Awkard zeg, een jongen vind een meisje leuk en komt daar voor uit. Dat kan echt niet meer tegenwoordig.quote:Op woensdag 9 maart 2016 22:37 schreef Kokoswater het volgende:
[..]
Zoiets kan alleen maar awkward zijn in dit geval. Anderen uit de groep kunnen dit zo horen, dat wil ik niet. En "hey, kom eens mee" is ook alleen maar awkward. Alleen met geluk kan ik even met haar alleen zijn. Daarbij moet het bij de laatste keer over drie weken, of het wordt in de groep weer awkward.
Ongemakkelijk, als anderen uit de groep horen dat je iemand vraagt een drankje te doen.quote:Op woensdag 9 maart 2016 22:38 schreef Pope-of-Dope het volgende:
[..]
Awkard zeg, een jongen vind een meisje leuk en komt daar voor uit. Dat kan echt niet meer tegenwoordig.
Doe vooral wat jij denkt dat het beste is.quote:Op woensdag 9 maart 2016 22:39 schreef Kokoswater het volgende:
[..]
Ongemakkelijk, als anderen uit de groep horen dat je iemand vraagt een drankje te doen.
Het klinkt een beetje of je steeds hetzelfde type man date? Kijk eens in een andere vijver? Of wees gewoon vooraf duidelijk waarbij je aangeeft dat je wil wachten. En ja, dat is soms lastig, dat weet ik uit ervaring.quote:Op donderdag 10 maart 2016 23:05 schreef Andromache het volgende:
Over een tijdje wil ik misschien weer beginnen met daten. Nu even niet. Maar ben wel over het proces aan het mijmeren. Ik heb er verschrikkelijk moeite mee als het na een paar keer weer ophoudt, en zelfs dat ik geghost word. Ik wil het nu eens anders aanpakken, en echt op mijn voorwaarden daten. Wat mag ik hierin nu eisen van een man?
Dat er vrij snel exclusief met elkaar gedate wordt (na de 2e keer?). Dat er gewacht wordt met seks totdat ik zeker weet dat hij er niet na één keertje vandoor gaat? Dat er bij geen interesse meer iets van een melding komt, en niet opeens totale radiostilte? En hoe dwing ik dat af? Hoe dwing ik interesse in mij af, in plaats van alleen maar in mijn lijf? Wat is eigenlijk oprechte interesse binnen het datingproces en niet alleen maar gladde praatjes, hoe ziet dat er uit?
Je kunt niks afdwingen denk ik. Als je het -letterlijk- van te voren bespreekt maak je alle romantiek dood en je hebt er ook niets aan. Een lul zal ja en amen zeggen en vervolgens alsnog alle afspraken met voeten treden.quote:Op donderdag 10 maart 2016 23:05 schreef Andromache het volgende:
Over een tijdje wil ik misschien weer beginnen met daten. Nu even niet. Maar ben wel over het proces aan het mijmeren. Ik heb er verschrikkelijk moeite mee als het na een paar keer weer ophoudt, en zelfs dat ik geghost word. Ik wil het nu eens anders aanpakken, en echt op mijn voorwaarden daten. Wat mag ik hierin nu eisen van een man?
Dat er vrij snel exclusief met elkaar gedate wordt (na de 2e keer?). Dat er gewacht wordt met seks totdat ik zeker weet dat hij er niet na één keertje vandoor gaat? Dat er bij geen interesse meer iets van een melding komt, en niet opeens totale radiostilte? En hoe dwing ik dat af? Hoe dwing ik interesse in mij af, in plaats van alleen maar in mijn lijf? Wat is eigenlijk oprechte interesse binnen het datingproces en niet alleen maar gladde praatjes, hoe ziet dat er uit?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik kan me voorstellen dat dat uitnodigt tot misbruik maken van aan de ene kant (bad boys) gebruik maken van in het midden (onverschilligerds/opportunisten) en afschrikken aan de andere kant (good guys). Sta wat zekerder in je eigen schoenen en durf ook voor jezelf te gaan staan (dit ben ik en dat vind ik meer dan prima).
Als je zelf stevig staat in je overtuigingen en manier van doen, dan wankel je daar gewoon niet zo snel in. Wat je zendt, krijg je terug.I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
Stel vriendschap tot doel (of zoek het in je kennissenkring) ipv (onbekende) date? Je ziet vanzelf wel wie er rekening met je houdt en aandacht blijft geven. Geeft je de tijdquote:Op donderdag 10 maart 2016 23:05 schreef Andromache het volgende:
Ai, klinkt hetzelfde als mij.. beetje veilig flirten. Maar Andro hoe zijn je eerdere relaties gegaan? Waar ging het mis dat je nu weer alleen bent? Je klinkt alsof je jezelf meteen 100% wilt bewijzen/geven terwijl sommige 'imperfecties' mensen juist uniek maken?quote:Op vrijdag 11 maart 2016 09:43 schreef Andromache het volgende:
Ik snap geen bal van jullie verhalen. Ik lees het wel maar ik begrijp het niet. Ik houd er maar helemaal mee op. Ik kom toch nooit meer over mijn verdriet heen. Genieten van de leuke dingen die ik mooi wel in mijn eentje weet te regelen (huis! Baan! Hypotheek voor nieuw huis! Vrijheid om elk moment van de dag te beslissen wat ik ga doen!). De liefde van een ander is er gewoon niet voor mij. Flirten op straat en in de kroeg is dan maar waar ik me tevreden mee ga stellen. Meer mislukt toch altijd.
Maar voor jullie: happy dating.
/ontvolg
Natuurlijk ga je wel over je verdriet heen komenquote:Op vrijdag 11 maart 2016 09:43 schreef Andromache het volgende:
Ik snap geen bal van jullie verhalen. Ik lees het wel maar ik begrijp het niet. Ik houd er maar helemaal mee op. Ik kom toch nooit meer over mijn verdriet heen.
Met een hypotheek ben je ook weer niet zo vrij tochquote:Genieten van de leuke dingen die ik mooi wel in mijn eentje weet te regelen (huis! Baan! Hypotheek voor nieuw huis! Vrijheid om elk moment van de dag te beslissen wat ik ga doen!).
Het is er nu niet, maar dat komt heus wel weer. Bespreek nog eens je coping strategie met je psych, zodat je hands on bezig gaat en blijft met het verwerken van je verdriet en niet weg vlucht in dramatisch zie-je-nou-wel dat het niet lukt en geforceerd happy lopen doen.quote:De liefde van een ander is er gewoon niet voor mij. Flirten op straat en in de kroeg is dan maar waar ik me tevreden mee ga stellen. Meer mislukt toch altijd.
Ze geven tenminste nog antwoord....quote:Op zaterdag 12 maart 2016 01:56 schreef LadyOracle het volgende:
Mijn poging om iemand uit te vragen ging kut. Vaag antwoord wat blijkbaar nee betekende. (Ik haat dat, zeg dan gewoon nee, wees eerlijk en duidelijk...) Ik begin me onderhand af te vragen of ik ooit wel iemand ga ontmoeten waarbij het van twee kanten komt. Het maakt me verdrietig en onzeker, ik vraag me af wat er mis is met mij, of ik zo lelijk ben of oninteressant, of wat dan ook. Ik wil gewoon weten waar het aan ligt en het fixen, maar zo werkt het niet met liefde, helaas. Ik moet mezelf weer even bij elkaar rapen voor ik weer een nieuwe poging aandurf. Ik vond deze echt heel leuk.
Hoe ging je poging dan? Waarom sprak je juist diegene aan?quote:Op zaterdag 12 maart 2016 01:56 schreef LadyOracle het volgende:
Mijn poging om iemand uit te vragen ging kut. Vaag antwoord wat blijkbaar nee betekende. (Ik haat dat, zeg dan gewoon nee, wees eerlijk en duidelijk...) Ik begin me onderhand af te vragen of ik ooit wel iemand ga ontmoeten waarbij het van twee kanten komt. Het maakt me verdrietig en onzeker, ik vraag me af wat er mis is met mij, of ik zo lelijk ben of oninteressant, of wat dan ook. Ik wil gewoon weten waar het aan ligt en het fixen, maar zo werkt het niet met liefde, helaas. Ik moet mezelf weer even bij elkaar rapen voor ik weer een nieuwe poging aandurf. Ik vond deze echt heel leuk.
Als je iets van een ander wil, dan spreek je juist diegene aan. Niet iedereen heet Deezertje.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 09:09 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Hoe ging je poging dan? Waarom sprak je juist diegene aan?
Wel stoer dat ze dat het dan ook gewoon DOET. Ik denk heel vaak: hey zou ik haar aanspreken? En dan maak ik het in mijn hoofd veel groter tot ik denk ja of nee en dan is het vaak al te laat of kans verkeken. En dan loop je rond met een 'wat als..' gevoel wat blijft hangen.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 09:17 schreef Etsu het volgende:
[..]
Als je iets van een ander wil, dan spreek je juist diegene aan. Niet iedereen heet Deezertje.
Aanspreken is toch niet zo eng? Op 'date' vragen is inderdaad een stapje verder, maar gewoon iemand aanspreken is toch niet zo spannend. Zo'n 'wat als...' is ook wel een beetje op de zaken vooruitlopen, iemand aanspreken en een relatie (wat jij bedoel neem ik aan) is nog wel een wereld van verschil.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 09:59 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Wel stoer dat ze dat het dan ook gewoon DOET. Ik denk heel vaak: hey zou ik haar aanspreken? En dan maak ik het in mijn hoofd veel groter tot ik denk ja of nee en dan is het vaak al te laat of kans verkeken. En dan loop je rond met een 'wat als..' gevoel wat blijft hangen.
Niet iedereen wil of kan zo een antwoord geven, het is sociaal niet altijd even wenselijk om gewoon te zeggen waar het op staat en misschien wilde hij je ook niet kwetsen op zo een manier. Ofzo.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 01:56 schreef LadyOracle het volgende:
Thanks. Ja, die ene. Ja, ik snap dat het een lastige vraag is, maar als ie vaag doet en ik zeg nog 'je mag ook gewoon nee zeggen', zeg dan gewoon nee als je dat bedoelt. En blijf me niet constant aandacht geven.quote:
Hoe heb je het gevraagd? Was het overduidelijk wat je bedoelde?quote:Op zaterdag 12 maart 2016 12:48 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Thanks. Ja, die ene. Ja, ik snap dat het een lastige vraag is, maar als ie vaag doet en ik zeg nog 'je mag ook gewoon nee zeggen', zeg dan gewoon nee als je dat bedoelt. En blijf me niet constant aandacht geven.
En ja, vast ooit. Maar gemiddeld vind ik eens in de vijf jaar iemand leuk. En ik ben er al weken verdrietig van. Met een weekend red ik het niet... Ik mijd hem nu maar in de hoop dat het werkt, maar ik vrees het ergste.
Nou ja, beetje off-topic. Ik ga nog even een paar weken in zelfmedelijden zwelgen voor ik hier weer kom kijken...
'Heb je zin om een keer af te spreken' is toch wel helder?quote:Op zaterdag 12 maart 2016 12:51 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Hoe heb je het gevraagd? Was het overduidelijk wat je bedoelde?
[ afbeelding ]
Hm ja, dat lijkt me wel!quote:Op zaterdag 12 maart 2016 12:53 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
'Heb je zin om een keer af te spreken' is toch wel helder?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |