Revoluties komen m.i. vooral voort uit de middenklasse. Middenklasse is eigenlijk altijd de grootste klasse, althans zou dat moeten zijn. Als die klasse afkalft dan is het bestuur meestal in last. Zaak is dus vooral om de middenklasse tevreden te houden.quote:Op vrijdag 29 april 2016 19:28 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Revoluties kwamen altijd van het proletariaat in den beginne.
Ben even het voorbeeld kwijt maar was dat niet hoe Hitler aan de macht kwam?
Eerst de domme SA en daarna de SS of zoiets?
Klopt idd.quote:Op vrijdag 29 april 2016 19:28 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Een anarchist wil helemaal geen systeem, hoe kun je dan bij een systeemstroming ingedeeld worden?
Je kunt je aansluiten in Syrië als je zo geilt op middeleeuwse beelden. Elke vrijdag is het prijs op het plein naar ik begrepen hebquote:Op vrijdag 29 april 2016 19:30 schreef BarryOSeven het volgende:
Verder steun ik het initiatief. Het wordt tijd dat die corrupte kliek hier eens uit de kamer gemept wordt. Daarna aan de schandpaal op z'n middeleeuws.
Het is wel zaak dat daarna inderdaad een verstandig persoon de revolutie kaapt. Verstandig en eerlijk, het lijkt me geweldig om dat in mijn leven nog eens mee te mogen maken.
Het zijn de verkeerde mensen die daar terecht staan.quote:Op vrijdag 29 april 2016 19:31 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Je kunt je aansluiten in Syrië als je zo geilt op middeleeuwse beelden. Elke vrijdag is het prijs op het plein naar ik begrepen heb
Napoleon , Lenin, Khomeiny ?quote:Op vrijdag 29 april 2016 19:30 schreef BarryOSeven het volgende:
Het is wel zaak dat daarna inderdaad een verstandig persoon de revolutie kaapt. Verstandig en eerlijk, het lijkt me geweldig om dat in mijn leven nog eens mee te mogen maken.
Liever niet, maar het is al voldoende als er weer bewegingsvrijheid is en Nederland weer autonoom koers kan kiezen. Ik zeg wel -weer-, maar ik ken dat ook niet natuurlijk.quote:Op vrijdag 29 april 2016 19:33 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Napoleon , Lenin, Khomeiny ?
Dat soort verstandige mensen die de revolutie kaapten .
Ik zal eens even in mijn agenda kijken.quote:Op vrijdag 29 april 2016 19:30 schreef BarryOSeven het volgende:
Verder steun ik het initiatief. Het wordt tijd dat die corrupte kliek hier eens uit de kamer gemept wordt. Daarna aan de schandpaal op z'n middeleeuws.
Anders even kortsluiten met Kaas hè.quote:Op vrijdag 29 april 2016 19:34 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik zal eens even in mijn agenda kijken.
Jongens het is niet de bedoeling om er weer een dictatuur van te maken.quote:
Mwoah, ik ben er geen voorstander van iig.quote:Op vrijdag 29 april 2016 19:38 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Jongens het is niet de bedoeling om er weer een dictatuur van te maken.
Maar verkiesbaar stellen mag wel, maar eerst moet het systeem omver. Doodstraf voor politici invoeren en corruptie = exit.
Verder nog even het halfjaarlijkse (of vaker) "Mag het kabinet blijven zitten?" referendum om het cirkeltje rond te maken.
Dan hebben we ook geen "onzinnige" referenda over te complexe materie nodig.
Voila: Utopia
Noem dan een een type verlichte dictator . Noem een naam van een bekend persoon als voorbeeld voor dit type.quote:Op vrijdag 29 april 2016 19:34 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Liever niet, maar het is al voldoende als er weer bewegingsvrijheid is en Nederland weer autonoom koers kan kiezen. Ik zeg wel -weer-, maar ik ken dat ook niet natuurlijk.
Dat hoeft natuurlijk niet, dit is een anarchistische revolutie waarbij het complete politieke bestel tot op de grond wordt afgebrand.quote:Op vrijdag 29 april 2016 19:39 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Noem dan een een type verlichte dictator . Noem een naam van een bekend persoon als voorbeeld voor dit type.
Je wilt natuurlijk een dictator , anders kun je net zo goed wachten op de kamerverkiezingen van 2017
Het 'no borders' gezemel is een belangrijk raakvlakquote:Op vrijdag 29 april 2016 19:24 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
De anarchistische muurkrant. Lijkt me niet echt links, ja, of je moet anarchisme bij links indelen, maar anarchisten zien die zich als links?
Ja, maar dat vind ik dus niet links dat 'no borders'.quote:Op vrijdag 29 april 2016 19:41 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Het 'no borders' gezemel is een belangrijk raakvlak
Het systeem omver= democratie afschaffen.quote:Op vrijdag 29 april 2016 19:38 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Jongens het is niet de bedoeling om er weer een dictatuur van te maken.
Maar verkiesbaar stellen mag wel, maar eerst moet het systeem omver. Doodstraf voor politici invoeren en corruptie = exit.
Verder nog even het halfjaarlijkse (of vaker) "Mag het kabinet blijven zitten?" referendum om het cirkeltje rond te maken.
Dan hebben we ook geen "onzinnige" referenda over te complexe materie nodig.
Voila: Utopia
Wellicht dat het leger even de orde kan bewaren.quote:Op vrijdag 29 april 2016 19:43 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het systeem omver= democratie afschaffen.
Of je bedoelt ... eerst de politieke top van Nederland vermoorden , 2000 mensen ofzo en dan weer normale democratie invoeren.
Maar in de tussentijd moet je toch wel een dictatuur instellen
Dat is waarom ik voorstel om een opensource politiek te gaan bouwen. Daarmee voorkom je dus tunnelvisie van een enkel persoon.quote:Op vrijdag 29 april 2016 19:43 schreef Monolith het volgende:
Mensen die pleiten voor dergelijke zaken leven ook doorgaans in de illusie dat hun eigen ideeën breed gedragen worden.
Ik ook niet..maar ik zie zulke retoriek (grenzen zijn achterhaald, nationalisme is gevaarlijk, iedereen is hetzelfde, de wereld is van iedereen) toch van die kant afkomen..quote:Op vrijdag 29 april 2016 19:42 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, maar dat vind ik dus niet links dat 'no borders'.
Ja, maar dat is dus een misverstand imho.quote:Op vrijdag 29 april 2016 19:46 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ik ook niet..maar ik zie zulke retoriek (grenzen zijn achterhaald, nationalisme is gevaarlijk, iedereen is hetzelfde, de wereld is van iedereen) toch van die kant afkomen..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |