abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 maart 2016 @ 22:38:50 #276
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_160555344
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 22:37 schreef Kokoswater het volgende:

[..]

Zoiets kan alleen maar awkward zijn in dit geval. Anderen uit de groep kunnen dit zo horen, dat wil ik niet. En "hey, kom eens mee" is ook alleen maar awkward. Alleen met geluk kan ik even met haar alleen zijn. Daarbij moet het bij de laatste keer over drie weken, of het wordt in de groep weer awkward.
Awkard zeg, een jongen vind een meisje leuk en komt daar voor uit. Dat kan echt niet meer tegenwoordig.
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''
pi_160555382
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 22:38 schreef Pope-of-Dope het volgende:

[..]

Awkard zeg, een jongen vind een meisje leuk en komt daar voor uit. Dat kan echt niet meer tegenwoordig.
Ongemakkelijk, als anderen uit de groep horen dat je iemand vraagt een drankje te doen.
The show must go on
  woensdag 9 maart 2016 @ 23:39:51 #278
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_160557283
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 22:39 schreef Kokoswater het volgende:

[..]

Ongemakkelijk, als anderen uit de groep horen dat je iemand vraagt een drankje te doen.
Doe vooral wat jij denkt dat het beste is.
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''
  donderdag 10 maart 2016 @ 23:05:19 #279
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_160580475
Over een tijdje wil ik misschien weer beginnen met daten. Nu even niet. Maar ben wel over het proces aan het mijmeren. Ik heb er verschrikkelijk moeite mee als het na een paar keer weer ophoudt, en zelfs dat ik geghost word. Ik wil het nu eens anders aanpakken, en echt op mijn voorwaarden daten. Wat mag ik hierin nu eisen van een man?

Dat er vrij snel exclusief met elkaar gedate wordt (na de 2e keer?). Dat er gewacht wordt met seks totdat ik zeker weet dat hij er niet na één keertje vandoor gaat? Dat er bij geen interesse meer iets van een melding komt, en niet opeens totale radiostilte? En hoe dwing ik dat af? Hoe dwing ik interesse in mij af, in plaats van alleen maar in mijn lijf? Wat is eigenlijk oprechte interesse binnen het datingproces en niet alleen maar gladde praatjes, hoe ziet dat er uit?

[ Bericht 1% gewijzigd door Andromache op 10-03-2016 23:23:32 ]
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  donderdag 10 maart 2016 @ 23:47:17 #280
416931 yats
(non) Average Joe
pi_160581871
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 23:05 schreef Andromache het volgende:
Over een tijdje wil ik misschien weer beginnen met daten. Nu even niet. Maar ben wel over het proces aan het mijmeren. Ik heb er verschrikkelijk moeite mee als het na een paar keer weer ophoudt, en zelfs dat ik geghost word. Ik wil het nu eens anders aanpakken, en echt op mijn voorwaarden daten. Wat mag ik hierin nu eisen van een man?

Dat er vrij snel exclusief met elkaar gedate wordt (na de 2e keer?). Dat er gewacht wordt met seks totdat ik zeker weet dat hij er niet na één keertje vandoor gaat? Dat er bij geen interesse meer iets van een melding komt, en niet opeens totale radiostilte? En hoe dwing ik dat af? Hoe dwing ik interesse in mij af, in plaats van alleen maar in mijn lijf? Wat is eigenlijk oprechte interesse binnen het datingproces en niet alleen maar gladde praatjes, hoe ziet dat er uit?
Het klinkt een beetje of je steeds hetzelfde type man date? Kijk eens in een andere vijver? Of wees gewoon vooraf duidelijk waarbij je aangeeft dat je wil wachten. En ja, dat is soms lastig, dat weet ik uit ervaring.
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
pi_160581896
quote:

Je kunt niks afdwingen denk ik. Als je het -letterlijk- van te voren bespreekt maak je alle romantiek dood en je hebt er ook niets aan. Een lul zal ja en amen zeggen en vervolgens alsnog alle afspraken met voeten treden.

Ik denk dat je vooral heel erg naar jezelf moet kijken. Ik heb je wel eens zien schrijven dat je zelf een hoog libido hebt. Mogelijk ben je uiteindelijk zelf ook te eager de broek uit te doen?

Ik heb nooit seks op een eerste date, niet omdat ik daar iets op tegen heb, maar omdat ik zelf gewoon meer tijd nodig heb om op dat punt te komen. Sterker nog, heel vaak zoen ik pas op date 2, en volgens mij heb ik nog nooit opdezelfde date waarop ik voor het eerst met mijn date zoende, ook direct seks gehad. Ik ben het nog nooit tegengekomen dat er daarom geen vervolg date meer kwam. En die vervolgdates waren vervolgens ook heel gezellig en leuk en ik voelde me totaal niet onder druk gezet om seks te hebben ofzo. Er is zelfs een keer een man blijven slapen, zonder dat we seks hadden en dat werd ook gewoon gerespecteerd en was een hele leuke, lieve nacht.

Dus ik heb zelf helemaal niet het idee dat alle mannen perse snel seks "moeten" hebben. Ik heb echter wel het idee dat ze allemaal stuk voor stuk ook op de eerste avond seks met me hadden gehad als ik het meer die kant op had gestuurd.

Al die andere dingen heb je gewoon niet in de hand. Mannen zijn ook maar mensen en ik denk dat ik zeker niet de enige ben die zichzelf ook wel eens stom gedraagt in het dateproces. Niet omdat ik een evil kutmens ben, maar omdat ik ook slechte eigenschappen en zwakheden heb. En met mannen is dat net zo.

Ik heb bij jou altijd zo'n verschrikkelijke eager vibe.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kan me voorstellen dat dat uitnodigt tot misbruik maken van aan de ene kant (bad boys) gebruik maken van in het midden (onverschilligerds/opportunisten) en afschrikken aan de andere kant (good guys). Sta wat zekerder in je eigen schoenen en durf ook voor jezelf te gaan staan (dit ben ik en dat vind ik meer dan prima).

Als je zelf stevig staat in je overtuigingen en manier van doen, dan wankel je daar gewoon niet zo snel in. Wat je zendt, krijg je terug.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_160582365
Denk dat DP wel een punt heeft. Als jij achter je acties staat om iets wel of niet te doen, dan heb je al een wat andere insteek en motivatie. Om jezelf te plezieren en niet om bevestiging te krijgen op jezelf, zeker niet vanuit de gedachte om iets te willen forceren eigenlijk. Volgens mij wil je ook helemaal geen man die zich zo laat ringeloren als je er iets meer over na zou denken wat voor een type dat zou zijn..

Indien je voor een relatie wil gaan, dan lijkt het me toch meer een idee om nader tot elkaar te willen komen in plaats van iets op jouw voorwaarden te eisen c.q. af te willen dwingen. Tenzij je genoegen wil nemen met die unieke speld in de hooiberg die er net zo over denkt als jij, maar eerlijk gezegd kom je niet zo over alsof je daar ook echt achter zou staan momenteel..
pi_160582524
quote:

Stel vriendschap tot doel (of zoek het in je kennissenkring) ipv (onbekende) date? Je ziet vanzelf wel wie er rekening met je houdt en aandacht blijft geven. Geeft je de tijd ;) en tegelijkertijd, een liefdesrelatie is toch niet compleet zonder vriendschap? Dus je past alleen de volgorde wat aan.
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
  vrijdag 11 maart 2016 @ 09:43:00 #284
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_160585262
Ik snap geen bal van jullie verhalen. Ik lees het wel maar ik begrijp het niet. Ik houd er maar helemaal mee op. Ik kom toch nooit meer over mijn verdriet heen. Genieten van de leuke dingen die ik mooi wel in mijn eentje weet te regelen (huis! Baan! Hypotheek voor nieuw huis! Vrijheid om elk moment van de dag te beslissen wat ik ga doen!). De liefde van een ander is er gewoon niet voor mij. Flirten op straat en in de kroeg is dan maar waar ik me tevreden mee ga stellen. Meer mislukt toch altijd.

Maar voor jullie: happy dating.

/ontvolg
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_160585325
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 09:43 schreef Andromache het volgende:
Ik snap geen bal van jullie verhalen. Ik lees het wel maar ik begrijp het niet. Ik houd er maar helemaal mee op. Ik kom toch nooit meer over mijn verdriet heen. Genieten van de leuke dingen die ik mooi wel in mijn eentje weet te regelen (huis! Baan! Hypotheek voor nieuw huis! Vrijheid om elk moment van de dag te beslissen wat ik ga doen!). De liefde van een ander is er gewoon niet voor mij. Flirten op straat en in de kroeg is dan maar waar ik me tevreden mee ga stellen. Meer mislukt toch altijd.

Maar voor jullie: happy dating.

/ontvolg
Ai, klinkt hetzelfde als mij.. beetje veilig flirten. Maar Andro hoe zijn je eerdere relaties gegaan? Waar ging het mis dat je nu weer alleen bent? Je klinkt alsof je jezelf meteen 100% wilt bewijzen/geven terwijl sommige 'imperfecties' mensen juist uniek maken?
pi_160585505
Wow, is er niet een nuchtere FOK! vrouw die met Andromache wil afspreken? Volgens mij heeft ze heel hard een goed vrouw-tot-vrouw gesprek nodig en een avondje uit :{
pi_160585697
Als je niet wilt daten dan hoor je ook niet in dit topic verder. Dus laten we allemaal even stoppen met erop duiken, en Andromache met dat soort dingen bespreken hier en we kunnen allemaal weer fijn verder!
Ja doei.
pi_160585888
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 09:43 schreef Andromache het volgende:
Ik snap geen bal van jullie verhalen. Ik lees het wel maar ik begrijp het niet. Ik houd er maar helemaal mee op. Ik kom toch nooit meer over mijn verdriet heen.
Natuurlijk ga je wel over je verdriet heen komen :*

quote:
Genieten van de leuke dingen die ik mooi wel in mijn eentje weet te regelen (huis! Baan! Hypotheek voor nieuw huis! Vrijheid om elk moment van de dag te beslissen wat ik ga doen!).
Met een hypotheek ben je ook weer niet zo vrij toch :P
Genieten van wat je wel hebt is altijd een goed idee natuurlijk.

quote:
De liefde van een ander is er gewoon niet voor mij. Flirten op straat en in de kroeg is dan maar waar ik me tevreden mee ga stellen. Meer mislukt toch altijd.
Het is er nu niet, maar dat komt heus wel weer. Bespreek nog eens je coping strategie met je psych, zodat je hands on bezig gaat en blijft met het verwerken van je verdriet en niet weg vlucht in dramatisch zie-je-nou-wel dat het niet lukt en geforceerd happy lopen doen.
Het is niet erg om verdrietig te zijn over wat je dacht te hebben en nu kwijt bent. Het is niet erg om eigenlijk bang te zijn om je weer kwetsbaar op te stellen en misschien weer verlies te lijden. Ja, het is kut, maar het hoort er nu eenmaal bij.

Misschien wel een goede tip van ome Drieklank, kijk of een goede vriendin af kan spreken dit weekend.* Scary_Mary schenkt glaasje roosvicee in. Het komt echt wel goed schatje :*

[ Bericht 0% gewijzigd door Scary_Mary op 11-03-2016 10:33:45 (Sorry, zag MoBlo's reactie pas na posten..) ]
pi_160585903
Joehoe, da's niet voor hier.
Ja doei.
pi_160606199
Mijn poging om iemand uit te vragen ging kut. Vaag antwoord wat blijkbaar nee betekende. (Ik haat dat, zeg dan gewoon nee, wees eerlijk en duidelijk...) Ik begin me onderhand af te vragen of ik ooit wel iemand ga ontmoeten waarbij het van twee kanten komt. Het maakt me verdrietig en onzeker, ik vraag me af wat er mis is met mij, of ik zo lelijk ben of oninteressant, of wat dan ook. Ik wil gewoon weten waar het aan ligt en het fixen, maar zo werkt het niet met liefde, helaas. Ik moet mezelf weer even bij elkaar rapen voor ik weer een nieuwe poging aandurf. Ik vond deze echt heel leuk. :'(
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle
pi_160606279
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 01:56 schreef LadyOracle het volgende:
Mijn poging om iemand uit te vragen ging kut. Vaag antwoord wat blijkbaar nee betekende. (Ik haat dat, zeg dan gewoon nee, wees eerlijk en duidelijk...) Ik begin me onderhand af te vragen of ik ooit wel iemand ga ontmoeten waarbij het van twee kanten komt. Het maakt me verdrietig en onzeker, ik vraag me af wat er mis is met mij, of ik zo lelijk ben of oninteressant, of wat dan ook. Ik wil gewoon weten waar het aan ligt en het fixen, maar zo werkt het niet met liefde, helaas. Ik moet mezelf weer even bij elkaar rapen voor ik weer een nieuwe poging aandurf. Ik vond deze echt heel leuk. :'(
Ze geven tenminste nog antwoord.... :{
pi_160607666
quote:
Hoe ging je poging dan? Waarom sprak je juist diegene aan?
pi_160607716
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 09:09 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Hoe ging je poging dan? Waarom sprak je juist diegene aan?
Als je iets van een ander wil, dan spreek je juist diegene aan. Niet iedereen heet Deezertje.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2016 09:18:36 ]
pi_160608166
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 09:17 schreef Etsu het volgende:

[..]

Als je iets van een ander wil, dan spreek je juist diegene aan. Niet iedereen heet Deezertje.
Wel stoer dat ze dat het dan ook gewoon DOET. Ik denk heel vaak: hey zou ik haar aanspreken? En dan maak ik het in mijn hoofd veel groter tot ik denk ja of nee en dan is het vaak al te laat of kans verkeken. En dan loop je rond met een 'wat als..' gevoel wat blijft hangen.
pi_160608276
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 09:59 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Wel stoer dat ze dat het dan ook gewoon DOET. Ik denk heel vaak: hey zou ik haar aanspreken? En dan maak ik het in mijn hoofd veel groter tot ik denk ja of nee en dan is het vaak al te laat of kans verkeken. En dan loop je rond met een 'wat als..' gevoel wat blijft hangen.
Aanspreken is toch niet zo eng? Op 'date' vragen is inderdaad een stapje verder, maar gewoon iemand aanspreken is toch niet zo spannend. Zo'n 'wat als...' is ook wel een beetje op de zaken vooruitlopen, iemand aanspreken en een relatie (wat jij bedoel neem ik aan) is nog wel een wereld van verschil.

Bedenk hoe je het zelf zou vinden als iemand je zou aanspreken en je een praatje met iemand zou hebben, is toch leuk?
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_160609217
quote:
Niet iedereen wil of kan zo een antwoord geven, het is sociaal niet altijd even wenselijk om gewoon te zeggen waar het op staat en misschien wilde hij je ook niet kwetsen op zo een manier. Ofzo.
Was dit die ene trouwens waar je laatst over had?

Het is helemaal niet zo zeker dat het aan jou zelf ligt, wie weet was het wel een verkeerde timing of ondanks hoe leuk ie is gewoon niet de juiste persoon. Kut ja, had je vast anders gewild enzo, maar zo werkt het leven niet (open deur I know).

Wees trots op jezelf dat je je weer een beetje kwetsbaar op hebt durven stellen en dat je over die drempel bent gegaan om te onderzoeken of het echt een mogelijkheid had kunnen zijn in plaats van in onzekere passiviteit af te wachten. Schrale troost, maar probeer te zien dat dit misschien de trofee is in plaats van die vent (als het diezelfde was en je niet nu een vrouw bedoelt ofzo) en dat je wel de ballen hebt om voor je eigen geluk te gaan.

Dit weekend flink je wonden likken, haal een bak ijs, liters wijn, die ene jankfilm, dramatische muziek en/of vrienden/vriendinnen en gooi het eruit. Zal misschien even duren, maar je gaat echt wel weer iemand tegen komen waar je interesse in krijgt. Komt goed schatje :*
pi_160610648
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 11:20 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Komt goed schatje :*
Thanks. Ja, die ene. Ja, ik snap dat het een lastige vraag is, maar als ie vaag doet en ik zeg nog 'je mag ook gewoon nee zeggen', zeg dan gewoon nee als je dat bedoelt. En blijf me niet constant aandacht geven.

En ja, vast ooit. Maar gemiddeld vind ik eens in de vijf jaar iemand leuk. En ik ben er al weken verdrietig van. Met een weekend red ik het niet... Ik mijd hem nu maar in de hoop dat het werkt, maar ik vrees het ergste. (Bij de vorige gast die ik leuk vond, die me ook afwees - nadat ie maanden al mijn drankjes en eten betaalde, constant zei hoe leuk ik was en dat een man die mij niet zag staan wel gek moest zijn - werkte dat in ieder geval niet. Heeft vier jaar geduurd voor ik er overheen was.)

Nou ja, beetje off-topic. Ik ga nog even een paar weken (maanden) in zelfmedelijden zwelgen voor ik hier weer kom kijken...
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
pi_160610691
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 12:48 schreef LadyOracle het volgende:

[..]

Thanks. Ja, die ene. Ja, ik snap dat het een lastige vraag is, maar als ie vaag doet en ik zeg nog 'je mag ook gewoon nee zeggen', zeg dan gewoon nee als je dat bedoelt. En blijf me niet constant aandacht geven.

En ja, vast ooit. Maar gemiddeld vind ik eens in de vijf jaar iemand leuk. En ik ben er al weken verdrietig van. Met een weekend red ik het niet... Ik mijd hem nu maar in de hoop dat het werkt, maar ik vrees het ergste.

Nou ja, beetje off-topic. Ik ga nog even een paar weken in zelfmedelijden zwelgen voor ik hier weer kom kijken...
Hoe heb je het gevraagd? Was het overduidelijk wat je bedoelde?

I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_160610749
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 12:51 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Hoe heb je het gevraagd? Was het overduidelijk wat je bedoelde?

[ afbeelding ]
'Heb je zin om een keer af te spreken' is toch wel helder?
pi_160610863
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 12:53 schreef LadyOracle het volgende:

[..]

'Heb je zin om een keer af te spreken' is toch wel helder?
Hm ja, dat lijkt me wel!

Goed dat je het hebt aangedurfd! Je kunt het ook maar beter weten :(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')