stomme policy waardoor ik niet in m'n eigen woonplaats kan bevallen maar ik (tenzij noodgeval natuurlijk) naar de locatie verderop moet. En volgens mij is bevallen met een kraam ipv vpk daarbij dan ook de standaard, maar dat zou ik moeten navragen. Ik vind het ook maar vreemd.
  dinsdag 9 februari 2016 @ 18:15:41 #35
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_159784693
En wat als je geen kraamhulp wil? Of alleen controles van ouder&kind. Wat gek.
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  dinsdag 9 februari 2016 @ 18:18:39 #36
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159784773
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 18:15 schreef Moppert het volgende:
En wat als je geen kraamhulp wil? Of alleen controles van ouder&kind. Wat gek.
Dat mag ook hoor, je hebt gewoon keuzevrijheid daarin, wat ze ook zeggen.

Ik heb hier gewoon de grootste genomen (Careyn), als degene die komt niet bevalt mik ik hem/haar gewoon het huis uit en neemt man het over ^O^
Geen zin om me verder druk om te maken en zulks :+

En jeej voor goeie echo, nog een meisje erbij, en een schoppende Gerrit _O_
  dinsdag 9 februari 2016 @ 18:21:08 #37
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_159784841
Ik bedoel meer hoe wil de verloskundige dat doen?

quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 18:18 schreef Molo het volgende:
ls degene die komt niet bevalt mik ik hem/haar gewoon het huis uit en neemt man het over
Maar dan moet de verloskundige wel weer alle controles doen die normaal de kraamhulp doet.
En besef je ook goed dat naar huis sturen ook weer betalen is :D
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  dinsdag 9 februari 2016 @ 18:25:00 #38
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_159784930
Oja, kraamzorg. Ik ga me er vanavond eens in verdiepen. Eerst maar eens na een te lange werkdag de trein in..
pi_159785059
Ik kan kiezen uit een stuk of 5 kraamzorginstanties.

Ik overweeg om een badbevalling te doen. Iemand ervaring mee?
Hier in Utrecht kan dat volgend mij in het geboortehotel, maar dat hoort bij het Diak en daar heb ik een traumatische ervaring gehad en een klachtenprocedure doorlopen.

Misschien kan het ook bij het Antonius maar die doen alleen bevallingen in Nieuwegein en ik wil niet dat mijn kind daar geboren wordt, want ik heb niks met Nieuwegein.

Bij het UMC kan het niet.
pi_159785105
Ik vind het sowieso wel gek dat vaak wordt gedaan alsof kraamzorg een verplichting is. "Je MOET minimaal 3 uur per dag" en anders ben je een kindermishandelaar :+ Begrijp me niet verkeerd: in wil graag zo veel en zo lang mogelijk kraamhulp zelf, vond het de eerste keer heerlijk 8-) Maar het is ook wel een beetje opgedrongen zorg, ook aan mensen die er helemaal niet per se op zitten te wachten.
pi_159785152
En zo'n bad huren voor thuis Arja?

Verder geen ervaring mee, ik beviel de eerste keer in een ziekenhuis waar ik over de gang moest voor de douche, dus een badbevalling zat al helemaal niet in hun assortiment :+
  dinsdag 9 februari 2016 @ 18:44:02 #42
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159785396
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 18:21 schreef Moppert het volgende:

[..]

Maar dan moet de verloskundige wel weer alle controles doen die normaal de kraamhulp doet.
Geen flauw idee :D
Maar ik ken zat mensen die geen kraamhulp gehad hebben, dus het kan prima.

En bij mijn zus waren zowel kraamhulp als verloskundige te laat omdat baby beetje rap kwam, is ook gelukt uiteindelijk.

Alles kan, standaard of niet.
  dinsdag 9 februari 2016 @ 18:59:09 #43
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_159785830
Rent er op het perron een man frontaal op me in. Ik bleef staan, hij niet, maar ben nu wel gebutst :'( Ik weet rationeel dat alles perfect beschermd is, maar moet er ff een potje van janken.

Ben je het ff helemaal zeker dat alles in orde is, krijg je dit soort dingen.

Te lang gewerkt vrees ik :{
pi_159786413
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 18:21 schreef Moppert het volgende:

[..]
Want? Je betaalt niet extra omdat je niet tevreden bent. (Tenzij je overstapt naar een hele andere organisatie)
pi_159786718
Ik vroeg me ook af of je per se in het ziekenhuis moet bevallen Arja? <knip>

Amsel, over kraamzorg, het lijkt me stug dat je vk-praktijk een beslissende vinger in de pap heeft wat betreft de aanbieder waar je voor kiest, in de zin dat ze weigeren samen te werken als je toch voor een ander kiest? Bij ons werden er ook alleen 2 instanties geadviseerd waar ze vaak en graag mee samen werken terwijl er een stuk of wat in onze regio zitten. Wij hebben uiteindelijk gekozen voor een andere (kleinschaligere) organisatie die ons meer aansprak, maar daar is verder niks over gezegd ofzo..

Verder las ik een 37-weken mijlpaal voor L0t en een hoop positieve echo's *O* *O* Heb het allemaal niet echt onthouden, iets met weinig focus :@

Die uitgerekende datum he, ik vind het toch zoiets raars! Vandaag in het zh besproken welke week de ks plaats gaat vinden (dag kan pas later bepaald worden) en ik vind het zķ'n gek (en stiekem ook bijna verdrietig :@) idee dat de zwangerschap alweer bijna op z'n eind loopt. Voelde me in de auto naar huis best een beetje emotioneel daarover. Enerzijds ben ik zķ nieuwsgierig naar onze dochter en kan ik niet wachten, anderzijds vind ik het ook zo fijn knus nu, veilig in mijn buik. Komt denk ik ook doordat de zwangerschap zo soepel gaat, geen vervelende fysieke klachten en sinds we de keuze voor een ks hebben gemaakt ook zķ'n rust in m'n hoofd, het is gewoon zo'n fijne periode nu. Laat die laatste weken maar voorbij kruipen dus ;)

[ Bericht 8% gewijzigd door onomatopee op 09-02-2016 22:13:58 ]
  dinsdag 9 februari 2016 @ 19:34:23 #46
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_159786937
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 19:18 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Want? Je betaalt niet extra omdat je niet tevreden bent. (Tenzij je overstapt naar een hele andere organisatie)
Ook als je stopt moet je bij 99 van de 100 je afgenomen uren gewoon betalen.
Of een bepaald bedrag bij annulering :X
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_159787132
Wat fijn die rust Ono! Ik vond het hebben van een datum heerlijk. Heel bewust kunnen genieten van mijn buik en alles wat ik voelde.

Herken wel enorm dat het voor mij niet zo snel hoeft. De vorige keer wel heel bewust zwanger geweest omdat we misschien wel voor 1 kindje zouden gaan maar nu dus echt een bonus zwangerschap en weer heel bewust dat het de laatste keer gaat zijn. (En nu dus echt ;) )
Ondanks niet klachten vrij en best wel beetje aan huis gekluisterd gaat het mij nu echt te snel ;)
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  dinsdag 9 februari 2016 @ 19:44:06 #48
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159787252
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 19:34 schreef Moppert het volgende:

[..]

Ook als je stopt moet je bij 99 van de 100 je afgenomen uren gewoon betalen.
Of een bepaald bedrag bij annulering :X
Ja logisch toch? Dienst is nu eenmaal al ingepland enzo
pi_159787263
Wat leuk al die goede echo's, zoop fijn! En weer een meisje erbij O+

Vreemd verhaal van die kraamzorg, nu loop ik bij de gyn, maar het lijkt mij toch dat jíj die keuze mag maken? Zijn er nog andere bureaus bij je in de buurt?

Tav de vraag over de tweeling voelen, dat verschil is echt duidelijk te voelen, zeker na alle echo's is wel duidelijk wie waar ongeveer ligt. Als ze beide bezig zijn dan is het echt een beurse bedoening, maar rechts onder is baby A en in m'n linkerzij bovenin is baby B haha. Ik kan ook apart contact met ze maken, door zachtjes te duwen of te trommelen rechts of links.

Ik ben benieuwd hoe dat straks wordt als ze écht groot worden. :%

[ Bericht 36% gewijzigd door Madivi op 09-02-2016 19:53:11 ]
pi_159787293
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 18:31 schreef Arja het volgende:

Hier in Utrecht kan dat volgend mij in het geboortehotel, maar dat hoort bij het Diak en daar heb ik een traumatische ervaring gehad en een klachtenprocedure doorlopen.

Misschien kan het ook bij het Antonius maar die doen alleen bevallingen in Nieuwegein en ik wil niet dat mijn kind daar geboren wordt, want ik heb niks met Nieuwegein.

We zijn ermee bezig :)

Amsel, je hebt vrije keuze. Sowieso. Maar het kan zijn dat een andere organisatie niet meegaat naar het ziekenhuis. Aan jou de vraag of je dat belangrijk vindt. Zo niet, lekker een ander kiezen.
  dinsdag 9 februari 2016 @ 19:47:26 #51
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_159787370
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 19:44 schreef Molo het volgende:

[..]

Ja logisch toch? Dienst is nu eenmaal al ingepland enzo
Ja dat vind ik heel logisch maar als je een beetje rondneust op sites als viva en fbgroepjes denken veel hormonale moeders daar heel anders over :D
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  dinsdag 9 februari 2016 @ 19:48:51 #52
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159787415
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 19:47 schreef Moppert het volgende:

[..]

Ja dat vind ik heel logisch maar als je een beetje rondneust op sites als viva en fbgroepjes denken veel hormonale moeders daar heel anders over :D
Ja dat zal best, maar ben blij dat mijn hersenen (en zo te lezen die van de rest hier ook) nog niet zo verweekt zijn dat ik zo ga denken :P
pi_159787860
Onom lekker van genieten de laatste weken.

Q, je baby is heel goed beschermd. Komt goed.

Onom ik wil niet dat mijn kind de plaats Nieuwegein in haar paspoort heeft. Ik kom daar zelf nooit en heb binding met Utrecht.

Wup enig idee vanaf wanneer dat in het umc kan en komen er ook kamers dat mijn man ook mag blijven slapen?

Amsel mijn man wil geen thuisbevalling. Ik twijfel nog. Sowieso niet in dit huis.
  dinsdag 9 februari 2016 @ 20:04:45 #54
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159787964
quote:

[..]

_O-
pi_159789033
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 15:21 schreef Svane het volgende:
Vandaag was m'n UD van m'n eerste zwangerschap afgelopen jaar. Vet gek idee! Wel heel fijn om al een schoppend kindje in m'n buik te hebben. O+
O+
pi_159789281
quote:

[..]

Oh man :') zorg geleverd is zorg betalen. Zie op m'n werk ook vaak dat soort idioten langskomen. |:(
pi_159790854
Arja, een vriendin van me wilde ook in Utrecht bevallen. Weet niet meer wel ziekenhuis precies, maar uiteindelijk hadden die op de dag zelf geen plek en moesten ze toch opeens naar Nieuwegein :o
pi_159790943
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 21:20 schreef Amsel het volgende:
Arja, een vriendin van me wilde ook in Utrecht bevallen. Weet niet meer wel ziekenhuis precies, maar uiteindelijk hadden die op de dag zelf geen plek en moesten ze toch opeens naar Nieuwegein :o
Ja dat kan ook nog.

Ik vind alle opties slecht. Ik wou dat het gewoon in Antonius Leidsche Rijn kon. Of dat UMC moderner en klantgerichter was.
pi_159791112
Leidsche Rijn vind ik ook balen dat het niet kan!
Is voor ons ideaal gelegen ook....

(Wij wonen precies tussen Diak en Leidsche R in)
We'll have love aplenty
You and Me
pi_159791305
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 20:01 schreef Arja het volgende:

Onom ik wil niet dat mijn kind de plaats Nieuwegein in haar paspoort heeft. Ik kom daar zelf nooit en heb binding met Utrecht.

Wup enig idee vanaf wanneer dat in het umc kan en komen er ook kamers dat mijn man ook mag blijven slapen?

Amsel mijn man wil geen thuisbevalling. Ik twijfel nog. Sowieso niet in dit huis.
Nee. Als het goed is, staat er een bad in bestelling. Maar wanneer dan de kogel door de kerk is... Kan zomaar weer drie maanden verder zijn. En die kamers komen er voorlopig niet, er staat geen verbouwing op de agenda op korte termijn.
pi_159791723
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 21:33 schreef WupWup het volgende:

[..]

Nee. Als het goed is, staat er een bad in bestelling. Maar wanneer dan de kogel door de kerk is... Kan zomaar weer drie maanden verder zijn. En die kamers komen er voorlopig niet, er staat geen verbouwing op de agenda op korte termijn.
*stampvoet*
  dinsdag 9 februari 2016 @ 22:06:42 #62
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159792774
Hier in t ziekenhuis is tegenwoordig wel een badbevalling mogelijk! O+ Vind ik echt een relaxte optie, hopelijk kan ik er gebruik van maken.

Oh en mensen ik heb de eerste stapel hydrofielen weer zitten vouwen. Das war einmal zeg..... O+ En dan vlak daarna de broeken in maat 98 voor dochter. Wat een contrast.

En ik heb de adressenlijst voor de geboortekaartjes nagekeken, dat zou ik echt bijna vergeten zijn! :D
pi_159792979
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 21:23 schreef Arja het volgende:

[..]

Ja dat kan ook nog.

Ik vind alle opties slecht. Ik wou dat het gewoon in Antonius Leidsche Rijn kon. Of dat UMC moderner en klantgerichter was.
Wat een Utrechters hier 😀 (ik ook!). Ik was ook in de veronderstelling dat ik naar Antonius LR zou gaan voor bevallen, kan het daar helemaal niet.. Ik was daar geopereerd kortgeleden en vond het een fijn ziekenhuis, dus jammer!

Bedoel je met Umc trouwens het Geboortecentrum van het WKZ? Ik kwam daar laatst terecht met googlen en ze doen zich wel heel modern voor op hun site, met geboortekamers en al.
pi_159793093
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 22:12 schreef jUsTmE13o2 het volgende:

[..]

Wat een Utrechters hier 😀 (ik ook!). Ik was ook in de veronderstelling dat ik naar Antonius LR zou gaan voor bevallen, kan het daar helemaal niet.. Ik was daar geopereerd kortgeleden en vond het een fijn ziekenhuis, dus jammer!

Bedoel je met Umc trouwens het Geboortecentrum van het WKZ? Ik kwam daar laatst terecht met googlen en ze doen zich wel heel modern voor op hun site, met geboortekamers en al.
pi_159793119
He zit ik mezelf te quoten 😝 mobiel niet zo handig 😉
pi_159793409
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 22:12 schreef jUsTmE13o2 het volgende:

[..]

We hebben ook hele mooie geboortekamers! Als je na de bevalling moet blijven, dan word je verplaatst naar de kraamafdeling. En dan kan je partner niet blijven slapen. Maar na een gewone bevalling met gezonde moeder en kind, ga je gewoon naar huis natuurlijk.
pi_159793746
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 22:24 schreef WupWup het volgende:

[..]

We hebben ook hele mooie geboortekamers! Als je na de bevalling moet blijven, dan word je verplaatst naar de kraamafdeling. En dan kan je partner niet blijven slapen. Maar na een gewone bevalling met gezonde moeder en kind, ga je gewoon naar huis natuurlijk.
Dat lijkt me zo koud en onwerkelijk. Dan ben je eindelijk een gezin en dan word je al op de eerste nacht gescheiden. Zit hij in zijn eentje thuis te proberen de
boel te bevatten.

Heb je dan wel een kamer voor jezelf, of kan je ook op een zaal komen te liggen met andere vrouwen en baby's?
pi_159793890
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 22:37 schreef Arja het volgende:

[..]

Dat lijkt me zo koud en onwerkelijk. Dan ben je eindelijk een gezin en dan word je al op de eerste nacht gescheiden. Zit hij in zijn eentje thuis te proberen de
boel te bevatten.

Heb je dan wel een kamer voor jezelf, of kan je ook op een zaal komen te liggen met andere vrouwen en baby's?
Hier was het gewoon met andere vrouwen en baby's op de kamer. Geen oog dichtgedaan... Licht, herrie, jankende kinderen, visite tot 's avonds laat, de hel was het...:( Volgende keer ga ik lekker naar huis, wat een ellende...
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_159793924
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 22:24 schreef WupWup het volgende:

[..]

Ah, jij werkt er? Weer wat geleerd. Afstrepen dan maar, want wat Arja zegt, lijkt me niet leuk als je moet blijven en man moet weg 😔
pi_159793988
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 22:43 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Hier was het gewoon met andere vrouwen en baby's op de kamer. Geen oog dichtgedaan... Licht, herrie, jankende kinderen, visite tot 's avonds laat, de hel was het...:( Volgende keer ga ik lekker naar huis, wat een ellende...
Dat is precies waar ik bang voor ben.
Misschien dan toch maar thuisbevallen, want alle andere opties vind ik niet goed.
pi_159794012
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 22:43 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Dat doet me dan wel weer denken aan mijn operatie. Ik moest eigenlijk een nacht blijven maar ik was zķ misselijk van de narcose, niets hielp, en op die afdeling was het zo'n herrie (voor mijn gevoel dan, ik werd ook gek van de zusters die voor mijn gevoel elke 10 min aan mijn bed stonden, in werkelijkheid zal het elke 1-2u geweest zijn) dat ik toch maar naar huis gegaan ben 's avonds. Als het even kan is thuis toch het allerfijnst. Maar gek genoeg zie ik een thuisbevalling dan weer niet zitten.
pi_159794081
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 22:46 schreef Arja het volgende:

[..]

Dat is precies waar ik bang voor ben.
Misschien dan toch maar thuisbevallen, want alle andere opties vind ik niet goed.
Dat wou ik ook, maar mocht niet, vanwege te lang gebroken vliezen. Ik was zķ boos en teleurgesteld dat ik naar t zkh moest.... En ook bij de inleiding, lig je daar met 4 anderen op een zaal. Gelukkig werkte het snel, dus mocht ik daar snel weer weg. Maar jemig, bevallen is zo intiem en dan moet het ineens allemaal in het openbaar... Echt, dit nooit meer voor mij.
pi_159795179
Haha Utrecht is idd goed vertegenwoordigd! O+
We'll have love aplenty
You and Me
pi_159796652
030 present! *)
Ik wilde ook echt niet naar Nieuwegein vorige keer ivm geboorteplaats :+ was ook niet nodig gelukkig. Deze keer Diak weer!
pi_159798181
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 22:50 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Dat wou ik ook, maar mocht niet, vanwege te lang gebroken vliezen. Ik was zķ boos en teleurgesteld dat ik naar t zkh moest.... En ook bij de inleiding, lig je daar met 4 anderen op een zaal. Gelukkig werkte het snel, dus mocht ik daar snel weer weg. Maar jemig, bevallen is zo intiem en dan moet het ineens allemaal in het openbaar... Echt, dit nooit meer voor mij.
Dat lijkt me echt helemaal niets. Ik was van plan in het ziekenhuis te bevallen, maar als ik dit soort dingen lees blijf ik liever thuis...

Heeft iemand hier ervaring met het amc? Dat is voor mij het best bereikbare ziekenhuis.
pi_159798242
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 22:50 schreef SaskiaR het volgende:

[..]
En ook bij de inleiding, lig je daar met 4 anderen op een zaal.
Oh dat lijkt me heel erg inderdaad. Ben heel blij dat ze dat hier op de verloskamers doen en ook de kraamafdeling heeft bijna alleen maar eenpersoonskamers.
Dus ook nog iets om rekening mee te houden wanneer je de keuze hebt uit meerdere ziekenhuizen.

[ Bericht 0% gewijzigd door _Ophelia_ op 10-02-2016 07:21:27 ]
pi_159798271
Haha, echt een berg Utrechters idd, ik ben er geboren en heb er de eerste 25 jaar van mijn leven gewoond. Later, als we groot zijn, wil ik graag weer terug O+

Hier bij de eerste in het ziekenhuis terecht gekomen omdat hij in het vruchtwater had gepoept. Ik vond het heel naar, vooral ook de nacht erna (we moesten 12 uur blijven). Bij de tweede heerlijk thuis, wat een verademing! Als het even kan blijven we nu ook gewoon thuis.
Voor de zekerheid binnenkort maar wel even naar een voorlichtingsronde naar het zkh, omdat ze nu in nieuwbouw zitten. Just in case.
R 09-10-2010
M 20-04-2013
  woensdag 10 februari 2016 @ 07:47:47 #78
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159798353
Omgeving Rotterdam hiero :W

Ik heb vandaag vrij genomen om achterstallig studiewerk in te halen, maar mocht wel heerlijk uitslapen van mezelf.
Uiteraard lig ik dus al sinds 4 uur wakker :')
  woensdag 10 februari 2016 @ 08:11:20 #79
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_159798482
Ohh balen Molo dat je al zo vroeg wakker was. Hopelijk wel een beetje fit om te studeren?

Mijn 1e is geboren als echte mug. Ik werd ingeleid en was er voor mij dus een plekje gereserveerd.
Sochtends eerst aan de CTG en daarna naar een 2 persoonskamer voor een ballonnetje ed.
Ik lag daar wel heerlijk alleen. Man mocht toen alleen niet blijven die nacht.
Smorgens hebben ze daar mijn vliezen gebroken, en ben ik overgebracht naar de kraamsuite.
Daar is ze geboren en man mocht deze nacht wel blijven slapen.
Al met al een hele fijne ervaring! ^O^
Nu zijn we verhuist en zal dit kindje ook in een ander ziekenhuis geboren worden, maar dat is wel in het geboorte centrum. (vooralsnog ;) )

Morgen controle bij de VK, spannend!
En vandaag alweer 22 weken onderweg!!! :s)
pi_159798502
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2016 07:26 schreef Piekie81 het volgende:
Haha, echt een berg Utrechters idd, ik ben er geboren en heb er de eerste 25 jaar van mijn leven gewoond. Later, als we groot zijn, wil ik graag weer terug O+

Hier bij de eerste in het ziekenhuis terecht gekomen omdat hij in het vruchtwater had gepoept. Ik vond het heel naar, vooral ook de nacht erna (we moesten 12 uur blijven). Bij de tweede heerlijk thuis, wat een verademing! Als het even kan blijven we nu ook gewoon thuis.
Voor de zekerheid binnenkort maar wel even naar een voorlichtingsronde naar het zkh, omdat ze nu in nieuwbouw zitten. Just in case.
De nieuwbouw is wel een verbetering volgens mij! De verloskamers waren op de sportlaan ook al heel aardig maar de kaamafdeling was echt klote, ik vond twee nachten zonder man echt traumatisch. In de nieuwbouw dacht ik dat het eenpersoonskamers waren en man mag blijven slapen (maar ik kan me vergissen).

Als je poliklinish bevalt kom je sowieso meestal niet (een nacht) op zaal, en ik had het kraamhotel achter de hand (alleen was ik niet meer poliklinisch dus ja).
Kwak
pi_159798555
Nou, tijd voor een Utrecht-Z&G-meet *) Allemaal bolle buiken :D

Ah ik had over de band met Utrecht heen gelezen Arja, snap het! Lastig.

Molo, bah, irritant om zo wakker te liggen met je goeie voornemens! Hopelijk toch uitgerust genoeg om een sprintje te maken vandaag :)
  woensdag 10 februari 2016 @ 08:26:16 #82
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159798570
Ik ga straks gewoon nog even bed in duiken ipv sushi lunch klaarmaken wat ik bedacht had.
Ik hou van eten, maar slapen gaat toch nog altijd boven eten O+

Heb wel kraamkamershizzle in de ziekenhuizen waar ik heen zou kunnen uitgezocht toen ik wakker lag. Binnenkort eens voorlichtingsavonden bezoeken om er even te kijken.
pi_159798699
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 20:01 schreef Arja het volgende:

Ik ben in het WKZ bevallen (plan was Diak maar dat was vol en ik wilde ook zeker weten niet naar Nieuwegein :X ) en ondanks dat het niet de planning was en ik er nog nooit geweest was vond ik de begeleiding erg prettig en professioneel. Kreeg echt het gevoel dat ik een supergoede bevaller was van de vk en kraamhulp :7 en of dat nou waar was of niet, daardoor kreeg ik veel vertrouwen.
pi_159798980
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 22:37 schreef Arja het volgende:

[..]

boel te bevatten.

Bij een 'lichte' medische indicatie (bijv observatie na meconium of na langdurig gebroken vliezen) kom je op een 2 persoonskamer. Als je kindje of jij ernstig ziek zijn, lig je natuurlijk op een eigen kamer. Bevallen doe je natuurlijk ook op een eigen kamer.

Maar goed, ik ben zelf ook een thuisbevaller, dus van mij ga je echt niet horen dat je toch vooral naar het ziekenhuis moet gaan ;)
pi_159799039
Vorige keer ben ik thuis bevallen, in een bevalbad in de badkamer. Dat beviel uitstekend. >:) O+ Het bad paste er goed in en je kon er langs nog goed lopen/zitten. De bevalling en geboorte gingen ook heel goed, ik had veel aan hypnobirthing, en we kwamen allemaal heel uit de strijd. :D

Dit keer ga ik (als alles goed is ;) ) wederom thuis bevallen, maar dan zijn we verhuisd. Het bevalbad past niet in de nieuwe badkamer en gaan we dit keer in de keuken neerzetten. :Y) :D Mijn lief heeft zelfs, toen ie toch de kruipruimte in moest, de vloerbalken ondersteuning gegeven dmv stenen, gewoon voor de zekerheid. <3

De planning is weer een badbevalling dus. Vorige keer heb ik het bad gekocht, we hebben het dus al zelf in ons bezit.

Maar nu eerst afscheid nemen van deze badkamer, de plek waar mijn eerste baby geboren werd.. Ons huis, waar ik zwanger werd van mijn beide kindjes! Ik ben er best een beetje emotioneel van. We slapen nog twee nachtjes hier en vanaf dan in het nieuwe huis. :)

[ Bericht 4% gewijzigd door elamanilo op 10-02-2016 09:37:36 ]
pi_159799065
Ik vind niet veel fijn aan ons ziekenhuis, maar de bevalsuites en eenpersoonskamers dan weer wel :) Ik moet er idd niet aan denken om met meerdere vrouwen te moeten liggen na m'n bevalling.
pi_159799077
Bij mijn bevalling was het beleid dat ik in ieder geval nog 1 nacht bleef na bevalling. Dat wilde ik echter niet, en daar was ook goed ruimte voor om dat te bespreken :) Ik ben dus gewoon een paar uurtjes na bevalling naar huis gegaan (wel met katheter). Daar was ik echt onwijs blij mee. Al had ik denk ik ook zo'n 'lichte indicatie', alleen meconium en/of fluxus/placentaverwijdering (ik weet niet op basis van wat ik eigenlijk had moeten blijven?). Dit was in Diak.

Voor komende bevalling heb ik een plaatsindicatie (waar ik zelf ook achter sta). Nu al een en ander besproken met verloskundige (en zij weer met gynaecoloog), en ik merk daarin ook heel erg ruimte voor mijn eigen wensen.

En als het nu soepel loopt, baar ik een derde thuis ;)
pi_159799850
Hm, blijkbaar heb ik vanochtend een afspraak bij de vk gemist. In mijn agenda staat echter volgende week. Kan gebeuren, maar om dan een mailtje te krijgen met "Wij hopen dat het goed met je gaat maar ik zou je willen vragen toch een nieuwe afspraak met ons te willen maken omdat het in het belang van jou en je kindje is" vind ik toch wat overdreven. Alsof ik m'n kind in gevaar breng door een keer een afspraak te missen, come on. Nog iets om te bespreken de volgende keer :')
pi_159800042
Dankjewel voor jullie ervaringen.
Ela, dan heb je wel een grote badkamer?
Hoe kun je thuis weer nieuw warm watet in het bad krijgen en hoe loopt het weg?
Sterkte met afscheid nemen van je huis.

Amsel haha wat overdreven. Had jij niet nou al eerder een afspraak gemist?
pi_159800287
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 10:34 schreef Arja het volgende:

Ja, elke keer, dus ik heb nu blijkbaar een reputatie :')

Eerste keer was echt mijn fout. Tweede keer hadden ze een verkeerde tijd op m'n afsprakenkaart gezet, nu een verkeerde datum. Gaat lekker :D
pi_159800329
Omdat ik jullie ook dit liedje in je hoofd gun:

pi_159800360
Heel fijn Svane, brings back memories O+
♥ J & S
pi_159800385
DEZE IS NOG BETER:

Oké ik moet echt gaan werken. Aan de muzieksmaak van mijn ongeboren vrucht.
pi_159800409
Oh en jongens! Opleving van ons nieuwbouw woning werd geschat op november/december. Nu is het vooruit geschoven naar september/oktober. Laat de UD nu geschat staan op 30-09 :s) :')
♥ J & S
pi_159800418
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2016 11:00 schreef klaprooss het volgende:
Oh en jongens! Opleving van ons nieuwbouw woning werd geschat op november/december. Nu is het vooruit geschoven naar september/oktober. Laat de UD nu geschat staan op 30-09 :s) :')
Dat wordt een enerverende periode! :+
pi_159800459
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 11:01 schreef Svane het volgende:

[..]

Dat wordt een enerverende periode! :+
Voordeel, ik vertel iedereen wat te doen terwijl ik babyknuffel :+
♥ J & S
pi_159800470
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 10:20 schreef Amsel het volgende:
Hm, blijkbaar heb ik vanochtend een afspraak bij de vk gemist. In mijn agenda staat echter volgende week. Kan gebeuren, maar om dan een mailtje te krijgen met "Wij hopen dat het goed met je gaat maar ik zou je willen vragen toch een nieuwe afspraak met ons te willen maken omdat het in het belang van jou en je kindje is" vind ik toch wat overdreven. Alsof ik m'n kind in gevaar breng door een keer een afspraak te missen, come on. Nog iets om te bespreken de volgende keer :')
Niet! :') Bij mij zeiden ze dat het bij een tweede (of derde, vierde, etc) echt heel vaak voorkwam dat een afspraak vergeten werd.. En ja, guilty :P.
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_159800491
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2016 11:03 schreef klaprooss het volgende:

[..]

Voordeel, ik vertel iedereen wat te doen terwijl ik babyknuffel :+
Vanuit een ander huis, want stof en verflucht zijn slecht voor zo'n ukkie :+ (zou ik als excuus geven, ik heb echt een vreselijke hekel aan verbouwen en verhuizen)!
Venus in pocketformaat
Š loveli
  woensdag 10 februari 2016 @ 11:09:24 #99
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_159800568
Bedankt Svane!

Deze voor jou:

_O_
pi_159800573
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 10:34 schreef Arja het volgende:
Dankjewel voor jullie ervaringen.
Ela, dan heb je wel een grote badkamer?
Hoe kun je thuis weer nieuw warm watet in het bad krijgen en hoe loopt het weg?
Sterkte met afscheid nemen van je huis.

Ja, de badkamer in ons oude (nieuwbouw)huis heeft wel een extra losse douche, maar daar zit geen hokje/douchebak omheen, dus een heel groot stuk van de badkamer is makkelijk vrij te maken. We hebben dan een ruimte vrij van 2,5 x 2,5 meter ongeveer en het bad is 1.70 diameter uit m'n hoofd. Het bad stond aan 2 kanten langs de muur en aan 2 kanten vrij zeg maar. Een soort van onder de douche. :D
We konden in die badkamer dus heel makkelijk een slangetje uit het bad hangen om water weg te laten lopen in het doucheputje in de grond en de douchekop die vlakbij het bad hing was in het bad om warm water bij te vullen.

In de keuken zal het eenzelfde soort constructie worden, even kijken waar we goed/handig een slangetje heen kunnen leggen om wat water af te voeren tussendoor en aan de kraan kunnen we ook een (tuin)slang doen naar het bad om (aan) te vullen.
Na afloop kan het bad dan geleegd worden vlak naast de achterdeur, daar zit een afvoerput waar we een slang heen kunnen leggen voor het leeglopen (die zit dan lager dan de bodem van het bad zeg maar).

Maar de constructies van vullen en later opruimen is voor rekening van mijn lief samen met mijn vader, vorige keer heb ik daar zelf niet aan meegeholpen. ;)
pi_159800602
Klaprooss, timing! Nou ja, voordat je huis dan helemaal klaar is om over te gaan, ben je zo weer een aantal weken (of maanden) verder en dan kan je fijn met je baby in de draagdoek de orders uitdelen ja. :D

En van te voren al je nesteldrang botvieren op alles goed uitzoeken en regelen, zoals keuken, vloeren, badkamer etc.
pi_159801567
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 11:09 schreef elamanilo het volgende:

[..]

Ja, de badkamer in ons oude (nieuwbouw)huis heeft wel een extra losse douche, maar daar zit geen hokje/douchebak omheen, dus een heel groot stuk van de badkamer is makkelijk vrij te maken. We hebben dan een ruimte vrij van 2,5 x 2,5 meter ongeveer en het bad is 1.70 diameter uit m'n hoofd. Het bad stond aan 2 kanten langs de muur en aan 2 kanten vrij zeg maar. Een soort van onder de douche. :D
We konden in die badkamer dus heel makkelijk een slangetje uit het bad hangen om water weg te laten lopen in het doucheputje in de grond en de douchekop die vlakbij het bad hing was in het bad om warm water bij te vullen.

In de keuken zal het eenzelfde soort constructie worden, even kijken waar we goed/handig een slangetje heen kunnen leggen om wat water af te voeren tussendoor en aan de kraan kunnen we ook een (tuin)slang doen naar het bad om (aan) te vullen.
Na afloop kan het bad dan geleegd worden vlak naast de achterdeur, daar zit een afvoerput waar we een slang heen kunnen leggen voor het leeglopen (die zit dan lager dan de bodem van het bad zeg maar).

Maar de constructies van vullen en later opruimen is voor rekening van mijn lief samen met mijn vader, vorige keer heb ik daar zelf niet aan meegeholpen. ;)
Bedankt voor de uitleg. In dit huis gaat dat niet lukken met een bevalbad.
pi_159801875
Er zijn ook veel mensen die het bad in de woonkamer zetten. Je kunt ook het bad 1 keer vullen met een tuinslang en daarna af en toe een emmer water eruit halen en een emmer heet water erbij doen, als je zolang in het bad zit dat het echt afkoelt!
(En dan na afloop met emmers leeghalen of met een lange slang die ergens heen kan, evt. met pomp.)

Voor elke plek is wel een oplossing natuurlijk! :)
  woensdag 10 februari 2016 @ 12:08:07 #104
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_159801957
Oeh, jullie babbelen lekker door over van alles. Ik ben pas bij de kraamzorg blijven hangen ;) Gelukkig is dat tot nu toe het enige relevante.

Ik ben in mijn lunchpauze even wat info aan het opzoeken en kom een hele leuke kraam tegen, een zzp'er. Ik woon in Delft, iemand die daar ook woont en goede ervaringen heeft met een bepaalde organisatie of misschien ook met deze zzp'er? Veel goede referenties :)
pi_159802042
Hee, mede-Delftenaar! Ik ken haar niet, ziet er wel tof uit. Ik heb het via Careyn gedaan, dat was ook prima.
  woensdag 10 februari 2016 @ 12:13:18 #106
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_159802097
Ik weet niet hoeveel vk's het willen doen maar ik mocht gewoon in mijn eigen bad bevallen O+ uiteindelijk toch naar het ziekenhuis gemoeten (Nieuwegein) en hoewel je het niet wil, heb het daar echt als heel prima ervaren. Eigen kamer, niet alles galmde door en man mocht blijven slapen O+

Schoonzus is 2 weken geleden bevallen in wkz en dat vind ik een vreselijk ziekenhuis. 2 persoonskamers, man mag niet blijven slapen en monitors van iedereen te zien op je eigen monitor.
  woensdag 10 februari 2016 @ 12:14:04 #107
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_159802120
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 12:11 schreef SaskiaR het volgende:
Hee, mede-Delftenaar! Ik ken haar niet, ziet er wel tof uit. Ik heb het via Careyn gedaan, dat was ook prima.
Hey leuk! Ja, ik denk ook niet dat je er een grote bult aan kunt vallen. Tenzij het echt niet klikt natuurlijk. Vind het wel fijn dat er meerdere keren in de referenties staat dat ze zo fijn rustig is. Ik moet zo niet denken aan een babbelkous.

Als je nog andere Delft-gerelateerde tips hebt voor deze noob, shoot!
pi_159802255
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 12:14 schreef Quoi het volgende:

[..]

Hey leuk! Ja, ik denk ook niet dat je er een grote bult aan kunt vallen. Tenzij het echt niet klikt natuurlijk. Vind het wel fijn dat er meerdere keren in de referenties staat dat ze zo fijn rustig is. Ik moet zo niet denken aan een babbelkous.

Als je nog andere Delft-gerelateerde tips hebt voor deze noob, shoot!
Wij hadden een vrouw van in de 50, dat was erg fijn. Veel ervaring en idd geen kletskous. Als het echt niet bevalt kun je wel een ander vragen, maar dat is weer zo beladen.
Heel veel tips heb ik niet; in het centrum heb je Piekaboe en Klieder, dat zijn leuke babywinkels. En bij de Hoven zit een grotere.
Welke vk zit je trouwens? A.vea had ik, was erg leuk!
  woensdag 10 februari 2016 @ 12:22:32 #109
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_159802300
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 12:19 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Wij hadden een vrouw van in de 50, dat was erg fijn. Veel ervaring en idd geen kletskous. Als het echt niet bevalt kun je wel een ander vragen, maar dat is weer zo beladen.
Heel veel tips heb ik niet; in het centrum heb je Piekaboe en Klieder, dat zijn leuke babywinkels. En bij de Hoven zit een grotere.
Welke vk zit je trouwens? A.vea had ik, was erg leuk!
Jaaaaa, Klieder ken ik. Vaste prik voor kadootjes en nu binnenkort voor mezelf ook leuk :Y
Ik zit bij de V.ijverhof, erg tevreden mee en erg logisch want tegenover ons huis. Ik ben zelf vele jaren geleden nog door een van deze dames gehaald :P
pi_159802450
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 12:08 schreef Quoi het volgende:
Oeh, jullie babbelen lekker door over van alles. Ik ben pas bij de kraamzorg blijven hangen ;) Gelukkig is dat tot nu toe het enige relevante.

Ik ben in mijn lunchpauze even wat info aan het opzoeken en kom een hele leuke kraam tegen, een zzp'er. Ik woon in Delft, iemand die daar ook woont en goede ervaringen heeft met een bepaalde organisatie of misschien ook met deze zzp'er? Veel goede referenties :)
Ik heb ervaring met Careyn en met Bbyzorg.
Careyn vond ik niet fijn. Bij ons waren ze heel star qua tijden enzo. Om die reden de twee keer voor Bbyzorg gekozen en die dachten veel meer mee met wat wij wilden. Veel fijner vonden wij dat.
  woensdag 10 februari 2016 @ 12:36:39 #111
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_159802582
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 12:30 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Ik heb ervaring met Careyn en met Bbyzorg.
Careyn vond ik niet fijn. Bij ons waren ze heel star qua tijden enzo. Om die reden de twee keer voor Bbyzorg gekozen en die dachten veel meer mee met wat wij wilden. Veel fijner vonden wij dat.
Dankje, die kende ik nog niet :)
pi_159803252
*O* voor alle goede echo's

Ik ben bij Mats ingeleid. Om 7.30 uur waren we in het ziekenhuis en om 15.07 bevallen. Ik heb alleen maar op de verloskamer gelegen en savonds kregen man en ik een 1 persoons kamer waar man ook mocht blijven slapen. Alleen heb ik hem naar huis gestuurd want ik wilde dat hij goed kon slapen en hij moest s'morgens aangifte doen en een broodje filet americain mee nemen :+
Nu ga ik weer naar het ziekenhuis om te bevallen want mijn man wil dat graag. En aangezien ik in dat ziekenhuis werk zal ik wel weer een 1 persoons kamer krijg mocht ik moeten blijven O-)

Kraamhulp is hier al aangevraagd. Wij hebben voor de kraamvogel gekozen en die wordt hier niet vaak gekozen (oosten van t land). De andere instanties die hier zitten wilde ik niet. Te veel bekende en wat ik bij vriendinnen zag beviel me niet. Ik hoop dat we dezelfde kraamhulp krijgen als de eerste keer. Wat een lief mens was dat.

LB hoe is het met je schoonouders? Operatie deze keer wel doorgegaan en is je schoonmoeder weer beter?

Ik ben vanmorgen weer goed gekeurd bij de vk. Waarschijnlijk was de nub niet goed want ik zag een piemel in beeld :D
Vk zei dat het nog wel erg vroeg is maar dat ze voor 99% ook kon zeggen dat het een jongen is O+
  woensdag 10 februari 2016 @ 13:23:37 #113
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159803768
Nou ik zit mezelf helemaal op te vreten :') Mn dag loopt steeds helemaal anders dan ik dacht, ik ben alleen maar aan t puzzelen hoe alles het beste gedaan kan worden, of zit te wachten tot ik ofwel schoonmoeder ofwel dochter ergens naartoe moet brengen of weg moet halen (want schoonmoeder is dus nog steeds ziek ja). Uiteraard moet dat liefst allemaal tegelijk... En tot overmaat van ramp bracht ik mn momenteel extreem eenkennige kind naar het kdv en waren er alleen 2 invalsters :X en nu voel ik me een kutmoeder want mn kind keek zo sip toen ik wegging ;(

Laat het gauw volgende week zijn...

(Sorry voor t geklaag. Niemand kan hier wat aan doen maar t moet gewoon voorbij zijn!)
pi_159803801
aww... kun je niet vast een beetje gaan persen LB? om de feestvreugde compleet te maken? :*
pi_159803983
Ow dat is toch ook geen fijne situatie. Ik vind het niet eens klagen wat je doet. Je zou nu met de benen hoog moet liggen en lekker relaxed moeten genieten van je verlof. Hopelijk ziet het er volgende week allemaal anders uit.
En idd dat is niet fijn weg gaan van t kdv. Ik vind het ook nooit fijn als de vaste leidsters er niet zijn die kennen je kindje toch het beste. Maar waarschijnlijk voel jij je nu rot en is je meisje lekker aan het spelen ;)
  woensdag 10 februari 2016 @ 13:33:06 #116
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159804034
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 13:24 schreef Crumpette het volgende:
aww... kun je niet vast een beetje gaan persen LB? om de feestvreugde compleet te maken? :*
Hell no! Zeker met deze week erbij vind ik dat ie nog minstens 5 weken moet blijven zitten oO<
  woensdag 10 februari 2016 @ 13:35:12 #117
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_159804085
Hup, regel een hotelletje voor je schoonmoeder ofzo :X
Maar ik ben misschien een heks. Jij gaat even voor alles!

Of (de subtiele versie:) geef minstens even eerlijk aan aan iemand dat dit teveel voor je is. Bewaak je eigen grenzen hoor :*
  woensdag 10 februari 2016 @ 14:01:59 #118
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_159804959
Ikke een jochie wat leuk *O* :D

Kraamhulp is hier ook aangevraagd, hoop ik. Niet echt een bevestiging gehad behalve op de site zelf na het invullen van het formulier :') Moet nog even opzoeken wat de naam van de kraamhulp bij de eerste was, want die wil ik dus niet meer. Na een aantal dagen begon ze me op haar zenuwen te werken want ze kon niks anders zeggen dan: "jaja", "precies" en "oh ja". Verder deed ze haar wel werk goed maar niet echt een klik. 1 dag een invalster gehad en die was O+ Dus ik wil haar, maarja je hebt niet echt veel te willen natuurlijk.

LB ik zou toch even aangeven dat je hoogzwanger bent en ook je rust nodig hebt. Wat zegt je vent hierover eigenlijk?

Ik zat me net af te vragen hoe het zit met klossen ed. Moest ik dat nou ook ergens aanvragen of kon ik die gewoon ophalen tzt in de thuiszorgwinkel?

Verder alles goed hier, al kijk ik nu al uit naar mijn verlof en hoop ik nog steeds het JEEY-effect te vinden op het nieuwe werk. Ik voel Judith (werknaam) steeds vaker trappelen, met name als ik op mijn buik lig, komt er protest :+ Overdag voel ik nog niet zo veel, of gewoon te druk bezig.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_159804988
Oh LB, dat klinkt inderdaad niet fijn.. Kan je schoonmoeder niet wat eerder naar huis?

Ik ben tussen mijn werkzaamheden door een beetje aan het kijken voor babyspullen online en nou zit ik met een dilemma. Ik wil graag dat ons zoontje de eerste tijd bij ons slaapt (graag in cosleeper) maar ik wil ook op een gegeven moment gaan oefenen met op de eigen kamer slapen... Nog geen idee wanneer dat actueel wordt. Heb ik dan een cosleeper en een ledikant nodig? Maar als ik nou een kleinere cosleeper neem en hij groeit daar uit, maar we willen hem nog wel bij ons houden? Heb ik dan twee ledikanten nodig of van we wielen onder een ledikant zetten oid? Ik snap niet waarom mijn hoofd zo moeilijk moet doen over dit soort dingen??? Normaal ben ik niet zo onrustig, maar sinds ik zwanger ben...
pi_159805099
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2016 13:04 schreef ikke_84 het volgende:
Kraamhulp is hier al aangevraagd. Wij hebben voor de kraamvogel gekozen en die wordt hier niet vaak gekozen (oosten van t land). De andere instanties die hier zitten wilde ik niet. Te veel bekende en wat ik bij vriendinnen zag beviel me niet. Ik hoop dat we dezelfde kraamhulp krijgen als de eerste keer. Wat een lief mens was dat.
Waar woon je dan?
De Kraamvogel die ik vind zit in Amstelveen :?.
pi_159805216
Chanty ik kon de klossen toen gewoon ophalen bij de thuiszorgwinkel.
Deze keer sla ik ze over want anders kan Mats niet zelf op het bed klimmen en er weer af wordt dan helemaal gevaarlijk.
Dan maak ik zelf wel het bed op.
Vk vond het ook geen probleem als we ze niet nemen.

Als je geen klik hebt met je kraamhulp lijkt me dat niet fijn. Idd gewoon aangeven dat je haar niet wil.
Vervelend dat je nog steeds zo met je werk zit. Je bent er ook wel heel druk mee. Lange dagen enzo. Lijkt me echt pittig nou je zwanger bent.
En ik zou ook protesteren als mijn moeder me zou pletten :D :P
Dat je nog op je buik kan liggen haha vind ik best knap :D
pi_159805352
Delft O+
Ik ben in het nieuwe ziekenhuis bevallen. Ze zijn geweldig daar! Had ook een mooie ruime kamer voor mij en de baby alleen. Heerlijk!
pi_159805434
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2016 14:17 schreef Aerenia het volgende:
Delft O+
Ik ben in het nieuwe ziekenhuis bevallen. Ze zijn geweldig daar! Had ook een mooie ruime kamer voor mij en de baby alleen. Heerlijk!
Ha, ik was dus 3 weken te vroeg daarvoor, vandaar de ellende die ik gisteren postte... volgende keer beter plannen wanneer ik moet bevallen!
  woensdag 10 februari 2016 @ 14:23:02 #124
52229 Chanty
pi_159805490
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2016 14:17 schreef Aerenia het volgende:
Delft O+
Delft is een aanrader begrijp ik? Ik ben er nog niet over uit. Geen Zoetermeer iig :+ Dan kan ik naar diverse in Den Haag maar als ik naar Den Haag ga neig ik toch ernaar om weer naar het Haga te gaan dat ook vernieuwd is (vorige keer vond ik het met meerdere op een kamer na de bevalling geen succes :') ). Delft is ook een optie, is eigenlijk qua aanrijroute ook beter en dichterbij. Ik heb eigenlijk helemaal geen tijd om hier ook maar over na te denken :') Maar moet toch maar eens gaan kijken of zo.

@Ikke: ik verbaas me er ook over dat ik nog op mijn buik kan liggen :+ Weet niet hoe lang dat de vorige keer lukte. Maar steeds vaker ligt het niet meer lekker. Is maar net hoe Judith in mijn buik ligt want soms heb ik echt het idee dat ik op iets hards lig :') Andere keren ligt het voor mij gewoon prima :+
pi_159805551
Uni ik woon tussen Arnhem en Doetinchem in. Mijn kraamhulp gaf toen wel aan dat ze graag meer klanten wilde aan deze kant van het land en ze vonden het ook bijzonder dat ik bij hun terecht was gekomen :D
Het hoofdkantoor zit idd in Amstelveen.

Luna wij hebben nu een cosleeper gekocht van 50 bij 90. De bedoeling is dat de kleine daar wat langer in blijft liggen. We kunnen de cosleeper ook als ledikant gebruiken door het hekje omhoog te zetten.
Maar er komt ook een ledikant op de babykamer (waarschijnlijk van Mats)
Bij mats hadden we een wieg en ledikant. Maar een wieg vind ik zelf niet fijn dus die hebben we verkocht.
pi_159806335
Een wieg lijkt me sowieso niets voor ons, dus die wil ik in ieder geval niet kopen. Ik zit nu bij cosleeper te kijken maar sommigen zijn nog best prijzig, zelfs op marktplaats. Zeker als je het met een ledikant vergelijkt. Welke hebben jullie?
pi_159806511
ik heb er toen eentje van een duitse website gekocht. Simpel, hout, simpel matrasje erin (want een minibaby weegt nog niet zo veel, dus dat is prima). 100 euro toch nog. als ik ruimte had gehad om het ledikant als cosleeper te gebruiken denk ik dat ik dat had gedaan, maar ik had écht maar 50 cm naast het bed. Dit werkt wel heel fijn in de eerste weken/maanden!

ik word echt helemaal simpel van het aanhoudende kakweer zeg. :(
pi_159806604
Onze uk komt ook bij ons op de slaapkamer in een wiegje van ruim 80 jaar oud. Mijn moeder heeft het opnieuw bekleed en is nu weer als nieuw! Ons Flint kon er omdat hij zo mini was tot bijna 6 maanden in slapen en tegen eind gingen we oefenen in z'n eigen bed op zijn eigen kamertje... Daar was hij eerder aan toe dan mama hoor
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_159806768
Wij hebben een co sleeper van petit Amélie. Goedkoopste op die site. En straks doorverkopen maakt hem redelijk cheap.
Overdag gaan we bekijken wat handig is. Misschien dan in het ledikant omdat die dicht is en meteen wennen. De co is niet heel groot maar helaas past een grotere niet. Daarom meteen maar beide plekjes vertrouwd maken.

Jongetje is nog steeds vooral en schuiver ipv en duwer. Gister avond speelde hij harp op mijn ribben :D voor het eerst dat ik dacht nou nou! Mot dat? Ik gok knietjes dit echt zo over mij ribben ratelde. Bizar gevoel! En auw!
We'll have love aplenty
You and Me
pi_159806836
De eerste maanden als minibaby sliep peuterdochter bij ons in bed. We hadden onze hoofdkussens helemaal naar de zijkanten en daar tussen ontstond dan een plek ongeveer even breed als een kussen en daar lag zij dan. Op die manier wisten we ook zeker dat we de deken niet per ongeluk over haar zouden trekken (al was ik daar nooit bang voor hoor).
Die mini babytjes liggen nog heel stil als ze slapen. Maar toen ze een maand of 4-5 was en ze steeds bewegelijker werd in bed, en dus meer ruimte nodig had om te slapen, hebben we een oud ledikant voor een prikkie op Marktplaats gekocht en dat zelf omgebouwd tot co-sleeper. Die staat nu nog naast ons bed en doorgaans ligt ze half daarin en half in het grote bed, zo'n beetje uitgespreid. ;)
Vanaf vrijdag nemen we ons megagroteminstensdriepersoonsfamiliebed in gebruik, extra ruim en daar is ook weer meer dan genoeg plek voor een nieuwe baby (ook als het groter en bewegelijker wordt), naast onszelf en peuterdochter, dus wij kunnen weer een lange poos vooruit zo! :D
  woensdag 10 februari 2016 @ 15:18:09 #131
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_159806959
Wow, met z'n allen op bed O+ Dat wordt wat met 2 poezels* die ook al gewend zijn aan hun 'plekjes'. Ik denk dat het een cheapass wiegje wordt voor in de slaapkamer, tot 'het' naar de eigen kamer gaat. Zoiets. Ach, tijd zat om dat te bedenken.

* Van wie er eentje mij vandeweek wederom markeerde met een plasje over mijn buik: HIER LIGT EEN ZWANGERE! ;( :D
pi_159807192
Haha, de poezen kruipen hier soms ook erbij ja. ;)

Wel jammer van dat plasje... ;(

We hebben hier nu geen eigen kamer voor peuterdochter. In het nieuwe huis hebben we wel een 'kinderkamer'. Daar komt de commode en verder wat speelgoed dingetjes en zulks. Voorlopig staat daar geen bed, maar in de toekomst willen we wel ergens in huis ook een bed maken voor de kindjes. Idealiter wordt dat een twijfelaar of tweepersoons waar ze dan samen of met logees of zo (ook) in kunnen.
pi_159807195
whoah quoi dat is echt vervelend :( ! hopelijk is het een tijdelijk iets dan..
pi_159807380
Dat lijkt me erg gaaf ela! Ik zou ons toekomstige jongetje graag in bed hebben, maar mijn vriend slaapt super vast en territoriaal en gaat soms al boven op mijn gezicht liggen zonder het door te hebben, dus ik vertrouw dat toch niet helemaal. Ik kan hem met moeite nog weer omrollen of anders toch maar wakker maken, een baby kan dat niet.

Krijgen jullie veel negatief commentaar over het samen slapen? Ik merk hier dat moeder en schoonmoeder een cosleeper zelfs al niets vinden, want "dan Verwen je hem te veel en daar wordt hij later vervelend van".

Ik ga eens kijken op de website van petitie Amélie. Ik zag op marktplaats ook een zelfbouwpakket van een cosleeper voor iets van 50 euro, maar dan kunnen we hem net zo goed helemaal zelf maken.... Behalve dat we nog zoveel meubels moeten maken voor ons huis, dat we daar geen tijd voor hebben..
  woensdag 10 februari 2016 @ 15:36:37 #135
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_159807419
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 15:27 schreef Crumpette het volgende:
whoah quoi dat is echt vervelend :( ! hopelijk is het een tijdelijk iets dan..
Ik ga er vanuit en hoop het zo :{ Misschien als de hormonen weer wat zakken? Wishful thinking. Ze heeft het in 10 jaar nooit gedaan, maar is wel een beestje dat erg gevoelig is voor spanningen.
pi_159807755
http://www.babysupershop.eu/wieg-bedkant-childhome-wit

Wij hebben deze cosleeper, maar dan in het grijs en die was ¤60. Ik zie m alleen niet meer op de site staan.
Die van marktplaats hebben we ook overwogen maar toen vond ik deze.

Q wat vervelend van je kat :{ hopelijk is het iets tijdelijks.
pi_159807787
Wij hebben nu voor het eerst een wiegje. Dochter en zoon gingen direct in een ledikantje op hun eigen kamer, maar omdat we nu op zolder slapen wil ik de baby niet zo ver weg hebben liggen en hebben we een wiegje voor op onze slaapkamer gekocht.

Net weer goedgekeurd door de vk. Ze schat de baby nu op 2800 gram en met maar weinig spek op de billetjes, dus ik heb mijzelf net getrakteerd op een bigmac menu en vanavond eten we pannenkoeken :D.
pi_159807948
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 15:36 schreef Quoi het volgende:

[..]

Ik ga er vanuit en hoop het zo :{ Misschien als de hormonen weer wat zakken? Wishful thinking. Ze heeft het in 10 jaar nooit gedaan, maar is wel een beestje dat erg gevoelig is voor spanningen.
De spanning in huis wordt helaas niet minder met de komst van een baby -O- want huils en 0 aandacht enzo.. hopelijk vindt ie snel zn draai weer!
pi_159808037
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 15:35 schreef lunamatic het volgende:
Dat lijkt me erg gaaf ela! Ik zou ons toekomstige jongetje graag in bed hebben, maar mijn vriend slaapt super vast en territoriaal en gaat soms al boven op mijn gezicht liggen zonder het door te hebben, dus ik vertrouw dat toch niet helemaal. Ik kan hem met moeite nog weer omrollen of anders toch maar wakker maken, een baby kan dat niet.

Krijgen jullie veel negatief commentaar over het samen slapen? Ik merk hier dat moeder en schoonmoeder een cosleeper zelfs al niets vinden, want "dan Verwen je hem te veel en daar wordt hij later vervelend van".

Ik ga eens kijken op de website van petitie Amélie. Ik zag op marktplaats ook een zelfbouwpakket van een cosleeper voor iets van 50 euro, maar dan kunnen we hem net zo goed helemaal zelf maken.... Behalve dat we nog zoveel meubels moeten maken voor ons huis, dat we daar geen tijd voor hebben..
Hier slaapt N., nu 6 maanden, al vanaf het begin bij ons in bed. Aan mijn kant, want man slaapt inderdaad te vast. Dus ze ligt tussen de muur en mij in (bed staat tegen de muur aan). Sommige mensen vinden het wel gek, maar het is zo makkelijk met nachtvoeden :) half slapend de tiet erin duwen en weer verder pitten, heerlijk.
pi_159808045
O en over poezen..wij liggen er de halve dag zo bij tegenwoordig:

Erg gezellig, alleen laat ze af en toe scheetjes, het liefst in mn gezicht :')
pi_159808153
Sicilia dat klinkt als een lekker dieet.
Welk wiegje is het nou die jullie hebben?

Ik word ook schijtziek van dit weer. Ik wil graag wandelen straks maar zo heb ik daar weinig zin in. Al 2 dagen lang geen moment droog
pi_159808239
Oja dat zou ik nog navragen bij mijn moeder! Heb haar gelijk geappt!
pi_159808415
Lekker sicilia! Neem het er van! Niet vergeten een ananas in te brengen als dessert he. :7

Hier ook al dagen aan huis gekluisterd (een trip naar het CB daargelaten), niks aan in de speeltuin in de stromende regen (vandaag) of in de storm (gisteren) gelukkig vermaakt de kleine zich wel goed meestal, maar maar mama wil zelf ook wel naar buiten inmiddels :').
pi_159808471
Ow jammie een big Mac menu als lunch en pannenkoeken als avond eten! :Y) jaloers!!
Fijn dat je weer goed gekeurd bent sicilia
Ziet er knus uit zo samen op de bank ♡

Het weer ;( daar word je toch deprie van. Ik wil naar buiten, lekker wandelen en in de tuin in het zonnetje zitten
pi_159808594
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 16:04 schreef Arja het volgende:
Sicilia dat klinkt als een lekker dieet.
Welk wiegje is het nou die jullie hebben?

Ik word ook schijtziek van dit weer. Ik wil graag wandelen straks maar zo heb ik daar weinig zin in. Al 2 dagen lang geen moment droog
http://www.mamaloesbabysj(...).html#/product/10425
Dit is hem!

En echt he dat weer :( niks aan!
pi_159808605
Als een kat buiten de bak plast is dat wel een reden om naar de dierenarts te gaan.
Mijn naast de bak plasser heb ik uiteindelijk in moeten laten slapen na lange zoektocht naar wat er nou mis was.
pi_159808739
Een dikke :* voor LB, ik hoop dat alles snel weer een beetje normaal wordt en je lekker in je cocon kan genieten van je verlof voor dat de baby er is.
En een goed dieet voor Sicilia, lekker bijspekken die baby. Lief poesje trouwens!
Wij hebben ook 2 poezen en die slapen nu eigenlijk steeds bij ons op bed. :X
Ik heb mezelf voorgenomen dat ik dit na de 20 weken ga afleren. Maar t is zo gezellig.. :P
Het is de bedoeling dat de baby bij ons op de slaapkamer komt in een co-sleeper voor zolang als wij ons daar fijn bij voelen, en ik wil dan gewoon geen poezen in de slaapkamer.
Om meteen maar aan te haken gaan wij dus voor een co-sleeper voor de eerste maanden, en daarna zien we wel weer. Eerst wilden we voor op de babykamer voor een retro-bedje gaan maar we hebben toch besloten om voor een heel simpel ikea spijlenbedje te gaan. Omdat we al best wat eyecatchers op de babykamer hebben en het misschien too-much wordt. Ook vindt mijn vriend het een veiliger idee als hij niet zo makkelijk uit z'n bedje kan vallen. Dat ledikantje kan eventueel ook omgebouwd worden als co-sleeper, maar of dat nodig is zien we tzt wel.

Vandaag weer goedgekeurd bij de verloskundige, baby en ik kregen allebei een 10. Ook kregen we weer een echo, gewoon omdat het kan, aldus de verloskundige. Ik loop in het ziekenhuis en ik heb tot nu toe iedere controle die ik gehad heb een echo gehad. Nu al 7 of 8. Alleen maar heel erg leuk natuurlijk. Ze vroeg zelfs, willen jullie het geslacht weten want dan kan ik kijken of dat te zien is? Maar dat wisten we natuurlijk al door de vlokkentest en het was achteraf gezien ook niet te zien omdat de navelstreng tussen z'n beentjes zat. Placenta ligt inderdaad nog steeds achter dus het kan inderdaad zo zijn dat ik onze beeb al voel. Ik ben verliefd! O+
  woensdag 10 februari 2016 @ 16:32:05 #148
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_159808817
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 15:35 schreef lunamatic het volgende:

Om die reden is bij samenslapen het ook belangrijk dat het naast de moeder slaapt.
Echt tussen 2 ouders in zou ik niet zo snel doen.
Verder je goed aan de samanslaap regels houden en het is helemaal geen probleem.

https://www.borstvoeding.com/files/sharingbedunicef.pdf

Deze link geeft alle info!
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_159809021
LB ik hoop dat je snel echt van je verlof kan gaan genieten! Zo lief dat je dit voor je schoonouders doet, maar pfff wel pittig hoor :*

En :'( ik heb net de film van de geboorte van zoon teruggekeken. En de eerste ontmoeting van dochter met zoon. Tranentrekker zeg O+ nu heb ik nog meer zin om te bevallen! Vanavond de harde schijf maar even aansluiten, kan ik de film van de geboorte van dochter ook terugkijken. Hoop zo dat we nu weer een mooi filmpje kunnen maken ervan. Ik kijk het niet vaak, maar vind het zo waardevol om te hebben O+
  woensdag 10 februari 2016 @ 16:49:05 #150
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_159809198
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2016 16:23 schreef Unihipili het volgende:
Als een kat buiten de bak plast is dat wel een reden om naar de dierenarts te gaan.
Mijn naast de bak plasser heb ik uiteindelijk in moeten laten slapen na lange zoektocht naar wat er nou mis was.
Heel sec gezien zal de dierenarts vragen: is er iets veranderd in het huishouden? En dan antwoord ik: ja. Ik denk juist dat een medische oorzaak daardoor onwaarschijnlijk is, meer gedragsmatig. Maar mevrouwtje mag binnenkort voor een controle, en dan zal ik het zeker even voorleggen :)

Klein beetje verdrietig vind ik het wel ;(

@Sicilia: wat heb jij daar een schattig lief beestje! Houd je het nog uit zo?
pi_159809301
Dankjewel sicilia.

Ikke veel plezier op je blauwe wolk!

Ik heb ineens dikke enkels :{
Ik pas gewoon niet meer in mijn nikes. Hm zou dat mijn moeie voeten verklaren
pi_159809346
Gelukkig plassen onze poezen niet in huis. Ze mogen van de zomer voor het eerst naar buiten toe. Van de een durf ik m'n hand ervoor in het vuur te steken dat ze niet gaat lopen piesen ergens en dat ze de baby meteen zal accepteren. Nergens bang voor en niet stress gevoelig. De ander wel iets meer maar dan kan ze wegvluchten naar buiten als ze gek wordt van de baby.. :P
  woensdag 10 februari 2016 @ 16:57:20 #153
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_159809409
Ze doet het niet continu hoor, pas 2 keer in de 3 maanden. Ik heb nog hoop!
pi_159809486
Ohh smelt Sicilia O+ O+ En pannenkoeken, mjam :Y)

En harpspelende buikjongen bij Lamb, wat bizar! Ik heb vandaag de baby horen knakken (wat??), ook bizar, maar tokkelen op je ribben is nog een niveautje hoger :D

Over slapen, wij hebben dit wiegje voor de eerste periode op onze kamer (spoiler want groot)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Makkelijk te verplaatsen, precies de goede hoogte en de zijkanten zijn van doorzichtige stof waardoor de baby ons ook kan zien (nouja, als ik op 20 cm afstand lig dan, dat is ongeveer de max wat ze kunnen zien in de verte toch? :+). Voor na het wiegje hebben we een ledikant, die kan eventueel als cosleeper aan ons bed vast maar dat moeten we tegen die tijd maar zien.

Verder, wat de omgeving van dingen vindt of zal vinden van hoe we het (willen) doen.. Ik probeer er in elk geval met familie/schoonouders/geīnteresseerden die niet dichtbij staan niet teveel over te praten. Man en ik hebben beide best een sterke mening/ideeën/gevoel over hoe we het graag willen, maar ik voel nul behoefte dingen te verklaren/verdedigen naar omgeving, moeder worden is al spannend genoeg op zich. Bovendien ga ik er eigenlijk sowieso vanuit dat we gaandeweg toch de helft van onze voornemens moeten bijstellen wegens een totaal anders uitpakkende praktijk ;)

Ik heb trouwens vandaag mijn laatste tentamen voordat de baby komt gehad, hoera! Zo blij dat het tot hier in elk geval gelukt is :) *O*
  woensdag 10 februari 2016 @ 17:03:28 #155
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159809569
Leuk die wieg, waar is die van?
  woensdag 10 februari 2016 @ 17:03:53 #156
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_159809575
En hoe duur? :s)
  woensdag 10 februari 2016 @ 17:05:53 #157
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159809618
Oh van Stokke, zie het al :D
Mooi, maar boven het budget wat ik wil uitgeven :D
pi_159809751
Stokke inderdaad, we hebben 'm viavia voor 150 gekocht/gekregen, retail is het dubbele geloof ik :@ Maar als 'ie niet meer als wieg bruikbaar is, is het 't onderstel voor de commode, en daarna kan je er een bureautje van maken. Dat maakte het voor ons wel een langer-dan-3-maanden-aankoop, alleen als wieg zou ik het ook behoorlijk prijzig vinden..
  woensdag 10 februari 2016 @ 17:39:35 #159
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159810384
Wat geniaal! En dan heel verdedigbaar inderdaad :Y

Oh en ik heb vanmiddag de hele middag bij een (ook zwangere) vriendin op de bank gehangen, lekker over alles kunnen vitten, en nu kan ik er wel weer tegenaan oO<
pi_159812842
Aww Sicilia, wat een scheetje ;) Het is nog een jong beestje zo te zien?
Ben ook benieuwd hoe het hier in huis gaat straks met onze katten, we hebben er 4 :X

Vandaag de eerste echo gehad en we hebben een kloppend hartje gezien *O* *O*. Over twee weken mogen we weer en krijgen we verdere info over allerlei praktische zaken.
Ik ben nu 6w5d en vanochtend was ik voor het eerst een klein beetje misselijk maar dat was gelukkig snel over toen ik wat at. Hopelijk blijft het daarbij...
Beter een gemiste oproep dan een gemiste kans
  woensdag 10 februari 2016 @ 19:13:25 #161
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159813003
Hoop ik ook voor je Acorn, maar wat fijn sowieso om het hartje te zien! Bijzonder he O+
pi_159813006
Aaaa bijzonder zeg O+
:)
pi_159813298
Heel bijzonder idd. Nu weet ik nog zekerder dat er een baby in m'n buik groeit :D O+
Beter een gemiste oproep dan een gemiste kans
pi_159813805
Wat fijn LA! O+!

De hik.... waar voelen jullie die? :)
We'll have love aplenty
You and Me
pi_159813837
Knipper voor L_A *O*

Geboorte van Otje was voor onze vrij relaxte kat toch behoorlijk heftig. Ik ben een dikke week van huis geweest i.v.m. inleiden en kraamhotel en hij ontwikkelde in die tijd uit het niets een enorme ontsteking onder zijn kin.
  woensdag 10 februari 2016 @ 20:21:43 #166
52229 Chanty
pi_159815954
Wat fijn acorn *O* hartje O+
  woensdag 10 februari 2016 @ 20:43:35 #167
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_159817045
LA wat fijn :) En je mag al snel weer!

LB klinkt als de perfecte dagbesteding. Even bijtanken ;)
pi_159817224
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 16:49 schreef Quoi het volgende:

[..]

Heel sec gezien zal de dierenarts vragen: is er iets veranderd in het huishouden? En dan antwoord ik: ja. Ik denk juist dat een medische oorzaak daardoor onwaarschijnlijk is, meer gedragsmatig. Maar mevrouwtje mag binnenkort voor een controle, en dan zal ik het zeker even voorleggen :)

Klein beetje verdrietig vind ik het wel ;(

@Sicilia: wat heb jij daar een schattig lief beestje! Houd je het nog uit zo?
Als je kans ziet voor je controle wat urine op te vangen (en nee, ik weet ook niet hoe :'), ik heb destijds laten prikken), kunnen ze even checken op blaasontsteking enzo. Uiteindelijk was het bij mijn kat ook gewoon stressgerelateerd. Als het hem niet zinde op een of andere manier piste hij op de meubels :( voor mijn neus.
pi_159817296
LB fijn dat je even bij hebt kunnen komen! Klagen O+ is soms al genoeg. Hopelijk is je huis snel weer leeg!
  woensdag 10 februari 2016 @ 20:58:13 #170
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159817964
Als ik hoor hoe t met schoonvader is, kan t nog wel een paar dagen duren :X

Maar idd, af en toe even ongebreideld klagen O+
pi_159818729
Hebben jullie nog briljante ideeen?

We gaan zaterdag een fotoshoot doen. Mijn vader kan vrij aardig fotograferen maar we zoeken een locatie! Helaas zijn de weersvoorspellingen zo matig dat buiten niet echt een optie lijkt.
We zoeken iets het liefst in midden NL en niet ver lopen. Kasteel de haar (Al zijn de tuinen dan weer buiten) waren bv te ver lopen. De kassen van de botanische tuinen zijn helaas gesloten. Het nieuwe gebouw van de Tivoli zou geweldig zijn maar helaas kwam er geen "Ja" op onze mail :D
We zijn met een groep omdat Marcek's nichtje en vriend ook mee gaan..

We gaan afdrukken laten maken dus is een verassing voor de rest van de fam, daarom kan ik het helaas niet op fb vragen!
We'll have love aplenty
You and Me
  woensdag 10 februari 2016 @ 21:12:51 #172
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159818825
Owh, tof Lamb! Al heb ik geen tips voor je...

De hik voel ik hier trouwens zelden! Dochter had m op het laatst bijna standaard om 15:00u en om 23:30 :D
  woensdag 10 februari 2016 @ 21:15:40 #173
220609 Nouk84
pi_159819024
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 18:31 schreef Arja het volgende:

Snap ik, ik heb ook niets met Nieuwegein. Mn kind gaat er als het goed is toch geboren worden..
pi_159819473
LA, een knipper! *O*

LB, fijn dat je even van je af hebt kunnen klagen! Dat kan alweer zoveel lucht geven he :)

Ohh leuk Lamb! Misschien in een museum? Hoewel dat vast druk is in het weekend..

De hik O+ Onze dame heeft best vaak de hik en ik word er altijd zo week van, wat is ze toch hard aan het oefenen voor straks O+ Ik voel het vaak best laag, ter hoogte van m'n navel ongeveer, soms nog lager. Maar ik vind het altijd zo moeilijk in te schatten hoe ze nou ligt, voor mijn gevoel gaat ze nog alle kanten op (behalve met hoofd omhoog dan, denk ik :P)
pi_159819564
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 21:11 schreef Lamb29 het volgende:
Hebben jullie nog briljante ideeen?

We gaan zaterdag een fotoshoot doen. Mijn vader kan vrij aardig fotograferen maar we zoeken een locatie! Helaas zijn de weersvoorspellingen zo matig dat buiten niet echt een optie lijkt.
We zoeken iets het liefst in midden NL en niet ver lopen. Kasteel de haar (Al zijn de tuinen dan weer buiten) waren bv te ver lopen. De kassen van de botanische tuinen zijn helaas gesloten. Het nieuwe gebouw van de Tivoli zou geweldig zijn maar helaas kwam er geen "Ja" op onze mail :D
We zijn met een groep omdat Marcek's nichtje en vriend ook mee gaan..

We gaan afdrukken laten maken dus is een verassing voor de rest van de fam, daarom kan ik het helaas niet op fb vragen!
Universiteitsmuseum O+ O+ Daar is ook een tuin met kassen buiten!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_159820397
Knipper voor LA *O*

quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 19:31 schreef Lamb29 het volgende:
Wat fijn LA! O+!

De hik.... waar voelen jullie die? :)
Echt helemaal onderaan in mn bekken, voel dat hoofdje dan steeds tikken, vrij irritant gevoel :'). Hier wel meerdere keren per dag.
pi_159821033
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 21:26 schreef pinquit het volgende:

[..]

Universiteitsmuseum O+ O+ Daar is ook een tuin met kassen buiten!
Jaa super tof inderdaad! Die staan ook op mijn bel lijstje om te kijken wat daar mag.
Enige lastige is het wat verder parkeren dus lopen. Hoewel het voor mij op fietsafstand is kom ik niet meer zo ver.

Hik voelde ik hier steeds ver onder in..
Maar vandaag ineens boven.. Dacht dus even van :o Stuit!
Maar begreep met googlen al dat dat niet perse uit maakt.
Aan de andere kant voel ik wel weer zo'n bol rond mijn ribben.. Dus of lekker dikke billen of toch stuit :+
We'll have love aplenty
You and Me
  woensdag 10 februari 2016 @ 22:04:50 #178
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159821397
Ik voel ook al sinds week 25 ofzo een bol onder mn middenrif Lamb, en een van de vk's zei me toen dat ie in stuit lag, maar zij heeft volgens mij echt niet goed gevoeld :{w Kind ligt echt headfirst en t voelt nog precies hetzelfde.
pi_159821577
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 12:08 schreef Quoi het volgende:

Late Delft-meld. Deze zzp-er ken ik niet.
De eerste keer hadden we kraamzorg via wereldwonder, dat nooit meer. De tweede keer via Careyn, op zich prima, maar wel zo'n grote organisatie waarbij je echt niet weet wie je krijgt. Nu doen we de kraamzorg bij Klavertjevier. Een kleine organisatie die hier in de buurt veel vaker komen.

En dat bij het Universiteismuseum heet de oranjerie. Daar hebben mijn ouders hun trouwfeest gedaan en hebben we ook hun 30 jarig huwelijk gevierd O+
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_159821613
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2016 22:04 schreef LadyBlack het volgende:
Ik voel ook al sinds week 25 ofzo een bol onder mn middenrif Lamb, en een van de vk's zei me toen dat ie in stuit lag, maar zij heeft volgens mij echt niet goed gevoeld :{w Kind ligt echt headfirst en t voelt nog precies hetzelfde.
Mijnes ligt nog los... Maandag krijg ik een echo om te kijken wat hij er van gemaakt heeft dit keer ;)
We'll have love aplenty
You and Me
  woensdag 10 februari 2016 @ 22:13:36 #181
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159821861
Ik was ook echt heel verbaasd dat dit kind 2 weken geleden al nagenoeg vast lag! En dan daarna nog (denk ik) indalingsweeën :o
pi_159822049
LA feli met de knipper!

Ik denk niet dat Emmy al een keer de hik heeft gehad. Hoe voelt dat dan?

Wel voel ik haar elke dag bewegen, golven, fladderen. Nu ook overdags regelmatig. Dan zit ik met een grote glimlach op mijn bureaustoel op het werk. Echt zo genieten deze tijd O+

Ik ben ook zo nieuwsgierig wat ze op dat moment allemaal aan het doen is.
pi_159822131
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2016 22:04 schreef LadyBlack het volgende:
Same here! Bol onder middenrif, jongetje ligt al tijden met z'n hoofd naar beneden (BIBI). Zijn vast billen? Hik voel ik aan alle kanten, voel nu vooral gefriemel links in m'n zij. Denk voetjes O+ .

LB wat fijn dat je even kon spuien ^O^ .

Lamb klinkt leuk zo'n fotoshoot!

Arja wat klink je blij O+

Knipper voor LA *O* fijn!

Ik ben verdrietig -O- . Verbouwing gaat zeker een week langer duren door het slechte weer steeds. Heb ineens veel last van maagzuur en darmen en bekken en indalingspijn. En on top of it all: Ik vind het niet leuk hier bij m'n ouders. Ze zijn echt heus heel lief maar het is zo'n klein huisje voor vier mensen en het weer is steeds zo slecht en ik mis m'n eigen alles zo :@ . Moet er steeds van huilen en daar voel ik me dan zo schuldig over. Buh.

Zaterdag gaan we hoe dan ook terug, dan zijn de heftigste werkzaamheden klaar en kan ik tenminste een babyplekje op onze slaapkamer gaan maken. Die kamertjes komen dan later wel.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 10-02-2016 22:20:09 ]
pi_159822256
Oh razz dat kan ik me heel goed voorstellen. Je hoort nu ook gewoon lekker te kunnen nestelen.
  woensdag 10 februari 2016 @ 22:22:56 #185
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159822344
Ooohhh Razz, natuurlijk baal je daarvan!!! :o Ik moet er ook niet aan denken :N
pi_159822473
Ohh Razz, dikke knuffel :* dat is toch ook gewoon kut!
pi_159822586
Oh Razz dat is ook balen :'(

Arja je voelt een ritmisch getik dan O+

Piekie bij het museum heet de oude Hortus toch? Die jij noemt hoort bij de Moestuin dicht bij het stadion.
De oude hortus is wel een hele mooie optie O+
Spoorwegmuseum misschien... (Wij hebben een museumjaarkaart dus ideaal ;) )
En we doen de shoot samen met M's nichtje en vriend. Zij kwamen zelf nog met de nieuwe bibliotheek in Almere dat dat een mooi groot glazen gebouw is.
In ieder geval weer even wat opties :D
We'll have love aplenty
You and Me
pi_159822723
}:| Waarom zitten die quote en wijzigknop dan ook zo dicht bij elkaar
We'll have love aplenty
You and Me
pi_159827862
Denk dat ik aardig bijgelezen ben, sorry als ik wat vergeet :+

In het ziekenhuis in mijn toekomstige woonplaats kan ik ook niet bevallen, dus moet ik ook ergens anders heen. Ik denk dat ik wel naar een informatieavond wil om even te kijken.

Co sleepers... Ik dacht eraan om, als het kan met mijn bed, zo'n ikea gulliver "om te bouwen" tot co-sleeper. Ik moet nog even kijken hoe goed dat past in mijn toekomstige slaapkamer.

Ik las ooit eens iets op het forum over de Stokke Tripptrapp. Toen vonden mijn hormonen dat ik die ook moest hebben. En daarna zag ik de Stokke Steps en nu weet ik niet meer welke ik wil :')

Dat is ook vervelend Razz! Hoop dat de verbouwing snel klaar is.
pi_159827931
Je hebt op de Uithof toch ook een stukje botanische tuin met kassen? En anders die mooie tuin bij de Dom? Daar zijn iig de buitenste randen overdekt.

Oh, Razz, dat is toch ook niks. Je bubbel!
pi_159828119
Pff Razz, wat prut :* Niks om je schuldig over te voelen!
pi_159828182
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 07:51 schreef Miezziej het volgende:
Ik las ooit eens iets op het forum over de Stokke Tripptrapp. Toen vonden mijn hormonen dat ik die ook moest hebben. En daarna zag ik de Stokke Steps en nu weet ik niet meer welke ik wil :')
Ik vind de Steps wel echt heel mooi O+ Maar zeker met alle accessoires erbij wel weer een stuk duurder dan de Tripp Trapp ;(.
pi_159828222
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 21:57 schreef Lamb29 het volgende:

[..]

Jaa super tof inderdaad! Die staan ook op mijn bel lijstje om te kijken wat daar mag.
Enige lastige is het wat verder parkeren dus lopen. Hoewel het voor mij op fietsafstand is kom ik niet meer zo ver.

Hik voelde ik hier steeds ver onder in..
Maar vandaag ineens boven.. Dacht dus even van :o Stuit!
Maar begreep met googlen al dat dat niet perse uit maakt.
Aan de andere kant voel ik wel weer zo'n bol rond mijn ribben.. Dus of lekker dikke billen of toch stuit :+
Als iemand je dan met de auto voor de deur zet en daarna zelf gaat parkeren? Of is dat geen optie (ik ken het niet daar :@ )?
pi_159828256
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 08:42 schreef elamanilo het volgende:

[..]

Als iemand je dan met de auto voor de deur zet en daarna zelf gaat parkeren? Of is dat geen optie (ik ken het niet daar :@ )?
Op de Nieuwegracht kun je meestal wel parkeren, maar dat is wel duur. Al bespaar je natuurlijk wel op de fotograaf :+

Zwaai je dan ook even naar mijn oude huisje Lamb? Het Universiteitsmuseum was de achtertuin van mijn studentenhuis O+
pi_159828362
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2016 08:37 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Ik vind de Steps wel echt heel mooi O+ Maar zeker met alle accessoires erbij wel weer een stuk duurder dan de Tripp Trapp ;(.
Maar dat wippertje O+ was ik maar rijk :')

En een jongen voor Ikke! Leuk! :D Ik mag over 2 weken weer baby kijken. Benieuwd of we dan nog gelijk opgaan... Hahaha, stiekem heb ik wel een meisjes gevoel maar ja mijn intuītie klopt niet altijd :')
pi_159828525
Hier ook in t ziekenhuis bevallen ivm mijn eds. De vorige 2 keer nog in de oude dependance, oei douches die kapot waren, ramen die floten door de wind. Deze keer in het nieuwe ziekenhuis, met kraamsuites waar je bevalt en blijft totdat je naar huis gaat zelfs de kleine blijft op de kamer, zelfs als het normaal op neonatologie opgenomen zou worden. Allerlei mogelijkheden. Ben heel benieuwd!

Haha alleen kijken hoe we er gaan komen, want we hebben geen auto, maar ja fietsen met weeen is niet te doen natuurlijk... maar ja daar zal een taxi ook niet aan beginnen lijkt me...

Zo en nu lekker even naar de markt met de jongste, die is thuis vandaag ivm haar 24 hartritme registratie. Al die snoertjes en stickers op je buik zijn toch wel heel intressant en spannend als 4 jarige...
pi_159829228
Taxis doen dat wel hoor sprotje, anders zou het nogal lastig worden voor veel mensen. Je kunt altijd je plaatselijke taxibedrijf even bellen en vragen. Ook vinden ze het fijn als je dan een vuilniszak/celstofmatje en eventueel een handdoek klaar hebt met je vluchttas om op te gaan zitten. Wij waren er ook helemaal klaar voor toen, maar uiteindelijk heeft de VK ons gebracht in haar auto, heel lief. Komt goed!
pi_159829346
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2016 08:37 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Wat ik een nadeel vind van de Steps is dat hij veel meer ruimte inneemt, die poten staan best ver naar achteren. Valt vooral erg op als je ze naast elkaar zet.

Ander nadeel is dat je op de Steps als (jong)volwassene niet kan zitten en bij de Tripptrapp kan dat wel.

Laatste nadeel vond ik dat de baby een beetje hangt in de wipper op de stoel, vergeleken met het stoeltje op de Tripptrapp.

Maar hij is wél erg mooi. O+
pi_159829751
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2016 10:07 schreef Madivi het volgende:

[..]

Wat ik een nadeel vind van de Steps is dat hij veel meer ruimte inneemt, die poten staan best ver naar achteren. Valt vooral erg op als je ze naast elkaar zet.

Ander nadeel is dat je op de Steps als (jong)volwassene niet kan zitten en bij de Tripptrapp kan dat wel.

Laatste nadeel vond ik dat de baby een beetje hangt in de wipper op de stoel, vergeleken met het stoeltje op de Tripptrapp.

Maar hij is wél erg mooi. O+
Nu wil ik de Tripptrapp en dan de wipper erbij voor extra :')
*gaat staatsloten kopen
pi_159829917
Haai dames, ik kom mijn neus ook weer even om de hoek steken. Ik lees wel mee, maar mijn hoofd is zo vol en moe dat reageren maar slecht lukt.

100 dagen zwanger vandaag, F. is precies 3 jaar en 8 maanden oud (en net zo lang borstvoeding nu) . Flinke mijlpalen maar meh. Ik voel me nog steeds bagger. T gaat tussen vriend en mij wel iets beter, maar goed durf ik het niet te noemen. En ik ga alleen maar meer opzien tegen de babytijd. Ik heb ook bar weinig vertrouwen in mijn eigen lijf, ik wil zo graag thuis in bad bevallen, maar ik durf niet te hopen dat het ook gaat lukken. En ben nog steeds moe, zo verschrikkelijk moe. Vandaag heb ik weer even een jank-en-baal dag.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_159829921
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 10:28 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Nu wil ik de Tripptrapp en dan de wipper erbij voor extra :')
*gaat staatsloten kopen
Maar..Maar..zo'n elektrische wip/schommelstoeltje is toch ķķk wel heel fijn >:)
  donderdag 11 februari 2016 @ 10:40:53 #202
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_159829966
Ik heb de steps en ik vind hem al het geld dubbel en dwars waard :D ^O^
(ik vind de triptrap dan weer helemaal niets. ik vind de steps een stuk ergonomischer)
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_159830091
Marjolijntje, wat rot dat je zo moe bent. Ik zag net je foto in het buiken topic en wilde er net onder gaan schrijven dat als ik die foto's zie ik ineens zo daarnaar verlang, dat ik zo'n foto kan maken, van zwangere buik en mijn peuter erbij. O+ . Maar het klinkt nu allemaal helemaal niet zo fijn voor jou. Niet dat ik het daardoor ineens niet meer wil, maar ik snap dat het echt heel zwaar kan zijn. Sterkte en ik hoop dat je toch een beetje kan gaan genieten nog van deze bijzondere tijd.

Razz, en dat geldt voor jou ook! Pfff, er lijkt maar geen rust in de tent te komen voor je. Maar je hebt helemaal gelijk dat je je concentreert op wat je in ieder geval 'moet': een plekje voor je baby, dicht bij jou. Al het andere is lekker niet belangrijk, die kamertjes komen wel, het hoeft echt niet allemaal af en perfect te zijn. Kun je misschien ook even een dagje bij een vriendin op de bank hangen, zoals LB heeft gedaan?

[ Bericht 0% gewijzigd door Franny_G op 11-02-2016 10:51:48 ]
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_159830274
@crumpette, oh dat is wel een idee even bellen van te voren! Dankjewel! Wellicht is het niet nodig, de vorige 2 bevallingen zijn ingeleid. Maar ja toen hadden we nog wel een auto en heb ik er nooit bij stil gestaan.
pi_159830298
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2016 10:38 schreef Madivi het volgende:

[..]

Maar..Maar..zo'n elektrische wip/schommelstoeltje is toch ķķk wel heel fijn >:)
Buy all the things! *O*

@Marjolijntje
Vervelend dat je je zo voelt en dat het niet goed gaat tussen jou en je vriend ;( Ik hoop dat je vermoeidheid snel minder wordt en dat het snel beter gaat tussen jou en je vriend :*
pi_159830455
Franny, zo'n peuter erbij is zwaar, maar ook wel heel leuk! Ze heeft dr eigen echo foto's in een lijstje die aan iedereen geshowed moeten worden, ze heeft het steeds over mijn baby, wil spulletjes kopen voor haar baby, aait zo af en toe spontaan over mijn buik.. O+ Ze is er echt heel betrokken bij, heel lief.
pi_159830756
Ik zit ook nog even over de kinderstoel in. Ik vind de steps heel erg mooi, de triptrap opzich ook wel maar ik wil vanaf 3 jaar een gewoon verhoogd stoeltje van Ikea gaan gebruiken en dan vind ik een triptrap zonde geld als het alleen voor de baby en peutertijd is. Ik hoor in m'n omgeving veel goede verhalen over de Ikea kinderstoel. Niet de mooiste stoel, en een nadeel zijn de uitstekende poten maar hij komt niet in een looppad te staan maar eigenlijk in een dode hoek waardoor ik niet denk dat dat een probleem is. De prijs is heel gunstig en gemakkelijk schoon te maken en mee te nemen ergens naartoe. Ik denk dat ik hem oppimp met houten bezemstelen als poten, dan hebben we toch een hippe stoel.
Ook zit ik nog zo in over een wipstoeltje. Is dat echt een musthave? Ik ben van plan om pas vanaf 6 maanden vast voedsel te gaan geven dus met een beetje geluk zit hij dan in de kinderstoel en kan jij daaruit eten.
  donderdag 11 februari 2016 @ 11:34:34 #208
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_159831104
Nee een wipstoeltje is geen must. Kan je altijd kopen als je er wel behoefte aan hebt.

Bij mijn oudste had ik een goedkoop wipstoeltje en ik vond het niets.
Bij mijn middelste en jongste had ik de babybjorn sitter en die is zo zacht en fijn dat ik hem wel heel graag gebruikte. Een kindje zit er in met de knieen boven de billetjes en met een natuurlijk gebolde rug. (eigenlijk zoals in een draagdoek) Voor je er 1 koopt zoek goed uit wat je wensen zijn!
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_159831126
De Ikea kinderstoel vinden wij niet fijn juist. Doordat er geen voetenplank is, bungelen die beentjes, waardoor de bovenbeentjes op die rand van de zitting gedrukt worden = slapende beentjes.
pi_159831260
Ik vind de ikea stoel bij een kind ouder dan 2 niet echt fijn meer. Idd bungelende beentje, en ze kunnen er niet zelf in klimmen. Mijn peuter raakte enorm gefrustreerd ;). We hebben dus nu voor bij de oma's maar die hoge peuterstoel van de ikea gekocht, die vindt ie wel tof.

Ik ben dus van team triptrapp, die hebben we thuis 2, en met feestjes zitten daar ook gewoon volwassenen op. Nu eentje met newbornset (geleend, want ik vind die erg duur), en dat vindt F ook wel leuk geloof ik.

Wipstoel: hier ook de babybjorn wipstoel. Superfijn ding. Wie er geduld heeft kan m over een maand of 4 wel overnemen, ik heb m zelf ook via Fok ;) Bij de eerste hadden we zo'n goedkoop ding geleend, dat was een minder groot succes...
pi_159831580
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2016 11:40 schreef mousemicky het volgende:
Ik vind de ikea stoel bij een kind ouder dan 2 niet echt fijn meer. Idd bungelende beentje, en ze kunnen er niet zelf in klimmen. Mijn peuter raakte enorm gefrustreerd ;). We hebben dus nu voor bij de oma's maar die hoge peuterstoel van de ikea gekocht, die vindt ie wel tof.

Ik ben dus van team triptrapp, die hebben we thuis 2, en met feestjes zitten daar ook gewoon volwassenen op. Nu eentje met newbornset (geleend, want ik vind die erg duur), en dat vindt F ook wel leuk geloof ik.

Wipstoel: hier ook de babybjorn wipstoel. Superfijn ding. Wie er geduld heeft kan m over een maand of 4 wel overnemen, ik heb m zelf ook via Fok ;) Bij de eerste hadden we zo'n goedkoop ding geleend, dat was een minder groot succes...
Kan hij zelf in die stoel klimmen ja? Die rode bedoel je toch?

Ik vind de Steps ook echt zo mooi! En babybjorn wipper check! Geniaal bij een reflux baby die echt niet plat wil liggen. En fijn dat het hele ding gewoon in de was kan :)

Marjolijntje, dat is ook gewoon zwaar :* En als je dan ook nog je man mist lijkt alles alleen erger. Kun je misschien een dagje vrij nemen of ziek melden als je oudste op het kdv zit? Even een dagje bijkomen?

Ik had appeltaart gemaakt, maar het bezoek at er niet heel veel van, dus ik heb zelf inmiddels al veel te veel op :X Ik breng de rest maar naar de buren :')

Hoe zat het ook alweer met smeerleverworst? Zolang je geen kilo per dag eet kom je niet aan je max vitamine A, of is een boterham echt wel de max?
  donderdag 11 februari 2016 @ 11:56:35 #212
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_159831761
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2016 11:51 schreef Dot. het volgende:

[..]

Ik vind de Steps ook echt zo mooi! En babybjorn wipper check! Geniaal bij een reflux baby die echt niet plat wil liggen. En fijn dat het hele ding gewoon in de was kan :)

Marjolijntje, dat is ook gewoon zwaar :* En als je dan ook nog je man mist lijkt alles alleen erger. Kun je misschien een dagje vrij nemen of ziek melden als je oudste op het kdv zit? Even een dagje bijkomen?

Ik had appeltaart gemaakt, maar het bezoek at er niet heel veel van, dus ik heb zelf inmiddels al veel te veel op :X Ik breng de rest maar naar de buren :')

Hoe zat het ook alweer met smeerleverworst? Zolang je geen kilo per dag eet kom je niet aan je max vitamine A, of is een boterham echt wel de max?
Wacht. Lees ik hier nu tussen de regels door dat smeerleverworst mág? Ik ben een grote fan daarvan en baal als een stekker dat ik het niet mag eten. Make my day :P

Ik ben nog te weinig met stoeltjes e.d. bezig. Ik lees nog weleens terug ;) Vandaag is trouwens de eerste dag waarop ik me zodanig heb gekleed dat dat bescheiden buikje er mag wezen (ipv dat ik het 'verbloem'). Al zou dat zomaar een bourgondisch buikje kúnnen zijn. Ik zal vanavond eens een eerste fotootje maken.
pi_159831840
Mijn buik ziet eruit alsof ik 5 dagen achter elkaar bij een all you can eat restaurant ben geweest -O-

Ik wil ook wel appeltaart Dot :9
pi_159831857
Een goedemorgen!

Hier alles goed. Ik voel me ondertussen alweer zoveel weken goed, dat ik alweer lijk te zijn vergeten hoe slecht ik me heb gevoel de eerste 16 weken.

Marjolijntje, echt, het wordt weer beter (meestal), hou vol. Nu op standje overleven en straks genieten, dat gun ik je. :*
pi_159831870
Ik vind de Ikea-stoel ideaal voor erbij voor buiten maar verder levensgevaarlijk... Die poten hebben wij al 100 keer onze nek over gebroken :').
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 10:40 schreef Moppert het volgende:
Ik heb de steps en ik vind hem al het geld dubbel en dwars waard :D ^O^
(ik vind de triptrap dan weer helemaal niets. ik vind de steps een stuk ergonomischer)
Wat is er niet ergonomisch aan de Tripp Trapp dan? Het is toch gewoon een platte stoel :?.
  donderdag 11 februari 2016 @ 12:00:37 #216
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_159831900
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 11:58 schreef Miezziej het volgende:
Mijn buik ziet eruit alsof ik 5 dagen achter elkaar bij een all you can eat restaurant ben geweest -O-

Ik wil ook wel appeltaart Dot :9
Boks!
pi_159831910
Hier ook buiten de ikea-stoel en binnen triptraps. Nu zitten ze buiten ook nogsteeds op verhoogde witte plastic ikea-stoelen. Ideaal.
pi_159831926
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2016 11:51 schreef Dot. het volgende:

[..]

Nee, hij is er in groen en wit: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50207036/

Maar ik denk dat de rode idd ok zou lukken. Hij gaat gewoon op die sport halverwege staan en draait zich er dan op, peuters zijn flexibel en vindingrijk hoor ;) Ik kwam er trouwens in het Ikea restaurant achter dat ie dit kon, de volgende keer dat we er waren dus maar stoelen gekocht...
pi_159831935
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 11:56 schreef Quoi het volgende:

[..]

Wacht. Lees ik hier nu tussen de regels door dat smeerleverworst mág? Ik ben een grote fan daarvan en baal als een stekker dat ik het niet mag eten. Make my day :P

Ik ben nog te weinig met stoeltjes e.d. bezig. Ik lees nog weleens terug ;) Vandaag is trouwens de eerste dag waarop ik me zodanig heb gekleed dat dat bescheiden buikje er mag wezen (ipv dat ik het 'verbloem'). Al zou dat zomaar een bourgondisch buikje kúnnen zijn. Ik zal vanavond eens een eerste fotootje maken.
Ik lees na een kort rondje googlen maximaal 3000 mg vitamine A per dag, maar ja, hoeveel zit er in een portie smeerworst?

Ah, het voedingscentrum is weer lekker consequent :+
quote:
Leverworst of leverpaté bevat 1000 tot 1200 microgram vitamine A per boterham. Dus met één boterham met leverworst of leverpaté komt de vitamine A inname waarschijnlijk niet boven de 3.000 microgram. Als een zwangere leverworst of leverpaté wil eten, krijgt ze het advies dit te beperken tot maximaal één boterham op een dag.
pi_159831966
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2016 12:01 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Nee, hij is er in groen en wit: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50207036/

Maar ik denk dat de rode idd ok zou lukken. Hij gaat gewoon op die sport halverwege staan en draait zich er dan op, peuters zijn flexibel en vindingrijk hoor ;) Ik kwam er trouwens in het Ikea restaurant achter dat ie dit kon, de volgende keer dat we er waren dus maar stoelen gekocht...
Oh, dat gaan we eens testen de volgende keer!
pi_159831967
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2016 12:01 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Precies die, maar dan in het wit, grbuiken we nogsteeds buiten.
  donderdag 11 februari 2016 @ 12:10:57 #222
220609 Nouk84
pi_159832211
Wij hebben ook een tripptrapp gekocht, kunnen de newborn set gebruiken van mn schoonzus. Qua wipper lenen we ook van mn schoonzus deze:

[img]https://www.4moms.com/assets/mamaroo/colors-4bf7cd2592eb6f623a8d11bf6a3628ac.jpg[\img]

Blij O+ En vooral heel blij dat ik m zelf niet hoef te kopen, denk ook niet dat ik dat zou doen.. :')
  donderdag 11 februari 2016 @ 12:17:21 #223
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_159832372
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2016 11:59 schreef L0t.. het volgende:
Wat is er niet ergonomisch aan de Tripp Trapp dan? Het is toch gewoon een platte stoel .
Dat zei ik niet, maargoed rugleuning te klein en kort. Zitoppervlakte niet optimale ondersteuning van de benen. En ik vind het vooral onvoldoende steun hebben voor kleintjes.
De nieuwe babyset is niet goed aanpasbaar aan het lijfje. En is al snel weer heel klein.
Ik vond het oudere model dan een stuk beter.

Ik vind de stokke steps fijner en ergonomischer door de breedte en houding. De goede ondersteuning van de beentjes etc. Het is mijn persoonlijke mening maar ik vind de tripp trapp echt een afknapper.
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  donderdag 11 februari 2016 @ 12:18:34 #224
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_159832394
quote:
7s.gif Op donderdag 11 februari 2016 12:10 schreef Nouk84 het volgende:
Wij hebben ook een tripptrapp gekocht, kunnen de newborn set gebruiken van mn schoonzus. Qua wipper lenen we ook van mn schoonzus deze:

[img]https://www.4moms.com/assets/mamaroo/colors-4bf7cd2592eb6f623a8d11bf6a3628ac.jpg[\img]

Blij O+ En vooral heel blij dat ik m zelf niet hoef te kopen, denk ook niet dat ik dat zou doen.. :')
Maar de mamaroo is geen wipstoel, dat is een schommelstoel en heel anders :D
Wel ene geweldig ding *O*
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_159832421
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2016 11:59 schreef L0t.. het volgende:
Ik vind de Ikea-stoel ideaal voor erbij voor buiten maar verder levensgevaarlijk... Die poten hebben wij al 100 keer onze nek over gebroken :').

[..]

Wat is er niet ergonomisch aan de Tripp Trapp dan? Het is toch gewoon een platte stoel :?.
Nou dat van die poten vind ik dus ook een nadeel, maar omdat hij bij ons in een dode hoek komt te staan is dat het probleem niet. Mocht de stoel achteraf niet bevallen met inderdaad bungelende beentjes oid dan kunnen we altijd nog voor een andere stoel kijken. Het geld wat je dan uitgegeven hebt zijn de kosten niet. Dan gebruiken we hem inderdaad wel voor in de tuin of om mee te nemen ofzo.
  donderdag 11 februari 2016 @ 12:28:01 #226
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_159832599
Waarom niet gewoon met baby naar de winkel en passen? :D
Dan kan je precies zien waar ze goed rechtop en netjes in zitten.
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_159832755
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 12:28 schreef Moppert het volgende:
Waarom niet gewoon met baby naar de winkel en passen? :D
Dan kan je precies zien waar ze goed rechtop en netjes in zitten.
Oja eerst ballen gaan eten bij Ikea en hem in de stoel zetten en kijken of hij goed zit en erna eventueel kopen..
Ach t is nog ver weg.. We zien het tegen die tijd allemaal wel. Zelfde voor een wipstoel. Merk ik tegen die tijd dat ik hem ga missen dan kan het altijd nog aangeschaft worden. Relaxt, take it easy..
  donderdag 11 februari 2016 @ 12:37:22 #228
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_159832787
Wij hebben de ikea stoel t/m 4 jaar wel gebruikt.
Er in klimmen ging prima. Er uit trouwens ook :+
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_159833006
Marjolijntje, wat rot dt je zo moe bent.

Razz, dat is dus echt de situatie waar ik bang voor was. Hoop dat het nog mee valt met de rest van de verbouwing en dat je snel weer een eigen plekje kunt gaan maken.

Dit, ik geloof dat mijn Vk maximaal 1 boterham per dag zei...

Hier moeten we ook nog een kinderstoel. Ik denk dat ik voor de Tripp trap ga als het budget het toe laat.
pi_159833261
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 22:28 schreef Lamb29 het volgende:

Piekie bij het museum heet de oude Hortus toch? Die jij noemt hoort bij de Moestuin dicht bij het stadion.
De oude hortus is wel een hele mooie optie O+
Het gebouw heet de orangerie, in de tuin van het museum. Er is vast ook een nieuwe, op de locatie die jij noemt. Zo'n gebouw is bedoeld om de niet winterharde planten te laten overwinteren. Iedere tuin met exoten heeft zo'n gebouw nodig.
Leuk om zo te zoeken naar een leuke locatie!

Sorry voor offtopic :P
R 09-10-2010
M 20-04-2013
  donderdag 11 februari 2016 @ 13:13:44 #231
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159833462
Even gemist wat er is tussen Marjolijntje en vriend, maar hoop dat jullie er uit komen. Lijkt me lastig zo met een kindje en mini in wording.

Ik heb even paar dagen om bij te komen hier, maar slaap ruk. Doe dus wat minder dan gepland, net ook nog even uurtje getukt. Even bijslapen :)

Hier geen Tripp trapp of hoebje dat schrijft, wij lenen een zelfgemaakte kinderstoel van een vriendin. Die moet ik wel nog ophalen en schilderen, maar dat is zo gebeurd :)
pi_159833759
Mats is 2 maar past nog prima in de ikea stoel. Toen Mats niet meer in het badje wilde maar nog niet kon staan hebben we hem met ikea stoel en al onder de douchen gezet. Ideaal ding vind ik het.
Maar met de mama mazzeldagen ga ik wel een tripptrap halen voor Mats. Dan hoef ik hem er niet meer in te tillen.

Razz :* snap goed dat je een plekje voor jezelf en je baby wil. Ook al zijn je ouders nog zo lief.

Marjolijntje :* hopelijk ben je snel van die vermoeidheid af. Hoe is je hb en ijzer?
En hopelijk hebben jij en je man het snel bijgelegd.

Mijn buik is ook ontploft. Die is nu net zo groot als toen ik 20 weken was bij Mats. Mijn baarmoeder zat ook al erg hoog zei de vk. Ze dacht eerst dat ik een volle blaas had maar die was hardstikke leeg :')
  donderdag 11 februari 2016 @ 13:29:27 #233
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159833825
Mama mazzeldagen? (Wat een afschuwelijke naam overigens :D)
pi_159833842
Zo, even bijgelezen.

Marjolijntje, heel veel succes voor jou in deze stomme periode! Hopelijk vind jij je rust weer en helpt dat ook in de relatie met vriend.

Razz jij ook veel succes met het creëren van je eigen plekje!

En Ela, morgen verhuizen! Spannend!

Molo, hopelijk kom je wel aan je rust, ondanks slecht slapen.

LB, op naar rustiger dagen, dat je verlof ook echt verlof is. Dat heb je niet voor niets.

Wij zijn tripptrapp fans, er staan er nu 2 en die derde gaat er ook komen. De Ikeastoel hadden we in de auto liggen, of voor reserve als er iemand met kindjes kwam.
We hebben ook een newborn, ideaal! Daardoor de wipper, zo'n goedkope) bij de tweede vrijwel niet gebruikt. Nu heeft mijn zus een BabyBjorn, die ga ik lenen dit keer.

Oh, jongens, ik heb nu al zo'n behoefte aan verlof... Slapen, lekker mijn eigen gang gaan, niets echt moeten. Nog 11 weken :P

Komend weekend gaan we een begin maken met de kamer voor de jongens, verf uitzoeken, ideeën voor gordijnen opdoen, wellicht een leuk behangetje zoeken.
Morgen maar eens kijken of ik alvast een paar dozen vol kan gooien. En man een 3D-model van de kamer laten maken om te passen en meten met de meubels.
Vorige week een schoolkrijtbord van 1 bij 1 meter gevonden in een container. Die komt sowieso op hun kamer!
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_159833901
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2016 13:29 schreef Molo het volgende:
Mama mazzeldagen? (Wat een afschuwelijke naam overigens :D)
Bij de prenatal eind maart. Dan heb je daar leuke kortingen op bijna alles volgens mij.

Mooie naam toch :')
ik ga dadelijk mijn blije doos op halen. Nog z'n mooie naam :D
  donderdag 11 februari 2016 @ 13:34:43 #236
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159833945
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2016 13:32 schreef ikke_84 het volgende:

[..]

Bij de prenatal eind maart. Dan heb je daar leuke kortingen op bijna alles volgens mij.

Mooie naam toch :')
ik ga dadelijk mijn blije doos op halen. Nog z'n mooie naam :D
Ah goed om te onthouden, hoop dat dat ook online is. Want de winkel wilde ik gillend weer uitrennen.
Niet echt mijn ding geloof ik :+
pi_159834122
*Meld*
Hoi, ik kom hier ook binnen vallen.
Maandag positief getest. volgens ens mijn eigen berekening nu 5 weken zwanger. En hondsberoerd en moe nu al.
Ik heb al een dochter van 16 maanden, leuk om te zien dat een hoop van de zomer 2014 lichting hier ook al een tijdje meeposten!
pi_159834444
Gefeliciteerd Sim!

Ik vond de blije doos een beetje tegenvallen, eerlijk gezegd. Maar gratis luiers zijn altijd goed...

Geldt die prenatale actie van eind maart ook online? Dan ga ik de aankoop van een paar grote dingen misschien nog even uitstellen.
  donderdag 11 februari 2016 @ 14:01:37 #239
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159834621
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 13:40 schreef simsolobim het volgende:
*Meld*
Hoi, ik kom hier ook binnen vallen.
Maandag positief getest. volgens ens mijn eigen berekening nu 5 weken zwanger. En hondsberoerd en moe nu al.
Ik heb al een dochter van 16 maanden, leuk om te zien dat een hoop van de zomer 2014 lichting hier ook al een tijdje meeposten!
Gefeliciteerd en welkom! *O*
pi_159834646
:* voor Marjolijntje

Hier zit W gewoon prima in de ikeastoel, ik denk dat we er ook een tweede bijhalen. mocht ik het ooit nog absoluut noodzaak vinden dat er een mooiere stoel komt ( :') maar ws niet) dan kan dat altijd nog, en een extra voor bezoek is ook niet gek! En ik las iemand over die verhoogde stoelen van ikea vanaf een jaar of 3, dat lijkt me idd ook een goed idee.

en gefeliciteerd Simsolobim!
pi_159835329
:* voor Razz en Marjolijntje.

Welkom Sim! Gefeliciteerd!

Wij hebben de kinderstoel die van mijn vader geweest is, een hele ouderwetse geschilderd in een wat hipper kleurtje en we hebben de ikea kinderstoel. Dochter wil al heel lang niet meer in een kinderstoel maar zit op een kussen op een gewone stoel.

Ik ben beetje geīrriteerd. Vriend heeft op zn werk een inlog aangevraagd om eventueel van uit huis te kunnen werken. Zodat ik kan bellen als ik denk dat het misschien wel begonnen is en niet bang hoef te zijn dat ik hem voor niets van zijn werk bel. Op die manier hoeft hij niet steeds verlof op te nemen. Die heeft hij gekregen. Ik heb hem nog niet 1 keer gebeld en hij heeft er dus nog geen gebruik van hoeven maken. Nu vroeg ik hem net of hij morgen thuis wil werken zodat ik zijn hulp kan inschakelen als ik het echt even niet red met de kindjes. Maar zo werkt het dan weer niet, dan moet ie alsnog gewoon verlof nemen want als hij helpt met de kindjes dan werkt ie niet en blaaaaa. Wat een onzin zeg! Ik denk dat ik me prima red morgen, maar ben wel 39 weken zwanger. Dan kan ie toch wel voor de zekerheid boven aan het werk gaan ipv 3 kwartier verderop. En het gaat om een halve dag. Bah, baal er van.
  donderdag 11 februari 2016 @ 15:11:53 #242
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_159836347
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 13:53 schreef lunamatic het volgende:

Geldt die prenatale actie van eind maart ook online? Dan ga ik de aankoop van een paar grote dingen misschien nog even uitstellen.
Ja en een aantal winkels zoals babydump gooien dan ook hun prijzen omlaag (tot zelfde prijs en soms met een extra product erbij).
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
  donderdag 11 februari 2016 @ 15:30:31 #243
220609 Nouk84
pi_159836861
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 12:18 schreef Moppert het volgende:

[..]

Maar de mamaroo is geen wipstoel, dat is een schommelstoel en heel anders :D
Wel ene geweldig ding *O*
Dacht dat het wel een wipstoel kon vervangen.. Is dat zo? Heb ik inderdaad echt een wipstoel nodig?
  donderdag 11 februari 2016 @ 15:33:33 #244
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_159836924
Nee je hebt echt geen wipstoel nodig! en of je een kind nou in de mamaroo of een wipstoel legt het doel is hetzelfde toch. Even je armen vrij hebben.
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_159839508
Simsolobim, gefeliciteerd!

Marjolijntje, wat rot, zeker met de hormonen erbij. Veel sterkte!

Razz, kan me voorstellen dat genoeg genoeg is!

Ela, veel succes met de verhuizing, drukke dag maar ook fijn!

Sicilia, wat rot, is dat de regel van zijn baas? Ik kan me voorstellen dat je écht wel wat hulp kan gebruiken, maar dat verlof ook graag voor na de bevalling spaart...

Vandaag echo en gyn gehad. De echo was zo leuk, baby B lag te duimzuigen terwijl z'n ene voetje naast z'n hoofd wiebelde. :D

Baby B zit wel steeds op het onderste lijntje, dat betekent dat na volgende week elke week een echo gemaakt zal worden om te zien of de doorbloeding van de placenta en groei goed blijft. Als dat achteruit gaat zal ik ingeleid worden en moeten ze in de couveuse... Mochten ze voor 32 weken moeten komen, dan moet ik naar het academisch ziekenhuis, daarna kunnen ze in mijn ziekenhuis geboren worden. Vind het toch wel spannend worden als ik dat dan allemaal hoor... :X :{

[ Bericht 0% gewijzigd door Madivi op 11-02-2016 17:42:08 ]
pi_159839569
Ik ben toch zo blij met het ziekenhuis waar ik onder controle ben. Ze zijn allemaal zo lief en ik krijg iedere controle een echo tot nu toe. Ze vroegen of ik mee wilde doen aan een onderzoek wat voor mezelf eigenlijk ook best gunstig is omdat je beter in de gaten gehouden wordt. Ik moet alleen iedere controle bloedprikken maar omdat ik dat dan vrijwillig doe krijg ik een pretecho. Vandaag werd ik gebeld of ik eventueel woensdag kon komen voor een extra onderzoek. Dan krijgt u een pretecho van een half uur. Ja hoor dat doen we wel.. O+
pi_159839712
Gefeliciteerd sim en welkom!

Sicilia even helpen met de kindjes kost toch geen hele verlofdag? Hij kan toch gewoon even bijspringen.

Madivi dat is ook gewoon ontzettend spannend!
pi_159841449
Sprotje hoe is het onderzoek gegaan? Of moet ze het vannacht ook nog om houden?

Ow ja z'n schommelstoeltje is echt de bom!! Mats huilde als baby heel veel maar daarin sliep hij altijd gelijk en had ik even tijd voor wat anders. Een wipstoel hadden we wel maar heb ik nooit gebruikt. Mijn schoonzus gebruikte m wel heel veel.

Sim gefeliciteerd

Ik moest lachen om dat scheermes die in de blije doos zat. En het zoveelste blikje alcohol vrije bier. En idd gratis luiers zijn altijd handig

Sicilia kan me voorstellen dat je daar geīrriteerd over bent. Je vraagt toch niet of hij de hele dag met de kinderen in de weer gaat.
Maar misschien heeft hij op zijn werk te horen gekregen dat het echt alleen in "nood" gebruikt mag worden?

Madivi dat klinkt ook wel heel spannend. Hoe ver ben je nu?
Hopelijk blijft baby B nu op zijn lijntje zitten en is het gewoon een tenger kindje.
Goed dat ze het zo in de gaten houden!

Fien wat leuk een extra lange pretecho! Daar zou ik het bloed prikken ook wel voor over hebben :D

[ Bericht 0% gewijzigd door ikke_84 op 11-02-2016 19:36:59 ]
  donderdag 11 februari 2016 @ 19:00:20 #249
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159841552
Ja dat scheermes he... Ik snap nog steeds niet waarom :')

En eens over vent van Sicilia, en anders haalt hij toch 's avonds even in wat hij overdag heeft moeten missen qua werktijd door te helpen met jullie kinderen?

Ik moet binnenkort die suikertest doen (omdat vet overgewicht dus risico op zwangerschapsdiabetes). Ben best wel benieuwd en stiekem beetje bang omdat diabetes type 2 veel voorkomt bij de oudjes in de familie.
Maar goed, we'll see!

En ik moet nog steeds pretecho inplannen, om te bevestigen dat we een echt meisje krijgen en geen jongen met micropenis ofzo :+
Iemand aanraders in de buurt van Den Haag of Rotterdam toevallig?
pi_159842716
Fien moet je dan op het eind ook elke week bloedprikken? -O- lijkt me niet zo aantrekkelijk als aan het begin dan!
  donderdag 11 februari 2016 @ 19:51:14 #251
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159843273
Nou jemig mensen, ik krijg t nog niet echt rustig :X

De verloskundige heeft me vandaag toch weer even doorverwezen naar de gynaecoloog voor een echo. Nu schijnt het buikje weer niet genoeg gegroeid te zijn (buigt af vamln de groeicurve tot nu toe, waar het koppie en beenlengte wel ok zijn).... dus we gaan het zien, als het goed is word ik morgen gebeld voor een afspraak.

-O-
pi_159843336
Vriend werkt thuis morgen. Gelukkig begreep zijn leidinggevende ook wel dat dat nodig is.

Fien wat leuk van de pretecho, maar jeetje wel veel bloedprikken dan zeg! Wat onderzoeken ze precies?

Klinkt inderdaad wel spannend allemaal Madivi. Hopelijk blijven de baby's lekker lang in je buik zitten!
pi_159843369
O LB wat spannend weer! Sterkte :*
  donderdag 11 februari 2016 @ 19:53:52 #254
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159843373
Als er meelezende verloskundigen zijn, dan wissel ik er graag wat gedachten over uit..

Sorry ik ben voor de rest even niet bijgelezen. Ben er bekaf van.
  donderdag 11 februari 2016 @ 19:56:05 #255
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159843452
He dat is naar... Hoop dat het mee valt :*

Hier trouwens elke twee weken bloed droppen, is zo gebeurd toch?
pi_159843766
huh, waarom dan precies LB? willen ze gewoon even kijken naar de groei van le bebe? waarom kunnen ze dat niet zelf doen? (of ben je al medisch?)

Je hoort toch wel vaker dat de buik voor een tweede (of later) kindje eerder op maximumpunt komt en daarna weinig meer verandert? -O-
  donderdag 11 februari 2016 @ 20:12:46 #257
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159843936
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 20:06 schreef Crumpette het volgende:
huh, waarom dan precies LB? willen ze gewoon even kijken naar de groei van le bebe? waarom kunnen ze dat niet zelf doen? (of ben je al medisch?)

Je hoort toch wel vaker dat de buik voor een tweede (of later) kindje eerder op maximumpunt komt en daarna weinig meer verandert? -O-
Ik had vandaag een gewone controle bij de vk. Die zei dat de baby nog net zo hoog lag als 2 weken geleden. Was dus de vraag of hij zoveel verder was ingedaald, of dat ie niet goed gegroeid was. Dus naar de praktijk voor een groeiecho. Die liet zien dat de groei van het buikje nu een beetje achter begint te lopen. Dus tsja, discutabele uitgerekende datum of niet, afbuigen van de curve lijkt mij toch niet zo ok :{
pi_159844057
Hmm he wat vervelend. :{ Ik hoop dat je snel terecht kunt! Je ook nog zorgen moeten maken helpt niet echt nu. Laat ze maar gewoon even gaan kijken dan.. :*
  donderdag 11 februari 2016 @ 20:22:41 #259
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159844257
Ja weetje, vanmiddag dacht ik echt 'nou het kan ook niet gewoon soepel gaan deze zwangerschap, maar ik geloof het wel....', maar als ze echt een afbuigende curve zien, dan gaat t me toch niet helemaal in de koude kleren zitten nee :{

Omtrek van het buikje hoorde bij een termijn van 34 weken. Officieel ben ik 37 weken, en volgens mijn telling 36+1 vandaag. Dus dat wijkt wel echt af.
pi_159844364
Ik hoop heel erg dat het storm in een glas water blijkt, dat hij misschien net even een lengtespurt heeft gemaakt en nu weer wat spekken gaat verzamelen oid. Kan dat? Ik weet het niet :) maar het lijkt me een goed plan.
pi_159844414
Oooh LB wat rot! Ik hoop dat je snel terecht kunt en dat ze je vertellen dat het allemaal mee valt, ik snap dat je hier verdrietig van wordt. Ik duim op goed nieuws! En anders lekker jezelf naast peuter even op de eerste plek zetten en je rust nemen.
pi_159844514
Oh lb wat rot. Ik hoop ook op een storm in een glas water.
Die metingen vind ik altijd wat dubieus. J had met 36 weken een hoofd ter grote van een 39weken kindje p95. Uiteindelijk bleek er na de geboorte helemaal niets aan de hand en was er vooral stress met extra echo's.

Knuffels :*
♥ J & S
pi_159844711
Bah ik snap je stress LB. Ik heb bij mijn vorige zwangerschappen ook extra groeiecho's gehad en daarbij zei de echoscopiste juist dat ze het buikje met deze termijn niet goed meer kunnen opmeten. Ik ga duimen voor goed nieuws voor je :*
  donderdag 11 februari 2016 @ 20:37:18 #264
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_159844726
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2016 17:34 schreef Madivi het volgende:
Simsolobim, gefeliciteerd!

Marjolijntje, wat rot, zeker met de hormonen erbij. Veel sterkte!

Razz, kan me voorstellen dat genoeg genoeg is!

Ela, veel succes met de verhuizing, drukke dag maar ook fijn!

Sicilia, wat rot, is dat de regel van zijn baas? Ik kan me voorstellen dat je écht wel wat hulp kan gebruiken, maar dat verlof ook graag voor na de bevalling spaart...

Vandaag echo en gyn gehad. De echo was zo leuk, baby B lag te duimzuigen terwijl z'n ene voetje naast z'n hoofd wiebelde. :D

Baby B zit wel steeds op het onderste lijntje, dat betekent dat na volgende week elke week een echo gemaakt zal worden om te zien of de doorbloeding van de placenta en groei goed blijft. Als dat achteruit gaat zal ik ingeleid worden en moeten ze in de couveuse... Mochten ze voor 32 weken moeten komen, dan moet ik naar het academisch ziekenhuis, daarna kunnen ze in mijn ziekenhuis geboren worden. Vind het toch wel spannend worden als ik dat dan allemaal hoor... :X :{
Als je iets wilt weten Pm/dm staat open. Hier zijn ze geboren bij 31+2. Voordeel was dat ik al onder controle was in het Erasmus/Sophia en ze daar dus geboren konden worden. Alleen moesten wij verhuizen naar een ander ziekenhuis na een paar dagen, omdat het Sophia echt voor de gewone bevallingen of de extremere gevallen is (NICU).
Hopelijk blijft de doorbloeding goed en ga je de 32 weken dik voorbij!
  donderdag 11 februari 2016 @ 20:38:58 #265
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_159844763
LB wat rot!

Voor de positieve noot. Ik moest met 36 weken ook naar het ziekenhuis want ze kwamen op een buikje van 33 weken.
Al daar de volgende dag was de nieuwe meting lang zo schokkend niet meer en mocht ik weer terug naar de vk.
Helaas heb je dan wel alweer een rondje piekeren en stress er op zitten.
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 11 februari 2016 @ 20:44:06 #266
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_159844896
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2016 20:38 schreef laziness het volgende:
LB wat rot!

Voor de positieve noot. Ik moest met 36 weken ook naar het ziekenhuis want ze kwamen op een buikje van 33 weken.
Al daar de volgende dag was de nieuwe meting lang zo schokkend niet meer en mocht ik weer terug naar de vk.
Helaas heb je dan wel alweer een rondje piekeren en stress er op zitten.
Nou, dit. Tijdens mijn zwangerschap van kuiken ben ik ook een aantal meer 'voor niks' met zogenaamde 'afwijkende metingen' doorgestuurd. En elke keer zat je weer in de rats, en bleek het niks te zijn. Hopelijk voor jou ook :*.
KuikenGuppy
pi_159845586
Bah LB, ik hoop dat het een storm in een glas water blijkt te zijn en dat je nog een paar weekjes heel ontspannen met je voetjes omhoog mag walvissen. :*
  donderdag 11 februari 2016 @ 21:05:32 #268
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159845631
Thx ladies :*

Ik hoop inderdaad maar op een toch moeilijk te meten buikje... al zei de echoscopiste dat ie er mooi voor lag. Maargoed, de nekplooi was inderdaad in het ziekenhuis ook al een stuk slanker dan bij de vk, dus wellicht krijgen we morgen een positiever beeld.
  donderdag 11 februari 2016 @ 21:07:56 #269
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159845721
Zo en ik lees nu een beetje bij. Madivi dus ook extra echo's ivm groei. Wel een heel ander verhaal, met zo'n vroegere termijn! Ik heb natuurlijk mazzel dat ik al (bijna) 37 weken ben. Hopelijk blijft de doorbloeding goed!
  donderdag 11 februari 2016 @ 21:12:42 #270
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159845921
Oh ik had helemaal over Madivi geen gelezen, jeumig, klinkt heftig. Hoop dat alle zorgen niet nodig zijn en baby B lekker blijft groeien :*
pi_159845985
LB en Madivi :*
pi_159847520
O dames wat een zorgen ineens zeg :*

Marjolijntje krijg je de gelegenheid om 's avonds op tijd naar bed te gaan? En overdag een dutje? Zit dat erin?
Ik was bij mijn 1e extreem moe. 's middags om 16 uur kon ik mijn ogen echt niet meer open houden en ik lag er tussen de 8e en 14e week regelmatig al om een uur of 19 in bed :o . Hoop dat je snel weer wat energie krijgt :*

Hier alles goed en vooral waaaachten. 23 feb mag ik terug komen voor de definitieve termijnecho. Inmiddels alweer ruim 8 weken zwanger volgens mijn eigen telling. En godzijdank tot op heden vrij weinig klachten. Ik vreet me momenteel een slag in de rondte .. dat dan weer wel :+ . Slaap wat slechter/lichter. Maar denk dat ik dat liever heb dan die :r misselijkheid waar ik tot op heden weinig last van heb (afkloppen!). Loop wel de hele dag met cola light te zeulen voor just in case :') :D
Laten we hopen dat het zo blijft.
pi_159848434
Oh lb het zit je ook niet mee. Maar "meten is weten"" lijkt meer "meten geeft onnodige stress"" hier. Ik hoop op een storm in een glas water.

Hoe zou het met Frummeltje zijn?
En met Junkie?
pi_159848784
Lb hopelijk vallen de nieuwe metingen wat gunstiger uit en is er niks aan de hand, en madivi ik hoop voor jou dat met baby b alles goed is en blijft gaan :* twinkle fijn dat je je nog goed voelt! hopelijk blijft dat zo.

Ik voel mij langzaam weer wat beter nu met 11,5 week. Alleen slaat dan gelijk de onzekerheid weer toe, wat als het mis is en ik mij daarom beter voel? Weer volledig irrationeel, het zelfde als de weken voor de echo. 't liefst heb ik dat de vk gewoon elke week het hartje even laat horen voor mijn gemoedsrust :@ helaas moet ik er pas eind februari weer naar toe. En ik weet ook wel dat het allemaal goed zit enzo. Maar ja, angst en onzekerheid. Aard van het beestje.
pi_159848813
Heh, wat een zorgen hier, bah. Ik krijg niet meegepost hier maar probeer wel mee te lezen! Zojuist pretecho gehad maar echoscopiste durfde geen 100% zekerheid te geven over het geslacht, maar 90. Dus gaan we zaterdag nog een keertje babyspieken!
  donderdag 11 februari 2016 @ 22:33:08 #276
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159848922
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 22:29 schreef Nazil het volgende:
Lb hopelijk vallen de nieuwe metingen wat gunstiger uit en is er niks aan de hand, en madivi ik hoop voor jou dat met baby b alles goed is en blijft gaan :* twinkle fijn dat je je nog goed voelt! hopelijk blijft dat zo.

Ik voel mij langzaam weer wat beter nu met 11,5 week. Alleen slaat dan gelijk de onzekerheid weer toe, wat als het mis is en ik mij daarom beter voel? Weer volledig irrationeel, het zelfde als de weken voor de echo. 't liefst heb ik dat de vk gewoon elke week het hartje even laat horen voor mijn gemoedsrust :@ helaas moet ik er pas eind februari weer naar toe. En ik weet ook wel dat het allemaal goed zit enzo. Maar ja, angst en onzekerheid. Aard van het beestje.
Met 12 weken beginnen de hormoonlevels hcg weer wat te dalen he, dus t kan heel goed dat de misselijkheid nu minder wordt! Hopelijk kun je daar vooral van genieten ;)

Is een Angelsound misschien iets voor je? Kun je de periode van nu tot je beweging gaat voelen overbruggen met zelf even luisteren af en toe.
pi_159849096
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 22:33 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Met 12 weken beginnen de hormoonlevels hcg weer wat te dalen he, dus t kan heel goed dat de misselijkheid nu minder wordt! Hopelijk kun je daar vooral van genieten ;)

Is een Angelsound misschien iets voor je? Kun je de periode van nu tot je beweging gaat voelen overbruggen met zelf even luisteren af en toe.
Ja dat weet ik en probeer ik mijzelf ook voor te houden dat het daardoor komt :+ ik ben gewoon een vreselijke paniekzaaier.

Angelsound heb ik over nagedacht, maar ben er nog niet over uit. Ik ben heel bang dat als ik het hartje niet vind (wat nog logisch is met deze termijn) dat ik alleen maar meer in paniek raak.

Ik heb als achtergrond op de ipad al een wallpaper met: "Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren". Het helpt wel :+
  donderdag 11 februari 2016 @ 22:43:00 #278
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159849252
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2016 22:38 schreef Nazil het volgende:

[..]

Ja dat weet ik en probeer ik mijzelf ook voor te houden dat het daardoor komt :+ ik ben gewoon een vreselijke paniekzaaier.

Angelsound heb ik over nagedacht, maar ben er nog niet over uit. Ik ben heel bang dat als ik het hartje niet vind (wat nog logisch is met deze termijn) dat ik alleen maar meer in paniek raak.

Ik heb als achtergrond op de ipad al een wallpaper met: "Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren". Het helpt wel :+
Zelfkennis _O_
pi_159849308
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2016 19:00 schreef Molo het volgende:
Ja dat scheermes he... Ik snap nog steeds niet waarom :')
Voor je blije doos!

Oh beetje ver terug..
pi_159852279
Als ik dan toch niet kan slapen... (Maagzuur :( )

Dan maar even iets ubercute's delen O+

Op de fiets naar huis vroeg O. wanneer de lente begint. Ik leg uit dat dit rond de tijd is dat haar broertje wordt geboren. (Bij het vraagteken op de kalender... Uitgerekende datum) Dat hij dus nog net in de winter of begin lente wordt geboren.

"Oh dan hoop ik dat hij in de winter wordt geboren!"
- Waarom dan?
"Want ik ben zo benieuwd naar hem!"

O+ veeg mij maar op!
We'll have love aplenty
You and Me
pi_159853229
Oooooh lief Lamb! Lijkt me zo leuk, een tweede krijgen als je eerste het al zo bewust meemaakt. O+

He vraagde.. Ik slik multivitaminen van davitamon (die zonder visolie) voor de zwangere vrouw. Maar ik heb nu dus voor de 2e keer als ik zo'n pil om m'n nuchtere maag neem dat ik moet overgeven en dat die pil er weer uit komt. Herkenbaar voor iemand? Ik neem die pil voortaan wel bij m'n avondeten. Bah
pi_159853269
Pillen op lege maag zijn niet altijd een pretje, nee. Kun je 'm niet gewoon na je ontbijt nemen?
pi_159853285
Ow Lamb O+ wat een lief meisje heb je toch! Dat gaat echt een hele lieve grote zus worden!

Mijn dochter zit nu bij me op schoot, maar de buik zit toch wel in de weg. Dus ik zeg, wanneer zal je broertje er nou uit komen, het duurt wel lang he? Zegt ze, ja maar dat geeft niet mama, hij vindt het heel fijn in jouw buik en wij wachten nog wel even dan O+. Ook al zo lief!

En jup Fien heel herkenbaar! Overgeven hoefde ik dan niet, maar op nuchtere maag werd ik er altijd heel erg misselijk van!

Vandaag 39 weken en langer zwanger dan ooit! Bij zoon beviel ik in de nacht dat ik 39 weken was. Gisteravond en vanacht wel weer wat voorweeën, maar het zet niet door. Ik ben wel heel nieuwsgierig en ongeduldig, maar ik zou het ook wel leuk vinden om een keer de UD mee te maken :). We gaan het zien!
pi_159853339
@ikke84, het is best goed gegaan, al merk je duidelijk nu ze ouder wordt dat ze er wel meer moeite mee heeft. Halverwege de dag speelde ze aan tafel en stootte ze 2 keer met t kastje tegen de tafel en kwam ze paniekerig naar me toe, dat ik meteen moest kijken of hij het nog wel goed deed. Nu volgende week woensdag naar de cardioloog voor een inspanningstest en de uitslag.

Haha ja dat scheermes, 4 jaar geleden zat er ook één in die doos, en een blikje red bull voor de aanstaande papa..
pi_159853622
Madivi en LB ik hoop dat alles in orde blijkt/ blijft. :*

Fien ik heb dat ook met vitamines. Bij mij komt het door het ijzer dat erin zit. Ik neem ze ook bij het avondeten.

Nazil hier nog een piekeraar. Ik heb wel een Angelsounds en hoor het hartje al vanaf 11 weken. Ik luister iedere ochtend even en kan het tot nu toe altijd vinden. Nu wordt het lastiger omdat hij steeds hoger ligt dan ik denk. O+

Ik heb al een week niet gespuugd *O* Bij L duurde dat tot zo'n 26 weken dus hoera! (behalve die ochtend toen er rundervinken lagen te ontdooien in de koelkast, heb nog nooit zo hard gekotst. Piste er zelfs van in mn broek :') )

Wij gaan woensdag voor n pretecho, hoop dat t geslacht te zien is. In mijn omgeving worden er al bijna een jaar lang alleen jongetjes geboren!
  vrijdag 12 februari 2016 @ 08:38:32 #286
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159853634
Multivitaminen kun je beter innemen met wat eten, dan worden ze beter opgenomen in je lijf :)
pi_159853654
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 08:36 schreef Fieder het volgende:
Madivi en LB ik hoop dat alles in orde blijkt/ blijft. :*

Fien ik heb dat ook met vitamines. Bij mij komt het door het ijzer dat erin zit. Ik neem ze ook bij het avondeten.

Ik heb al een week niet gespuugd *O* Bij L duurde dat tot zo'n 26 weken dus hoera! (behalve die ochtend toen er rundervinken lagen te ontdooien in de koelkast, heb nog nooit zo hard gekotst. Piste er zelfs van in mn broek :') )

Wij gaan woensdag voor n pretecho, hoop dat t geslacht te zien is. In mijn omgeving worden er al bijna een jaar lang alleen jongetjes geboren!
Hier ook de vitamines tijdens 't eten! Anders komen ze er zo weer uit!

Zo herkenbaar dat rundervinken verhaal! Hier gisterenmorgen staan kotsen tot tranen aan toe van een bakje groenten van T. Gewoon de aanblik was genoeg.
  vrijdag 12 februari 2016 @ 08:46:08 #288
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159853688
Mijn man rijdt paard, no way dat die daarna voor gedoucht te hebben in mijn buurt man komen, dat is namelijk instant barfen :')

Gevoelig meiske ik :+
pi_159853970
Zeg, dat nachtplassen he, dat was vorige keer alleen in week 8-12 en week 34-39 oid. Moet er nu al 12(van de 14) weken consequent elke nacht uit en kom vervolgens niet/moeilijk meer in slaap :( wtf baby. :(
pi_159854003
LB: ik hoop dat het paniek om niks is allemaal, naar die stress zo.. :*

Ik heb me ziek gemeld vandaag, vannacht vreselijk slecht geslapen, ben kapot. Hoofd blijft maar malen en als ik eenmaal wakker ben, kom ik ook gewoon niet meer in slaap. Straks mn vk maar ff een berichtje sturen om te vragen of ze even tijd heeft om te kletsen.
Op tijd naar bed gaat redelijk, tukjes tussendoor lukken niet omdat F. eigenlijk nauwelijks meer slaapt tussen de middag. En ik mag van haar wel in bed gaan liggen, maar dan komt ze iedere 5 minuten even bij mij kijken. Superlief maar niet zo handig :')
En ik wilde vanochtend eens kijken of ik een hartje kon vinden met de angelsound, is de batterij leeg }:|
  vrijdag 12 februari 2016 @ 09:12:25 #291
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_159854009
:D Crumpette!

Ik doe dat trouwens bijna slaapwandelend inmiddels, met mijn ogen dicht. Aangezien ik overdags niet thuis ben komt er van die Moeders voor Moeders weinig terecht lately :@
  vrijdag 12 februari 2016 @ 09:15:45 #292
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_159854040
@Marjolijntje :* Groot gelijk. Goed dat je zo wordt gemonitord, alleen dit is ook niet de bedoeling.

Ook voor de tweelingmama: sterkte!
pi_159854043
LB je mag me pmen als je er behoefte aan hebt :)
pi_159854325
O Marjolijntje da's killing zo ja :{ .. Hopelijk krijg je toch wat slaaps zo.\
Ikzelf slaap ook veel slechter en ik weet niet zo goed hoe ik dat kan verbeteren. XZal er wel een beetje bij horen ben ik bang :(
  vrijdag 12 februari 2016 @ 11:08:50 #295
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159855689
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 09:15 schreef WupWup het volgende:
LB je mag me pmen als je er behoefte aan hebt :)
Dankje! Ik kan straks om 13:00 terecht bij de gynaecoloog, dat wachten we nog maar even af.
  vrijdag 12 februari 2016 @ 11:10:21 #296
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159855720
Ik werd vannacht wakker van schoonmoeder die naar de wc ging, en merkte toen dat de knallende koppijn waarmee ik naar bed was gegaan, nog niet over was :X Dus met paracetamols maar weer gaan liggen, en dat werkte gelukkig.
pi_159855722
Marjolijntje, dat is vervelend. Hoop dat je toch nog wat rust krijgt vandaag.

LB, hopelijk wordt er niets raars gevonden in het ziekenhuis.

Ik voel een griepje opkomen :( paar collega's waren al ziek deze week, en ik voel me nu ook totaal niet lekker. Als het niet de laatste dag was van een collega, was ik thuis blijven werken vandaag...
pi_159856462
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 11:08 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Dankje! Ik kan straks om 13:00 terecht bij de gynaecoloog, dat wachten we nog maar even af.
Sterkte en hou vast aan je eigen gevoel. Beweegt je baby goed? Dan voelt hij zich goed. Een echo groei bij 37 weken is totaal niet betrouwbaar.
  vrijdag 12 februari 2016 @ 11:46:34 #299
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159856580
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 11:41 schreef WupWup het volgende:

[..]

Sterkte en hou vast aan je eigen gevoel. Beweegt je baby goed? Dan voelt hij zich goed. Een echo groei bij 37 weken is totaal niet betrouwbaar.
Alleen al dat is zo goed om te lezen O+

Mijn gevoel is goed, en de baby beweegt meer dan voldoende :)
pi_159856645
Ohh Sicilia die meiden van ons O+!!

Sterkte alle slapeloze....
Ik deed vannacht mee. Laatste nachten vaker wakker. Mijn geluk is dat ik er niet uit hoef, dat scheelt wel. Was vannacht alleen enorm misselijk.. Bluh! Misschien was die pizza niet zo'n goed idee :')
We'll have love aplenty
You and Me
  vrijdag 12 februari 2016 @ 15:22:40 #301
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_159861184
Zal ik?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: