Frummel mag eruit!quote:Op dinsdag 9 februari 2016 08:26 schreef kniftyhooker het volgende:
Voor aanpassingen in de OP, graag even quote of PM!![]()
![]()
Schoppen tegen de microfoon.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 10:38 schreef Nouk84 het volgende:
Gisteren weer controle gehad. Alles was goed. We hebben blijkbaar zo'n drukke baby dat hij/zij weigerde het hartje te laten horen. We hoorden wel allemaal schoppen tegen de microfoonInmiddels zo'n 5 kilo aangekomen en dat is te zien ook. Ben benieuwd wat dat de rest van de zw-schap wordt
Ziet er inderdaad tof uit dat ding, en ook mooi model voor zwangere buikquote:Op dinsdag 9 februari 2016 09:07 schreef elamanilo het volgende:
Wow L0t, mooie mijlpaal! En wat ben je al ver, je baby is gewoon al af eigenlijkJ. kwam iets eerder toch? Benieuwd naar deze baby!
Gisteren ging het hier over trouwen en jurken en ik zag net op FB dat de Zeeman een bruidsjurk uitbrengt voor ¤30. Hij zag er hartstikke tof uit! (Hij is al uitverkocht zie ik net)
Vraag me vooral af hoe je het verschil herkent tussen baby A en baby B?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 10:27 schreef Madivi het volgende:
Komende donderdag heb ik weer echo en controle gyn. Maakte me gister beetje zorgen omdat ik baby B maar weinig leek te voelen, maar hij maakt het vanochtend dubbel goed qua gestunt.
Staat er in Sull! Gefeliciteerd.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 13:02 schreef Sull het volgende:
Achter mijn naam mag ook een meisje! Gisteren een goede GUO gehad en sindsdien in love met het meisje in mijn buik. Ik denk dat ik het spannender vond dan ik door had, maar gelukkig was alles goed!
Meisjequote:Op dinsdag 9 februari 2016 13:02 schreef Sull het volgende:
Achter mijn naam mag ook een meisje! Gisteren een goede GUO gehad en sindsdien in love met het meisje in mijn buik. Ik denk dat ik het spannender vond dan ik door had, maar gelukkig was alles goed!
Frummel gefeliciteerd! Is het op de 7e geboren? Mooie datum, dat was mijn verjaardag namelijk!
Arja, wat rottig van je huis! Hopelijk komt er snel iets nieuws op je pad!
Ik las over trouw en GP plannen
Wij zijn ook GP, maar ik wil nog graag trouwen also 's gezinnetje compleet is
Ik ben ook aanvullend verzekerd voor de combinatietest, maar moest het toch voorschieten. Het echocentrum kon niet meer rechtstreeks declareren bij de zorgverzekeraar. Misschien is dat bij jullie ook zo, dus neem voor de zekerheid geld/pinpas meequote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:00 schreef Ereshkigal het volgende:
Hier ook vandaag een goede echo gehad! Onze gerrit was flink aan het bewegen
Ben nu 9.4 weken zwanger
Combinatie test staat gepland voor 29 februari
Werd er een beetje kriebelig van dat ze ons perse naar een ander bureau wilde hebben terwijl wij zeer goede ervaringen hebben met een ander bureau ( waar we het de vorige keer ook gehad hebben en goed begeleid werden toen er risico's waren) daarbij was de verpleegkundige er van overtuigd dat je moest betalen terwijl na een belletje de verzekering het 100% vergoed
Tel daarbij op dat we om 10.25 eerste afspraak hadden en om 13.00 in de auto zaten naar huis...had honger misselijk blegh...
Maar goed gerrit doet het prima!
Had dit bij het maken van de afspraak meteen gevraagd en ze vertelde dat ze dit rechtstreeks regelen met de verzekering!quote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:12 schreef Miezziej het volgende:
[..]
Ik ben ook aanvullend verzekerd voor de combinatietest, maar moest het toch voorschieten. Het echocentrum kon niet meer rechtstreeks declareren bij de zorgverzekeraar. Misschien is dat bij jullie ook zo, dus neem voor de zekerheid geld/pinpas mee
![]()
Voor alle goede echo's!
Hoera voor Gerrit!quote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:00 schreef Ereshkigal het volgende:
Hier ook vandaag een goede echo gehad! Onze gerrit was flink aan het bewegen
Ben nu 9.4 weken zwanger
Combinatie test staat gepland voor 29 februari
Werd er een beetje kriebelig van dat ze ons perse naar een ander bureau wilde hebben terwijl wij zeer goede ervaringen hebben met een ander bureau ( waar we het de vorige keer ook gehad hebben en goed begeleid werden toen er risico's waren) daarbij was de verpleegkundige er van overtuigd dat je moest betalen terwijl na een belletje de verzekering het 100% vergoed
Tel daarbij op dat we om 10.25 eerste afspraak hadden en om 13.00 in de auto zaten naar huis...had honger misselijk blegh...
Maar goed gerrit doet het prima!
Geen idee! Bij J begon de bevalling met 39+1 en dat lijkt me nu ook wel primaquote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:21 schreef Svane het volgende:
Lot! 37 weken waaaaaaaaaaah dat is echt leuk! En spannend! En thuisbevallen jee! Heb je een gevoel of ze nog even blijft zitten of snel komt?
Wow, living on the edgequote:Ik vandaag 22 weken!en net controle gehad, alles weer prima.
Oh en ik zit nu op 30 cm afstand van m'n peuter een Cornetto te verorberen en ze heeft het niet door yes![]()
Het ziekenhuis hier heeft sowieso een stomme policy waardoor ik niet in m'n eigen woonplaats kan bevallen maar ik (tenzij noodgeval natuurlijk) naar de locatie verderop moet. En volgens mij is bevallen met een kraam ipv vpk daarbij dan ook de standaard, maar dat zou ik moeten navragen. Ik vind het ook maar vreemd.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 18:07 schreef Moppert het volgende:
Ik heb daar nog nooit van gehoord, wil je uberhaupt wel kraamhulp in het ziekenhuis er bij?
Dat mag ook hoor, je hebt gewoon keuzevrijheid daarin, wat ze ook zeggen.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 18:15 schreef Moppert het volgende:
En wat als je geen kraamhulp wil? Of alleen controles van ouder&kind. Wat gek.
Maar dan moet de verloskundige wel weer alle controles doen die normaal de kraamhulp doet.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 18:18 schreef Molo het volgende:
ls degene die komt niet bevalt mik ik hem/haar gewoon het huis uit en neemt man het over
Geen flauw ideequote:Op dinsdag 9 februari 2016 18:21 schreef Moppert het volgende:
Ik bedoel meer hoe wil de verloskundige dat doen?
[..]
Maar dan moet de verloskundige wel weer alle controles doen die normaal de kraamhulp doet.
En besef je ook goed dat naar huis sturen ook weer betalen is
Want? Je betaalt niet extra omdat je niet tevreden bent. (Tenzij je overstapt naar een hele andere organisatie)quote:Op dinsdag 9 februari 2016 18:21 schreef Moppert het volgende:
Ik bedoel meer hoe wil de verloskundige dat doen?
[..]
En besef je ook goed dat naar huis sturen ook weer betalen is
Ook als je stopt moet je bij 99 van de 100 je afgenomen uren gewoon betalen.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 19:18 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Want? Je betaalt niet extra omdat je niet tevreden bent. (Tenzij je overstapt naar een hele andere organisatie)
Ja logisch toch? Dienst is nu eenmaal al ingepland enzoquote:Op dinsdag 9 februari 2016 19:34 schreef Moppert het volgende:
[..]
Ook als je stopt moet je bij 99 van de 100 je afgenomen uren gewoon betalen.
Of een bepaald bedrag bij annulering
We zijn ermee bezigquote:Op dinsdag 9 februari 2016 18:31 schreef Arja het volgende:
Ik kan kiezen uit een stuk of 5 kraamzorginstanties.
Ik overweeg om een badbevalling te doen. Iemand ervaring mee?
Hier in Utrecht kan dat volgend mij in het geboortehotel, maar dat hoort bij het Diak en daar heb ik een traumatische ervaring gehad en een klachtenprocedure doorlopen.
Misschien kan het ook bij het Antonius maar die doen alleen bevallingen in Nieuwegein en ik wil niet dat mijn kind daar geboren wordt, want ik heb niks met Nieuwegein.
Bij het UMC kan het niet.
Ja dat vind ik heel logisch maar als je een beetje rondneust op sites als viva en fbgroepjes denken veel hormonale moeders daar heel anders overquote:Op dinsdag 9 februari 2016 19:44 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja logisch toch? Dienst is nu eenmaal al ingepland enzo
Ja dat zal best, maar ben blij dat mijn hersenen (en zo te lezen die van de rest hier ook) nog niet zo verweekt zijn dat ik zo ga denkenquote:Op dinsdag 9 februari 2016 19:47 schreef Moppert het volgende:
[..]
Ja dat vind ik heel logisch maar als je een beetje rondneust op sites als viva en fbgroepjes denken veel hormonale moeders daar heel anders over
quote:Op dinsdag 9 februari 2016 19:47 schreef Moppert het volgende:
[..]
Ja dat vind ik heel logisch maar als je een beetje rondneust op sites als viva en fbgroepjes denken veel hormonale moeders daar heel anders over
quote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:21 schreef Svane het volgende:
Vandaag was m'n UD van m'n eerste zwangerschap afgelopen jaar. Vet gek idee! Wel heel fijn om al een schoppend kindje in m'n buik te hebben.
Oh manquote:Op dinsdag 9 februari 2016 19:47 schreef Moppert het volgende:
[..]
Ja dat kan ook nog.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 21:20 schreef Amsel het volgende:
Arja, een vriendin van me wilde ook in Utrecht bevallen. Weet niet meer wel ziekenhuis precies, maar uiteindelijk hadden die op de dag zelf geen plek en moesten ze toch opeens naar Nieuwegein
Nee. Als het goed is, staat er een bad in bestelling. Maar wanneer dan de kogel door de kerk is... Kan zomaar weer drie maanden verder zijn. En die kamers komen er voorlopig niet, er staat geen verbouwing op de agenda op korte termijn.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 20:01 schreef Arja het volgende:
Onom lekker van genieten de laatste weken.
Q, je baby is heel goed beschermd. Komt goed.
Onom ik wil niet dat mijn kind de plaats Nieuwegein in haar paspoort heeft. Ik kom daar zelf nooit en heb binding met Utrecht.
Wup enig idee vanaf wanneer dat in het umc kan en komen er ook kamers dat mijn man ook mag blijven slapen?
Amsel mijn man wil geen thuisbevalling. Ik twijfel nog. Sowieso niet in dit huis.
*stampvoet*quote:Op dinsdag 9 februari 2016 21:33 schreef WupWup het volgende:
[..]
Nee. Als het goed is, staat er een bad in bestelling. Maar wanneer dan de kogel door de kerk is... Kan zomaar weer drie maanden verder zijn. En die kamers komen er voorlopig niet, er staat geen verbouwing op de agenda op korte termijn.
Wat een Utrechters hier 😀 (ik ook!). Ik was ook in de veronderstelling dat ik naar Antonius LR zou gaan voor bevallen, kan het daar helemaal niet.. Ik was daar geopereerd kortgeleden en vond het een fijn ziekenhuis, dus jammer!quote:Op dinsdag 9 februari 2016 21:23 schreef Arja het volgende:
[..]
Ja dat kan ook nog.
Ik vind alle opties slecht. Ik wou dat het gewoon in Antonius Leidsche Rijn kon. Of dat UMC moderner en klantgerichter was.
quote:Op dinsdag 9 februari 2016 22:12 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
[..]
Wat een Utrechters hier 😀 (ik ook!). Ik was ook in de veronderstelling dat ik naar Antonius LR zou gaan voor bevallen, kan het daar helemaal niet.. Ik was daar geopereerd kortgeleden en vond het een fijn ziekenhuis, dus jammer!
Bedoel je met Umc trouwens het Geboortecentrum van het WKZ? Ik kwam daar laatst terecht met googlen en ze doen zich wel heel modern voor op hun site, met geboortekamers en al.
We hebben ook hele mooie geboortekamers! Als je na de bevalling moet blijven, dan word je verplaatst naar de kraamafdeling. En dan kan je partner niet blijven slapen. Maar na een gewone bevalling met gezonde moeder en kind, ga je gewoon naar huis natuurlijk.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 22:12 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
[..]
Wat een Utrechters hier 😀 (ik ook!). Ik was ook in de veronderstelling dat ik naar Antonius LR zou gaan voor bevallen, kan het daar helemaal niet.. Ik was daar geopereerd kortgeleden en vond het een fijn ziekenhuis, dus jammer!
Bedoel je met Umc trouwens het Geboortecentrum van het WKZ? Ik kwam daar laatst terecht met googlen en ze doen zich wel heel modern voor op hun site, met geboortekamers en al.
Dat lijkt me zo koud en onwerkelijk. Dan ben je eindelijk een gezin en dan word je al op de eerste nacht gescheiden. Zit hij in zijn eentje thuis te proberen dequote:Op dinsdag 9 februari 2016 22:24 schreef WupWup het volgende:
[..]
We hebben ook hele mooie geboortekamers! Als je na de bevalling moet blijven, dan word je verplaatst naar de kraamafdeling. En dan kan je partner niet blijven slapen. Maar na een gewone bevalling met gezonde moeder en kind, ga je gewoon naar huis natuurlijk.
Hier was het gewoon met andere vrouwen en baby's op de kamer. Geen oog dichtgedaan... Licht, herrie, jankende kinderen, visite tot 's avonds laat, de hel was het...:( Volgende keer ga ik lekker naar huis, wat een ellende...quote:Op dinsdag 9 februari 2016 22:37 schreef Arja het volgende:
[..]
Dat lijkt me zo koud en onwerkelijk. Dan ben je eindelijk een gezin en dan word je al op de eerste nacht gescheiden. Zit hij in zijn eentje thuis te proberen de
boel te bevatten.
Heb je dan wel een kamer voor jezelf, of kan je ook op een zaal komen te liggen met andere vrouwen en baby's?
Ah, jij werkt er? Weer wat geleerd. Afstrepen dan maar, want wat Arja zegt, lijkt me niet leuk als je moet blijven en man moet weg 😔quote:Op dinsdag 9 februari 2016 22:24 schreef WupWup het volgende:
[..]
We hebben ook hele mooie geboortekamers! Als je na de bevalling moet blijven, dan word je verplaatst naar de kraamafdeling. En dan kan je partner niet blijven slapen. Maar na een gewone bevalling met gezonde moeder en kind, ga je gewoon naar huis natuurlijk.
Dat is precies waar ik bang voor ben.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 22:43 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Hier was het gewoon met andere vrouwen en baby's op de kamer. Geen oog dichtgedaan... Licht, herrie, jankende kinderen, visite tot 's avonds laat, de hel was het...:( Volgende keer ga ik lekker naar huis, wat een ellende...
Dat doet me dan wel weer denken aan mijn operatie. Ik moest eigenlijk een nacht blijven maar ik was zó misselijk van de narcose, niets hielp, en op die afdeling was het zo'n herrie (voor mijn gevoel dan, ik werd ook gek van de zusters die voor mijn gevoel elke 10 min aan mijn bed stonden, in werkelijkheid zal het elke 1-2u geweest zijn) dat ik toch maar naar huis gegaan ben 's avonds. Als het even kan is thuis toch het allerfijnst. Maar gek genoeg zie ik een thuisbevalling dan weer niet zitten.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 22:43 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Hier was het gewoon met andere vrouwen en baby's op de kamer. Geen oog dichtgedaan... Licht, herrie, jankende kinderen, visite tot 's avonds laat, de hel was het...:( Volgende keer ga ik lekker naar huis, wat een ellende...
Dat wou ik ook, maar mocht niet, vanwege te lang gebroken vliezen. Ik was zó boos en teleurgesteld dat ik naar t zkh moest.... En ook bij de inleiding, lig je daar met 4 anderen op een zaal. Gelukkig werkte het snel, dus mocht ik daar snel weer weg. Maar jemig, bevallen is zo intiem en dan moet het ineens allemaal in het openbaar... Echt, dit nooit meer voor mij.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 22:46 schreef Arja het volgende:
[..]
Dat is precies waar ik bang voor ben.
Misschien dan toch maar thuisbevallen, want alle andere opties vind ik niet goed.
Dat lijkt me echt helemaal niets. Ik was van plan in het ziekenhuis te bevallen, maar als ik dit soort dingen lees blijf ik liever thuis...quote:Op dinsdag 9 februari 2016 22:50 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Dat wou ik ook, maar mocht niet, vanwege te lang gebroken vliezen. Ik was zó boos en teleurgesteld dat ik naar t zkh moest.... En ook bij de inleiding, lig je daar met 4 anderen op een zaal. Gelukkig werkte het snel, dus mocht ik daar snel weer weg. Maar jemig, bevallen is zo intiem en dan moet het ineens allemaal in het openbaar... Echt, dit nooit meer voor mij.
Oh dat lijkt me heel erg inderdaad. Ben heel blij dat ze dat hier op de verloskamers doen en ook de kraamafdeling heeft bijna alleen maar eenpersoonskamers.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 22:50 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
En ook bij de inleiding, lig je daar met 4 anderen op een zaal.
De nieuwbouw is wel een verbetering volgens mij! De verloskamers waren op de sportlaan ook al heel aardig maar de kaamafdeling was echt klote, ik vond twee nachten zonder man echt traumatisch. In de nieuwbouw dacht ik dat het eenpersoonskamers waren en man mag blijven slapen (maar ik kan me vergissen).quote:Op woensdag 10 februari 2016 07:26 schreef Piekie81 het volgende:
Haha, echt een berg Utrechters idd, ik ben er geboren en heb er de eerste 25 jaar van mijn leven gewoond. Later, als we groot zijn, wil ik graag weer terug![]()
Hier bij de eerste in het ziekenhuis terecht gekomen omdat hij in het vruchtwater had gepoept. Ik vond het heel naar, vooral ook de nacht erna (we moesten 12 uur blijven). Bij de tweede heerlijk thuis, wat een verademing! Als het even kan blijven we nu ook gewoon thuis.
Voor de zekerheid binnenkort maar wel even naar een voorlichtingsronde naar het zkh, omdat ze nu in nieuwbouw zitten. Just in case.
Ik ben in het WKZ bevallen (plan was Diak maar dat was vol en ik wilde ook zeker weten niet naar Nieuwegeinquote:Op dinsdag 9 februari 2016 20:01 schreef Arja het volgende:
Onom lekker van genieten de laatste weken.
Q, je baby is heel goed beschermd. Komt goed.
Onom ik wil niet dat mijn kind de plaats Nieuwegein in haar paspoort heeft. Ik kom daar zelf nooit en heb binding met Utrecht.
Wup enig idee vanaf wanneer dat in het umc kan en komen er ook kamers dat mijn man ook mag blijven slapen?
Amsel mijn man wil geen thuisbevalling. Ik twijfel nog. Sowieso niet in dit huis.
Bij een 'lichte' medische indicatie (bijv observatie na meconium of na langdurig gebroken vliezen) kom je op een 2 persoonskamer. Als je kindje of jij ernstig ziek zijn, lig je natuurlijk op een eigen kamer. Bevallen doe je natuurlijk ook op een eigen kamer.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 22:37 schreef Arja het volgende:
[..]
Dat lijkt me zo koud en onwerkelijk. Dan ben je eindelijk een gezin en dan word je al op de eerste nacht gescheiden. Zit hij in zijn eentje thuis te proberen de
boel te bevatten.
Heb je dan wel een kamer voor jezelf, of kan je ook op een zaal komen te liggen met andere vrouwen en baby's?
Ja, elke keer, dus ik heb nu blijkbaar een reputatiequote:Op woensdag 10 februari 2016 10:34 schreef Arja het volgende:
Amsel haha wat overdreven. Had jij niet nou al eerder een afspraak gemist?
Dat wordt een enerverende periode!quote:Op woensdag 10 februari 2016 11:00 schreef klaprooss het volgende:
Oh en jongens! Opleving van ons nieuwbouw woning werd geschat op november/december. Nu is het vooruit geschoven naar september/oktober. Laat de UD nu geschat staan op 30-09![]()
Voordeel, ik vertel iedereen wat te doen terwijl ik babyknuffelquote:Op woensdag 10 februari 2016 11:01 schreef Svane het volgende:
[..]
Dat wordt een enerverende periode!
Niet!quote:Op woensdag 10 februari 2016 10:20 schreef Amsel het volgende:
Hm, blijkbaar heb ik vanochtend een afspraak bij de vk gemist. In mijn agenda staat echter volgende week. Kan gebeuren, maar om dan een mailtje te krijgen met "Wij hopen dat het goed met je gaat maar ik zou je willen vragen toch een nieuwe afspraak met ons te willen maken omdat het in het belang van jou en je kindje is" vind ik toch wat overdreven. Alsof ik m'n kind in gevaar breng door een keer een afspraak te missen, come on. Nog iets om te bespreken de volgende keer
Vanuit een ander huis, want stof en verflucht zijn slecht voor zo'n ukkiequote:Op woensdag 10 februari 2016 11:03 schreef klaprooss het volgende:
[..]
Voordeel, ik vertel iedereen wat te doen terwijl ik babyknuffel
Ja, de badkamer in ons oude (nieuwbouw)huis heeft wel een extra losse douche, maar daar zit geen hokje/douchebak omheen, dus een heel groot stuk van de badkamer is makkelijk vrij te maken. We hebben dan een ruimte vrij van 2,5 x 2,5 meter ongeveer en het bad is 1.70 diameter uit m'n hoofd. Het bad stond aan 2 kanten langs de muur en aan 2 kanten vrij zeg maar. Een soort van onder de douche.quote:Op woensdag 10 februari 2016 10:34 schreef Arja het volgende:
Dankjewel voor jullie ervaringen.
Ela, dan heb je wel een grote badkamer?
Hoe kun je thuis weer nieuw warm watet in het bad krijgen en hoe loopt het weg?
Sterkte met afscheid nemen van je huis.
Amsel haha wat overdreven. Had jij niet nou al eerder een afspraak gemist?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |