Geen idee, maar die Duc voelde echt aan alsof hij voor mini-mensjes is gemaaktquote:Op maandag 22 februari 2016 11:00 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Je zat dieper in het zadel bij het baby Kwakje denk ik, wat het heel relaxt maakt. Ik verras me nog steeds daarmee, want de tank van de Hornet is ook zo laag/plat.
Indian Four 1928-1942quote:Op zondag 21 februari 2016 22:11 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Wow, dat is wel een hele toffe motor. Wat is het voor iets?
996quote:
Verander je ui ajb evenquote:Op dinsdag 23 februari 2016 09:10 schreef Den_Haag het volgende:
Doe mij toch maar een muscle bike. Een supersport sloopt mijn polsen binnen 200km
Je kan niet komen met een bankdrukicon en dan janken over auwie aan je polsenquote:
CBR600RR voor 3 ruggen? Here we go againquote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:32 schreef sylvesterrr het volgende:
Kogel is door de kerk, het wordt een CBR600RR of een ZX-6R. Een vriend van mijn collega gaat op zoek naar een CBR600RR / ZX-6R, in het buitenland. Ben benieuwd. Budget is max 4K (hoop rond de 3K te zitten, maar goed).
Ik hoop rond de 3K uit te geven, maar ben gewoon bereid tot 4K te gaan.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:50 schreef Catch22- het volgende:
[..]
CBR600RR voor 3 ruggen? Here we go again
Wel dikke machine. Maar wel erg racy.
is een kawa qua houding niet wat chiller?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 14:15 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Ik hoop rond de 3K uit te geven, maar ben gewoon bereid tot 4K te gaan.
Een ezel stoot zich geen tweemaal aan dezelfde steen... Dus no worries.
Emigratieplannen gaan niet door? Of geen zin om zo lang zonder motor te zitten?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:32 schreef sylvesterrr het volgende:
Kogel is door de kerk, het wordt een CBR600RR of een ZX-6R. Een vriend van mijn collega gaat op zoek naar een CBR600RR / ZX-6R, in het buitenland. Ben benieuwd. Budget is max 4K (hoop rond de 3K te zitten, maar goed).
Geen zin in om nog te wachten. Naar het VK exporteren zal niet zo moeilijk zijn (tenzij Brexit) hoop ik.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:15 schreef mjan het volgende:
[..]
Emigratieplannen gaan niet door? Of geen zin om zo lang zonder motor te zitten?
Echt heel tof. Uit welk jaar komt die van jou? Veel onderhoud nodig neem ik aan?quote:Op maandag 22 februari 2016 18:44 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Indian Four 1928-1942
https://en.wikipedia.org/wiki/Indian_Four
Heb, helaas, niet zo'n museumstuk.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:39 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Echt heel tof. Uit welk jaar komt die van jou? Veel onderhoud nodig neem ik aan?
Wehe, in ieder geval ben je niet bang voor een krasje!quote:Op dinsdag 23 februari 2016 19:45 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Heb, helaas, niet zo'n museumstuk.
Vond dit gewoon een grappig plaatje.
Die van mij komt uit 2011.
F800 GS in volle glorie:
[ afbeelding ]
Heb ik ook heel erg. zelfs met stadsritjes op de trage k75quote:Op dinsdag 23 februari 2016 22:00 schreef Geelman het volgende:
[..]
Wehe, in ieder geval ben je niet bang voor een krasje!
Ik begin het motorrijden steeds meer te waarderen. Als de zon nu ook nog eens een beetje zou willen gaan schijnen...
Zoetermeer - Den Haag in 10 minuten. En dan altijd gratis kunnen parkeren!quote:Op dinsdag 23 februari 2016 22:14 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Heb ik ook heel erg. zelfs met stadsritjes op de trage k75
Lekker is datquote:Op dinsdag 23 februari 2016 22:19 schreef Geelman het volgende:
[..]
Zoetermeer - Den Haag in 10 minuten. En dan altijd gratis kunnen parkeren!
Apart.. je vind je huidige GSX-F het niet helemaal, maar je zet voor een volgende motor weer dezelfde erbij, en dan naast een motor (die Beemert) die echt iets compleet iets héél erg anders is; 2 keer zoveel cc, naked ipv een kuip, niet sportief maar toerquote:Op donderdag 25 februari 2016 15:50 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Iemand advies voor een volgende motor? Mijn huidige GSX F uit '98 is het niet helemaal, daarom ben ik licht opzoek naar iets anders.
Ik heb zelf de volgende twee motoren op het oog:
BMW R 1150 R:
[ afbeelding ]
Suzuki GSX 650 F:
[ afbeelding ]
De beperkingen die ik heb zijn een budget van maximaal ¤4000,- en een A2 rijbewijs. (Max 35 kW of 70 kW onbegrensd.)
Zijn er misschien motoren die ik over het hoofd heb gezien waarmee leuk meegereden kan worden, op zowel lange als korte stukken. Zal dus voornamelijk gebruikt worden voor woon-werk verkeer en de 'leuke' ritten. Ik heb overigens geen haast met het kopen van een volgende motor, want mocht ik niet iets vinden wat mij bevalt, stel ik het kopen ervan uit tot volgend jaar april. Naar verwachting zal ik dan voor mijn A ofwel onbeperkt vermogen afrijden.
Ik sta in principe open voor alle soorten motoren.
Technisch gezien mankeert er niets aan. Ik heb deze achteraf misschien te snel gekocht. Was ook mijn eerste motor. Ik vind de positie; licht voorover hangend niet comfortabel, zeker niet op lange afstanden. Daarnaast ben ik een beetje het vertrouwen in de bochten e.d. op die motor verloren.quote:Op donderdag 25 februari 2016 16:28 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Apart.. je vind je huidige GSX-F het niet helemaal, maar je zet voor een volgende motor weer dezelfde erbij, en dan naast een motor (die Beemert) die echt iets compleet iets héél erg anders is; 2 keer zoveel cc, naked ipv een kuip, niet sportief maar toer
Wat bevalt er niet aan je huidige dat hij weg moet? is hij technisch niet in orde ofzo?
82 kW, welke niet geschikt is voor mijn type rijbewijs. Daarnaast lijkt mij deze ook een voorover gebogen houding te hebben.quote:Op donderdag 25 februari 2016 16:51 schreef Nero22 het volgende:
CB600F4i. Al weet ik niet precies hoe (on)comfortabel die clip-ons zijn.
Misschien zit er op de oudere generatie nog een tweede typegoedkeuring.quote:Op donderdag 25 februari 2016 16:53 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
82 kW, welke niet geschikt is voor mijn type rijbewijs. Daarnaast lijkt mij deze ook een voorover gebogen houding te hebben.
Vertrouwen in bochten verloren omdat? Je weet dat dat met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid in je banden zit he? wérelden van verschil in het rek bij de bandenboer. Als hij zwabbert -> achterbrug- of wiellagers, als hij duikt of raar doet -> balhoofd/voorwiellagers checken. Meer smaken zijn er niet, of je vering/demping moet compleet aan baklappen zijn of al een paar jaar niet onderhouden. Bij een populair model waar er tienduizenden van rondrijden geloof ik er geen kont van dat het aan het ontwerp ligt. Ow, en een SBK stuurtje zit er zo op natuurlijkquote:Op donderdag 25 februari 2016 16:44 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
Technisch gezien mankeert er niets aan. Ik heb deze achteraf misschien te snel gekocht. Was ook mijn eerste motor. Ik vind de positie; licht voorover hangend niet comfortabel, zeker niet op lange afstanden. Daarnaast ben ik een beetje het vertrouwen in de bochten e.d. op die motor verloren.
Het nieuwe model van de GSX-F is meer gericht op het tour gedeelte. Met onder andere een recht stuur in plaats van clip-ons waardoor die motor wat minder 'racy' is. Zo gezegd wel de looks, maar niet het comfort van een GSX-R.
Daarom sta ik ook open voor alle soorten motoren, zoals ik beschreef in mijn vorige bericht. Ik zoek eigenlijk een motor waarmee wel sportief gereden kan worden, maar over het algemeen toch comfortabel is.
Een nieuwe GSX-F is overigens wel wat moderner, met onder andere een stuk digitaal dashboard i.t.t. de BMW. De BMW beschikt dan wel weer over ABS, wat het merendeel van de GSX-F niet heeft.
De BMW die ik gezien heb dateert uit 2002. De GSX-F uit 2008-2010.
Op beide heb ik nog niet proefgereden, enkel wel gezeten op de BMW, welke goed zat.
Ik denk dat het specifiek in mijn motor zit, want mijn broer heeft ook een GSX 750 F, waar ik wel fatsoenlijk een rotonde mee kan nemen.quote:Op donderdag 25 februari 2016 17:06 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Vertrouwen in bochten verloren omdat? Je weet dat dat met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid in je banden zit he? wérelden van verschil in het rek bij de bandenboer. Als hij zwabbert -> achterbrug- of wiellagers, als hij duikt of raar doet -> balhoofd/voorwiellagers checken. Meer smaken zijn er niet, of je vering/demping moet compleet aan baklappen zijn of al een paar jaar niet onderhouden. Bij een populair model waar er tienduizenden van rondrijden geloof ik er geen kont van dat het aan het ontwerp ligt. Ow, en een SBK stuurtje zit er zo op natuurlijk
Zwabberen heb ik totaal geen last van, bandenspanning controleer ik daarnaast regelmatig.quote:Op donderdag 25 februari 2016 17:08 schreef Catch22- het volgende:
http://www.mojomoto.be/sh(...)rio-barback-etc.html
Zoiets is er vast ook voor je motor.
Ik zwabberde ook wel eens. Toen ging de bandenspanning controleren...
Laat het ding gewoon domweg eens nakijken. Ongeveer 20 factoren kunnen ervoor zorgen dat er geen bocht mee te hoeken is, variërend van vierkant gereden bandjes tot een achterwiel wat niet lekker in lijn staat om wat voor reden dan ook. Als die van je broer goed rijdt, en die van jou niet, is er dus ergens iets mis, en fiksen is ten allen tijde goedkoper als je verlies pakken en geld bijleggen op een andere, zéker als je het zelf kuntquote:Op donderdag 25 februari 2016 17:11 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
Ik denk dat het specifiek in mijn motor zit, want mijn broer heeft ook een GSX 750 F, waar ik wel fatsoenlijk een rotonde mee kan nemen.
Volgende week haal ik de motor uit de winterstalling op en zal ik de banden inspecteren. Misschien is het geen gek idee om het rubber gelijk te wisselen, mocht dat nodig zijn.
Een ander stuur heb ik al overwogen, maar dat lijkt me dan weer zo'n net niet oplossing. Het zal waarschijnlijk wel werken, maar het ziet er naar mijn mening niet uit.
Het moeilijke sturen zit inderdaad onder ander in het heel erg moeten forceren om een bocht te kunnen nemen.
[..]
Zwabberen heb ik totaal geen last van, bandenspanning controleer ik daarnaast regelmatig.
Ik zal er inderdaad eens naar laten kijken, zodra de motor de winterstalling mag verlaten. Echter een optie op een nieuwe motor sluit ik niet uit.quote:Op donderdag 25 februari 2016 18:51 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Laat het ding gewoon domweg eens nakijken. Ongeveer 20 factoren kunnen ervoor zorgen dat er geen bocht mee te hoeken is, variërend van vierkant gereden bandjes tot een achterwiel wat niet lekker in lijn staat om wat voor reden dan ook. Als die van je broer goed rijdt, en die van jou niet, is er dus ergens iets mis, en fiksen is ten allen tijde goedkoper als je verlies pakken en geld bijleggen op een andere, zéker als je het zelf kunt
Zelfs dan zou ik het laten nakijken verkoopt makkelijker.quote:Op donderdag 25 februari 2016 18:56 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
Ik zal er inderdaad eens naar laten kijken, zodra de motor de winterstalling mag verlaten. Echter een optie op een nieuwe motor sluit ik niet uit.
Interessant, misschien toch maar eens een Tempest setje kopen dan.quote:Op donderdag 25 februari 2016 12:17 schreef Nero22 het volgende:
Leuke kortingen bij Ten Kate nu - 20% korting op Dainese. Ik heb een leren jas besteld.
Hier kan ik dan ook al die protectie in doen die ik al heb in mijn doorwaaijas (rug en borst).
Kortingen gelden tot zondag.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 09:12 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Interessant, misschien toch maar eens een Tempest setje kopen dan.
Door de pekel ja?quote:Op vrijdag 26 februari 2016 17:54 schreef Nero22 het volgende:
#helmfie met nieuwe jas en brommert
[ afbeelding ]
Dondert 'ie niet meteen van uit elkaar.quote:
Ja, is ook zo, hahaha. Ik herkende mezelf ook niet in de reflecties.quote:
Netjes!quote:Op vrijdag 26 februari 2016 17:54 schreef Nero22 het volgende:
#helmfie met nieuwe jas en brommert
[ afbeelding ]
Hey Nero, dat je er nu helemaal blits uitziet hoeft niet te betekenen dat je mij alleen maar een minzaam knikje hoeft te geven terwijl ik mijn arm uit de kom zwaai naar je!quote:Op vrijdag 26 februari 2016 17:54 schreef Nero22 het volgende:
#helmfie met nieuwe jas en brommert
[ afbeelding ]
Hahahaha, ik geloofde mijn ogen gewoon niet. Ik wilde het hier net vragen. En hey, ik moest schakelen voor die rotonde hahaha. Ik zwaaide al voordat je mij echt zag denk ik.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 10:14 schreef mjan het volgende:
[..]
Hey Nero, dat je er nu helemaal blits uitziet hoeft niet te betekenen dat je mij alleen maar een minzaam knikje hoeft te geven terwijl ik mijn arm uit de kom zwaai naar je!
LOL Fanatiek zwaaiend en blauw/groene Bandit.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 10:28 schreef Maegrim het volgende:
hoe herkende je haar dan? schraapte ze met haar demper langs een auto?
Trouwens, donker vizier: ga je ook een motovlog starten?!quote:Op zaterdag 27 februari 2016 10:41 schreef Nero22 het volgende:
[..]
LOL Fanatiek zwaaiend en blauw/groene Bandit.
quote:Op zaterdag 27 februari 2016 10:28 schreef Maegrim het volgende:
hoe herkende je haar dan? schraapte ze met haar demper langs een auto?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |