Dan kan het zeker interessant zijn om een belastingadviseur (boekhouder vind ik zo'n stom woord dat de lading niet dekt) in de arm te nemen. Bijvoorbeeld om te beoordelen of de onderwijsvrijstelling voor de BTW van toepassing is en hoe je daar verder in de BTW-aangiftes mee om moet gaan.quote:
Ga ik zeker doen. Bedankt voor je advies! Eentje zoeken die hier ervaring mee heeft.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 13:05 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dan kan het zeker interessant zijn om een belastingadviseur (boekhouder vind ik zo'n stom woord dat de lading niet dekt) in de arm te nemen. Bijvoorbeeld om te beoordelen of de onderwijsvrijstelling voor de BTW van toepassing is en hoe je daar verder in de BTW-aangiftes mee om moet gaan.
Zoek er dan gelijk een in de buurt, ondanks dat er veel digitaal kan.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 13:09 schreef Santello het volgende:
[..]
Ga ik zeker doen. Bedankt voor je advies! Eentje zoeken die hier ervaring mee heeft.
Is toch niet nodig? Ik zit zelf in de buurt van Eindhoven en heb verschillende klanten in Rotterdam en Amsterdam. Gaat prima hoor.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 15:15 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Zoek er dan gelijk een in de buurt, ondanks dat er veel digitaal kan.
Nodig niet, nee.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 15:52 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Is toch niet nodig? Ik zit zelf in de buurt van Eindhoven en heb verschillende klanten in Rotterdam en Amsterdam. Gaat prima hoor.
Oh, jij wilt nog uren samen met koffie en koekjes om de keukentafel zitten?quote:Op zaterdag 26 maart 2016 18:19 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Nodig niet, nee.
Kan goed zijn dat ik een andere visie op de dienstverlening heb.
Het feit dat je dit oppert zegt mij al genoeg.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 20:47 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Oh, jij wilt nog uren samen met koffie en koekjes om de keukentafel zitten?
Natuurlijk moet je zoveel mogelijk gebruik maken van de mogelijkheden die digitalisering je biedt. Het is alleen een middel om je dienst te leveren, geen doel.quote:Op zondag 27 maart 2016 10:37 schreef YoshiBignose het volgende:
Met de cloud, telefoon, email, whatsapp en gewoon post kun je eigenlijk bijna alles uitvoeren, maar ik merk toch wel dat klanten het liefst de eerste keer face-to-face willen praten.
Natuurlijk doe ik ook altijd, ik wil iemand ook wel zien voor ik hem/haar als klant aanneem. Maar daarna zie ik sommigen eens per kwartaal, sommigen eens per jaar en anderen bijna nooit. Maar met die laatsten kan het contact toch heel intensief zijn. Het is net wat de klant aangeeft hoe die het wil.quote:Op zondag 27 maart 2016 10:37 schreef YoshiBignose het volgende:
Met de cloud, telefoon, email, whatsapp en gewoon post kun je eigenlijk bijna alles uitvoeren, maar ik merk toch wel dat klanten het liefst de eerste keer face-to-face willen praten.
Ik ben toch wel heel benieuwd wat dat dan zegt. Leg eens uit?quote:Op zondag 27 maart 2016 10:50 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Het feit dat je dit oppert zegt mij al genoeg.
[..]
Natuurlijk moet je zoveel mogelijk gebruik maken van de mogelijkheden die digitalisering je biedt. Het is alleen een middel om je dienst te leveren, geen doel.
Je lijkt me een reactieve ondernemer wat bevestigd wordt door:quote:Op zondag 27 maart 2016 12:06 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik ben toch wel heel benieuwd wat dat dan zegt. Leg eens uit?
Als jij je er goed bij voelt, is er niks mis mee.quote:Op zondag 27 maart 2016 12:06 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Het is net wat de klant aangeeft hoe die het wil.
Haha, wat kun je nu zo over mij oordelen! Wat een onzin. Ik ga liever af op de mening van 250 tevreden klanten.quote:Op zondag 27 maart 2016 21:23 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Je lijkt me een reactieve ondernemer wat bevestigd wordt door:
[..]
Als jij je er goed bij voelt, is er niks mis mee.
Het is alleen niet mijn manier van ondernemen/adviseren.
Ik oordeel niet. Ik constateer alleen. Dat je dit onzin vindt, is wel een oordeel.quote:Op maandag 28 maart 2016 13:00 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Haha, wat kun je nu zo over mij oordelen! Wat een onzin. Ik ga liever af op de mening van 250 tevreden klanten.
Ik constateer in een post van 2 regels 1 duimpje en 2 smileys. Dat zegt mij ook genoeg. In welke branche ben jij eigenlijk werkzaam?quote:Op maandag 28 maart 2016 13:56 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Ik oordeel niet. Ik constateer alleen. Dat je dit onzin vindt, is wel een oordeel.
Geef je klant vooraf hetgeen ze vragen. Je hoeft je tegenover mij niet te verdedigen of verantwoorden.
Een duim als compliment voor het ondernemen. Een knipoog voor het oordeel over mijn vermeende oordeel.quote:Op maandag 28 maart 2016 14:00 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik constateer in een post 1 duimpje en twee smileys.
Wat zegt jou dat?quote:Dat zegt mij ook genoeg.
Dat je niet direct kunt communiceren, maar je woorden waarover je zelf onzeker bent moet verpakken in smileys om ze af te vlakken.quote:Op maandag 28 maart 2016 14:02 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Een duim als compliment voor het ondernemen. Een knipoog voor het oordeel over mijn vermeende oordeel.
Een glimlach voor het feit dat je je klanten geeft wat ze vragen.
[..]
Wat zegt jou dat?
Het is wel duidelijk dat je mij niet kent. Ik hoef niets af te vlakken.quote:Op maandag 28 maart 2016 14:06 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat je niet direct kunt communiceren, maar je woorden waarover je zelf onzeker bent moet verpakken in smileys om ze af te vlakken.
Jammer, ik dacht misschien maakt het indruk...quote:Op dinsdag 29 maart 2016 00:33 schreef Santello het volgende:
Jullie hoeven echt niet te vechten met elkaar om mij als klant binnen te hengelen.
Als het al vechten om een klant zou zijn, doe je dat niet in het openbaar.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 00:33 schreef Santello het volgende:
Jullie hoeven echt niet te vechten met elkaar om mij als klant binnen te hengelen.
Nee hoor, dat doe ik ook zeker. Zo doe ik bijvoorbeeld helemaal geen particulieren meer (alleen vrienden en familie), Een paar jaar geleden heb ik die allemaal (een stuk of 100) overgedragen aan een ander kantoor. Nu doe ik bijna alleen nog ondernemers. En ook daarin wordt wel eens geschift. En het criterium van wie bovenaan staan is dan overigens niet welke klant het grootste is of het meeste geld opbrengt. Maar dat vind jij ook vast helemaal fout.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 14:27 schreef ManAtWork het volgende:
Grappig om te zien hoe verschillende mensen hier naar kijken.
Wat ik me dan afvraag: bloodymary1 en YoshiBignose geven aan vol te zitten/teveel klanten te hebben. Waarom beoordeel je je klanten niet opnieuw en neem je geen afscheid van klanten die in de beoordeling onderaan komen te staan? Of ben ik de enige die dit ook een onderdeel van ondernemen vind?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |