abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 februari 2016 @ 08:26:22 #1
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_159773161
19 februari: Sicilia (jongen)

1 maart: L0t.. (meisje)
1 maart: Appelientje (meisje)
3 maart: LadyBlack (jongen)
4 maart: Dot. (meisje)
14 maart: Razztwizzle (jongen)
20 maart: onomatopee (meisje)
23 maart: Lamb29 (jongen)

11 april: Leonietje83

1 mei: Madivi (twee jongens)
4 mei: Dodoria
7 mei: Dyre
15 mei: elamanilo
18 mei: lunamatic (jongen)
27 mei: Piekie81
31 mei: Sprotje
31 mei: Kiwisoep

9 juni: Miss_Congeniality (meisje)
11 juni: Nouk84
14 juni: Svane
15 juni: kniftyhooker
19 juni: Arja (meisje)
19 juni: Molo (¿meisje?)
21 juni: *** Chanty & DirtyHarry *** (meisje)
28 juni: Sull (Meisje)

03 juli: Suikertante
18 juli: Amsel (jongen)
25 juli: Gaddle
28 juli: Fien10 (jongen)
31 juli: Ggirl
31 juli: _Ophelia_

5 augustus: Queens
7 augustus: Fieder
8 augustus: Miezziej
8 augustus: ikke_84
9 augustus: Marjolijntje
13 augustus: angelatje
27 augustus: Quoi
29 augustus: Nazil

10 september: Ereshkigal
21 september: Twinkle20

1 oktober: Little_Acorn

***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK)

Voor aanpassingen graag een dm/pm/quote :)

[ Bericht 1% gewijzigd door kniftyhooker op 09-02-2016 13:30:56 ]
  dinsdag 9 februari 2016 @ 08:26:47 #2
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_159773163
Voor aanpassingen in de OP, graag even quote of PM! *O* *O* *O*
pi_159773286
37 weken vandaag *O* à terme baby en ik mag thuis bevallen *O*
pi_159773291
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 08:26 schreef kniftyhooker het volgende:
Voor aanpassingen in de OP, graag even quote of PM! *O* *O* *O*
Frummel mag eruit!

Arja wat naar!! Dat was met recht een rotdag :*

Trouwen of geregistreerd partnerschap hebben wij nog niet. Ik heb bedacht dat we in 2018 wel kunnen gaan trouwen. Dan hebben we vanaf dat we samen zijn iedere 2 jaar iets 'bijzonders' gedaan. 2010 samen, 2012 dochter geboren, 2014 zoon geboren, 2016 nog een zoon geboren en dan trouwen in 2018 O+. Maar goed, vriend moet het daar geloof ik ook mee eens zijn he :P.
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_159773295
Oee 37 weken voor Lot *O*
  dinsdag 9 februari 2016 @ 08:49:10 #6
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_159773321
quote:
Frummel mag eruit!

Oja, bedankt!!! :*
  dinsdag 9 februari 2016 @ 09:05:06 #7
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_159773424
Mensen, ik ben verstrooid. Wilde het niet te snel toeschrijven aan het zwanger zijn, maar het wordt nu obvious. En dat helpt niet als je goed werk wilt afleveren :')
pi_159773432
Wow L0t, mooie mijlpaal! En wat ben je al ver, je baby is gewoon al af eigenlijk O+ J. kwam iets eerder toch? Benieuwd naar deze baby!

Gisteren ging het hier over trouwen en jurken en ik zag net op FB dat de Zeeman een bruidsjurk uitbrengt voor ¤30. Hij zag er hartstikke tof uit! (Hij is al uitverkocht zie ik net :D )

[ Bericht 14% gewijzigd door elamanilo op 09-02-2016 09:12:30 ]
pi_159773440
L0t 37 weken! *O*

Arja wat een klote dag! Wat een tegenvaller zeg in jullie huis, nu maar hopen dat ze het netjes en zonder al teveel rompslomp kunnen repareren... En balen dat het huis aan het spoor waarschijnlijk al weg is :{

Ik ben in juni 6 jaar getrouwd. Wij wilden destijds iets regelen omdat ik bij man (toen vriend) was ingetrokken maar alles stond op zijn naam. We twijfelden tussen trouwen en geregistreerd partnerschap, omdat we (vooral ik) bij trouwen ook wel echt het totaalplaatje wilde(n) van trouwjurk, ringen, feest etc, maar we hadden niet echt gespaard voor een hele uitgebreide bruiloft. Alleen was mijn moeder heel erg ziek en zou niet lang meer te leven hebben. En later 'echt' trouwen zonder haar was ook geen optie. Dus hebben we toch gekozen voor trouwen, alles binnen 4 maanden geregeld met Heel Veel Hulp van lieve vrienden en familie en ook nog van allerlei kennissen en het is een prachtige dag geworden met alles wat we graag wilden en mama was erbij O+

En nu ben ik eigenlijk heel blij dat we getrouwd zijn voordat de kleine er is. Ik ben al zijn naam,(-mijn naam) de kleine heeft straks ook zijn naam en dat voelt heel fijn. En ik had er niet aan moeten denken om nu buiten die verhuis ook nog iets voor trouwen/partnerschap te moeten regelen tussendoor _O- Want ik ben dan wel weer zo'n muts die dat dan graag nog had gewild voor de geboorte..
pi_159774230
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 08:45 schreef Sicilia het volgende:

[..]

Frummel mag eruit!
Frummel ÍS eruit.
pi_159774340
Mooie mijlpaal lot!

De gevolgschade moet ik eerst indienen bij mijn inboedelverzekering en als zij niet uitkeren alsnog bij de vve
pi_159774551
Lot, das zeker een mooie mijlpaal!

Arja, wat enorm balen zeg, hopelijk wordt alles netjes afgehandeld en kunnen jullie alsnog snel een fijn ander huis vinden.

Komende donderdag heb ik weer echo en controle gyn. Maakte me gister beetje zorgen omdat ik baby B maar weinig leek te voelen, maar hij maakt het vanochtend dubbel goed qua gestunt. O+
  dinsdag 9 februari 2016 @ 10:38:30 #13
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_159774711
Gisteren weer controle gehad. Alles was goed. We hebben blijkbaar zo'n drukke baby dat hij/zij weigerde het hartje te laten horen. We hoorden wel allemaal schoppen tegen de microfoon :') Inmiddels zo'n 5 kilo aangekomen en dat is te zien ook. Ben benieuwd wat dat de rest van de zw-schap wordt :')
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  dinsdag 9 februari 2016 @ 10:40:26 #14
413491 Vijzel
Lekker malen
pi_159774745
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 10:38 schreef Nouk84 het volgende:
Gisteren weer controle gehad. Alles was goed. We hebben blijkbaar zo'n drukke baby dat hij/zij weigerde het hartje te laten horen. We hoorden wel allemaal schoppen tegen de microfoon :') Inmiddels zo'n 5 kilo aangekomen en dat is te zien ook. Ben benieuwd wat dat de rest van de zw-schap wordt :')
Schoppen tegen de microfoon. _O-
  dinsdag 9 februari 2016 @ 11:17:50 #15
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159775340
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 09:07 schreef elamanilo het volgende:
Wow L0t, mooie mijlpaal! En wat ben je al ver, je baby is gewoon al af eigenlijk O+ J. kwam iets eerder toch? Benieuwd naar deze baby!

Gisteren ging het hier over trouwen en jurken en ik zag net op FB dat de Zeeman een bruidsjurk uitbrengt voor ¤30. Hij zag er hartstikke tof uit! (Hij is al uitverkocht zie ik net :D )
Ziet er inderdaad tof uit dat ding, en ook mooi model voor zwangere buik :Y
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_159776084
Madivi gelukkig maar. Lijkt me wel heel bizar om gewoon twee schoppende kinderen in je buik te hebben. Ben je niet beurs?
  dinsdag 9 februari 2016 @ 12:31:45 #17
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_159776697
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 10:27 schreef Madivi het volgende:

Komende donderdag heb ik weer echo en controle gyn. Maakte me gister beetje zorgen omdat ik baby B maar weinig leek te voelen, maar hij maakt het vanochtend dubbel goed qua gestunt. O+
Vraag me vooral af hoe je het verschil herkent tussen baby A en baby B? :D
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  dinsdag 9 februari 2016 @ 12:42:55 #18
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_159776903
Waarschijnlijk is dat nog niet te voelen?

Ik voel me vandaag onwerkelijk en écht zwanger. Het idee dat er een heel kindje aan het koppeltjeduikelen is in mijn buik terwijl ik achter mijn bureautje zit, ik kan er niet over uit O+
pi_159777333
Achter mijn naam mag ook een meisje! Gisteren een goede GUO gehad en sindsdien in love met het meisje in mijn buik. Ik denk dat ik het spannender vond dan ik door had, maar gelukkig was alles goed!

Frummel gefeliciteerd! Is het op de 7e geboren? Mooie datum, dat was mijn verjaardag namelijk!

Arja, wat rottig van je huis! Hopelijk komt er snel iets nieuws op je pad!

Ik las over trouw en GP plannen
O+ Wij zijn ook GP, maar ik wil nog graag trouwen also 's gezinnetje compleet is O+
  dinsdag 9 februari 2016 @ 13:31:49 #20
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_159778112
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 13:02 schreef Sull het volgende:
Achter mijn naam mag ook een meisje! Gisteren een goede GUO gehad en sindsdien in love met het meisje in mijn buik. Ik denk dat ik het spannender vond dan ik door had, maar gelukkig was alles goed!

Staat er in Sull! Gefeliciteerd. *O* *O* *O* Meisje meisje meisje! Jeejjjjjj
pi_159778398
Q en Sull veel plezier op de roze wolk O+

En leuk een meisje Sull!

Sicilia: hoe voelt dat nu op nummer 1?
pi_159778986
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 13:02 schreef Sull het volgende:

Frummel gefeliciteerd! Is het op de 7e geboren? Mooie datum, dat was mijn verjaardag namelijk!

Arja, wat rottig van je huis! Hopelijk komt er snel iets nieuws op je pad!

Ik las over trouw en GP plannen
O+ Wij zijn ook GP, maar ik wil nog graag trouwen also 's gezinnetje compleet is O+
Meisje *O*
S. 2014
J. 2016
pi_159779452
Blegh Arja, wat een baaldag :( sterkte!!

Gefeliciteerd Sull! Goede guo en een meisje *O*

Hier vandaag 24 weken, en controle bij de gyn. Ze waren bij t echobureau vergeten mn baarmoedermond lengte te checken... dus dat heeft de gyn even gedaan. Alles was goed gelukkig! Met mijn ziekte is er kans op vroeggeboorte..
Daarna ook nog een gewone echo :) kleintje lag heerlijk chillen met een handje onder zijn hoofd :) om meteen daarna naar de echokop te schoppen :)
pi_159780260
Hier ook vandaag een goede echo gehad! Onze gerrit was flink aan het bewegen
Ben nu 9.4 weken zwanger

Combinatie test staat gepland voor 29 februari
Werd er een beetje kriebelig van dat ze ons perse naar een ander bureau wilde hebben terwijl wij zeer goede ervaringen hebben met een ander bureau ( waar we het de vorige keer ook gehad hebben en goed begeleid werden toen er risico's waren) daarbij was de verpleegkundige er van overtuigd dat je moest betalen terwijl na een belletje de verzekering het 100% vergoed
Tel daarbij op dat we om 10.25 eerste afspraak hadden en om 13.00 in de auto zaten naar huis...had honger misselijk blegh...
Maar goed gerrit doet het prima!
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_159780297
Alweer een uitgerekende datum in oktober :o *O* O+ haha :') dit lijkt net een raar aangekondigde zwangerschap van mij, maar ik bedoel natuurlijk, de eerste zwangere uitgerekend in okt. staat alweer in de lijst *O*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_159780535
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 15:00 schreef Ereshkigal het volgende:
Ben nu 9.4 weken zwanger

Werd er een beetje kriebelig van dat ze ons perse naar een ander bureau wilde hebben terwijl wij zeer goede ervaringen hebben met een ander bureau ( waar we het de vorige keer ook gehad hebben en goed begeleid werden toen er risico's waren) daarbij was de verpleegkundige er van overtuigd dat je moest betalen terwijl na een belletje de verzekering het 100% vergoed
Tel daarbij op dat we om 10.25 eerste afspraak hadden en om 13.00 in de auto zaten naar huis...had honger misselijk blegh...
Ik ben ook aanvullend verzekerd voor de combinatietest, maar moest het toch voorschieten. Het echocentrum kon niet meer rechtstreeks declareren bij de zorgverzekeraar. Misschien is dat bij jullie ook zo, dus neem voor de zekerheid geld/pinpas mee :P

*O* *O* Voor alle goede echo's!
pi_159780719
Lot! 37 weken waaaaaaaaaaah dat is echt leuk! En spannend! En thuisbevallen jee! Heb je een gevoel of ze nog even blijft zitten of snel komt?

Sull een meisje, yeah! Wat een meisjesbabyboom in juni! Dan word ik extra nieuwsgierig of ik daaraan meedoe of voor evenwicht ga zorgen!

Ik vandaag 22 weken! *O* en net controle gehad, alles weer prima.
Oh en ik zit nu op 30 cm afstand van m'n peuter een Cornetto te verorberen en ze heeft het niet door yes :+

Vandaag was m'n UD van m'n eerste zwangerschap afgelopen jaar. Vet gek idee! Wel heel fijn om al een schoppend kindje in m'n buik te hebben. O+
pi_159781450
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 15:12 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Ik ben ook aanvullend verzekerd voor de combinatietest, maar moest het toch voorschieten. Het echocentrum kon niet meer rechtstreeks declareren bij de zorgverzekeraar. Misschien is dat bij jullie ook zo, dus neem voor de zekerheid geld/pinpas mee :P

*O* *O* Voor alle goede echo's!
Had dit bij het maken van de afspraak meteen gevraagd en ze vertelde dat ze dit rechtstreeks regelen met de verzekering!
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_159781539
Wat fijn van alle goede echo's en controle's vandaag!
En wat een hoop meisjes inderdaad O+.

Nummer 1 voelt goed Arja! Daar wil ik best nog even blijven :).
Dochter is met de termijn van vandaag geboren (38+4) en zoon 3 dagen later, met precies 39 weken. Ben benieuwd of ik nu langer zwanger ga zijn dan ooit of dat hij toch al snel komt. Slijmprop verliezen betekend voor mij blijkbaar erg weinig, want dat gaat gewoon vrolijk verder, maar verder gebeurd er helemaal niks.
  dinsdag 9 februari 2016 @ 16:27:21 #30
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_159782285
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 15:00 schreef Ereshkigal het volgende:
Ben nu 9.4 weken zwanger

Hoera voor Gerrit! :P
pi_159783588
Fijn Eresh! Lekker bewegend kindje O+

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 15:21 schreef Svane het volgende:
Lot! 37 weken waaaaaaaaaaah dat is echt leuk! En spannend! En thuisbevallen jee! Heb je een gevoel of ze nog even blijft zitten of snel komt?
Geen idee! Bij J begon de bevalling met 39+1 en dat lijkt me nu ook wel prima :D Ik voel me er wel klaar voor al. Alles in huis is er ook klaar voor dus wat mij betreft mag ze komen O+. Komend weekend gaan we nog wel een nachtje weg met z'n tweeën dus het zou wel leuk zijn om dat iig nog te kunnen doen :).

quote:
Ik vandaag 22 weken! *O* en net controle gehad, alles weer prima.
Oh en ik zit nu op 30 cm afstand van m'n peuter een Cornetto te verorberen en ze heeft het niet door yes :+
Wow, living on the edge :+ Dat zou hier echt nooit lukken :').
pi_159784362
Spannend allemaal :)

Ik zit ergens over te twijfelen. Mijn verloskundigenpraktijk geeft me de keuze uit twee kraamzorginstanties. Met die twee werken ze graag samen, en kraamhulpen van die bureaus komen ook naar het ziekenhuis om te helpen bij een poliklinische bevalling (dus dan heb je er geen vpk van het ziekenhuis bij maar een kraamhulp). Beide zijn vrij grote bureaus. Allemaal leuk en aardig, maar ik voel me wat beperkt in m'n keuzevrijheid zo :{ De vorige keer zaten we bij een fijn klein persoonlijk clubje en dat beviel me heel goed. We zijn inmiddels verhuisd dus we kunnen sowieso onze vorige lieve kraam niet krijgen helaas. Maar het voelt nu alsof ik zo weinig te kiezen heb. Heb het nog niet besproken met de verloskundige, maar vraag me ondertussen af hoe dat bij jullie praktijken geregeld is?
  dinsdag 9 februari 2016 @ 18:07:25 #33
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_159784498
Ik heb daar nog nooit van gehoord, wil je uberhaupt wel kraamhulp in het ziekenhuis er bij?
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_159784618
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 18:07 schreef Moppert het volgende:
Ik heb daar nog nooit van gehoord, wil je uberhaupt wel kraamhulp in het ziekenhuis er bij?
Het ziekenhuis hier heeft sowieso een stomme policy waardoor ik niet in m'n eigen woonplaats kan bevallen maar ik (tenzij noodgeval natuurlijk) naar de locatie verderop moet. En volgens mij is bevallen met een kraam ipv vpk daarbij dan ook de standaard, maar dat zou ik moeten navragen. Ik vind het ook maar vreemd.
  dinsdag 9 februari 2016 @ 18:15:41 #35
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_159784693
En wat als je geen kraamhulp wil? Of alleen controles van ouder&kind. Wat gek.
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  dinsdag 9 februari 2016 @ 18:18:39 #36
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159784773
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 18:15 schreef Moppert het volgende:
En wat als je geen kraamhulp wil? Of alleen controles van ouder&kind. Wat gek.
Dat mag ook hoor, je hebt gewoon keuzevrijheid daarin, wat ze ook zeggen.

Ik heb hier gewoon de grootste genomen (Careyn), als degene die komt niet bevalt mik ik hem/haar gewoon het huis uit en neemt man het over ^O^
Geen zin om me verder druk om te maken en zulks :+

En jeej voor goeie echo, nog een meisje erbij, en een schoppende Gerrit _O_
  dinsdag 9 februari 2016 @ 18:21:08 #37
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_159784841
Ik bedoel meer hoe wil de verloskundige dat doen?

quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 18:18 schreef Molo het volgende:
ls degene die komt niet bevalt mik ik hem/haar gewoon het huis uit en neemt man het over
Maar dan moet de verloskundige wel weer alle controles doen die normaal de kraamhulp doet.
En besef je ook goed dat naar huis sturen ook weer betalen is :D
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  dinsdag 9 februari 2016 @ 18:25:00 #38
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_159784930
Oja, kraamzorg. Ik ga me er vanavond eens in verdiepen. Eerst maar eens na een te lange werkdag de trein in..
pi_159785059
Ik kan kiezen uit een stuk of 5 kraamzorginstanties.

Ik overweeg om een badbevalling te doen. Iemand ervaring mee?
Hier in Utrecht kan dat volgend mij in het geboortehotel, maar dat hoort bij het Diak en daar heb ik een traumatische ervaring gehad en een klachtenprocedure doorlopen.

Misschien kan het ook bij het Antonius maar die doen alleen bevallingen in Nieuwegein en ik wil niet dat mijn kind daar geboren wordt, want ik heb niks met Nieuwegein.

Bij het UMC kan het niet.
pi_159785105
Ik vind het sowieso wel gek dat vaak wordt gedaan alsof kraamzorg een verplichting is. "Je MOET minimaal 3 uur per dag" en anders ben je een kindermishandelaar :+ Begrijp me niet verkeerd: in wil graag zo veel en zo lang mogelijk kraamhulp zelf, vond het de eerste keer heerlijk 8-) Maar het is ook wel een beetje opgedrongen zorg, ook aan mensen die er helemaal niet per se op zitten te wachten.
pi_159785152
En zo'n bad huren voor thuis Arja?

Verder geen ervaring mee, ik beviel de eerste keer in een ziekenhuis waar ik over de gang moest voor de douche, dus een badbevalling zat al helemaal niet in hun assortiment :+
  dinsdag 9 februari 2016 @ 18:44:02 #42
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159785396
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 18:21 schreef Moppert het volgende:

[..]

Maar dan moet de verloskundige wel weer alle controles doen die normaal de kraamhulp doet.
Geen flauw idee :D
Maar ik ken zat mensen die geen kraamhulp gehad hebben, dus het kan prima.

En bij mijn zus waren zowel kraamhulp als verloskundige te laat omdat baby beetje rap kwam, is ook gelukt uiteindelijk.

Alles kan, standaard of niet.
  dinsdag 9 februari 2016 @ 18:59:09 #43
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_159785830
Rent er op het perron een man frontaal op me in. Ik bleef staan, hij niet, maar ben nu wel gebutst :'( Ik weet rationeel dat alles perfect beschermd is, maar moet er ff een potje van janken.

Ben je het ff helemaal zeker dat alles in orde is, krijg je dit soort dingen.

Te lang gewerkt vrees ik :{
pi_159786413
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 18:21 schreef Moppert het volgende:

[..]
Want? Je betaalt niet extra omdat je niet tevreden bent. (Tenzij je overstapt naar een hele andere organisatie)
pi_159786718
Ik vroeg me ook af of je per se in het ziekenhuis moet bevallen Arja? <knip>

Amsel, over kraamzorg, het lijkt me stug dat je vk-praktijk een beslissende vinger in de pap heeft wat betreft de aanbieder waar je voor kiest, in de zin dat ze weigeren samen te werken als je toch voor een ander kiest? Bij ons werden er ook alleen 2 instanties geadviseerd waar ze vaak en graag mee samen werken terwijl er een stuk of wat in onze regio zitten. Wij hebben uiteindelijk gekozen voor een andere (kleinschaligere) organisatie die ons meer aansprak, maar daar is verder niks over gezegd ofzo..

Verder las ik een 37-weken mijlpaal voor L0t en een hoop positieve echo's *O* *O* Heb het allemaal niet echt onthouden, iets met weinig focus :@

Die uitgerekende datum he, ik vind het toch zoiets raars! Vandaag in het zh besproken welke week de ks plaats gaat vinden (dag kan pas later bepaald worden) en ik vind het zó'n gek (en stiekem ook bijna verdrietig :@) idee dat de zwangerschap alweer bijna op z'n eind loopt. Voelde me in de auto naar huis best een beetje emotioneel daarover. Enerzijds ben ik zó nieuwsgierig naar onze dochter en kan ik niet wachten, anderzijds vind ik het ook zo fijn knus nu, veilig in mijn buik. Komt denk ik ook doordat de zwangerschap zo soepel gaat, geen vervelende fysieke klachten en sinds we de keuze voor een ks hebben gemaakt ook zó'n rust in m'n hoofd, het is gewoon zo'n fijne periode nu. Laat die laatste weken maar voorbij kruipen dus ;)

[ Bericht 8% gewijzigd door onomatopee op 09-02-2016 22:13:58 ]
  dinsdag 9 februari 2016 @ 19:34:23 #46
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_159786937
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 19:18 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Want? Je betaalt niet extra omdat je niet tevreden bent. (Tenzij je overstapt naar een hele andere organisatie)
Ook als je stopt moet je bij 99 van de 100 je afgenomen uren gewoon betalen.
Of een bepaald bedrag bij annulering :X
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_159787132
Wat fijn die rust Ono! Ik vond het hebben van een datum heerlijk. Heel bewust kunnen genieten van mijn buik en alles wat ik voelde.

Herken wel enorm dat het voor mij niet zo snel hoeft. De vorige keer wel heel bewust zwanger geweest omdat we misschien wel voor 1 kindje zouden gaan maar nu dus echt een bonus zwangerschap en weer heel bewust dat het de laatste keer gaat zijn. (En nu dus echt ;) )
Ondanks niet klachten vrij en best wel beetje aan huis gekluisterd gaat het mij nu echt te snel ;)
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  dinsdag 9 februari 2016 @ 19:44:06 #48
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159787252
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 19:34 schreef Moppert het volgende:

[..]

Ook als je stopt moet je bij 99 van de 100 je afgenomen uren gewoon betalen.
Of een bepaald bedrag bij annulering :X
Ja logisch toch? Dienst is nu eenmaal al ingepland enzo
pi_159787263
Wat leuk al die goede echo's, zoop fijn! En weer een meisje erbij O+

Vreemd verhaal van die kraamzorg, nu loop ik bij de gyn, maar het lijkt mij toch dat jíj die keuze mag maken? Zijn er nog andere bureaus bij je in de buurt?

Tav de vraag over de tweeling voelen, dat verschil is echt duidelijk te voelen, zeker na alle echo's is wel duidelijk wie waar ongeveer ligt. Als ze beide bezig zijn dan is het echt een beurse bedoening, maar rechts onder is baby A en in m'n linkerzij bovenin is baby B haha. Ik kan ook apart contact met ze maken, door zachtjes te duwen of te trommelen rechts of links.

Ik ben benieuwd hoe dat straks wordt als ze écht groot worden. :%

[ Bericht 36% gewijzigd door Madivi op 09-02-2016 19:53:11 ]
pi_159787293
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 18:31 schreef Arja het volgende:
Ik kan kiezen uit een stuk of 5 kraamzorginstanties.

Ik overweeg om een badbevalling te doen. Iemand ervaring mee?
Hier in Utrecht kan dat volgend mij in het geboortehotel, maar dat hoort bij het Diak en daar heb ik een traumatische ervaring gehad en een klachtenprocedure doorlopen.

Misschien kan het ook bij het Antonius maar die doen alleen bevallingen in Nieuwegein en ik wil niet dat mijn kind daar geboren wordt, want ik heb niks met Nieuwegein.

Bij het UMC kan het niet.
We zijn ermee bezig :)

Amsel, je hebt vrije keuze. Sowieso. Maar het kan zijn dat een andere organisatie niet meegaat naar het ziekenhuis. Aan jou de vraag of je dat belangrijk vindt. Zo niet, lekker een ander kiezen.
  dinsdag 9 februari 2016 @ 19:47:26 #51
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_159787370
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 19:44 schreef Molo het volgende:

[..]

Ja logisch toch? Dienst is nu eenmaal al ingepland enzo
Ja dat vind ik heel logisch maar als je een beetje rondneust op sites als viva en fbgroepjes denken veel hormonale moeders daar heel anders over :D
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  dinsdag 9 februari 2016 @ 19:48:51 #52
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159787415
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 19:47 schreef Moppert het volgende:

[..]

Ja dat vind ik heel logisch maar als je een beetje rondneust op sites als viva en fbgroepjes denken veel hormonale moeders daar heel anders over :D
Ja dat zal best, maar ben blij dat mijn hersenen (en zo te lezen die van de rest hier ook) nog niet zo verweekt zijn dat ik zo ga denken :P
pi_159787860
Onom lekker van genieten de laatste weken.

Q, je baby is heel goed beschermd. Komt goed.

Onom ik wil niet dat mijn kind de plaats Nieuwegein in haar paspoort heeft. Ik kom daar zelf nooit en heb binding met Utrecht.

Wup enig idee vanaf wanneer dat in het umc kan en komen er ook kamers dat mijn man ook mag blijven slapen?

Amsel mijn man wil geen thuisbevalling. Ik twijfel nog. Sowieso niet in dit huis.
  dinsdag 9 februari 2016 @ 20:04:45 #54
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159787964
quote:

[..]

_O-
pi_159789033
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 15:21 schreef Svane het volgende:
Vandaag was m'n UD van m'n eerste zwangerschap afgelopen jaar. Vet gek idee! Wel heel fijn om al een schoppend kindje in m'n buik te hebben. O+
O+
pi_159789281
quote:

[..]

Oh man :') zorg geleverd is zorg betalen. Zie op m'n werk ook vaak dat soort idioten langskomen. |:(
pi_159790854
Arja, een vriendin van me wilde ook in Utrecht bevallen. Weet niet meer wel ziekenhuis precies, maar uiteindelijk hadden die op de dag zelf geen plek en moesten ze toch opeens naar Nieuwegein :o
pi_159790943
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 21:20 schreef Amsel het volgende:
Arja, een vriendin van me wilde ook in Utrecht bevallen. Weet niet meer wel ziekenhuis precies, maar uiteindelijk hadden die op de dag zelf geen plek en moesten ze toch opeens naar Nieuwegein :o
Ja dat kan ook nog.

Ik vind alle opties slecht. Ik wou dat het gewoon in Antonius Leidsche Rijn kon. Of dat UMC moderner en klantgerichter was.
pi_159791112
Leidsche Rijn vind ik ook balen dat het niet kan!
Is voor ons ideaal gelegen ook....

(Wij wonen precies tussen Diak en Leidsche R in)
We'll have love aplenty
You and Me
pi_159791305
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 20:01 schreef Arja het volgende:

Onom ik wil niet dat mijn kind de plaats Nieuwegein in haar paspoort heeft. Ik kom daar zelf nooit en heb binding met Utrecht.

Wup enig idee vanaf wanneer dat in het umc kan en komen er ook kamers dat mijn man ook mag blijven slapen?

Amsel mijn man wil geen thuisbevalling. Ik twijfel nog. Sowieso niet in dit huis.
Nee. Als het goed is, staat er een bad in bestelling. Maar wanneer dan de kogel door de kerk is... Kan zomaar weer drie maanden verder zijn. En die kamers komen er voorlopig niet, er staat geen verbouwing op de agenda op korte termijn.
pi_159791723
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 21:33 schreef WupWup het volgende:

[..]

Nee. Als het goed is, staat er een bad in bestelling. Maar wanneer dan de kogel door de kerk is... Kan zomaar weer drie maanden verder zijn. En die kamers komen er voorlopig niet, er staat geen verbouwing op de agenda op korte termijn.
*stampvoet*
  dinsdag 9 februari 2016 @ 22:06:42 #62
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159792774
Hier in t ziekenhuis is tegenwoordig wel een badbevalling mogelijk! O+ Vind ik echt een relaxte optie, hopelijk kan ik er gebruik van maken.

Oh en mensen ik heb de eerste stapel hydrofielen weer zitten vouwen. Das war einmal zeg..... O+ En dan vlak daarna de broeken in maat 98 voor dochter. Wat een contrast.

En ik heb de adressenlijst voor de geboortekaartjes nagekeken, dat zou ik echt bijna vergeten zijn! :D
pi_159792979
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 21:23 schreef Arja het volgende:

[..]

Ja dat kan ook nog.

Ik vind alle opties slecht. Ik wou dat het gewoon in Antonius Leidsche Rijn kon. Of dat UMC moderner en klantgerichter was.
Wat een Utrechters hier 😀 (ik ook!). Ik was ook in de veronderstelling dat ik naar Antonius LR zou gaan voor bevallen, kan het daar helemaal niet.. Ik was daar geopereerd kortgeleden en vond het een fijn ziekenhuis, dus jammer!

Bedoel je met Umc trouwens het Geboortecentrum van het WKZ? Ik kwam daar laatst terecht met googlen en ze doen zich wel heel modern voor op hun site, met geboortekamers en al.
pi_159793093
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 22:12 schreef jUsTmE13o2 het volgende:

[..]

Wat een Utrechters hier 😀 (ik ook!). Ik was ook in de veronderstelling dat ik naar Antonius LR zou gaan voor bevallen, kan het daar helemaal niet.. Ik was daar geopereerd kortgeleden en vond het een fijn ziekenhuis, dus jammer!

Bedoel je met Umc trouwens het Geboortecentrum van het WKZ? Ik kwam daar laatst terecht met googlen en ze doen zich wel heel modern voor op hun site, met geboortekamers en al.
pi_159793119
He zit ik mezelf te quoten 😝 mobiel niet zo handig 😉
pi_159793409
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 22:12 schreef jUsTmE13o2 het volgende:

[..]

We hebben ook hele mooie geboortekamers! Als je na de bevalling moet blijven, dan word je verplaatst naar de kraamafdeling. En dan kan je partner niet blijven slapen. Maar na een gewone bevalling met gezonde moeder en kind, ga je gewoon naar huis natuurlijk.
pi_159793746
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 22:24 schreef WupWup het volgende:

[..]

We hebben ook hele mooie geboortekamers! Als je na de bevalling moet blijven, dan word je verplaatst naar de kraamafdeling. En dan kan je partner niet blijven slapen. Maar na een gewone bevalling met gezonde moeder en kind, ga je gewoon naar huis natuurlijk.
Dat lijkt me zo koud en onwerkelijk. Dan ben je eindelijk een gezin en dan word je al op de eerste nacht gescheiden. Zit hij in zijn eentje thuis te proberen de
boel te bevatten.

Heb je dan wel een kamer voor jezelf, of kan je ook op een zaal komen te liggen met andere vrouwen en baby's?
pi_159793890
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 22:37 schreef Arja het volgende:

[..]

Dat lijkt me zo koud en onwerkelijk. Dan ben je eindelijk een gezin en dan word je al op de eerste nacht gescheiden. Zit hij in zijn eentje thuis te proberen de
boel te bevatten.

Heb je dan wel een kamer voor jezelf, of kan je ook op een zaal komen te liggen met andere vrouwen en baby's?
Hier was het gewoon met andere vrouwen en baby's op de kamer. Geen oog dichtgedaan... Licht, herrie, jankende kinderen, visite tot 's avonds laat, de hel was het...:( Volgende keer ga ik lekker naar huis, wat een ellende...
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_159793924
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 22:24 schreef WupWup het volgende:

[..]

Ah, jij werkt er? Weer wat geleerd. Afstrepen dan maar, want wat Arja zegt, lijkt me niet leuk als je moet blijven en man moet weg 😔
pi_159793988
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 22:43 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Hier was het gewoon met andere vrouwen en baby's op de kamer. Geen oog dichtgedaan... Licht, herrie, jankende kinderen, visite tot 's avonds laat, de hel was het...:( Volgende keer ga ik lekker naar huis, wat een ellende...
Dat is precies waar ik bang voor ben.
Misschien dan toch maar thuisbevallen, want alle andere opties vind ik niet goed.
pi_159794012
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 22:43 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Dat doet me dan wel weer denken aan mijn operatie. Ik moest eigenlijk een nacht blijven maar ik was zó misselijk van de narcose, niets hielp, en op die afdeling was het zo'n herrie (voor mijn gevoel dan, ik werd ook gek van de zusters die voor mijn gevoel elke 10 min aan mijn bed stonden, in werkelijkheid zal het elke 1-2u geweest zijn) dat ik toch maar naar huis gegaan ben 's avonds. Als het even kan is thuis toch het allerfijnst. Maar gek genoeg zie ik een thuisbevalling dan weer niet zitten.
pi_159794081
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 22:46 schreef Arja het volgende:

[..]

Dat is precies waar ik bang voor ben.
Misschien dan toch maar thuisbevallen, want alle andere opties vind ik niet goed.
Dat wou ik ook, maar mocht niet, vanwege te lang gebroken vliezen. Ik was zó boos en teleurgesteld dat ik naar t zkh moest.... En ook bij de inleiding, lig je daar met 4 anderen op een zaal. Gelukkig werkte het snel, dus mocht ik daar snel weer weg. Maar jemig, bevallen is zo intiem en dan moet het ineens allemaal in het openbaar... Echt, dit nooit meer voor mij.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_159795179
Haha Utrecht is idd goed vertegenwoordigd! O+
We'll have love aplenty
You and Me
pi_159796652
030 present! *)
Ik wilde ook echt niet naar Nieuwegein vorige keer ivm geboorteplaats :+ was ook niet nodig gelukkig. Deze keer Diak weer!
pi_159798181
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 22:50 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Dat wou ik ook, maar mocht niet, vanwege te lang gebroken vliezen. Ik was zó boos en teleurgesteld dat ik naar t zkh moest.... En ook bij de inleiding, lig je daar met 4 anderen op een zaal. Gelukkig werkte het snel, dus mocht ik daar snel weer weg. Maar jemig, bevallen is zo intiem en dan moet het ineens allemaal in het openbaar... Echt, dit nooit meer voor mij.
Dat lijkt me echt helemaal niets. Ik was van plan in het ziekenhuis te bevallen, maar als ik dit soort dingen lees blijf ik liever thuis...

Heeft iemand hier ervaring met het amc? Dat is voor mij het best bereikbare ziekenhuis.
pi_159798242
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 22:50 schreef SaskiaR het volgende:

[..]
En ook bij de inleiding, lig je daar met 4 anderen op een zaal.
Oh dat lijkt me heel erg inderdaad. Ben heel blij dat ze dat hier op de verloskamers doen en ook de kraamafdeling heeft bijna alleen maar eenpersoonskamers.
Dus ook nog iets om rekening mee te houden wanneer je de keuze hebt uit meerdere ziekenhuizen.

[ Bericht 0% gewijzigd door _Ophelia_ op 10-02-2016 07:21:27 ]
pi_159798271
Haha, echt een berg Utrechters idd, ik ben er geboren en heb er de eerste 25 jaar van mijn leven gewoond. Later, als we groot zijn, wil ik graag weer terug O+

Hier bij de eerste in het ziekenhuis terecht gekomen omdat hij in het vruchtwater had gepoept. Ik vond het heel naar, vooral ook de nacht erna (we moesten 12 uur blijven). Bij de tweede heerlijk thuis, wat een verademing! Als het even kan blijven we nu ook gewoon thuis.
Voor de zekerheid binnenkort maar wel even naar een voorlichtingsronde naar het zkh, omdat ze nu in nieuwbouw zitten. Just in case.
R 09-10-2010
M 20-04-2013
  woensdag 10 februari 2016 @ 07:47:47 #78
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159798353
Omgeving Rotterdam hiero :W

Ik heb vandaag vrij genomen om achterstallig studiewerk in te halen, maar mocht wel heerlijk uitslapen van mezelf.
Uiteraard lig ik dus al sinds 4 uur wakker :')
  woensdag 10 februari 2016 @ 08:11:20 #79
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_159798482
Ohh balen Molo dat je al zo vroeg wakker was. Hopelijk wel een beetje fit om te studeren?

Mijn 1e is geboren als echte mug. Ik werd ingeleid en was er voor mij dus een plekje gereserveerd.
Sochtends eerst aan de CTG en daarna naar een 2 persoonskamer voor een ballonnetje ed.
Ik lag daar wel heerlijk alleen. Man mocht toen alleen niet blijven die nacht.
Smorgens hebben ze daar mijn vliezen gebroken, en ben ik overgebracht naar de kraamsuite.
Daar is ze geboren en man mocht deze nacht wel blijven slapen.
Al met al een hele fijne ervaring! ^O^
Nu zijn we verhuist en zal dit kindje ook in een ander ziekenhuis geboren worden, maar dat is wel in het geboorte centrum. (vooralsnog ;) )

Morgen controle bij de VK, spannend!
En vandaag alweer 22 weken onderweg!!! :s)
pi_159798502
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2016 07:26 schreef Piekie81 het volgende:
Haha, echt een berg Utrechters idd, ik ben er geboren en heb er de eerste 25 jaar van mijn leven gewoond. Later, als we groot zijn, wil ik graag weer terug O+

Hier bij de eerste in het ziekenhuis terecht gekomen omdat hij in het vruchtwater had gepoept. Ik vond het heel naar, vooral ook de nacht erna (we moesten 12 uur blijven). Bij de tweede heerlijk thuis, wat een verademing! Als het even kan blijven we nu ook gewoon thuis.
Voor de zekerheid binnenkort maar wel even naar een voorlichtingsronde naar het zkh, omdat ze nu in nieuwbouw zitten. Just in case.
De nieuwbouw is wel een verbetering volgens mij! De verloskamers waren op de sportlaan ook al heel aardig maar de kaamafdeling was echt klote, ik vond twee nachten zonder man echt traumatisch. In de nieuwbouw dacht ik dat het eenpersoonskamers waren en man mag blijven slapen (maar ik kan me vergissen).

Als je poliklinish bevalt kom je sowieso meestal niet (een nacht) op zaal, en ik had het kraamhotel achter de hand (alleen was ik niet meer poliklinisch dus ja).
Kwak
pi_159798555
Nou, tijd voor een Utrecht-Z&G-meet *) Allemaal bolle buiken :D

Ah ik had over de band met Utrecht heen gelezen Arja, snap het! Lastig.

Molo, bah, irritant om zo wakker te liggen met je goeie voornemens! Hopelijk toch uitgerust genoeg om een sprintje te maken vandaag :)
  woensdag 10 februari 2016 @ 08:26:16 #82
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159798570
Ik ga straks gewoon nog even bed in duiken ipv sushi lunch klaarmaken wat ik bedacht had.
Ik hou van eten, maar slapen gaat toch nog altijd boven eten O+

Heb wel kraamkamershizzle in de ziekenhuizen waar ik heen zou kunnen uitgezocht toen ik wakker lag. Binnenkort eens voorlichtingsavonden bezoeken om er even te kijken.
pi_159798699
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 20:01 schreef Arja het volgende:

Ik ben in het WKZ bevallen (plan was Diak maar dat was vol en ik wilde ook zeker weten niet naar Nieuwegein :X ) en ondanks dat het niet de planning was en ik er nog nooit geweest was vond ik de begeleiding erg prettig en professioneel. Kreeg echt het gevoel dat ik een supergoede bevaller was van de vk en kraamhulp :7 en of dat nou waar was of niet, daardoor kreeg ik veel vertrouwen.
pi_159798980
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 22:37 schreef Arja het volgende:

[..]

boel te bevatten.

Bij een 'lichte' medische indicatie (bijv observatie na meconium of na langdurig gebroken vliezen) kom je op een 2 persoonskamer. Als je kindje of jij ernstig ziek zijn, lig je natuurlijk op een eigen kamer. Bevallen doe je natuurlijk ook op een eigen kamer.

Maar goed, ik ben zelf ook een thuisbevaller, dus van mij ga je echt niet horen dat je toch vooral naar het ziekenhuis moet gaan ;)
pi_159799039
Vorige keer ben ik thuis bevallen, in een bevalbad in de badkamer. Dat beviel uitstekend. >:) O+ Het bad paste er goed in en je kon er langs nog goed lopen/zitten. De bevalling en geboorte gingen ook heel goed, ik had veel aan hypnobirthing, en we kwamen allemaal heel uit de strijd. :D

Dit keer ga ik (als alles goed is ;) ) wederom thuis bevallen, maar dan zijn we verhuisd. Het bevalbad past niet in de nieuwe badkamer en gaan we dit keer in de keuken neerzetten. :Y) :D Mijn lief heeft zelfs, toen ie toch de kruipruimte in moest, de vloerbalken ondersteuning gegeven dmv stenen, gewoon voor de zekerheid. <3

De planning is weer een badbevalling dus. Vorige keer heb ik het bad gekocht, we hebben het dus al zelf in ons bezit.

Maar nu eerst afscheid nemen van deze badkamer, de plek waar mijn eerste baby geboren werd.. Ons huis, waar ik zwanger werd van mijn beide kindjes! Ik ben er best een beetje emotioneel van. We slapen nog twee nachtjes hier en vanaf dan in het nieuwe huis. :)

[ Bericht 4% gewijzigd door elamanilo op 10-02-2016 09:37:36 ]
pi_159799065
Ik vind niet veel fijn aan ons ziekenhuis, maar de bevalsuites en eenpersoonskamers dan weer wel :) Ik moet er idd niet aan denken om met meerdere vrouwen te moeten liggen na m'n bevalling.
pi_159799077
Bij mijn bevalling was het beleid dat ik in ieder geval nog 1 nacht bleef na bevalling. Dat wilde ik echter niet, en daar was ook goed ruimte voor om dat te bespreken :) Ik ben dus gewoon een paar uurtjes na bevalling naar huis gegaan (wel met katheter). Daar was ik echt onwijs blij mee. Al had ik denk ik ook zo'n 'lichte indicatie', alleen meconium en/of fluxus/placentaverwijdering (ik weet niet op basis van wat ik eigenlijk had moeten blijven?). Dit was in Diak.

Voor komende bevalling heb ik een plaatsindicatie (waar ik zelf ook achter sta). Nu al een en ander besproken met verloskundige (en zij weer met gynaecoloog), en ik merk daarin ook heel erg ruimte voor mijn eigen wensen.

En als het nu soepel loopt, baar ik een derde thuis ;)
pi_159799850
Hm, blijkbaar heb ik vanochtend een afspraak bij de vk gemist. In mijn agenda staat echter volgende week. Kan gebeuren, maar om dan een mailtje te krijgen met "Wij hopen dat het goed met je gaat maar ik zou je willen vragen toch een nieuwe afspraak met ons te willen maken omdat het in het belang van jou en je kindje is" vind ik toch wat overdreven. Alsof ik m'n kind in gevaar breng door een keer een afspraak te missen, come on. Nog iets om te bespreken de volgende keer :')
pi_159800042
Dankjewel voor jullie ervaringen.
Ela, dan heb je wel een grote badkamer?
Hoe kun je thuis weer nieuw warm watet in het bad krijgen en hoe loopt het weg?
Sterkte met afscheid nemen van je huis.

Amsel haha wat overdreven. Had jij niet nou al eerder een afspraak gemist?
pi_159800287
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 10:34 schreef Arja het volgende:

Ja, elke keer, dus ik heb nu blijkbaar een reputatie :')

Eerste keer was echt mijn fout. Tweede keer hadden ze een verkeerde tijd op m'n afsprakenkaart gezet, nu een verkeerde datum. Gaat lekker :D
pi_159800329
Omdat ik jullie ook dit liedje in je hoofd gun:

pi_159800360
Heel fijn Svane, brings back memories O+
♥ J & S
pi_159800385
DEZE IS NOG BETER:

Oké ik moet echt gaan werken. Aan de muzieksmaak van mijn ongeboren vrucht.
pi_159800409
Oh en jongens! Opleving van ons nieuwbouw woning werd geschat op november/december. Nu is het vooruit geschoven naar september/oktober. Laat de UD nu geschat staan op 30-09 :s) :')
♥ J & S
pi_159800418
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2016 11:00 schreef klaprooss het volgende:
Oh en jongens! Opleving van ons nieuwbouw woning werd geschat op november/december. Nu is het vooruit geschoven naar september/oktober. Laat de UD nu geschat staan op 30-09 :s) :')
Dat wordt een enerverende periode! :+
pi_159800459
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 11:01 schreef Svane het volgende:

[..]

Dat wordt een enerverende periode! :+
Voordeel, ik vertel iedereen wat te doen terwijl ik babyknuffel :+
♥ J & S
pi_159800470
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 10:20 schreef Amsel het volgende:
Hm, blijkbaar heb ik vanochtend een afspraak bij de vk gemist. In mijn agenda staat echter volgende week. Kan gebeuren, maar om dan een mailtje te krijgen met "Wij hopen dat het goed met je gaat maar ik zou je willen vragen toch een nieuwe afspraak met ons te willen maken omdat het in het belang van jou en je kindje is" vind ik toch wat overdreven. Alsof ik m'n kind in gevaar breng door een keer een afspraak te missen, come on. Nog iets om te bespreken de volgende keer :')
Niet! :') Bij mij zeiden ze dat het bij een tweede (of derde, vierde, etc) echt heel vaak voorkwam dat een afspraak vergeten werd.. En ja, guilty :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_159800491
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2016 11:03 schreef klaprooss het volgende:

[..]

Voordeel, ik vertel iedereen wat te doen terwijl ik babyknuffel :+
Vanuit een ander huis, want stof en verflucht zijn slecht voor zo'n ukkie :+ (zou ik als excuus geven, ik heb echt een vreselijke hekel aan verbouwen en verhuizen)!
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 10 februari 2016 @ 11:09:24 #99
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_159800568
Bedankt Svane!

Deze voor jou:

_O_
pi_159800573
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 10:34 schreef Arja het volgende:
Dankjewel voor jullie ervaringen.
Ela, dan heb je wel een grote badkamer?
Hoe kun je thuis weer nieuw warm watet in het bad krijgen en hoe loopt het weg?
Sterkte met afscheid nemen van je huis.

Ja, de badkamer in ons oude (nieuwbouw)huis heeft wel een extra losse douche, maar daar zit geen hokje/douchebak omheen, dus een heel groot stuk van de badkamer is makkelijk vrij te maken. We hebben dan een ruimte vrij van 2,5 x 2,5 meter ongeveer en het bad is 1.70 diameter uit m'n hoofd. Het bad stond aan 2 kanten langs de muur en aan 2 kanten vrij zeg maar. Een soort van onder de douche. :D
We konden in die badkamer dus heel makkelijk een slangetje uit het bad hangen om water weg te laten lopen in het doucheputje in de grond en de douchekop die vlakbij het bad hing was in het bad om warm water bij te vullen.

In de keuken zal het eenzelfde soort constructie worden, even kijken waar we goed/handig een slangetje heen kunnen leggen om wat water af te voeren tussendoor en aan de kraan kunnen we ook een (tuin)slang doen naar het bad om (aan) te vullen.
Na afloop kan het bad dan geleegd worden vlak naast de achterdeur, daar zit een afvoerput waar we een slang heen kunnen leggen voor het leeglopen (die zit dan lager dan de bodem van het bad zeg maar).

Maar de constructies van vullen en later opruimen is voor rekening van mijn lief samen met mijn vader, vorige keer heb ik daar zelf niet aan meegeholpen. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')