abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159685386
Heeft deze penbobines?

Gezocht en ja dus, even uitlezen en de kapotte vervangen maar liever alle 4 incl bougies, kost je 150-200 euro en hij rijd weer als een nieuwe.
pi_159685444
quote:
5s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 18:12 schreef Braddie het volgende:
Sinds vorige week vrijdag heeft de auto het probleem dat 'ie vaker wel dan niet een keer schokt bij het gas geven en gas loslaten.

Nou lijkt het mij niet dat ik gek ben, maar ik voel toch echt duidelijk bij het gas geven of gas loslaten dat de auto een keer schokt, bij het gasgeven voel je het (Het voelt net alsof je de koppeling in een keer los laat) En bij het gas los laten ook, al is het dan wat minder aanwezig.
Ik heb een soortgelijke iets mijn Clio RS 172 uit 2000.
Eigenlijk gebeurt het alleen af en toe als ie koud is.
Of ik trap de koppeling een keer in of ik geef een beetje gas bij.
Als ik de straat uit ben is het dan ook gelijk over. Dus als het een keer gebeurt dan maak ik me er niet zo druk om.
pi_159685447
EDIT: ik kan niet quoten.

[ Bericht 70% gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2016 20:00:18 ]
pi_159685473
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 19:56 schreef hoas het volgende:
Heeft deze penbobines?

Gezocht en ja dus, even uitlezen en de kapotte vervangen maar liever alle 4 incl bougies, kost je 150-200 euro en hij rijd weer als een nieuwe.
Dus als ik alle 4 vervang + bougies dan moet het in orde zijn?

(Ik heb echt geen idee hoe het verder allemaal in elkaar steekt zo`n motorblok :') )
pi_159685479
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 19:58 schreef sebaz het volgende:

[..]

Ik heb een soortgelijke iets mijn Clio RS 172 uit 2000.
Eigenlijk gebeurt het alleen af en toe als ie koud is.
Of ik trap de koppeling een keer in of ik geef een beetje gas bij.
Als ik de straat uit ben is het dan ook gelijk over. Dus als het een keer gebeurt dan maak ik me er niet zo druk om.
Die van mij blijft het doen.. Alleen met warme motor iets minder heftig.
pi_159685615
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 19:59 schreef Braddie het volgende:

[..]

Dus als ik alle 4 vervang + bougies dan moet het in orde zijn?

(Ik heb echt geen idee hoe het verder allemaal in elkaar steekt zo`n motorblok :') )
je kunt hem ook laten uitlezen om het zeker te weten, maar als het bij een warme motor minder wordt is het bijna zeker, er komt vocht in de bobines wat met een warme motor verdwijnt.
pi_159685744
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 20:05 schreef hoas het volgende:

[..]

je kunt hem ook laten uitlezen om het zeker te weten, maar als het bij een warme motor minder wordt is het bijna zeker, er komt vocht in de bobines wat met een warme motor verdwijnt.
Ah, weer wat geleerd.

Maar 4 bougies + 4 bobines ? (Geen idee hoe dat werkt) Kopen en vervangen en dan ben ik klaar voor 150-200 zeg je?

(Dan is m`n auto al bijna totalloss :') Heb dat ding aangeschaft voor 300 :') )
pi_159686469
quote:
5s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 18:12 schreef Braddie het volgende:
Auto: Renault Twingo uit 1998.
Doen alle Renaults. Serieus, zelfs een nieuwe Megane heeft een kantelend blok met wiebelende pook. Dat is normaal, of ieder geval typisch Renault.
.
pi_159686487
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 20:41 schreef Fer het volgende:

[..]

Doen alle Renaults. Serieus, zelfs een nieuwe Megane heeft een kantelend blok met wiebelende pook. Dat is normaal, of ieder geval typisch Renault.
Die van mij is het pas sinds vorig weekend gaan doen anders..
pi_159686961
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 19:56 schreef hoas het volgende:
Heeft deze penbobines?

Gezocht en ja dus, even uitlezen en de kapotte vervangen maar liever alle 4 incl bougies, kost je 150-200 euro en hij rijd weer als een nieuwe.
Noway in hell dat een 98'er Twingo 1.2 4 pen bobines heeft
pi_159686998
Is je motorsteun echt niet gaar? Zeer die aan d-riem zijde is lastig te zien.
pi_159687029
Zo,n Twingo 1.2 heeft trouwens geen coil on plug, maar gewoon een bobine-module met 4 aansluitingen voor bougiekabels. Rotte bougiekabels rijden trouwens ook vreselijk bij lage toeren.
.
pi_159687075
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 20:56 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Noway in hell dat een 98'er Twingo 1.2 4 pen bobines heeft
Gezien en je hebt 100% gelijk!
pi_159687916
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 20:57 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Is je motorsteun echt niet gaar? Zeer die aan d-riem zijde is lastig te zien.
Motorsteun is niet gaar.
Auto is gecheckt op motorsteun/baksteun en was nog gewoon prima.

Als je motorsteun/motorsteunen gaar zijn dan voel je dat ook wel zodra je de auto start of afzet. Maar dat is ook hier niet het geval.
pi_159687938
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 20:58 schreef Fer het volgende:
Zo,n Twingo 1.2 heeft trouwens geen coil on plug, maar gewoon een bobine-module met 4 aansluitingen voor bougiekabels. Rotte bougiekabels rijden trouwens ook vreselijk bij lage toeren.
Wat kost zo`n grap? Hij rijd niet vreselijk. Het is alleen vervelend met gas geven/gas los laten, dan voel je hem ff een keer schokken.
pi_159688457
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 21:30 schreef Braddie het volgende:

[..]

Wat kost zo`n grap? Hij rijd niet vreselijk. Het is alleen vervelend met gas geven/gas los laten, dan voel je hem ff een keer schokken.
Kabels vallen wel mee. Pak gelijk de bougies mee.
pi_159688488
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 21:48 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Kabels vallen wel mee. Pak gelijk de bougies mee.
Dat sowieso.
Bougies + kabels + Bobine?
pi_159688508
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 21:30 schreef Braddie het volgende:

[..]

Wat kost zo`n grap? Hij rijd niet vreselijk. Het is alleen vervelend met gas geven/gas los laten, dan voel je hem ff een keer schokken.
Tientjeswerk als je het online koopt en zelf plaatst. Gewoon kabel voor kabel, maar die bougies eruit draaien is best kut bij die stokbroden. Ze zitten meestal diep, achterkant van de motor en je hebt een dunne dop of pijp sleutel nodig.

10+20+40 bij Mr Auto.
.
  vrijdag 5 februari 2016 @ 21:51:04 #69
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_159688517
- weg -

[ Bericht 93% gewijzigd door Sounddragon op 06-02-2016 13:47:40 ]
Lachen joh.
  vrijdag 5 februari 2016 @ 21:59:35 #70
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_159688724
Waarom open je dit topic eigenlijk? Je weet zeker dat de steunen goed zijn, je weet zeker dat het niet aan je rijstijl ligt (terwijl je pa de klachten niet heeft...) en je bent er vrij zeker van dat het aan de ontsteking ligt. Wat wil je van ons horen dan?
pi_159688752
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 21:50 schreef Fer het volgende:

[..]

Tientjeswerk als je het online koopt en zelf plaatst. Gewoon kabel voor kabel, maar die bougies eruit draaien is best kut bij die stokbroden. Ze zitten meestal diep, achterkant van de motor en je hebt een dunne dop of pijp sleutel nodig.

10+20+40 bij Mr Auto.
10+20+40. Dat is nog wel te over zien (Is alsnog wel 1/4e van mijn auto :') Maar ach)
Heb een hoop handige mensen in de familie dus dat komt ook sowieso wel goed :) Ik ga er zelf niet aan beginnen.
pi_159689073
Bij 25 pas doorschakelen :')

Laat me raden, je pakt haakse bochten ook in de eerste versnelling?
pi_159689106
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 22:12 schreef spiritusbus het volgende:
Bij 25 pas doorschakelen :')

Laat me raden, je pakt haakse bochten ook in de eerste versnelling?
Nee, 2.
En nogmaals, ik schakel tussen de 15 en 25! Ligt helemaal aan de situatie. Als ik vanuit stilstand (door een stoplicht of dergelijke) De snelweg op moet, ga ik echt niet schakelen bij 15.
pi_159689580
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 22:12 schreef spiritusbus het volgende:
Bij 25 pas doorschakelen :')

Laat me raden, je pakt haakse bochten ook in de eerste versnelling?
Ik bij 30, als ik bij stoplichten sta, die meteen naar 80km gaan. Ecomotive diesel met een heeeeeeeeluh lange twee.
.
pi_159690023
Als ik bij 25 schakel schokt mijn auto ook :')

Probeer iets eerder te schakelen, of gas bij geven wanneer je de koppeling laat opkomen. Als het minder schokt weet je waar het aan ligt.
  zaterdag 6 februari 2016 @ 01:32:53 #76
198698 gewoonmeppen
Wie niet voelen wil...
pi_159694817
Je laat waarschijnlijk de koppeling te abrupt omhoog komen, en geeft dan net te laat gas en te veel.
Je moet je koppeling geleidelijk laten opkomen, terwijl je gelijktijdig een beetje gas geeft.
Ook weer niet overdrijven natuurlijk,maar dat kan het schokken verklaren, braadslee.

[ Bericht 2% gewijzigd door gewoonmeppen op 06-02-2016 01:41:06 ]
pi_159694952
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 01:32 schreef gewoonmeppen het volgende:
Je laat waarschijnlijk de koppeling te abrupt omhoog komen, en geeft dan net te laat gas en te veel.
Je moet je koppeling geleidelijk laten opkomen, terwijl je gelijktijdig een beetje gas geeft.
Ook weer niet overdrijven natuurlijk,maar dat kan het schokken verklaren, braadslee.
net voor aangrijpings punt gas geven zodat dat tegelijkertijd is.
Anders slaat auto mis af
pi_159695899
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 18:32 schreef Braddie het volgende:

[..]

bij 6?! Wil je je krukaslager naar de kloten helpen? :')
Ik schakel bij 25 naar z`n 2, bij 40-50 naar z`n 3, bij 60-70 naar z`n 4 en bij 80-100 naar z`n 5. Rij in een 1,2 benzine he. Niet in een dieseltje.
Het door jouw vader gegeven advies is zo gek nog niet. Ik schakel ook net een fractie later. Zeker met benzine komt dan de koppel op en kan je vloeiend doorschakelen. In mijn auto voel ik niet eens dat ik schakel, alleen dat versnelling even stopt. Sporadisch schakel ik te vroeg en dan schokt de auto ja.
  zaterdag 6 februari 2016 @ 09:33:17 #79
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_159697383
Ik heb echt in heel veel auto's gereden op alle brandstoffen van 45 tot 200pk+, maar de eerste versnelling is echt alleen voor rollen. Die gebruik je nooit om te rijden.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_159697869
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 09:33 schreef Catch22- het volgende:
Ik heb echt in heel veel auto's gereden op alle brandstoffen van 45 tot 200pk+, maar de eerste versnelling is echt alleen voor rollen. Die gebruik je nooit om te rijden.
Dat leren ze je ook.
pi_159698124
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 09:33 schreef Catch22- het volgende:
Ik heb echt in heel veel auto's gereden op alle brandstoffen van 45 tot 200pk+, maar de eerste versnelling is echt alleen voor rollen. Die gebruik je nooit om te rijden.
Ik ook, tot mijn Leon Ecomotive kreeg. Die ging raar doen als bij opschakelen naar 2, het toerental onder de 1000 kwam. Nu brul ik hem in 1 naar 3000 als een oude bus.
.
pi_159698969
Braddie ik denk eerder dat jouw hok zo'n 4000 rpm doet bij 120kmh..
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_159698985
1, Verdelerkap en rotor nakijken.
2, bougies en bobine nakijken.
3, ontluchtingsgat benzinetank nakijken.

bij een Twingo oud model zijn dat de meest voorkomende oorzaken.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_159699090
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 11:15 schreef Glijdt_licht het volgende:
Braddie ik denk eerder dat jouw hok zo'n 4000 rpm doet bij 120kmh..
*hok* :')
4000rpm bij 120?
Dan zou de toerenbegrenzer bij 135-140 toch al in moeten kicken? Of ben ik nou totaal onhandig aan rekenen? :')
pi_159699116
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 11:22 schreef Braddie het volgende:

[..]

*hok* :')
4000rpm bij 120?
Dan zou de toerenbegrenzer bij 135-140 toch al in moeten kicken? Of ben ik nou totaal onhandig aan rekenen? :')
Haalt dat "hok" de 140 wel?
pi_159699118
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 10:25 schreef Fer het volgende:

[..]

Ik ook, tot mijn Leon Ecomotive kreeg. Die ging raar doen als bij opschakelen naar 2, het toerental onder de 1000 kwam. Nu brul ik hem in 1 naar 3000 als een oude bus.
Bij de Ka van m`n moeder gebruik ik de 1 altijd om te rollen, bij 10 naar z`n 2 is goed te doen. Seicento van m`n moeder, net zo.

Ik moet bij deze toch echt niet onder de 15 naar z`n 2 schakelen (Nogmaals) Want dan heeft 'ie geen kracht én gaat 'ie vaker wel dan niet lopen bokken omdat het eigenlijk te langzaam is.

Iedere auto reageert er anders op. Maar bij mijn rijschool werd er geleerd dat van 1 naar 2 bij ongeveer 15 kilometer per uur "Normaal" Is
pi_159699133
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 11:24 schreef hoas het volgende:

[..]

Haalt dat "hok" de 140 wel?
Zonder hele grote moeite.
Ik rij vaak s'nachts als de snelweg leeg is 130-140 op de linkerbaan, en ik heb hem ooit eens op 162 gekregen (Toen was ie nog een beetje aan het trekken maar durfde ik niet harder :') )
pi_159699139
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 11:24 schreef Braddie het volgende:

[..]

Bij de Ka van m`n moeder gebruik ik de 1 altijd om te rollen, bij 10 naar z`n 2 is goed te doen. Seicento van m`n moeder, net zo.

Ik moet bij deze toch echt niet onder de 15 naar z`n 2 schakelen (Nogmaals) Want dan heeft 'ie geen kracht én gaat 'ie vaker wel dan niet lopen bokken omdat het eigenlijk te langzaam is.

Iedere auto reageert er anders op. Maar bij mijn rijschool werd er geleerd dat van 1 naar 2 bij ongeveer 15 kilometer per uur "Normaal" Is
Wat een kut-vervoersmiddelen rijden jullie trouwens.
pi_159699170
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 11:25 schreef hoas het volgende:

[..]

Wat een kut-vervoersmiddelen rijden jullie trouwens.
Sja, m`n moeder interesseert het echt geen reet (Die haalt op jaarbasis trouwens echt met heel veel moeite de 4000 kilometer) En mij interesseert het ook niet echt, wil gewoon een betrouwbaar autootje wat mij van A > B brengt, en dat heb ik nu.

Dus prima toch? Niet zo afgeven op wat andere rijden, je hoeft er zelf niet in te rijden dus waarom maak je er dan jouw probleem van met je "Kut vervoersmiddelen" :')

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 06-02-2016 11:30:36 ]
  zaterdag 6 februari 2016 @ 13:17:01 #90
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_159701238
Ik schakel altijd
1->2 bij 10
2->3 bij 50
3->4 bij 80/90
4->5 bij 110

En dat is met een diesel nota bene.
Met een klein ongeblazen blok moet je echt wel wat later schakelen hoor.

@leandra: :') zo'n 1.2 zonder turbo heeft toch een heel andere manier van rijden dan een 2.0t. Die moet je echt wel wat later opschakelen.
  FOK!fotograaf zaterdag 6 februari 2016 @ 13:21:08 #91
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_159701304
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 11:22 schreef Braddie het volgende:

[..]

*hok* :')
4000rpm bij 120?
Dan zou de toerenbegrenzer bij 135-140 toch al in moeten kicken? Of ben ik nou totaal onhandig aan rekenen? :')
Die zal ergens tussen 6 en 6,5 k rpm liggen, gok ik. Bij de meeste kleine niet GTI hokken zo.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_159701453
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 13:17 schreef ErkendFokker het volgende:
Ik schakel altijd
1->2 bij 10
2->3 bij 50
3->4 bij 80/90
4->5 bij 110

En dat is met een diesel nota bene.
Met een klein ongeblazen blok moet je echt wel wat later schakelen hoor.

@leandra: :') zo'n 1.2 zonder turbo heeft toch een heel andere manier van rijden dan een 2.0t. Die moet je echt wel wat later opschakelen.
Precies, daarom snap ik niet dat mensen mij hier nu zo op afrekenen, zoals ik schakel is gewoon *normaal* voor een klein blokje zonder turbo inderdaad.

Anders gaat zo`n autootje echt tegensputteren en heb je 0,0 trekkracht.
Je moet naar mijn inzien juist die kleine blokjes redelijk op toeren houden anders dan houd het niet over.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 06-02-2016 13:29:14 ]
  zaterdag 6 februari 2016 @ 15:04:53 #93
356808 reeybehn
omdat een rayban te duur is
pi_159703660
Kleine benzine motoren moeten juist toeren maken om enige kracht en koppel te hebben
pi_159703702
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 15:04 schreef reeybehn het volgende:
Kleine benzine motoren moeten juist toeren maken om enige kracht en koppel te hebben
  zaterdag 6 februari 2016 @ 15:30:46 #95
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_159704315
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 15:04 schreef reeybehn het volgende:
Kleine benzine motoren moeten juist toeren maken om enige kracht en koppel te hebben
Maar bijna nooit in de 1. Dat schokken is overigens wel te compenseren door goed te koppelen
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_159704472
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 15:30 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Maar bijna nooit in de 1. Dat schokken is overigens wel te compenseren door goed te koppelen
Waarom zou je in zijn 1 geen toeren moeten maken dan? Bij 25km/h draait ie echt nog geen 4000 toeren ofzo hoor.
pi_159704505
1 is alleen om de auto weg te laten rijden.
pi_159704526
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 15:39 schreef tailfox het volgende:
1 is alleen om de auto weg te laten rijden.
Maatje, bij een diesel ja.
Die eco diesels van tegenwoordig geven aan bij 10 km op te schakelen naar 2, probeer dat eens in een benzine auto ? Die gaat bokken of afslaan. Dat is echt te langzaam.
pi_159704534
En daarvoor wil je toch echt wat koppel tot je beschikking hebben lijkt me, bij zo'n blokje komt dat pas rond de 2500 toeren gok ik
pi_159704548
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 15:37 schreef Gilan het volgende:

[..]

Waarom zou je in zijn 1 geen toeren moeten maken dan? Bij 25km/h draait ie echt nog geen 4000 toeren ofzo hoor.
Bij 25 schat ik misschien net 3000 toeren te draaien, valt echt heel erg mee.
Maar mensen hebben al het oordeel klaar

- Braddie heeft lang over z`n rijbewijs gedaan > Kan niet rijden > geen verstand van auto's
- Twingo is geen fatsoenlijke auto.
- Twingo is geen auto om toeren mee te maken.
- Braddie weet niks over zijn eigen auto.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-02-2016 15:43:44 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')