82 kW, welke niet geschikt is voor mijn type rijbewijs. Daarnaast lijkt mij deze ook een voorover gebogen houding te hebben.quote:Op donderdag 25 februari 2016 16:51 schreef Nero22 het volgende:
CB600F4i. Al weet ik niet precies hoe (on)comfortabel die clip-ons zijn.
Misschien zit er op de oudere generatie nog een tweede typegoedkeuring.quote:Op donderdag 25 februari 2016 16:53 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
82 kW, welke niet geschikt is voor mijn type rijbewijs. Daarnaast lijkt mij deze ook een voorover gebogen houding te hebben.
Vertrouwen in bochten verloren omdat? Je weet dat dat met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid in je banden zit he? wérelden van verschil in het rek bij de bandenboer. Als hij zwabbert -> achterbrug- of wiellagers, als hij duikt of raar doet -> balhoofd/voorwiellagers checken. Meer smaken zijn er niet, of je vering/demping moet compleet aan baklappen zijn of al een paar jaar niet onderhouden. Bij een populair model waar er tienduizenden van rondrijden geloof ik er geen kont van dat het aan het ontwerp ligt. Ow, en een SBK stuurtje zit er zo op natuurlijkquote:Op donderdag 25 februari 2016 16:44 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
Technisch gezien mankeert er niets aan. Ik heb deze achteraf misschien te snel gekocht. Was ook mijn eerste motor. Ik vind de positie; licht voorover hangend niet comfortabel, zeker niet op lange afstanden. Daarnaast ben ik een beetje het vertrouwen in de bochten e.d. op die motor verloren.
Het nieuwe model van de GSX-F is meer gericht op het tour gedeelte. Met onder andere een recht stuur in plaats van clip-ons waardoor die motor wat minder 'racy' is. Zo gezegd wel de looks, maar niet het comfort van een GSX-R.
Daarom sta ik ook open voor alle soorten motoren, zoals ik beschreef in mijn vorige bericht. Ik zoek eigenlijk een motor waarmee wel sportief gereden kan worden, maar over het algemeen toch comfortabel is.
Een nieuwe GSX-F is overigens wel wat moderner, met onder andere een stuk digitaal dashboard i.t.t. de BMW. De BMW beschikt dan wel weer over ABS, wat het merendeel van de GSX-F niet heeft.
De BMW die ik gezien heb dateert uit 2002. De GSX-F uit 2008-2010.
Op beide heb ik nog niet proefgereden, enkel wel gezeten op de BMW, welke goed zat.
Ik denk dat het specifiek in mijn motor zit, want mijn broer heeft ook een GSX 750 F, waar ik wel fatsoenlijk een rotonde mee kan nemen.quote:Op donderdag 25 februari 2016 17:06 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Vertrouwen in bochten verloren omdat? Je weet dat dat met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid in je banden zit he? wérelden van verschil in het rek bij de bandenboer. Als hij zwabbert -> achterbrug- of wiellagers, als hij duikt of raar doet -> balhoofd/voorwiellagers checken. Meer smaken zijn er niet, of je vering/demping moet compleet aan baklappen zijn of al een paar jaar niet onderhouden. Bij een populair model waar er tienduizenden van rondrijden geloof ik er geen kont van dat het aan het ontwerp ligt. Ow, en een SBK stuurtje zit er zo op natuurlijk
Zwabberen heb ik totaal geen last van, bandenspanning controleer ik daarnaast regelmatig.quote:Op donderdag 25 februari 2016 17:08 schreef Catch22- het volgende:
http://www.mojomoto.be/sh(...)rio-barback-etc.html
Zoiets is er vast ook voor je motor.
Ik zwabberde ook wel eens. Toen ging de bandenspanning controleren...
Laat het ding gewoon domweg eens nakijken. Ongeveer 20 factoren kunnen ervoor zorgen dat er geen bocht mee te hoeken is, variërend van vierkant gereden bandjes tot een achterwiel wat niet lekker in lijn staat om wat voor reden dan ook. Als die van je broer goed rijdt, en die van jou niet, is er dus ergens iets mis, en fiksen is ten allen tijde goedkoper als je verlies pakken en geld bijleggen op een andere, zéker als je het zelf kuntquote:Op donderdag 25 februari 2016 17:11 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
Ik denk dat het specifiek in mijn motor zit, want mijn broer heeft ook een GSX 750 F, waar ik wel fatsoenlijk een rotonde mee kan nemen.
Volgende week haal ik de motor uit de winterstalling op en zal ik de banden inspecteren. Misschien is het geen gek idee om het rubber gelijk te wisselen, mocht dat nodig zijn.
Een ander stuur heb ik al overwogen, maar dat lijkt me dan weer zo'n net niet oplossing. Het zal waarschijnlijk wel werken, maar het ziet er naar mijn mening niet uit.
Het moeilijke sturen zit inderdaad onder ander in het heel erg moeten forceren om een bocht te kunnen nemen.
[..]
Zwabberen heb ik totaal geen last van, bandenspanning controleer ik daarnaast regelmatig.
Ik zal er inderdaad eens naar laten kijken, zodra de motor de winterstalling mag verlaten. Echter een optie op een nieuwe motor sluit ik niet uit.quote:Op donderdag 25 februari 2016 18:51 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Laat het ding gewoon domweg eens nakijken. Ongeveer 20 factoren kunnen ervoor zorgen dat er geen bocht mee te hoeken is, variërend van vierkant gereden bandjes tot een achterwiel wat niet lekker in lijn staat om wat voor reden dan ook. Als die van je broer goed rijdt, en die van jou niet, is er dus ergens iets mis, en fiksen is ten allen tijde goedkoper als je verlies pakken en geld bijleggen op een andere, zéker als je het zelf kunt
Zelfs dan zou ik het laten nakijken verkoopt makkelijker.quote:Op donderdag 25 februari 2016 18:56 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
Ik zal er inderdaad eens naar laten kijken, zodra de motor de winterstalling mag verlaten. Echter een optie op een nieuwe motor sluit ik niet uit.
Interessant, misschien toch maar eens een Tempest setje kopen dan.quote:Op donderdag 25 februari 2016 12:17 schreef Nero22 het volgende:
Leuke kortingen bij Ten Kate nu - 20% korting op Dainese. Ik heb een leren jas besteld.
Hier kan ik dan ook al die protectie in doen die ik al heb in mijn doorwaaijas (rug en borst).
Kortingen gelden tot zondag.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 09:12 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Interessant, misschien toch maar eens een Tempest setje kopen dan.
Door de pekel ja?quote:Op vrijdag 26 februari 2016 17:54 schreef Nero22 het volgende:
#helmfie met nieuwe jas en brommert
[ afbeelding ]
Dondert 'ie niet meteen van uit elkaar.quote:
Ja, is ook zo, hahaha. Ik herkende mezelf ook niet in de reflecties.quote:
Netjes!quote:Op vrijdag 26 februari 2016 17:54 schreef Nero22 het volgende:
#helmfie met nieuwe jas en brommert
[ afbeelding ]
Hey Nero, dat je er nu helemaal blits uitziet hoeft niet te betekenen dat je mij alleen maar een minzaam knikje hoeft te geven terwijl ik mijn arm uit de kom zwaai naar je!quote:Op vrijdag 26 februari 2016 17:54 schreef Nero22 het volgende:
#helmfie met nieuwe jas en brommert
[ afbeelding ]
Hahahaha, ik geloofde mijn ogen gewoon niet. Ik wilde het hier net vragen. En hey, ik moest schakelen voor die rotonde hahaha. Ik zwaaide al voordat je mij echt zag denk ik.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 10:14 schreef mjan het volgende:
[..]
Hey Nero, dat je er nu helemaal blits uitziet hoeft niet te betekenen dat je mij alleen maar een minzaam knikje hoeft te geven terwijl ik mijn arm uit de kom zwaai naar je!
LOL Fanatiek zwaaiend en blauw/groene Bandit.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 10:28 schreef Maegrim het volgende:
hoe herkende je haar dan? schraapte ze met haar demper langs een auto?
Trouwens, donker vizier: ga je ook een motovlog starten?!quote:Op zaterdag 27 februari 2016 10:41 schreef Nero22 het volgende:
[..]
LOL Fanatiek zwaaiend en blauw/groene Bandit.
quote:Op zaterdag 27 februari 2016 10:28 schreef Maegrim het volgende:
hoe herkende je haar dan? schraapte ze met haar demper langs een auto?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |