abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161068151
Ze zijn echt zo aan het kneuteren op Schiphol. In de UK werkt mijn NL paspoort altijd bij die poortjes, op Schiphol ongeveer de helft van de keren :') de topper was toen ik na het scannen de melding kreeg dat mijn paspoort geen Europees paspoort was :'(
Why do dishes when you can do daiquiris?
pi_161068205
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 03:07 schreef sirdanilot het volgende:
Ik moest laatst ook voor Ryan Air voor een vlucht binnen schengen (Portugal) alles invullen.

Ik organiseerde een reis voor een groep vrienden, leuke hobby al die paspoortdetails invullen :')

Had ze het beter zelf laten doen maar ja daar ben ik dan weer te lief voor.
ryanair doet het wel. Volgens mij denken die gewoon uit efficiëntie dat het eenvoudiger is om altijd alles te vragen.

Maar ik moet straks dus ook 24 paspoorten gaan zitten invullen. Airport checkin is free, dus ik denk dat iedereen maar mooi even vroeg naar Schiphol gaat komen :P
  donderdag 31 maart 2016 @ 10:16:02 #228
62913 Blik
The one and Only!
pi_161068329
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 16:49 schreef Chunees het volgende:
bedankt voor de info
en het is inderdaad mijn eerste keer vliegen
En dan lijkt het jou een goed idee om een uur vantevoren aanwezig te zijn? Juist dan zou ik me gewoon aan het advies van de airline houden en 2-3 uur vantevoren aanwezig zijn. 1ste keer is sowieso een belevenis en je weet niet precies waar je heen moet gaan en hoe alles werkt. Juist dan is het fijn om gewoon lekker de tijd te hebben en niet te hoeven stressen
  donderdag 31 maart 2016 @ 13:19:27 #229
38323 EDMAN-
Sinds 19-10-2002
pi_161071979
Wrong topic :), moet 'hoe kom ik goedkoop van a naar b' hebben

Xx
Is oud. Komt hier alleen nog voor de top 2000.
pi_161074910
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 10:16 schreef Blik het volgende:

[..]

En dan lijkt het jou een goed idee om een uur vantevoren aanwezig te zijn? Juist dan zou ik me gewoon aan het advies van de airline houden en 2-3 uur vantevoren aanwezig zijn. 1ste keer is sowieso een belevenis en je weet niet precies waar je heen moet gaan en hoe alles werkt. Juist dan is het fijn om gewoon lekker de tijd te hebben en niet te hoeven stressen
Dit soort mensen denkt dat vliegen hetzelfde is als op de trein stappen. Naar het vliegveld, met een trappetje het vliegtuig in en klaar. Ze hebben geen idee... :')

Overigens zijn kleine luchthavens als Eindhoven wel een beetje zo. Voor de deur van het vliegveld parkeren (kost wel wat extra maar het kán wel), met gemak binnen 10 minuten sta je bij de gate en je loopt gewoon over het tarmac naar je vliegtuig, trappetje op en je zit. Maar Dusseldorf International is andere koek.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_161079250
Eindhoven O+ Waar ik al in de bus naar mijn parkeerplek in de wijk zit (familie) als de laatste passagiers het vliegtuig uitkomen _O_
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_161310373
Even inhakend op hoe laat van tevoren aanwezig zijn, ik vlieg dinsdag vanaf Eindhoven met wizzair om9.05 uur met alleen handbagage naar Boedapest, online ingecheckt, dan is 7.25 daar aanwezig zijn toch ruim zat? (moet met ov) Keren dat ik naar Londen ging, was security etc zo gedaan op Eindhoven.

[ Bericht 2% gewijzigd door Memento-Mori op 09-04-2016 19:52:19 ]
  zaterdag 9 april 2016 @ 20:07:18 #233
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_161310965
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 19:47 schreef Memento-Mori het volgende:
Even inhakend op hoe laat van tevoren aanwezig zijn, ik vlieg dinsdag vanaf Eindhoven met wizzair om9.05 uur met alleen handbagage naar Boedapest, online ingecheckt, dan is 7.25 daar aanwezig zijn toch ruim zat? (moet met ov) Keren dat ik naar Londen ging, was security etc zo gedaan op Eindhoven.
Dat is voor EHV ruimschoots op tijd. Neem een breiwerkje mee anders ga je je nog vervelen met de zeeën van tijd die je over hebt.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_161311111
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2016 20:07 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Dat is voor EHV ruimschoots op tijd. Neem een breiwerkje mee anders ga je je nog vervelen met de zeeën van tijd die je over hebt.
leek mij ook voor EHV maar begon eraan te twijfelen door de posts hier vlakboven :) en ik ga gewoon rustig n bakje koffie drinken ofzo, ik vermaak me wel :D
pi_161311134
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 19:47 schreef Memento-Mori het volgende:
Zeker. Is tijd zat voor Eindhoven :Y
Je zou het nog krapper kunnen plannen, maar het is altijd prettig wat uitloop te hebben voor OV vertraging.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_161311172
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 april 2016 20:12 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

leek mij ook voor EHV maar begon eraan te twijfelen door de posts hier vlakboven :) en ik ga gewoon rustig n bakje koffie drinken ofzo, ik vermaak me wel :D
Europese vlucht vs intercontinentaal
Handbagage vs ruimbagage
Eindhoven vs Dusseldorf ;)
pi_161311477
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2016 20:14 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Europese vlucht vs intercontinentaal
Handbagage vs ruimbagage
Eindhoven vs Dusseldorf ;)
dacht ik al maar ik denk ik check toch ff hoe jullie erover denken aangezien ik alleen ga, kan ik er ook niet over sparren met m'n evt reisgenoot haha :+ het was meer een better safe than sorry vraag aangezien het ook niet mn eerste keer vliegen vanaf EHV is, maar thanks all dan houd ik dit reisplan gewoon aan :D
pi_161321532
Ik moet binnenkort vanaf Detroit naar Amsterdam vliegen, en ik moet twee keer overstappen, eerst in Chicago en daarna in Londen.

Aangezien ik nog minderjarig ben vroeg ik me af of ik nog problemen kan krijgen op één of meerdere van de luchthavens waarop ik vlieg? Vragen ze naar ouderlijke toestemming of iets dergelijks? Het lijkt mij van niet maar ik vraag het maar even, voor de zekerheid.

[ Bericht 2% gewijzigd door Copa op 10-04-2016 06:13:48 ]
pi_161322114
Hoe zit dat nou met baggage als je ticket bij maatschappij A koopt en een deel vd reis een code share met maatschappij B is. Welke baggage regels zijn dan van toepassing? In dit geval gaat het om een ticket van United en een sub vlucht met Nippon Airways.
Jesus saves but death prevails.
pi_161322700
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 08:44 schreef Shivo het volgende:
Hoe zit dat nou met baggage als je ticket bij maatschappij A koopt en een deel vd reis een code share met maatschappij B is. Welke baggage regels zijn dan van toepassing? In dit geval gaat het om een ticket van United en een sub vlucht met Nippon Airways.
Dat staat in de voorwaarden bij het boeken en op je e-ticket. Over het algemeen gelden alleen de voorwaarden van de maatschappij die je ticket uitgeeft, maar die kunnen altijd nog uitzonderingen maken, bijvoorbeeld vanwege het vliegtuigtype van de codeshare maatschappij.
pi_161322717
quote:
99s.gif Op zondag 10 april 2016 03:51 schreef Copa het volgende:
Ik moet binnenkort vanaf Detroit naar Amsterdam vliegen, en ik moet twee keer overstappen, eerst in Chicago en daarna in Londen.

Aangezien ik nog minderjarig ben vroeg ik me af of ik nog problemen kan krijgen op één of meerdere van de luchthavens waarop ik vlieg? Vragen ze naar ouderlijke toestemming of iets dergelijks? Het lijkt mij van niet maar ik vraag het maar even, voor de zekerheid.
Dat is iets om telefonisch met de maatschappij te bespreken.
  zondag 10 april 2016 @ 09:52:50 #242
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_161322737
quote:
99s.gif Op zondag 10 april 2016 03:51 schreef Copa het volgende:

Als unaccompanied minor ;) krijg je een mooi tasje om je nek, zit je gegarandeerd naast een (jonge) dame en word je op iedere stop-over door het lokale grondpersoneel aan de gate opgewacht en begeleid. Wanneer je geluk heb is er ook nog een ballenbak om je enige tijd zoet te houden tijdens het wachten op je vervolg vlucht.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zondag 10 april 2016 @ 11:02:51 #243
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_161323850
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 08:44 schreef Shivo het volgende:
Dat staat op je ticket vermeld en vast ook op de website als je het ticket boekt :)
So we just called him Fred
pi_161326044
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 11:02 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Dat staat op je ticket vermeld en vast ook op de website als je het ticket boekt :)
Dan had ik het hier niet gevraagd :) ik boek mijn tickets niet zelf.
Jesus saves but death prevails.
  Moderator zondag 10 april 2016 @ 14:47:57 #245
45833 crew  Fogel
pi_161327519
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 13:29 schreef Shivo het volgende:

[..]

Dan had ik het hier niet gevraagd :) ik boek mijn tickets niet zelf.
Als je een booking reference hebt kan je die samen met je achternaam op www.checkmytrip.com invoeren en als het goed is zie je dan ook je luggage allowance.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_161332416
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 09:52 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Als unaccompanied minor ;) krijg je een mooi tasje om je nek, zit je gegarandeerd naast een (jonge) dame en word je op iedere stop-over door het lokale grondpersoneel aan de gate opgewacht en begeleid. Wanneer je geluk heb is er ook nog een ballenbak om je enige tijd zoet te houden tijdens het wachten op je vervolg vlucht.
Ik ben geen 9. :{w
Maar even serieus, denk je dat ik daar problemen mee kan krijgen?

quote:
2s.gif Op zondag 10 april 2016 09:50 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Dat is iets om telefonisch met de maatschappij te bespreken.
Vlieg met meerdere maatschappijen. :'(
  zondag 10 april 2016 @ 20:53:11 #247
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_161336606
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 18:28 schreef Copa het volgende:

[..]

Ik ben geen 9. :{w
Maar even serieus, denk je dat ik daar problemen mee kan krijgen?

[..]

OK serieus dan, unaccompanied minors is t/m 14 jaar dacht ik. Geen idee hoe de Amerikaanse immigration zal reageren. Dus bel even met de helpdesk van de matschappij(en) waarmee je vliegt en leg je situatie even uit, dan weet je het zeker.
  zondag 10 april 2016 @ 21:53:15 #248
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_161339425
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 18:28 schreef Copa het volgende:
Dan kan je het beste contact opnemen met de airline die de tickets heeft uitgegeven.
So we just called him Fred
pi_161343224
Thanks! ^O^
pi_161419463
De vraag zal ongetwijfeld wel eens gesteld zijn maar ik moet een Ticket boeken voor iemand met de achternaam van Basten (niet de echte achternaam maar wel waar het om gaat). Waar moet ik "van Basten invullen"?

Ik denk zelf bij Family name en dan "van Basten". Ik neem aan de kleine letter v en niet Basten van.

Klopt dat? Het gaat om een ticket bij AirAsia

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')