Zou zomaar kunnen. Bobines/Bougies..quote:Op vrijdag 5 februari 2016 19:14 schreef loveli het volgende:
Het is een Renault, zal wel een electrisch probleem zijn.
Braddie voelt dat echt wel aan hoorquote:Op vrijdag 5 februari 2016 19:18 schreef Leandra het volgende:
Weet je vader wel dat je pas zo laat schakelt?
Of gaf hij je het advies wat later te schakelen omdat hij denkt dat je volgens het nieuwe rijden schakelt?
Ik vind je schakelpatroon echt absurd voor zo'n gebakje.
Wat is er absurd aanquote:Op vrijdag 5 februari 2016 19:18 schreef Leandra het volgende:
Weet je vader wel dat je pas zo laat schakelt?
Of gaf hij je het advies wat later te schakelen omdat hij denkt dat je volgens het nieuwe rijden schakelt?
Ik vind je schakelpatroon echt absurd voor zo'n gebakje.
Ik schat dat ik 3000 toeren maak bij 25 in z`n 1.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 19:24 schreef Leandra het volgende:
Ik zal morgen eens kijken hoeveel toeren mijn 2.0t maakt bij 25 km pu in z'n 1.
En FYI, die doet amper 2.500 toeren bij 120 in z'n 5.
Bij 15 naar z'n 2 is natuurlijk een heel ander verhaal dan bij 25 naar z'n 2.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 19:22 schreef Braddie het volgende:
[..]
Wat is er absurd aan
Van 1 naar 2 bij 15-25
Van 2 naar 3 bij 40-50.
Van 3 naar 4 bij 60-70.
Van 4 naar 5 bij 80-100
Autootje trekt het prima, maakt niet bijster veel toeren.
Als ik lager dan dit qua snelheden > versnellingen word het er écht niet beter op.
Toen ik de auto net maakte schakelde ik op de rijles methode, bij 10 naar z`n 2, bij 25 naar z`n 3, bij 40 naar z`n 4, 60 naar z`n 5. Geloof me, dat vind 'ie niet prettig..
Ik rij al 3 maanden rond in dit autootje (Sinds December) Dus denk wel dat ik aanvoel wat wel/niet kan toch?
Volgens mij vergis jij je enorm in de Twingo..quote:Op vrijdag 5 februari 2016 19:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Bij 15 naar z'n 2 is natuurlijk een heel ander verhaal dan bij 25 naar z'n 2.
Idem voor 40 naar z'n 3 vs 50 naar z'n 3.
Etc, etc, etc.
Met zo'n gebakje zou 15 naar z'n 2 en 40 naar z'n 3 ongeveer de bovengrens moeten zijn, niet de ondergrens.
Dan ben ik toch heel benieuwd waar je jouw schatting op baseert...quote:Op vrijdag 5 februari 2016 19:26 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik schat dat ik 3000 toeren maak bij 25 in z`n 1.
Bij 120 in z`n 5 zal ik 3000-3500 toeren draaien schat ik. Durf het niet precies te zeggen, heb geen toerenteller.
(Ik ga overigens bij een koude motor niet doortrekken tot 25 in z`n 1)
Volgens mij vergis jij je meer in mij dan ik in jouw auto.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 19:30 schreef Braddie het volgende:
[..]
Volgens mij vergis jij je enorm in de Twingo..
15 naar 2 de bovengrens? Als ik onder die 15 km kom dan word ik haast gesmeekt door de motor of ik alsjeblieft wil terugschakelen
Motorgeluid..quote:Op vrijdag 5 februari 2016 19:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan ben ik toch heel benieuwd waar je jouw schatting op baseert...
Echte mannen rijden geen twingo.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 18:48 schreef dopfles1 het volgende:
Echte mannen voelen de auto aan en schakelen goed op tijd en laat de motor niet onnodig toeren maken.
Vrouwen schakelen altijd veel te laat omdat ze de techniek in een auto niet snappen.
Je kon beter een automaat kopen TS...
Zou kunnen.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 19:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Volgens mij vergis jij je meer in mij dan ik in jouw auto.
Wtf?quote:Op vrijdag 5 februari 2016 18:32 schreef Braddie het volgende:
[..]
bij 6?! Wil je je krukaslager naar de kloten helpen?![]()
Ik schakel bij 25 naar z`n 2, bij 40-50 naar z`n 3, bij 60-70 naar z`n 4 en bij 80-100 naar z`n 5. Rij in een 1,2 benzine he. Niet in een dieseltje.
Ik zit tussen de 15 en 25 in z`n 2.. Kan prima.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 19:37 schreef Sander166 het volgende:
[..]
Wtf?![]()
Mijn lesauto was de nieuwste Volkswagen Polo met een best wel krachtige motor en bij die auto moest je pas vanaf 20km/u naar z'n 2 schakelen, omdat hij anders zou afslaan. Maar die is een diesel en die heeft meer power bij lagere toeren. En jij schakelt bij 25 pas naar 2?![]()
Bij mijn eigen auto (Opel Corsa 1.4 Sport uit 1997) moet ik vanaf 10 al naar z'n 2 schakelen, vanaf 30 in z'n 3, vanaf 50 in z'n 4 en vanaf 70 in z'n 5. Op deze manier blijven m'n toeren altijd tussen de 2000 en 3000 en in de handleiding staat dat dit het beste toerental is om in te rijden.
Ik zou eerder opschakelen als ik jou was. Vooral bij oudere auto's is versnelling 1 puur om weg te rijden en als je een beetje rijdt kan je al naar versnelling 2.
Dit dus, je gaat toch niet op je teller kijken wanneer je moet schakelen.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 18:48 schreef dopfles1 het volgende:
Echte mannen voelen de auto aan en schakelen goed op tijd en laat de motor niet onnodig toeren maken.
Vrouwen schakelen altijd veel te laat omdat ze de techniek in een auto niet snappen.
Je kon beter een automaat kopen TS...
Ik heb een soortgelijke iets mijn Clio RS 172 uit 2000.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 18:12 schreef Braddie het volgende:
Sinds vorige week vrijdag heeft de auto het probleem dat 'ie vaker wel dan niet een keer schokt bij het gas geven en gas loslaten.
Nou lijkt het mij niet dat ik gek ben, maar ik voel toch echt duidelijk bij het gas geven of gas loslaten dat de auto een keer schokt, bij het gasgeven voel je het (Het voelt net alsof je de koppeling in een keer los laat) En bij het gas los laten ook, al is het dan wat minder aanwezig.
Dus als ik alle 4 vervang + bougies dan moet het in orde zijn?quote:Op vrijdag 5 februari 2016 19:56 schreef hoas het volgende:
Heeft deze penbobines?
Gezocht en ja dus, even uitlezen en de kapotte vervangen maar liever alle 4 incl bougies, kost je 150-200 euro en hij rijd weer als een nieuwe.
Die van mij blijft het doen.. Alleen met warme motor iets minder heftig.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 19:58 schreef sebaz het volgende:
[..]
Ik heb een soortgelijke iets mijn Clio RS 172 uit 2000.
Eigenlijk gebeurt het alleen af en toe als ie koud is.
Of ik trap de koppeling een keer in of ik geef een beetje gas bij.
Als ik de straat uit ben is het dan ook gelijk over. Dus als het een keer gebeurt dan maak ik me er niet zo druk om.
je kunt hem ook laten uitlezen om het zeker te weten, maar als het bij een warme motor minder wordt is het bijna zeker, er komt vocht in de bobines wat met een warme motor verdwijnt.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 19:59 schreef Braddie het volgende:
[..]
Dus als ik alle 4 vervang + bougies dan moet het in orde zijn?
(Ik heb echt geen idee hoe het verder allemaal in elkaar steekt zo`n motorblok)
Ah, weer wat geleerd.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 20:05 schreef hoas het volgende:
[..]
je kunt hem ook laten uitlezen om het zeker te weten, maar als het bij een warme motor minder wordt is het bijna zeker, er komt vocht in de bobines wat met een warme motor verdwijnt.
Doen alle Renaults. Serieus, zelfs een nieuwe Megane heeft een kantelend blok met wiebelende pook. Dat is normaal, of ieder geval typisch Renault.quote:
Die van mij is het pas sinds vorig weekend gaan doen anders..quote:Op vrijdag 5 februari 2016 20:41 schreef Fer het volgende:
[..]
Doen alle Renaults. Serieus, zelfs een nieuwe Megane heeft een kantelend blok met wiebelende pook. Dat is normaal, of ieder geval typisch Renault.
Noway in hell dat een 98'er Twingo 1.2 4 pen bobines heeftquote:Op vrijdag 5 februari 2016 19:56 schreef hoas het volgende:
Heeft deze penbobines?
Gezocht en ja dus, even uitlezen en de kapotte vervangen maar liever alle 4 incl bougies, kost je 150-200 euro en hij rijd weer als een nieuwe.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |