Ik heb een soortgelijke iets mijn Clio RS 172 uit 2000.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 18:12 schreef Braddie het volgende:
Sinds vorige week vrijdag heeft de auto het probleem dat 'ie vaker wel dan niet een keer schokt bij het gas geven en gas loslaten.
Nou lijkt het mij niet dat ik gek ben, maar ik voel toch echt duidelijk bij het gas geven of gas loslaten dat de auto een keer schokt, bij het gasgeven voel je het (Het voelt net alsof je de koppeling in een keer los laat) En bij het gas los laten ook, al is het dan wat minder aanwezig.
Dus als ik alle 4 vervang + bougies dan moet het in orde zijn?quote:Op vrijdag 5 februari 2016 19:56 schreef hoas het volgende:
Heeft deze penbobines?
Gezocht en ja dus, even uitlezen en de kapotte vervangen maar liever alle 4 incl bougies, kost je 150-200 euro en hij rijd weer als een nieuwe.
Die van mij blijft het doen.. Alleen met warme motor iets minder heftig.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 19:58 schreef sebaz het volgende:
[..]
Ik heb een soortgelijke iets mijn Clio RS 172 uit 2000.
Eigenlijk gebeurt het alleen af en toe als ie koud is.
Of ik trap de koppeling een keer in of ik geef een beetje gas bij.
Als ik de straat uit ben is het dan ook gelijk over. Dus als het een keer gebeurt dan maak ik me er niet zo druk om.
je kunt hem ook laten uitlezen om het zeker te weten, maar als het bij een warme motor minder wordt is het bijna zeker, er komt vocht in de bobines wat met een warme motor verdwijnt.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 19:59 schreef Braddie het volgende:
[..]
Dus als ik alle 4 vervang + bougies dan moet het in orde zijn?
(Ik heb echt geen idee hoe het verder allemaal in elkaar steekt zo`n motorblok)
Ah, weer wat geleerd.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 20:05 schreef hoas het volgende:
[..]
je kunt hem ook laten uitlezen om het zeker te weten, maar als het bij een warme motor minder wordt is het bijna zeker, er komt vocht in de bobines wat met een warme motor verdwijnt.
Doen alle Renaults. Serieus, zelfs een nieuwe Megane heeft een kantelend blok met wiebelende pook. Dat is normaal, of ieder geval typisch Renault.quote:
Die van mij is het pas sinds vorig weekend gaan doen anders..quote:Op vrijdag 5 februari 2016 20:41 schreef Fer het volgende:
[..]
Doen alle Renaults. Serieus, zelfs een nieuwe Megane heeft een kantelend blok met wiebelende pook. Dat is normaal, of ieder geval typisch Renault.
Noway in hell dat een 98'er Twingo 1.2 4 pen bobines heeftquote:Op vrijdag 5 februari 2016 19:56 schreef hoas het volgende:
Heeft deze penbobines?
Gezocht en ja dus, even uitlezen en de kapotte vervangen maar liever alle 4 incl bougies, kost je 150-200 euro en hij rijd weer als een nieuwe.
Gezien en je hebt 100% gelijk!quote:Op vrijdag 5 februari 2016 20:56 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Noway in hell dat een 98'er Twingo 1.2 4 pen bobines heeft
Motorsteun is niet gaar.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 20:57 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Is je motorsteun echt niet gaar? Zeer die aan d-riem zijde is lastig te zien.
Wat kost zo`n grap? Hij rijd niet vreselijk. Het is alleen vervelend met gas geven/gas los laten, dan voel je hem ff een keer schokken.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 20:58 schreef Fer het volgende:
Zo,n Twingo 1.2 heeft trouwens geen coil on plug, maar gewoon een bobine-module met 4 aansluitingen voor bougiekabels. Rotte bougiekabels rijden trouwens ook vreselijk bij lage toeren.
Kabels vallen wel mee. Pak gelijk de bougies mee.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 21:30 schreef Braddie het volgende:
[..]
Wat kost zo`n grap? Hij rijd niet vreselijk. Het is alleen vervelend met gas geven/gas los laten, dan voel je hem ff een keer schokken.
Dat sowieso.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 21:48 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Kabels vallen wel mee. Pak gelijk de bougies mee.
Tientjeswerk als je het online koopt en zelf plaatst. Gewoon kabel voor kabel, maar die bougies eruit draaien is best kut bij die stokbroden. Ze zitten meestal diep, achterkant van de motor en je hebt een dunne dop of pijp sleutel nodig.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 21:30 schreef Braddie het volgende:
[..]
Wat kost zo`n grap? Hij rijd niet vreselijk. Het is alleen vervelend met gas geven/gas los laten, dan voel je hem ff een keer schokken.
10+20+40. Dat is nog wel te over zien (Is alsnog wel 1/4e van mijn autoquote:Op vrijdag 5 februari 2016 21:50 schreef Fer het volgende:
[..]
Tientjeswerk als je het online koopt en zelf plaatst. Gewoon kabel voor kabel, maar die bougies eruit draaien is best kut bij die stokbroden. Ze zitten meestal diep, achterkant van de motor en je hebt een dunne dop of pijp sleutel nodig.
10+20+40 bij Mr Auto.
Nee, 2.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 22:12 schreef spiritusbus het volgende:
Bij 25 pas doorschakelen
Laat me raden, je pakt haakse bochten ook in de eerste versnelling?
Ik bij 30, als ik bij stoplichten sta, die meteen naar 80km gaan. Ecomotive diesel met een heeeeeeeeluh lange twee.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 22:12 schreef spiritusbus het volgende:
Bij 25 pas doorschakelen
Laat me raden, je pakt haakse bochten ook in de eerste versnelling?
net voor aangrijpings punt gas geven zodat dat tegelijkertijd is.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 01:32 schreef gewoonmeppen het volgende:
Je laat waarschijnlijk de koppeling te abrupt omhoog komen, en geeft dan net te laat gas en te veel.
Je moet je koppeling geleidelijk laten opkomen, terwijl je gelijktijdig een beetje gas geeft.
Ook weer niet overdrijven natuurlijk,maar dat kan het schokken verklaren, braadslee.
Het door jouw vader gegeven advies is zo gek nog niet. Ik schakel ook net een fractie later. Zeker met benzine komt dan de koppel op en kan je vloeiend doorschakelen. In mijn auto voel ik niet eens dat ik schakel, alleen dat versnelling even stopt. Sporadisch schakel ik te vroeg en dan schokt de auto ja.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 18:32 schreef Braddie het volgende:
[..]
bij 6?! Wil je je krukaslager naar de kloten helpen?![]()
Ik schakel bij 25 naar z`n 2, bij 40-50 naar z`n 3, bij 60-70 naar z`n 4 en bij 80-100 naar z`n 5. Rij in een 1,2 benzine he. Niet in een dieseltje.
Dat leren ze je ook.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 09:33 schreef Catch22- het volgende:
Ik heb echt in heel veel auto's gereden op alle brandstoffen van 45 tot 200pk+, maar de eerste versnelling is echt alleen voor rollen. Die gebruik je nooit om te rijden.
Ik ook, tot mijn Leon Ecomotive kreeg. Die ging raar doen als bij opschakelen naar 2, het toerental onder de 1000 kwam. Nu brul ik hem in 1 naar 3000 als een oude bus.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 09:33 schreef Catch22- het volgende:
Ik heb echt in heel veel auto's gereden op alle brandstoffen van 45 tot 200pk+, maar de eerste versnelling is echt alleen voor rollen. Die gebruik je nooit om te rijden.
*hok*quote:Op zaterdag 6 februari 2016 11:15 schreef Glijdt_licht het volgende:
Braddie ik denk eerder dat jouw hok zo'n 4000 rpm doet bij 120kmh..
Haalt dat "hok" de 140 wel?quote:Op zaterdag 6 februari 2016 11:22 schreef Braddie het volgende:
[..]
*hok*![]()
4000rpm bij 120?
Dan zou de toerenbegrenzer bij 135-140 toch al in moeten kicken? Of ben ik nou totaal onhandig aan rekenen?
Bij de Ka van m`n moeder gebruik ik de 1 altijd om te rollen, bij 10 naar z`n 2 is goed te doen. Seicento van m`n moeder, net zo.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 10:25 schreef Fer het volgende:
[..]
Ik ook, tot mijn Leon Ecomotive kreeg. Die ging raar doen als bij opschakelen naar 2, het toerental onder de 1000 kwam. Nu brul ik hem in 1 naar 3000 als een oude bus.
Zonder hele grote moeite.quote:
Wat een kut-vervoersmiddelen rijden jullie trouwens.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 11:24 schreef Braddie het volgende:
[..]
Bij de Ka van m`n moeder gebruik ik de 1 altijd om te rollen, bij 10 naar z`n 2 is goed te doen. Seicento van m`n moeder, net zo.
Ik moet bij deze toch echt niet onder de 15 naar z`n 2 schakelen (Nogmaals) Want dan heeft 'ie geen kracht én gaat 'ie vaker wel dan niet lopen bokken omdat het eigenlijk te langzaam is.
Iedere auto reageert er anders op. Maar bij mijn rijschool werd er geleerd dat van 1 naar 2 bij ongeveer 15 kilometer per uur "Normaal" Is
Sja, m`n moeder interesseert het echt geen reet (Die haalt op jaarbasis trouwens echt met heel veel moeite de 4000 kilometer) En mij interesseert het ook niet echt, wil gewoon een betrouwbaar autootje wat mij van A > B brengt, en dat heb ik nu.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 11:25 schreef hoas het volgende:
[..]
Wat een kut-vervoersmiddelen rijden jullie trouwens.
Die zal ergens tussen 6 en 6,5 k rpm liggen, gok ik. Bij de meeste kleine niet GTI hokken zo.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 11:22 schreef Braddie het volgende:
[..]
*hok*![]()
4000rpm bij 120?
Dan zou de toerenbegrenzer bij 135-140 toch al in moeten kicken? Of ben ik nou totaal onhandig aan rekenen?
Precies, daarom snap ik niet dat mensen mij hier nu zo op afrekenen, zoals ik schakel is gewoon *normaal* voor een klein blokje zonder turbo inderdaad.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 13:17 schreef ErkendFokker het volgende:
Ik schakel altijd
1->2 bij 10
2->3 bij 50
3->4 bij 80/90
4->5 bij 110
En dat is met een diesel nota bene.
Met een klein ongeblazen blok moet je echt wel wat later schakelen hoor.
@leandra:zo'n 1.2 zonder turbo heeft toch een heel andere manier van rijden dan een 2.0t. Die moet je echt wel wat later opschakelen.
quote:Op zaterdag 6 februari 2016 15:04 schreef reeybehn het volgende:
Kleine benzine motoren moeten juist toeren maken om enige kracht en koppel te hebben
Maar bijna nooit in de 1. Dat schokken is overigens wel te compenseren door goed te koppelenquote:Op zaterdag 6 februari 2016 15:04 schreef reeybehn het volgende:
Kleine benzine motoren moeten juist toeren maken om enige kracht en koppel te hebben
Waarom zou je in zijn 1 geen toeren moeten maken dan? Bij 25km/h draait ie echt nog geen 4000 toeren ofzo hoor.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 15:30 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Maar bijna nooit in de 1. Dat schokken is overigens wel te compenseren door goed te koppelen
Maatje, bij een diesel ja.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 15:39 schreef tailfox het volgende:
1 is alleen om de auto weg te laten rijden.
Bij 25 schat ik misschien net 3000 toeren te draaien, valt echt heel erg mee.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 15:37 schreef Gilan het volgende:
[..]
Waarom zou je in zijn 1 geen toeren moeten maken dan? Bij 25km/h draait ie echt nog geen 4000 toeren ofzo hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |