Game on.quote:Beknopte samenvatting van de NWS-FAQ; Sinterklaas-versie
Generalisaties, discriminatie, stokpaardjes en platitudes hebben we hier allemaal al een keer of tweehonderdduizend gelezen.
Daarvoor moet je hier dus niet wezen.
'Moslims-christenen-joden zijn kut' en 'Obama moet dood' hebben in een discussie totaal geen toegevoegde waarde.
Zulke opmerkingen vallen hier niet in goede aarde.
Posts waar je wat meer je best op doet, zijn leuker om te maken en ook om te lezen.
Voor enge dingen als onderbouwingen hoef je echt niet te vrezen.
Kankerturken-Marokkanen-Joden-Amerikanen etc, etc kunnen je een ban opleveren.
Net als volken/groepen mensen als apen betitelen en daarover blijven doorzeveren.
Open je een topic en c/p je tekst van een andere site?
Dan ook een link naar de site waar je het vandaan hebt; dus bronvermelding, right?
En omdat we voor druk van de hoofdredactie zijn gezwicht:
GELIEVE 'TROUW' EN 'VOLKSKRANT' NIET TE QUOTEN IN JE BERICHT!
Users kunnen zo een artikel op waarde schatten en dat is belangrijk.
Ook krijgen we anders veel sneller klachten over plagiaat en gaan mensen over de zeik.
Met alleen een dump van een nieuwsbericht komen topics veel trager en moeilijker op gang.
Dat is voor heel wat NWS-usertjes en modjes nogal zuur en wrang.
Waar wil je naartoe met het topic? Dat kun je best makkelijk sturen.
Het maakt het ook leuker, zodat jouw verblijf in NWS ook langer zal duren.
Zie je een spannende tweet?
Aarzel dan niet
En zoek er een nieuwsberichtje bij
Dan zijn de modjes ook weer blij.
Want op Twitter wordt veel beweerd
Maar wie de waarheid niet eert
Kan beter gaan posten in ONZ
Daar krijgt men van paddy geen frons.
En zoals de FAQ zegt; schelden en bashen naar je medeuser vinden we niet tof.
Ook niet als je dat denkt te moeten doen in NWS-feedback, subtiel of grof.
De kans dat Yvonne je dan bant, neemt zienderogen toe
Ook krijg je van ons een pak slaag met de roe.
De Modpieten
Ik ook niet. Ik ben tegen het onmogelijk maken van discussies. Maar als TS met zo'n topic komt dan moet hij ook tegen kritische vragen kunnen. En het moet niet zo zijn dat een mod meteen mijn post weghaalt omdat deze kritisch ingaat op de OP van TS en omdat er een mening van TS wordt gevraagd.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 13:27 schreef Disana het volgende:
Danny heeft zelf geadviseerd om met topics te komen als je vindt dat NWS te veel wordt gedomineerd door vluchtelingen/asielzoekers/moslimtopics. Gelly geeft daar gehoor aan, dus ik zie het probleem niet.
Ik kan hier niet over oordelen omdat ik de oorspronkelijke posts al niet meer heb gezien.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 13:31 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik ook niet. Ik ben tegen het onmogelijk maken van discussies. Maar als TS met zo'n topic komt dan moet hij ook tegen kritische vragen kunnen. En het moet niet zo zijn dat een mod meteen mijn post weghaalt omdat deze kritisch ingaat op de OP van TS en omdat er een mening van TS wordt gevraagd.
'Laat ik eens 80 topics maken over hoe kut Brabanders zijn, moeten ze het maar niet de hele tijd over vluchtelingen hebben'.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 13:27 schreef Disana het volgende:
Danny heeft zelf geadviseerd om met topics te komen als je vindt dat NWS te veel wordt gedomineerd door vluchtelingen/asielzoekers/moslimtopics. Gelly geeft daar gehoor aan, dus ik zie het probleem niet.
Ja maar ja, dat ligt voor de hand als de grote baas adviseert om zelf met onderwerpen te komen. Daarom is het ook geen oplossing voor het punt dat er veel vluchtelingentopics zijn. Het enige dat mijns inziens zin heeft, is meedoen met de discussie.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 13:35 schreef Specularium het volgende:
[..]
'Laat ik eens 80 topics maken over hoe kut Brabanders zijn, moeten ze het maar niet de hele tijd over vluchtelingen hebben'.
Vind ik persoonlijk erg kinderachtig.
En laat discussie nou net hetgene zijn waar Gelly totaal niet op uit is....quote:Op zaterdag 6 februari 2016 13:38 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja maar ja, dat ligt voor de hand als de grote baas adviseert om zelf met onderwerpen te komen. Daarom is het ook geen oplossing voor het punt dat er veel vluchtelingentopics zijn. Het enige dat mijns inziens zin heeft, is meedoen met de discussie.
In het gros van de vluchtelingentopics is ook niet iedereen op discussie uit. Sommige mensen gaat het voornamelijk om 'zie je wel, die vluchtelingen weer'. En ik wil Gelly niet verdedigen, maar ik heb wel begrip voor zijn frustratie.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 13:43 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
En laat discussie nou net hetgene zijn waar Gelly totaal niet op uit is....
Meedoen met de discussie is veel constructiever als je per topic bekijkt of het eigenlijk wel waar is wat er allemaal wordt gezegd. En deel van de topics zijn half verzonnen propaganda met oude beelden om maar zo veel mogelijk te polariseren.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 13:38 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja maar ja, dat ligt voor de hand als de grote baas adviseert om zelf met onderwerpen te komen. Daarom is het ook geen oplossing voor het punt dat er veel vluchtelingentopics zijn. Het enige dat mijns inziens zin heeft, is meedoen met de discussie.
Bedoel je het tegengeluid van Gelly? Ik denk dat dat geen effect heeft maar wel begrijpelijk is. Verder ben ik het natuurlijk met je eens.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 13:48 schreef Specularium het volgende:
[..]
Meedoen met de discussie is veel constructiever als je per topic bekijkt of het eigenlijk wel waar is wat er allemaal wordt gezegd. En deel van de topics zijn half verzonnen propaganda met oude beelden om maar zo veel mogelijk te polariseren.
Ik ben er meer voor om bestaande topics met feiten te ontkrachten ipv zo'n 'tegengeluid'.
Ik bedoelde eigenlijk ook de originele TT van het topic over het bezwangeren van dat 15-jarige meisje, en dat die Pool niet vergiftigd is door een Brabantse bloemenkweker komt al snel genoeg in het topic naar boven, maar ook daar zou het imho ook overdreven zijn als het wel in Brabant was geweest.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 13:32 schreef Disana het volgende:
Leandra, ik deel je bezwaar tegen de TT's niet. Uitgezonderd misschien de 'Brabantse Cultuurparel' vind ik ze niet opruiender of stigmatiserender dan wat we hier meestal aantreffen. Kun je uitleggen wat je bedoelt, of valt dat buiten FB.
Gelly is een user die je soms maandenlang niet op FOK! ziet. Nu is hij ineens weer terug. Doorgaans doet hij in NWS niks anders dan mekkeren in NWS-FB. Het gezeik met deze vent was er al toen ik NWS-mod was; en dat is alweer 7 jaar geleden.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 13:45 schreef Disana het volgende:
[..]
In het gros van de vluchtelingentopics is ook niet iedereen op discussie uit. Sommige mensen gaat het voornamelijk om 'zie je wel, die vluchtelingen weer'. En ik wil Gelly niet verdedigen, maar ik heb wel begrip voor zijn frustratie.
Ah oké, dan begrijp ik wat je bedoelt. Dank voor de verklaring.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 13:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk ook de originele TT van het topic over het bezwangeren van dat 15-jarige meisje, en dat die Pool niet vergiftigd is door een Brabantse bloemenkweker komt al snel genoeg in het topic naar boven, maar ook daar zou het imho ook overdreven zijn als het wel in Brabant was geweest.
Je hoeft me niet uit te leggen wie Gelly is; ik draai onderhand ook alweer wat jaren mee. Ik ga me hier verder ook niet mee bemoeien, maar ik wil nog wel zeggen dat je het misschien een beetje te persoonlijk opvat.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 13:53 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Gelly is een user die je soms maandenlang niet op FOK! ziet. Nu is hij ineens weer terug. Doorgaans doet hij in NWS niks anders dan mekkeren in NWS-FB. Het gezeik met deze vent was er al toen ik NWS-mod was; en dat is alweer 7 jaar geleden.
Gelly opent deze topics niet om te discussiėren, maar puur om zijn (vermeende) punt te maken. En dankzij bilmaatje 99.999 worden kritische posts aan zijn adres verwijderd uit het topic...
Volgens mij werd het weggehaald omdat jij moslimobsessie weer eens niet voor je kon houden. Waarom moet ieder mogelijk topic zo nodig in die richting verkloot worden? Wat voor plezier haal jij daaruit?quote:Op zaterdag 6 februari 2016 13:31 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik ook niet. Ik ben tegen het onmogelijk maken van discussies. Maar als TS met zo'n topic komt dan moet hij ook tegen kritische vragen kunnen. En het moet niet zo zijn dat een mod meteen mijn post weghaalt omdat deze kritisch ingaat op de OP van TS en omdat er een mening van TS wordt gevraagd.
Kinderachtig is het zeker maar het is wel wat Danny adviseert en andersom lijk je er ook totaal geen problemen mee te hebben. Niet teveel met twee maten metenquote:Op zaterdag 6 februari 2016 13:35 schreef Specularium het volgende:
[..]
'Laat ik eens 80 topics maken over hoe kut Brabanders zijn, moeten ze het maar niet de hele tijd over vluchtelingen hebben'.
Vind ik persoonlijk erg kinderachtig.
quote:Op zaterdag 6 februari 2016 14:13 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Kinderachtig is het zeker maar het is wel wat Danny adviseert en andersom lijk je er ook totaal geen problemen mee te hebben. Niet teveel met twee maten meten.
Uiteraard, het ligt aan de mods, heb je mijn andere post ook gelezen?quote:Op zaterdag 6 februari 2016 14:13 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Kinderachtig is het zeker maar het is wel wat Danny adviseert en andersom lijk je er ook totaal geen problemen mee te hebben. Niet teveel met twee maten meten.
Nee, je off-topic pogingen om je wat zieke obsessie door te drijven worden verwijderd. Nu niet de boel gaan verdraaien elfje. Al is dat iets waar je ook al jaren bedreven in bent.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 13:53 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Gelly is een user die je soms maandenlang niet op FOK! ziet. Nu is hij ineens weer terug. Doorgaans doet hij in NWS niks anders dan mekkeren in NWS-FB. Het gezeik met deze vent was er al toen ik NWS-mod was; en dat is alweer 7 jaar geleden.
Gelly opent deze topics niet om te discussiėren, maar puur om zijn (vermeende) punt te maken. En dankzij bilmaatje 99.999 worden kritische posts aan zijn adres verwijderd uit het topic...
Waar zeg ik dat het aan de mods ligt? Ik vroeg enkel om zo nu en dan wat consequent te zijn. En ik heb je andere post ook gelezen.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 14:14 schreef Specularium het volgende:
[..]
Uiteraard, het ligt aan de mods, heb je mijn andere post ook gelezen?
volgens mij leg ik prima en helder uit hoe ik het zie dus je hoeft niet voor mij te sprekenquote:Op zaterdag 6 februari 2016 13:24 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
sp3c weet ook best hoe het werkt, maar hij wil het niet toegeven.
Hoe zouden we jouw obsessie met Elfletterig dan moeten omschrijven?quote:Op zaterdag 6 februari 2016 14:14 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nee, je off-topic pogingen om je wat zieke obsessie door te drijven worden verwijderd. Nu niet de boel gaan verdraaien elfje. Al is dat iets waar je ook al jaren bedreven in bent.
beiden zijn wegquote:Op zaterdag 6 februari 2016 14:14 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nee, je off-topic pogingen om je wat zieke obsessie door te drijven worden verwijderd. Nu niet de boel gaan verdraaien elfje. Al is dat iets waar je ook al jaren bedreven in bent.
Medelijden dekt de lading het beste denk ik.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 14:18 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Hoe zouden we jouw obsessie met Elfletterig dan moeten omschrijven?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |