34 hier, ik wacht wel tot maandag dan ben ik weer thuis.quote:Op donderdag 4 februari 2016 19:48 schreef DeeBee het volgende:
Niks regen, 20 graden en een windje hier, goddelijk weer om het weekend te starten met een rondje langs de Corniche!
Vertrouwen terugwinnen in je lijf kan wel even duren. Zo'n blessureperiode gaat toch tussen je oren zitten.quote:Op donderdag 4 februari 2016 22:29 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik merk dat ik bij de warming up echt een bepaalde angst heb gekregen voor sommige oefeningen, omdat ik bang ben dat de pijn erin schiet of dat mijn rug het niet aan kan of zo. Loopsprongen gingen echt voor geen meter. Trainer had dat ook door en stelde voor dat ik 4x7 minuten op matig tempo (HM-M tempo) ging doen ipv intervallen, omdat je voor intervallen toch echt goed vertrouwen in je lichaam moet hebben. Dit ging eigenlijk best wel lekker, tussen de 4.25 en 4.30, echt een tempo waarop ik heerlijk kan lopen zonder na te denken over afzet of snelheid. Merkte wel dat de laatste een beetje op het randje was, toen werden mijn spieren echt moe en dan kost het steeds meer moeite om alles recht te houden. Toch ook bijna 15km gehaald, wow!
Daarna naar de sportmassage om die peesirritaties weg te laten masseren. Er zitten heel veel kleine spierknoopjes daar blijkbaar en ze heeft het echt helemaal bont en blauw gekneed. Scheelt volgens mij al wel een stuk maar volgende week heb ik ook nog een dubbele afspraak gepland. En ik denk er ook over na om naar de dry needling te gaan, misschien krijgt dat die spierknopen/peesirritaties wel weg, aangezien ze zo diep liggen..
Dat was een leuke uitzending. Heel veel mooi lijf in beeldquote:Op donderdag 4 februari 2016 22:34 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[x] Warmlopen
[x] 6km D1 met wat versnellingen
[x] Uitlopen
[x] Buikspierkwartier
[x] Bier
[ ] Dafne kijken
Lang leve uitzendinggemist
Hopen dat het alleen spierpijn is en dat je snel weer lekker kan lopen. Energie een beetje terugkrijgt. Al is het natuurlijk voor een goed doel.quote:Op donderdag 4 februari 2016 20:32 schreef Quoi het volgende:
[..]
Jij zult het daarom niet ver schoppen, zonder 'that (too f#cking early) run in the rain'![]()
Ik heb trouwens gewoon spierpijn in mijn liezen van het lopen, óf er is iets ingeschoten. Oja, en mijn kniepees trekt bij trap afgaanAftakeling!
@Jero: Loop je ook de nighttrail weer eigenlijk?
Haha ja dat zei een groepsgenootje ook al tegen mij, blijkbaar moet je nooit aan marathons beginnen. Maar vandaag die lange intervallen op M-tempo.. zo heerlijk! Echt mijn lievelings. Dan denk ik; misschien moet ik gewoon weer voor een marathon gaan trainen en niks harder dan marathontempo lopen, misschien werkt datquote:Op donderdag 4 februari 2016 22:42 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Hopen dat het alleen spierpijn is en dat je snel weer lekker kan lopen. Energie een beetje terugkrijgt. Al is het natuurlijk voor een goed doel.![]()
En nee, ik loop dit jaar de nighttrail niet. Heb de verjaardag van mijn schoonmoeder. Ga deze week sowieso even niet lopen, beetje aan het kwakkelen met pijntjes. Vooral linker onderbeen, enkel en voorvoet.Leuk die marathons, hè LT?!
Hoop trouwens dat jij ook weer snel voluit kan zonder pijn, gaat gelukkig de goede kant op.
Dry needling werkt als een trein voor kleine irritante knoopjesquote:Op donderdag 4 februari 2016 22:29 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik merk dat ik bij de warming up echt een bepaalde angst heb gekregen voor sommige oefeningen, omdat ik bang ben dat de pijn erin schiet of dat mijn rug het niet aan kan of zo. Loopsprongen gingen echt voor geen meter. Trainer had dat ook door en stelde voor dat ik 4x7 minuten op matig tempo (HM-M tempo) ging doen ipv intervallen, omdat je voor intervallen toch echt goed vertrouwen in je lichaam moet hebben. Dit ging eigenlijk best wel lekker, tussen de 4.25 en 4.30, echt een tempo waarop ik heerlijk kan lopen zonder na te denken over afzet of snelheid. Merkte wel dat de laatste een beetje op het randje was, toen werden mijn spieren echt moe en dan kost het steeds meer moeite om alles recht te houden. Toch ook bijna 15km gehaald, wow!
Daarna naar de sportmassage om die peesirritaties weg te laten masseren. Er zitten heel veel kleine spierknoopjes daar blijkbaar en ze heeft het echt helemaal bont en blauw gekneed. Scheelt volgens mij al wel een stuk maar volgende week heb ik ook nog een dubbele afspraak gepland. En ik denk er ook over na om naar de dry needling te gaan, misschien krijgt dat die spierknopen/peesirritaties wel weg, aangezien ze zo diep liggen..
Ok, bedankt. Hopelijk is douchen nu ook mogelijk.quote:Op donderdag 4 februari 2016 18:33 schreef YUR het volgende:
[..]
Ja, ik heb daar volgens mij weleens staan douchen in een school
XL heb ik nu, maar dan zijn de teentjes eigenlijk te kort.quote:Op donderdag 4 februari 2016 16:33 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Volgens de size chart gaat L tot schoenmaat 47 (EU). Er is wel een XL, voor 47,5+ (EU), maar de meeste winkels hebben die niet in het assortiment.
Ik koop altijd de lightweight no show in maat L (bij Scarabee of Anyones run shop) en die zitten net uit de verpakking perfect, maar na twee keer wassen zijn ze aan de krappe kant. Daar merk ik overigens niet veel meer van als ik ze 5 minuten aan heb, maar misschien ga ik toch eens op zoek naar een paar in XL. Ik zag dat Dutch Mud Men ze wel in XL de webshop heeft.
Fijne aflevering zeg! Ik had wat minder verwacht van deze omdat Dafne soms bijna iets te nuchter is om interessant te zijn in dit soort documentaires, maar juist het samenspel met Bart maakt het heel interessant! Wordt wel leuk speculeren vanaf nu, zou ze de inhaalslag gemaakt hebben?quote:Op vrijdag 5 februari 2016 08:33 schreef La_Tramposa het volgende:
Snel Dafne terugkijken voor het werk!
In de sporthal aan de Loolaan zijn in ieder geval douches die je kan gebruiken: Sporthal Helicon Opleidingen, Loolaan 69quote:Op donderdag 4 februari 2016 18:20 schreef Voccar het volgende:
Ik zag op Dutchrunners.nl dat er bij de Midwinter marathon douches aanwezig zouden zijn. Kan iemand dit bevestigen? Ik kon hier namelijk niks over vinden op de site van het evenement.
Mooi stukje. Ik ben verder ook niet echt bevooroordeeldquote:Op donderdag 4 februari 2016 23:13 schreef thettes het volgende:
Een leuk stukje over running crews: http://blog.strava.com/the-genesis-of-urban-running-crews-11328/
Uiteraard ben ik bevooroordeeld..
Leukquote:Op donderdag 4 februari 2016 23:13 schreef thettes het volgende:
Een leuk stukje over running crews: http://blog.strava.com/the-genesis-of-urban-running-crews-11328/
Uiteraard ben ik bevooroordeeld..
Ah, bedankt. Zal het adres noterenquote:Op vrijdag 5 februari 2016 09:01 schreef Mr.B. het volgende:
[..]
In de sporthal aan de Loolaan zijn in ieder geval douches die je kan gebruiken: Sporthal Helicon Opleidingen, Loolaan 69
Komt vast helemaal goed. Het is zo perfect georganiseerd daar in Apeldoorn! Vorig jaar vroor het maar ik heb het geen moment koud gehad, omkleden in de parkeergarage vol met heaters, wachten in de schouwburg en dan loop je zo een paar minuten van tevoren naar het startvak. En terug hoefde ik 1 minuutje te wachten en toen bracht de pendelbus mij terug naar het station. Kan Egmond nog wat van lerenquote:
Gaat vast prima! Jij bouwt het volgens mij heel rustig en verstandig op allemaal.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 12:21 schreef DeLuna het volgende:
Weer even een klein rondje gelopen als herstel na de interval van gisteren. Zondag komt weer het 'echte' werk, 17km op de planning. Weer een uitbreiding van mijn verst gelopen afstand. Ik ben benieuwd hoe het gaat.
Waarom bewaar je dat plan niet tot wat verder in je HM training dan, als er een 18km op het programma staat of zo?quote:Op vrijdag 5 februari 2016 15:01 schreef steffelonio het volgende:
ze week ook weer met een schema begonnen (HM). Voor dit weekend staat er een ldl van 9km op het programma. Nu was ik al van plan om iets meer te lopen, 12 of zo, maar nu zit ik er aan te denken om een route van 25km te lopen. Tilburg-boxtel. Of andersom. Vorig jaar ook paar keer gedaan. Is denk ik niet heel verstandig, ik loop net weer lekker na 2 mindere maandjes, maar heb er wel zin in... Tja. Vanavond maar even de knoop doorhakken.
Omdat ik morgen er tijd voor heb en zin in heb.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 15:05 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Waarom bewaar je dat plan niet tot wat verder in je HM training dan, als er een 18km op het programma staat of zo?
Oke, ja nouja als je er zin in hebt en het komt goed uit moet het wel kunnen dan, maar je zou wel kunnen kijken of je het schema voor volgende week dan wat kunt aanpassen..quote:Op vrijdag 5 februari 2016 15:08 schreef steffelonio het volgende:
[..]
Omdat ik morgen er tijd voor heb en zin in heb.
En ik loop wel regelmatig in het weekend ldl's van ca 15km. Die 25km doe ik rustig aan, met wat eet/drink pauzes, dus dat zou moeten lukken (alleen loopt het schema van volgende week wat in de soep ivm hersteltijd)
Thanks die gaan we binnenkort even bekijken, de titel klinkt al goed, erger me wel eens aan mensen die voor de finish al langzaam beginnen te lopen, doorlopen tot het eind zul je! Niet slenterend de finish over, maar met opgeheven hoofd!quote:
Hoe weet je dat die schoenen uberhaupt fijn zullen zitten dan?quote:Op vrijdag 5 februari 2016 16:06 schreef mrPanerai het volgende:
Ik loop nu op Asics maat 45 en die zitten perfect, nu kwam ik in een webshop een goede aanbieding van Brooks tegen.
Kan ik hier ook een 45 in bestellen of zitten die groter*kleiner?
Goeie, dat weet ik dus niet. Aan de andere kant heb ik niet zo'n moeilijke voeten en zit alles wel lekker zolang het de juiste maat is.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 16:07 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Hoe weet je dat die schoenen uberhaupt fijn zullen zitten dan?
Deed het vanmiddag nog gewoon bij mij?quote:Op vrijdag 5 februari 2016 15:05 schreef steffelonio het volgende:
Voor het eerst na een jaar een frustratie over mijn Polar m400: trainingen exporteren werkt sinds paar dagen niet meer. Er wordt aan gewerkt, maar nu kan ik niks uploaden naar strava en smashrun.
Sterkte ermee!quote:Op vrijdag 5 februari 2016 16:14 schreef Happel het volgende:
Nog steeds last van hamstring. Ruim een week nu. Twijfel of ik zondag de asselronde in Apeldoorn moet gaan doen... Betekent automatisch dat ik de 30 in Schoorl ook laat lopen. Lekkere voorbereiding weer...
Het gaat niet zozeer om of je voeten ze fijn vinden, je hele houding moet kloppen door de juiste schoenkeuze, anders heb je meer kans op blessures. Passen is echt wel een must. En wees dan zo lief om ze ook bij de winkel te kopen die de tijd en energie in je steekt.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 16:45 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Goeie, dat weet ik dus niet. Aan de andere kant heb ik niet zo'n moeilijke voeten en zit alles wel lekker zolang het de juiste maat is.
Morgen mss maar eens ergens wat passen.
Dat heb ik dus vorig jaar gedaan, ik heb toen bij RSLab een volledige meeting laten doen met camera's, drukmeeting, lengte en breedte meeting en nog wat, duurde een half uurtje. Allemaal erg professioneel enzo, alleen was er in de winkel geen schoen te bekennen, ik moest maar kiezen uit de paar modellen die beschikbaar waren.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 16:57 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Het gaat niet zozeer om of je voeten ze fijn vinden, je hele houding moet kloppen door de juiste schoenkeuze, anders heb je meer kans op blessures. Passen is echt wel een must. En wees dan zo lief om ze ook bij de winkel te kopen die de tijd en energie in je steekt.
Gebruik je de automatische upload naar strava? Dat schijnt nog wel te werken.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 16:54 schreef Leonos het volgende:
[..]
Deed het vanmiddag nog gewoon bij mij?
Dat is dan niet echt handig. Normaal meten ze alles na, en dan ga je op verschillende schoenen een stukje rennen, wat ze dan ook weer filmen en daar een conclusie uit trekken.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 17:06 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Dat heb ik dus vorig jaar gedaan, ik heb toen bij RSLab een volledige meeting laten doen met camera's, drukmeeting, lengte en breedte meeting en nog wat, duurde een half uurtje. Allemaal erg professioneel enzo, alleen was er in de winkel geen schoen te bekennen, ik moest maar kiezen uit de paar modellen die beschikbaar waren.
Oh, ik doe de usb erin en komt automatisch op Strava ja. Waarom die omweg?quote:Op vrijdag 5 februari 2016 17:11 schreef steffelonio het volgende:
[..]
Gebruik je de automatische upload naar strava? Dat schijnt nog wel te werken.
Ik upload het via syncmytracks (app) naar garmin, en die upload automatisch naar strava, en vanuit garmin kan ik dan smashrun updaten.
Klinkt omslachtig eigenlijk, maar valt mee.
En syncmytracks gebruikt de manual upload, en die is stuk.
Ai... dat zuigt man. Sterkte er mee.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 16:14 schreef Happel het volgende:
Nog steeds last van hamstring. Ruim een week nu. Twijfel of ik zondag de asselronde in Apeldoorn moet gaan doen... Betekent automatisch dat ik de 30 in Schoorl ook laat lopen. Lekkere voorbereiding weer...
Dat is wel een goeie oefening volgens mij. Die zie ik vaak als het over shin-splints gaat.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 17:41 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ai... dat zuigt man. Sterkte er mee.
Zelf nu noodgedwongen een aantal dagen rust aan het nemen en loop nu de hele dag met mijn compressiekousen aan onder mijn broek in de hoop sneller van mijn pijnlijke shin splints te genezen. Als die marathon maar niet in het geding komt.![]()
![]()
Ik kwam onderstaande oefening zojuist tegen... een weekje trouw de oefeningen doen en je zou er vanaf zijn. Ik ben skeptisch, maar het is het proberen waard:
http://gizmodo.com/590269(...)one-magical-exercise
Net even 3 sets gedaan en moet zeggen dat ik wel voel dat je de spier in mijn scheen het lekker vindt als in...je voelt de spieren gaandeweg de oefening "branden".
Ik ga er vol in!quote:Op vrijdag 5 februari 2016 17:50 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Dat is wel een goeie oefening volgens mij. Die zie ik vaak als het over shin-splints gaat.
Die illusie heb ik ook niet. Waar maak je dat uit op?quote:Op vrijdag 5 februari 2016 17:49 schreef YUR het volgende:
Compressiekousen zijn ook weer niet een heilig middel waarmee je meteen van shinsplints of komt en waardoor ze ook nooit meer voorkomen he...
Ben benieuwdquote:
quote:Op vrijdag 5 februari 2016 15:51 schreef Leonos het volgende:
Na een zwaar avondje mijn tweede 10km gelopen
https://www.strava.com/activities/486370569
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Uit het feit dat je compressiekousen gaat dragen omdat je shinsplints hebtquote:Op vrijdag 5 februari 2016 17:51 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Die illusie heb ik ook niet. Waar maak je dat uit op?
quote:Op vrijdag 5 februari 2016 18:25 schreef YUR het volgende:
[..]
Uit het feit dat je compressiekousen gaat dragen omdat je shinsplints hebt
Maar goed, ik kan er naast zitten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |