quote:Op dinsdag 2 februari 2016 16:21 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
De dienstplicht bestaat nog steeds. De opkomstplicht is daarentegen wél opgeschort.
Inderdaad, stel er breekt een burgeroorlog uit in Duitsland, en het westelijke deel van Duitsland wordt overgenomen door ISIS. En ze vallen Nederland aan, tsja. Dan moet men wel vechten, aangezien die iedereen zullen uitroeien die niet islamitisch(genoeg)is.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 16:01 schreef TheThirdMark het volgende:
Ligt een beetje aan de reden waarom ik opgeroepen zou worden.
Maar mocht ik moeten vechten tegen een binnenlandse mogendheid (lees: Wilders' natte droom), dan wil ik graag eerst de overheid zelf uitroeien aangezien zij dan de aanstichters en veroorzakers zijn.
Tegen een buitenlandse macht hangt het een beetje af. Duitsland? Kom er maar in.
Als er oorlog komt kunnen we altijd nog asielzoekertje spelen in Polen of Hongarije.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 16:13 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
We zijn momenteel in oorlog, maar de zolderkamers zitten nog vol.
Whaha die schieten allemaal zwaar in de stress, met hun sociale fobiequote:Op dinsdag 2 februari 2016 16:09 schreef Confetti het volgende:
Als er daadwerkelijk oorlog uitbreekt zullen 9 van de 10 helemaal niet de middelen en connecties hebben om de dienstplicht te ontlopen. Ze sleuren je mee naar het front. Zeker de gemiddelde zolderbewoner.
Als de dienstplicht wordt ingevoerd krijgen we een leenstelsel. Mag je voor je eigen uniform en munitie betalen. De kosten worden gedeeld over de overlevenden.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 15:00 schreef Drinky het volgende:
Daarnaast, hadden ze geen grote bezuinigingen bij defensie doorgevoerd? 1,5% Van het BBP wordt weggezet voor defensie geloof ik, nog nooit zo laag geweest sinds 1815. We hebben geen tanks meer, soldaten die *pang* moeten roepen omdat kogels te duur zijn. Ga echt niet zo'n faalleger in
Nou als ISIS hier binnen valt dan zit ik op het eerste het beste vliegtuig naar ergens anders.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 16:22 schreef D1990 het volgende:
[..]
Inderdaad, stel er breekt een burgeroorlog uit in Duitsland, en het westelijke deel van Duitsland wordt overgenomen door ISIS. En ze vallen Nederland aan, tsja. Dan moet men wel vechten, aangezien die iedereen zullen uitroeien die niet islamitisch(genoeg)is.
Als het daarin tegen Frankrijk, Duitsland of Rusland is die Nederland binnenvalt, waarom zou ik dan vechten? Dan is het enkel een bezetting, mijn leven zal er niet slechter of beter door worden.
De middenklasse en de politieke klasse(incl militaire top en politie) die hebben veel te verliezen, dus die hebben geen enkel probleem ermee om miljoenen levens op het spel te zetten, in een poging hun eigen socio-economische positie te behouden.
quote:Op dinsdag 2 februari 2016 16:09 schreef Confetti het volgende:
[..]
Hoezo? Ik vind het een beetje naïef hoe iedereen hier maar roept dat die helemaal niet komt opdagen omdat die geen zin heeft.
Als er daadwerkelijk oorlog uitbreekt zullen 9 van de 10 helemaal niet de middelen en connecties hebben om de dienstplicht te ontlopen. Ze sleuren je mee naar het front. Zeker de gemiddelde zolderbewoner.
Dus borstvoeding?quote:
Vrouwen mogen iets anders roepen zodat ze herkenbaar zijn.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 17:32 schreef Leandra het volgende:
Hebben we wel voldoende kogels, of is het gewoon een extra bataljon dat "pang, pang, pang" roept?
Ik denk om te voorkomen dat mannen de dienstplicht kunnen ontduiken door discriminatie te roepenquote:Op dinsdag 2 februari 2016 17:14 schreef Infection het volgende:
Wat een onzin. De dienstplicht wordt niet ingevoerd, maar ze willen het wel voor vrouwen. Ik zie het nut niet helemaal?
De generatie die dienstplichtig was van 1936-1940 had de oorlog anders ook niet gewonnen, sukkel.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 17:43 schreef topdeck het volgende:
Check al die luie verwende nichterige millennials hier...
Man man man man man man man man om te huilen zeg
Wat moet ik me voorstellen bij een sociale dienstplicht?quote:Op dinsdag 2 februari 2016 17:47 schreef Vallon het volgende:
Goede zaak waarbij ik aanteken dat het vrij moet zijn of je daarbij bereid bent iemand neer te knallen, hulp te geven of alleen wil zorgen voor het thuisfront.
Ik zou het heel sterk vinden wanneer dienstplicht vooral ook het sociale/maatschappelijke aspect omvat en niet direct wordt gezien vanuit een militaire context.
Wanneer je in een land woont en de voortbestaanswaarde van dat land wordt bedreigd MOET je bereid zijn daar voor te gaan (op)staan.
De vruchten, de voordelen, de nadelen en ook de lasten. Vluchten voor een (be)dreiging is daarbij voor mij, geen optie. In wiens huis je woont heb je ook een zorg(plicht). Wanneer je dat niet durf/kan, ook goed maar je gaat niet als een lafhartig wezen je snor drukken.
Ja kan/mag net zoveel schelden wat je wilt maar wanneer je hier toch (maar) blijft, heb je ook verplichtingen.
]We leven niet meer in de feodale samenleving, wij zijn geen staatseigendom. Noch zijn wij verplicht om in dienst te treden van onze landvoogd. Misschien moet je wat minder bekrompen zijn en jou eigen denkbeeld opdringen op andere? In Rusland deden ze dat tijdens de Eerste Wereldoorlog namelijk ook, dat waren ook wezens zoals jij die andere dwongen om te vechten voor het vaderland. Weet je wat er met hun gebeurde? Neergemaaid door de eigen troepen.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 17:47 schreef Vallon het volgende:
Goede zaak waarbij ik aanteken dat het vrij moet zijn of je daarbij bereid bent iemand neer te knallen, hulp te geven of alleen wil zorgen voor het thuisfront.
Ik zou het heel sterk vinden wanneer dienstplicht vooral ook het sociale/maatschappelijke aspect omvat en niet direct wordt gezien vanuit een militaire context.
Wanneer je in een land woont en de voortbestaanswaarde van dat land wordt bedreigd MOET je bereid zijn daar voor te gaan (op)staan.
De vruchten, de voordelen, de nadelen en ook de lasten. Vluchten voor een (be)dreiging is daarbij voor mij, geen optie. In wiens huis je woont heb je ook een zorg(plicht). Wanneer je dat niet durf/kan, ook goed maar je gaat niet als een lafhartig wezen je snor drukken.
Ja kan/mag net zoveel schelden wat je wilt maar wanneer je hier toch (maar) blijft, heb je ook verplichtingen.
En die verplichtingen staan mooi genoteerd in de wet. In die wet staat niet dat een ieder die in Nederland woont, zijn leven moet willen geven voor het vaderland.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 17:47 schreef Vallon het volgende:
Ja man, hartstikke stoer om te sterven voor niks, om als kannonenvoer gebruikt te worden, ook erg eervol. Kijk maar eens naar Eerste Wereld Oorlog, waarin jonge mannen met duizenden per dag werden afgeslacht in barre omstandigheden, zonder verder te komen. Of de Tweede Wereld Oorlog, waarin wij als Nederlanders binnen een paar dagen de "strijd" al verloren hadden. Nederland heeft gewoon geen schijn van kans tegen een buitenlands leger.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 17:43 schreef topdeck het volgende:
Check al die luie verwende nichterige millennials hier...
Man man man man man man man man om te huilen zeg
Voor het geval er ooit een reële oorlogsdreiging komt. Dan kan de regering ooit overgaan tot het oproepen van iedere dienstplichtige (nu nog alle fysiek en geestelijk geschikt bevonden mannen tussen de 18 en 45 jaar).quote:Op dinsdag 2 februari 2016 17:14 schreef Infection het volgende:
Wat een onzin. De dienstplicht wordt niet ingevoerd, maar ze willen het wel voor vrouwen. Ik zie het nut niet helemaal?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |