Aah, dus het enige verschil tussen een WO- en HBO studies is de kritische geest der mens. Een fijne conclusie.quote:Op zondag 7 februari 2016 18:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Waarom denk je? Omdat huidige WO'ers zo'n analytische, kritische geest hebben? Onderzoeksvaardigheden hebben?
Of omdat het (vooral door de VVD) ingeblazen fabeltje van de academisch geschoolde alleskunner leuker op het CV staat dan een degelijke HBO-opleiding.
Wederom blijkt hieruit dat begrijpend lezen niet jouw ding is... was dan ook een pretvak, Nederlands.quote:Op zondag 7 februari 2016 18:19 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Aah, dus het enige verschil tussen een WO- en HBO studies is de kritische geest der mens. Een fijne conclusie.
Niet alleen, grotendeels wel. Niet genoeg behoefte naar die kennis voor massale studies, anders kwamen psychologen en sociologen wel aan de bak.quote:Op zondag 7 februari 2016 18:19 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Universiteiten zijn er niet alleen voor economische doelen. En dat je met een bepaalde studie moeilijker een baan kunt vinden maakt niet per definitie dat er geen behoefte is aan de betreffende kennis.
Lees je mee, Ketchup?quote:Op zondag 7 februari 2016 18:19 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Universiteiten zijn er niet alleen voor economische doelen. En dat je met een bepaalde studie moeilijker een baan kunt vinden maakt niet per definitie dat er geen behoefte is aan de betreffende kennis.
Nee, een universiteit is bedoeld voor het verwerven en eigen maken van en toevoegen aan kennis m.b.t. een betreffende discipline...quote:Op zondag 7 februari 2016 18:21 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Niet alleen, grotendeels wel. Niet genoeg behoefte naar die kennis voor massale studies, anders kwamen psychologen en sociologen wel aan de bak.
Omdat je geen idee hebt waar het over gaatquote:Op zondag 7 februari 2016 18:22 schreef KetchupFTW het volgende:
Ik ben klaar met dit gesprek, ik word er nogal moe van.
Oké. Blijf dat maar vertellen tegen al die mensen die straks niet kunnen werken.quote:Op zondag 7 februari 2016 18:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, een universiteit is bedoeld voor het verwerven en eigen maken van en toevoegen aan kennis m.b.t. een betreffende discipline...
DAT is waar een universiteit voor is bedoeld.
Ja, dag hè, pretstudieoloog van me.quote:Op zondag 7 februari 2016 18:23 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Oké. Blijf dat maar vertellen tegen al die mensen die straks niet kunnen werken.
Een universiteit is een onderwijsinstelling die ingericht is om wetenschappelijk onderwijs te bieden en wetenschappelijk onderzoek te verrichten. DAT is de hoofddoelstelling van universiteiten.quote:
Dat de aantallen afgestudeerden wellicht buiten proportioneel hoog zijn staat los van bovenstaande.quote:Niet genoeg behoefte naar die kennis voor massale studies, anders kwamen psychologen en sociologen wel aan de bak.
Erg vast in je schoenen lijk je me niet te staan, daar je hier bevestigd wil hebben wat je denkt of niet?quote:Op zondag 7 februari 2016 18:23 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Oké. Blijf dat maar vertellen tegen al die mensen die straks niet kunnen werken.
Misschien is een maatschappelijke studie toch te moeilijk voor je.quote:Op zondag 7 februari 2016 18:22 schreef KetchupFTW het volgende:
Ik ben klaar met dit gesprek, ik word er nogal moe van.
Gelukkig zijn het nu kritische denkers.quote:Op zondag 7 februari 2016 18:26 schreef -Hakuna- het volgende:
Diploma's en opleidingen zijn net als geld aan inflatie onderhevig en aangezien oud papier op vandaag niet veel opbrengt (vroeger kreeg bijna 1 gulden per kilo) moet je het tegenwoordig gratis in de papierkliko gooien.
Bij mij in de flat wonen sinds kort twee jonge afgestudeerde vrouwen van achter in de twintig, (die er ook nog eens goed uitzien) met master psychologie en bachelor opleiding rechten maar moeten genoegen nemen met 0 uren contracten of tijdelijke baantjes bij uitzendbureaus omdat ze aangeven bij veel sollicitaties ''overgekwalificeerd'' te zijn bevonden bij veel werkgevers. En als dat nog niet genoeg is doen ze ook nog eens een beroep op de ISD-BOL instantie van de gemeente, dan moet je financiële nood toch wel hoog zijn met al je diploma's.
Volgens mij krijgen verenigingen per adres betaald tegenwoordig en niet meer per kilo?quote:Op zondag 7 februari 2016 18:26 schreef -Hakuna- het volgende:
moet je het tegenwoordig gratis in de papierkliko gooien.
Hele fabrieken met alles erop en eraan.quote:
De meeste wo-ers vinden uiteindelijk wel een baan hoor. Dat doen alsof het gros van de afgestudeerde psychologen de rest van hun leven in de bijstand zullen zitten is ook nogal overdreven:quote:Op zondag 7 februari 2016 18:23 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Ook in de kantine, weer een grapje hoor!quote:Op zondag 7 februari 2016 18:29 schreef hottentot het volgende:
[..]
Hele fabrieken met alles erop en eraan.
Vroeger (pakweg 20-30 jaar geleden) gingen veel verenigingen zelfs de deuren langs om papier op te halen, dat kregen ze best wel veel per kilo betaald bij de opkopers om hun clubkas mee te sprekken. Later was dat minder rendabel en werden de papier (blauwe kliko) ingevoerd net als de zak voor plastic afval. Maar zelf verdient de burger er niks op, wel de RD4 en andere afvalverwerkers.quote:Op zondag 7 februari 2016 18:28 schreef john2406 het volgende:
[..]
Volgens mij krijgen verenigingen per adres betaald tegenwoordig en niet meer per kilo?
Jij bent limburger?quote:Op zondag 7 februari 2016 18:31 schreef -Hakuna- het volgende:
[..]
Vroeger (pakweg 20-30 jaar geleden) gingen veel verenigingen zelfs de deuren langs om papier op te halen, dat kregen ze best wel veel per kilo betaald bij de opkopers om hun clubkas mee te sprekken. Later was dat minder rendabel en werden de papier (blauwe kliko) ingevoerd net als de zak voor plastic afval. Maar zelf verdient de burger er niks op, wel de RD4 en andere afvalverwerkers.
quote:Op zondag 7 februari 2016 18:28 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Gelukkig zijn het nu kritische denkers.
MBO 4 opleiding dan zeker?quote:Op zondag 7 februari 2016 18:29 schreef hottentot het volgende:
[..]
Hele fabrieken met alles erop en eraan.
Ja, de voorlichting moet veel beter, dat is nou juist de grote klacht. Sommigen (zoals Ketchup) beweren dat scholieren maar beter onderzoek moeten doen, maar dat heeft geen enkele zin als de enige informatiebron (nl. de scholen zelf) onbetrouwbaar zijn. En dát de informatie onbetrouwbaar is, is een vaststaand feit, dat heeft óók de minister toegegeven. Daar zijn namelijk meerdere onderzoeken naar geweest, die steeds met hetzelfde resultaat kwamen.quote:Op zondag 7 februari 2016 18:14 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
Oke, wist ik niet. Dan moet voorlichting beter op de middelbare school denk ik. Scholieren kunnen na havo 4 nog altijd naar vwo 4.
Het is vrij simpel. Momenteel is er relatief veel aanbod van arbeid (veel werklozen) en weinig vraag (vacatures). Verder zijn werkgevers ook gewoon mensen met vooroordelen. Zoals de HBO-er een MBO-er verdringt, zo verdringt een 30-minner ook de 50-plusser. En de scholier/schoolverlater weer die zgn. dure volwassene. En ja, er zit ook heel wat discriminatie bij (wit vs gekleurd), maar geld is zonder meer de belangrijkste factor. Een werkgever die denkt dat hij meer/beter/moeilijker werk kan laten doen voor hetzelfde geld (HBO-er ipv MBO-er), is een dief van z'n eigen portemonnee als ie dan toch die MBO-er aanneemt.quote:[..]
De vraag is dan, wat zijn de redenen hier achter? Is dit al eens onderzocht of zijn er alleen vermoedens? Misschien ligt het wel aan een gebrek aan competenties bij MBO-studenten. Misschien spelen ook racistische factoren mee als een witte HBO-student verkiezen boven een donkere MBO-student. Ik gok maar wat hoor, want ik vind het raar om per definitie HBO boven MBO te stellen voor MBO werk.
Pech gehad. Ook de kantoorbaantjes (MBO én HBO) worden weg gerobotiseerd. Accountant? Binnenkort overbodig. Notaris? Zelfde laken een pak. En ga zo maar door.quote:[..]
Dan heb je inderdaad een probleem. Als je slecht bent met je handen, en je zit relatief veel onder het landelijke gemiddelde IQ, dan verwacht ik weinig anders dan uitkering. Ben je gewoon gemiddeld intelligent, dan kun je met de nodige inzet wel naar het HBO en daar gaan studeren voor iets op kantoor.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |