abonnement Unibet Coolblue
pi_160196913
Té voorspelbaar dit. Zoals ik al aangaf, in de olympische selectie zitten wel Grol en Verkerk en niet Korrel en Steenhuis. JBN :')
quote:
Elf judoka’s in voorlopige selectie Rio

Het bestuur van de Judo Bond Nederland gaat bij NOC*NSF elf judoka’s voordragen voor de Olympische Spelen in Rio de Janeiro, komende zomer. Deze atleten dienen op 30 mei 2016 nog wel te voldoen aan de internationale eisen voor kwalificatie.

Henk Grol (-100 kg) gaat op voor zijn derde Olympische medaille. De geboren Groninger won in Peking (2008) en Londen (2012) Olympisch brons. Grol is de enige judoka in de selectie, die al in het bezit is van Olympisch eremetaal. Dex Elmont (-73 kg), Marhinde Verkerk (-78 kg) en Jeroen Mooren (-60 kg) hebben al wel Olympische ervaring.

Maar liefst zeven judoka’s kunnen in Rio hun Olympisch debuut maken. Anicka van Emden (-63 kg), Kim Polling (-70 kg), Tessie Savelkouls (+78 kg), Frank de Wit (-81 kg), Noël van ’t End (-90 kg) en Roy Meyer (+100 kg) zullen hun opwachting maken. Sanne Verhagen (-57 kg), die momenteel herstelt van een zware hamstringblessure, hoopt op tijd fit te zijn om zich bij de beste veertien dames in haar klasse te scharen.

“Deze selectie herbergt voldoende medaillekandidaten voor komende zomer”, licht directeur topsport Henry Bonnes de keuze toe. “We hadden in drie klassen een ongekende luxe om uit twee topjudoka’s te kunnen kiezen voor één Olympisch startbewijs. Bijzonder moeilijke besluiten, maar in en na overleg met de technische staf hebben we gekozen voor de judoka die wij de meeste kans op een medaille toedichten. Ik heb er het volste vertrouwen in dat we met deze groep kunnen voldoen aan onze doelstelling van drie medailles.” Guusje Steenhuis (-78 kg), Juul Franssen (-63 kg) en Michael Korrel (-100 kg) zijn als reserve aangewezen.

Het interne kwalificatietraject begon op 30 mei 2014 en eindigde onlangs met de Grand Slam Parijs. De internationale eis voor deelname in Rio is een plek bij de beste 22 (heren) of 14 (dames) op de Olympische ranglijst, geschoond op één judoka per land. Indien alle elf judoka’s zich conform de internationale eisen kwalificeren wordt het de grootste afvaardiging ooit voor de Olympische Spelen. Het judotoernooi in Rio vindt plaats van zaterdag 6 augustus t/m vrijdag 12 augustus.

http://www.jbn.nl/nieuws/(...)ge+selectie+Rio.aspx
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 25 februari 2016 @ 10:19:57 #77
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_160197088
In de kwalificatieprocedures is toch nergens vermeld dat de judoka die het hoogst op de ranking staat naar de Spelen gaat? Of heb ik daar iets gemist? :P

Edit: Grol staat ook gewoon hoger op de olympische ranking zie ik :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator / Redactie Sport donderdag 25 februari 2016 @ 10:32:54 #78
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_160197314
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 10:19 schreef heywoodu het volgende:
In de kwalificatieprocedures is toch nergens vermeld dat de judoka die het hoogst op de ranking staat naar de Spelen gaat? Of heb ik daar iets gemist? :P

Edit: Grol staat ook gewoon hoger op de olympische ranking zie ik :+
Mochten meerdere judoka's zich plaatsen dan mag de bond beslissen wie gaat.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 25 februari 2016 @ 10:33:32 #79
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_160197327
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2016 10:32 schreef borisz het volgende:

[..]

Mochten meerdere judoka's zich plaatsen dan mag de bond beslissen wie gaat.
Ja, en dat is toch in tig sporten in tig landen zo? En echt bij lange na niet overal zal de hoogstgeplaatste dan gaan..
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_160197446
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 10:33 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ja, en dat is toch in tig sporten in tig landen zo? En echt bij lange na niet overal zal de hoogstgeplaatste dan gaan..
Het gaat meer om de manier waarop. De JBN heeft gewoon zijn favorietjes en zal er ook alles aan doen om die te laten gaan, hoe onterecht dat in sommige gevallen ook is. In dit geval is het deels logisch en verdienen Verkerk en Grol het net zo hard om op de Spelen te staan als Korrel en Steenhuis, maar het feit dat ik dit al lang op voorhand kon voorspellen terwijl ze zeiden dat de kwalificatieprocedure t/m Parijs liep, zegt genoeg. Tel daarbij op dat de kwalificatieperiode opeens werd verkort en dat juist ten nadele was van Steenhuis, maakt het extra dubieus.

Het zijn gewoon Zuid-Europese/Zuid-Amerikaanse/Oost-Europese praktijken en dat verwacht je juist niet hier.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 25 februari 2016 @ 11:56:38 #81
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_160199127
quote:
Judoka Guusje Steenhuis baalt enorm dat niet zij, maar Marhinde Verkerk is aangewezen om op de Olympische Spelen uit te komen in de klasse tot 78 kilogram.

"De judobond heeft in december besloten het kwalificatietraject in te korten. Daar was ik het niet mee eens en dat werkt nu in mijn nadeel", aldus Steenhuis. "Ik ben juist enorm goed in vorm op dit moment."

Volgens Steenhuis had in april de EK judo in Kazan als eindmoment moeten worden genomen. "Dan had ik meer tijd gehad om mij te bewijzen."

"Ik kan nog een bezwaar indienen tegen de beslissing", stipt ze aan. "Maar ik weet nog niet of ik dat doe. Ik wil eerst alles laten bezinken, maar het mag duidelijk zijn dat ik erg teleurgesteld ben."

Steenhuis in vorm, Verkerk ervaren

De kritiek van Steenhuis (23) wordt gevoed door haar recente prestaties bij de Grand Prix in Düsseldorf, waar ze Verkerk klopte in de strijd om het brons. Ook bezet Steenhuis momenteel de vierde positie op de wereldranglijst, drie plaatsen boven Verkerk.

Verkerk (30) geldt echter als de meer ervaren judoka. Ze was actief op de Spelen van 2012, werd wereldkampioen in 2009 en greep ook WK-zilver (2013) en -brons (2015). Verkerk is momenteel ook regerend Europees kampioen.
http://nos.nl/artikel/208(...)-in-mijn-nadeel.html
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_160205917
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 10:19 schreef heywoodu het volgende:
In de kwalificatieprocedures is toch nergens vermeld dat de judoka die het hoogst op de ranking staat naar de Spelen gaat? Of heb ik daar iets gemist? :P

Edit: Grol staat ook gewoon hoger op de olympische ranking zie ik :+
Ook precies sinds dit weekend, daarvoor heeft die een heel jaar achter gestaan
pi_160206830
Heb zo'n voorgevoel dat Krol gaat falen. Die wil te graag.
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 27 februari 2016 @ 17:05:28 #85
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_160261242
Judo op een niveautje lager. De European Open

quote:
Komend weekend komen dertien judoka’s in actie tijdens de European Open in Warschau (dames) en Praag (heren). Onder de selectie zit ook Jennifer Wichers (-63 kg). Eind januari veroverde zij goud op de European Open in Sofia.

Selectie
Dames: Miranda Wolfslag (-52 kg), Carla Grol, Dewy Karthaus (-57 kg), Jennifer Wichers, Iris Iwema, Geke van den Berg (-63 kg), Karen Stevenson en Larissa Groenwold (-78 kg).

Heren: Sam van ’t Westende (-73 kg), Neal van de Kamer (-81 kg), Rico Harder, Dax Biesbrouck en Michel Verhagen (-90 kg).
Wolfslag verliest direct in de eerste ronde van een Mongoolse.
Grol verliest na een jaar afwezigheid van een Poolse. Karthaus kwam niet in actie.
-63: Wichers vijfde, Iwema wordt zevende, vd Berg verloor haar tweede partij.

Wichers raakte geblesseerd en kwam niet meer in actie om het brons.
quote:
Wichers blesseerde zich in de derde ronde tijdens de partij tegen de Mexicaanse Guttierrez.
De judoka uit Groningen gaf niet op, want ze probeerde ondanks een geblesseerde vinger de halve finale van de Mongoolse Baldorj te judoën. Met één hand trachtte ze deze wedstrijd alsnog te winnen.

Fatale straf
Wichers was lang op de goede weg, maar een straf werd de Groningse fataal, waardoor ze de wedstrijd verloor. Daarop besloot ze de partij om het brons tegen de Russische Iabazina te laten schieten. De handblessure hinderde haar teveel, zo bleek ook in de wedstrijd degen Baldorj, waarin ze niet één keer met twee handen kon judoën.
Heren: Van 't Westende verloor in de tweede partij van de latere finalist Damian Szwarnowicki.

De rest komt morgen.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_160263507
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 17:05 schreef borisz het volgende:
Judo op een niveautje lager. De European Open

[..]

Wolfslag verliest direct in de eerste ronde van een Mongoolse.
Grol verliest na een jaar afwezigheid van een Poolse. Karthaus kwam niet in actie.
-63: Wichers vijfde, Iwema wordt zevende, vd Berg verloor haar tweede partij.

Wichers raakte geblesseerd en kwam niet meer in actie om het brons.

[..]

Heren: Van 't Westende verloor in de tweede partij van de latere finalist Damian Szwarnowicki.

De rest komt morgen.
Ik heb alle partijen gezien op de stream van EJU
pi_160282290
Karen Stevenson naar de finale (-78kg), de rest al vroegtijdig uitgeschakeld.

Ze versloeg op weg naar de finale onder andere Dmitrieva, de nummer 21 van de wereld.

Stevenson is ook pas 22, als die nog beter wordt hebben Verkerk en Steenhuis nog meer comcurrentie _O-
  Moderator / Redactie Sport zondag 28 februari 2016 @ 21:28:54 #88
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_160296999
Het wordt zilver. Ze verloor in de finale van Beata Pacut (Pol) Beiden hadden een waza-ari, maar Karen had ook een shido.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_160589576
http://www.jbn.nl/nieuws/(...)+in+EK-selectie.aspx

quote:
Veertien judoka’s zijn opgenomen in de selectie voor de Europese kampioenschappen judo, eind april in Kazan. De complete Nederlandse top zal naar Rusland afreizen. Kim Polling (-70 kg) gaat op jacht naar haar vierde achtereenvolgende EK-titel. Ook Sanne Verhagen (-57 kg), die momenteel werkt aan haar herstel, is opgenomen in de selectie voor de continentale titelstrijd.

De selectie bestaat uit Sanne Verhagen (-57 kg), Anicka van Emden (-63 kg), Juul Franssen (-63 kg), Kim Polling (-70 kg), Guusje Steenhuis, Marhinde Verkerk (-78 kg), Tessie Savelkouls (+78 kg), Jeroen Mooren (-60 kg), Dex Elmont (-73 kg), Sam van 't Westende (-73 kg), Noël van ’t End (-90 kg), Henk Grol (-100 kg), Michael Korrel (-100 kg) en Roy Meyer (+100 kg).
Jennifer Wichers (-63 kg) en Karen Stevenson (-78 kg) zijn als reserve aangewezen.

Het toernooi in Kazan, waar veel punten voor de Olympische ranglijst te verdienen zijn, vindt plaats van 21 tot en met 24 april. Nederland neemt niet deel aan de landenwedstrijd.
Apart dat De Wit niet is opgeroepen, die is dan wel weer hersteld van zijn gebroken ribben.
pi_160592487
Oh, de NOS meldt De Wit nu ook bij de selectie
  zondag 13 maart 2016 @ 21:12:13 #91
356449 StefanW
It's all about the game..
pi_160646893
Nederland vestigt een record bij de European Cup Junioren in Coimbra. 20 medailles waarvan 10 gouden _O_ _O_ _O_
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst
  Moderator / Redactie Sport maandag 14 maart 2016 @ 13:50:11 #92
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_160659423
Hommeles in judoland deel #905840548
quote:
Henry Bonnes stapt op als directeur topsport van de Judo Bond Nederland. De 50-jarige Bonnes ziet onvoldoende basis om zijn werkzaamheden voort te zetten. “Vanwege een gebrek aan vertrouwen in het bondsbestuur kan ik niet langer op professionele wijze mijn werkzaamheden uitvoeren. Daarom zie ik mij genoodzaakt mijn opdracht terug te geven aan het bondsbestuur. Een besluit dat ik zeer betreur”, licht Bonnes zijn vertrek toe.

"Ook wij betreuren de keuze, maar respecteren deze uiteraard wel,” reageert Willem Jan Stegeman, voorzitter van de judobond. “We zijn Henry veel dank verschuldigd voor zijn werk en inzet. Het is aan het bondsbestuur om nu zorg te dragen voor een optimale invulling van het ontstane gat voor de route naar de Olympische Spelen in Rio de Janeiro en de start van het NTC op Papendal.”
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  maandag 14 maart 2016 @ 14:20:58 #93
356449 StefanW
It's all about the game..
pi_160660085
quote:
10s.gif Op maandag 14 maart 2016 13:50 schreef borisz het volgende:
Hommeles in judoland deel #905840548

[..]

quote:
Beste relatie,
Middels deze mail wil ik je informeren dat ik niet langer werkzaam ben voor de Judo
Bond Nederland. Vanwege een gebrek aan vertrouwen in het bondsbestuur kan ik niet
langer op professionele wijze mijn werkzaamheden uitvoeren. Daarom zie ik mij
genoodzaakt mijn opdracht terug te geven aan het bondsbestuur.

Een besluit dat ik zeer betreur. De afgelopen anderhalf jaar ben ik intensief betrokken
geweest bij het topjudo in Nederland. Mijn werkzaamheden betroffen het leiding geven
aan de voorbereidingen op Rio en het realiseren van de centralisatie van het topjudo.

Een periode waarbij ik altijd heb getracht om vanuit vertrouwen te werken. De afgelopen
maanden heb ik, onder andere door de bijna 125 individuele gesprekken met judoka’s en
hun ouders, gemerkt dat de scepsis vervangen werd door enthousiasme en een positieve
blik op de toekomst. Des te zwaarder en spijtiger is het te moeten concluderen dat het
voor mij niet langer mogelijk is om onder de huidige omstandigheden mijn
werkzaamheden op een integere en betrouwbare manier voort te zetten. Natuurlijk ben
ik hierover enorm teleurgesteld, maar nu het vertrouwen in het bondsbestuur er niet
meer is rest mij geen andere keuze dan mijn opdracht terug te geven en de judobond te
verlaten. Vooral ook omdat ik het vertrouwen niet wil beschamen dat ik de afgelopen tijd
van zeer velen heb gekregen en heb ervaren. Het zou van mij uit ongepast zijn om in
deze omstandigheden dat vertrouwen van al die mensen op het spel te zetten.

Graag wil ik je bedanken voor de plezierige samenwerking in de afgelopen anderhalf jaar.
Ik wens je het allerbeste met datgene dat je doet. Persoonlijk wil ik graag alle judoka’s
die naar Rio gaan heel veel succes wensen. En ik hoop dat er voor de judoka’s na de
Olympische Spelen een toekomst zal zijn die ook de komende generatie(s) zich in staat
zal stellen om zich op optimale wijze voor te bereiden op een internationale carrière.

Voor vragen over de ontstane situatie verwijs ik je door naar Willem Jan Stegeman,
voorzitter Judo Bond Nederland.

Met vriendelijke groet,
Henry Bonnes
De volledige brief/toelichting van Bonnes zelf.
Klinkt als een gevalletje 'Ik had plannen voor de toekomst waar iedereen behalve het bondsbestuur het mee eens was'
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst
pi_160664659
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 21:12 schreef StefanW het volgende:
Nederland vestigt een record bij de European Cup Junioren in Coimbra. 20 medailles waarvan 10 gouden _O_ _O_ _O_
Ik heb die wedstrijden allemaal op de stream gezien, sommigen maakten ook echt een goede indruk.
Moet wel bijgezegd worden dat er bij een aantal categorieën wel 5 of 6 Nederlanders meededen.
  Moderator / Redactie Sport maandag 14 maart 2016 @ 19:12:17 #95
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_160666195
anickavanemden twitterde op maandag 14-03-2016 om 14:49:06 Jammer. Naar mijn mening meest betrouwbare & oprechte TD vd 3 die ik heb meegemaakt. Hier is t judo niet bij gebaat. https://t.co/oH9DVSrhVq reageer retweet
De Duidelijkste reactie van iedereen.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_160674867
http://nos.nl/artikel/209(...)rah-gravenstijn.html

Deborah Gravenstijn zou hem eruit gewerkt hebben. Ze hadden onenigheid nadat hij coach Mark Earle op non-actief had gezet omdat die zich misdragen zou hebben.

Earle is de vriend van Gravenstijn :')
  Redactie Sport / Supervogel maandag 14 maart 2016 @ 23:46:56 #97
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_160675910
GeRTt door Henk Grol.
  dinsdag 15 maart 2016 @ 03:00:03 #98
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_160677370
NOC/NSF zal zich zo langzamerhand ook wel achter z'n oren krabben in welke puinzooi ze hun cheques eigenlijk deponeren.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 15 maart 2016 @ 10:25:01 #99
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_160679986
Audio van Anicka v Emden. http://nos.nl/artikel/209(...)eerde-opgestapt.html
Ook voorzitter sportersraad of hoe je de sportersbelangenclub mag noemen binnen JBN mag noemen.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 15 maart 2016 @ 13:39:20 #100
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_160683673
quote:
De chaos binnen de Nederlandse judobond wordt steeds groter. Na het vertrek, gisteren, van directeur Henry Bonnes heeft nu ook Wouter de Kruif, bestuurslid sportparticipatie, zijn functie neergelegd. Als verklaring geeft hij dat hij zich niet kan vereenzelvigen met de gekozen lijn, waarin het algemeen belang niet langer centraal wordt gesteld. Het bestuur van de judobond bestaat uit vijf leden.

Het vertrek van directeur Bonnes riep gisteren felle reacties op in de judowereld. Bonnes was anderhalf jaar geleden aangetrokken om leiding te geven aan de voorbereidingen op de Olympische Spelen en het realiseren van een topsportlocatie voor de judoka's op Papendal. In een e-mail schrijft hij dat hij een gebrek aan vertrouwen in het bondsbestuur ervaart.

- lees verder bij de NOS -
http://nos.nl/artikel/209(...)d-in-zijn-greep.html

En eigenlijk ook wat in deze blog staat. http://mitesco.blogspot.n(...)ie-de-jbn-heeft.html

[ Bericht 9% gewijzigd door borisz op 15-03-2016 14:03:44 ]
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')