SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• KNMI begrippen (nederlands)
• Extreem weer begrippen (nederlands)
• Johanns Meteo Uitleg (nederlands)
• Actueel aardbevingen - IJsland + wereld (nederlands/engels)
• Kanaalrat
• Polar Low
• Windschering
• CAPE + Liftedindex
• GFS & Europese weermodel
• Waar woont iedereen?
• Realtime onweermeldingen
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
die kans zit er inderdaad in...quote:Op donderdag 4 februari 2016 09:51 schreef dick_laurent het volgende:
Blij worden van dit soort takkeweer.... het is mij een raadsel hoe sommige mensen dat kunnen.
Maar goed, er lijkt ook geen eind aan te komen. Ik vrees voor de lente op deze manier. Stomme rot El nino
Is toch mooi als we dat mee mogen makenquote:
kan zomaar. De situatie is niet ongunstig voor een zeer zware storm.quote:Op donderdag 4 februari 2016 10:59 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Is toch mooi als we dat mee mogen maken
Alleen nog een 12bft op zeer grote schaal zou het afmaken
Nee dank je, niet nog meer schadequote:Op donderdag 4 februari 2016 11:05 schreef aloa het volgende:
[..]
kan zomaar. De situatie is niet ongunstig voor een zeer zware storm.
quote:Op donderdag 4 februari 2016 11:06 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Nee dank je, niet nog meer schade
quote:
Het laatste plaatjequote:Op donderdag 4 februari 2016 11:26 schreef Frutsel het volgende:
[..]Das ook wel weer een achterhaald plaatje
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 4 februari 2016 11:35 schreef Houtenbeen het volgende:
Ze mogen die landsgrenzen wel wat dikker makenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
Up and down here in Dokkum cityquote:Op donderdag 4 februari 2016 12:14 schreef Dven het volgende:
Twee uur geleden was het 17.1 graden. Nu nog maar 11.7
Hier verloopt het iets strakkerquote:Op donderdag 4 februari 2016 12:20 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Up and down here in Dokkum city![]()
[ afbeelding ]
Wat een temperatuur, 20 graden en vervolgens in de ochtend 4 graden. Als dat hier nou eens in de zomer zou zijn, overdag 30 graden, avond 20 graden en ochtend 5 graden, dan zou het een stuk aangenamer zijn dan 35 overdag en 25 graden in de vroege ochtend.quote:Op donderdag 4 februari 2016 12:22 schreef Dven het volgende:
[..]
Hier verloopt het iets strakker
[ afbeelding ]
Zijn niet veel plekken waar dat gebeurt volgens mijquote:Op donderdag 4 februari 2016 12:25 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Wat een temperatuur, 20 graden en vervolgens in de ochtend 4 graden. Als dat hier nou eens in de zomer zou zijn, overdag 30 graden, avond 20 graden en ochtend 5 graden, dan zou het een stuk aangenamer zijn dan 35 overdag en 25 graden in de vroege ochtend.
Welkom in Nederlandquote:
30 graden in de nachtquote:Op donderdag 4 februari 2016 12:28 schreef Dven het volgende:
[..]
Zijn niet veel plekken waar dat gebeurt volgens mijHier ligt in de zomer de gemiddelde minimumtemperatuur op een kleine 20 graden. Heb nachten gehad waar het om 03:00 nog ruim 30 graden was
Heb dat soort van meegemaakt in Berlijn. De buitentemperatuur was volgens mij toen snachts wel lager, ik denk eerder rond de 25 graden. Maar het was tijdens een hittegolf waarbij de temperaturen al bijna een week ruim boven de 30 graden lagen overdag en het appartement waar ik toen sliep zat op de bovenste etage, en er was geen airco (duh, want oud DDR gebouw) en ze hadden ook géén ventilator.quote:Op donderdag 4 februari 2016 12:28 schreef Dven het volgende:
[..]
Zijn niet veel plekken waar dat gebeurt volgens mijHier ligt in de zomer de gemiddelde minimumtemperatuur op een kleine 20 graden. Heb nachten gehad waar het om 03:00 nog ruim 30 graden was
Hoe warmer het buiten is, hoe warmer ik mijn douche zet. Serieuze tip voor wanneer je weer eens in een hittegolf zitquote:Op donderdag 4 februari 2016 12:51 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Heb dat soort van meegemaakt in Berlijn. De buitentemperatuur was volgens mij toen snachts wel lager, ik denk eerder rond de 25 graden. Maar het was tijdens een hittegolf waarbij de temperaturen al bijna een week ruim boven de 30 graden lagen overdag en het appartement waar ik toen sliep zat op de bovenste etage, en er was geen airco (duh, want oud DDR gebouw) en ze hadden ook géén ventilator.![]()
Ik ging echt kapot. Ben op een gegeven moment gewoon onder een koude douche gegaan, en toen zonder mezelf af te drogen op bed gaan liggen zonder dekens. Dat was de enige manier om niet te sterven
Gelukkig krijg je de tijd om er aan te wennenquote:Op donderdag 4 februari 2016 12:33 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Welkom in Nederland
[..]
30 graden in de nachtik zou de koelkast leeg gooien om erin te kunnen zitten
Heb dit eerder gehoord ja! Maar kweenie.... durfde dat toen echt niet aan. Ik zat echt voor mijn gevoel dicht tegen out gaan aan zo godsgruwelijk moeilijk warm had ik het. Was ook gewoon dik boven de 30 graden in dat appartement. Ik denk dat ik, als ik toen onder een warme/hete douche was gaan staan ik echt knock out was gegaanquote:Op donderdag 4 februari 2016 12:55 schreef Dven het volgende:
[..]
Hoe warmer het buiten is, hoe warmer ik mijn douche zet. Serieuze tip voor wanneer je weer eens in een hittegolf zitKoude douche bereik je het tegenovergestelde mee. Wordt alleen maar rap weer warm en klam.
Gewoon proberen. Tot je ruim boven de 40 graden zit. Wanneer je er dan onder vandaan komt is een luchttemperatuur van 30 graden heerlijk koel. Ook wel logisch eigenlijkquote:Op donderdag 4 februari 2016 12:58 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Heb dit eerder gehoord ja! Maar kweenie.... durfde dat toen echt niet aan. Ik zat echt voor mijn gevoel dicht tegen out gaan aan zo godsgruwelijk moeilijk warm had ik het. Was ook gewoon dik boven de 30 graden in dat appartement. Ik denk dat ik, als ik toen onder een warme/hete douche was gaan staan ik echt knock out was gegaan
Dinsdag...dinsdag..mmm.. Volgd de afgelopen tijd het weer niet meer zo na de laatste ijstijd van 2 weken geleden. Is toch betrekkelijk "rustig" daar boven? of heb ik het mis???quote:Op donderdag 4 februari 2016 15:58 schreef Ener-G het volgende:
Voorbereidende bijeenkomst op wat er dinsdag staat te gebeuren?
Op knmi.nl of weer.nl is er nog weinig over te lezen.. Is de kans nog klein dat het daadwerkelijk plaatsvindt?quote:Op donderdag 4 februari 2016 16:01 schreef Ener-G het volgende:
Maandag of dinsdag kans op een (dikke) storm
Onzin.quote:Op donderdag 4 februari 2016 12:55 schreef Dven het volgende:
[..]
Hoe warmer het buiten is, hoe warmer ik mijn douche zet. Serieuze tip voor wanneer je weer eens in een hittegolf zitKoude douche bereik je het tegenovergestelde mee. Wordt alleen maar rap weer warm en klam.
Geen onzin, feiten. Al zal ik niet ontkennen dat een koele douche in de zomer erg lekker is, maakt dat het effect op de warmte-belevenis nadien niet positiever.quote:Op donderdag 4 februari 2016 17:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Onzin.
Niks zo lekker als een koele douche in de zomer en een warme in de winter.
Lekker onder een warme douche staan... Om vervolgens weer lekker door te gaan met zweten. Onder een koude douche kan je je lichaamstemperatuur nog omlaag brengen.quote:Op donderdag 4 februari 2016 17:27 schreef Dven het volgende:
[..]
Geen onzin, feiten. Al zal ik niet ontkennen dat een koele douche in de zomer erg lekker is, maakt dat het effect op de warmte-belevenis nadien niet positiever.
Zelfde geldt voor warme dranken in de zomer. Niet voor niets zitten al die Turken en Arabieren 's zomers aan de thee
Je lichaamstemperatuur daalt niet van een koele douche hoor. Wel gaan je aders verder van de huid vandaan liggen. Waardoor je weer minder gemakkelijk warmte verliest.quote:Op donderdag 4 februari 2016 17:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Lekker onder een warme douche staan... Om vervolgens weer lekker door te gaan met zweten. Onder een koude douche kan je je lichaamstemperatuur nog omlaag brengen.
In de winter werkt een warme douche ook wel goed, als je er maar niet na 2 tellen al onderuit gaat. Zelfde verhaal.
Zie je lichaam maar als een zak met water, die koelt ook harder af in water dan erbuiten.
Ik voel een FOK!wijd project aankomenquote:Op donderdag 4 februari 2016 17:38 schreef Dven het volgende:
Ik wil hier graag een officieel onderzoek naar
Welke capcode stond er bij?? ( 7 cijfers)quote:Op donderdag 4 februari 2016 15:51 schreef Moonshine2015 het volgende:
heel apart, kreeg deze vanmiddag binnen op mn p2000 app:
----------------------------------------------------------------------------------------
Melding
Morgenvroeg 10.00 Uur Regionaal Ondersteuningsteam In Verband Met Slecht Weer, Mogelijk Code Of Rood.
Tijdstip
04 februari 2016 13:35:49
Originele Melding
Morgenvroeg 10.00 uur ROT ivm slecht weer, mogelijk code oranje of rood.
Adres
Oranje
Plaats
Oranje
--------------------------------------------------
Wat staat er te gebeuren????
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |