abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159684509
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 19:14 schreef loveli het volgende:
Het is een Renault, zal wel een electrisch probleem zijn.
Zou zomaar kunnen. Bobines/Bougies..
  vrijdag 5 februari 2016 @ 19:18:21 #32
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159684530
Weet je vader wel dat je pas zo laat schakelt?
Of gaf hij je het advies wat later te schakelen omdat hij denkt dat je volgens het nieuwe rijden schakelt?

Ik vind je schakelpatroon echt absurd voor zo'n gebakje.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 5 februari 2016 @ 19:19:53 #33
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_159684565
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 19:18 schreef Leandra het volgende:
Weet je vader wel dat je pas zo laat schakelt?
Of gaf hij je het advies wat later te schakelen omdat hij denkt dat je volgens het nieuwe rijden schakelt?

Ik vind je schakelpatroon echt absurd voor zo'n gebakje.
Braddie voelt dat echt wel aan hoor :{w
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  vrijdag 5 februari 2016 @ 19:21:43 #34
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159684603
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 19:19 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Braddie voelt dat echt wel aan hoor :{w
Sorry, my bad, had ik moeten weten natuurlijk :@
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_159684624
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 19:18 schreef Leandra het volgende:
Weet je vader wel dat je pas zo laat schakelt?
Of gaf hij je het advies wat later te schakelen omdat hij denkt dat je volgens het nieuwe rijden schakelt?

Ik vind je schakelpatroon echt absurd voor zo'n gebakje.
Wat is er absurd aan
Van 1 naar 2 bij 15-25
Van 2 naar 3 bij 40-50.
Van 3 naar 4 bij 60-70.
Van 4 naar 5 bij 80-100

Autootje trekt het prima, maakt niet bijster veel toeren.
Als ik lager dan dit qua snelheden > versnellingen word het er écht niet beter op.

Toen ik de auto net maakte schakelde ik op de rijles methode, bij 10 naar z`n 2, bij 25 naar z`n 3, bij 40 naar z`n 4, 60 naar z`n 5. Geloof me, dat vind 'ie niet prettig..
Ik rij al 3 maanden rond in dit autootje (Sinds December) Dus denk wel dat ik aanvoel wat wel/niet kan toch?

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2016 19:23:51 ]
  vrijdag 5 februari 2016 @ 19:24:59 #36
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159684678
Ik zal morgen eens kijken hoeveel toeren mijn 2.0t maakt bij 25 km pu in z'n 1.
En FYI, die doet amper 2.500 toeren bij 120 in z'n 5.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_159684713
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 19:24 schreef Leandra het volgende:
Ik zal morgen eens kijken hoeveel toeren mijn 2.0t maakt bij 25 km pu in z'n 1.
En FYI, die doet amper 2.500 toeren bij 120 in z'n 5.
Ik schat dat ik 3000 toeren maak bij 25 in z`n 1.
Bij 120 in z`n 5 zal ik 3000-3500 toeren draaien schat ik. Durf het niet precies te zeggen, heb geen toerenteller.

(Ik ga overigens bij een koude motor niet doortrekken tot 25 in z`n 1 :') )
  vrijdag 5 februari 2016 @ 19:28:21 #38
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159684752
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 19:22 schreef Braddie het volgende:

[..]

Wat is er absurd aan
Van 1 naar 2 bij 15-25
Van 2 naar 3 bij 40-50.
Van 3 naar 4 bij 60-70.
Van 4 naar 5 bij 80-100

Autootje trekt het prima, maakt niet bijster veel toeren.
Als ik lager dan dit qua snelheden > versnellingen word het er écht niet beter op.

Toen ik de auto net maakte schakelde ik op de rijles methode, bij 10 naar z`n 2, bij 25 naar z`n 3, bij 40 naar z`n 4, 60 naar z`n 5. Geloof me, dat vind 'ie niet prettig..
Ik rij al 3 maanden rond in dit autootje (Sinds December) Dus denk wel dat ik aanvoel wat wel/niet kan toch?

Bij 15 naar z'n 2 is natuurlijk een heel ander verhaal dan bij 25 naar z'n 2.
Idem voor 40 naar z'n 3 vs 50 naar z'n 3.
Etc, etc, etc.

Met zo'n gebakje zou 15 naar z'n 2 en 40 naar z'n 3 ongeveer de bovengrens moeten zijn, niet de ondergrens.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_159684797
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 19:28 schreef Leandra het volgende:

[..]

Bij 15 naar z'n 2 is natuurlijk een heel ander verhaal dan bij 25 naar z'n 2.
Idem voor 40 naar z'n 3 vs 50 naar z'n 3.
Etc, etc, etc.

Met zo'n gebakje zou 15 naar z'n 2 en 40 naar z'n 3 ongeveer de bovengrens moeten zijn, niet de ondergrens.
Volgens mij vergis jij je enorm in de Twingo..
15 naar 2 de bovengrens? Als ik onder die 15 km kom dan word ik haast gesmeekt door de motor of ik alsjeblieft wil terugschakelen :')
  vrijdag 5 februari 2016 @ 19:30:09 #40
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159684798
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 19:26 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ik schat dat ik 3000 toeren maak bij 25 in z`n 1.
Bij 120 in z`n 5 zal ik 3000-3500 toeren draaien schat ik. Durf het niet precies te zeggen, heb geen toerenteller.

(Ik ga overigens bij een koude motor niet doortrekken tot 25 in z`n 1 :') )
Dan ben ik toch heel benieuwd waar je jouw schatting op baseert...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 5 februari 2016 @ 19:31:21 #41
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159684813
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 19:30 schreef Braddie het volgende:

[..]

Volgens mij vergis jij je enorm in de Twingo..
15 naar 2 de bovengrens? Als ik onder die 15 km kom dan word ik haast gesmeekt door de motor of ik alsjeblieft wil terugschakelen :')
Volgens mij vergis jij je meer in mij dan ik in jouw auto.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_159684838
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 19:30 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dan ben ik toch heel benieuwd waar je jouw schatting op baseert...
Motorgeluid..
pi_159684842
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 18:48 schreef dopfles1 het volgende:
Echte mannen voelen de auto aan en schakelen goed op tijd en laat de motor niet onnodig toeren maken.

Vrouwen schakelen altijd veel te laat omdat ze de techniek in een auto niet snappen.

Je kon beter een automaat kopen TS...
Echte mannen rijden geen twingo.
pi_159684860
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 19:31 schreef Leandra het volgende:

[..]

Volgens mij vergis jij je meer in mij dan ik in jouw auto.
Zou kunnen.
Maar nogmaals, zodra ik onder de 15 km kom en ik zit nog in z`n 2 begint 'ie enorm te brommen, en is er heel weinig koppel, kom ik onder de 10 dan gaat 'ie lopen bokken. Tussen de 15 en 25 is een prima schakel moment voor mijn gevoel.
pi_159684865
Zullen we nu maar weer on topic gaan?
  vrijdag 5 februari 2016 @ 19:35:35 #46
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_159684887
3500 toeren bij 120 in 5 is wel best veel hoor. Dan kan je wagen niet echt veel aan, dan zou ik ook wat eerder schakelen in het begin
pi_159684922
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 18:32 schreef Braddie het volgende:

[..]

bij 6?! Wil je je krukaslager naar de kloten helpen? :')
Ik schakel bij 25 naar z`n 2, bij 40-50 naar z`n 3, bij 60-70 naar z`n 4 en bij 80-100 naar z`n 5. Rij in een 1,2 benzine he. Niet in een dieseltje.
Wtf? :')

Mijn lesauto was de nieuwste Volkswagen Polo met een best wel krachtige motor en bij die auto moest je pas vanaf 20km/u naar z'n 2 schakelen, omdat hij anders zou afslaan. Maar die is een diesel en die heeft meer power bij lagere toeren. En jij schakelt bij 25 pas naar 2? :X

Bij mijn eigen auto (Opel Corsa 1.4 Sport uit 1997) moet ik vanaf 10 al naar z'n 2 schakelen, vanaf 30 in z'n 3, vanaf 50 in z'n 4 en vanaf 70 in z'n 5. Op deze manier blijven m'n toeren altijd tussen de 2000 en 3000 en in de handleiding staat dat dit het beste toerental is om in te rijden.

Ik zou eerder opschakelen als ik jou was. Vooral bij oudere auto's is versnelling 1 puur om weg te rijden en als je een beetje rijdt kan je al naar versnelling 2.
pi_159684968
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 19:37 schreef Sander166 het volgende:

[..]

Wtf? :')

Mijn lesauto was de nieuwste Volkswagen Polo met een best wel krachtige motor en bij die auto moest je pas vanaf 20km/u naar z'n 2 schakelen, omdat hij anders zou afslaan. Maar die is een diesel en die heeft meer power bij lagere toeren. En jij schakelt bij 25 pas naar 2? :X

Bij mijn eigen auto (Opel Corsa 1.4 Sport uit 1997) moet ik vanaf 10 al naar z'n 2 schakelen, vanaf 30 in z'n 3, vanaf 50 in z'n 4 en vanaf 70 in z'n 5. Op deze manier blijven m'n toeren altijd tussen de 2000 en 3000 en in de handleiding staat dat dit het beste toerental is om in te rijden.

Ik zou eerder opschakelen als ik jou was. Vooral bij oudere auto's is versnelling 1 puur om weg te rijden en als je een beetje rijdt kan je al naar versnelling 2.
Ik zit tussen de 15 en 25 in z`n 2.. Kan prima.
Als ik bij 50 in z`n 4 zit dan gaat het maar net maar je voelt gewoon dat 'ie het niet prettig vind.
pi_159685353
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 18:48 schreef dopfles1 het volgende:
Echte mannen voelen de auto aan en schakelen goed op tijd en laat de motor niet onnodig toeren maken.

Vrouwen schakelen altijd veel te laat omdat ze de techniek in een auto niet snappen.

Je kon beter een automaat kopen TS...
Dit dus, je gaat toch niet op je teller kijken wanneer je moet schakelen.
pi_159685383
On-Topic? Dank.
pi_159685386
Heeft deze penbobines?

Gezocht en ja dus, even uitlezen en de kapotte vervangen maar liever alle 4 incl bougies, kost je 150-200 euro en hij rijd weer als een nieuwe.
pi_159685444
quote:
5s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 18:12 schreef Braddie het volgende:
Sinds vorige week vrijdag heeft de auto het probleem dat 'ie vaker wel dan niet een keer schokt bij het gas geven en gas loslaten.

Nou lijkt het mij niet dat ik gek ben, maar ik voel toch echt duidelijk bij het gas geven of gas loslaten dat de auto een keer schokt, bij het gasgeven voel je het (Het voelt net alsof je de koppeling in een keer los laat) En bij het gas los laten ook, al is het dan wat minder aanwezig.
Ik heb een soortgelijke iets mijn Clio RS 172 uit 2000.
Eigenlijk gebeurt het alleen af en toe als ie koud is.
Of ik trap de koppeling een keer in of ik geef een beetje gas bij.
Als ik de straat uit ben is het dan ook gelijk over. Dus als het een keer gebeurt dan maak ik me er niet zo druk om.
pi_159685447
EDIT: ik kan niet quoten.

[ Bericht 70% gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2016 20:00:18 ]
pi_159685473
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 19:56 schreef hoas het volgende:
Heeft deze penbobines?

Gezocht en ja dus, even uitlezen en de kapotte vervangen maar liever alle 4 incl bougies, kost je 150-200 euro en hij rijd weer als een nieuwe.
Dus als ik alle 4 vervang + bougies dan moet het in orde zijn?

(Ik heb echt geen idee hoe het verder allemaal in elkaar steekt zo`n motorblok :') )
pi_159685479
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 19:58 schreef sebaz het volgende:

[..]

Ik heb een soortgelijke iets mijn Clio RS 172 uit 2000.
Eigenlijk gebeurt het alleen af en toe als ie koud is.
Of ik trap de koppeling een keer in of ik geef een beetje gas bij.
Als ik de straat uit ben is het dan ook gelijk over. Dus als het een keer gebeurt dan maak ik me er niet zo druk om.
Die van mij blijft het doen.. Alleen met warme motor iets minder heftig.
pi_159685615
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 19:59 schreef Braddie het volgende:

[..]

Dus als ik alle 4 vervang + bougies dan moet het in orde zijn?

(Ik heb echt geen idee hoe het verder allemaal in elkaar steekt zo`n motorblok :') )
je kunt hem ook laten uitlezen om het zeker te weten, maar als het bij een warme motor minder wordt is het bijna zeker, er komt vocht in de bobines wat met een warme motor verdwijnt.
pi_159685744
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 20:05 schreef hoas het volgende:

[..]

je kunt hem ook laten uitlezen om het zeker te weten, maar als het bij een warme motor minder wordt is het bijna zeker, er komt vocht in de bobines wat met een warme motor verdwijnt.
Ah, weer wat geleerd.

Maar 4 bougies + 4 bobines ? (Geen idee hoe dat werkt) Kopen en vervangen en dan ben ik klaar voor 150-200 zeg je?

(Dan is m`n auto al bijna totalloss :') Heb dat ding aangeschaft voor 300 :') )
pi_159686469
quote:
5s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 18:12 schreef Braddie het volgende:
Auto: Renault Twingo uit 1998.
Doen alle Renaults. Serieus, zelfs een nieuwe Megane heeft een kantelend blok met wiebelende pook. Dat is normaal, of ieder geval typisch Renault.
.
pi_159686487
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 20:41 schreef Fer het volgende:

[..]

Doen alle Renaults. Serieus, zelfs een nieuwe Megane heeft een kantelend blok met wiebelende pook. Dat is normaal, of ieder geval typisch Renault.
Die van mij is het pas sinds vorig weekend gaan doen anders..
pi_159686961
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 19:56 schreef hoas het volgende:
Heeft deze penbobines?

Gezocht en ja dus, even uitlezen en de kapotte vervangen maar liever alle 4 incl bougies, kost je 150-200 euro en hij rijd weer als een nieuwe.
Noway in hell dat een 98'er Twingo 1.2 4 pen bobines heeft
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')