Zo'n vaart loopt het niet.quote:Op zondag 7 februari 2016 21:40 schreef Stompzinnig het volgende:
[..]
Die staat vast niet te trappelen.
Pepijn Lanenquote:Op zaterdag 6 februari 2016 02:23 schreef Scuidward het volgende:
Ik twijfel of ik het boek zal kopen.
Het eerste boek wat ik ga kopen is dat van Pepijn Lanen.
Gewoon omdat ik hem kan waarderen.
Waardering moet je vinden.
Kinderen schrijven al genoeg.
Gouden Griffel misschien?
Azijnpisser.
FF pissen.
Ken je de kleine lul van Dick Laan ?quote:Op maandag 8 februari 2016 00:28 schreef MrSalazar het volgende:
[..]
Pepijn LanenWat een trieste kneus is dat.
quote:Op maandag 8 februari 2016 00:30 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ken je de kleine lul van Dick Laan ?
Echt? Nog nooit bij stilgestaan.quote:Op maandag 8 februari 2016 00:28 schreef MrSalazar het volgende:
[..]
Pepijn LanenWat een trieste kneus is dat.
Ik vind het niet leuk en het doet ook niet ter zake.quote:Op maandag 8 februari 2016 00:13 schreef tong80 het volgende:
Herman keek schuchter naar beneden. Wilde het rustig houden. Zijn fiets werd meegenomen door de boerin. Hij lag met de rondborstige blondine in de hooiberg. De boerin nam de gestalde fiets tot haar wettige eigendom. De dag erna, op het politiebureau, probeerde hij de ter dienste kundige wedshandhaver te overtuigen dat het vehikel van hem was. De naam van de vriendin was ie kwijt. Dus een getuigen was er niet. Het was een heren-fiets. Niet dat ie zich liet stangen. Maar een klein beetje detail voor het begin van de bestseller 'Ik tong80' kan geen kwaad vond Herman.
Beetje leuk en ter zaken doende begin ?
Wat doet volgens jou wel terzake. In deze. Wees cru.quote:Op maandag 8 februari 2016 13:49 schreef PeteSampras het volgende:
[..]
Ik vind het niet leuk en het doet ook niet ter zake.
Ik zal het even zin voor zin fileren.quote:Op maandag 8 februari 2016 13:50 schreef tong80 het volgende:
[..]
Wat doet volgens jou wel terzake. In deze. Wees cru.
Mijn god. Je Nederlands is nog beroerder en pretentieuzer dan het Nederlands van mij.quote:Op maandag 8 februari 2016 14:04 schreef PeteSampras het volgende:
[..]
Ik zal het even zin voor zin fileren.
Herman keek schuchter naar beneden.
Dit heeft een behoorlijk 'it was a dark and stormy night' gehalte. Je wil niet weten hoeveel mensen een verhaal beginnen met iemand die schuchter naar beneden kijkt, of opschrikt van een geluid, of een hartslag overslaat, etc. Waarschijnlijk doet de schrijver dat om een zekere spanning te creeëren, dat hoopt hij althans, maar het is wel zo'n walgelijk cliché, alsjeblieft.
Wilde het rustig houden.
Dat is geen zin. Zie, er is geen onderwerp. Maar goed. Dat zal wel stijl zijn.
Zijn fiets werd meegenomen door de boerin.
Okay.
Hij lag met de rondborstige blondine in de hooiberg.
Okay.
De boerin nam de gestalde fiets tot haar wettige eigendom.
Als de fiets van Herman is, dan is Herman de eigenaar. Dat zouden we kunnen verwachten aangezien we eerder gelezen hebben 'zijn fiets'. Als dat niet het geval is, dus als Herman de fiets heeft gestolen of in bruikleen heeft of wat dan ook en de fiets daadwerkelijk de boerin toebehoort, dan is deze al haar wettige eigendom en kan zij deze niet zo 'tot haar nemen'. Oftwel, of de boerin is al de eigenaar (in welk geval ze niet nog een keer de eigenaar kan worden), of ze is het niet, in welk geval het onwettig is. Hoe dan ook is het lulpraat.
De dag erna, op het politiebureau, probeerde hij de ter dienste kundige wedshandhaver te overtuigen dat het vehikel van hem was.
'de ter dienste kundige wedshandhaver' kan ik moeilijk Nederlands noemen. Het is wanhopige mooischrijverij, waarschijnlijk met het oogmerk te amuseren. Het volkomen triviale en oninteressante mooier voor te laten komen dan het is door wooooordjes te gebruiken. Dat maakt het echt niet minder oninteressant.
De naam van de vriendin was ie kwijt.
Dat zal dan die rondborstige blondine zijn. Okay.
Dus een getuigen was er niet.
Getuige.
Het was een heren-fiets.
Herenfiets.
Niet dat ie zich liet stangen.
Kijk, dat vind ik dan in alle eerlijkheid wel aardig, want zie: een herenfiets heeft natuurlijk een stang. Een damesfiets ook, trouwens, maar omdat die een stuk lager zit doen we gemakshalve maar alsof dat niet het geval is. Ook vreemd, trouwens.
Maar een klein beetje detail voor het begin van de bestseller 'Ik tong80' kan geen kwaad vond Herman.
Hier klop je jezelf even op de schouders dat je opgeschreven hebt dat de fiets van Herman of de boerin een herenfiets is en doorbreek je de vierde wand. Wat zou het leuk zijn als een van die twee zaken er ook maar enigszins toe zou doen! Maar goed, schrijf rustig verder. Misschien kom dat dan nog wel!
Al met al heb ik dus zo ongeveer op de helft van de tekst opmerkingen, de andere helft interesseert me gewoon niet. Oftewel: ik vind het niet leuk en het doet niet ter zake.
Op maandag 8 februari 2016 14:04 schreef PeteSampras het volgende:
Misschien heb je gelijk. Mijn ex cuses. Was niet zo hard bedoeld.quote:Op maandag 8 februari 2016 16:02 schreef PeteSampras het volgende:
Ja, dat zal allemaal wel. Je vraagt om een mening, die heb je gekregen. In plaats van erop in te gaan en het commentaar - of je het er nu mee eens bent of niet - met dank en blijdschap te ontvangen, verval je in hol gelul. Prima hoor. WHATEVER FLOATS YOUR BOAT, MAN.
Het manuscript wordt het boek.quote:Op maandag 15 februari 2016 15:36 schreef Maanvis het volgende:
stuur het manuscript maar naar me op dan kijk ik wel of ik er geld in zie!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |