Is nog steeds wat te krap naar mijn mening. File onderweg of een vertraagde trein en je zit al in de rats..quote:Op dinsdag 29 maart 2016 17:33 schreef Chunees het volgende:
[..]
[..]
[..]
08.30 lijkt me wel een goede tijd?
Nog steeds veel te krap, vind ik. Voor een luchthaven die ik niet ken, internationaal, mik ik altijd op +-2uur. Dan hoef je meestal niet te stressenquote:Op dinsdag 29 maart 2016 17:33 schreef Chunees het volgende:
[..]
[..]
[..]
8:30 zou ik plannen als Airberlin platinum klant die op de fiets naar het vliegveld kan. Geen kans op file, vervolgens kan ik mijn koffer om 08:45 aan de balie afgeven (platinum, dus geen rij). Dan ben ik om 08:50 aan de priority lane bij security. Daar kan ik in 10 minuten door. Max 10 min aan de douane. Ben ik om 09:10 aan de gate, kan ik nog net priority boarden als als boarding te laat begint.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 17:33 schreef Chunees het volgende:
[..]
[..]
[..]
Als jij het advies van twee zeer frequent flyers en iemand (ik) die van tijd tot tijd een vakantievlucht maakt wil negeren: prima.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 17:33 schreef Chunees het volgende:
[..]
[..]
[..]
En gezien zijn vragen is het nog zijn 1e keer vliegen ook (of hij is wel heel clueless aan het vliegen geweest tot nu toe). Dan is het dubbel debiel onverstandig om zo krap te plannenquote:Op dinsdag 29 maart 2016 18:33 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Als jij het advies van twee zeer frequent flyers en iemand (ik) die van tijd tot tijd een vakantievlucht maakt wil negeren: prima.![]()
Naja, wat is je meer waard? Een (half) uur langer slapen gevolgd door veel gehaast en mogelijk een gemiste vlucht, of een (half) uur korter slapen en alles rustigaan doen, geen stress als er rijen zijn en als alles meezit tijd hebben om nog even een bak koffie te drinken?quote:Op dinsdag 29 maart 2016 18:57 schreef Chunees het volgende:
oke dus tussen 7.30-8.00 is wel een redelijke tijd denk ik toch?
en als ik online in check,bespaart toch tijd?
Zoiets ja. En je koffers kan je niet online inchecken, dus je zal toch in die rij moeten staan..quote:Op dinsdag 29 maart 2016 18:57 schreef Chunees het volgende:
Lijkt me nog steeds een krappe bedoeling en moet je sowieso thuis online inchecken (anders haal je niet om uiterlijk voor 90min voor vertrek in bezit te zijn van je boarding pass). Ik zou eerder voor 7.45 gaan. Je hoeft maar net in de verkeerde rij te staan bij het inchecken of het bagage afgeven en je bent zo een half uur verder. Als je dan ook nog bij de handbagagecheck of pasportcontrole vertraging oploopt dan zou je zomaar het vliegtuig kunnen missen.quote:
Waarom is het voor jou zo belangrijk om zo kort mogelijk vooraf op het vliegveld te zijn? Dingen duren daar ALTIJD langer dan je verwacht en dat levert je onnodige stress op. En dan heb ik het niet eens over vertraging die je op de weg erheen kunt oplopen.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 18:57 schreef Chunees het volgende:
En voor een vlucht binnen europa, op weg naar een internationale vlucht?quote:Op dinsdag 29 maart 2016 19:57 schreef Katoenplukkert het volgende:
Mijn stamregels zijn:
EU-vlucht met alleen handbagage: uur voor vertrek aanwezig.
EU-vlucht met ruimbagage of Non-EU vlucht binnen Europa met paspoortcontrole: anderhalf uur
Intercontinentaal gewoon 3 uur.
Binnen EU of binnen Schengen?quote:
Schengen inderdaad. Naar GB moet het wel.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 23:51 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Binnen EU of binnen Schengen?
Ik moet het vaak wel invullen voor vluchten naar GB.
die had ik laatst ook. Ja ze gebeld en dat is correct.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 16:21 schreef VacaLoca het volgende:
Uhm, net voor mijn vriendin vluchten ingecheckt bij Easyjet. Ik had haar paspoort al paraat, maar ik hoefde niets extra in te vullen? Geen documentnummer in hoeven voeren dus... ook niet bij bestelling... vreemd?
Heb wel boardingpasses nu, dus lijkt op het oog goed te zitten, maar klopt dit allemaal wel? Een boeking op enkel naam en geboortedatum?
Schengen inderdaadquote:Op dinsdag 29 maart 2016 23:51 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Binnen EU of binnen Schengen?
Ik moet het vaak wel invullen voor vluchten naar GB.
Helemaal mooi als je dan van die lullo's in de groep hebt waarvan roepnaam en voornaam niet hetzelfde is.quote:Op woensdag 30 maart 2016 03:07 schreef sirdanilot het volgende:
Ik moest laatst ook voor Ryan Air voor een vlucht binnen schengen (Portugal) alles invullen.
Ik organiseerde een reis voor een groep vrienden, leuke hobby al die paspoortdetails invullen
Had ze het beter zelf laten doen maar ja daar ben ik dan weer te lief voor.
Net als voor elke andere vlucht binnen Europa. Wat daarna gebeurt kun je toch niets aan doen. Je hebt dan waarschijnlijk wel wat bagage mee, daar moet je dus rekening mee houdenquote:Op dinsdag 29 maart 2016 23:18 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
En voor een vlucht binnen europa, op weg naar een internationale vlucht?
En juist hierom zou je juist ruimer moeten inplannen dan wat wij zouden doen. Neem daarom ons advies als een soort minimum.quote:Op woensdag 30 maart 2016 16:49 schreef Chunees het volgende:
bedankt voor de info
en het is inderdaad mijn eerste keer vliegen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |